abonnement Unibet Coolblue
pi_170346094
President

Donald Trump - New York

Vice President

Mike Pence - Indiana

*Cabinet members:

Rex Tillerson - Secretary of State
Steven Mnuchin - Secretary of Treasury
General Jim 'Mad Dog' Mattis - Secretary of Defense
Jeff Sessions - Attorney General
Ryan Zinke - Secretary of the Interior
Sonny Perdue - Secretary of Agriculture
Wilbur Ross - Secretary of Commerce
Alexander Acosta - Secretary of Labor
Tom Price - Secretary of Health and Human Services
Ben Carson - Secretary of Housing & Urban Development
Elaine Chao - Secretary of Transportation
Rick Perry - Secretary of Energy
Betsy DeVos - Secretary of Education
Steve Shulkin - Secretary of Veterans Affairs
John F. Kelly - Secretary of Homeland Security

*Cabinet-level officials:

Reince Priebus - White House Chief of Staff
Robert Lighthizer - United States Trade Reprensentative
Dan Coats - Director of National Intelligence
Nikki Haley - US Ambassador to the UN
Mick Mulvaney - Director of the Office of Management & Budget
Mike Pompeo - CIA Director
Scott Pruitt - EPA Administrator
Linda McMahon - Administrator SBA

White House Office:

Stephen Bannon - Chief Strategist
Stephen Miller - Senior Adviser Policy
Jared Kushner - Senior Adviser Strategic Planning
Herbert Raymond McMaster - National Security Adviser
Thomas Bossart - Homeland Security Adviser
Kellyanne Conway- Counselor
Carl Icahn - Regulatory Czar
Donald McGahn - White House Counsel
Peter Navarro - Trade Czar
Sean Spicer - Press Secretary

* Meerderheid Senaat vereist

Cabinet of Donald Trump
List of executive actions by Donald Trump
List of presidential trips made by Donald Trump

Hoogtepunten tot nu toe:
Bekijk de tracker van de Guardian voor de laatste stand van zaken

pi_170346112
Gezicht v/d deepstate: Kushner of Trump?

Dat America een dictatuur blijkt, lijkt me nu wel erg duidelijk.

Begin steeds meer en meer landen als Noord-Korea, Iran, Rusland, China, Cuba .. te begrijpen dat ze niets op hebben met die Amerikaanse deepstate idioten. Waardering _O_
pi_170346130
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 07:57 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Voor een niet ingewijde heb jij de laatste maanden een vrij grote bek gehad.
Escalatie van dit conflict, en de hele Trump shitshow komt door leiden als jij.
Ik begrijp dat je veel te leiden hebt van mijn reacties hier op fok? En dat dat komt doordat ik een 'vrij grote bek' zou hebben!?

Je vindt het vast niet erg als ik jou als ...
' vrij zielig persoon' hier ga omschrijven zonder enig bewijs?

[ Bericht 1% gewijzigd door Peace99 op 20-04-2017 02:06:08 ]
pi_170347026
Hier nog niet gezien, maar dat dossier uit januari wat als fabel en laster naar de prullenbak is verwezen blijkt steeds meer waarheden te bevatten en wordt door de FBI gewoon als leidraad in hun onderzoek gebruikt:

http://edition.cnn.com/20(...)stigation/index.html
pi_170347897
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:34 schreef Mystikvm het volgende:
Hier nog niet gezien, maar dat dossier uit januari wat als fabel en laster naar de prullenbak is verwezen blijkt steeds meer waarheden te bevatten en wordt door de FBI gewoon als leidraad in hun onderzoek gebruikt:

http://edition.cnn.com/20(...)stigation/index.html
Ja, steeds meer stukken uit dat dossier worden door andere bronnen bevestigd wat dus ook meer credibiliteit geeft aan de rest van het dossier wat (nog) niet geverifieerd kon worden. Ziet er niet goed uit...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 april 2017 @ 13:31:11 #6
426493 crew  PippenScottie
pi_170352686
quote:
12s.gif Op donderdag 20 april 2017 01:58 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je veel te leiden hebt van mijn reacties hier op fok? En dat dat komt doordat ik een 'vrij grote bek' zou hebben!?

Je vindt het vast niet erg als ik jou als ...
' vrij zielig persoon' hier ga omschrijven zonder enig bewijs?
Ik heb de hele film al een keer gezien met W Bush. Die eindigde niet bijzonder goed voor ons allemaal.

