abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 april 2017 @ 18:19:19 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170357954



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

*link naar bronnen/videos:
1. Partijkartel
2. Uitzichtloze euro
3. Eberhard van der Laan

Een uitgebreidere visie over o.a. de EU, onderwijs, veiligheid, overheidsfinanciën en immigratie vind je op www.forumvoordemocratie.nl/standpunten.

Verkiezingsprogramma: Op de website hier te vinden (PDF)








Baudet/Hiddema is Batman/Alfred
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170358033
quote:
Misschien omdat die 'fans' jouw neerbuigende toontje meer dan zat zijn. Al sinds de zetels binnen zijn loop je te stoken, anderen zwart te maken en tw strooien met drogredenen zodra iets je ook maar een heel klein beetje tegenstand biedt.

Begrippen als 'fans' en 'clubje' zijn gewoon in en in triest om te gebruiken in een normale discussie. We vermoeden ook dat jouw leven in en in triest is, want het enige waar jij voor leeft is iedereen die het niet met je eens is de grond in te trappen.
Zoals ik je al vaker heb uitgelegd toon jij die agressie en op de man spelen in vele topics over vele onderwerpen. Ook in fora waar ik niet kom. Dat kan dus al niet aan mij liggen.
En ook hier zie je het bij meerdere users, ook als ik niet meedoe aan de discussie. Ik snap dat je een bepaalde obsessie hebt maar eens in de spiegel kijken zou echt geen kwaad kunnen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 april 2017 @ 18:24:25 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170358075
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zoals ik je al vaker heb uitgelegd toon jij die agressie en op de man spelen in vele topics over vele onderwerpen. Ook in fora waar ik niet kom. Dat kan dus al niet aan mij liggen.
En ook hier zie je het bij meerdere users, ook als ik niet meedoe aan de discussie. Ik snap dat je een bepaalde obsessie hebt maar eens in de spiegel kijken zou echt geen kwaad kunnen.
Nee, ik ben helemaal klaar met jouw gedrag hier. Nu zal je mij vast weer de kwade piet vinden, maar dat lok je zelf uit, niemand anders. Als het persoonlijk wordt, heb je er 9 van de 10 keer zelf om gevraagd met dat gezuig van je.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170358077
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zoals ik je al vaker heb uitgelegd toon jij die agressie en op de man spelen in vele topics over vele onderwerpen. Ook in fora waar ik niet kom. Dat kan dus al niet aan mij liggen.
En ook hier zie je het bij meerdere users, ook als ik niet meedoe aan de discussie. Ik snap dat je een bepaalde obsessie hebt maar eens in de spiegel kijken zou echt geen kwaad kunnen.
Laten we er een gezamenlijk reflectiemomentje van maken. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170358425
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, ik ben helemaal klaar met jouw gedrag hier. Nu zal je mij vast weer de kwade piet vinden, maar dat lok je zelf uit, niemand anders. Als het persoonlijk wordt, heb je er 9 van de 10 keer zelf om gevraagd met dat gezuig van je.
Dat jij mensen die het niet met je eens zijn hier (en elders) graag weg wilt jagen is dan ook geen nieuws. Ben je al vaker, vanuit heel verschillende kanten, op gewezen. Ik ben met veel plezier je zondebok hoor maar het slaat niet echt ergens op :P
pi_170358428
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Laten we er een gezamenlijk reflectiemomentje van maken. :)
Goed plan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 april 2017 @ 18:45:13 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170358499
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat jij mensen die het niet met je eens zijn hier (en elders) graag weg wilt jagen is dan ook geen nieuws. Ben je al vaker, vanuit heel verschillende kanten, op gewezen. Ik ben met veel plezier je zondebok hoor maar het slaat niet echt ergens op :P
Nee, het gaat om jou en jou alleen. Heb wat zelfreflexie, kap met het beschuldigen van anderen, want JIJ BENT HET PROBLEEM. Het enige wat jij doet is strooien met persoonlijke aanvallen, dat is de enige bijdrage die je ooit geleverd hebt. Ik geef gewoon toe als ik te ver ga, iets wat jij blijkbaar niet kan met dat gigantische ego van je. Echt, de arrogantie spat er van af.

Doet zeker pijn? Om de waarheid te horen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 20 april 2017 @ 18:51:45 #8
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170358659
Jongens toch.
  donderdag 20 april 2017 @ 18:53:45 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_170358705
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:45 schreef Nattekat het volgende:

JIJ BENT HET PROBLEEM
_O-
  donderdag 20 april 2017 @ 18:55:04 #10
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170358745
Zullen we maar weer afspreken het persoonlijke geëikel achterwege te laten?
  donderdag 20 april 2017 @ 18:56:41 #11
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170358780
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]



Doet zeker pijn? Om de waarheid te horen.
Nou, met dit soort teksten heb je hem vast hoor. Hier maak je een sterke indruk mee.
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 april 2017 @ 18:57:04 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170358794
quote:
9s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:55 schreef Reya het volgende:
Zullen we maar weer afspreken het persoonlijke geëikel achterwege te laten?
Iets wat ik graag zou willen, maar dan moet meneer 99.999 hier eindelijk eens in zien dat hij zelf onderdeel is van het probleem. Zo lang hij dat niet in ziet of weigert in te zien, gaat het hier nooit verbeteren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 20 april 2017 @ 18:58:54 #13
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_170358853
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iets wat ik graag zou willen, maar dan moet meneer 99.999 hier eindelijk eens in zien dat hij zelf onderdeel is van het probleem. Zo lang hij dat niet in ziet of weigert in te zien, gaat het hier nooit verbeteren.
Ik denk je user nummer 3264 bent die zo'n post over 99.999 of du_ke hebt gemaakt. Hij is nou eenmaal wie hij is.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 april 2017 @ 19:00:06 #14
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170358879
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:58 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik denk je user nummer 3264 bent die zo'n post over 99.999 of du_ke hebt gemaakt. Hij is nou eenmaal wie hij is.
Leuk voor hem. Dan gaat hij toch lekker een ander topic verkloten als ie zich hier niet kan gedragen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 20 april 2017 @ 19:01:34 #15
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170358913
quote:
9s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:55 schreef Reya het volgende:
Zullen we maar weer afspreken het persoonlijke geëikel achterwege te laten?
Nou ja, op zich vind ik het wel een interessante discussie. Het mag algemeen bekend zijn dat als ik mag kiezen ik duke hier liever niet dan wel op het forum zie omdat ik het een nare verschijning vind, maar hier heeft hij wel een punt.

Nattekat en zijn gelijkgestemden jagen hier users weg die over FvD in discussie willen. Mij heb je hier ook al een tijd niet gezien, simpelweg omdat de voorstanders van de partij dit als fantopic beschouwen in plaats van een plek waar je vrij over een onderwerp in discussie kan. Als je de discussie poogt aan te gaan, krijg je holle frasen, drogredeneren en persoonlijke aanvallen terug.

Wel geestig dat die groep users, de fans ja, nu anderen verwijten zo verschrikkelijk slecht te zijn.

Maar als je het liever over het onderwerp wil hebben ook prima. Moet je de modschoenen wel stevig aantrekken, want anders lukt het echt niet inhoudelijk te discussiëren zonder persoonlijke aanvallen. Dat is juist het probleem wat nu op tafel ligt
Laffe huichelaar
  donderdag 20 april 2017 @ 19:02:30 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170358933
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:58 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik denk je user nummer 3264 bent die zo'n post over 99.999 of du_ke hebt gemaakt. Hij is nou eenmaal wie hij is.
dit is user nummer 3264
Laffe huichelaar
pi_170358990
quote:
9s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou, met dit soort teksten heb je hem vast hoor. Hier maak je een sterke indruk mee.
Het bevestigt enkel het beeld van zichzelf wat hij hier en elders zorgvuldig cultiveert. Ik zal dan maar de verstandigste zijn en hem wat gaan negeren.
  donderdag 20 april 2017 @ 19:05:06 #18
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170358998
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iets wat ik graag zou willen, maar dan moet meneer 99.999 hier eindelijk eens in zien dat hij zelf onderdeel is van het probleem. Zo lang hij dat niet in ziet of weigert in te zien, gaat het hier nooit verbeteren.
Ik denk dat iedereen het even rustiger aan moet doen.
  donderdag 20 april 2017 @ 19:07:07 #19
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170359033
quote:
9s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:55 schreef Reya het volgende:
Zullen we maar weer afspreken het persoonlijke geëikel achterwege te laten?
pi_170359501
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou ja, op zich vind ik het wel een interessante discussie. Het mag algemeen bekend zijn dat als ik mag kiezen ik duke hier liever niet dan wel op het forum zie omdat ik het een nare verschijning vind, maar hier heeft hij wel een punt.

Nattekat en zijn gelijkgestemden jagen hier users weg die over FvD in discussie willen. Mij heb je hier ook al een tijd niet gezien, simpelweg omdat de voorstanders van de partij dit als fantopic beschouwen in plaats van een plek waar je vrij over een onderwerp in discussie kan. Als je de discussie poogt aan te gaan, krijg je holle frasen, drogredeneren en persoonlijke aanvallen terug.

Wel geestig dat die groep users, de fans ja, nu anderen verwijten zo verschrikkelijk slecht te zijn.

