abonnement Unibet Coolblue
pi_170357289
Originele OP:
quote:
In een recent verkiezingsdebat werd een stelling geponeerd over Islam in Nederland. Een aantal fractievoorzitters gaf aan dat ze Islamisering een halt toe willen roepen, een aantal had geen echte mening en GL en D66 zeiden dat ze de Islam waardevol vinden voor Nederland of iets in die richting.

Mijn vraag aan de personen die op die partijen stemmen: Ondersteunt u dat standpunt en waarom?
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:18 schreef keste010 het volgende:
Lees er eens wat over in plaats van het alleenrecht om de definitie van een begrip te claimen. Hier bijvoorbeeld.
Rapport van de EU
Heb je ook een geloofwaardige bron ?
quote:
Verder kan het mij niet zoveel schelen welke definitie jij hanteert. Ik heb je al aangegeven waarom ik het begrip zo hanteer.
Omdat jij een hekel hebt aan iedereen die kritiek heeft op de islam ?
quote:
Gelul. Sterke analogie echt. Ik moet er zelfs een beetje om lachen.
Waarom is dat gelul ? Jij gaat er vanuit dat als je op een partij stemt dat je dan automatisch alle standpunten van een partij steunt.
Dat is pas gelul.

De Nederlandse politiek werkt met partijen en volksvertegenwoordigers, dat is nu eenmaal hoe ons politieke stelsel is ingericht.
Dat wil niet zeggen dat je dan gelijk ook alle standpunten van een partij steunt.
quote:
Kan je mij vertellen welke organisaties verboden zijn specifiek vanwege de geloofsovertuiging waar zij zich op baseerden?
Je snapt niet wat ik bedoel, er zijn genoeg organisaties en partijen verboden, maar die waren "toevallig" geen religie.
Het begrip religie zegt mij niets, daar hoeft geen onderscheid in te zijn als iets toevallig een religie is of een partij/organisatie/vereniging.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:39 schreef keste010 het volgende:
Je negeert dus het feit dat de definitie bijv. ook door het EUCM gebruikt wordt. Niet zomaar even een instituut dat je aan de kant schuift.
Zeker weer zo`n instituut dat alleen kijkt naar racisme gepleegd door de "blanke witte man" ?
quote:
The European Monitoring Centre on Racism and Xenophobia (EUMC) was established in 1997 by a Regulation of the Council of the European Union and set up its office in Vienna in 1998.
Its principle task is to provide the European Union and its Member States with objective and comparable information on racist, xenophobic and anti-Semitic activities at European level and to support them in the preparation of measures and in formulating proposals.
Hebben ze ook een mooie rapportjes over de racisme van moslims allochtonen onderling en het antisemitisme waar de Joodse scholen en synagogen onder te lijden hebben ?
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:51 schreef keste010 het volgende:
Je ziet wat dat meteen losmaakt. De islamofoben (ja, ik gebruik het woord bewust want ik heb heel duidelijk aangegeven hoe ik het definieer) schuiven graag iedereen die niet aan hun kant staat in de schoenen dat zij islamliefhebbers zouden zijn of geen kritiek op de islam zouden dulden.
:D _O- Bij jou is het precies andersom _O-
Iedereen die kritiek heeft op de islam is volgens jou een islamofoob :{w

[ Bericht 42% gewijzigd door bluemoon23 op 20-04-2017 17:48:41 ]
  Moderator donderdag 20 april 2017 @ 17:49:47 #2
54278 crew  Tijger_m
42
pi_170357449
Ach gossie, de arme blanke "christelijke" man wordt weer eens benadeeld en gediscrimineerd.

Het is toch wat, TS.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_170357509
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 17:49 schreef Tijger_m het volgende:
Ach gossie, de arme blanke "christelijke" man wordt weer eens benadeeld en gediscrimineerd.