Je geeft toe dat je zelf niet erg ingewijd bent. Ik zal je reacties dan ook als zodanig interpreteren.
pi_170352839
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:34 schreef Mystikvm het volgende:
Hier nog niet gezien, maar dat dossier uit januari wat als fabel en laster naar de prullenbak is verwezen blijkt steeds meer waarheden te bevatten en wordt door de FBI gewoon als leidraad in hun onderzoek gebruikt:

http://edition.cnn.com/20(...)stigation/index.html
Best mogelijk dat het uiteindelijk voldoende bewijs oplevert voor een veroordeling van Carter Page. Maar daarmee kan je Trump nog niet impeachen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170353093
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Best mogelijk dat het uiteindelijk voldoende bewijs oplevert voor een veroordeling van Carter Page. Maar daarmee kan je Trump nog niet impeachen.
Page, Flynn, Manafort. Trump had in elk geval een bijzonder ongelukkige hand in het uitkiezen van mensen die iets in zijn campagne moesten betekenen.
pi_170354444
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Best mogelijk dat het uiteindelijk voldoende bewijs oplevert voor een veroordeling van Carter Page. Maar daarmee kan je Trump nog niet impeachen.
Natuurlijk wel. Impeachment is niet hetzelfde als "schuldig bevonden" maar meer in de trand van "vertrouwen verloren" of "formeel verdacht". Beide funest voor een president natuurlijk. Of het daadwerkelijk gebeurd is een tweede.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 april 2017 @ 15:04:32 #10
426493 crew  PippenScottie
pi_170354645
Voor een impeachment is het vooral noodzakelijk dat Trump steun in het congres verliest.
Vooralsnog lijkt die steun er wel te zijn. Misschien dat er midterms in 2018 tot een golf aan democraten en gematigder republikeinen leiden. Dit kan een impeachment helpen.

Maar misschien komt er wel iets dusdanig explosiefs uit het FBI-dossoer dat ook het huidige congres wel actie moet ondernemen. Lijkt mij persoonlijk sterk.
pi_170354674
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Page, Flynn, Manafort. Trump had in elk geval een bijzonder ongelukkige hand in het uitkiezen van mensen die iets in zijn campagne moesten betekenen.
Hoeveel "ongelukkige keuzes" kun je maken totdat je het vertrouwen in het beoordelingsvermogen van de keuzemaker verliest? Of erger nog, de keuzemaker zelf verdacht wordt?

In het beste geval trokken de vele pro-Rusland uitspraken van Trump verkeerde mensen aan en doorzag hij dat niet, in het slechtste geval koos hij ze er voor uit. Different shades of grey.
pi_170354719
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:04 schreef PippenScottie het volgende:

Maar misschien komt er wel iets dusdanig explosiefs uit het FBI-dossoer dat ook het huidige congres wel actie moet ondernemen. Lijkt mij persoonlijk sterk.
Ik denk dat dat helemaal niet zo onwaarschijnlijk is.
pi_170354751
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:04 schreef PippenScottie het volgende:
Maar misschien komt er wel iets dusdanig explosiefs uit het FBI-dossoer dat ook het huidige congres wel actie moet ondernemen. Lijkt mij persoonlijk sterk.
Persoonlijk door (of door zijn handlangers in opdracht van) Trump overleg met Putin pionnen over reductie van Russische sancties in ruil voor hulp bij de verkiezingen zou regelrecht landverraad zijn en die optie ligt duidelijk nog op tafel. Mocht dat het geval zijn (of iets wat daar sterk op lijkt) dan zou dat buitengewoon sensationeel zijn (voor deze kant van de oceaan). Ik hoop het niet voor de Amerikanen.
pi_170354767
Een impeachment gaat natuurlijk alleen plaatsvinden als onomstotelijk blijkt dat Trump zelf, of mensen met zijn medeweten, direct contact had met de Russen en dat het doel daarvan was om de verkiezing te beīnvloeden, en dan ook nog eens alleen als daar strafbare zaken bij gebeurd zijn.

