abonnement Unibet Coolblue
pi_170349458
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170349496
Ik vind TT's in de regel stom, dus d'ruut gesloopt :7
  donderdag 20 april 2017 @ 10:39:20 #3
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170349497
Nee, ik ben maar een onderdeur :')
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170349559
Zijn er hier mensen die WeightWatchers doen/hebben gedaan?

Ik ben zo'n FB-clubje gejoined laatst voor recepteninspiratie (verder eigenlijk geen interesse in dat hele WW, ook niet nodig, want gezond gewicht enzo), maar mensen verliezen die kilo's daar alsof 't niets is :o
pi_170350096
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:41 schreef Negentiendertig het volgende:
Zijn er hier mensen die WeightWatchers doen/hebben gedaan?

Ik ben zo'n FB-clubje gejoined laatst voor recepteninspiratie (verder eigenlijk geen interesse in dat hele WW, ook niet nodig, want gezond gewicht enzo), maar mensen verliezen die kilo's daar alsof 't niets is :o
Ik denk dat het door dat puntensysteem relatief eenvoudig is om te zien wat je "mag" op een dag. Dus weinig nadenken, toch aardig verantwoord je dagelijkse inname aanpassen. Plus dat die bijeenkomsten een enorme stok achter de deur zijn.

En het kost geld, dus zonde om er dan geen gebruik van te maken. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 20 april 2017 @ 11:14:55 #6
319308 Tink89
To live is to dance
pi_170350220
Mijn moeder, oom en tante. Allemaal niet in staat om zich echt te verdiepen in eten en erg blij met 'simpel punten tellen'. Vind het systeem ook zo gek nog niet, maar het is niks voor mij omdat ik wel heel erg kritisch ben op regeltjes en er meestal eerder rebels van wordt dan dun })
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 20 april 2017 @ 14:07:36 #7
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170353424
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:36 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Gelijk heb je, nice hoor! Haalt de drempel om te gaan sporten wellicht ook wat naar beneden.
Dat is op het moment zeker zo. En zelfs met de huidige drukte kan ik elke dag in ieder geval iets doen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 20 april 2017 @ 14:35:29 #8
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_170354018
Mijn ma heeft Weight Watchers gedaan! Zij teerde daar best aardig op toen.
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 20 april 2017 @ 15:15:35 #9
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_170354844
Happily married, anyone? :P
"Marital satisfaction predicts weight gain in early marriage"
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23477578
Fear is the path to the Dark Side.
pi_170355090
Ik begin straks met een cursus kickboxen en probeer twee tot drie keer per week te sporten, wat lang niet altijd lukt. :+ Maar ik loop overal heen, en ik heb vaak haast, dus dat tikt ook wel aan. :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_170377670
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:15 schreef Artoo het volgende:
Happily married, anyone? :P
"Marital satisfaction predicts weight gain in early marriage"
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23477578
Mwah denk niet dat een huwelijk veel verschil maakt als je al 7 jaar samen woont :D
pi_170377728
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:02 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Mwah denk niet dat een huwelijk veel verschil maakt als je al 7 jaar samen woont :D
Same haha
I solemnly swear i'm up to no good
pi_170401351
Goed, de marathon is achter de rug! Nu kan ik de komende paar maanden wat strenger op mijn voeding gaan letten om weer terug op mijn ideale gewicht te komen! Startgewicht 67.5kg. Doelgewicht 62-63 kg? En iets meer dan een kg per maand zou top zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 23 april 2017 @ 08:32:23 #14
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170419747
Hoe ging de marathon?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170421562
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 08:32 schreef Rauw. het volgende:
Hoe ging de marathon?
Tja het was heel erg warm dus ik had voor de start mijn plan om voor een PR te gaan al opgegeven. Helaas waren mijn bovenbenen eerder gesloopt door de heuvels dan ik had gehoopt (waarschijnlijk ook door de warmte), dus de laatste 15km vechten met verkrampte benen. Qua tijd dus vrij tegenvallend, maar ik heb gestreden voor wat ik waard was ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 23 april 2017 @ 12:21:59 #16
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170423064
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 11:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Tja het was heel erg warm dus ik had voor de start mijn plan om voor een PR te gaan al opgegeven. Helaas waren mijn bovenbenen eerder gesloopt door de heuvels dan ik had gehoopt (waarschijnlijk ook door de warmte), dus de laatste 15km vechten met verkrampte benen. Qua tijd dus vrij tegenvallend, maar ik heb gestreden voor wat ik waard was ;)
Jammer, was de marathon van Rotterdam? Ik had die dag een rugbywedstrijd en ook behoorlijk last van de warmte.

Een goed gevoel over je geleverde strijd is misschien nog wel mooier dan een PR. ^O^
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170423498
quote:
7s.gif Op zondag 23 april 2017 12:21 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Jammer, was de marathon van Rotterdam? Ik had die dag een rugbywedstrijd en ook behoorlijk last van de warmte.

Een goed gevoel over je geleverde strijd is misschien nog wel mooier dan een PR. ^O^
Nee Boston, was nog wel een stukje warmer dan Rotterdam. Maar ik wist ook al wel dat het een lastige marathon kon zijn, voor een snelle tijd kun je beter een vlakke marathon in Nederland doen. Wel een uitdaging om nu op mijn eten te letten want het sporten gaat ineens wel naar een heel laag pitje deze 2 weken natuurlijk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 23 april 2017 @ 12:43:01 #18
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170423534
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 12:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee Boston, was nog wel een stukje warmer dan Rotterdam. Maar ik wist ook al wel dat het een lastige marathon kon zijn, voor een snelle tijd kun je beter een vlakke marathon in Nederland doen. Wel een uitdaging om nu op mijn eten te letten want het sporten gaat ineens wel naar een heel laag pitje deze 2 weken natuurlijk.
Even herstellen en dan weer volle bak ertegenaan toch?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170423630
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 12:43 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Even herstellen en dan weer volle bak ertegenaan toch?
Nou, het volledig herstel kan wel meer dan een maand duren, en ik wil geen blessures, dus nee ;)
Ik heb nu een week alleen gewandeld (en één keer 30 min. losgefietst in de hotelgym). Vanmiddag ga ik even een stukje rustig op de racefiets, en komende week nog wat zwemmen en fietsen. 2 weken na de marathon mag ik weer hardlopen maar dan is het nog niet in één keer volle bak.
Maar dat maakt ook niet uit, ik kan juist altijd makkelijker afvallen als ik medium-intensief sport dan als ik echt in de piek van mijn schema zit. Maar deze 2 weken verbrand ik wel echt een stuk minder dan normaal. Aan de andere kant is het denk ik ook wel goed, even een reset-knop. Nu kan ik echt voelen wanneer mijn lichaam honger heeft of niet, ipv dat je in zware training bent en het gevoel hebt dat je altijd veel moet eten omdat je anders niet herstelt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 23 april 2017 @ 12:48:54 #20
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170423662
Meer dan een maand ja?, ik dacht een week of hooguit twee.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170423718
quote:
7s.gif Op zondag 23 april 2017 12:48 schreef Rauw. het volgende:
Meer dan een maand ja?, ik dacht een week of hooguit twee.
Er zijn verschillende niveaus van herstel, herstel op celniveau duurt het langst dacht ik. Dan voel je je alweer goed maar is je lichaam nog zeker niet op het oude niveau. Als je dan teveel gaat doen heb je enorm verhoogde kans op overbelastingsblessures en die fout heb ik al eens gemaakt.
Nu door het heuvelachtige parcours heb ik ook wel meer spierpijn dan normaal, de marathon was maandag en ik kan nog steeds niet zonder handen uit een stoel opstaan.

Enfin lijstje van vandaag :B
O: sojayoghurt met muesli en bosbessen
T: snack a jack caramel x2, appel
S: fietsen 60-90 min, nakd bar mee
L: gebakken eieren
D: zelfgemaakte kippensoep met heel veel groente en een kaas-uienbroodje
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 23 april 2017 @ 22:58:01 #22
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170444609
Hmm, teveel wijn op dit weekend en vandaag ook nog slecht gegeten. Ga je gelijk terug zien op de weegschaal...
Vanaf morgen weer beter bezig gaan.
Eigenlijk moet ik gewoon geen weekend hebben ofzo, dat werkt t beste.
Nog bedenken hoe en of ik dan iets met de komende feestdagen ga doen. Blegh.
Effe mindere mood
pi_170448357
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:58 schreef Cue_ het volgende:
Hmm, teveel wijn op dit weekend en vandaag ook nog slecht gegeten. Ga je gelijk terug zien op de weegschaal...
Vanaf morgen weer beter bezig gaan.
Eigenlijk moet ik gewoon geen weekend hebben ofzo, dat werkt t beste.
Nog bedenken hoe en of ik dan iets met de komende feestdagen ga doen. Blegh.
Effe mindere mood
Zo herkenbaar :')

Maar ik denk maar zo, van 1 of 2 dagen buiten de lijntjes eten zorgt niet voor meteen +2 kilo vet.
  maandag 24 april 2017 @ 09:36:07 #24
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170448403
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 09:32 schreef Negentiendertig het volgende:

Zo herkenbaar :')

Maar ik denk maar zo, van 1 of 2 dagen buiten de lijntjes eten zorgt niet voor meteen +2 kilo vet.
Als ik de weegschaal moet geloven van vanmorgen wel hoor..
Natuurlijk zit er meer vocht in en alles, dus zal wel iets minder zijn wat het lijkt. Maar toch is t teveel. .
pi_170448404
Lijstjestijd:

O: groene smoothie
L: twee volkorenboterhammen met twee gebakken eieren
S: uur wandelen
D: twee pitabroodjes met kikkererwten, gehakt en nog meer groente
T: bites

En ik twijfel of ik er nog Jillian workout in gooi.
Eerst maar eens een grote schoonmaak in het huis houden :D
pi_170448476
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:58 schreef Cue_ het volgende:
Hmm, teveel wijn op dit weekend en vandaag ook nog slecht gegeten. Ga je gelijk terug zien op de weegschaal...
Vanaf morgen weer beter bezig gaan.
Eigenlijk moet ik gewoon geen weekend hebben ofzo, dat werkt t beste.
Nog bedenken hoe en of ik dan iets met de komende feestdagen ga doen. Blegh.
Effe mindere mood
Je traint veel, toch?
Kan heel goed zijn voor je lijf om even flink te eten. Soms heb je het nodig.
Make my day!
pi_170448484
quote:
6s.gif Op maandag 24 april 2017 09:36 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als ik de weegschaal moet geloven van vanmorgen wel hoor..
Natuurlijk zit er meer vocht in en alles, dus zal wel iets minder zijn wat het lijkt. Maar toch is t teveel. .
Komt door zout. Dat je wat meer vocht vastgehouden hebt.
Make my day!
  maandag 24 april 2017 @ 10:02:37 #28
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170448697
Beste vriend is weer eens in Nederland (woont tegenwoordig op Aruba) incl nieuwe vriendin. Dus dat werd een zaterdag met AYCE sushi en drank. Vrijdag was ook al niet geweldig, want datenight met m'n vrouw (naar de bios voor Boss Baby en daarna friet eten in België). Gisteren was alweer redelijk normaal.

Resultaat: 3 kilo zwaarder dan voor t weekend. Voornamelijk maaginhoud en vocht, en ik wist t vantevoren, dus ik maak me niet druk. Weer even drie dagen normaal doen en dan met wat vrienden iets leuks gaan doen voor koningsdag. Dus vrijdag kan ik weer opnieuw beginnen :')

Verder heb ik morgenochtend een afspraak bij de huisarts. Een kijken wat die van m'n knie denkt.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 24 april 2017 @ 10:08:06 #29
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170448767
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 09:42 schreef agter het volgende:
Je traint veel, toch?
Kan heel goed zijn voor je lijf om even flink te eten. Soms heb je het nodig.
Dat ik het nodig zou hebben vind ik geen probleem.
Maar dit was vanuit verveling/emotie eten enzo. En merk het wel in meer weekenden, dus moet gewoon iets structureels hiervoor zien te vinden.
  maandag 24 april 2017 @ 10:10:12 #30
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170448802
Lijst:

O: Kwark met havermout en pindakaas
T: Appel
T: Appel
T: Red Bull Zero
L: 2 broodjes met rookvlees
L2: Beetje pasta, met sperziebonen, pesto, olijven, tonijn en wat sla
T: Red Bull Zero
T: Melkunie Proteīne kwark framboos
D: HF Hartige pannenkoekjes met geraspte courgette, tomaat en gerookt spek
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 24 april 2017 @ 10:10:43 #31
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170448810
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 09:42 schreef agter het volgende:

[..]

Je traint veel, toch?
Kan heel goed zijn voor je lijf om even flink te eten. Soms heb je het nodig.
Je lijf heeft af en toe wijn en fastfood nodig? Echt?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170448838
quote:
6s.gif Op maandag 24 april 2017 10:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat ik het nodig zou hebben vind ik geen probleem.
Maar dit was vanuit verveling/emotie eten enzo. En merk het wel in meer weekenden, dus moet gewoon iets structureels hiervoor zien te vinden.
Wijn en gezelligheid is ook mijn achilleshiel.
Ik heb het dan ook minimaal in huis. Want de verleiding is me te groot.
Idem voor chips, koek, snoep etc.

Wat ik wel doe is 'ongelimiteerd' goed eten in het weekend.
Make my day!
  maandag 24 april 2017 @ 10:14:50 #33
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170448884
mijn valkuil is vooral de 'ik heb geen zin/tijd om te kijken, we halen wel even wat of gaan ergens eten'

Tegen een paar koekjes kan ik nog wel op compenseren. Een hele AYCE sushi-avond, of een big mac menu als er nog net ruimte was voor een bakje rijst met groenten en kip wegcompenseren lukt me niet op een dagje :')
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 24 april 2017 @ 10:17:57 #34
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170448941
AH heeft wat nieuws trouwens. Althans, ik had t nog nooit gezien: Mini avocado's.

Fantastisch idee, zo zit ik niet meer met halve avocados die bruint liggen te worden.

Maar ze hadden er toch nog iets beter over na mogen denken. Die mini-avocadi zitten namelijk met 4 stuks in 'n verpakking. En die zijn natuurlijk alle vier exact op hetzelfde moment rijp. Zodat ik alsnog meer avocado naar binnen liep te duwen dan ik had gewild.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170449009
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 10:10 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Je lijf heeft af en toe wijn en fastfood nodig? Echt?
Dat is niet wat ik bedoel, schat.
Je lijf heeft soms extra veel calorieën nodig. Als je hard traint. Ze doet aan krachtsport.

En als je dat niet geeft, dan kun je gaan snaaien.

Heel herkenbaar overigens.

:D
Make my day!
pi_170449111
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 10:14 schreef MutedFaith het volgende:
mijn valkuil is vooral de 'ik heb geen zin/tijd om te kijken, we halen wel even wat of gaan ergens eten'

Tegen een paar koekjes kan ik nog wel op compenseren. Een hele AYCE sushi-avond, of een big mac menu als er nog net ruimte was voor een bakje rijst met groenten en kip wegcompenseren lukt me niet op een dagje :')
Dat is wel iets wat ik veranderd heb.
Ik kan best fastfood eten, snacken etc, maar ik maak het meestal zelf. Thuis. En niet in de frituur.
Maar gewoon zelf aardappels snijden als patat en bakken in de oven.
Dan weet ik wat er in gaat.
Zelf pizza maken enzo.

En mijn maaltijden plannen qua boodschappen. Zodat er goed eten in huis is.

Voor mij werkt dat.
Maar iedereen doet het op zijn eigen manier.
Make my day!
  maandag 24 april 2017 @ 10:31:11 #37
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170449168
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 10:21 schreef agter het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik bedoel, schat.
Je lijf heeft soms extra veel calorieën nodig. Als je hard traint. Ze doet aan krachtsport.

En als je dat niet geeft, dan kun je gaan snaaien.

Heel herkenbaar overigens.

:D
Dat ligt eraan wat haar doel is.

Is t doel gewicht kwijtraken, dan hoef je helemaal niet af en toe meer te eten. Dan moet je juist onder onderhoud eten.

Is het doel sterker/gespierder/breder/groter worden, dan moet je helemaal niet onder onderhoud willen eten. Want dan heeft je lijf niet 'soms' meer eten nodig, maar dan heeft t meer behoefte aan constant meer eten dan 'normaal' verbruik.

En afgezien van newbiegains gaan die twee maar moeilijk samen. Het kan wel, maar de progressie van beide zal altijd een stuk minder zijn dan wanneer je op een van de 2 focust.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170449231
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 10:31 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wat haar doel is.

Is t doel gewicht kwijtraken, dan hoef je helemaal niet af en toe meer te eten. Dan moet je juist onder onderhoud eten.

Is het doel sterker/gespierder/breder/groter worden, dan moet je helemaal niet onder onderhoud willen eten. Want dan heeft je lijf niet 'soms' meer eten nodig, maar dan heeft t meer behoefte aan constant meer eten dan 'normaal' verbruik.

En afgezien van newbiegains gaan die twee maar moeilijk samen. Het kan wel, maar de progressie van beide zal altijd een stuk minder zijn dan wanneer je op een van de 2 focust.
Ik veronderstel dat dit wel bekend is bij de meesten. :D
Make my day!
  maandag 24 april 2017 @ 10:38:12 #39
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170449308
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 10:27 schreef agter het volgende:

[..]

Dat is wel iets wat ik veranderd heb.
Ik kan best fastfood eten, snacken etc, maar ik maak het meestal zelf. Thuis. En niet in de frituur.
Maar gewoon zelf aardappels snijden als patat en bakken in de oven.
Dan weet ik wat er in gaat.
Zelf pizza maken enzo.

En mijn maaltijden plannen qua boodschappen. Zodat er goed eten in huis is.

Voor mij werkt dat.
Maar iedereen doet het op zijn eigen manier.
Nouja, als ik dat ga doen kan ik net zo goed gewoon 'normaal' koken. Sowieso heb ik 5 dagen per week Hello Fresh, dus fatsoenlijk eten is er altijd wel in huis. Het gaat bij mij meer om 't gemakzuchtige na een dag werken, of rond een wedstrijd op een vreemd tijdstip. Zeker in de afgelopen maanden, waar ik naast m'n werk overdag ook 's avonds nog vaak op pad moest om belastingaangiftes in te vullen.

Verder is ovenfriet geen friet. Dat zijn gebakken aardappelen.

Zelf pizza maken doe ik dan weer wel regelmatig. Maar dat maakt qua caloriën echt niet veel verschil met afhaal. Sterker nog, mijn pizza's zijn zo lekker dat ik vaak veel te veel van eet :') En ik weiger om mee te doen aan smerige dieettrends als bloemkoolpizza.

Wat voor mij vooral werkt is regelmaat. Zorgen dat ik 's ochtends mijn hele dag qua eten ingepland heb, met een fatsoenlijk ontbijt, lunch en diner en wat tussendoortjes. En dat dan ingepast in mijn planning qua werk en andere activiteiten.
Dat is ook echt precies waar de weekenden mis gaan. Of ik heb mijn planning qua eten niet rond, of er komt in de gewone planning die dag nog iets tussen waardoor 't geplande eten op die manier niet gaat werken (opeens een wedstrijd waarvoor ik al voor etenstijd weg moet, of mijn vrouw wil ergens gaan winkelen ofzo).
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 24 april 2017 @ 10:39:10 #40
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170449318
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 10:34 schreef agter het volgende:

[..]