Het is toch wat, TS.
Ik heb niet het oorspronkelijke topic gestart :6 en ik ben zeker niet christelijk. :N
Toen ik op een leeftijd kwam dat ik fatsoenlijk rationeel kon nadenken en niet meer in sprookjes geloofde heb ik religie afgezworen.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:52 schreef LelijKnap het volgende:
Dat men en masse een verkeerde definitie gebruikt maakt 't geen juiste definitie. Zeker als t van top to bottom komt. Daar moet je erg mee oppassen. Taal is een machtsinstrument wdb.
Inderdaad ja, dat zo`n term ooit erin is gekomen wil niet zeggen dat je hem nu voor iedereen kunt gebruiken die kritiek heeft op de islam.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:54 schreef keste010 het volgende:
Absoluut. Het gebruiken van termen als vluchtelingen, moslims en terroristen door elkaar heen door islamofoben is inderdaad kwalijk gebleken voor onze samenleving.
Kom nou, je weet zelf dat de definitie van de term vluchteling de laatste decennia behoorlijk is opgerekt
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 17:05 schreef visbox het volgende:
woont u misschien in Klazienaveen?
Ook daar heb je moslims
  donderdag 20 april 2017 @ 18:29:32 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_170358180
Omdat we vrijheid van godsdienst hebben. Punt.
pi_170360964
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:29 schreef remlof het volgende:
Omdat we vrijheid van godsdienst hebben. Punt.
Uit naam van religie en de vrijheid van godsdienst mogen religieuzen nu gewoon vrouwen discrimineren en homo's beledigen/demoniseren.
pi_170361239
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:29 schreef remlof het volgende:
Omdat we vrijheid van godsdienst hebben. Punt.
En wie bepaalt wat een religie is en wat niet ?
Iedereen wil dan wel een religie zijn, dan mag en kan je alles flikken "no questions asked"

Lekker naief dat dit eind jaren 40 zo gezegd is met de jodenvervolging in het achterhoofd.
Maar je ziet nu wat er van komt als je alles maar tolereert en alle religie`s over 1 kam scheert.
Velen hebben bij religie nog het idee van gezellig lief en vredig rond het kampvuur zitten en Kumbaya zingen.
Maar zo zit niet elke religie in elkaar, en zeker de islam niet.
  donderdag 20 april 2017 @ 20:30:28 #7
104871 remlof
Europees federalist
pi_170361815
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Uit naam van religie en de vrijheid van godsdienst mogen religieuzen nu gewoon vrouwen discrimineren en homo's beledigen/demoniseren.
Dat doen de orthodoxe christenen al lang.
pi_170361941
Flikkeren die ook homo`s van een flatgebouw ?

Aan een al bestaande achterlijke religie hadden we nog niet genoeg in Nederland ?
Ach laten we er in naam van de mensenrechten er nog maar 1 importeren ?
pi_170362175
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat doen de orthodoxe christenen al lang.
Ja en dus moet de vrijheid van godsdienst ingeperkt worden. Het is volkomen belachelijk dat religieuzen nog steeds het privilege om te discrimineren hebben.
  vrijdag 21 april 2017 @ 06:09:26 #10
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170374792
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:29 schreef remlof het volgende:
Omdat we vrijheid van godsdienst hebben. Punt.
Dus je vindt het nazisme ook waardevol? We hebben tenslotte ook vrijheid van meningsuiting en vrijheid van denken.
pi_170374801
De islam is op geen enkele manier waardevol in een modern, westers, sterk geseculariseerd land waar 50,1 procent van de inwoners überhaupt niet gelovig is. De islam is een zeer achterhaald, orthodox geloof; nog erger dan het orthodoxe christendom.

Dat er godsdienstvrijheid bestaat, maakt de religie nog niet waardevol. En dat geldt zeker voor de islam, die alleen maar zorgt voor een boel spanning in de samenleving. Te veel mensen die deze religie belijden integreren bijzonder slecht en plaatsen hun religie boven de wet. Zonder islam zou het stukken prettiger vertoeven zijn in Nederland.

En ik heb een broertje dood aan politieke partijen die uitermate vriendelijke, vleiende dingen over religie gaan zeggen, terwijl je religie en politiek gescheiden zou moeten houden. Zeker als dat komt uit de mond van zogenaamd seculiere partijen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2017 06:21:36 ]
pi_170374809
Omdat het een manier is dat schorriemorrie in het gareel te houden?
pi_170385460
Ik zie de Islam niet als toevoeging van de Nederlandse cultuur.
Maar op de agressieve vormen na zie ik het ook niet als een kwaad dat met wortel en tak uitgeroeid dient te worden. Voor mij is het geen toevoeging, maar voor veel van mijn islamitische landgenoten wel. En die landgenoten voegen wél iets toe. De meesten, althans, want die hebben een gewoon leven. Die werken, gaan naar school, zijn aardig voor hun vrienden, zorgen voor hun familie, ondernemen/maken van alles, enzovoort.
pi_170445822
Ik vind dat de Islam, net zoals elke andere godsdienst, geen enkele toevoeging heeft voor Nederland. Mensen hebben een geloof omdat ze iets willen hebben om zich aan vast te houden, iets/iemand/wat dan ook waarbij ze zich veilig en op hun gemak voelen. Als ik kijk naar het feit dat ongelofelijk veel mensen in Nederland sinds de ontzuiling al geen geloof meer aanhouden lijkt het me vrij duidelijk dat geloof al een hele lange tijd geen waarde heeft in Nederland, ik denk niet eens in elk land.