Die kans is niet zo groot, dus daar zou ik niet te veel op hopen. De kans lijkt mij groter dat belangenverstrengeling met zijn zakenimperium ooit een probleem gaat opleveren, maar ook daar zou ik niet te veel op hopen. Hij zal gewoon vier jaar volmaken en als een van de slechtste presidenten ooit weer vertrekken, hopelijk zonder al te veel lastig herstelbare schade aan te richten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170354774
Wat is er gebeurd? :o
pi_170355023
quote:
2s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:10 schreef Ludachrist het volgende:
Een impeachment gaat natuurlijk alleen plaatsvinden als onomstotelijk blijkt dat Trump zelf, of mensen met zijn medeweten, direct contact had met de Russen en dat het doel daarvan was om de verkiezing te beīnvloeden, en dan ook nog eens alleen als daar strafbare zaken bij gebeurd zijn.
Bij mijn beste weten is juist dat strafbaar.

quote:
De kans lijkt mij groter dat belangenverstrengeling met zijn zakenimperium ooit een probleem gaat opleveren, maar ook daar zou ik niet te veel op hopen. Hij zal gewoon vier jaar volmaken en als een van de slechtste presidenten ooit weer vertrekken, hopelijk zonder al te veel lastig herstelbare schade aan te richten.
Ja, dat draadje is er ook nog, hoewel die twee zaken niet eens perse verschillende zaken zijn. Trump met z'n verdachte deal met die Russische kunstmest oligarg of de affaire Deutsche Bank en het ontslag van de openbaar aanklagers. Ook Jared, bijvoorbeeld, lijkt daar problemen mee te gaan krijgen.
pi_170355075
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:24 schreef cynicus het volgende:

[..]

Bij mijn beste weten is juist dat strafbaar.
Hangt er van af op welke manier. Als hij wat reclamecampagnes in Rusland heeft uitgezonden voor de Amerikanen aldaar, of heeft afgesproken dat RT wat dingen over hem niet uitzend is dat niet per sé strafbaar volgens mij, als hij met Rusland heeft afgesproken dat zij wat hacks plagen in ruil voor opheffen van sancties is dat uiteraard bijzonder strafbaar.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170355141
Ik denk dat het Trump, opportunist als hij is, het hele idee van een goede relatie met Rusland maar al te goed uitkwam. Gevalletje van confirmation bias en daardoor een makkelijke speelbal voor dat soort lieden.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_170355229
quote:
2s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hangt er van af op welke manier. Als hij wat reclamecampagnes in Rusland heeft uitgezonden voor de Amerikanen aldaar, of heeft afgesproken dat RT wat dingen over hem niet uitzend is dat niet per sé strafbaar volgens mij, als hij met Rusland heeft afgesproken dat zij wat hacks plagen in ruil voor opheffen van sancties is dat uiteraard bijzonder strafbaar.
Ok, daar heb je denk ik wel een punt. Maar laat ik daar even in mee gaan: wat ik nog niet direct inzie is waarom er voor wat reclame campagne mensen moeten afspreken met (vermeende) spionnen van Putin (en niet gewoon een Russisch reclame bureau) en daar later buitengewoon geheimzinnig over doen.
pi_170355397
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:33 schreef cynicus het volgende:

[..]

Ok, daar heb je denk ik wel een punt. Maar laat ik daar even in mee gaan: wat ik nog niet direct inzie is waarom er voor wat reclame campagne mensen moeten afspreken met (vermeende) spionnen van Putin (en niet gewoon een Russisch reclame bureau) en daar later buitengewoon geheimzinnig over doen.
Nou ja, alle Russische media staan natuurlijk gewoon onder controle van het Kremlin, dus als je daar iets gedaan wilt krijgen is het niet gek om contact met de bureaucratie te onderhouden.

Bovendien blijft het lastigste alsnog om te bewijzen dat Trump hier persoonlijk weet van had. Niet dat er contacten waren, maar dat ze daar strafbare zaken uitvoerden. Lastige kwestie, dus hoewel er ongetwijfeld nog wat mensen uit zijn kamp gaan sneuvelen op dit item denk ik niet dat het hem zelf uit het zadel wipt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 april 2017 @ 15:47:57 #21
426493 crew  PippenScottie
pi_170355538
Trump beloofde binnen 90 dagen met een cybersecurityplan te komen om hacken door vijandige mogendheden tegen te gaan.