Ik veronderstel dat dit wel bekend is bij de meesten. :D
Dan snap ik je comment dat 'je lichaam soms meer eten nodig heeft' niet.

Als je onder onderhoud eet heeft je lichaam namelijk per definitie eigenlijk meer eten nodig. Door dat niet te geven val je af.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 24 april 2017 @ 10:41:17 #41
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170449345
Mijn vrouw wil trouwens ook weer 'gaan diëten'.

Dat zou t voor mij enerzijds makkelijker maken, want sushi/friet/pizza (en chips/koekjes/chocolade) meer. Maar anderzijds moet ik dan dus een hoop alleen voor mezelf gaan koken. Daar ben ik ook niet heel goed mee.

Gelukkig hebben we een shitload aan tupperware. Dus ik kan wel gewoon op zondag gaan mealpreppen voor de rest van de week.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170449374
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 10:41 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn vrouw wil trouwens ook weer 'gaan diëten'.

Dat zou t voor mij enerzijds makkelijker maken, want sushi/friet/pizza (en chips/koekjes/chocolade) meer. Maar anderzijds moet ik dan dus een hoop alleen voor mezelf gaan koken. Daar ben ik ook niet heel goed mee.

Gelukkig hebben we een shitload aan tupperware. Dus ik kan wel gewoon op zondag gaan mealpreppen voor de rest van de week.
Waarom moet je dan voor jezelf apart koken? Is het dan niet juist handig om samen gezonde maaltijden te maken?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170449396
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 10:41 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn vrouw wil trouwens ook weer 'gaan diëten'.

Dat zou t voor mij enerzijds makkelijker maken, want sushi/friet/pizza (en chips/koekjes/chocolade) meer. Maar anderzijds moet ik dan dus een hoop alleen voor mezelf gaan koken. Daar ben ik ook niet heel goed mee.

Gelukkig hebben we een shitload aan tupperware. Dus ik kan wel gewoon op zondag gaan mealpreppen voor de rest van de week.
Ik vond Hellofresh nou niet bepaald veel calorieën leveren, als je je aan de porties houdt.

Hoe wil ze dan gaan diëten, dat jij voor jezelf moet gaan koken?
Make my day!
pi_170449409
Hier gaat het niet zo goed. 109,2 is de schade weer.
Vanmiddag wel weer sporten en morgen sport arts.

Zit er aan te denken zodra ik een nieuwe psycholoog heb het maar eens aan te kaarten, grote kans dat er sprake is van Binge Eating Disorder...
  maandag 24 april 2017 @ 10:47:57 #45
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170449421
2 redenen:

- Ze wil beginnen met van die maaltijdvervangers en/of koolhydraatarm eten. Want dat verwacht ze beter vol te kunnen houden dan 'gewoon' calorieën tellen. En pas als ze dan een beetje een start heeft gemaakt en wat progressie ziet wil ze over gaan op 'normaal' eten.

- Ik kan/moet natuurlijk veel meer eten om op gewicht te blijven dan zij moet/mag eten om af te vallen. Als ik gewoon HF blijf maken met 700-900 kcal per maaltijd, dan is zij daarmee al snel de helft van haar kcal aan 1 maaltijd kwijt.


Echt 'samen' koken (als in: met 2 tegelijk in de keuken staan) kan ik sowieso niet. De laatste keer dat dat gebeurde was met kerst en toen heb ik mijn schoonzus de huid vol gescholden, omdat ik vond dat ze me constant in de weg liep :')
Dus t is beter voor iedereen als ik bij t koken gewoon met rust gelaten wordt.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 24 april 2017 @ 10:48:56 #46
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170449437
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 10:45 schreef agter het volgende:

[..]

Ik vond Hellofresh nou niet bepaald veel calorieën leveren, als je je aan de porties houdt.

Hoe wil ze dan gaan diëten, dat jij voor jezelf moet gaan koken?
Mwoah. Dat verschilt best hard. Er zitten gerechten tussen van 450 kcal (en die zijn echt fantastisch), maar ik heb er ook al van 900+ gehad.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 24 april 2017 @ 10:50:14 #47
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170449458
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 10:46 schreef Pizzapuntje het volgende:
Hier gaat het niet zo goed. 109,2 is de schade weer.
Vanmiddag wel weer sporten en morgen sport arts.

Zit er aan te denken zodra ik een nieuwe psycholoog heb het maar eens aan te kaarten, grote kans dat er sprake is van Binge Eating Disorder gebrek aan ruggengraat...
Maar aankaarten bij je psycholoog is wel een goed idee. Want dat gebrek aan discipline moet wel ergens vandaan komen. En zolang dat niet aangepakt is blijft t waarschijnlijk fout gaan.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170449468
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 10:48 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Mwoah. Dat verschilt best hard. Er zitten gerechten tussen van 450 kcal (en die zijn echt fantastisch), maar ik heb er ook al van 900+ gehad.
Ik weet het.
Ben toen flink afgevallen met HF. :D

Maar (en dat is al een jaartje terug), zaten er vaker maaltijden van 500 bij dan 900.
Wellicht ook net wat je kiest.
Make my day!
  maandag 24 april 2017 @ 10:57:42 #49
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170449556
Dat verschilt tegenwoordig echt per week. Er zitten nu gewoon weken tussen waarbij alles 700+ kcal is. Niet dat ik daar de gerechten op uit zoek. Ik kijk gewoon wat me lekker lijkt en dan zie ik t wel. Daar bepaal ik vervolgens de volgorde van opeten voor, op basis van de houdbaarheidsdata. En dan plan ik daar mijn andere maaltijden op een dag weer omheen.

Ben me nog aan t bedenken of ik dan terug ga naar HF voor 1 persoon (wat tyfusduur is), HF 3 dagen voor 2 personen (en dan dus 2 dagen achtereen hetzelfde eten) of gewoon de 5 dagen voor 2 personen blijf houden, zodat ik steeds 't avondeten van de dag ervoor als lunch heb.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170449899
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 10:47 schreef MutedFaith het volgende:
2 redenen:

- Ze wil beginnen met van die maaltijdvervangers en/of koolhydraatarm eten. Want dat verwacht ze beter vol te kunnen houden dan 'gewoon' calorieën tellen. En pas als ze dan een beetje een start heeft gemaakt en wat progressie ziet wil ze over gaan op 'normaal' eten.

- Ik kan/moet natuurlijk veel meer eten om op gewicht te blijven dan zij moet/mag eten om af te vallen. Als ik gewoon HF blijf maken met 700-900 kcal per maaltijd, dan is zij daarmee al snel de helft van haar kcal aan 1 maaltijd kwijt.

Echt 'samen' koken (als in: met 2 tegelijk in de keuken staan) kan ik sowieso niet. De laatste keer dat dat gebeurde was met kerst en toen heb ik mijn schoonzus de huid vol gescholden, omdat ik vond dat ze me constant in de weg liep :')
Dus t is beter voor iedereen als ik bij t koken gewoon met rust gelaten wordt.
Haha wat een gezelligheid bij jullie thuis ;)
Lijkt me dat die doelen op zich wel te verenigen zijn, als je haar kunt overtuigen dat portiecontrole en volume-voedsel op de lange termijn beter werkt en fijner vol te houden is dan maaltijdvervangers.
Maar het klinkt alsof je daarover de strijd al opgegeven hebt ;) Dan beter de lieve vrede bewaren, zeker als mensen hungry worden :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170449934
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 10:17 schreef MutedFaith het volgende:
AH heeft wat nieuws trouwens. Althans, ik had t nog nooit gezien: Mini avocado's.

Fantastisch idee, zo zit ik niet meer met halve avocados die bruint liggen te worden.

Maar ze hadden er toch nog iets beter over na mogen denken. Die mini-avocadi zitten namelijk met 4 stuks in 'n verpakking. En die zijn natuurlijk alle vier exact op hetzelfde moment rijp. Zodat ik alsnog meer avocado naar binnen liep te duwen dan ik had gewild.
Blokjes invriezen! Met bakpapier en wat ruimte ertussen in de vriezer leggen. Werkt echt top, en zo kun je ze ook makkelijk gebruiken voor smoothies etc.

En om nu hier op een forum te gaan bepalen wat voor disorder PP wel of niet heeft lijkt me heel erg niet handig, MF.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 24 april 2017 @ 11:25:12 #52
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170450005
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha wat een gezelligheid bij jullie thuis ;)
Lijkt me dat die doelen op zich wel te verenigen zijn, als je haar kunt overtuigen dat portiecontrole en volume-voedsel op de lange termijn beter werkt en fijner vol te houden is dan maaltijdvervangers.
Maar het klinkt alsof je daarover de strijd al opgegeven hebt ;) Dan beter de lieve vrede bewaren, zeker als mensen hungry worden :P
Dat heb ik al een paar keer geprobeerd uit te leggen, dat heb ik opgegeven. Althans, ik heb haar nu in elk geval zo ver dat ze hier mee wil starten en dan langzaam de overstap wil maken naar 'echt' eten op 't moment dat ze t gevoel heeft dat er ook echt progressie in zit. Da's al een flinke win, vergeleken met vorige keren dat we 't hier over hadden. Dus daar laat ik t voorlopig maar even bij.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 24 april 2017 @ 11:27:30 #53
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170450060
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Blokjes invriezen! Met bakpapier en wat ruimte ertussen in de vriezer leggen. Werkt echt top, en zo kun je ze ook makkelijk gebruiken voor smoothies etc.

En om nu hier op een forum te gaan bepalen wat voor disorder PP wel of niet heeft lijkt me heel erg niet handig, MF.
Dat is wel een goed plan. Plek in de vriezer is er toch wel. Gaan we volgende keer doen.

En da's waar. Dat was niet heul vriendelijk.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170450097
Ik riep niet zomaar wat, heb het best wel bestudeerd op internet en het klonk gewoon heel bekend. Die eetbuien gaan echt z'n boekje te buiten.

Zit nu bij psycholoog voor aanvraag voor een andere.
pi_170450121
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:29 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ik riep niet zomaar wat, heb het best wel bestudeerd op internet en het klonk gewoon heel bekend. Die eetbuien gaan echt z'n boekje te buiten.

Zit nu bij psycholoog voor aanvraag voor een andere.
Mja dat is ook wel weer het gevaar van dokter Google, dan herken je de symptomen en ben je ineens bang dat je allerlei enge ziektes hebt. Ik zou gewoon open in het gesprek gaan, kan alleen maar iets positiefs uitkomen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 24 april 2017 @ 11:35:26 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170450215
Van een beetje hoofdpijn ga je al dood op google, dus daar zou ik zeker niet al te veel van uitgaan.
Dat het verstandig is om eens met de psych hierover te praten, dat lijkt me wel.
pi_170450241
MF: avocado's rijpen langzamer als ze in d ekoelkast liggen. Ik leg er meestal 1 of 2 in de fruitschaal en de rest in de koelkast.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 24 april 2017 @ 11:39:08 #58
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170450284
quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2017 11:36 schreef Lonaa het volgende:
MF: avocado's rijpen langzamer als ze in d ekoelkast liggen. Ik leg er meestal 1 of 2 in de fruitschaal en de rest in de koelkast.
Alleen als je ze dan uit de koelkast haalt, rotten ze wel sneller (tenminste bij andere fruitsoorten).
Dus dan snel opeten
  maandag 24 april 2017 @ 11:48:37 #59
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_170450466
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Blokjes invriezen! Met bakpapier en wat ruimte ertussen in de vriezer leggen. Werkt echt top, en zo kun je ze ook makkelijk gebruiken voor smoothies etc.

Oeh, goeie dit. Thx!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 24 april 2017 @ 12:04:07 #60
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170450806
quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2017 11:36 schreef Lonaa het volgende:
MF: avocado's rijpen langzamer als ze in d ekoelkast liggen. Ik leg er meestal 1 of 2 in de fruitschaal en de rest in de koelkast.
Ik leg ze afhankelijk van de snelheid waarop ik denk dat ze rijpen en de dag dat ik ze zou willen eten sowieso meestal wel in de koelkast. Maar t was dus niet in me opgekomen om een deel wel, en een deel niet in de koelkast te leggen. Das ook een goeie. En anders kan ik er ook nog 1 bij de bananen in de fruitschaal doen. Dan is die *nog* eerder rijp.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 24 april 2017 @ 12:07:53 #61
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170450890
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:29 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ik riep niet zomaar wat, heb het best wel bestudeerd op internet en het klonk gewoon heel bekend. Die eetbuien gaan echt z'n boekje te buiten.

Zit nu bij psycholoog voor aanvraag voor een andere.
Ik heb de symptomen van mijn knie ook op internet bestudeerd. Een keer of 100.
Ik heb een gekneusde knie, of een scheur in m'n knieschijf, of ingescheurde kniebanden, of een verrotte meniscus, of een peesontsteking, of alles, of niks, of wat daar nog tussenin zit.

Als je op internet zoekt naar een diagnose ga je symptomen herkennen die er eigenlijk niks mee te maken hebben. Of symptomen over t hoofd zien die een diagnose zouden uitsluiten / er niet in passen.

Anyway, mijn punt:

Ga naar een arts. Laat die een diagnose stellen. Probeer 'm niet te sturen door je symptomen/verhaal aan te passen op wat jij denkt dat het wel eens zou kunnen zijn.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170451374
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 12:07 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Ik heb de symptomen van mijn knie ook op internet bestudeerd. Een keer of 100.
Ik heb een gekneusde knie, of een scheur in m'n knieschijf, of ingescheurde kniebanden, of een verrotte meniscus, of een peesontsteking, of alles, of niks, of wat daar nog tussenin zit.

Als je op internet zoekt naar een diagnose ga je symptomen herkennen die er eigenlijk niks mee te maken hebben. Of symptomen over t hoofd zien die een diagnose zouden uitsluiten / er niet in passen.

Anyway, mijn punt:

Ga naar een arts. Laat die een diagnose stellen. Probeer 'm niet te sturen door je symptomen/verhaal aan te passen op wat jij denkt dat het wel eens zou kunnen zijn.

Nou, echt.

Verder ben ik ook wel moe van dat gemiep van Pizza. Echt, sorry hoor, maar 't is altijd wat. Open lekker een topic in R&P over je vreetbuien, problemen met je scharrel/ex/vriendin, psychologen, begeleid wonen.
pi_170451958
Dealen met vreetbuien hoort natuurlijk wel in dit topic. Het is niet alsof je alleen maar lijstje mag posten.

Maar de rest past idd wel beter in R&P.
  maandag 24 april 2017 @ 12:58:32 #64
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170452123
t mag van mij allemaal wel hier, met alleen lijstjes is t ook saai. Maar als je hier advies krijgt en ons overal gelijk in geeft verwachten we wel ook ddat er iets mee gebeurd. En niet dat we drie weken later hetzelfde riedeltje weer horen en t allemaal de schuld is van iets waar jij (nouja, niet jij. Degene die klaagt he) niks aan kan doen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170452305
Jullie hebben gelijk, denk niet dat ik hier nog pas.

Ik wens jullie dan ook allemaal veel succes en verwijderd dit topic uut m'n volg lijst.

You can do it guys! (and girls)
pi_170452403
:W
Succes met alles
pi_170452455
En ik ben het er helemaal mee eens dat er heus wel gepraat moet/mag worden over vreetbuien, maar elke 3 dagen de "omg ik at 2 zakken chips en 4 bakken foe yong hai en 2 bekers B&J maar dat kwam door gedoe met m'n vriendin maar de volgende keer ga ik dat niet meer doen" is getting old.

Edit: Ah, ik zie dat MF het veel beter verwoordt dan ikzelf.
  maandag 24 april 2017 @ 15:07:25 #68
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170455106
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 13:06 schreef Pizzapuntje het volgende:
Jullie hebben gelijk, denk niet dat ik hier nog pas.

Ik wens jullie dan ook allemaal veel succes en verwijderd dit topic uut m'n volg lijst.

You can do it guys! (and girls)
Dat was in elk geval niet mijn bedoeling.

Al denk ik nog steeds dat je eerst al je andere issues moet tackelen voor je succes kunt/zult hebben met afvallen. Dus ga voor die psycholoog, los je problemen op en kom dan hier even melden dat t deze keer allemaal wel lukt en dat je goed bezig bent.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 24 april 2017 @ 16:55:44 #69
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170457496
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 10:41 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn vrouw wil trouwens ook weer 'gaan diëten'.

Dat zou t voor mij enerzijds makkelijker maken, want sushi/friet/pizza (en chips/koekjes/chocolade) meer. Maar anderzijds moet ik dan dus een hoop alleen voor mezelf gaan koken. Daar ben ik ook niet heel goed mee.

Gelukkig hebben we een shitload aan tupperware. Dus ik kan wel gewoon op zondag gaan mealpreppen voor de rest van de week.
Mealpreppen is super relaxed, zou het ook voor het weekend moeten doen eigenlijk.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 24 april 2017 @ 17:04:56 #70
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170457670
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 13:06 schreef Pizzapuntje het volgende:
Jullie hebben gelijk, denk niet dat ik hier nog pas.

Ik wens jullie dan ook allemaal veel succes en verwijderd dit topic uut m'n volg lijst.

You can do it guys! (and girls)
Je past hier prima, het word alleen hoog tijd dat je dealt met je drama en écht serieus aan beide aspecten van je gezondheid gaat werken (lichamelijk en geestelijk).

Dat gezegd hebbende begrijp ik de reactie van een aantal mensen hier volkomen, je lijkt een beetje te kicken op de aandacht die je krijgt elke keer als je gefaald hebt met je dieet.
Ik at een heel weekend alleen maar rommel en taart en mij hoor je er ook niet over bitchen, deal with it. Get over it en get shit done.

Iedereen en z'n moeder laat wel eens steken vallen, maak de fout, omarm je menselijkheid en ga door waar je gebleven was.

Ik wens je het alleraller-beste.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 24 april 2017 @ 17:06:10 #71
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170457689
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 13:12 schreef Negentiendertig het volgende:
En ik ben het er helemaal mee eens dat er heus wel gepraat moet/mag worden over vreetbuien, maar elke 3 dagen de "omg ik at 2 zakken chips en 4 bakken foe yong hai en 2 bekers B&J maar dat kwam door gedoe met m'n vriendin maar de volgende keer ga ik dat niet meer doen" is getting old.