Maar als je het liever over het onderwerp wil hebben ook prima. Moet je de modschoenen wel stevig aantrekken, want anders lukt het echt niet inhoudelijk te discussiëren zonder persoonlijke aanvallen. Dat is juist het probleem wat nu op tafel ligt
Inhoud zou wel leuk zijn, maar iederere keer die teksten als Baudet is een notoire vrouwenhater, Baudet is een nazi, Baudet-fans zijn {generaliserende kutopmerking}, Hiddema is binnen x aantal dagen dood et cetera zijn ook niet echt de opmerkingen om een discussie te starten.

En dan zijn dit nog de gematigde. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 20 april 2017 @ 19:40:34 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170359958
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Inhoud zou wel leuk zijn, maar iederere keer die teksten als Baudet is een notoire vrouwenhater, Baudet is een nazi, Baudet-fans zijn {generaliserende kutopmerking}, Hiddema is binnen x aantal dagen dood et cetera zijn ook niet echt de opmerkingen om een discussie te starten.

En dan zijn dit nog de gematigde. :)
Als we allebei tot de conclusie zijn gekomen dat er linksom en rechtsom een boel pleureslijers in dit topic zijn die de discussie niet bepaald positief beinvloeden, zullen we dan ook allebei proberen de pleureslijers aan onze eigen kant tot de inhoud te bewegen?
Laffe huichelaar
pi_170360024
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als we allebei tot de conclusie zijn gekomen dat er linksom en rechtsom een boel pleureslijers in dit topic zijn die de discussie niet bepaald positief beinvloeden, zullen we dan ook allebei proberen de pleureslijers aan onze eigen kant tot de inhoud te bewegen?
Ik denk niet dat ik aan een bepaalde kant wil staan, maar ik zal mijn best doen men naar het positieve te bewegen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170361275
Gelijk aan het begin: "Dat zou ik graag willen, maar dat mag niet van de voorzitter" :D
pi_170366353
Wat een partij jongens _O_

Ik geniet van elk debat, prachtig!
pi_170367840
Wat een verademing om naar te kijken _O_
pi_170367863
Las net dat FvD een motie van DENK steunde om de banden met Turkije aan te halen. Alles wat de afgelopen tijd heeft gespeeld 'hoort er gewoon bij'.
Uitspraken als 'fascisten' en 'moordenaars' moeten we maar gewoon om lachen.
We gaan een beetje een kniebuiging maken en initiatief nemen om weer vriendjes te worden met dictator Erdogan. Krankjorum..

FvD -1
  donderdag 20 april 2017 @ 22:33:35 #27
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_170367939
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:31 schreef p1no het volgende:
Las net dat FvD een motie van DENK steunde om de banden met Turkije aan te halen. Alles wat de afgelopen tijd heeft gespeeld 'hoort er gewoon bij'.
Uitspraken als 'fascisten' en 'moordenaars' moeten we maar gewoon om lachen.
We gaan een beetje een kniebuiging maken en initiatief nemen om weer vriendjes te worden met dictator Erdogan. Krankjorum..

FvD -1
Dit inderdaad, kwalijk :{
pi_170368160
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:01 schreef timmmmm het volgende:
Nattekat en zijn gelijkgestemden jagen hier users weg die over FvD in discussie willen.
Maar een user als 99.999 wil eigenlijk helemaal niet in discussie, die wil gewoon zuigen en irritant doen.
Na de PVV heeft hij nu een nieuw iets gevonden waar hij zich op kan uitleven.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:31 schreef p1no het volgende:
Las net dat FvD een motie van DENK steunde om de banden met Turkije aan te halen. Alles wat de afgelopen tijd heeft gespeeld 'hoort er gewoon bij'.
Uitspraken als 'fascisten' en 'moordenaars' moeten we maar gewoon om lachen.
http://www.elsevier.nl/ne(...)udet-is-voor-495243/
quote:
‘Nederland moet gewoon normaal met iedereen in de wereld omgaan,’ zegt Baudet. ‘We hebben ook normale banden met allerlei landen waarvan er heel veel dingen gebeuren waar we het niet mee eens zijn. Dat hoort bij internationale politiek.’
Ik ben het er niet mee eens, maar hij heeft wel een punt.

Met landen als Saoedi Arabië en de golfstaten hebben we ook "normale" diplomatieke betrekkingen, terwijl daar ook de meest verschrikkelijke dingen gebeuren.
Maar ja, die Turken hebben niet zoveel olie he ?
quote:
We gaan een beetje een kniebuiging maken en initiatief nemen om weer vriendjes te worden met dictator Erdogan. Krankjorum..
We hebben kniebuigingen gemaakt voor heel veel dictators.....
pi_170368163
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:31 schreef p1no het volgende:
Las net dat FvD een motie van DENK steunde om de banden met Turkije aan te halen. Alles wat de afgelopen tijd heeft gespeeld 'hoort er gewoon bij'.
Uitspraken als 'fascisten' en 'moordenaars' moeten we maar gewoon om lachen.
We gaan een beetje een kniebuiging maken en initiatief nemen om weer vriendjes te worden met dictator Erdogan. Krankjorum..

FvD -1
Bron?
  donderdag 20 april 2017 @ 22:49:16 #30
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_170369037
Rutte kan de stoerdoenerij over Turkije wel laten varen.
De verkiezingen in Nederland zijn geweest en het referendum in Turkije is ook voorbij.
Als hij echt een punt wil maken tegen Turkije dan moet hij het associatieverdrag met Turkije opzeggen.
pi_170369230
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:57 schreef bluemoon23 het volgende:
Rutte kan de stoerdoenerij over Turkije wel laten varen.
De verkiezingen in Nederland zijn geweest en het referendum in Turkije is ook voorbij.
Als hij echt een punt wil maken tegen Turkije dan moet hij het associatieverdrag met Turkije opzeggen.
Kan Rutte dat überhaupt wel even zomaar besluiten en doorvoeren?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 april 2017 @ 23:02:34 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170369313
quote:
Beetje jammer dat ie die beledigingen weglacht... verder kan ik zo snel mogelijk weer om de tafel gewoon toejuichen. Met ruzie kom je nergens.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170369388
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:38 schreef bluemoon23 het volgende:

Ik ben het er niet mee eens, maar hij heeft wel een punt.

Met landen als Saoedi Arabië en de golfstaten hebben we ook "normale" diplomatieke betrekkingen, terwijl daar ook de meest verschrikkelijke dingen gebeuren.
Maar ja, die Turken hebben niet zoveel olie he ?

We hebben kniebuigingen gemaakt voor heel veel dictators.....
Dat is helaas de werkelijkheid, alleen naar mijn mening moet je met geen enkele antidemocratische schurkenstaat zaken doen. Doen we nu wel maar als het dan een richting op moet dan naar minder zaken doen graag.
Dat nu juist de FvD (een partij die democratie als hoofdpijler heeft) hier luchtig over doet en een handreiking wil doen naar een steeds dictatorialer wordende Erdogan vind ik niet bij FvD horen.
pi_170369531
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:04 schreef p1no het volgende:

[..]

Dat is helaas de werkelijkheid, alleen naar mijn mening moet je met geen enkele antidemocratische schurkenstaat zaken doen. Doen we nu wel maar als het dan een richting op moet dan naar minder zaken doen graag.
Dat nu juist de FvD (een partij die democratie als hoofdpijler heeft) hier luchtig over doet en een handreiking wil doen naar een steeds dictatorialer wordende Erdogan vind ik niet bij FvD horen.
Aan de ene kant ben ik het met je eens, maar aan de andere kant, moet ieder land maar een democratie zijn zoals wij omdat wij zo zijn? Als er met een democratisch proces tot een dictatuur gekomen wordt dan kan je er van alles van vinden, maar dit tegengaan is ook niet democratisch toch?
En dan bedoel ik niet dat ze dan ook maar alle mensenrechten kunnen schenden als NK zonder hier iets tegen te doen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 april 2017 @ 23:10:05 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170369627
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:04 schreef p1no het volgende:

[..]

Dat is helaas de werkelijkheid, alleen naar mijn mening moet je met geen enkele antidemocratische schurkenstaat zaken doen. Doen we nu wel maar als het dan een richting op moet dan naar minder zaken doen graag.
Dat nu juist de FvD (een partij die democratie als hoofdpijler heeft) hier luchtig over doet en een handreiking wil doen naar een steeds dictatorialer wordende Erdogan vind ik niet bij FvD horen.
Als dat beleid 200 jaar geleden werd gevoerd, denk ik dat Frankrijk en Duitsland nog steeds vijanden waren geweest. Sterker nog; Duitsland als één unie had nooit bestaan. Juist door landen te isoleren creëer je een nieuwe Noord Korea.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 20 april 2017 @ 23:10:09 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_170369637
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Aan de ene kant ben ik het met je eens, maar aan de andere kant, moet ieder land maar een democratie zijn zoals wij omdat wij zo zijn? Als er met een democratisch proces tot een dictatuur gekomen wordt dan kan je er van alles van vinden, maar dit tegengaan is ook niet democratisch toch?
Democratie is ook nog eens relatief. Wij vinden iets van districtenstelsels zoals in de VS, maar andere democratische paradijzen hebben waarschijnlijk ook wel een mening over ons ongekozen staatshoofd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_170369842
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Aan de ene kant ben ik het met je eens, maar aan de andere kant, moet ieder land maar een democratie zijn zoals wij omdat wij zo zijn? Als er met een democratisch proces tot een dictatuur gekomen wordt dan kan je er van alles van vinden, maar dit tegengaan is ook niet democratisch toch?
Moet niet, maar verwacht dan ook geen medewerking van een democratisch land.
Zit een vorm van paradox in maar een democratie moet wat mij betreft tegen zichzelf beschermd worden in die zin dat die niet met een meerderheid weggestemd kan worden.
pi_170370021
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:00 schreef Xa1pt het volgende:
Kan Rutte dat überhaupt wel even zomaar besluiten en doorvoeren?
Ik snap waar je naar toe wilt ;)
Nee, Rutte (Nederland) kan dit niet eenzijdig opzeggen.

http://www.elsevier.nl/ne(...)-met-turkije-468570/

http://nos.nl/artikel/216(...)jwel-onmogelijk.html

Maar het zou een logische vervolgstap kunnen zijn om dit bespreekbaar te maken binnen de EU, en het levert een veel duidelijker signaal af dan de symboolpolitiek die er nu is om geen (weinig) diplomatie betrekking meer te hebben.