Jullie zullen het niet geloven, maar op dag 90 van zijn presidentschap is er nog geen plan, is totaal niet duidelijk wat er ruwweg in het plan zou moeten staan, noch wie er verantwoordelijk is voor het opstellen van dit plan. Ook is niet duidelijk of er iemand in Trumps regering over de capaciteiten beschikt om dit plan op te stellen.

http://www.politico.com/s(...)urity-hackers-237385
  Redactie Games donderdag 20 april 2017 @ 15:49:30 #22
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170355570
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:47 schreef PippenScottie het volgende:
Trump beloofde binnen 90 dagen met een cybersecurityplan te komen om hacken door vijandige mogendheden tegen te gaan.

Jullie zullen het niet geloven, maar op dag 90 van zijn presidentschap is er nog geen plan, is totaal niet duidelijk wat er ruwweg in het plan zou moeten staan, noch wie er verantwoordelijk is voor het opstellen van dit plan. Ook is niet duidelijk of er iemand in Trumps regering over de capaciteiten beschikt om dit plan op te stellen.

http://www.politico.com/s(...)urity-hackers-237385
In ander nieuws, water is nat.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_170355598
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:47 schreef PippenScottie het volgende:
Trump beloofde binnen 90 dagen met een cybersecurityplan te komen om hacken door vijandige mogendheden tegen te gaan.

Jullie zullen het niet geloven, maar op dag 90 van zijn presidentschap is er nog geen plan, is totaal niet duidelijk wat er ruwweg in het plan zou moeten staan, noch wie er verantwoordelijk is voor het opstellen van dit plan. Ook is niet duidelijk of er iemand in Trumps regering over de capaciteiten beschikt om dit plan op te stellen.

http://www.politico.com/s(...)urity-hackers-237385
Het plan om is ISIS binnen 30 dagen uit te roeien is er zeker ook nog niet? :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_170356058
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het plan om is ISIS binnen 30 dagen uit te roeien is er zeker ook nog niet? :D
Het plan kan er wel zijn of liggen, vermoed echter dat het niet mogelijk is.
  Overall beste user 2022 donderdag 20 april 2017 @ 16:20:09 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170356181
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:47 schreef PippenScottie het volgende:
Jullie zullen het niet geloven,
Nou........
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170356327
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het plan om is ISIS binnen 30 dagen uit te roeien is er zeker ook nog niet? :D
Hij is eerst nog bezig met het bewijsmateriaal over dat hij gewiretapped zou zijn door Obama. Je weet wel, dat bewijs waar hij binnen twee weken mee zou komen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_170356383
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het plan om is ISIS binnen 30 dagen uit te roeien is er zeker ook nog niet? :D
Dat plan had hij al, althans dat zei Trump, maar dat zou pas onthuld worden als hij verkozen was :')
pi_170356661
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:33 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dat plan had hij al, althans dat zei Trump, maar dat zou pas onthuld worden als hij verkozen was :')
Zijn plan bestond uit de opdracht aan het Pentagon om binnen 30 dagen met een plan te komen. Dat is vastgelegd in een memorandum op 28 januari, 8 dagen na zijn inauguratie:

quote:
Within 30 days, a preliminary draft of the Plan to defeat ISIS shall be submitted to the President by the Secretary of Defense.
Presidential Memorandum Plan to Defeat the Islamic State of Iraq and Syria
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 donderdag 20 april 2017 @ 17:48:58 #29
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170357443
Dat vroeg hij aan de Deep State van het Pentagon?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170357586
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:05 schreef cynicus het volgende:

[..]

Hoeveel "ongelukkige keuzes" kun je maken totdat je het vertrouwen in het beoordelingsvermogen van de keuzemaker verliest? Of erger nog, de keuzemaker zelf verdacht wordt?