Edit: Ah, ik zie dat MF het veel beter verwoordt dan ikzelf.
Dat is zo ongeveer mijn afgelopen weekend, minus de issues. Al die drama heb ik niet nodig als ik lekker aan het schranzen ben. :7 :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170458060
Hi deze inmiddels lurker komt ook maar weer meepraten. Tijd lang dusdanig oververmoeid geweest door oa werk dat echt niks meer ging, mn dagen bestonden uit werken eten en slapen. Inmiddels weer iets meer energie dus nu ook maar de bijgeleverde bankhangkilo's wegwerken. -.-

O magere yoghurt, muesli
T banaan
L leftover van gisteravond (hartige plaattaart met vijgenspread, sjalot, brie en walnoten) met daarbij een salade van veldsla en tomaat
T druiven
D Spaanse stoof met olijf en chipolata. Daarbij rijst en spinazie.
  Redactie Sport maandag 24 april 2017 @ 20:51:33 #73
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170462866
Ik bitch ook nooit over de rommel die ik gegeten heb. Weet zelf ook wel dat het kut is. Ik kom alleen tegenwoordig niet meer in het gezonde ritme dat ik had toen ik de 69.9 bereikte. Ik had mijn eerste mijlpaal bereikt en ik liet gelijk alles weer varen :')

Heb nog geen manier gevonden om weer terug te komen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport maandag 24 april 2017 @ 20:54:22 #74
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170462942
quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2017 11:36 schreef Lonaa het volgende:
MF: avocado's rijpen langzamer als ze in d ekoelkast liggen. Ik leg er meestal 1 of 2 in de fruitschaal en de rest in de koelkast.
Ik heb een keer avocado geprobeerd maar die was al niet goed meer toen. Ik durf die dingen niet meer te kopen en ben ook jaloers op collega's die dat op hun cracker smeren of in de salade hebben tijdens lunch _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 25 april 2017 @ 08:48:43 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_170470486
Douche-eendje O+ :W

Hoe is het met jou dan?

Ik ben nog steeds redelijk op gewicht. Ja, er zou nog drie kilo af mogen, maar inmiddels weet ik ook dat ik daar te veel voor moet laten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_170470501
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 20:54 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik heb een keer avocado geprobeerd maar die was al niet goed meer toen. Ik durf die dingen niet meer te kopen en ben ook jaloers op collega's die dat op hun cracker smeren of in de salade hebben tijdens lunch _O-
Ja, dat heb ik ook vrij lang gehad. :') gewoon weer kopen!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_170475803
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2017 17:06 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat is zo ongeveer mijn afgelopen weekend, minus de issues. Al die drama heb ik niet nodig als ik lekker aan het schranzen ben. :7 :')
_O-
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 17:27 schreef douche-eendje het volgende:
Hi deze inmiddels lurker komt ook maar weer meepraten. Tijd lang dusdanig oververmoeid geweest door oa werk dat echt niks meer ging, mn dagen bestonden uit werken eten en slapen. Inmiddels weer iets meer energie dus nu ook maar de bijgeleverde bankhangkilo's wegwerken. -.-

O magere yoghurt, muesli
T banaan
L leftover van gisteravond (hartige plaattaart met vijgenspread, sjalot, brie en walnoten) met daarbij een salade van veldsla en tomaat
T druiven
D Spaanse stoof met olijf en chipolata. Daarbij rijst en spinazie.
Welkom terug *O*
pi_170479504
Lijstje:

O: groene smoothie
L: focaccia met paprika en olijven
D: chili sin carne
S: uur wandelen
T: bites
  dinsdag 25 april 2017 @ 16:38:09 #79
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170479659
Lijstje:

O: 2 broodjes met kipkerriesalade
T: Appel
T: Snelle jelle zero
L: Kwark met havermout en pindakaas
T: Appel
T: Halve komkommer
D: HF Indonesische soto met gekookt ei en peultjes

Huisarts heeft me vandaag doorverwezen voor een echo en een röntgenfoto van m'n knie. Dus dat mag ik morgen gaan doen. Zij denkt in elk geval dat 't iets is aan de 'buitenkant' en niet binnenin de knie.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170479713
Mijn lijstje:

O: sojayoghurt met muesli en wat noten
T: appel, babybel
L: 1 kaasuienbroodje, 2 bth met wortelspread, heldere groentenbouillon
T: banaan, stuk komkommer, peijnenburg reepje
D: tuinbonen of bloemkool met steak du boeuf

Misschien dat ik nog naar de atletiek ga wandelen en daar een halfuurtje op een spinfiets ga zitten, maar ik ben zo verkouden dat ademhalen oprecht een probleem is, dus waarschijnlijk niet. Al werd datzelfde gisteren wel beter tijdens/na het sporten.
En mijn gewicht gaat juist de verkeerde kant op terwijl ik de afgelopen dagen streng aan het bijhouden ben, bleh. Misschien zout doordat ik 3 dagen kippensoep at, maar dat zou dan niet van dag op dag moeten verschillen. Ik heb echt even een tastbaar resultaat nodig voor motivatie.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170480041
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 08:48 schreef Tink89 het volgende:
Douche-eendje O+ :W

Hoe is het met jou dan?

Ik ben nog steeds redelijk op gewicht. Ja, er zou nog drie kilo af mogen, maar inmiddels weet ik ook dat ik daar te veel voor moet laten.
Op persoonlijk vlak nu wel goed, maar dat ging de afgelopen maanden wel flink wat minder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daardoor is dieettechnisch alles zo mis gegaan dat ik ongelukkig word als ik het getal op de weegschaal zie; het is niet volledig terug bij af maar wel een groot deel waar ik zo hard voor had gewerkt is weg. Voor nu dan maar accepteren dat het zo gegaan is en maar weer aan de slag met mezelf.

Dus:
O magere yoghurt met muesli
T banaan
L 4 zelfgebakken boterhammen. 2 met Pompoen kaas, 2 met ham. Stuk komkommer en een paprika.
T 2 koekjes
D pasta met courgette, avocadopesto en zalm
pi_170480084
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:38 schreef MutedFaith het volgende:
Lijstje:

O: 2 broodjes met kipkerriesalade
T: Appel
T: Snelle jelle zero
L: Kwark met havermout en pindakaas
T: Appel
T: Halve komkommer
D: HF Indonesische soto met gekookt ei en peultjes

Huisarts heeft me vandaag doorverwezen voor een echo en een röntgenfoto van m'n knie. Dus dat mag ik morgen gaan doen. Zij denkt in elk geval dat 't iets is aan de 'buitenkant' en niet binnenin de knie.
Hopelijk valt het mee. Succes :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn lijstje:

O: sojayoghurt met muesli en wat noten
T: appel, babybel
L: 1 kaasuienbroodje, 2 bth met wortelspread, heldere groentenbouillon
T: banaan, stuk komkommer, peijnenburg reepje
D: tuinbonen of bloemkool met steak du boeuf

Misschien dat ik nog naar de atletiek ga wandelen en daar een halfuurtje op een spinfiets ga zitten, maar ik ben zo verkouden dat ademhalen oprecht een probleem is, dus waarschijnlijk niet. Al werd datzelfde gisteren wel beter tijdens/na het sporten.
En mijn gewicht gaat juist de verkeerde kant op terwijl ik de afgelopen dagen streng aan het bijhouden ben, bleh. Misschien zout doordat ik 3 dagen kippensoep at, maar dat zou dan niet van dag op dag moeten verschillen. Ik heb echt even een tastbaar resultaat nodig voor motivatie.
Ik zou lekker m'n rust pakken als ik jou was. En dat "gewicht de verkeerde kant op ondanks binnen de lijntjes eten" klinkt erg herkenbaar. Lichamen :')
  Redactie Sport dinsdag 25 april 2017 @ 19:43:00 #83
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_170483337
Lichamen ja :') dat je dagen niet goed op je eten let en zo maar 1kg kwijt bent, doe je wel je best zit er zo een kg bij _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 27 april 2017 @ 08:10:13 #84
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170514452
Gisterenavond een halve zak borrelnootjes en een fles rode wijn leeg.

Vandaag 700 gram lichter :')
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170514622
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 08:10 schreef MutedFaith het volgende:
Gisterenavond een halve zak borrelnootjes en een fles rode wijn leeg.

Vandaag 700 gram lichter :')
Wet van SQ. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 27 april 2017 @ 08:53:23 #86
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170514646
Ik hoop meer op t kwijtraken van de weekendaanvulling. Op zich moeten die borrelnootjes zout zat zijn om t effect van de wet van SQ te mitigeren.

Jammer dat ik dat niet ga kunnen testen. Vandaag de stad in voor koningsdag, dus morgen soberso zwaarder.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170514800
Vannacht veel bier op en de weegschaal ging omhoog. Best jammer dat die wet van sq bij mij niet werkt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_170515621
Hier een kilo cadeau door AYCE sushi, maar dan nog is het minder dan het in een tijd is geweest :D
Doe niets speciaal maar de weegschaal is wel erg lief de laatste tijd.
  donderdag 27 april 2017 @ 10:50:38 #89
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170515752
Hier zijn de weekendkilos van vorige week er weer af en zit ik op m'n laagste punt.
Ben ook beetje ziekjes, dus hopelijk blijft ik vandaag gewoon netjes thuis en eet ik niet teveel uit verveling.
  donderdag 27 april 2017 @ 16:53:32 #90
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170523299
Ik let ivm 5/6x training per week alleen op de kwaliteit van de voeding en wat minder op hoeveelheden de komende tijd.

Ben benieuwd wat dat gaat opleveren over een tijdje, hoogstwaarschijnlijk en hopelijk een + op de weegschaal en een - in de spiegel (of op de meetband, alhoewel, mag ook een + zijn als het spier is.).

[ Bericht 7% gewijzigd door Rauw. op 27-04-2017 17:48:43 ]
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170552915
Stil hier, laat ik er maar eens een lijstje ingooien :)
O: yoghurt
T: banaan
L: 3 boterhammen, 2 met metworst, 1 met ham. Leftover bietenstoof van gisteravond.
T: wat notenmix, 3 dadels
D: Eiermie met kip, puntpaprika, mango, munt en sweet chili-saus
T: stukje chocola

Niet extreem veel plannen dit weekend naast scouting-zaterdag (opkomst + groepsraad), als het zondag lekker weer is maar eens kijken of we weer eens ergens een goede wandeling kunnen maken.
  maandag 1 mei 2017 @ 08:35:27 #92
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170601361
Weekend overleefd. Nu weer normaal doen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170601479
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 08:35 schreef MutedFaith het volgende:
Weekend overleefd. Nu weer normaal doen.
Dit.
  maandag 1 mei 2017 @ 09:07:19 #94
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170601570
En dat doen we uiteraard met een lijstje:

O: Optimel Griekse stijl kiwi-kruisbes
T: Appel
L: Broccolisoep met blauwe kaas (restje van gisteren)
T: Gedroogde abrikozen
T: Coca Cola Zero Cherry
D: Orzo met broccoli, pecorino en pijnboompitten

Echo en röntgenfoto lieten niks bijzonders zien. Straks maar een afspraak maken bij de fysio. Er zit wel langzaam verbetering in. Pijn is grotendeels weg, het voelt nu alleen nog alsof er een bult ergens onderaan m'n knieschijf zit die alles een beetje in de weg zit.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170601584
Goed plan.

O: 200gr magere kwark, banaantje, verse aardbeien, beetje granola
L: 500gr magere kwark aardbei
T: appeltje met pindakaas
D: broccolisoep met knoflookbroodcroutons
S: 40 min cardio
pi_170602101
Zo hier begint het normale leven weer een beetje. Wat een rare weken gehad zeg.

En dan nu echt aan de bak weer.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_170602132
Ik had zaterdag een eetclub-avondje. Dat ging wel even heel erg los (vooral qua drank).. was goed (mentaal) om dat weer een keer te doen maar wel zonde van de progressie natuurlijk. 68,2 vanochtend :N
Zondag wel weer veel gesport en binnen de lijntjes gegeten. Nu die lijn vasthouden ;) De batterij van mijn keukenweegschaal is leeg dus even kijken of ik dat zelf kan fiksen.

Vandaag lijstje:

O: magere yoghurt met rabarbercompote en wat muesli
T: 20g noten, appel
L: 4 volkorenbth met wortelspread, babybelkaasje, havermoutreep
T: banaan, stuk komkommer
S: 4km hardlopen en 60 min core/krachttraining
D: nasi met bloemkoolrijst en hamblokjes
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170602179
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 09:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo hier begint het normale leven weer een beetje. Wat een rare weken gehad zeg.

En dan nu echt aan de bak weer.
Wat is er gebeurd dan?

quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 09:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had zaterdag een eetclub-avondje. Dat ging wel even heel erg los (vooral qua drank).. was goed (mentaal) om dat weer een keer te doen maar wel zonde van de progressie natuurlijk. 68,2 vanochtend :N
Zondag wel weer veel gesport en binnen de lijntjes gegeten. Nu die lijn vasthouden ;) De batterij van mijn keukenweegschaal is leeg dus even kijken of ik dat zelf kan fiksen.

Vandaag lijstje:

O: magere yoghurt met rabarbercompote en wat muesli
T: 20g noten, appel
L: 4 volkorenbth met wortelspread, babybelkaasje, havermoutreep
T: banaan, stuk komkommer
S: 4km hardlopen en 60 min core/krachttraining
D: nasi met bloemkoolrijst en hamblokjes
Bloemkoolrijst vind ik zķ lekker :D wat een uitvinding zeg. Alleen het raspen vind ik niet zo, maar tegenwoordig rasp ik 1 zo'n krop bloemkool in 1x en doe ik het vervolgens in porties in de vriezer.
pi_170602197
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 09:51 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd dan?
Veel vrije dagen, tripjes, feestjes en etentjes gehad. Allemaal dingen die niet echt helpen :+

Ps: bloemkoolrijst verkopen ze kant en klaar bij de ah :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_170602207
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 09:51 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd dan?

[..]

Bloemkoolrijst vind ik zķ lekker :D wat een uitvinding zeg. Alleen het raspen vind ik niet zo, maar tegenwoordig rasp ik 1 zo'n krop bloemkool in 1x en doe ik het vervolgens in porties in de vriezer.
Oh ik heb het gewoon gekocht van de AH :P Inderdaad ook wel makkelijk om zelf te maken volgende keer.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170602356
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 09:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oh ik heb het gewoon gekocht van de AH :P Inderdaad ook wel makkelijk om zelf te maken volgende keer.
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 09:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Veel vrije dagen, tripjes, feestjes en etentjes gehad. Allemaal dingen die niet echt helpen :+

Ps: bloemkoolrijst verkopen ze kant en klaar bij de ah :@
Oh zo! Nou, hup, back on track dan :)

Ik wist niet dat ze het kant en klaar verkochten :D Maar ik ben zo'n kniepert die dat kant-en-klaar spul te duur vind wrs :') Uit 1 grote bloemkool van een euro haal ik 6 royale porties "rijst".
pi_170602382
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:01 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

[..]

Oh zo! Nou, hup, back on track dan :)

Ik wist niet dat ze het kant en klaar verkochten :D Maar ik ben zo'n kniepert die dat kant-en-klaar spul te duur vind wrs :') Uit 1 grote bloemkool van een euro haal ik 6 royale porties "rijst".
Ik vind dat ook heel logisch hoor! Alleen zit ik nu in de fase dat een kwartier van mijn tijd me meer waard is dan die euro die ik zou kunnen besparen op de bloemkoolrijst :P Al is het inderdaad wel slim om het een keer in het weekend te maken voor veel porties. Een keukenmachine zou dan allicht handiger zijn dan een rasp maar die heb ik niet, pak je dan elke keer losse roosjes en die rasp je?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170602463
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vind dat ook heel logisch hoor! Alleen zit ik nu in de fase dat een kwartier van mijn tijd me meer waard is dan die euro die ik zou kunnen besparen op de bloemkoolrijst :P Al is het inderdaad wel slim om het een keer in het weekend te maken voor veel porties. Een keukenmachine zou dan allicht handiger zijn dan een rasp maar die heb ik niet, pak je dan elke keer losse roosjes en die rasp je?
Begrijp ik hoor :Y

Een keukenmachine heb ik niet, maar dat zou voor die bloemkool wel erg handig zijn. Helaas weinig ruimte en verder niet echt een reden om zo'n ding aan te schaffen, dus ik hou het bij handmatig raspen.

Ik snijd de bloemkool in kwarten en rasp dan van "roos" naar de core zegmaar. Kost me misschien een kwartiertje om alles te raspen, dus eigk gaat het helemaal nergens over.

En dan doe ik het in 3 zakjes in de vriezer, en je hoeft het spul verder niet te ontdooien voor gebruik.
  maandag 1 mei 2017 @ 10:28:31 #104
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170602863
En dan kook je, bak je, of eet je dat rauw?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170602947
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:28 schreef MutedFaith het volgende:
En dan kook je, bak je, of eet je dat rauw?
Je kan het even blancheren en daarna door de nasi roerbakken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 1 mei 2017 @ 10:50:25 #106
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170603225
Je eet 't dus niet in plaats van, maar samen met 'echte' rijst?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 1 mei 2017 @ 10:52:32 #107
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_170603266
Als rijst bij de kip kerrie doe ik er heel even kort de kook eroverheen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_170603405
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:50 schreef MutedFaith het volgende:
Je eet 't dus niet in plaats van, maar samen met 'echte' rijst?
Ehh nee wel in plaats van. Onder nasi versta ik de nasigroenten met kruidenmix.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 1 mei 2017 @ 11:01:59 #109
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170603406
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:28 schreef MutedFaith het volgende:
En dan kook je, bak je, of eet je dat rauw?
Ik raad rauw aan. Dan zit er nog wat smaak en mondgevoel aan.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 1 mei 2017 @ 11:10:42 #110
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170603551
Ik ga t gewoon eens meebrengen en proberen. Zal wel als lunch worden, aangezien mijn vrouw niet van bloemkool houdt.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 1 mei 2017 @ 11:11:10 #111
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170603559
Heb het wel eens gemaakt, maar nooit gegeten :')
  maandag 1 mei 2017 @ 11:13:10 #112
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170603587
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:10 schreef MutedFaith het volgende:
Ik ga t gewoon eens meebrengen en proberen. Zal wel als lunch worden, aangezien mijn vrouw niet van bloemkool houdt.
de bloemkool proef je amper als je goed kruidt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 1 mei 2017 @ 12:00:54 #113
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_170604514
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:13 schreef Rauw. het volgende:

[..]

de bloemkool proef je amper als je goed kruidt.
Bloemkool moet verbannen worden #teambroccoli

O magere yoghurt
T muesli reep
L 3 boterhammen, 1 met zalm en 2 met ham. Een paprika
T sinaasappel
D geen idee nog.
  maandag 1 mei 2017 @ 12:02:38 #114
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170604569
quote:
13s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:00 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bloemkool moet verbannen worden #teambroccoli

O magere yoghurt
T muesli reep
L 3 boterhammen, 1 met zalm en 2 met ham. Een paprika
T sinaasappel
D geen idee nog.
Die zit vandaag in m'n lunchtrommel, met couscous en kip. :7

#teamgroenteisbijzaak #teamcolonelsanders
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170604960
Als ik het gebruik in een fried rice achtig recept, blancheer ik de bloemkool verder niet. Gewoon rauw in de hete wok met wat olie, zo heeft het nog wat bite. Anders wordt het vrij snel papperig.
pi_170605801
O: kwark
L: gebakken ei op volkoren brood
T: mueslireep
D: iets van verse groentesoep
S: uur wandelen
T: aardbeien
  maandag 1 mei 2017 @ 13:22:23 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170606514
Ik maal het fijn in een keukenmachine, dan in een grote ziplock bag laten bevriezen en dan vervolgens met de deegroller weer los meppen. ;) Dan kan je daarna net zo veel gebruiken als je die keer nodig hebt. En dan inderdaad even kort meebakken. In gebruikte het eigenlijk alleen in een groente-curry, voor wat bite, maar voor morgen heb ik nasi op het programma staan en ik vind het wel een idee om er de halve bloemkool die er toch nog ligt doorheen te mikken. ^O^
***
  maandag 1 mei 2017 @ 14:41:07 #118
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_170608606
quote:
6s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:02 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Die zit vandaag in m'n lunchtrommel, met couscous en kip. :7

#teamgroenteisbijzaak #teamcolonelsanders
Als het bloemkool is, is het voor mij geen bijzaak. Smerige bah :r

En voor mn lijstje, mn vriend had als D gerookte zalm, aardappeltjes en groenten uit de oven bedacht.
Mn 'gewoon weer normaal doen' heeft inmiddels -1 kilo als effect. Lekker begin :).
pi_170608872
Hi BE :W Ben benieuwd wat je van de nasi vindt. Overigens ben ik verder absoluut geen bloemkoolfan, maar met voldoende kruiden proef je niks meer van die muffe groente ;)

Heeft iemand lekkere recepten met broccoli? Soepje ofzo?
  maandag 1 mei 2017 @ 15:27:09 #120
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170609686
Simpele soep:

Fruit een ui, 2 teentjes knoflook en een theelepel oregano op laag vuur aan in een soeppan (met wat olie of boter). Voeg na een minuutje of 3 een in roosjes/blokjes gesneden broccoli, 2-3 in stukken gesneden aardappelen en 500ml groentebouillon toe. Doe een deksel op de pan en laat een kwartiertje op middellaag vuur zachtjes koken. Ga er met de staafmixer doorheen tot de gewenste consistentie ( ik hou van heulemaal gepureerd), voeg evt water/bouillon toe als ie te dik is. Roer er 50 gram blauwe kaas doorheen. Of gewoon roomkaas, als je niet van blauwe kaas houdt.

