abonnement Unibet Coolblue
pi_170357591
quote:
RHEDEN - Wie zijn hond in de natuur laat loslopen waar het niet mag, riskeert een boete. ,,Dat doen we niet om te plagen", zegt boswachter Paul Jansen van Natuurmonumenten. ,,Maar om het wild te beschermen.’’ Die boete is niet mals, zegt Jansen. 90 euro plus 9 euro administratiekosten.

Jansen is het zat dat steeds meer mensen hun hond laten loslopen in Nationaal Park Veluwezoom. ,,De mensen die we beboeten, zeggen allemaal dat ze het wel weten. Het lijkt wel of mensen schijt hebben aan het losloopverbod. En het wordt alleen maar erger.’’

Met ernstige gevolgen voor het wild. ,,Als een hond de kans krijgt, gaat hij achter wild aan. Vooral edelherten raken dan in paniek. Op een drukke zondag komen ze overal mensen tegen, waar ze ook heen gaan. Ze raken dan zo in paniek dat ze in een raster terecht komen of vast komen te zitten in een hek.’’

Jansen hoort vaak van hondenbezitters dat hun hond niet achter wild aangaat. Henri Kleijer, wildbeheerder op landgoed Middachten, krijgt hetzelfde verhaal te horen. ,,Vorige week ging een herdershond achter een ree aan. Als een hond eenmaal wildgeur in zijn neus heeft, wordt hij gek. Dan wil hij achter dat wild aan. Al is hij nog zo goed afgericht, dan luistert hij echt niet meer.’’

Bron: http://www.gelderlander.n(...)an-de-lijn~a8a08ed5/
Ik heb strenge en kortzichtige aanlijnplicht voor honden in Nederland nooit helemaal terecht gevonden. In de Veluwe is bijna geen plek waar de hond wel los kan, dat is toch ook niet terecht? Dat in veel stadsparken en binnen de bebouwde kom honden aan de lijn mogen vind ik terecht. Je betaald gvd hondenbelasting en vervolgens mag je de hond altijd aan de riem houden, fijn land hoor Nederland.

Wat vinden jullie?
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  donderdag 20 april 2017 @ 18:02:45 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170357671
Die administratiekosten blijven gewoon stompwaardig
pi_170357686
Dit is ook een immigratievraagstuk. Meer mensen = minder natuur. Welkom vluchtelingen = minder minder minder vrij lopende honden .
pi_170357689
Het is een beschermd natuurgebied waar je je begeeft, dan heb je je te houden aan de daar geldende regels.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_170357702
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:04 schreef Jordy-B het volgende:
Het is een beschermd natuurgebied waar je je begeeft, dan heb je je te houden aan de daar geldende regels.
Ook buiten de Nationale parken geldt dit, die geen speciale status hebben. Dat is toch niet helemaal terecht?
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Spellchecker donderdag 20 april 2017 @ 18:06:27 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170357721
quote:
“Ik maak je dood”, schreeuwde een vrouw vanmorgen tegen boswachter Theo Quekel van het Brabants Landschap. Hij is wat gewend, maar deze mevrouw kwam daadwerkelijk met een keukenmes op hem af. “Dan kun je niks, dus ik ben maar weggelopen”, zegt Quekel. Hij belde de politie, die de vrouw arresteerde.

Het gebeurde dinsdagmorgen op Landgoed Haanwijk bij Sint-Michielsgestel. Er kwam een hond op Theo Quekel afgerend. Honden mogen daar niet loslopen en deze sprong ook nog eens een paar keer tegen de boswachter op. Quekel gaf de hond een knietje en dat viel bij de eigenaresse helemaal verkeerd. Ze trok een keukenmes en schreeuwde dat ze de boswachter dood zou maken.

Quekel belde de politie en die was er snel. De vrouw werd opgespoord en opgepakt. Volgens de politie gaat het om een 43-jarige vrouw uit Sint-Michielsgestel. Ze wordt vastgehouden voor nader onderzoek.