Draai het eens om en stel dat de EU nu een associatieverdrag met een Europees land zou aangaan wat een dictatoriale en autocratische leider heeft, Wit-Rusland bijvoorbeeld.
Dan zou je daar als land toch ook niet mee akkoord gaan ?

[ Bericht 9% gewijzigd door bluemoon23 op 21-04-2017 00:07:55 ]
pi_170370034
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:13 schreef p1no het volgende:

[..]

Moet niet, maar verwacht dan ook geen medewerking van een democratisch land.
Zit een vorm van paradox in maar een democratie moet wat mij betreft tegen zichzelf beschermd worden in die zin dat die niet met een meerderheid weggestemd kan worden.
Ja dat zou ik in Nederland ook graag zien, maar het niet samenwerken met een dictatuur verergerd de siuatie misschien alleen maar, zo heb ik het idee bij Erdogan dat die minder hard wordt afgerekend op zijn daden omdat die zo hard tegen andere zaken kan schoppen en zo de aandacht verlegt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170370667
Gewoon Turkije zsm toe laten treden tot de EU, dan implodeert de boel dit jaar nog en is Nexit een feit
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 april 2017 @ 23:30:33 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170370709
quote:
6s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:29 schreef gekkewiebel het volgende:
Gewoon Turkije zsm toe laten treden tot de EU, dan implodeert de boel dit jaar nog en is Nexit een feit
Oh, dat zit erachter.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170370739
Vluchtelingendeal zal ongetwijfeld meespelen.
pi_170371034
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Oh, dat zit erachter.
Kan zijn dat Baudet dit alles oprecht meent, maar zou niet weten wat er in zijn optiek te winnen is met goede Turkije betrekkingen.
Ach, tinfoil gaan is soms wel een leuke gedachte exercitie, en heel soms zit er een kern van waarheid in :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 april 2017 @ 23:36:53 #46
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170371101
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:35 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Kan zijn dat Baudet dit alles oprecht meent, maar zou niet weten wat er in zijn optiek te winnen is met goede Turkije betrekkingen.
Ach, tinfoil gaan is soms wel een leuke gedachte exercitie, en heel soms zit er een kern van waarheid in :)
Goede betrekkingen is beter voor iedereen, zeker voor de gezonde Turken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170371246
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Goede betrekkingen is beter voor iedereen, zeker voor de gezonde Turken.
Is dit een algemene waarheid of geldt dit in dit geval voor hedendaagse NL/EU-Turkije relaties?

Sancties vs diplomacy, beiden is wel wat voor te zeggen hoor. De vraag is wat NL wint met het steunen van Erdogan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 april 2017 @ 23:40:47 #48
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170371286
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:39 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Is dit een algemene waarheid of geldt dit in dit geval voor hedendaagse NL/EU-Turkije relaties?

Sancties vs diplomacy, beiden is wel wat voor te zeggen hoor. De vraag is wat NL wint met het steunen van Erdogan.
De vraag is wat NL wint met vijandig blijven. Banden herstellen =/= steunen
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170371338
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De vraag is wat NL wint met vijandig blijven. Banden herstellen =/= steunen
Wat is eigenlijk de motie? Over diplomaten wel/niet welkom heten of is t meer? :')
  donderdag 20 april 2017 @ 23:42:34 #50
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170371371
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Goede betrekkingen is beter voor iedereen, zeker voor de gezonde Turken.
Waarom staat dan 90% van wat FvD doet voor het tegenovergestelde en enkel meer verdeeldheid en onderdrukking? Zgn. stoer zijn.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 april 2017 @ 23:44:11 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170371436
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:42 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de motie? Over diplomaten wel/niet welkom heten of is t meer? :')
Ben aan het zoeken, maar overheid en IT hè :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170371510
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ben aan het zoeken, maar overheid en IT hè :')
Jah vaak op de naam van indiener staan ze, maar zit mobiel en ben lui :')
pi_170371541
[inleiding]
roept de regering op om, zich ervoor in te zetten dat de bilaterale betrekkingen tussen Nederland en Turkije zo spoedig mogelijk worden hersteld,
[afsluiting]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 april 2017 @ 23:48:59 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170371625
quote:
De Kamer, gehoord de beraadslaging, constaterende dat Turkse Nederlanders in Nederland en Nederlanders in Turkije op dit moment in het dagelijkse leven last ondervinden van de spanningen tussen Nederland en Turkije; van mening dat het daarom van groot belang is dat beide landen zich ervoor inzetten om de 400 jaar oude betrekkingen tussen Nederland en Turkije op politiek, beleidsmatig, economisch, sociaal en cultureel gebied te herstellen en te onderhouden; roept de regering op om, zich ervoor in te zetten dat de bilaterale betrekkingen tussen Nederland en Turkije zo spoedig mogelijk worden hersteld, en gaat over tot de orde van de dag. Kuzu
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170371652
Zaken doen met Turkije vanuit een bepaalde verstandshouding is 1 ding. Maar dan wel onder bepaalde voorwaarden en toch zeker niet met de nadelige/polariserende invloed die ze momenteel in Europa hebben. Daar mogen ze keihard op aangesproken worden voordat we het kunnen hebben over 'goede betrekkingen'.
En betrekkingen maar tot op zekere hoogte, ik zou ze nooit bij de EU willen al voldoen ze aan alle afspraken. Moet je niet willen, zo'n groot land krijgt veel te veel invloed.
pi_170371721
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Geen idee wat de huidige situatie is. Diplomaten nog steeds non grata? Zo ja prima motie, beter dan het uitvechten via tv.
pi_170372210
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:42 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom staat dan 90% van wat FvD doet voor het tegenovergestelde en enkel meer verdeeldheid en onderdrukking? Zgn. stoer zijn.
De FvD voor meer verdeeldheid en onderdrukking ?
Zijn het socialisten geworden ? o|O
pi_170372306
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als dat beleid 200 jaar geleden werd gevoerd, denk ik dat Frankrijk en Duitsland nog steeds vijanden waren geweest. Sterker nog; Duitsland als één unie had nooit bestaan. Juist door landen te isoleren creëer je een nieuwe Noord Korea.
Allemaal prima, maar waren deze lieden ook niet achter de schermen bezig met het referendum om geen associatieverdrag met Oekraïne aan te gaan?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 april 2017 @ 00:13:55 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170372325
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Allemaal prima, maar waren deze lieden ook niet achter de schermen bezig met het referendum om geen associatieverdrag met Oekraïne aan te gaan?
Wat hebben deze twee dingen in godsnaam met elkaar te maken?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170372386
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat hebben deze twee dingen in godsnaam met elkaar te maken?
Ze liggen in elkaars verlengde. Prima dat je vindt dat je de banden met Turkije aan moet halen, al is het alleen al omdat je op die manier positieve invloed uit kan oefenen op de lange termijn op tal van zaken, dat geldt eveneens voor bijvoorbeeld een land als Oekraïne. Daarvan werd gezegd dat het corrupt tot op het bot is en we daar maar vooral niet mee in zee moesten gaan. Echt consistent lijkt het dus niet.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 april 2017 @ 00:18:25 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170372449
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ze liggen in elkaars verlengde. Prima dat je vindt dat je de banden met Turkije aan moet halen, al is het alleen al omdat je op die manier positieve invloed uit kan oefenen op de lange termijn op tal van zaken, dat geldt eveneens voor bijvoorbeeld een land als Oekraïne. Daarvan werd gezegd dat het corrupt tot op het bot is en we daar maar vooral niet mee in zee moesten gaan. Echt consistent lijkt het dus niet.
Dit is hetzelfde als het hypocriet vinden dat een boer voor een zandweggetje achter zijn huis is, maar tegen een snelweg.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170372547
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:15 schreef Xa1pt het volgende:
Ze liggen in elkaars verlengde. Prima dat je vindt dat je de banden met Turkije aan moet halen, al is het alleen al omdat je op die manier positieve invloed uit kan oefenen op de lange termijn op tal van zaken, dat geldt eveneens voor bijvoorbeeld een land als Oekraïne. Daarvan werd gezegd dat het corrupt tot op het bot is en we daar maar vooral niet mee in zee moesten gaan. Echt consistent lijkt het dus niet.
Geen associatieverdrag met een land willen is wat anders als er geen diplomatieke betrekking mee onderhouden.
Iets met appels en peren....