Was een van de Hellofresh recepten van afgelopen week, iets aangepast want makkelijker. (de blauwe kaas was eigenlijk een topping, en er zat kruidenroomkaas doorheen ipv de blauwe kaas. Allebei was me teveel kaas, dus de kruidenroomkaas smeer ik vanavond op de bijgeleverde ciabatta's en grill ik ff af in de oven).
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 1 mei 2017 @ 16:07:50 #121
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170610519
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 09:07 schreef MutedFaith het volgende:
Lijstje aangepast:

O: Optimel Griekse stijl kiwi-kruisbes
T: Stukje taart
L: Broccolisoep met blauwe kaas (restje van gisteren)
T: Appel
T: Coca Cola Zero Cherry
D: Orzo met broccoli, pecorino en pijnboompitten

[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170610554
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:07 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Receptje van dat orzogerecht?
En thanks voor de soep. Ik eet alleen geen kaas, dus ik zal het proberen met slagroom.
  maandag 1 mei 2017 @ 16:15:06 #123
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170610659
https://ddw4dkk7s1lkt.clo(...)se-tijm-a80c253e.pdf

De pdf van t recept. Werkt die ook voor mensen die niet zijn ingelogd bij HF? Anders upload ik 'm ergens anders.

Is wel ook met kaas trouwens.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 1 mei 2017 @ 16:53:58 #124
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170611524
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:15 schreef MutedFaith het volgende:
https://ddw4dkk7s1lkt.clo(...)se-tijm-a80c253e.pdf

De pdf van t recept. Werkt die ook voor mensen die niet zijn ingelogd bij HF? Anders upload ik 'm ergens anders.

Is wel ook met kaas trouwens.
Werkt, ziet er lekker uit.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170612768
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:15 schreef MutedFaith het volgende:
https://ddw4dkk7s1lkt.clo(...)se-tijm-a80c253e.pdf

De pdf van t recept. Werkt die ook voor mensen die niet zijn ingelogd bij HF? Anders upload ik 'm ergens anders.

Is wel ook met kaas trouwens.
Werkt :Y Thanks, ik sla ' op. En laat de kaas weg ;)
pi_170614709
Heb even jullie tips nodig. Ik woon in een studentenhuis samen met 4 andere. Iedere (doordeweekse) dag kookt 1 iemand. Nu is er 1 tje bij die gewoon totaal niet kan koken. Zoals vandaag: droge (witte) macaroni met slagroom en stukjes bacon. That's it. Lekker voedzaam. Nu is ze ook nog gruwelijk onzeker, dus ben bang dat als ik zeg dat ik liever iets anders eet dat ze dan in huilen uitbarst (ja, zo is ze). Hoe zouden jullie dit aanpakken?
  maandag 1 mei 2017 @ 19:02:26 #127
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170614796
Gewoon zeggen.

Macaroni met slagroom en bacon. Koekoek :') :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 1 mei 2017 @ 19:29:36 #128
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170615491
Aangeven eens samen met der te willen koken. Kan je der ideeën geven enzo.
Tijdens het koken veel over je ervaringen praten die je goed bevallen, wie weet pikt ze het op :)
pi_170616033
Geef haar wat simpele recepten.
Make my day!
  maandag 1 mei 2017 @ 19:50:41 #130
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170616038
Gewoon een beetje constructief opstellen, maar wel eerlijk zijn. Beter dat zij een keer huilt en dat julle haar erna helpen t volgende keer beter te doen dan dat je komende 4 jaar elke week macaroni met slagroom en bacon loopt te eten.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 1 mei 2017 @ 21:08:31 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170618819
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:51 schreef Negentiendertig het volgende:
Hi BE :W Ben benieuwd wat je van de nasi vindt. Overigens ben ik verder absoluut geen bloemkoolfan, maar met voldoende kruiden proef je niks meer van die muffe groente ;)

Heeft iemand lekkere recepten met broccoli? Soepje ofzo?
Hi! :W

Geen soepje, ook totaal niet mager, wel superlekker en makkelijk: http://www.francescakookt(...)runderworst-en-room/
Ik doe dan dus ipv de romanesco 2 stronken broccoli. We eten daar echt allevier onze vingers bij op. :Y

Oh, en uiteraard nog steeds dik, dat wil ook wel met zulke recepten :+ Maar wel al een maand of drie 2x in de week bootcamp en nog een keer hardlopen, dus iig wat meer spieren en conditie. ;)
***
  maandag 1 mei 2017 @ 21:11:53 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170618956
Oh, haha, wordt er net :') gedaan over een pasta-gerecht met slagroom kom ik met mijn recept! :D _O- :@
Maar bij die van mij zit dan tenminste nog broccoli. O-) *)

Dat orzo-recept ziet er goed uit MF!
***
pi_170619821
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hi! :W

Geen soepje, ook totaal niet mager, wel superlekker en makkelijk: http://www.francescakookt(...)runderworst-en-room/
Ik doe dan dus ipv de romanesco 2 stronken broccoli. We eten daar echt allevier onze vingers bij op. :Y

Oh, en uiteraard nog steeds dik, dat wil ook wel met zulke recepten :+ Maar wel al een maand of drie 2x in de week bootcamp en nog een keer hardlopen, dus iig wat meer spieren en conditie. ;)
Boh :9 ziet er lekker uit!

En go you! Alles op z'n tijd.

En over pastagerechten met slagroom- mijn go-to snelle hap is bacon/spek uitbakken, uitje, knofje, champignons erbij, snufje aromat, slootje slagroom en dan gekookte pasta erdoor :9 :') veel zwarte peper d'rover, lekker man, boh.
  maandag 1 mei 2017 @ 22:35:01 #134
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170621934
Het was ook lekker!
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170623582
Ik kom hier ook maar weer eens meepraten.
Inmiddels 138 kg @ 187cm.
Begin er lichamelijk langzaam steeds meer last van te krijgen dus er moet nu wat gebeuren.
Vind gezond eten niet echt lekker, niet vies maar ik kan er niet van genieten en dat vind ik belangrijk bij eten.
Ben niet echt van de chips (heel af en toe) en eet nooit snoep.

Mijn probleem is meer hoeveelheden en snacken, en dan vooral in het weekend.

Flink bord patat en dan nog 5-8 snacks erbij.
Of een flink broodje shoarma erbij.

Verder in het weekend nog wel eens de neiging om laat in de avond de frituur aan te knallen.
Oh ja en ik woon in Rotterdam centrum waar ze de beste shoarma hebben op loopafstand :P.

Ik rijd 80.000-100.000 km per jaar dus onderweg wordt er ook nog wel eens een saucijzenbroodje oid gehaald langs de baan.


Maar goed daar gaan we nu mee stoppen.
De basis is overigens wel goed hoor, in de ochtend een bakje yoghurt met noten, overdag 6 bruine boterhammen en tussendoor een banaan en 2 manderijne, en 's avonds gewoon normaal eten, pasta of een prakkie of een ovenschotel oid.
Wel drink ik veel cola in de avond en het weekend, maar wel zero en caffeine vrij dus dat lijkt mij niet echt een probleem.
Heb een vriendin en een zoontje van 1 jaar oud en ik wil niet dat die op mij gaan lijken :D :')

Tot dusver mijn verhaal :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_170625603
Welkom terug junkiexp

Doe je lichamelijke zwaar werk? Anders zijn die boterhammen misschien ook wel een beetje veel.
Mijn vriend die woog hetzelfde, bij dezelfde lengte en eet de helft daarvan. Hij is nu meer dan 20 kilo afgevallen in een half jaar.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 07:35:00 #137
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170625736
Hi junkie!
Met je huidige eetpatroon kom je dan ook nog steeds aan of ben je redelijk stabiel in gewicht?

Je zegt te willen stoppen, maar wat is je plan? Daar lees ik helaas weinig over.
Ga je helemaal niet meer tussendoor snacken en hoe ga je dat dan tegen in t weekend?

Wat ik altijd begrepen heb is cola zero ook niet goed (wel beter dan gewone).
Maar de vraag is, hoeveel drink je ervan per dag dan?

Misschien een idee om MyFitnessPal te installeren op je telefoon en daar eens een week zo goed mogelijk je huidige eetpatroon in vast te leggen. Info drinken, water, tussendoortjes, sauzen, etc.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 07:36:14 #138
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_170625747
O jongens, ik kom me maar weer melden. Nadat ik me in februari had gemeld was het even chaos. We gingen verhuizen, 2 sterfgevallen en een opname van 1 van mijn dochters verder wordt het nu tijd om echt aan de slag te gaan. Begonnen met hardlopen 2x per week. Rustig opbouwen volgens een schema samen met een vriendin. Het valt nog zwaar (ik heb echt weinig conditie), maar ik ga wel braaf 2x per week.
Op het eten probeer ik te letten. Steeds een beetje gezonder. Langzaamaan opbouwen. Ik dronk veel te weinig op een dag, dus ben nu thee gaan drinken uit een mega mok = 400 ML vocht per keer. Probeer gezondere dingen op mijn brood te doen.
Ik ben een slechte groente eten. Ik ga die bloemkoolrijst eens proberen naast wat gewone rijst, zodat ik extra groente binnen krijg,
Ik ben een mega slechte eten geweest en ik lust steeds iets meer. Maar als ik nog maar denk dat het vies is, eet ik het niet. Zo ben ik pas garnalen, ui, paprika, sla (en dan ligt het nog aan de soort) etc. gaan eten na mijn 23e 🙈. Ik ben er nog niet, maar het gaat wel steeds beter. Gewicht is nu zo'n 106 kilo. Zeker 36 teveel. Van de zomer gaan we met schoonfamilie op vakantie en ik kijk al op tegen het zwemmen. En dat wil ik niet voor mijn dochters. Ik wil gewoon met ze kunnen gaan zwemmen, zonder me te schamen voor mijn lijf. Daarom wil ik alvast een begin maken. Eind juli gaan we weg en dan wil ik toch echt onder de 100 zitten. Al flink op weg naar de 95.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 07:47:21 #139
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170625812
Hi Junkiexp

Cola zero/light is prima. Daar zit je probleem niet.

Wat je voor jezelf moet bepalen is of het 'genieten' van gefrituurde rotzooi voor jou belangrijker is dan afvallen. Want dat is zo te lezen precies waar je probleem wel zit.

En dan beweer ik niet dat je helemaal geen friet, snacks of shoarma meer mag. Maar als je 't eet zal 't in beperktere mate moeten, als vervanging van je avondmaaltijd ipv er nog bij en zul je daar op voorhand al rekening mee moeten houden in wat je de rest van de dag eet.

Hoeveel noten gaan in die yoghurt? Wat doe je op je brood? Hie zijn je portied qua avondeten? Zoals hierboven al gezegd helpt t mensen vaak als ze zich bewust worden van hoeveel ze eigenlijk echt op een dag eten, en hoeveel dat dan teveel zou zijn. Zou dan ook zeker een paar weken alles wat je eet in een app als MFP tracken om duidelijkheid te krijgen.

Paar tips die ik zo op voorhand al heb:
- (Magere) kwark vult vaak beter en langer dan yoghurt. Havermout ipv noten scheelt al in kcal.
- 6 boterhammen is best veel voor iemand zonder lichamelijk zwaar beroep
- Ik mis een beetje de groenten in je verhaal.

Doe je ook nog iets aan sport of beweging?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 07:50:14 #140
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170625831
Welkom terug Shopaholic

Goede voornemens en ideeën. Ben je al iets kwijt? Hou je dagelijks bij wat je binnenkrijgt, of gok je maar een beetje?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 07:50:45 #141
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170625833
De zon begint duidelijk weer te schijnen. Iedereen wil aan z'n summerbody gaan werken :P
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 07:50:53 #142
217702 Lonaa
Honger!
pi_170625835
Ik ging wegen. Laat maar dan. Ik ga taart eten.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 07:58:16 #143
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170625888
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 07:36 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ik ben een mega slechte eten geweest en ik lust steeds iets meer. Maar als ik nog maar denk dat het vies is, eet ik het niet. Zo ben ik pas garnalen, ui, paprika, sla (en dan ligt het nog aan de soort) etc. gaan eten na mijn 23e 🙈. Ik ben er nog niet, maar het gaat wel steeds beter. Gewicht is nu zo'n 106 kilo. Zeker 36 teveel. Van de zomer gaan we met schoonfamilie op vakantie en ik kijk al op tegen het zwemmen. En dat wil ik niet voor mijn dochters. Ik wil gewoon met ze kunnen gaan zwemmen, zonder me te schamen voor mijn lijf. Daarom wil ik alvast een begin maken. Eind juli gaan we weg en dan wil ik toch echt onder de 100 zitten. Al flink op weg naar de 95.
Ik ben ook altijd een slechte eter geweest en eigenlijk nog steeds wel. Maakt het allemaal iets lastiger, maar ach, er is altijd wel een weg te vinden.

10 kilo in 3 maanden kan wel. Pas op dat je niet veel meer doet (of het moet uit zichzelf er vanaf vliegen), ben zelf altijd bang dat dan de vellen erbij gaan hangen :+
  dinsdag 2 mei 2017 @ 07:59:46 #144
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170625900
Qua zelf, echt enorm aan het jojoen de laatste tijd binnen range van 3 kilo.
Hopelijk stopt dat momenteel weer even nu ik weer een normale week heb.
Ben zelfs van plan met bevrijdingsdag rustig aan te doen / niets te doen of in ieder geval weinig/minder te drinken.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 08:04:47 #145
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_170625930
Welkom terug junkiexp en shopaholic!

Lijstje:
O magere yoghurt
T banaan
L 3 boterhammen, 1 grillworst 2 runderrookvlees. Een paprika en een stuk komkommer
T sinaasappel
D pasta pesto
En als ik nog een hongerklop krijg heb ik nog wat noten en dadels in mn tas.
pi_170625949
Welkom terug shopaholic!
Wat een drukte weer in het topic :)

O: kwark
L: caprese salade
S: cardio
D: pasta met groene groente
S: uur wandelen
T: aardbeien
  dinsdag 2 mei 2017 @ 08:13:44 #147
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170625992
O: Optimel griekse stijl kiwi kruisbes
L: ???
D: HF Noodles met kastanjechampignons
T: Quizzen in de kroeg. Bitterballetje, biertje. Je kent t.

Voor t werk ff langs de winkel voor n lichte L en wat fruit. Vanavond weer eens ouderwets quizzen (deden we jaren geleden vrijwel wekelijks), 1 of 2 biertjes calculeer ik in. Zit ook altijd een gratis schaaltje frituurdingetjes bij, dus daar hou ik ook rekening mee.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 08:18:46 #148
217702 Lonaa
Honger!
pi_170626028
O: tosti geitenkaas en rauwe ham.
L: Courgette gevuld met tonijn of bloemkoolpap met aardbeien.
T: ?
D: Runderstoofvlees met heul veul wortels en een gepofte aardappel
T: ??
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 08:18:59 #149
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170626030
Ik blijf mooi jojoën tussen de 71,5 en 73,5, met af en toe een uitstapje richting de 71.0 (na veel sport, voorlopig niet dus) of 74-range (na meerdere dagen gezelligheid ofzo).
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 08:19:34 #150
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170626035
Ik zou ook nog eens een lijstje doen;

O: Yoghurt banaan pindakaas
T: Shake met melk
T: Banaan
L: Kipdij, Couscous, Broccoli
T: Banaan
D: Chili con carne? Waarschijnlijk
T: yoghurt met fruit
B 2 uur training. 3 kwartier conditie, de rest skills
T: Shake
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 2 mei 2017 @ 08:22:13 #151
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170626060
Even lijstje van gister
O Kwark met teissire siroop
L Sla, kip, yofresh, paprika
T stukje leverworst en komkommer
D sperziebonen en kip
T sinaasappel
S Tire flips / squat cleans / push ups
T kwark en 2 eiwit
  dinsdag 2 mei 2017 @ 08:37:46 #152
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170626193
quote:
2s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:42 schreef junkiexp het volgende:
Ik kom hier ook maar weer eens meepraten.
Inmiddels 138 kg @ 187cm.
Begin er lichamelijk langzaam steeds meer last van te krijgen dus er moet nu wat gebeuren.
Vind gezond eten niet echt lekker, niet vies maar ik kan er niet van genieten en dat vind ik belangrijk bij eten.
Ben niet echt van de chips (heel af en toe) en eet nooit snoep.

Mijn probleem is meer hoeveelheden en snacken, en dan vooral in het weekend.

Flink bord patat en dan nog 5-8 snacks erbij.
Of een flink broodje shoarma erbij.

Verder in het weekend nog wel eens de neiging om laat in de avond de frituur aan te knallen.
Oh ja en ik woon in Rotterdam centrum waar ze de beste shoarma hebben op loopafstand :P.

Ik rijd 80.000-100.000 km per jaar dus onderweg wordt er ook nog wel eens een saucijzenbroodje oid gehaald langs de baan.

Maar goed daar gaan we nu mee stoppen.
De basis is overigens wel goed hoor, in de ochtend een bakje yoghurt met noten, overdag 6 bruine boterhammen en tussendoor een banaan en 2 manderijne, en 's avonds gewoon normaal eten, pasta of een prakkie of een ovenschotel oid.
Wel drink ik veel cola in de avond en het weekend, maar wel zero en caffeine vrij dus dat lijkt mij niet echt een probleem.
Heb een vriendin en een zoontje van 1 jaar oud en ik wil niet dat die op mij gaan lijken :D :')

Tot dusver mijn verhaal :)
Paar dingen die mij opvallen waar je iets moet veranderen aan je mindset om succesvol te zijn;
"ik vind gezond eten niet lekker"
- Alsof je al het gezonde eten van de wereld al eens gehad hebt, geef het ten minste een kans.
ik dacht ook nooit van gezonde maaltijden te houden, terwijl ik nu vaak relatief simpel iets
heerlijks en gezonds kook.

