abonnement Unibet Coolblue
pi_170353279
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:51 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Dat kan best, maar volgens mij maakt het niet heel erg uit. Er is een soort manbeeld dat die soort gedrag kan veroorzaken (oké het is een hypothese). En dat manbeeld kan bij sommige etnische groepen vaker voorkomen, maar uiteindelijk gaat het om het hebben van dat manbeeld en niet om het kleurtje van je huid.
Dat is waar, maar net als dat je in de Achterhoek vaker een bekrompen mening aan zult treffen over mannen die met mannen naar bed gaan, zul je dat ook bij bepaalde etnische groepen aantreffen. Dus als je iets aan die denkbeelden wilt doen, moet je groepen targeten.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zo'n hard verband is er dus helemaal niet. Dat is extreem gevaarlijk om daar per definitie een correlatie in te zien.
Waar komen die denkbeelden dan vandaan? Het is niet genetisch. Dus iemand stopt het er in.
  donderdag 20 april 2017 @ 14:00:28 #252
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170353285
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:59 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Op basis van je geaardheid of omdat je iemands taalfouten zat te verbeteren?
Kaas schijnt erg irritant te worden als ie dronken is. En hij is vaak dronken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 20 april 2017 @ 14:00:43 #253
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170353293
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:54 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Die capaciteit hebben ze wellicht wel, maar als je omgeving het ook niet doet volg je vrij makkelijk. Kritische noten zijn niet overal welkom, elke groep heeft bepaalde denkbeelden waar niemand aan mag twijfelen, elke groep heeft gigantische blinde vlekken.

Individuen kunnen dat uitbuiten.
Klopt, maar ik denk wel dat 'we' als samenleving wel eens wat vaker die denkbeelden mogen uitdagen. Alleen maar het begrijpen en luisteren is wat mij betreft niet altijd genoeg.
pi_170353296
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:59 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Op basis van je geaardheid of omdat je iemands taalfouten zat te verbeteren?
Neuh, gewoon competitief in de boksring. :P
pi_170353306
quote:
6s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Weet je waar homo's ook hard van worden? Andere homo's.

Overigens heb ik zonder praatjes denk ik wel de meeste vuisten gekopt van iedereen in deze SC. :P
Ik heb inderdaad nog nooit een klap gehad, of uitgedeeld.
pi_170353307
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Kaas schijnt erg irritant te worden als ie dronken is. En hij is vaak dronken.
Donder op. Ik ben gewoon altijd irritant.
pi_170353316
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:53 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dit is zo klaar als wat. Er staat dat 60% van de verdachten enkel de Nederlandse nationaliteit heeft. Ook weten we dat het percentage inwoners van Nederland dat enkel de Nederlandse nationaliteit heeft ver boven de 60 ligt.

Je kan dus twee conclusies trekken die beide kloppen:
- Absoluut gezien heb je meer van autochtonen te vrezen.
- Relatief gezien heb je meer van allochtonen te vrezen.

En hoewel deze simpele feiten voor elke flapdrol begrijpelijk zijn, zie je op Fok keer op keer dat men tegen elkaar gaat schijndiscussiëren omdat ze slechts één van deze twee feiten accepteren. Ik erken ze allebei. Een andere serieuze optie is er ook niet.
Hoe erken je de feiten als je stelt dat als 'allochtonen' er niet waren, de problemen voor het grootste deel opgelost zijn. In hoeverre hou je rekening met recidive bijvoorbeeld? In hoeverre hou je rekening met het feit dat allochtonen sneller als verdachten worden aangemerkt? Ik bedoel, we kunnen ook op die manier naar de cijfers kijken. Er schort nogal wat aan je opmerking, nog los van het ethische deel.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 20 april 2017 @ 14:02:42 #258
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170353323
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:00 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Klopt, maar ik denk wel dat 'we' als samenleving wel eens wat vaker die denkbeelden mogen uitdagen. Alleen maar het begrijpen en luisteren is wat mij betreft niet altijd genoeg.
Uitdagen is prima, of het werkt geen idee. Negeren is geen optie als die denkbeelden zodanig gedeeld worden dat ze politieke relevant worden.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  donderdag 20 april 2017 @ 14:02:54 #259
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170353327
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:00 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is waar, maar net als dat je in de Achterhoek vaker een bekrompen mening aan zult treffen over mannen die met mannen naar bed gaan, zul je dat ook bij bepaalde etnische groepen aantreffen. Dus als je iets aan die denkbeelden wilt doen, moet je groepen targeten.