Volgens mij is er toendertijd met het referendum niet over gesproken dat we de diplomatieke banden met Oekraine moeten opschorten ?
pi_170372987
http://www.metronieuws.nl/columns/2017/04/het-is-gewoon-zo
Gewoon cringe dit, met zulk taalgebruik je woede uiten in een krant :')
pi_170373154
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:45 schreef wuuht het volgende:
http://www.metronieuws.nl/columns/2017/04/het-is-gewoon-zo
Gewoon cringe dit, met zulk taalgebruik je woede uiten in een krant :')
Ja
quote:
Vorige week schreef ik dat ik columnist Theodor Holman graag eens wilde haatneuken.
Draai dat eens om, stel je voor dat een mannelijke columnist zoiets zou schrijven, dan is het land te klein hoor :{w
quote:
intelligente vrouwen als Anne-Fleur Dekker
Hier gestopt met lezen in dat artikel _O-

[ Bericht 5% gewijzigd door bluemoon23 op 21-04-2017 01:06:29 ]
pi_170373417
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:58 schreef bluemoon23 het volgende:

Draai dat eens om, stel je voor dat een mannelijke columnist zoiets zou schrijven, dan is het land te klein hoor :{w

Ze schrijft dit omdat Theodor Holman zich in zijn column aanbeveelt aan Annefleur. Dit staat toch totaal niet in verhouding :')
http://www.parool.nl/opin(...)nnencolumn~a4481402/
pi_170374847
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:51 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Geen idee wat de huidige situatie is. Diplomaten nog steeds non grata? Zo ja prima motie, beter dan het uitvechten via tv.
Het moment is wel wat gek. Er is net een referendum geweest wat bepaald niet zuiver is verlopen en waarvan de uiteindelijke uitkomst en gevolgen nog niet helder zijn. Normaal wacht je met formeel herstel tot alles weer in een wat rustiger vaarwater is gekomen.

De motie lijkt mij wat voorbarig.
pi_170374853
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ze liggen in elkaars verlengde. Prima dat je vindt dat je de banden met Turkije aan moet halen, al is het alleen al omdat je op die manier positieve invloed uit kan oefenen op de lange termijn op tal van zaken, dat geldt eveneens voor bijvoorbeeld een land als Oekraïne. Daarvan werd gezegd dat het corrupt tot op het bot is en we daar maar vooral niet mee in zee moesten gaan. Echt consistent lijkt het dus niet.
Ze zijn als populistisch clubje natuurlijk wel gewoon zeer opportunistisch :P.

Want ook bij Oekraïne waren ze niet erg tegen het verdrag maar ging het om de aandacht voor hun clubje en het ondermijnen van de EU.
Daar zocht men later de argumenten bij. Vandaar ook dat we zoveel leugens en drogredenen zagen uit die hoek.
pi_170375132
Wat betreft het referendum kwamen de meeste leugens en drogredenen toch echt uit het pro-associatieverdrag hoek :{w
pi_170375149
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:03 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat betreft het referendum kwamen de meeste leugens en drogredenen toch echt uit het pro-associatieverdrag hoek :{w
Werkelijk? Dan was het geenpeil-flyertje vol leugens die ik in de bus kreeg zeker een grap?
Of het gehuil dat we hierdoor de Oekraïners militair zouden gaan steunen door te vechten tegen de Russen?
Of dat ze hierdoor snel lid zouden gaan worden van de EU?
Of dat Oekraïners nu plots allemaal in de EU zouden mogen gaan werken?

Vanuit het Nee-kamp kwamen geen erg rationele argumenten. Wat door een deel van de initiatiefnemers ook werd toegegeven. Het ging hen immers helemaal niet om dit verdrag...
pi_170375198
Wat niet is kan nog komen natuurlijk.......
pi_170375255
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:15 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat niet is kan nog komen natuurlijk.......
Allicht maar niet op basis van dit verdrag en die leugen probeerde men wel te verkopen....
pi_170375490
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Werkelijk? Dan was het geenpeil-flyertje vol leugens die ik in de bus kreeg zeker een grap?
Of het gehuil dat we hierdoor de Oekraïners militair zouden gaan steunen door te vechten tegen de Russen?
Of dat ze hierdoor snel lid zouden gaan worden van de EU?
Of dat Oekraïners nu plots allemaal in de EU zouden mogen gaan werken?

Vanuit het Nee-kamp kwamen geen erg rationele argumenten. Wat door een deel van de initiatiefnemers ook werd toegegeven. Het ging hen immers helemaal niet om dit verdrag...
Mark Rutte zal ze nog steeds dankbaar zijn, want daardoor kon hij de boel sussen met een inlegvelletje waarin nog eens wordt uitgelegd dat zaken die niet in het verdrag staan toch echt niet in het verdrag staan.
pi_170375563
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Allicht maar niet op basis van dit verdrag en die leugen probeerde men wel te verkopen....
PieterOmtzigt twitterde op donderdag 02-02-2017 om 07:15:56 Poroshenko wil referendum houden over toetreding Oekraïne tot NAVOUltieme bewijs dat waarde inlegvel Rutte nul ishttps://t.co/648TU6VbJC reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op donderdag 02-02-2017 om 07:18:15 Poroshenko vindt ook dat Oekraïne klaar is voor onderhandeling EU toetredingHij tekende Ruttes inlegvel niethttps://t.co/648TU6VbJC reageer retweet
Het zal nog wel een tijdje duren maar voor Oekraine heeft dat associatieakkoord maar 1 doel, zo snel mogelijk aansluiten bij de EU en de NAVO. Als je dan Rutte hoort blaten dat het akkoord zo'n enorm belang is voor de geopolitieke verhoudingen concludeer ik dat het een kwestie van tijd is en de EU Oekraine met open armen zal ontvangen.
pi_170375748
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:54 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

PieterOmtzigt twitterde op donderdag 02-02-2017 om 07:15:56 Poroshenko wil referendum houden over toetreding Oekraïne tot NAVOUltieme bewijs dat waarde inlegvel Rutte nul ishttps://t.co/648TU6VbJC reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op donderdag 02-02-2017 om 07:18:15 Poroshenko vindt ook dat Oekraïne klaar is voor onderhandeling EU toetredingHij tekende Ruttes inlegvel niethttps://t.co/648TU6VbJC reageer retweet
Het zal nog wel een tijdje duren maar voor Oekraine heeft dat associatieakkoord maar 1 doel, zo snel mogelijk aansluiten bij de EU en de NAVO. Als je dan Rutte hoort blaten dat het akkoord zo'n enorm belang is voor de geopolitieke verhoudingen concludeer ik dat het een kwestie van tijd is en de EU Oekraine met open armen zal ontvangen.
Turkije heeft al decennia een associatieverdrag en is nog decennia weg van toetreding. Georgië sloot gelijktijdig een ongeveer gelijk associatieverdrag (waarom hoorden we daar de Nee-club niet over?) en zal echt geen EU-lid worden.
Waarom zou dat voor Oekraïene plots anders zijn?

Het zou in theorie in de toekomst een optie kunnen zijn als ze aan alle voorwaarden voldoen. Maar dat zou zonder dit verdrag niet anders zijn.

Vanuit een bepaalde staat van verontwaardiging probeert men er gewoon teveel aan op te hangen...
pi_170375785
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Mark Rutte zal ze nog steeds dankbaar zijn, want daardoor kon hij de boel sussen met een inlegvelletje waarin nog eens wordt uitgelegd dat zaken die niet in het verdrag staan toch echt niet in het verdrag staan.
hehe, dat dan weer wel :P
pi_170375977
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Turkije heeft al decennia een associatieverdrag en is nog decennia weg van toetreding. Georgië sloot gelijktijdig een ongeveer gelijk associatieverdrag (waarom hoorden we daar de Nee-club niet over?) en zal echt geen EU-lid worden.
Waarom zou dat voor Oekraïene plots anders zijn?
Zoals Rutte het al meerdere malen heeft aangegeven, Oekraine is heel belangrijk voor de geopolitieke verhoudingen waardoor Oekraine meer toegevoegde waarde heeft voor toetreding dan Turkije.

Daarnaast is het ook niet echt vergelijkbaar, dat Turkije nog niet is toegetreden kwam meer door zaken als het veto van Griekenland, de doodstraf en mensenrechten.