"ik kan er niet van genieten en dat vind ik belangrijk bij eten"
- Probeer je in te stellen om de volle 600kcal te genieten, want jij kan dat, als je graag wil afvallen natuurlijk.

"Ik rijd 80.000-100.000 km per jaar dus onderweg wordt er ook nog wel eens een saucijzenbroodje oid gehaald langs de baan."
- Ik kom uit een soortgelijke situatie, heb 4 jaar lang 80.000+ km per jaar gereden, en de keren dat ik een saucijzenbroodje nam onderweg zijn serieus op 1 hand te tellen. Zelfs voor ik begon met afvallen.
Wat helpt; Merkloze pomp van de snelweg af kiezen (bespaart ook euro's als je geen tankpas hebt).
En mocht je echt "honger" krijgen onderweg; Flesje water en een kauwgom, mindtricks.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 2 mei 2017 @ 08:39:14 #153
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_170626213
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 07:50 schreef MutedFaith het volgende:
Welkom terug Shopaholic

Goede voornemens en ideeën. Ben je al iets kwijt? Hou je dagelijks bij wat je binnenkrijgt, of gok je maar een beetje?
Ik probeer in MFP bij te houden wat ik naar binnen werk. Sinds vorige keer (februari) is er 1 kilo vanaf.

Doel is echt die 6 kilo voor eind juli. Alles wat meer is, is mooi meegenomen. (Ok, het liefste zou ik 'strak' in mijn vel in het zwembad rondlopen, maar dat is het doel voor 2018 dan maar 😉)
  dinsdag 2 mei 2017 @ 08:51:23 #154
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170626327
En hoeveel krijg je op een gemiddelde dag binnen?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 08:52:30 #155
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170626337
En wat is de verdeling in de macros?
pi_170626354
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 08:52 schreef Cue_ het volgende:
En wat is de verdeling in de macros?
Welke macros hanteer jij eigenlijk?
Ivm de krachtsport die je doet.

Zelf zit ik nu op
40 K
30 V
30 E
Make my day!
  dinsdag 2 mei 2017 @ 08:55:46 #157
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170626379
40-35-25 voor mij. En dan zit ik ruim boven de 100 gram eiwit, dus dat is wel prima.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 09:03:13 #158
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170626475
35-35-30 hier de laatste dagen, mik wel op iets meer Proteīne de komende tijd. Ideaal zou 35-30-35 zijn.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 2 mei 2017 @ 09:19:11 #159
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170626620
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 08:53 schreef agter het volgende:

Welke macros hanteer jij eigenlijk?
Ivm de krachtsport die je doet.

Zelf zit ik nu op
40 K
30 V
30 E
Moet zeggen dat ik er de laatste tijd niet heel erg meer mee bezig ben, aangezien ik een redelijk vast eetpatroon heb.
Ik probeer ongeveer 1,5 gr eiwitten per kg lichaamsgewicht te eten. Oftewel daar zit enorm de nadruk op qua eten.

Zoals gister was bv
K 26% (90gr)
V 38% (58 gr)
E 36% (125gr)
Best oke, maar nog niet ideaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cue_ op 02-05-2017 09:37:59 ]
  dinsdag 2 mei 2017 @ 09:33:09 #160
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170626830
241g Carbs
107g Fats
206g Protein

is m'n doel,
zat gister iets hoger in Carbs, lager in vet en eiwit. Maar ik geloof dan ook niet dat het op 5% staat of breekt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170626863
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 08:37 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Paar dingen die mij opvallen waar je iets moet veranderen aan je mindset om succesvol te zijn;
"ik vind gezond eten niet lekker"
- Alsof je al het gezonde eten van de wereld al eens gehad hebt, geef het ten minste een kans.
ik dacht ook nooit van gezonde maaltijden te houden, terwijl ik nu vaak relatief simpel iets
heerlijks en gezonds kook.

"ik kan er niet van genieten en dat vind ik belangrijk bij eten"
- Probeer je in te stellen om de volle 600kcal te genieten, want jij kan dat, als je graag wil afvallen natuurlijk.

"Ik rijd 80.000-100.000 km per jaar dus onderweg wordt er ook nog wel eens een saucijzenbroodje oid gehaald langs de baan."
- Ik kom uit een soortgelijke situatie, heb 4 jaar lang 80.000+ km per jaar gereden, en de keren dat ik een saucijzenbroodje nam onderweg zijn serieus op 1 hand te tellen. Zelfs voor ik begon met afvallen.
Wat helpt; Merkloze pomp van de snelweg af kiezen (bespaart ook euro's als je geen tankpas hebt).
En mocht je echt "honger" krijgen onderweg; Flesje water en een kauwgom, mindtricks.
Wijze woorden :Y

Ik reed ook veel, heel veel voor m'n werk. In plaats van tankstationsnacks at ik veel knaaggroenten en -fruit (worteltjes, komkommer, tomaatjes, druiven) en nam gekookte eitjes mee voor onderweg.

Nee, absoluut niet het lekkerste, maar ik bedacht me toen dat eten niet per se altijd lekker hoeft te zijn. Ik begon het meer te zien als een brandstof om m'n lichaam op een gezonde manier op gang te houden dan een sociaal iets. Dus ongezonde dingen met mate, maar 80/90% gezond eten. En dat hoeft niet per se een salade met 5 druppels balsamicoazijn als dressing te zijn, maar een lekkere pasta zoals hier eerder genoemd door BE is een stuk minder schadelijk dan een flink bord patat met 5 snacks on the side :)
pi_170626889
Laisje:

O: kwark, banana, aardbeitjes, beetje granola
L: cranberry/framboos magere kwark
(T: krentenbol)
D: eendenborst met polenta en salade
T: mango
  dinsdag 2 mei 2017 @ 09:41:24 #163
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170626955
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:33 schreef Rauw. het volgende:
241g Carbs
107g Fats
206g Protein

is m'n doel,
zat gister iets hoger in Carbs, lager in vet en eiwit. Maar ik geloof dan ook niet dat het op 5% staat of breekt.
Dat is zowat letterlijk 2x zoveel als ik eet op een dag :+ Al moet ik zeggen dat ik nog altijd wel relatief weinig eet.

Zit nogal met het "wil ik nu afvallen of in kracht toenemen" twijfel. Waarvan de keuze natuurlijk invloed heeft op je eetpatroon.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 09:53:04 #164
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170627083
220g carbs
138g protein
85g fats

2200 kcal/dag.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170627211
Gisteren 2030 gegeten (53%K, 31%V, 16%E), 2350 verbrand. Vanochtend nog wel steeds 68 kg }:| En ja ik weet dat afvallen niet zo werkt maar toch. Vandaag in ieder geval weer een poging om zulke mooie cijfers te behalen.

O: Beltsander brownie met bosbessen en wat rabarbercompote
T: 20g noten, lu crackers
L: vergaderlunch, zal wel broodje kaas en krentenbol zijn.
T: banaan, appel
T: eiwitshake
S: atletiektraining +- 60 min
D: een hak maaltijdzak uit de vriezer met veel groente a 550 kcal
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 2 mei 2017 @ 10:04:12 #166
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170627241
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:41 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat is zowat letterlijk 2x zoveel als ik eet op een dag :+ Al moet ik zeggen dat ik nog altijd wel relatief weinig eet.

Zit nogal met het "wil ik nu afvallen of in kracht toenemen" twijfel. Waarvan de keuze natuurlijk invloed heeft op je eetpatroon.
Ik zit op 2750kcal per dag nu, en dat heb ik wel nodig volgens mijn TDEE (Daar zit ik nog wat onder), misschien zelfs wel iets meer. Maar dat zou op termijn gaan blijken.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:34:12 #167
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170632247
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 10:04 schreef Rauw. het volgende:


Ik zit op 2750kcal per dag nu, en dat heb ik wel nodig volgens mijn TDEE (Daar zit ik nog wat onder), misschien zelfs wel iets meer. Maar dat zou op termijn gaan blijken.
Mijn tdee zit op 2100. Daarbij eet ik rond de 1500/1600 gemiddeld.

Dus daar hebben we wel t verschil :)
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:54:00 #168
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_170632745
Ik zit op ongeveer


18,6 % 71.2 gram k
43,2 % 77.8 gram v
38,2% 154.7 gram E
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:55:59 #169
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170632789
Mijn TDEE zou op 3150 zitten oid, dat vind ik aan de hoge kant met het oog op voorgaande wegingen/verbruik.
Dus ik hou het op 2900-3000kcal voor eerst.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170633365
Zolang ik zorg dat ik onder de 2000 blijf dan komt het wel goed.
Een tijdje nog wel op eiwitten proberen te letten maar daar werd het niet leuker op, en is ook niet nodig met mijn vorm van sport.
pi_170638726
Allemaal bedankt voor de nuttige reacties! ^O^ ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 07:00 schreef Sarabi het volgende:
Welkom terug junkiexp

Doe je lichamelijke zwaar werk? Anders zijn die boterhammen misschien ook wel een beetje veel.
Mijn vriend die woog hetzelfde, bij dezelfde lengte en eet de helft daarvan. Hij is nu meer dan 20 kilo afgevallen in een half jaar.
Opzicht niet heel erg maar ben wel in totaal zo'n 12 uur van huis.
Ga rond 07:00 weg en kom meestal pas rond 19:00 uur thuis.

We eten thuis meestal rond tussen 20:30-21:30.

Als ik minder boterhammen eet heb ik echt honger einde van de middag, en dat is niet erg maar ik krijg hoofdpijn van honger en dat is wel erg.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 07:35 schreef Cue_ het volgende:
Hi junkie!
Met je huidige eetpatroon kom je dan ook nog steeds aan of ben je redelijk stabiel in gewicht?

Je zegt te willen stoppen, maar wat is je plan? Daar lees ik helaas weinig over.
Ga je helemaal niet meer tussendoor snacken en hoe ga je dat dan tegen in t weekend?

Wat ik altijd begrepen heb is cola zero ook niet goed (wel beter dan gewone).
Maar de vraag is, hoeveel drink je ervan per dag dan?

Misschien een idee om MyFitnessPal te installeren op je telefoon en daar eens een week zo goed mogelijk je huidige eetpatroon in vast te leggen. Info drinken, water, tussendoortjes, sauzen, etc.
Het plan is om gewoon te stoppen en het niet meer te doen.
1x in de week op vrijdagavond patat met een stuk vlees en een salade oid.
Doordeweeks geen bier meer drinken en gezond eten en op de calorieën letten.
Zit elke dag ook wel 1-2 biertjes op de zaak weg te drinken, is ook niet echt goed voor het gewicht natuurlijk.
Met mijn huidige eetpatroon ben ik redelijk stabiel in gewicht laatste paar jaar heel langzaam van 135 naar 140 gegaan dus dat valt mee.
Ik drink in de avond 1 liter Cola zero ongeveer.
Voor de rest water of Engelse thee zonder zoetje/suiker.

Ik heb een login aangemaakt op Voedingscentrum en daar kan ik per dag bijhouden wat ik eet.
Ook handig is dat je ziet wat je teveel of te weinig binnen krijgt aan diverse zaken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 07:47 schreef MutedFaith het volgende:
Hi Junkiexp

Cola zero/light is prima. Daar zit je probleem niet.

Wat je voor jezelf moet bepalen is of het 'genieten' van gefrituurde rotzooi voor jou belangrijker is dan afvallen. Want dat is zo te lezen precies waar je probleem wel zit.

En dan beweer ik niet dat je helemaal geen friet, snacks of shoarma meer mag. Maar als je 't eet zal 't in beperktere mate moeten, als vervanging van je avondmaaltijd ipv er nog bij en zul je daar op voorhand al rekening mee moeten houden in wat je de rest van de dag eet.

Hoeveel noten gaan in die yoghurt? Wat doe je op je brood? Hie zijn je portied qua avondeten? Zoals hierboven al gezegd helpt t mensen vaak als ze zich bewust worden van hoeveel ze eigenlijk echt op een dag eten, en hoeveel dat dan teveel zou zijn. Zou dan ook zeker een paar weken alles wat je eet in een app als MFP tracken om duidelijkheid te krijgen.

Paar tips die ik zo op voorhand al heb:
- (Magere) kwark vult vaak beter en langer dan yoghurt. Havermout ipv noten scheelt al in kcal.
- 6 boterhammen is best veel voor iemand zonder lichamelijk zwaar beroep
- Ik mis een beetje de groenten in je verhaal.

Doe je ook nog iets aan sport of beweging?
Dat klopt, ik kan echt genieten van een lekkere vette hap.
Ik ben geen emo eter oid, maar wordt er gewoon blij van om lekker te eten.
Mij hoef je niet mee te nemen naar een 5 sterren restaurant maar gewoon naar De Beer, lekkere spare ribs oid ^O^

In die yoghurt gaat 30 gram rozijnen, 10 gram hazelnoten en 10 gram walnoten.
Samen met die yoghurt is dat iets van 350 calorieën.
Op brood eet ik kipfilet, 20+ smeerkaas, gekookt ei of halvajam.
Avondeten eet ik de helft meer dan mijn vriendin, maar dat is niet echt een grote eter.
Als we een gerecht voor 3 personen eten dan gaat het meestal samen op en dan voor mij het grootste deel.
Dan eet mijn zoon van 1 jaar oud wel mee maar dat is niet echt noemenswaardig.

Zoals gezegd ben ik begonnen bij het voedingscentrum met de Eetmeter om alles bij te houden, schept een hoop duidelijkheid inderdaad.
Overdag eet ik geen groenten, wel in de avond en dan zit het dus in een prakkie of een ovenschotel of in een salade.
Ben ook niet echt een groente eter, maar doe het wel voor de gezondheid.

Zie boven wat betreft die boterhammen, die heb ik nu nog echt nodig, ik at er eerst 8-10 dus dit is al een hele verbetering ;)

Ik liep hard toen ik 125kg was, maar dat ga ik nu niet meer doen want ben met dit gewicht bang voor blessures en heb een eigen zaak dus thuiszitten is geen optie.
Maar is uiteindelijk wel het doel, ik probeer nu veel buiten te wandelen al dan niet met vrouw en kind en heb een kinderzitje in bestelling staan zodat we ook met z'n 3en fietstochten kunnen gaan maken.
Zou ook graag 1x per week zwemmen maar daar heb ik de tijd niet echt voor, werk meestal 6 dagen per week.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 08:37 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Paar dingen die mij opvallen waar je iets moet veranderen aan je mindset om succesvol te zijn;
"ik vind gezond eten niet lekker"
- Alsof je al het gezonde eten van de wereld al eens gehad hebt, geef het ten minste een kans.
ik dacht ook nooit van gezonde maaltijden te houden, terwijl ik nu vaak relatief simpel iets
heerlijks en gezonds kook.

"ik kan er niet van genieten en dat vind ik belangrijk bij eten"
- Probeer je in te stellen om de volle 600kcal te genieten, want jij kan dat, als je graag wil afvallen natuurlijk.

"Ik rijd 80.000-100.000 km per jaar dus onderweg wordt er ook nog wel eens een saucijzenbroodje oid gehaald langs de baan."
- Ik kom uit een soortgelijke situatie, heb 4 jaar lang 80.000+ km per jaar gereden, en de keren dat ik een saucijzenbroodje nam onderweg zijn serieus op 1 hand te tellen. Zelfs voor ik begon met afvallen.
Wat helpt; Merkloze pomp van de snelweg af kiezen (bespaart ook euro's als je geen tankpas hebt).
En mocht je echt "honger" krijgen onderweg; Flesje water en een kauwgom, mindtricks.
Ik heb al veel gezond gekookt en geprobeerd maar vind het altijd tegenvallen.
Daarnaast ga ik geen 12 ingrediënten halen voor een recept met allerlei zaken die ik nooit gebruik, kruiden die ik dan na een jaar weggooi bijvoorbeeld.
De winter gaat wel, dan is het boerenkool, zuurkool e.d. en dat is allemaal prima weg te krijgen.
Maar de zomer en dan vooral als het warm is vind ik dat echt wel lastig.
Lust b.v. al geen paprika en tomaat om maar een voorbeeld te noemen.
En iets tegen mijn zin ga eten dat ga ik niet doen, dan smeer ik wel een boterham.

Ik ga dus bij de Tango waar je dus bij de pomp afrekent met je tankpas, en dan loop ik toch even naar binnen omdat ik toch sigaretten ga halen en dan is het snel meegenomen.
Maar ik moet daar inderdaad mee stoppen, scheelt een hoop geld overigens.

Maar het is geen excuus maar soms heb ik niet ontbeten doos de stress soms 's ochtends en dan heb ik wel honger en dan loopt dit voor mij hierop uit.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_170638812
Overigens kom ik voor de doordeweekse dagen een beetje tussen de 2000-2200 kcal uit, dat is niet verkeerd toch?
Ik heb uitgerekend dat mijn lichaam zonder sport en zwaar werk rond de 3000 kcal nodig heeft, dan zit ik er in het minst gustige geval 800 onder.

Naarmate ik afval neemt die behoefte ook af dus zal ik de dagelijkse inname ook moeten bijstellen, of minder hard afvallen natuurlijk ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_170639217
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 19:50 schreef junkiexp het volgende:
Allemaal bedankt voor de nuttige reacties! ^O^ ^O^

[..]

Opzicht niet heel erg maar ben wel in totaal zo'n 12 uur van huis.
Ga rond 07:00 weg en kom meestal pas rond 19:00 uur thuis.

We eten thuis meestal rond tussen 20:30-21:30.

Als ik minder boterhammen eet heb ik echt honger einde van de middag, en dat is niet erg maar ik krijg hoofdpijn van honger en dat is wel erg.

[..]

Mijn vriend is ook zo lang weg. Misschien toch gewenning? Je hoeft ook niet in een keer af te bouwen he.
Gewoon kijken wat voor je werkt.
Sowieso als je al niet meer op tankstations gaat snacken zal veel helpen.
pi_170641163
Voor mij zit het gevaar vooral in avondjes met vrienden/familie. In mijn eentje kan ik me nog vrij goed inhouden, maar als er dan een bak chips/borrelhapjes etc op tafel worden gezet krijg ik het zwaar.

Heeft iemand trouwens ervaring met whey nemen tijdens het afvallen? Ik sport 4 - 5 x per week en mijn trainer zei dat het misschien handig was om spieren zo sneller te laten herstellen.
pi_170641375
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 21:13 schreef Pinuts het volgende:
Voor mij zit het gevaar vooral in avondjes met vrienden/familie. In mijn eentje kan ik me nog vrij goed inhouden, maar als er dan een bak chips/borrelhapjes etc op tafel worden gezet krijg ik het zwaar.