Misschien, het is mijn vakgebied helemaal niet. Maar je zou ook het denkbeeld aan kunnen pakken, lijkt mij. De meeste mensen in de samenleving zullen baat hebben bij het leren vraagtekens te zetten bij bepaalde idealen (zoals de macho man).
pi_170353328
Gezellig oud-Hollands potenrammen bij Strand Horst.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_170353353
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Misschien, het is mijn vakgebied helemaal niet. Maar je zou ook het denkbeeld aan kunnen pakken. Volgens mij zullen de meeste mensen in de samenleving baat hebben bij het leren vraagtekens te zetten bij bepaalde idealen (zoals de macho man).
Als je vervolgens een religie hebt die zegt dat het allemaal zeer onnatuurlijk is, denk ik niet dat het veranderen van het ideaalbeeld veel zoden aan de dijk gaat zetten.
pi_170353358
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:55 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nu ga je beginnen aan een poging om het allemaal te bagatelliseren alsof het zogenaamd een niet-bestaand probleem is. Mag je doen. Komt niet aan.
Dat doe ik helemaal niet. Ik vind alleen dat je argumenten behoorlijk ruk zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_170353381
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoe erken je de feiten als je stelt dat als 'allochtonen' er niet waren, de problemen voor het grootste deel opgelost zijn. In hoeverre hou je rekening met recidive bijvoorbeeld? In hoeverre hou je rekening met het feit dat allochtonen sneller als verdachten worden aangemerkt? Ik bedoel, we kunnen ook op die manier naar de cijfers kijken. Er schort nogal wat aan je opmerking, nog los van het ethische deel.
Volgens mij reageer je alleen maar zo geirriteerd omdat je jezelf als allochtoon identificeert.
  donderdag 20 april 2017 @ 14:05:41 #264
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170353394
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat doe ik helemaal niet. Ik vind alleen dat je argumenten behoorlijk ruk zijn.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 20 april 2017 @ 14:06:00 #265
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170353400
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:04 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Als je vervolgens een religie hebt die zegt dat het allemaal zeer onnatuurlijk is, denk ik niet dat het veranderen van het ideaalbeeld veel zoden aan de dijk gaat zetten.
Bij de orthodoxe gelovigen inderdaad niet. Maar heel veel gelovigen zijn prima in staat om bepaalde passages en oude ideeën naast zich neer te leggen.
pi_170353413
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Misschien, het is mijn vakgebied helemaal niet. Maar je zou ook het denkbeeld aan kunnen pakken, lijkt mij. De meeste mensen in de samenleving zullen baat hebben bij het leren vraagtekens te zetten bij bepaalde idealen (zoals de macho man).
Maar als je een denkbeeld wilt bestrijden moet je bij elke groep toch echt met een andere aanpak komen. Er is niet één argument wat alle mensen gaat overtuigen. Bij de subgroep voetballers, waar homoseksualiteit nog een taboe is, moet je met iets anders aan komen dan bij christenen op de Veluwe.
pi_170353420
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:04 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Als je vervolgens een religie hebt die zegt dat het allemaal zeer onnatuurlijk is, denk ik niet dat het veranderen van het ideaalbeeld veel zoden aan de dijk gaat zetten.
Tolerantie is wat anders dan acceptatie. Zo lopen er miljoenen Nederlanders rond met een verwrongen beeld over moslims. In hun ogen is hun eigen visie over de moslim 'de waarheid'.
Allah Al Watan Al Malik
pi_170353423
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:06 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Bij de orthodoxe gelovigen inderdaad niet. Maar heel veel gelovigen zijn prima in staat om bepaalde passages en oude ideeën naast zich neer te leggen.
Jezus sprak vaak met analogieen en in tegenspraak met het Oude Testament. Het christelijke geloof valt daardoor vrij flexibel uit te leggen. Dat zie je bijv. ook aan de uitspraken van de huidige paus.
pi_170353443
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij reageer je alleen maar zo geirriteerd omdat je jezelf als allochtoon identificeert.
Dat is niet zo moeilijk. Ik ben er namelijk ook één. Zelfs volgens de officiele definities.
Allah Al Watan Al Malik
pi_170353452
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:06 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Bij de orthodoxe gelovigen inderdaad niet. Maar heel veel gelovigen zijn prima in staat om bepaalde passages en oude ideeën naast zich neer te leggen.
Daarom is het juist verontrustend dat de islam juist meer lijkt te radicaliseren, wahabisme/salafisme neemt steeds meer toe.

Laatst nog een onderzoek van die Duitser die verschillende "normale" moskees bezocht en daar een zeer conservatieve polariserende boodschap aantrof.

Mijn vader is integratieleraar en die kan homoseksualiteit echt niet in de klas bespreekbaar maken (ook niet onder Polen of Russen )
pi_170353462
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat doe ik helemaal niet. Ik vind alleen dat je argumenten behoorlijk ruk zijn.
Moslim is het oneens met een homo, stop de persen. Wanneer je ziet dat een bepaalde groep een factor 4 is oververtegenwoordigd in homomishandeling is dat niet eens een argument, maar een droog feitje dat je vervolgens kunt bagatelliseren, maar dat siert niemand. In die culturen kan je niet veilig uit de kast komen. Vreselijk is dat.
pi_170353464
Denken dat autochtonen massaal weglopen met homo's :')

Randstedelingen :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_170353469
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk. Ik ben er namelijk ook één. Zelfs volgens de officiele definities.
Je creeert dus je eigen gronden om je op je tenen getrapt te voelen. Als je dat niet zou doen, maak je het leven voor jezelf makkelijker.
pi_170353495
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:06 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Maar als je een denkbeeld wilt bestrijden moet je bij elke groep toch echt met een andere aanpak komen. Er is niet één argument wat alle mensen gaat overtuigen. Bij de subgroep voetballers, waar homoseksualiteit nog een taboe is, moet je met iets anders aan komen dan bij christenen op de Veluwe.
Wat dat betreft zou het wel eens handig zijn als er bij een programma als VI een homo kwam
pi_170353511
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Je creeert dus je eigen gronden om je op je tenen getrapt te voelen. Als je dat niet zou doen, maak je het leven voor jezelf makkelijker.
Mutant komt hier af en toe even rellen over wat moslimtopics en gaat dan weer weg. :P Ik ga daar vanmiddag maar eens even lekker niet in mee trouwens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')