Mijn familie zijn allemaal moslims (alevieten dan, dus ze zijn wel minder streng) maar ik heb me nooit verbonden gevoeld met het geloof en ik vind ook niet persee dat het veel waarde heeft.

Als je het mij vraagt is Nederland veel beter af zonder welk geloof dan ook.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_170447140
Religie (alle religie`s) was handig in vroegere tijden toen "het volk" nog dom en ontwetend was.
Je kon ze alles wijsmaken en overal een verklaring voor geven "is de wil van god"

In een moderne tijd heeft het geen plaats, zeker niet in het openbare leven.
pi_170447196
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 02:43 schreef bluemoon23 het volgende:

In een moderne tijd heeft het geen plaats, zeker niet in het openbare leven.
Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid de mening te uiten in het openbare leven.
Ook dus religieuze meningen.
En dat recht is een hoeksteen van de moderne tijd
  maandag 24 april 2017 @ 03:29:55 #17
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170447201
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 03:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid de mening te uiten in het openbare leven.
Ook dus religieuze meningen.
En dat recht is een hoeksteen van de moderne tijd
Maar het feit dat religieuzen en in het bijzonder moslims een bevoorrechte positie hebben in het uiten van hun mening is meer een hoeksteen van de steentijd.
pi_170447217
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 03:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar het feit dat religieuzen en in het bijzonder moslims een bevoorrechte positie hebben in het uiten van hun mening is meer een hoeksteen van de steentijd.
Dat zogenaamde voorrecht is jouw fantasie. Dit soort vervalsingen komen inderdaad uit het stenen tijdperk.
En het is schadeliljk voor de moderne tijd

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 24-04-2017 03:52:33 ]
pi_170447233
Ik vind de islam voor de Nederlandse samenleving geen verrijking. Het frustreert mij wel dat partijen zoals D66 en GroenLinks dit dus blijkbaar wel vinden, want op die manier worden de problemen die er spelen niet erkend laat staan opgelost. Het blijft dan een politieke strijd waarbij het ene kamp zegt "moslims zijn pure evil en moeten opdonderen" en het andere kamp doet net alsof de problemen er niet zijn.

Ik heb zelf geen problemen met gematigde moslims. Ik vind dat zij de vrijheid moeten hebben om hun geloof te praktiseren. En ik vind ook dat zij er gewoon bijhoren en onderdeel uitmaken van Nederland.

Anders wordt het wanneer hun religieuze en ook culturele opvattingen teveel in strijd komen met de normen en waarden in Nederland. En dit is nou waardoor de gemoederen in Nederland oplopen.Hier moeten heel duidelijke maatregelen tegen worden genomen.
  maandag 24 april 2017 @ 08:29:42 #20
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_170447706
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat doen de orthodoxe christenen al lang.
Niet openlijk en die doen dat bij hun eigen soort. :Y
pi_170448657
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 03:44 schreef Bluesdude het volgende:
En het is schadeliljk voor de moderne tijd
Dat religieuzen en met name moslims een bevoorrechte positie hebben is inderdaad schadelijk voor de moderne tijd.
pi_170452296
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 10:00 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat religieuzen en met name moslims een bevoorrechte positie hebben is inderdaad schadelijk voor de moderne tijd.
Dat ook. Maar niet in Nederland. Hier zijn het de volksmenners die dat beweren het meest schadelijks
Wilders bijv... die wil islamietenvervolgingen beginnen. Hij wil beginnen met traditionele bijeenkomsten verbieden . De scholen verbieden, de koran verbieden, Moslima's afpersen omdat ze een hoofddoekje dragen . Gelukkig krijgt hij die macht nooit . Maar als wel en deze plannen zijn doorgevoerd, welke plannen gaat hij dan verzinnen ? Die etnische haat kan onverzadigbaar zijn. Dat gaan we herdenken op de avond van 4 mei.
pi_170452636
:') Wilders wil zelfs islamietenvervolgingen beginnen ? bron ?
pi_170456681
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 17:37 schreef bluemoon23 het volgende:

Rapport van de EU
Heb je ook een geloofwaardige bron ?

De groep die zelf klaagt politiek niet voldoende gehoord te worden ondermijnt zelf het belang van de wetenschap of instituties die zich daarop baseren. De ironie en hypocrisie..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_170458939
Ik zit nu mobiel, dus het is een beetje lastig om dat rapport weer door te lezen.
Maar over het algemeen zijn ze bij de EU er goed in om heel behoedzaam te acteren om maar geen moslims boos te maken, "want we weten allemaal wat de gevolgen zijn"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')