In het beste geval trokken de vele pro-Rusland uitspraken van Trump verkeerde mensen aan en doorzag hij dat niet, in het slechtste geval koos hij ze er voor uit. Different shades of grey.
Dat lijkt het geval bij Carter Page. Wat de keuze voor Manafort en Flynn betreft kan je Trump weinig verwijten imo.
- Manafort heeft voor de campagneteams van Reagan, Bush sr., Bob Dole gewerkt, heeft zelfs deel uitgemaakt van de WH staff onder Reagan. Dat hij als campaign advisor ook voor Afrikaanse dictators en Yanukovich heeft gewerkt is op zich geen fundamenteel bezwaar.
- Flynn werd in 2012 door Obama benoemd als hoofd van de DIA (Defense Intelligence Agency).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170357729
Trump heeft het intussen drukker met veel belangrijkere informatie voor het volk :+

realDonaldTrump twitterde op donderdag 20-04-2017 om 15:48:14 Failing @nytimes, which has been calling me wrong for two years, just got caught in a big lie concerning New England Patriots visit to W.H. reageer retweet
Trump: NYT 'just got caught in a big lie' over Patriots coverage
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_170357886
Donald Trump gets his 100-day report card

In a new POLITICO/Morning Consult poll, voters grade the president's performance in 10 different policy areas.



Trump zelf zei 2 dagen geleden in Wisconsin:

quote:
"No administration has accomplished more in the first 90 days -- that includes on military, on the border, on trade, on regulation, on law enforcement -- we love our law enforcement -- and on government reform."
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 20 april 2017 @ 18:17:44 #33
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_170357924
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het plan om is ISIS binnen 30 dagen uit te roeien is er zeker ook nog niet? :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_170358013
quote:
2s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:17 schreef Falco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_170359969
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:47 schreef PippenScottie het volgende:
Trump beloofde binnen 90 dagen met een cybersecurityplan te komen om hacken door vijandige mogendheden tegen te gaan.

Jullie zullen het niet geloven, maar op dag 90 van zijn presidentschap is er nog geen plan, is totaal niet duidelijk wat er ruwweg in het plan zou moeten staan, noch wie er verantwoordelijk is voor het opstellen van dit plan. Ook is niet duidelijk of er iemand in Trumps regering over de capaciteiten beschikt om dit plan op te stellen.

http://www.politico.com/s(...)urity-hackers-237385
Nobody knew cyber could be do complicated.
pi_170360133
Poging nummer twee voor repeal and replace Obamacare komt eraan:
http://www.politico.com/s(...)cans-new-deal-237397
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170360377
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:45 schreef Monolith het volgende:
Poging nummer twee voor repeal and replace Obamacare komt eraan:
http://www.politico.com/s(...)cans-new-deal-237397
Ziet er alweer goed uit
quote:
But Republican congressional leaders are skeptical the vote can happen so quickly. “The question is whether it can get 216 votes in the House and the answer isn't clear at this time,” said a senior GOP aide. “There is no legislative text and therefore no agreement to do a whip count on."
(...)
The White House believes it is "close" to having the 216 votes needed to get a bill out of the House, one senior official said, but "people don't want to commit without seeing the text."
in a crowd you lose humanity
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 april 2017 @ 19:57:21 #38
426493 crew  PippenScottie
pi_170360558
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ziet er alweer goed uit

[..]

Ik vind het al heel wat dat er blijkbaar een handjevol republikeinen in het huis van afgevaardigen zit die niet ja en amen zeggen omdat er een (R) in het Witte Huis zit.
pi_170360786
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:57 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik vind het al heel wat dat er blijkbaar een handjevol republikeinen in het huis van afgevaardigen zit die niet ja en amen zeggen omdat er een (R) in het Witte Huis zit.
Niet ongebruikelijk hoor. Obamacare zelf kon ook zeker niet op volledige steun van de Democraten rekenen. Dit soort plannen zijn andere koek dan wat nominaties van kabinetsleden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170361363
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:47 schreef PippenScottie het volgende:
Trump beloofde binnen 90 dagen met een cybersecurityplan te komen om hacken door vijandige mogendheden tegen te gaan.

Jullie zullen het niet geloven, maar op dag 90 van zijn presidentschap is er nog geen plan, is totaal niet duidelijk wat er ruwweg in het plan zou moeten staan, noch wie er verantwoordelijk is voor het opstellen van dit plan. Ook is niet duidelijk of er iemand in Trumps regering over de capaciteiten beschikt om dit plan op te stellen.

http://www.politico.com/s(...)urity-hackers-237385
Een lang artikel dat hamert op het feit dat er geen plan is, geen team is, mischien geen expertise is, dat een EO over cyber security dat op 31 januari zou ondertekend worden abrupt werd ingetrokken, dat de NSC van niets weet, men niet weet wie verantwoordelijk is, compleet met een lijst van gevaren waaraan de natie blootgesteld wordt door het ontbreken van zo'n plan.