Reeën
Loslopende honden zijn een groot probleem in het gebied waar Theo Quekel toezicht op houdt. “Ik spreek mensen er altijd op aan als hun hond los loopt. Als ik vertel dat er reeën worden opgejaagd door honden en dan soms worden doodgereden, snappen mensen wel waarom honden moeten worden aangelijnd. Maar die mevrouw vanmorgen trok meteen een mes”, aldus de boswachter van Haanwijk.
bron

Boswachter wordt een steeds linker beroep ....
  Spellchecker donderdag 20 april 2017 @ 18:07:44 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170357742
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:05 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ook buiten de Nationale parken geldt dit, die geen speciale status hebben. Dat is toch niet helemaal terecht?
Jij kan dat niet terecht vinden .... maar jij maakt die regels niet.
Kan je niet beter daar je klacht neerleggen?
pi_170357753
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 17:58 schreef StarmanFR het volgende:
Wat vinden jullie?
Dat er een vergunningsplicht voor honden moet worden ingesteld. De huidige baasjes zijn zichtbaar niet in staat om hun hond zijn plek te geven binnen de maatschappij. Administratiekosten zouden natuurlijk wel gestorneerd moeten worden.
pi_170357772
Hondenbelasting blijf ik trouwens wel vreemd vinden. Zeker nu je een boete kunt krijgen als je de poep niet opruimt. Maar dat het wild voorgaat vind ik wel terecht.
pi_170357774
Ik heb tot 2 jaar geleden een schoothondje gehad, die helaas overleden is:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cavalier_King_Charles-spani%C3%ABl

Dit ras kent geen agressiviteit, maar door al die agressieve kuthonden moet lieve honden ook aan de lijn. Ik zou het terechter vinden om meer losloopgebieden worden toegelaten waarbij agressieve honden verboden zijn en kunnen worden beboet. Maarja, dat kan dan weer niet...
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  donderdag 20 april 2017 @ 18:10:38 #11
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_170357784
Terechte actie. Ik heb mijn hond altijd aan de lijn waar het moet. Een keer met hem naar de kinderboerderij geweest; doe ik nooit meer. De konijnen waren tè interessant... :')
Hij is ook al meerdere keren achter hazen aangegaan, waar hij gewoon los mocht lopen.

Laatst wel akkefietje met kerel die 2 herdershonden los had lopen waar het niet mocht. Beetje agressieve beesten die op mijn hond afgingen. Mijn hond was aangelijnd. Omdat de zijne los liepen, kon hij ze niet terughouden en werd het knokken... Eikel.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_170357809
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:08 schreef vaduz het volgende:

[..]

Dat er een vergunningsplicht voor honden moet worden ingesteld. De huidige baasjes zijn zichtbaar niet in staat om hun hond zijn plek te geven binnen de maatschappij. Administratiekosten zouden natuurlijk wel gestorneerd moeten worden.
Met hondenbelasting betaal je lekker mee maar krijg je echt te weinig terug in NL. Hier bij mij in de gemeente is niet eens een officiële poep plaats, en dan klagen als honden wild poepen, tja....
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_170357831
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:12 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Met hondenbelasting betaal je lekker mee maar krijg je echt te weinig terug in NL. Hier bij mij in de gemeente is niet eens een officiële poep plaats, en dan klagen als honden wild poepen, tja....
Ik pleit toch nergens voor hondenbelasting?
  Spellchecker donderdag 20 april 2017 @ 18:16:11 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170357883
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:12 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Met hondenbelasting betaal je lekker mee maar krijg je echt te weinig terug in NL. Hier bij mij in de gemeente is niet eens een officiële poep plaats, en dan klagen als honden wild poepen, tja....
Met als gevolg dat de hondenbelasting omhoog gaat ....
Het ligt aan de eigenaar dat de hond "wild poept".
pi_170357889
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:13 schreef vaduz het volgende:

[..]

Ik pleit toch nergens voor hondenbelasting?
Ok, een vergunningsplicht invoeren. Wordt dan een hond getest of die agressief is of niet ?....
Is het daardoor minder risico vol dat er minder agressieve honden zijn, en honden meer los kunnen?
Dan ben ik wel voor denk ik.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_170357912
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:16 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ok, een vergunningsplicht invoeren. Wordt dan een hond getest of die agressief is of niet ?....
Is het daardoor minder risico vol dat er minder agressieve honden zijn, en honden meer los kunnen?
Dan ben ik wel voor denk ik.
Onder meer. En niet enkel de hond, ook het baasje.
pi_170357929
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:16 schreef maily het volgende:

[..]