Ik zie het de eerstkomende 10 jaar nog niet gebeuren, maar dat het gaat gebeuren lijkt me evident.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sylv3se op 21-04-2017 09:36:29 ]
pi_170376544
quote:
VVD-Kamerlid Han ten Broeke vindt de realpolitieke benadering van Baudet een farce: ‘Je hebt realpolitici en je hebt realposeurs. Die laatste categorie vrees ik dat onze vriend Baudet een beetje toebehoort.’ zegt Ten Broeke. Argument daarvoor is dat Baudet tegen de kandidaatstatus van Turkije heeft gestemd, maar wel voor de motie van DENK. ‘Dat is geen realpolitik,’ aldus Ten Broeke. ‘Bij realpolitik moet je letten op je eigen belangen, en het is niet in ons belang om Erdogan ons hier de wet voor te laten schrijven.’
http://www.elsevier.nl/ne(...)udet-is-voor-495243/

Wat is een realposeur ? Iemand die de pose aanneemt van realistisch te zijn ?
En meer bezig is interessant over te komen?
Maar de achterban van Baudet zal deze pro-turkse move toch niet kunnen waarderen ?
UItgezonderd de dogmatici, dile blijven de poseurende Verlosser trouw
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:09:34 #78
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170376702
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:09 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

De FvD voor meer verdeeldheid en onderdrukking ?
Zijn het socialisten geworden ? o|O
Socialisten staan voor emancipatie, gelijkheid en integratie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:10:51 #79
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170376716
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/ne(...)udet-is-voor-495243/

Wat is een realposeur ? Iemand die de pose aanneemt van realistisch te zijn ?
En meer bezig is interessant over te komen?
Maar de achterban van Baudet zal deze pro-turkse move toch niet kunnen waarderen ?
UItgezonderd de dogmatici, dile blijven de poseurende Verlosser trouw
Han ten Broeke is zelf nogal een elitaire bal die het van zijn pose moet hebben.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:18:41 #80
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170376882
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170377000
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/ne(...)udet-is-voor-495243/
Maar de achterban van Baudet zal deze pro-turkse move toch niet kunnen waarderen ?
Dat klopt, ik ben het er wel mee eens dat het van belang is om een goede relatie te hebben met de Turken maar na de uitspraken van Erdogan net doen alsof er niets is gebeurd sta ik wel van te kijken. Had ik niet verwacht.

Maar aan de andere kant vind ik het wel grappig dat alleen FvD de motie van DENK steunt, uitgerekend de partij die wordt verweten zo'n hekel aan moslims te hebben.
pi_170377034
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Oh verrek, dus ze moeten toch lid worden?
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:33:26 #83
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170377173
hmvandenbrink twitterde op vrijdag 21-04-2017 om 09:38:20 Baudet volgt zelfde koers als onze bondgenoot Trump. Is dat zo uitzonderlijk? https://t.co/ibJXrludpN reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:35:11 #84
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170377203
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Han ten Broeke is zelf nogal een elitaire bal die het van zijn pose moet hebben.
De man gaat prat op zijn Twentse en provinciaalse achtergrond. Maar op het internet is zelfs een Tukker al een "elitaire bal".
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170377316
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:09 schreef Klopkoek het volgende:
Socialisten staan voor emancipatie, gelijkheid en integratie.
De tientallen miljoenen doden onder socialistische regimes denken daar toch wat anders over..... :{w
pi_170377424
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

De man gaat prat op zijn Twentse en provinciaalse achtergrond. Maar op het internet is zelfs een Tukker al een "elitaire bal".
Net zoals Frans Timmermans nog zo'n heerlijke "gewone" volksman is met z'n Roda JC gezwam? :')
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:51:03 #87
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170377480
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:47 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Net zoals Frans Timmermans nog zo'n heerlijke "gewone" volksman is met z'n Roda JC gezwam? :')
Nee, Frans Timmermans is een EU-dictator.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170377636
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:40 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

De tientallen miljoenen doden onder socialistische regimes denken daar toch wat anders over..... :{w
Die denken helemaal niet.
Maar je bent aan het demoniseren.
Je hebt het over communistische regimes en je geeft democratische socialisten de schuld van hun praktijken.
Een andere bezopen generalisatie is de schuld van tientallen miljoenen doden van kapitalistische landen bij alle pro-kapitalisten leggen.
  vrijdag 21 april 2017 @ 11:01:48 #89
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170377659
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:40 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

De tientallen miljoenen doden onder socialistische regimes denken daar toch wat anders over..... :{w
Miljarden doden onder kapitalistische regimes kunnen niet eens meer denken

:P
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170378226
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:00 schreef Bluesdude het volgende:
Een andere bezopen generalisatie is de schuld van tientallen miljoenen doden van kapitalistische landen bij alle pro-kapitalisten leggen.
Dat gebeurt anders behoorlijk vaak hier op Fok.
pi_170379273
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:26 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Zoals Rutte het al meerdere malen heeft aangegeven, Oekraine is heel belangrijk voor de geopolitieke verhoudingen waardoor Oekraine meer toegevoegde waarde heeft voor toetreding dan Turkije.
Geopolitiek is Turkije gezien haar strategische ligging al decennia veel belangrijker dan Oekraïne. Toch was dat blijkbaar geen reden om ze toe te laten treden.
quote:
Daarnaast is het ook niet echt vergelijkbaar, dat Turkije nog niet is toegetreden kwam meer door zaken als het veto van Griekenland, de doodstraf en mensenrechten.
Ofwel omdat ze er toen, nu en over 20 jaar niet klaar voor waren. Zeer vergelijkbaar dus met Oekraïne.
quote:
Ik zie het de eerstkomende 10 jaar nog niet gebeuren, maar dat het gaat gebeuren lijkt me evident.
Dappere voorspelling. Dit riep men ook wel eens over Turkije.

En nogmaals, als Oekraïne er ooit klaar voor is, dan zou ze dat ook wel zijn zonder dit verdrag.
pi_170379288
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:25 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat klopt, ik ben het er wel mee eens dat het van belang is om een goede relatie te hebben met de Turken maar na de uitspraken van Erdogan net doen alsof er niets is gebeurd sta ik wel van te kijken. Had ik niet verwacht.

Maar aan de andere kant vind ik het wel grappig dat alleen FvD de motie van DENK steunt, uitgerekend de partij die wordt verweten zo'n hekel aan moslims te hebben.
Ze delen natuurlijk wel een voorkeur voor autoritaire regimes.
pi_170379357
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geopolitiek is Turkije gezien haar strategische ligging al decennia veel belangrijker dan Oekraïne. Toch was dat blijkbaar geen reden om ze toe te laten treden.

[..]

Ofwel omdat ze er toen, nu en over 20 jaar niet klaar voor waren. Zeer vergelijkbaar dus met Oekraïne.

[..]

Dappere voorspelling. Dit riep men ook wel eens over Turkije.

En nogmaals, als Oekraïne er ooit klaar voor is, dan zou ze dat ook wel zijn zonder dit verdrag.
Is het inhoudelijk precies hetzelfde associatieverdrag dan? Volgens mij verschillen beide verdragen enorm van elkaar en heeft het associatieakkoord van Turkije voornamelijk te maken met de rechten voor Turken in Europese landen.
pi_170380106
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:28 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Is het inhoudelijk precies hetzelfde associatieverdrag dan? Volgens mij verschillen beide verdragen enorm van elkaar en heeft het associatieakkoord van Turkije voornamelijk te maken met de rechten voor Turken in Europese landen.
Het verdrag is inhoudelijk niet exact gelijk. Het ene is immers decennia ouder dan het ander.
Maar het Oekraïense verdrag is inhoudelijk wel redelijk gelijkwaardig aan dat met Georgië. Toch hoor ik daar amper iemand over, terwijl ook daar een referendum over gehouden had kunnen worden. En dan zou het plots ook een drama zijn geweest in de ogen van GS, FvD, PVV en SP vermoed ik...

Deze recente verdragen zijn overigens gesloten als onderdeel van het Oostelijk Partnerschap, dat is wel goed om te weten als achtergrond https://nl.wikipedia.org/wiki/Oostelijk_Partnerschap
pi_170380999
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het verdrag is inhoudelijk niet exact gelijk. Het ene is immers decennia ouder dan het ander.
Maar het Oekraïense verdrag is inhoudelijk wel redelijk gelijkwaardig aan dat met Georgië. Toch hoor ik daar amper iemand over, terwijl ook daar een referendum over gehouden had kunnen worden. En dan zou het plots ook een drama zijn geweest in de ogen van GS, FvD, PVV en SP vermoed ik...

Deze recente verdragen zijn overigens gesloten als onderdeel van het Oostelijk Partnerschap, dat is wel goed om te weten als achtergrond https://nl.wikipedia.org/wiki/Oostelijk_Partnerschap
De ondertekening van de overeenkomst door de EU en Oekraïne was de aanleiding van de rechtsordelijke en territoriale bende in Oekraïne sinds november 2013 en met regelmaat in het nieuws. Mede door die situatie is het referendum aangevraagd, dat speelde niet in Georgie en Moldavie. Dat je dan meer over Oekraine en minder over Georgie en Moldavie hoort is dan ook niet zo vreemd vind ik.
pi_170381674
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:25 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

De ondertekening van de overeenkomst door de EU en Oekraïne was de aanleiding van de rechtsordelijke en territoriale bende in Oekraïne sinds november 2013 en met regelmaat in het nieuws. Mede door die situatie is het referendum aangevraagd, dat speelde niet in Georgie en Moldavie. Dat je dan meer over Oekraine en minder over Georgie en Moldavie hoort is dan ook niet zo vreemd vind ik.
Besluitvorming in de kamer was ongeveer gelijktijdig. Dan is het toch een kleine moeite om tegen alle te ageren. Immers ook in Moldavië en Georgië was het aanleiding voor Russische agressie.
Vind het nog niet direct heel sterk als excuus.
pi_170384002
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Besluitvorming in de kamer was ongeveer gelijktijdig. Dan is het toch een kleine moeite om tegen alle te ageren. Immers ook in Moldavië en Georgië was het aanleiding voor Russische agressie.
Vind het nog niet direct heel sterk als excuus.
Ik vind het toch wel een wezenlijk verschil, als Oekraine eensgezind was en de bevolking unaniem voor dat akkoord was hadden we waarschijnlijk niet eens een referendum gehad.
Juist door die overeenkomst is de chaos ontstaan, dat zag je niet in Moldavie en Georgie omdat ze daar veel eensgezinder tegen Rusland zijn wat mijns inziens de reden is dat er minder tegen Moldavie en Georgie geageerd werd en minder ter sprake is gekomen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2017 @ 13:02:03 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170423916
http://www.express.co.uk/(...)ssels-Thierry-Baudet