Om dan op het einde te schrijven, oh btw, het cyber directoraat van de NSC heeft de herwerkte versie van dat EO bijna klaar. Misschien zal de administratie dat EO presenteren als het beloofde plan.

Een Executive Order over cyber security, waar een team van de cyber afdeling van de NSC bijna drie maand aan werkt, presenteren als een plan over cyber security dat een team binnen 90 dagen zou produceren? no shit...
quote:
[..]
While the 90-day plan languishes, that vanished executive order on cybersecurity has been making progress. The National Security Council’s cyber directorate is finalizing a multipronged executive order, which experts see as the administration’s chance to declare its cyber agenda. The latest leaked draft, from early February, directs agency heads to use the National Institute of Standards and Technology’s cyber risk management framework to manage their technology assets.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 20 april 2017 @ 20:48:31 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170362693
quote:
6s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:06 schreef Kijkertje het volgende:
Trump heeft het intussen drukker met veel belangrijkere informatie voor het volk :+

realDonaldTrump twitterde op donderdag 20-04-2017 om 15:48:14 Failing @nytimes, which has been calling me wrong for two years, just got caught in a big lie concerning New England Patriots visit to W.H. reageer retweet
Trump: NYT 'just got caught in a big lie' over Patriots coverage
https://mobile.twitter.co(...)s/855055804851998720
:D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_170363836
quote:
Wat dat betreft is ie weer wel heel voorspelbaar :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 20 april 2017 @ 21:49:20 #43
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_170365671
En nu volgt de travelban voor buitenlands staal

Trump wil onderzoek import buitenlands staal
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:51:48 #44
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170365811
Wat is toch die obsessie met klassieke industrie als kolen en staal?
pi_170366009
Jouw auto is gemaakt van sojabonen in plaats van staal ?
pi_170367130
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:24 schreef cynicus het volgende:

[..]

Bij mijn beste weten is juist dat strafbaar.

[..]

Hangt ervan af. Page kan de Russen gevraagd hebben of ze geen belastend materiaal over Hillary konden leveren, daarmee zouden ze de verkiezingen onrechtstreeks beīnvloeden, maar zo'n vraag is niet strafbaar; er was bvb een medewerkster van Hillary's team die regelmatig contact had met de Oekrainse ambassade, op zoek naar belastend materiaal over Trump (heb dat artikel 1-2 maanden geleden gepost).
Aan de Russen vragen om zo'n materiaal via hacken of andere illegale methode te verkrijgen zou wel strafbaar zijn. Net zoals Russische financiële steun voor de campagne. Hen vragen om via RT de verkiezingsstrijd te beīnvloeden eveneens, vermoed ik...

Zal ook een rol spelen of er al dan niet een tegenprestatie beloofd wordt, en hoe concreet (of realistisch?) die belofte is.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 20 april 2017 @ 22:38:08 #47
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170368130
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:56 schreef bluemoon23 het volgende:
Jouw auto is gemaakt van sojabonen in plaats van staal ?
De mijne is gemaakt van kolen.
pi_170368492
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:41 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Nobody knew cyber could be do complicated.
Barron kon toch zo veel met computers?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_170368545
quote:
11s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De mijne is gemaakt van kolen.
Klopt ook deels, ongeveer 700-800kg cokes is nodig om 1 ton staal te maken ;)
  donderdag 20 april 2017 @ 23:09:24 #50
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170369595
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:45 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Klopt ook deels, ongeveer 700-800kg cokes is nodig om 1 ton staal te maken ;)
Heh, ja, ik weet ... maar goed, de vraag voor mij blijft wat de obsessie blijft van hem. Ik snap wel dat hij eigen industrie wil, maar dat hebben ze ook; ik snap niet dat hij per se daar meer van lijkt te willen.

Ik zie er niet veel toekomst in en dat wat terugkomt, komt terug om transportkosten+heffingen te besparen en is dus, met de huidige heffingen, bizar geautomatiseerd; goed voor hoger opgeleid personeel, niet direct voor lager opgeleiden.