Heeft iemand trouwens ervaring met whey nemen tijdens het afvallen? Ik sport 4 - 5 x per week en mijn trainer zei dat het misschien handig was om spieren zo sneller te laten herstellen.
Ik neem wel eens een shake of doe een schep door de havermout ja. Het hoeft niet, maar het is wel een makkelijke manier om aan meer eiwitten te komen, zodat ik meer vol zit en mijn spieren inderdaad beter herstellen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170641513
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 21:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik neem wel eens een shake of doe een schep door de havermout ja. Het hoeft niet, maar het is wel een makkelijke manier om aan meer eiwitten te komen, zodat ik meer vol zit en mijn spieren inderdaad beter herstellen.
Oh zit je er ook echt beter vol door ? Is altijd mooi meegenomen tijdens afvallen toch ! En doe je dat dan alleen na bijvoorbeeld zware trainingen ? Of voel je zelf wanneer je dit nodig hebt ?
  dinsdag 2 mei 2017 @ 21:27:05 #177
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170641682
Meestal na t soorten kwark en of eieren.
Maar is denk ik ook beetje wat je doel van de trainingen zijn. Onderhoud, bulken, etc.
pi_170641684
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 21:22 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Oh zit je er ook echt beter vol door ? Is altijd mooi meegenomen tijdens afvallen toch ! En doe je dat dan alleen na bijvoorbeeld zware trainingen ? Of voel je zelf wanneer je dit nodig hebt ?
Ja dat vind ik ook! En het wisselt een beetje, een schep door mijn havermout doe ik wel vaker, een shake op dagen dat ik denk dat ik anders weinig eiwitten binnenkrijg of inderdaad als ik zwaar getraind heb.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170642004
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 21:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik neem wel eens een shake of doe een schep door de havermout ja. Het hoeft niet, maar het is wel een makkelijke manier om aan meer eiwitten te komen, zodat ik meer vol zit en mijn spieren inderdaad beter herstellen.
Skyr en kwark. Met fruit.
Heerlijk!
Make my day!
pi_170642226
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 21:34 schreef agter het volgende:

[..]

Skyr en kwark. Met fruit.
Heerlijk!
Het één sluit het ander niet uit ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170642935
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 20:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Mijn vriend is ook zo lang weg. Misschien toch gewenning? Je hoeft ook niet in een keer af te bouwen he.
Gewoon kijken wat voor je werkt.
Sowieso als je al niet meer op tankstations gaat snacken zal veel helpen.
Ja kan hoor, ga gewoon met 6 beginnen en eerst zorgen dat de basis goed is.
Daarna maar eens kijken of ik nog wat kan minderen.
En 2 bruine bonen met kipfilet of iets dergelijks is niet de snelst haalbare winst momenteel denk ik ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 2 mei 2017 @ 22:28:04 #182
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170644021
Vervang je yoghurt door kwark en eet er meer van. Meer eiwitten = vult beter = minder brood nodig.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 22:47:53 #183
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170644722
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 21:13 schreef Pinuts het volgende:
Voor mij zit het gevaar vooral in avondjes met vrienden/familie. In mijn eentje kan ik me nog vrij goed inhouden, maar als er dan een bak chips/borrelhapjes etc op tafel worden gezet krijg ik het zwaar.

Heeft iemand trouwens ervaring met whey nemen tijdens het afvallen? Ik sport 4 - 5 x per week en mijn trainer zei dat het misschien handig was om spieren zo sneller te laten herstellen.
Aanrader. Goede snelle vorm van verzadiging en ook nog eens gezond.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 2 mei 2017 @ 22:51:56 #184
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170644861
En junkiexp, ik ben ook een gigantische spareribeter. En dat kun je ook gewoon blijven doen als je wat meer op de rest let.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170645049
Thanks ga de yoghurt vervangen door kwark, nog tips welke lekker is?
Niet te zuur aub.
Doe boodschappen bij de Appie.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 2 mei 2017 @ 23:32:45 #186
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170645986
Huismerk appie is goed te doen
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170646002
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 22:57 schreef junkiexp het volgende:
Thanks ga de yoghurt vervangen door kwark, nog tips welke lekker is?
Niet te zuur aub.
Doe boodschappen bij de Appie.
Skyr is zacht.
En Campina kwark vind ik ook wat zachter van smaak.

Maar smaken verschillen. Gewoon de etiketten lezen op eiwit en suiker en gaan proeven.
Make my day!
pi_170646501
Ik vind naturel kwark echt niet te eten :') . Doe het nu nog altijd met aardbeien of vanille kwark ofzo. Wil wel gaan overstappen op naturelkwark en dan met slimpie siroop, om zelf zo langzaam aan de smaak te wennen.
pi_170646696
Thanks, zal het doorgeven aan de vrouw :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 3 mei 2017 @ 00:25:08 #190
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170647050
quote:
0s.gif Op

dinsdag 2 mei 2017 23:56 schreef Pinuts het volgende:

Ik vind naturel kwark echt niet te eten :') . Doe het nu nog altijd met aardbeien of vanille kwark ofzo. Wil wel gaan overstappen op naturelkwark en dan met slimpie siroop, om zelf zo langzaam aan de smaak te wennen.
Ik doe standaard pindakaas door mn kwark. #lifegoals
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 3 mei 2017 @ 00:26:47 #191
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170647075
Kzie wel net dat ik geen kwark meer in huis heb, dus morgen wordt t gewoon brood eten.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 3 mei 2017 @ 00:27:37 #192
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170647089
Mijn lijstje vandaag komt nog extra bier en meer bitterballen bij. #sorrynotsorry

3e van de 15 teams met quizen. Dus dat is wel een goeie op onze comeback-avond. Over 2 weken weer.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170650816
O: niks, was misselijk op één of andere manier
T: 2 bruine boterhammen met halvajam + 2 mandarijnen
L: 2 bruine boterhammen met gekookt ei en 2 met kipfilet
T: banaan
D: nog geen idee, zal iets van pasta worden gok ik

Verder 1.5 liter water en wat thee.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_170650934
Weegschaal is nog steeds lief *O* ook maar goed want morgen voor de laatste keer mijn bruidsjurk passen

Lijstje:

O: kwark
L: tosti
D: groentesoep
S: uur wandelen
T: bites

Verder moeten er cherrytomaatjes en aardbeien op dus die ga ik ook nog ergens als T eten :9
  woensdag 3 mei 2017 @ 10:46:21 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170650948
Superkut geslapen, echtgenoot ging om 4.12 plassen en toen kon ik niet meer slapen. -O- Van weeromstuit om 6 uur maar op de bank gaan liggen, daar uiteindelijk om half 7 in slaap gevallen voor een uurtje. Zou om 9 uur bootcampen, maar brakbrakbrak (plus ik heb al anderhalve week longaids ofzo, dus het energiepeil is al niet best), maar vond mezelf een watje dus toch gegaan. *) Volgens mijn Garmin toch mooi bijna 500kcals verbrand. Best een aardige start van de dag *O*.

Junkie, de allerlekkerste kwark is 'Mennel' (was vroeger Senoble). Ziet er zo uit:



maar dan nu dus met 'Mennel' erop. Helaas verkoopt Albert Heijn het niet. Maar als mijn Jumbo het niet heeft rij ik er voor om naar andere Jumbo's of de Hoogvliet. :Y Echt een aanrader. Bak zit een liter in, dus daar kan je 4 porties uit halen. Groot inslaan. ;)
***
pi_170650967
Goed dat je gegaan bent Be *O*
  woensdag 3 mei 2017 @ 10:58:14 #197
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_170651253
Goed dat je gegaan bent BE!

Eens kijken of ik hier ook kan aanhaken. Misschien dat ik zelfs nog lijstjes ga posten ook, maar daar stort ik me wel volledig op als ik eenmaal verhuisd ben. :) Positief: niet aangekomen in de "eh, geen zin om op te letten"-periode. Negatief: het beetje conditie dat ik had, is gevlogen. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 3 mei 2017 @ 11:06:53 #198
37248 BertV
Handgemaakt
pi_170651461
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 23:56 schreef Pinuts het volgende:
Ik vind naturel kwark echt niet te eten :') . Doe het nu nog altijd met aardbeien of vanille kwark ofzo. Wil wel gaan overstappen op naturelkwark en dan met slimpie siroop, om zelf zo langzaam aan de smaak te wennen.
Zelfde hier, ik drink koffie zonder suiker, huttenkase zo uit het bakje, maar kwark is toch echt lekkerder met suiker.

Wellicht dan toch stevia erdoor.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 3 mei 2017 @ 11:07:14 #199
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170651467
Lijstje:

O: Dubbele maisboterham met gehakt, dubbele maisboterham met beenham
T: 250 gram snoeptomaatjes
L: Dubbele maisboterham met truffelsalami, dubbele maisboterham met spek
T: Komkommer
D: HF Rigatoni met sperziebonen en kippendijreepjes

Even rustig aan doen na gisteren. Moet ik wel een oplossingkje voor bedenken als we vaker gaan quizen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 3 mei 2017 @ 11:08:08 #200
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170651481
Niet suiker; pindakaas. Altijd pindakaas.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 3 mei 2017 @ 11:09:25 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170651508
50 gr ontdooide blauwe bessen uit de diepvries doen het ook goed. :Y

Maar ik moet bekennen, ik heb het een tijdje terug met pindakaas geprobeerd en dan viel niet tegen. Terwijl het me echt heel goor leek.

Maar suiker natuurlijk sowieso niet. Dan fruit!
***
  woensdag 3 mei 2017 @ 11:09:42 #202
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_170651514
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:08 schreef MutedFaith het volgende:
Niet suiker; pindakaas. Altijd pindakaas.
Brrr, pindakaas.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_170651602
Maar met pindakaas krijg je wel weer meteen veel vetten binnen. Dus moet je neem ik aan maar een klein beetje van bij doen ? Eet nu altijd een handje noten voor mijn vetten. Jammie !
  woensdag 3 mei 2017 @ 11:50:38 #204
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170652426
Ik heb altijd 450 gram magere kwark, 20-25 gram pindakaas en 20-25 gram havermout.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 3 mei 2017 @ 11:57:09 #205
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_170652581
Aardbeien, kiwi, meloen erdoorheen jummie!
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 3 mei 2017 @ 12:08:10 #206
217702 Lonaa
Honger!
pi_170652820
Jungs, flavdrops bestellen bij Myprotein. Is awesome.

Lijsjuh:
O: boterham met achterham en rauwkost.
L: gevulde courgette met tonijn, lente ui, zongedroogde tomaat.
T: mandarijn.
D: stoofvlees met wortelfriet.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 3 mei 2017 @ 14:01:33 #207
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170655306
Pindakaas en banaan in de yoghurt hier meestal.

Vandaag exact hetzelfde lijstje als gisteren

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 08:19 schreef Rauw. het volgende:
O: Yoghurt banaan pindakaas
T: Shake met melk
T: Banaan
L: Kipdij, Couscous, Broccoli
T: Banaan
D: Chili con carne? Waarschijnlijk
T: yoghurt met fruit
B: 2 uur training. 3 kwartier conditie, de rest skills
T: Shake
Alleen de 2 uur training word Benchpressen en misschien nog wat andere schouderdingen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170661850
Pindakaas in je kwark? Ik houd het bij noten :)

Overigens vanavond witlof met kaassaus, krieltjes en kipschnitzel.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 3 mei 2017 @ 20:12:47 #209
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_170664605
Vanavond een recept uit de allerhande box gegeten. Was op zich wel lekker, alleen iets te crunchy. Parelcouscous met venkel, spitskool, zongedroogde tomaten, humus, salami, peterselie en eigenlijk ook olijven (maar daar hou ik niet van). Wel leuk om een keer iets totaal anders te eten.
Gisteren hadden we ook een recept uit de allerhande box. Die vond ik zelf lekkerder. Beetje jammer alleen dat mijn dochtertjes al 2 dagen niks hebben gegeten. Maar ja, net 2 en weigeren in dit moment bijna alle soorten groenten.
Ik merk wel dat gisteren en vandaag lastig waren ivm gezellige bezoekjes/lunch etc. Ik heb nu ook nog vakantie en dat werkt ook niet mee. Ik moet dat absoluut niet als excuus gebruiken. Nu echt even de knop omzetten!
pi_170665198
Herkenbaar hoor van die knop omzetten, ik ben net begonnen en het is best lastig.
Vanavond hadden we gebakken krieltjes, en ik deed altijd bij alle gebakken of gefrituurde aardappelenproducten mayonaise.
En dan van die Zaanse, die lekker vet is.

Dat heb ik nu voor het eerst niet gedaan en dat is best wennen eigenlijk.

Vandaag trouwens 2000 kcal als ik ontbeten had.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_170666275
Ik ga ook maar weer even ontlurken. Vorige week een weekje naar Griekenland geweest. Resultaat +2 kg. En daarvoor was ik ook alweer wat aangekomen, dus ik moet weer even wat strenger wat zijn voor mezelf. Ben weer gaan bijhouden in mfp, en moet echt die laatste paaseitjes aan de rest van het gezin overlaten.

Lijstje vandaag
O kwark met sinaasappel
T appel
L salade
T koekje
D vegetarische korma
S 3 uur door Artis rondlopen

Ik ga ook eens kijken nasr verhouding van macro's.
pi_170668680
Hebben jullie MPF premium?
Heb de app net ff gedownload, even wegwijs in worden maar ziet er handig uit, vooral de barcodescanner lijkt mij handig.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_170668747
quote:
2s.gif Op woensdag 3 mei 2017 22:09 schreef junkiexp het volgende:
Hebben jullie MPF premium?
Heb de app net ff gedownload, even wegwijs in worden maar ziet er handig uit, vooral de barcodescanner lijkt mij handig.
Nee. Geen premium. Gewoon de gratis versie.
Make my day!
pi_170668865
Ik heb de gratis versie, die heeft took barcodescanner.
  woensdag 3 mei 2017 @ 22:22:29 #215
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170669116
Ook hier #teamgratis
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170678721
Iemand nog tips voor een gezonde (en niet te dure) maaltijd voor 2 personen? Ben inspiratieloos voor vanavond ;(
pi_170678850
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:23 schreef Pinuts het volgende:
Iemand nog tips voor een gezonde (en niet te dure) maaltijd voor 2 personen? Ben inspiratieloos voor vanavond ;(
Andijviestamppot
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 4 mei 2017 @ 12:37:34 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170679148
http://www.francescakookt(...)runderworst-en-room/

*) En dan met broccoli. :Y


Wijzelf eten deze:

450 gr kipfilet
2 eetl olijfolie
1 kl blikje tomatenpuree
1 eetl ketjap manis
1 thl gemberpoeder
1 teen knoflook fijn gesneden
1 grote pot atjar tjampoer
1 kl blikje ananas op sap of verse ananas.

----------------------
Snijd het vlees in blokjes.verhit de olie in de pan en bak het vlees in 5 min rondom bruin.Voeg tomatenpuree,ketjap, knoflook en gemberpoeder toe.Roerbak het geheel ca 10 min, schep dan de atjar en ananas stukjes door het vlees en laat nog 10 min op laag vuur zachtjes sudderen.

Met zilvervliesrijst.
--------

Was ooit een recept van *kuch* Sonja Bakker *kuch*, maar dan met een klein potje atjar en bieflapjes. Die vind ik alleen zo snel zo droog, en kip is sowieso lekkerder. ;)

[ Bericht 29% gewijzigd door BE op 04-05-2017 13:14:16 ]
***
  † In Memoriam † donderdag 4 mei 2017 @ 13:10:18 #219
43556 miss_dynastie
pi_170680115
Wij eten vandaag bietenrisotto met spekjes en Parmezaanse kaas.
Gister snijbonenstamp met een bal gehakt.

En anders: https://www.ah.nl/bonuskoken :P
  donderdag 4 mei 2017 @ 13:35:45 #220
217702 Lonaa
Honger!
pi_170680867
O: boterham met kaas, stukje avocado, zongedroogde tomaat
L: 2 boterham met leverpastei:
T: ?
D: bloemkoolpizza met tonijn en champignons
T: ?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_170681824
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:37 schreef Brighteyes het volgende:
http://www.francescakookt(...)runderworst-en-room/

*) En dan met broccoli. :Y

Wijzelf eten deze:

450 gr kipfilet
2 eetl olijfolie
1 kl blikje tomatenpuree
1 eetl ketjap manis
1 thl gemberpoeder
1 teen knoflook fijn gesneden
1 grote pot atjar tjampoer
1 kl blikje ananas op sap of verse ananas.

----------------------
Snijd het vlees in blokjes.verhit de olie in de pan en bak het vlees in 5 min rondom bruin.Voeg tomatenpuree,ketjap, knoflook en gemberpoeder toe.Roerbak het geheel ca 10 min, schep dan de atjar en ananas stukjes door het vlees en laat nog 10 min op laag vuur zachtjes sudderen.

Met zilvervliesrijst.
--------

Was ooit een recept van *kuch* Sonja Bakker *kuch*, maar dan met een klein potje atjar en bieflapjes. Die vind ik alleen zo snel zo droog, en kip is sowieso lekkerder. ;)

450g kipfilet voor 2 personen? :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170681878
Gisteren een iets slechter dagje, met mijn moeder lunchen in de stad en 's middags een portje en kaasje, niet sporten. Wel 14000 stappen.

Vandaag:
O: magere yoghurt met wat rabarbercompote en muesli, en noten
T: sultana hartig, mini doosje smarties
L: 3 bth met wortelspread, runderbouillon, gekookt ei, stuk komkommer
T: appel, banaan, snack a jack caramel
S: 75 min atletiektraining
D: 50g pasta met heel veel groenten en tomatensaus

+- 1900 kcal
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 4 mei 2017 @ 14:20:30 #223
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170681928
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:16 schreef La_Tramposa het volgende:
450g kipfilet voor 2 personen? :o
Noem je dat veel of weinig? :@
pi_170681984
quote:
6s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Noem je dat veel of weinig? :@
Veel! Ik doe meestal 300g voor 4-5 porties als het door een gerecht is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 4 mei 2017 @ 14:23:47 #225
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170681999
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Veel! Ik doe meestal 300g voor 4-5 porties als het door een gerecht is.
En wat eet je die andere dagen dan?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 4 mei 2017 @ 14:25:00 #226
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170682032
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:22 schreef La_Tramposa het volgende:

Veel! Ik doe meestal 300g voor 4-5 porties als het door een gerecht is.
Bij mij is het meestal 200gr per persoon. (doe het enkel voor mezelf, dus lekker makkelijk)
Als je met meer bent is het wss anders / door een gerecht kom je dan al snel op wat minder uit.
pi_170682043
quote:
10s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:23 schreef Rauw. het volgende:

[..]

En wat eet je die andere dagen dan?
Wat bedoel je precies? Ik maak vaak meer porties en eet dat dagen achter elkaar of vries het in. Ik eet sowieso meestal maar maximaal de helft van de dagen vlees. Als ik avg eet is het misschien wel 100-200g, maar meestal veel minder.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170682112
Dus Co2-neutraal mag ik lekker lang douchen *O* ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  † In Memoriam † donderdag 4 mei 2017 @ 14:33:17 #229
43556 miss_dynastie
pi_170682214
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

450g kipfilet voor 2 personen? :o
Bij BE eten er ook twee kinderen mee, toch?

quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Veel! Ik doe meestal 300g voor 4-5 porties als het door een gerecht is.
Dat vind ik dan weer relatief weinig, ik zit daar vaak wel boven.