Buitenlandse media gehaald. Doet ie goed.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 23 april 2017 @ 16:07:32 #99
206731 Mortaxx
Doomer
pi_170429747
Kom ik die jfvd chick tegen op Tinder lol
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 23 april 2017 @ 16:14:43 #100
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_170429963
Dus ik check da youtubes en theirry baudet. En zie hem overal terugkrabbelen en downplayen op zijn eerdere uitspraken. What the hell man. Dus wat zou hem het nu moeten schelen als de mediaframers hem in een seksistische/racistische hokje willen duwen. Moeten ze toch zelf weten. Framers gonna frame. Dus Pff.. Als ik het was zou ik gewoon zeggen hoor en herhalen. Vrouwen zijn Godverdomde pretentieuze verwaande kutnesten. Hun hoogst haalbare doel in dit leven is talkshow hostess of nailart-vlogger. En ze seksualiseren zichzelf elke dag. En wat zei thierry over buitenlanders dan? Ik ga weer effe de youtubes checken.
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 23 april 2017 @ 16:16:04 #101
206731 Mortaxx
Doomer
pi_170430001
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:14 schreef Tamabralski het volgende:
Dus ik check da youtubes en theirry baudet. En zie hem overal terugkrabbelen en downplayen op zijn eerdere uitspraken. What the hell man. Dus zou hem het nou moeten schelen als de mediaframers hem in een seksistische racistische frame plaatsen. Moeten ze toch zelf weten. Framers gonna frame dus. Pff.. Als ik het was zou ik gewoon zeggen hoor en herhalen. Vrouwen zijn Gewoon Godverdomde pretentieuze verwaande kutnesten. Hun hoogst haalbare doel in dit leven is talkshow hostess of nailart-vlogger. En ze seksualiseren zichzelf elke dag. En wat zei thierry over buitenlanders dan? Ik ga weer effe de youtubes checken.
bedankt Hans
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 23 april 2017 @ 16:37:41 #102
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_170430657
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 16:16 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

bedankt Hans
Is dat alles wat je te zeggen hebt. Ga je mij daarvoor special fout quoten. Wat ben je voor een mislukte grappenmaker. Probeer je mij te framen :')
  zondag 23 april 2017 @ 16:38:55 #103
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_170430701
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 16:07 schreef Mortaxx het volgende:
Kom ik die jfvd chick tegen op Tinder lol
Sex is rechts alles!
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 23 april 2017 @ 16:40:07 #104
206731 Mortaxx
Doomer
pi_170430730
Is goed hoor. Heb de mods gewaarschuwd
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 23 april 2017 @ 16:42:38 #105
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_170430806
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 16:40 schreef Mortaxx het volgende:
Is goed hoor. Heb de mods gewaarschuwd
Smerige ruggegraatloze NSB Rat!

Ratten is toch niet rechts knul.
  zondag 23 april 2017 @ 20:41:56 #106
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170438324
Jongens, even normaal discussieren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 23 april 2017 @ 20:47:25 #107
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_170438590
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 16:40 schreef Mortaxx het volgende:
Is goed hoor. Heb de mods gewaarschuwd
Stel je niet zo aan man. Ga het land redden ofzo :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_170441595
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 16:14 schreef Tamabralski het volgende:
Dus Pff.. Als ik het was zou ik gewoon zeggen hoor en herhalen. Vrouwen zijn Godverdomde pretentieuze verwaande kutnesten. Hun hoogst haalbare doel in dit leven is talkshow hostess of nailart-vlogger. En ze seksualiseren zichzelf elke dag.
Jij bent vaak afgewezen en gedumpt door vrouwen ?
Vandaar die vrouwenhaat en je kunt niet zien als je zo denkt dat je zelf de oorzaak ben van je mislukte relaties ?
pi_170455867
Leden van Forum: check uw mail. Thierry heeft iedereen een mailtje gestuurd.
(she/her)
pi_170455905
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 15:42 schreef Fylax het volgende:
Leden van Forum: check uw mail. Thierry heeft iedereen een mailtje gestuurd.
Wat zegt ie
  dinsdag 25 april 2017 @ 10:10:27 #111
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_170471810
Beste FvD-ers,

Ruim een maand geleden kwam FVD als enige nieuwe partij de Tweede Kamer binnen. Zoals u begrijpt zijn we de afgelopen weken vooral bezig geweest met het opzetten van de activiteiten in de Tweede Kamer, waar we ons volop aan het invechten zijn.

Maar we zijn ook bezig met de opbouw van onze partij-organisatie. Sinds 15 maart worden we door heel veel mensen benaderd met vragen, opmerkingen, constructieve suggesties en tips. Ook willen vele leden actief worden binnen de partij.

Dit enthousiasme is fantastisch! We willen graag alle energie die nu in het land is vrijgekomen vasthouden en ten volle benutten.

Maar haastige spoed is zelden goed. Forum voor Democratie bevindt zich nu in een cruciale fase, een fase waarin andere nieuwe partijen vaak serieuze problemen ondervonden. Daarom gaat FVD nu inzetten op een traject van gecontroleerde groei waarbij de partij-organisatie rustig wordt uitgebouwd.

We gaan ons richten op het opzetten van de provinciale afdelingen om van daaruit de organisatie rustig uit te bouwen. Onze focus zal met name liggen op het in alle provincies meedoen aan de Provinciale Statenverkiezingen van 20 maart 2019 (ook omdat de Provinciale Staten de Eerste Kamer kiezen). In een aantal gemeenten zullen we als FvD meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018, maar ook zoeken we naar allianties met goede lokale partijen die het gedachtengoed van Forum voor Democratie onderschrijven. Wij kunnen deze partijen dan bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 steunen; en zij kunnen FvD weer steunen bij de provinciale statenverkiezingen in 2019.

Over enige tijd zal er meer informatie op de website worden geplaatst waar eenieder die actief wil worden voor FvD kan aangeven op welke wijze hij/zij zou kunnen bijdragen. In de loop van de zomer zullen we vervolgens gesprekken met geselecteerde belangstellenden gaan voeren. Maar dit proces gaan we op een gecontroleerde en gestructureerde wijze aanpakken.

Voordat dat proces is voltooid worden er nog geen lokale FvD-afdelingen opgezet. Er worden ook nog geen gemeentelijke of provinciale lijsten samengesteld. Leden die daar wel al mee bezig zijn wordt nadrukkelijk verzocht daarmee te stoppen. Dat is een recept voor chaos en dat willen we ten koste van alles voorkomen, zoals gezegd de nadruk komt te liggen op een goede campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen van 2019.

Ondertussen werken we overigens ook voortvarend aan het wegwerken van de achterstand in de beantwoording van de vele duizenden mails die we hebben ontvangen. Dit kost even tijd, dus ook hier vragen we om uw begrip. Het is wel de bedoeling dat iedereen persoonlijk antwoord ontvangt.

Er wordt achter de schermen dus druk gewerkt, maar we vragen nog even uw geduld.
Binnenkort hoort u meer!

Thierry Baudet
Forum voor Democratie
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_170473049
Ik heb geen mail ontvangen :{
pi_170473097
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 16:14 schreef Tamabralski het volgende:
Dus ik check da youtubes en theirry baudet. En zie hem overal terugkrabbelen en downplayen op zijn eerdere uitspraken. What the hell man. Dus wat zou hem het nu moeten schelen als de mediaframers hem in een seksistische/racistische hokje willen duwen. Moeten ze toch zelf weten. Framers gonna frame. Dus Pff.. Als ik het was zou ik gewoon zeggen hoor en herhalen. Vrouwen zijn Godverdomde pretentieuze verwaande kutnesten. Hun hoogst haalbare doel in dit leven is talkshow hostess of nailart-vlogger. En ze seksualiseren zichzelf elke dag. En wat zei thierry over buitenlanders dan? Ik ga weer effe de youtubes checken.
Ja ga maar efkes youtoebkes checken, hopelijk geeft dat je een betere kijk op de wereld
  dinsdag 25 april 2017 @ 11:29:01 #114
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_170473202
Misschien bij je spam kijken ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_170473892
Volgens mij is die mail nep, het woord "partijkartel" komt er niet één keer in voor.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2017 @ 12:06:33 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170473910
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 12:05 schreef Kansenjongere het volgende:
Volgens mij is die mail nep, het woord "partijkartel" komt er niet één keer in voor.
Je zou haast denken dat het een degelijke partij is, en geen PVV lite.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170474023
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:22 schreef Doublepain het volgende:
Ik heb geen mail ontvangen :{
Jij bent alleen lid van JFVD toch?
(she/her)
pi_170474726
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 12:12 schreef Fylax het volgende:

[..]

Jij bent alleen lid van JFVD toch?
ja
pi_170474839
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 april 2017 12:53 schreef Doublepain het volgende:

[..]

ja
Misschien ligt het daaraan ja. Heb de mail wel ontvangen, maar ben van beiden lid
pi_170474848
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 12:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je zou haast denken dat het een degelijke partij is, en geen PVV lite.
Hoezo? Ze kiezen ongeveer dezelfde benadering van de lokale en regionale opbouw (vooral niet te snel en niet overal direct). Strakke centrale sturing en vooral geen welwillende leden (cq politiek opportunisten) die zelf dingen gaan doen met een groot risico op ellende.