Naja, goed, ik zet het hier allemaal neer als feit, en dat is het denk ik ook, maar heb nu geen zin om bronnen erbij te zoeken, dus beschouw het maar als mening.
  vrijdag 21 april 2017 @ 00:18:32 #51
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170372504
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:49 schreef livelink het volgende:
En nu volgt de travelban voor buitenlands staal

Trump wil onderzoek import buitenlands staal
Steel is not a strategic industry (if such a thing exists) (gaat weliswaar over GB)

Er zijn al flinke importheffingen op staal btw, tot ruim 500%.
mei 2016:
quote:
On Wednesday, the department's International Trade Administration, which has conducted an investigation into the "dumping" of steel products into U.S. markets, said it had found the "dumping of imports of corrosive-resistant steel (CORE) products from China, India, Italy, Korea and Taiwan" by various steel producers that it named within those countries.

As a result, the department said that Chinese corrosion-resistant steel would be subject to a final anti-dumping duty of 210 percent and anti-subsidy duty of between 39 percent and up to 241 percent.

Last week, the U.S. slapped tariffs of more than 500 percent on Chinese cold-rolled steel, which is used mainly in car production and appliances.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 21 april 2017 @ 00:23:05 #53
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170372548
"more than" 500% heffing op staal .. wat is dat in de EU? Hoe kan het economisch te verdedigen zijn om meer dan 5 keer de prijs te betalen?
pi_170372576
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
"more than" 500% heffing op staal .. wat is dat in de EU? Hoe kan het economisch te verdedigen zijn om meer dan 5 keer de prijs te betalen?
Ligt ook een beetje aan de vraag in hoeverre er staatssteun wordt gegeven in het betreffende land.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170372585
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
"more than" 500% heffing op staal .. wat is dat in de EU? Hoe kan het economisch te verdedigen zijn om meer dan 5 keer de prijs te betalen?
in de EU maximaal 70% tot 100% dacht ik.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170372608
quote:
quote:
Attorney General Jeff Sessions said at a news conference Thursday that Assange's arrest is a "priority."
"We are going to step up our effort and already are stepping up our efforts on all leaks," he said. "This is a matter that's gone beyond anything I'm aware of. We have professionals that have been in the security business of the United States for many years that are shocked by the number of leaks and some of them are quite serious. So yes, it is a priority. We've already begun to step up our efforts and whenever a case can be made, we will seek to put some people in jail.
Dat klinkt alsof hij het over andere lekken dan wikileaks heeft...
quote:
"Julian Assange has no First Amendment freedoms. He's sitting in an Embassy in London. He's not a US citizen," Pompeo said.
Eens hij in de VS is heeft hij dat recht waarschijnlijk wel...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170372613
quote:
_O-

Butthurt level over 9000

quote:
"Julian Assange has no First Amendment freedoms. He's sitting in an Embassy in London. He's not a US citizen," Pompeo said.
Fail.



[ Bericht 32% gewijzigd door heiden6 op 21-04-2017 00:35:01 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 21 april 2017 @ 00:26:26 #58
63302 rockstah
New World Disorder
pi_170372614
Zie ook dit artikel over de verhoging van de importtarieven op staal onder G.W. Bush. Toont goed de zin en onzin ervan aan.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_170372712
Was natuurlijk ook wel te wachten dat Assange niet populair zou zijn onder de law and order Republikeinen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 21 april 2017 @ 00:36:17 #60
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170372833
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]


[..]

Dat klinkt alsof hij het over andere lekken dan wikileaks heeft...

[..]

Eens hij in de VS is heeft hij dat recht waarschijnlijk wel...
't Is wel tricky. Ik zie geen goeie bron voor de claim in de headline anders dan hearsay. Weet niet goed hoe ik het moet interpreteren, de rest ter ondersteuning van het nieuws of de headline ter interpretatie van de quotes. Meestal heeft CNN het wel goed wat dit soort zaken betreft, dus vooralsnog denk ik het eerste.
pi_170372986
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

't Is wel tricky. Ik zie geen goeie bron voor de claim in de headline anders dan hearsay. Weet niet goed hoe ik het moet interpreteren, de rest ter ondersteuning van het nieuws of de headline ter interpretatie van de quotes. Meestal heeft CNN het wel goed wat dit soort zaken betreft, dus vooralsnog denk ik het eerste.
Ik vind wel iets over een persconferentie van Jeff Sessions, maar daar ging het over immigratie:
https://www.abqjournal.co(...)der-enforcement.html

Ah, blijkbaar heeft ie daar ook over leaks gepraat.
quote:
Attorney General Jeff Sessions says the Justice Department is aggressively investigating recent leaks of classified information and wants to put "some people in jail" over the disclosures.