In mijn risotto gaat vanavond 1 bakje spekjes van 100 gram voor 2 personen. "
Ik was echt dol op deze: https://www.jumbo.com/lin(...)ager-125g/124660PAK/ maar die is dus echt nergens meer te vinden :( Als iemand een vergelijkbaar alternatief kent, hoor ik het graag.
  donderdag 4 mei 2017 @ 15:03:02 #230
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170682908
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies? Ik maak vaak meer porties en eet dat dagen achter elkaar of vries het in. Ik eet sowieso meestal maar maximaal de helft van de dagen vlees. Als ik avg eet is het misschien wel 100-200g, maar meestal veel minder.
Nee grapje, ik eet wel 200gram+ per dag
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:01:20 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170686618
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

450g kipfilet voor 2 personen? :o
Nee, wij eten hier met zijn vieren van. ;)
***
pi_170690853
Eten jouw kinderen al een volledige portie dan? Die van mij eten sowieso geen kip, en ook ander vlees heel weinig, dus 300 gram vlees is voor ons meer dan genoeg. En we eten een aantal dagen in de week geen vlees.

Lijstje vandaag
O kwark met peer en appel
T speculaasje
L broodje pastrami, half pistoletje brie, glas jus d'orange, mandarijn
T appel
D gebakken aardappels, rode kool, merquezworstjes
  donderdag 4 mei 2017 @ 21:25:11 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170692043
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:48 schreef Bleie het volgende:
Eten jouw kinderen al een volledige portie dan? Die van mij eten sowieso geen kip, en ook ander vlees heel weinig, dus 300 gram vlees is voor ons meer dan genoeg. En we eten een aantal dagen in de week geen vlees.

Lijstje vandaag
O kwark met peer en appel
T speculaasje
L broodje pastrami, half pistoletje brie, glas jus d'orange, mandarijn
T appel
D gebakken aardappels, rode kool, merquezworstjes
Nee, niet volle porties zoals wij, maar toch 400gr kipfilet voor 2 volwassenen en 2 kinderen is toch niet echt overdreven? Zij wat meer rijst dan prut, wij andersom, en manlief meestal nog het meest. ;)

Daarnaast had manlief zitten kloten met kruiden en dus smaakte het totaal niet vandaag. :') :D Het werd brood m pindakaas. ;)

Maar als ik eens een curry voor mezelf maak gaat daar maar 50gr kip in, naast 1 hele courgette, 1 ui, 1 paprika en een flinke berg bloemkool-rijst of broccoli-rijst. ;) Het hangt van hey gerecht af hoe veel vlees we eten.
***
pi_170699478
Pff ben al de hele dag met mezelf in dubio. Heb de hele week al enorm zin in een witte pistolet met hagelslag. En dat moet natuurlijk af en toe kunnen. Maar ik weet dat ik morgen ook al ga barbecuen, en dan eet je ook altijd te veel... ;(
pi_170699832
Er zijn ergere dingen om zin in te hebben moet je maar denken ;)

Gisterenavond een slechte avond gehad qua eten.
Was even vergeten dat de AH om 19 uur dicht ging en dus maar uit de vriezer gegeten.
Daar lag eigenlijk alleen patat en shoarma in dus heb maar kleine porties genomen met weinig knoflooksaus en mayo en een 2 broodjes erbij voor de extra vulling.
Toch 1000 calorieën.

Dus de planning moet beter, goede les ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 5 mei 2017 @ 18:30:57 #236
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170710215
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 10:14 schreef junkiexp het volgende:
Er zijn ergere dingen om zin in te hebben moet je maar denken ;)

Gisterenavond een slechte avond gehad qua eten.
Was even vergeten dat de AH om 19 uur dicht ging en dus maar uit de vriezer gegeten.
Daar lag eigenlijk alleen patat en shoarma in dus heb maar kleine porties genomen met weinig knoflooksaus en mayo en een 2 broodjes erbij voor de extra vulling.
Toch 1000 calorieën.

Dus de planning moet beter, goede les ^O^
De inkopen misschien ook eens kritisch bekijken?
Als ik mijn vriezer open trek vind ik 250gr mager gehakt.
In de la van de koelkast ligt nog wel een zak sla en er ligt toevallig nog een prei naast de fruitschaal.
Samen met een overgebleven blik tomatenpuree en overgebleven tortilla wraps uit de voorraadkast had ik daar best wat eetbaars in elkaar van kunnen flansen voor een x aantal personen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 5 mei 2017 @ 18:47:01 #237
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170710494
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 10:14 schreef junkiexp het volgende:
Er zijn ergere dingen om zin in te hebben moet je maar denken ;)

Gisterenavond een slechte avond gehad qua eten.
Was even vergeten dat de AH om 19 uur dicht ging en dus maar uit de vriezer gegeten.
Daar lag eigenlijk alleen patat en shoarma in dus heb maar kleine porties genomen met weinig knoflooksaus en mayo en een 2 broodjes erbij voor de extra vulling.
Toch 1000 calorieën.

Dus de planning moet beter, goede les ^O^
Woon je een klein dorp ofzo?
Meestal is er wel een ah of een Jumbo tot 20 of 21uur open doordeweeks.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 18:47:34 #238
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170710499
En idd zaken in de vriezer gooien die gezond zijn en voor dergelijke momenten handig zijn.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 19:09:09 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170710951
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 18:47 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Woon je een klein dorp ofzo?
Meestal is er wel een ah of een Jumbo tot 20 of 21uur open doordeweeks.
Niet op 4 mei. ;) Volgens mij was echt vrijwel alles om 19.00 dicht.
***
  vrijdag 5 mei 2017 @ 19:21:33 #240
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170711196
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 19:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Niet op 4 mei. ;) Volgens mij was echt vrijwel alles om 19.00 dicht.
Hier ook inderdaad, normaal alle winkels tot 21.00.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 5 mei 2017 @ 19:25:25 #241
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170711260
Mijn lijst;

O: Yoghurt met banaan + pindakaas
O˛: Eiwitshake
T:Banaan x2
L: Kip + bataat + salade
T:Sinaasappel
B: Deadlifts+andere dingen
D: Wraps met rundersaucijs en veel groente
T: Milkshake pindakaas/banaan/whey

Achterlijk veel banaan, morgen maar even wat fruitvariatie halen in de winkel :9 :7
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170714128
Ik woon in centrum Rotterdam, maar 4 mei is echt wel alles dicht hier.
En ik ben deze week pas begonnen dus er lagen nog wat slechte zaken in de vriezer.

Ga voortaan ook weer per week boodschappen doen, dat is sowieso beter dan iedere dag.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 6 mei 2017 @ 08:44:18 #243
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_170721196
Gisteren weer hard gelopen. Viel niet tegen! Voor het eerst dit schema 5 min achter elkaar moeten lopen. Ging goed. Ik ga alleen niet zo snel.
Eten moet ik nog echt aan werken. Scheelt wel dat mijn vakantie bijna voorbij is en het gewone leven weer begint.
Gisteren wel een lekker recept uit de allerhande box. Beetje jammer dat de eetrijpe mango nog niet eetrijp was en dus ontbrak in het recept.
Sticky kip met Noodles en broccoli, snijboon en rode ui.
pi_170721266
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 19:09 schreef Brighteyes het volgende:

Niet op 4 mei. ;) Volgens mij was echt vrijwel alles om 19.00 dicht.
Hier ook :Y Handiger dan dat je van iedereen verwacht 2 minuten niets te doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 6 mei 2017 @ 08:57:08 #245
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170721303
In t begin is afstand imho sowieso belangrijker dan tijd. Dus goed bezig!

Ik denk dat ik aan t einde van de maand t hardlopen weer op kan pakken; mijn knie voelt nu met de dag beter. Zodra ik fatsoenlijk en zonder pijn/last een uur met de honden kan lopen ga ik ook langzaamaan weer korte stukjes hardlopen proberen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 08:58:18 #246
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170721310
Was het nu een ontsteking oid MF?
Even gemist.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 6 mei 2017 @ 09:11:23 #247
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170721446
Waarschijnlijk een forse kneuzing en/of een slijmbeursontsteking.

Maar het enige wat we zeker weten is dat niks aan de kruisbanden, buitenste banden of meniscus is. Alles wat daarna aan opties overbleef had toch dezelfde behandeling nodig: rust.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 14:35:31 #248
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170725583
Gister de kroeg in geweest en na een paar wijntjes over gestapt op water, want wou toch blijven, maar niet meer drinken.
Beetje trots op mezelf wel :@
Al was ik het water wel een beetje zat op den duur, maar was ook goed want daardoor ook iets eerder naar huis gegaan en gewoon lekker kunnen sporten vandaag :)
pi_170733285
Morgen nog Sparta-Twente en daarna naar de Coolsingel en dan stop ik helemaal met alcohol voorlopig.
Een biertje past niet in mijn schema heb ik gemerkt, ik kom dan steeds ruim boven de 2000 calorieën uit.

Het eerstvolgende biertje wordt dan op de Zwarte Cross, eind juli.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 7 mei 2017 @ 15:49:05 #250
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170746757
Zo te horen kun je dat met een week uitstellen.. Feyenoord speelt alsof t gisteren al gehuldigd is en de hele nacht heeft lopen zuipen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zondag 7 mei 2017 @ 17:16:55 #251
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170750466
Iedereen was er zo zeker van :') Word het nog spannend volgende week.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170750667
Ik ook. Maar eerst donderdag (hopelijk) genieten van OL - Ajax.
  zondag 7 mei 2017 @ 18:28:46 #253
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170752609
Denk niet dat ik dan thuis ben ivm rugbytraining, vorige wedstrijd toevallig wel gezien. Was echt een erg leuke wedstrijd, zelden zo van voetbal genoten.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170755721
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:28 schreef Rauw. het volgende:
Denk niet dat ik dan thuis ben ivm rugbytraining, vorige wedstrijd toevallig wel gezien. Was echt een erg leuke wedstrijd, zelden zo van voetbal genoten.
Doe je rugby? Nice! Ja was echt super wedstrijd. Al verwacht ik dat ze komende donderdag vooral gaan verdedigen. Maar zal even goed spannen worden
  zondag 7 mei 2017 @ 20:17:09 #255
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170756006
Ja, ben na het afvallen begonnen en probeer nog steeds een beetje mee te komen op 't veld. Gaat de ene keer beter dan de andere :') :9

Lijst vandaag, niet helemaal clean maar nog aardig binnen de gestelde normen;
O: Milkshake banaan whey pindakaas
L: Tosti met patat on the side en een ijsthee
D: Kip met zoete aardappel, sla
T: Yoghurt met banaan & pindakaas
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 7 mei 2017 @ 21:16:11 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170758144
Vandaag een beetje een vreemde eetdag. :o
De dag lui begonnen, toen toch mezelf gedwongen hard te gaan lopen om een uur of 13: eerst 3km fietsen naar hardloopplek, toen 5km hardgelopen en daarna met een omweg nog weer 8km naar huis gefietst. Dat alles op een lege maag. Toen rond 15.00 'ontbeten' met 250gr senoble, wat aardbeien, wat blauwe bessen en flink wat homemade granola.

En toen om 18.00 naar een allyoucaneat-restaurant (op verzoek van de kinderen) waar ik voornamelijk sushi op heb. En aardbeien onder de chocoladefontein. :')
***
  zondag 7 mei 2017 @ 21:43:33 #257
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170759361
Mijn weekend qua eten en drinken was best oké voor de verandering.

Heb wel gemerkt dat ik nog wel wat dingen moet aanpassen, want te weinig eiwit en teveel vet. En meer gevarieerde groenten. Maar weer eens wat rondneuzen hoe aan te pakken.
pi_170759730
Voor mij een slecht weekend wat eten betreft: pizza, barbeque, bier etc.
Maar wel weer 2 kg kwijt *O* Nu weer verder op de gezonde toer !
  maandag 8 mei 2017 @ 07:14:30 #259
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170766506
En het heeft z'n vruchten afgeworpen. Sinds lange tijd lichter na t weekend en nieuw laagste punt gehaald. Yeah :)
Nu doorzetten komende week.
  maandag 8 mei 2017 @ 07:15:53 #260
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_170766510
Net terug van vakantie in Noord Griekenland. Pffff wat hebben ze daar lekker eten en veels te goedkoop. Slechte combi. Gelukkig veel gehiked, er lijkt niets aangekomen te zijn. We zullen zien. ;)

Nu weer even normaal eten.

O: havermout met wat banaan en whey
T: 2 eieren
L: zuurdesem boterhammen en beleg
T: eiwitbar ivm tijd gok ik
D: Nasi
T: kwark met amandelen
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  maandag 8 mei 2017 @ 07:17:20 #261
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_170766513
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten! En als je hebt gezondigd, big deal er is altijd vandaag nog om je schema op te pakken. Het is geen strafkamp waar je in zit ;)

Jullie snappen dat ik dat laatste zeg om mijzelf te overtuigen O-)

[ Bericht 24% gewijzigd door -Splash- op 08-05-2017 07:27:57 ]
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  maandag 8 mei 2017 @ 08:11:02 #262
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_170766829
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 19:50 schreef junkiexp het volgende:
Allemaal bedankt voor de nuttige reacties! ^O^ ^O^

[..]

Opzicht niet heel erg maar ben wel in totaal zo'n 12 uur van huis.
Ga rond 07:00 weg en kom meestal pas rond 19:00 uur thuis.

We eten thuis meestal rond tussen 20:30-21:30.

Als ik minder boterhammen eet heb ik echt honger einde van de middag, en dat is niet erg maar ik krijg hoofdpijn van honger en dat is wel erg.

[..]

Het plan is om gewoon te stoppen en het niet meer te doen.
1x in de week op vrijdagavond patat met een stuk vlees en een salade oid.
Doordeweeks geen bier meer drinken en gezond eten en op de calorieën letten.
Zit elke dag ook wel 1-2 biertjes op de zaak weg te drinken, is ook niet echt goed voor het gewicht natuurlijk.
Met mijn huidige eetpatroon ben ik redelijk stabiel in gewicht laatste paar jaar heel langzaam van 135 naar 140 gegaan dus dat valt mee.
Ik drink in de avond 1 liter Cola zero ongeveer.
Voor de rest water of Engelse thee zonder zoetje/suiker.

Ik heb een login aangemaakt op Voedingscentrum en daar kan ik per dag bijhouden wat ik eet.
Ook handig is dat je ziet wat je teveel of te weinig binnen krijgt aan diverse zaken.

[..]

Dat klopt, ik kan echt genieten van een lekkere vette hap.
Ik ben geen emo eter oid, maar wordt er gewoon blij van om lekker te eten.
Mij hoef je niet mee te nemen naar een 5 sterren restaurant maar gewoon naar De Beer, lekkere spare ribs oid ^O^

In die yoghurt gaat 30 gram rozijnen, 10 gram hazelnoten en 10 gram walnoten.
Samen met die yoghurt is dat iets van 350 calorieën.
Op brood eet ik kipfilet, 20+ smeerkaas, gekookt ei of halvajam.
Avondeten eet ik de helft meer dan mijn vriendin, maar dat is niet echt een grote eter.
Als we een gerecht voor 3 personen eten dan gaat het meestal samen op en dan voor mij het grootste deel.
Dan eet mijn zoon van 1 jaar oud wel mee maar dat is niet echt noemenswaardig.

Zoals gezegd ben ik begonnen bij het voedingscentrum met de Eetmeter om alles bij te houden, schept een hoop duidelijkheid inderdaad.
Overdag eet ik geen groenten, wel in de avond en dan zit het dus in een prakkie of een ovenschotel of in een salade.
Ben ook niet echt een groente eter, maar doe het wel voor de gezondheid.

Zie boven wat betreft die boterhammen, die heb ik nu nog echt nodig, ik at er eerst 8-10 dus dit is al een hele verbetering ;)

Ik liep hard toen ik 125kg was, maar dat ga ik nu niet meer doen want ben met dit gewicht bang voor blessures en heb een eigen zaak dus thuiszitten is geen optie.
Maar is uiteindelijk wel het doel, ik probeer nu veel buiten te wandelen al dan niet met vrouw en kind en heb een kinderzitje in bestelling staan zodat we ook met z'n 3en fietstochten kunnen gaan maken.
Zou ook graag 1x per week zwemmen maar daar heb ik de tijd niet echt voor, werk meestal 6 dagen per week.

[..]

Ik heb al veel gezond gekookt en geprobeerd maar vind het altijd tegenvallen.
Daarnaast ga ik geen 12 ingrediënten halen voor een recept met allerlei zaken die ik nooit gebruik, kruiden die ik dan na een jaar weggooi bijvoorbeeld.
De winter gaat wel, dan is het boerenkool, zuurkool e.d. en dat is allemaal prima weg te krijgen.
Maar de zomer en dan vooral als het warm is vind ik dat echt wel lastig.
Lust b.v. al geen paprika en tomaat om maar een voorbeeld te noemen.
En iets tegen mijn zin ga eten dat ga ik niet doen, dan smeer ik wel een boterham.

Ik ga dus bij de Tango waar je dus bij de pomp afrekent met je tankpas, en dan loop ik toch even naar binnen omdat ik toch sigaretten ga halen en dan is het snel meegenomen.
Maar ik moet daar inderdaad mee stoppen, scheelt een hoop geld overigens.

Maar het is geen excuus maar soms heb ik niet ontbeten doos de stress soms 's ochtends en dan heb ik wel honger en dan loopt dit voor mij hierop uit.
Even een speciale vermelding, ik vind het echt top dat je de switch wilt maken! (en voor de juiste redenen, vrouw en kind en een gezonder leven). Ik denk dat dat goed zal motiveren.

Vroeger at ik ook op zondags veel friet en snacks en op woensdag ook frituren... eigenlijk... als ik mijn eetpatroon van vroeger bekijk snap ik wel dat ik 120 kg woog. :P

Ik dacht ook hetzelfde over gezond voedsel etc... het grappige is is dat ik in die 7 jaar tijd best ben geswitched. Ik vind vette snacks niet heel lekker meer. Een bord friet op zijn tijd vind ik nog steeds erg lekker, met mayonaise. Maar heel veel snacks erbij vind ik dan echt niets. Krijg ik ook best last van mijn maag mee.

Dat is trouwens de downside, mijn maag kan sommige dingen opeens slechter aan. Veel gefrituurde meuk is voor mij een teken van maagproblemen.

En ik ben groenten heel erg lekker gaan vinden. Toen ik veel reed at ik groene asperges (roergebakken) of knaagde ik bleekselderij weg met kalkoenfilet eromheen. Of gewoon een komkommer en tomaat.

Ik denk dat gezond eten opzich ook niet perse lekker hoeft te zijn, maar dat je moet leren combineren zodat het wel lekker is. Gezond eten moet niet aanvoelen als een straf, je moet het ook wel lekker vinden.

Succes iig! En houd ons op de hoogte. Je ken ut he. ;)
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  maandag 8 mei 2017 @ 08:16:11 #263
217702 Lonaa
Honger!
pi_170766850
Het weekend was fantastisch gezellig. En nu weeg ik denk ik weer 130 kg. Gelukkig is het maandag. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 8 mei 2017 @ 08:44:23 #264
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170767111
quote:
2s.gif Op maandag 8 mei 2017 08:16 schreef Lonaa het volgende:
Het weekend was fantastisch gezellig. En nu weeg ik denk ik weer 130 kg. Gelukkig is het maandag. :7
Dan begin je elke dag als je uit bed komt met een 130kg squat amiright?