Daarnaast zijn ze qua standpunten natuurlijk gewoon de zoveelste PVV-variant.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2017 @ 13:00:56 #121
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170474894
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2017 12:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoezo? Ze kiezen ongeveer dezelfde benadering van de lokale en regionale opbouw (vooral niet te snel en niet overal direct). Strakke centrale sturing en vooral geen welwillende leden (cq politiek opportunisten) die zelf dingen gaan doen met een groot risico op ellende.

Daarnaast zijn ze qua standpunten natuurlijk gewoon de zoveelste PVV-variant.
Stel je eens voor dat een partij niet in één keer te veel hooi op hun vork wil nemen. Je kan niet binnen een jaar in elke gemeente een delegatie hebben. Dat is uiteindelijk wel het doel.

VVD is eigenlijk ook een soort PVV lite, ze zijn het over zo veel dingen eens... en de SP ook al. De hele politiek (exclusief GL natuurlijk) is gewoon een PVV lite.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170475035
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Stel je eens voor dat een partij niet in één keer te veel hooi op hun vork wil nemen. Je kan niet binnen een jaar in elke gemeente een delegatie hebben. Dat is uiteindelijk wel het doel.
Het is ook heel verstandig en heel logisch gezien het type mensen wat hier op afkomt. De genoemde politiek opportunisten. Vooral de PVV/LPF/Leefbaar/VNL/TON-achtigen hebben op dat vlak afgelopen jaren een boeiende reputatie opgebouwd.
Ze doen er gewoon verstandig aan ook in deze hun grote voorbeeld, de PVV, te volgen.
quote:
VVD is eigenlijk ook een soort PVV lite, ze zijn het over zo veel dingen eens... en de SP ook al. De hele politiek (exclusief GL natuurlijk) is gewoon een PVV lite.
Zeer vreemde stelling in deze. Op bijna alle punten kiest de FvD bewust voor een koers die erg dicht bij de PVV ligt, ze kiezen daarbij ook bewust voor kiezers die zich ook tot de PVV aangetrokken voelen maar die soms net iets te extreem vinden.
De verschillen tussen alle andere partijen en de PVV zijn veel groter. Snap ook niet waarom je hier zo vreemd op aanslaat, de partijtop is hier toch ook gewoon open over?
  dinsdag 25 april 2017 @ 13:18:29 #123
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_170475297
Ik denk dat er wel degelijk een heel duidelijk verschil tussen zit. Klein voorbeeldje is de motie van Kuzu. PVV zou daarvoor in geen 100 jaar mee meestemmen ook al waren ze het er mee eens.

FvD stemt gewoon voor en legt dat prima uit, terwijl andere politieke partijen sowieso hun vingers er niet aan durven te branden omdat ze bang zijn dat het ze populariteit kost bij hun kiezers(los van het feit of ze het er mee eens zijn of niet).

Daar zit imo toch al een duidelijk verschil tussen het FvD en de PVV. Ook de debatten over bijv. Syrië zie ik een Wilders inhoudelijk niet zo gauw doen. Vind Baudet ook zeker een toevoeging(tot nu toe)
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_170475365
Uiteraard zijn er ook verschillen, dat is niet meer dan logisch. Maar de overeenkomsten lijken groter en belangrijker.
En, die Kuzu-motie steunen was een mooi voorbeeld van vasthouden aan een niet erg doordacht standpunt en daar niet meer van af willen wijken, ook wel wat PVV-achtig :P
pi_170475373
Haaaaaa 99.999 weer even inhoudelijk sterk en gefundeerd als in de vorige 27 topics altijd fijn je constructieve en inhoudelijke bijdragen _O_ ^O^ *O*
pi_170475381
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:21 schreef 99.999 het volgende:
Uiteraard zijn er ook verschillen, dat is niet meer dan logisch. Maar de overeenkomsten lijken groter en belangrijker.
En, die Kuzu-motie steunen was een mooi voorbeeld van vasthouden aan een niet erg doordacht standpunt en daar niet meer van af willen wijken, ook wel wat PVV-achtig :P
:P
  dinsdag 25 april 2017 @ 13:22:42 #127
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_170475392
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:21 schreef 99.999 het volgende:
Uiteraard zijn er ook verschillen, dat is niet meer dan logisch. Maar de overeenkomsten lijken groter en belangrijker.
En, die Kuzu-motie steunen was een mooi voorbeeld van vasthouden aan een niet erg doordacht standpunt en daar niet meer van af willen wijken, ook wel wat PVV-achtig :P
Welk niet erg doordacht standpunt doel je op ? Of is dat je eigen interpretatie ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_170475413
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:21 schreef MajoorDruiloor het volgende:
Haaaaaa 99.999 weer even inhoudelijk sterk en gefundeerd als in de vorige 27 topics altijd fijn je constructieve en inhoudelijke bijdragen _O_ ^O^ *O*
Geen dank, had jij inhoudelijk ook nog iets bij te dragen :)?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2017 @ 13:25:55 #129
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170475492
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is ook heel verstandig en heel logisch gezien het type mensen wat hier op afkomt. De genoemde politiek opportunisten. Vooral de PVV/LPF/Leefbaar/VNL/TON-achtigen hebben op dat vlak afgelopen jaren een boeiende reputatie opgebouwd.
Ze doen er gewoon verstandig aan ook in deze hun grote voorbeeld, de PVV, te volgen.

[..]

Zeer vreemde stelling in deze. Op bijna alle punten kiest de FvD bewust voor een koers die erg dicht bij de PVV ligt, ze kiezen daarbij ook bewust voor kiezers die zich ook tot de PVV aangetrokken voelen maar die soms net iets te extreem vinden.
De verschillen tussen alle andere partijen en de PVV zijn veel groter. Snap ook niet waarom je hier zo vreemd op aanslaat, de partijtop is hier toch ook gewoon open over?
Waarom zijn bepaalde standpunten exclusief voorbehouden voor de PVV? De PVV is gewoon een populistische partij die verkondigt wat de aanhang wil horen, de FvD denkt na over onderwerpen en gaat op veel vlakken mee in jouw zwart-wit verhaal omdat ze nou eenmaal een bepaalde richting kiezen zonder politiek correct te zijn. Het is hetzelfde als het CDA en VVD op één hoop gooien omdat ze allebei vergelijkbare standpunten hebben.

Het zou je sieren als je eens kapt met zulke achterlijke vergelijkingen en gewoon inhoudelijk gaat reageren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170475561
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:22 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Welk niet erg doordacht standpunt doel je op ? Of is dat je eigen interpretatie ?
Vlak nadat de Turkse president via een dubieus verlopen referendum de absolute macht probeert te grijpen oproepen tot herstel van de betrekkingen is nu eenmaal niet zo heel erg slim. Zowel qua diplomatiek als inhoudelijk.
Al past het ook wel weer in de lijn om in de ondemocratische annexatie van De Krim door de Russen niet zoveel kwaad te zien :P.
  dinsdag 25 april 2017 @ 13:32:03 #131
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_170475637
Nederland en Turkije zijn er toch beide gebaat bij als de betrekkingen weer herstelt worden ? iemand moet als eerste de verstandige zijn :7.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2017 @ 13:35:01 #132
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170475716
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vlak nadat de Turkse president via een dubieus verlopen referendum de absolute macht probeert te grijpen oproepen tot herstel van de betrekkingen is nu eenmaal niet zo heel erg slim. Zowel qua diplomatiek als inhoudelijk.
Al past het ook wel weer in de lijn om in de ondemocratische annexatie van De Krim door de Russen niet zoveel kwaad te zien :P.
Lekker blijven ruziën en Turkije isoleren bereik je ook zo veel mee. Het FvD maakt beslissingen op basis van wat het beste is voor iedereen, in plaats van stug vasthouden aan dat ziekelijke PC.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170475744
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom zijn bepaalde standpunten exclusief voorbehouden voor de PVV?
Dat beweert volgens mij niemand. De PVV heeft zich echter wel een bepaald profiel aangemeten en is sterk op bepaalde onderdelen. Zoals andere partijen dat op andere onderwerpen doen.
quote:
De PVV is gewoon een populistische partij die verkondigt wat de aanhang wil horen, de FvD denkt na over onderwerpen
Aha, dat valt dan niet zo heel erg op tot nu toe. Maar wellicht komt dat nog?

quote:
en gaat op veel vlakken mee in jouw zwart-wit verhaal omdat ze nou eenmaal een bepaalde richting kiezen zonder politiek correct te zijn. Het is hetzelfde als het CDA en VVD op één hoop gooien omdat ze allebei vergelijkbare standpunten hebben.
CDA en VVD delen inderdaad veel standpunten, ik zeg niet dat ze gelijk zijn maar het is uiteraard niet voor niets dat ze elkaars favoriete coalitiepartners vormen.
Net zoals PVV en FvD dat eigenlijk naar elkaar hebben uitgesproken (beide zijn de enige die de ander in hun voorkeursvariant heeft genoemd).