Met als gevolg dat de hondenbelasting omhoog gaat ....
Het ligt aan de eigenaar dat de hond "wild poept".
Ok, maar waar betaal je dan hondenbelasting voor als er niks voor ze wordt gedaan?
In Frankrijk bv. betaal je geen hondenbelasting en mogen honden in uitgestrekte bossen, ver buiten de bebouwde kom bijna altijd los zo weet ik.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Spellchecker donderdag 20 april 2017 @ 18:18:26 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170357935
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:17 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ok, maar waar betaal je dan hondenbelasting voor als er niks voor ze wordt gedaan?
In Frankrijk bv. betaal je geen hondenbelasting en mogen honden in uitgestrekte bossen, ver buiten de bebouwde kom bijna altijd los zo weet ik.
Misschien dan maar verhuizen? :@
pi_170357950
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:18 schreef maily het volgende:

[..]

Misschien dan maar verhuizen? :@
Hoezo, want ik mag geen kritiek geven?
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Spellchecker donderdag 20 april 2017 @ 18:20:05 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170357974
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:19 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Hoezo, want ik mag geen kritiek geven?
Nee hoor, maar je vroeg onze mening ... ;)
En nog wat voor je gevonden:
quote:
Loslopen
Franse honden zijn niet echte loslopers. Welke mogelijkheden je treft, hangt af van waar je bent. Iedere gemeente mag eigen regels opstellen voor loslopende honden.

Veel Fransen houden hun hond aan de lijn. Want traditioneel gezien waren honden in bosrijke gebieden jachthonden of waakhonden en daar zijn mensen bang voor. Ga dus met takt om met iedereen die je in het bos tegenkomt en geen honden bij zich heeft.
In de steden zijn losloop­gebieden aangegeven. In bossen in wandel­gebied­en staat het ook aangegeven of/en wanneer je hond los mag. Staat het er niet, dan mag een hond vaak op de paden los, mits hij op de paden blijft en onder appèl staat. In het voorjaar (maart - mei: wanneer het wild jonkies heeft) moeten honden altijd aangelijnd blijven.

Neem in ieder geval altijd een lijn mee, zodat je je hond kunt aanhaken wanneer dat nodig is. Laat je je hond loslopen zorg er dan altijd voor dat hij andere mensen niet hindert, wordt niet kwaad als iemand je vraagt je hond toch vast te maken. Heb er begrip voor dan anderen ook gewoon bang kunnen zijn. Ruim poep altijd op, dat is niet meer dan normaal en kweekt goodwill voor jezelf en andere hondenbezitters.
bron
  donderdag 20 april 2017 @ 18:22:15 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170358020
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:06 schreef maily het volgende:

[..]

bron

Boswachter wordt een steeds linker beroep ....
Dat wijf is gestoord, maar een hond een knietje geven gaat mij ook wat ver. Dat beest doet niets verkeerd.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170358039
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat wijf is gestoord, maar een hond een knietje geven gaat mij ook wat ver. Dat beest doet niets verkeerd.
Jij was erbij?
  donderdag 20 april 2017 @ 18:23:55 #23
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170358063
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:23 schreef vaduz het volgende:

[..]

Jij was erbij?
Nee maar ik lees alleen dat het beest een paar keer tegen hem opspringt. Dat doen alle honden volgens mij in enthousiasme en niet omdat ze agressief zijn.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170358067
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:20 schreef maily het volgende:

[..]

Nee hoor, maar je vroeg onze mening ... ;)
En nog wat voor je gevonden:

[..]

bron
Ok, maar borden met 'tenir votre chien en laisse' in Frankrijk zijn toch wel echt zeldzaam, en ik ben daar heel vaak geweest. Misschien is loslopen niet veel voorkomend, maar wel veel minder expliciet verboden. Buiten het broedseizoen dat honden aan de lijn moeten, wat je in Nederland ook hebt.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Spellchecker donderdag 20 april 2017 @ 18:25:30 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170358102
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat wijf is gestoord, maar een hond een knietje geven gaat mij ook wat ver. Dat beest doet niets verkeerd.
Hij springt een paar keer tegen die man op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')