Nice.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 8 mei 2017 @ 08:45:28 #265
217702 Lonaa
Honger!
pi_170767126
quote:
6s.gif Op maandag 8 mei 2017 08:44 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dan begin je elke dag als je uit bed komt met een 130kg squat amiright?

Nice.
U right. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 8 mei 2017 @ 08:45:39 #266
217702 Lonaa
Honger!
pi_170767128
;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_170767425
Hello, ben ik weer even.

Iemand hier bekend met weight watchers of weet of er een speciaal topic voor is?
  maandag 8 mei 2017 @ 09:17:39 #268
217702 Lonaa
Honger!
pi_170767477
Ik vind dat wel een heel goed idee voor jou PP. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_170767514
quote:
2s.gif Op maandag 8 mei 2017 09:17 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind dat wel een heel goed idee voor jou PP. :Y
Ja ik ga woensdag samen met m'n moeder (want bewindvoerster) naar een bijeenkomst hier om de hoek, om eens te kijken of het wat is en voor wat informatie. Heb al een paar mensen gesproken die er heel positief over zijn, mits je elke week braaf naar de bijeenkomsten gaat.

Die PT helpt voor geen zak zie ik nu in, crashdieet en sporten. Sonja bakker houdt me niet genoeg in de gaten. Dus dacht dit is misschien wel een optie.
  maandag 8 mei 2017 @ 09:22:04 #270
217702 Lonaa
Honger!
pi_170767554
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 09:20 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Ja ik ga woensdag samen met m'n moeder (want bewindvoerster) naar een bijeenkomst hier om de hoek, om eens te kijken of het wat is en voor wat informatie. Heb al een paar mensen gesproken die er heel positief over zijn, mits je elke week braaf naar de bijeenkomsten gaat.

Die PT helpt voor geen zak zie ik nu in, crashdieet en sporten. Sonja bakker houdt me niet genoeg in de gaten. Dus dacht dit is misschien wel een optie.
Ik denk dat als je dit serieus oppakt en je best doet, je hier ook WEL leert wat normaal gedrag is, in tegenstelling tot alle andere pogingen die je gedaan hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_170767571
quote:
2s.gif Op maandag 8 mei 2017 09:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik denk dat als je dit serieus oppakt en je best doet, je hier ook WEL leert wat normaal gedrag is, in tegenstelling tot alle andere pogingen die je gedaan hebt.
Ja het is geen dieet schijnbaar, maar je werkt met punten, dingen zijn een aantal punten waard en je mag max zoveel punten volgens mij. Dus het is de bedoeling dat je zelf meer inzicht krijgt in wat je eet.
  maandag 8 mei 2017 @ 09:26:01 #272
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170767618
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 09:23 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Ja het is geen dieet schijnbaar, maar je werkt met punten, dingen zijn een aantal punten waard en je mag max zoveel punten volgens mij. Dus het is de bedoeling dat je zelf meer inzicht krijgt in wat je eet.
Idd. Die bewustwording lijkt me wel goed voor je.
Daarnaast als je wekelijsk/dagelijks naar die meetings zou kunnen gaan, zal dat ook een stok achter de deur geven denk ik/ hoop ik
pi_170767636
quote:
6s.gif Op maandag 8 mei 2017 09:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Idd. Die bewustwording lijkt me wel goed voor je.
Daarnaast als je wekelijsk/dagelijks naar die meetings zou kunnen gaan, zal dat ook een stok achter de deur geven denk ik/ hoop ik
Het is 1 x per week, en je word elke week ook gewogen, dus dat is wel een stok achter de deur.
  maandag 8 mei 2017 @ 10:43:34 #274
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_170768837
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 09:23 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Ja het is geen dieet schijnbaar, maar je werkt met punten, dingen zijn een aantal punten waard en je mag max zoveel punten volgens mij. Dus het is de bedoeling dat je zelf meer inzicht krijgt in wat je eet.
Wat Cue zegt. Het is een bewustwording creeeren. Ik (en Cue ook wel denk ik) doe dit ook zo. Ik beoordeel elk product of ik het de calorien die ik mag waard vind. Voorbeeld: Vandaag was er iemand jarig, dus multivlaai taart. Dan weet ik al van mijzelf dat ik het die 350 kcal niet echt waard vindt en liever een bak kwark eet met een appel erin. (afgezien van de macro verschillen) Als iemand een zelfgemaakte appeltaart heeft gemaakt dan zou ik die wellicht wel eten omdat ik daar echt van geniet ipv plichtmatig opeet.

Zo werkt weightwatchers ook. Nadenken over eten en de voedingswaarde. Als ik nu dit frietje eet heb ik nog maar zoveel punten over, vind ik het dan waard om dit te eten. Ja? Gewoon doen, maar deal met de consequenties dat je de rest van de dag alleen een appel mag en wat sla bijvoorbeeld. De meetings ken ik niet, maar zal wel voor sommige met de billen bloot zijn... anderen kunnen dan hun ervaringen met jou delen hoe zij dat doen en daar kan jij weer wat aan hebben.

Maar eh... ik ken weightwatchers qua bijeenkomsten niet, dus dat laatste verzin in nu even ter plekke over hoe het zou kunnen helpen. ;)
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  maandag 8 mei 2017 @ 10:53:05 #275
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170769015
quote:
2s.gif Op maandag 8 mei 2017 09:17 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind dat wel een heel goed idee voor jou PP. :Y
100%.

Hoewel het natuurlijk gewoon een verkapt dieet is waarmee je een tekort creëert (alleen Calorieën zijn makkelijker bij te houden ivm de punten.). Is het denk ik wel iets wat beter te volgen is als je het lastig vind, de bijeenkomsten zijn dan natuurlijk een fijne stok achter de deur.
Ken een aantal mensen die er succesvol een hoop mee afgevallen zijn.

Succes PP!
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 8 mei 2017 @ 10:59:40 #276
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170769178
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 10:43 schreef -Splash- het volgende:

Zo werkt weightwatchers ook. Nadenken over eten en de voedingswaarde.
Daar valt over te discussieren, je gaat punten tellen die op calorische waarde berekend zijn, of je dan afvalt met 80 eierkoeken of kwark met een banaan maakt dan niet uit, dus het is een prima middel om af te vallen, maar bewust worden van voedingswaarden is als je het mij vraagt nog wel een stap verder.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 8 mei 2017 @ 10:59:59 #277
37248 BertV
Handgemaakt
pi_170769186
Ik vermoed dat ik niet de Holy Grail heb gevonden maar waarom haal je "snacks" in huis?
Als ik het in huis heb, eet /drink ik het op. (Zelfde met drank, het MOET op)

Daarom heb ik maar 1 snack-avond.
Ik koop voor een hele week in.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_170769261
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 10:59 schreef BertV het volgende:
Ik vermoed dat ik niet de Holy Grail heb gevonden maar waarom haal je "snacks" in huis?
Als ik het in huis heb, eet /drink ik het op. (Zelfde met drank, het MOET op)

Daarom heb ik maar 1 snack-avond.
Ik koop voor een hele week in.
Natuurlijk helpt het om jezelf niet te omringen met verleidingen, maar je zult ook wel eens op een feestje komen waar allerlei snacks staan, dus de verandering moet ook wel vanuit jezelf komen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 8 mei 2017 @ 11:05:25 #279
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170769303
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 10:59 schreef BertV het volgende:
Ik vermoed dat ik niet de Holy Grail heb gevonden maar waarom haal je "snacks" in huis?
Als ik het in huis heb, eet /drink ik het op. (Zelfde met drank, het MOET op)

Daarom heb ik maar 1 snack-avond.
Ik koop voor een hele week in.
Keuzes leren maken, nee leren zeggen, zelfbeheersing creëren.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 8 mei 2017 @ 11:06:08 #280
37248 BertV
Handgemaakt
pi_170769320
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Natuurlijk helpt het om jezelf niet te omringen met verleidingen, maar je zult ook wel eens op een feestje komen waar allerlei snacks staan, dus de verandering moet ook wel vanuit jezelf komen!
Je moet wel heel veel feestjes hebben om daar flink van aan te komen. ;)

Voor mij is vooral uit eten is lastig. Dan sneuvelt mijn goede voornemen bijna zeker.

quote:
7s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:05 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Keuzes leren maken, nee leren zeggen, zelfbeheersing creëren.
Mijn methode werkt goed voor mij hoor! De valkuil is mijn vriendin. Ik nam laatst chocolade "voor haar" mee. :o
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_170769481
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:06 schreef BertV het volgende:

[..]

Je moet wel heel veel feestjes hebben om daar flink van aan te komen. ;)

Voor mij is vooral uit eten is lastig. Dan sneuvelt mijn goede voornemen bijna zeker.

[..]

Mijn methode werkt goed voor mij hoor! De valkuil is mijn vriendin. Ik nam laatst chocolade "voor haar" mee. :o
Nou dat onderschatten veel mensen, met één avond flink wat biertjes en handjes chips/m&ms heb je zo het calorietekort wat je in 2 weken hebt gecreëerd of zo weer aangevuld.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 8 mei 2017 @ 11:22:42 #282
37248 BertV
Handgemaakt
pi_170769660
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou dat onderschatten veel mensen, met één avond flink wat biertjes en handjes chips/m&ms heb je zo het calorietekort wat je in 2 weken hebt gecreëerd of zo weer aangevuld.
Om die reden heb ik mijn wekelijkse snackavond wat minder... uitbundig gemaakt.
Ik denk daarnaast ook dat omdat ik doordeweeks weinig zout eet. (eigen brood) dat het twee dagen duurt voordat extra vocht is verdwenen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  maandag 8 mei 2017 @ 11:27:20 #283
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170769765
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 10:59 schreef BertV het volgende:
Ik vermoed dat ik niet de Holy Grail heb gevonden maar waarom haal je "snacks" in huis?
Als ik het in huis heb, eet /drink ik het op. (Zelfde met drank, het MOET op)

Mijn insteek ook.
Maar sommigen hebben een partner die opzich wel mag snacken, of kinderen of wat dan ook, waardoor je het eigenlijk wel in huis 'moet' halen.
pi_170769909
Net weer lekker een uurtje geknalt in de sportschool en daarna mijn gezonde boodschapjes gedaan. Lunch voor vandaag: Salade van sla, courgette, champignons, garnalen, mango, feta en pijnboompitten. Jammie !

O: Magere kwark
S: Sportschool
T: Banaan
L: Salade
T: Snoeptomaatjes
A: ?
pi_170769940
quote:
6s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Mijn insteek ook.
Maar sommigen hebben een partner die opzich wel mag snacken, of kinderen of wat dan ook, waardoor je het eigenlijk wel in huis 'moet' halen.
Zelfde hier. Merk ook dat als ik op mijn kamer ben ik veel gezonder eet omdat ik dan zelf de spullen in huis kan halen. Als ik dan in het weekend naar huis kom dan zit men weer s'avonds aan de chips en dan kan ik me lastig inhouden.
pi_170770015
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou dat onderschatten veel mensen, met één avond flink wat biertjes en handjes chips/m&ms heb je zo het calorietekort wat je in 2 weken hebt gecreëerd of zo weer aangevuld.
Meen je dat?

Zeg dat je 1.000 kcals op zo'n avondje te veel eet.
Dat is in 2 dagen beetje dieet (500kcals tekort per dag is niet een overdreven tekort) wel weer recht getrokken. Toch?
Make my day!
pi_170770082
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:39 schreef agter het volgende:

[..]

Meen je dat?

Zeg dat je 1.000 kcals op zo'n avondje te veel eet.
Dat is in 2 dagen beetje dieet (500kcals tekort per dag is niet een overdreven tekort) wel weer recht getrokken. Toch?
Ik denk dat het wel meer is, een biertje is al 150 kcal. Ik denk dat je op een echt goed feest eerder op 2000 kcal overschot zit.
En tja voor mij is 500 kcal tekort wel veel, ik trek dat niet. Ik zit zelf eerder rond de 250.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_170770100
Biertje of 5 - 6 drink je toch al snel. Dan nog wat chips of m&m's, en s'avonds nog döner. Tenminste, zo is meestal de gemiddelde stapavond toch wel... Tikt goed aan...
  maandag 8 mei 2017 @ 11:44:09 #289
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170770105
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 10:59 schreef BertV het volgende:
Ik vermoed dat ik niet de Holy Grail heb gevonden maar waarom haal je "snacks" in huis?
Als ik het in huis heb, eet /drink ik het op. (Zelfde met drank, het MOET op)

Daarom heb ik maar 1 snack-avond.
Ik koop voor een hele week in.
Omdat ik als ik geen snacks in huis heb, maar echt wil snacken ik ook met gemak een pot pindakaas leeg lepel als t moet.

Theoretisch gezien dan. Want ik kan er stiekem best wel mee dealen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170770120
Anyway lijstjestime:

O: Sojayoghurt met bosbessen en wat muesli, handje noten
T: plak bananenbrood, appel
L: 2 volkoren bth met cottage cheese, komkommer, cherry tomaatjes, plak bananenbrood
T: sinaasappel, nakd reep, snack a jack
S: 5km hardlopen en 60 min kracht/coretraining
D: zoete aardappel uit de oven, met spitskool/paprika/uitjes gewokt

+- 1900 kcal

Banenbrood heb ik gemaakt met courgette en wortel erdoor en is erg lekker gelukt! Nog wel steeds zo'n 150 kcal per plak volgens mijn berekening, maar vult erg goed.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 8 mei 2017 @ 11:49:35 #291
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170770216
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:39 schreef agter het volgende:

[..]

Meen je dat?

Zeg dat je 1.000 kcals op zo'n avondje te veel eet.
Dat is in 2 dagen beetje dieet (500kcals tekort per dag is niet een overdreven tekort) wel weer recht getrokken. Toch?
1000 kcal? Daar zit je met 10 pils (1100+ kcal) al overheen. 200 gam chips ed erbij maakt nog eens 1100 kcal. En dat maakt samen al ruim 2000 kcal teveel. Vantevoren wil je fatsoenlijk eten, anders zie je dat bier later in de nacht nog eens voorbijkomen de andere kant op, dus kcal ervoor 'sparen' die dag is ook niet echt een optie.

Dus een beetje feestje Levert je echt wel meer dan 1000 kcal extra op. Zeker als t niet bij 10 pils blijft en er ook nog wat bitterballen enzo langskomen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 8 mei 2017 @ 11:52:55 #292
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_170770297
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 10:59 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Daar valt over te discussieren, je gaat punten tellen die op calorische waarde berekend zijn, of je dan afvalt met 80 eierkoeken of kwark met een banaan maakt dan niet uit, dus het is een prima middel om af te vallen, maar bewust worden van voedingswaarden is als je het mij vraagt nog wel een stap verder.
Ben ik het ook weer mee eens. Maar het doel is vaak afvallen, niet bewust worden van voeding.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_170770336
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:49 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

1000 kcal? Daar zit je met 10 pils (1100+ kcal) al overheen. 200 gam chips ed erbij maakt nog eens 1100 kcal. En dat maakt samen al ruim 2000 kcal teveel. Vantevoren wil je fatsoenlijk eten, anders zie je dat bier later in de nacht nog eens voorbijkomen de andere kant op, dus kcal ervoor 'sparen' die dag is ook niet echt een optie.

Dus een beetje feestje Levert je echt wel meer dan 1000 kcal extra op. Zeker als t niet bij 10 pils blijft en er ook nog wat bitterballen enzo langskomen.
Okay.
1 standaard glas bier is 82 kcals (MFP).
Maar ik begrijp dat je je flink te buiten gaat.

Tja. Het is allemaal een keuze. :D
Wel jammer als je zo je gezonde en goede week om zeep helpt met 1 stap avondje.
Make my day!
  maandag 8 mei 2017 @ 11:54:57 #294
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_170770347
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:49 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

1000 kcal? Daar zit je met 10 pils (1100+ kcal) al overheen. 200 gam chips ed erbij maakt nog eens 1100 kcal. En dat maakt samen al ruim 2000 kcal teveel. Vantevoren wil je fatsoenlijk eten, anders zie je dat bier later in de nacht nog eens voorbijkomen de andere kant op, dus kcal ervoor 'sparen' die dag is ook niet echt een optie.

Dus een beetje feestje Levert je echt wel meer dan 1000 kcal extra op. Zeker als t niet bij 10 pils blijft en er ook nog wat bitterballen enzo langskomen.
Wat voor wild feest-type ben jij? Mijn teveel uitbundig dit weekend telde 6 alcoholische versnaperingen verdeeld over 3 dagen :').
pi_170770357
Je kan natuurlijk wel als drunkorexic gaan partyen maar dat schijnt ook niet zo'n succes te zijn. Nou heb ik dit soort feestjes gelukkig niet zo vaak maar ik ken genoeg mensen die elk weekend 1 of 2 avonden doorzakken :P Een avondje wijntjes en kaasjes tikt ook al behoorlijk aan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 8 mei 2017 @ 11:56:14 #296
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170770382
Alcohol sws :{w

/ noalcoholmasterrace
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170770399
quote:
10s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:54 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Wat voor wild feest-type ben jij? Mijn teveel uitbundig dit weekend telde 6 alcoholische versnaperingen verdeeld over 3 dagen :').
Denk dat er sws veel te winnen is als iemand ieder weekend of een paar keer per maand 10 glazen bier per keer drinkt plus döner en 2 zakken chips en bitterballen.

Wat heeft een dieet dan voor zin?
Make my day!
  maandag 8 mei 2017 @ 12:00:20 #298
37248 BertV
Handgemaakt
pi_170770464
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:56 schreef Rauw. het volgende:
Alcohol sws :{w

/ noalcoholmasterrace
_O_

Ik ben nu al z'n 6 tot 7 maanden alcoholvrij. Helaas heb ik de exacte datum niet genoteerd.

Het paste niet meer bij me; veel sporten, goed op voeding letten.

Het circus waar je dan in terecht komt is bizar.
Respect voor echte verslaafden die van de drank af proberen te blijven in onze maatschappij.

"De eens gezellig" "eentje maar" "er zit heel weinig alcohol in deze wijn". "ECHT NIET?"

Of je bestelt alcoholvrij bier en je krijgt er een met.

[ Bericht 8% gewijzigd door BertV op 08-05-2017 12:09:18 ]
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  maandag 8 mei 2017 @ 12:06:11 #299
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_170770584
Had laatst wat wijntjes op. Damn niks meer gewend :')
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 8 mei 2017 @ 12:08:23 #300
217702 Lonaa
Honger!
pi_170770623
Alcohol is mijn kryptonite ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 8 mei 2017 @ 12:09:08 #301
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_170770642
Als ik echt goed drink dan heb ik zeker 10 glazen wijn op. Nou...dat tikt goed aan in de kcals -O-
Laat staan als je nog eens wat extra eet of hapjes hebt.

Vaak genoeg gezien in mijn MFP dat mijn harde werk van doordeweeks helemaal teniet is gedaan in het weekend :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')