quote:
Het zou je sieren als je eens kapt met zulke achterlijke vergelijkingen en gewoon inhoudelijk gaat reageren.
Volgens mij kwam jij dit keer toch echt met de achterlijke vergelijking over dat de hele politiek een PVV-lite zou zijn. Probeer gewoon eens netjes en beschaafd te blijven in een discussie in plaats van zo dwangmatig agressief te worden...
De FvD heeft regelmatig aangegeven op veel punten op één lijn te zitten met de PVV en de beide kopmannen hebben zich in het verleden regelmatig geprofileerd als PVV-stemmers en ze richten zich beide duidelijk op dezelfde electorale vijver.
Waarom zou dat niet benoemd mogen worden?
pi_170475762
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vlak nadat de Turkse president via een dubieus verlopen referendum de absolute macht probeert te grijpen oproepen tot herstel van de betrekkingen is nu eenmaal niet zo heel erg slim. Zowel qua diplomatiek als inhoudelijk.
Al past het ook wel weer in de lijn om in de ondemocratische annexatie van De Krim door de Russen niet zoveel kwaad te zien :P.
Maar je krijgt nog altijd een stijfje als je je herinnert hoe de EC dictaturen in Zuid-Europa heeft ge-antifa't en er democratische heilstaten voor in de plaats heeft gebracht toch? Waarom dan niet hetzelfde met Turkije? Op naar een Europese Wereldstaat!! *O*
pi_170475768
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:32 schreef Gohf046 het volgende:
Nederland en Turkije zijn er toch beide gebaat bij als de betrekkingen weer herstelt worden ? iemand moet als eerste de verstandige zijn :7.
In de chaos net na een dubieus verlopen referendum daartoe oproepen lijkt mij bepaald niet beste timing. En blijkbaar denken de meeste partijen daar zo over.
pi_170475833
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Lekker blijven ruziën en Turkije isoleren bereik je ook zo veel mee. Het FvD maakt beslissingen op basis van wat het beste is voor iedereen, in plaats van stug vasthouden aan dat ziekelijke PC.
En waarom is direct na een nogal dubieus verlopen referendum oproepen tot herstel van de banden met een nogal dubieus regime voor iedereen het beste?

Of is dat enkel omdat de FvD dat het beste vindt, zonder verdere onderbouwing?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2017 @ 13:40:13 #137
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170475835
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat beweert volgens mij niemand. De PVV heeft zich echter wel een bepaald profiel aangemeten en is sterk op bepaalde onderdelen. Zoals andere partijen dat op andere onderwerpen doen.

[..]

Aha, dat valt dan niet zo heel erg op tot nu toe. Maar wellicht komt dat nog?

[..]

CDA en VVD delen inderdaad veel standpunten, ik zeg niet dat ze gelijk zijn maar het is uiteraard niet voor niets dat ze elkaars favoriete coalitiepartners vormen.
Net zoals PVV en FvD dat eigenlijk naar elkaar hebben uitgesproken (beide zijn de enige die de ander in hun voorkeursvariant heeft genoemd).

[..]

Volgens mij kwam jij dit keer toch echt met de achterlijke vergelijking over dat de hele politiek een PVV-lite zou zijn. Probeer gewoon eens netjes en beschaafd te blijven in een discussie in plaats van zo dwangmatig agressief te worden...
De FvD heeft regelmatig aangegeven op veel punten op één lijn te zitten met de PVV en de beide kopmannen hebben zich in het verleden regelmatig geprofileerd als PVV-stemmers en ze richten zich beide duidelijk op dezelfde electorale vijver.
Waarom zou dat niet benoemd mogen worden?
*zucht* de slachtofferrol wordt weer getrokken hoor. Jij komt met een gigantisch achterlijke vergelijking, dan mag jij eens heel goed uitleggen waarom het zo is. En nee, het delen van standpunten is geen argument.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170475842
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:37 schreef MajoorDruiloor het volgende:

[..]

Maar je krijgt nog altijd een stijfje als je je herinnert hoe de EC dictaturen in Zuid-Europa heeft ge-antifa't en er democratische heilstaten voor in de plaats heeft gebracht toch? Waarom dan niet hetzelfde met Turkije? Op naar een Europese Wereldstaat!! *O*
Geen idee wat je hiermee bedoelt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2017 @ 13:41:26 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170475860
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En waarom is direct na een nogal dubieus verlopen referendum oproepen tot herstel van de banden met een nogal dubieus regime voor iedereen het beste?

Of is dat enkel omdat de FvD dat het beste vindt, zonder verdere onderbouwing?
:|W

Vraag Noord-Korea even wat jarenlange isolatie met je doet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170475872
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geen idee wat je hiermee bedoelt.
Dat je vergelijkingen nergens op slaan. Groetjes thuis! *O*
pi_170475911
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

*zucht* de slachtofferrol wordt weer getrokken hoor. Jij komt met een gigantisch achterlijke vergelijking, dan mag jij eens heel goed uitleggen waarom het zo is. En nee, het delen van standpunten is geen argument.
Ik heb het je uitgebreid uitgelegd. Meerdere keren zelfs al en ik kreeg er eerder ook gewoon bijval over van diverse FvD-stemmers hier.
Als de vergelijking zo achterlijk is, waarom leg jij dan niet uit waarom dat zo is? En dan eens op een andere manier dan zelf met echt achterlijke vergelijkingen te komen aub :D.

En waarom zou het delen van bepaalde belangrijke en prominente standpunten geen argument kunnen zijn om partijen te vergelijken? Of de politieke afkomst van bepaalde kopstukken? Of de plek in het politieke spectrum waar men de kiezers zoekt?

Waarmee zou je partijen dan nog wel kunnen vergelijken als de inhoud, profilering en kopstukken afvallen?
pi_170475917
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:|W

Vraag Noord-Korea even wat jarenlange isolatie met je doet.
Want dat is het enige alternatief?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2017 @ 13:45:13 #143
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170475949
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Want dat is het enige alternatief?
Dat is precies wat jij en de complete politiek correcte wereld willen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2017 @ 13:47:03 #144
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170476004
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik heb het je uitgebreid uitgelegd. Meerdere keren zelfs al en ik kreeg er eerder ook gewoon bijval over van diverse FvD-stemmers hier.
Als de vergelijking zo achterlijk is, waarom leg jij dan niet uit waarom dat zo is? En dan eens op een andere manier dan zelf met echt achterlijke vergelijkingen te komen aub :D.

En waarom zou het delen van bepaalde belangrijke en prominente standpunten geen argument kunnen zijn om partijen te vergelijken? Of de politieke afkomst van bepaalde kopstukken? Of de plek in het politieke spectrum waar men de kiezers zoekt?

Waarmee zou je partijen dan nog wel kunnen vergelijken als de inhoud, profilering en kopstukken afvallen?
Jij gaat verder dan dat. Jij zegt dat het FvD net zo'n populistisch clubje is als de PVV, het PVV lite verhaal. Het is aan jou om met bewijzen te komen om dat te onderbouwen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170476032
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is precies wat jij en de complete politiek correcte wereld willen.
Waarom? Enkel omdat ik direct na een dubieus verlopen referendum, waarvan de uitwerking nog bepaald niet duidelijk is, gelijk oproepen om de diplomatieke banden te herstellen niet zo snugger vind?
Je snapt toch wel dat de timing van een dergelijke oproep best belangrijk is?
pi_170476061
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is precies wat jij en de complete politiek correcte wereld willen.
Dat gaat snel, volgens mij was het een paar maanden terug nog zo dat de politiek correcte wereld het prima vond dat Turken hier kwamen om stemmen te ronselen voor het referendum en was de realistische mensch van plan om ze keihard aan te pakken.

Nu is het dan weer realistisch om vriendelijk te doen tegen de Turken en politiek correct om niet meteen weer vriendjes te worden. Dit gaat alle kanten op.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170476065
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jij gaat verder dan dat. Jij zegt dat het FvD net zo'n populistisch clubje is als de PVV, het PVV lite verhaal. Het is aan jou om met bewijzen te komen om dat te onderbouwen.
En die onderbouwing heb ik je meerdere malen gegeven. Waarna je weer heel boos wordt.
En waarmee zou je partijen dan nog wel kunnen vergelijken als de inhoud, profilering en kopstukken afvallen? Want met al die punten weiger je mee te gaan...
pi_170476067
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom? Enkel omdat ik direct na een dubieus verlopen referendum, waarvan de uitwerking nog bepaald niet duidelijk is, gelijk oproepen om de diplomatieke banden te herstellen niet zo snugger vind?
Je snapt toch wel dat de timing van een dergelijke oproep best belangrijk is?
Hoi 99.999 ik heb een topic voor je gemaakt veel succes! *O*

BNW / FvD = PVV
pi_170476085
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat gaat snel, volgens mij was het een paar maanden terug nog zo dat de politiek correcte wereld het prima vond dat Turken hier kwamen om stemmen te ronselen voor het referendum en was de realistische mensch van plan om ze keihard aan te pakken.

Nu is het dan weer realistisch om vriendelijk te doen tegen de Turken en politiek correct om niet meteen weer vriendjes te worden. Dit gaat alle kanten op.
Een tikje bijzonder is het allemaal wel. Het lijkt er allemaal een beetje op dat wat Baudet roept per definitie de waarheid en verstandig is, hoe erg het ook zwabbert en afwijkt van wat men eerder riep :P
pi_170476095
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:50 schreef MajoorDruiloor het volgende:

[..]

Hoi 99.999 ik heb een topic voor je gemaakt veel succes! *O*

BNW / FvD = PVV
Je weigert nog steeds inhoudelijk iets bij te dragen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')