"Whenever a case can be made, we will seek to put some people in jail," Sessions said in El Paso, Texas, during a border-security visit with Homeland Security Secretary John Kelly.

President Donald Trump has repeatedly urged investigations into national security leaks, particularly those related to the ongoing FBI probe of possible ties between Trump campaign officials and the Russian government.

"I've actually called the Justice Department to look into the leaks," Trump said during a news conference in February. "Those are criminal leaks."

Asked about the administration's approach to leaks Thursday, Sessions did not mention Trump or his request, but the former Alabama senator and former U.S. attorney said he believes the volume and seriousness of recent leaks have been unprecedented.

"We are going to step up our efforts and already are stepping up our efforts on all leaks," the attorney general said. "This is a matter that has gone beyond anything I'm aware of. We have professionals who have been in the security business of the United States for many years that are shocked by the number of leaks. Some of them are quite serious. So, yes it is a priority."

Sessions call for a more vigorous approach to leak cases came shortly before a Washington Post report Thursday that prosecutors are taking a fresh look at bringing criminal charges against people affiliated with the pro-transparency organization WikiLeaks. The Post reported that federal prosecutors are considering whether to bring charges against members of the group in connection with the disclosure in 2010 of hundreds of thousands of military reports and diplomatic cables.
http://www.politico.com/b(...)leaks-secrecy-237425
Een transcript (met de vragen erbij) zou handig zijn...

[ Bericht 52% gewijzigd door crystal_meth op 21-04-2017 01:06:30 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 april 2017 @ 02:35:44 #62
426493 crew  PippenScottie
pi_170374328
Het lijkt erop dat Jason Chaffetz nog deze week opstapt als congreslid.

Dat zou fantastisch nieuws zijn. En ook de vraag oproepen, what the fuck is going on? En hoe diep in de shit zit de GOP?
pi_170374410
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 02:35 schreef PippenScottie het volgende:
Het lijkt erop dat Jason Chaffetz nog deze week opstapt als congreslid.

Dat zou fantastisch nieuws zijn. En ook de vraag oproepen, what the fuck is going on? En hoe diep in de shit zit de GOP?
Geen fan van Trump, geen zin om van huis weg te zijn, ...? Z'n verklaring maakt ons niet veel wijzer...
quote:
Since late 2003 I have been fully engaged with politics as a campaign manager, a chief of staff, a candidate and as a Member of Congress. I have long advocated public service should be for a limited time and not a lifetime or full career. Many of you have heard me advocate, “Get in, serve, and get out.” After more than 1,500 nights away from my home, it is time. I may run again for public office, but not in 2018.

For those that would speculate otherwise, let me be clear that I have no ulterior motives. I am healthy. I am confident I would continue to be re-elected by large margins. I have the full support of Speaker Ryan to continue as Chairman of the Oversight and Government Reform Committee. That said, I have made a personal decision to return to the private sector.

I am grateful for all of you in the current and previous 3rd Congressional District. I acknowledge the outstanding work of my dedicated staff. Together we have been a strong advocate for Utahns.

By announcing now, I hope to give prospective candidates time to lay the groundwork for a successful run. I have no doubt the 3rd Congressional District will be represented by a Republican. I trust you to find the best person to serve.
http://www.vox.com/2017/4(...)fetz-reelection-2018
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 april 2017 @ 03:08:10 #64
426493 crew  PippenScottie
pi_170374450
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 02:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Geen fan van Trump, geen zin om van huis weg te zijn, ...? Z'n verklaring maakt ons niet veel wijzer...

[..]

http://www.vox.com/2017/4(...)fetz-reelection-2018
Dit is een oude verklaring, toen wilde hij zich gewoon niet herkiesbaar stellen.

Een paar dagen later blijkt hij opeens op zeer korte termijn te stoppen als afgevaardigde.
pi_170374510
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 03:08 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dit is een oude verklaring, toen wilde hij zich gewoon niet herkiesbaar stellen.

Een paar dagen later blijkt hij opeens op zeer korte termijn te stoppen als afgevaardigde.
Ah, inderdaad.
Maar waar haalde je dat ie deze week nog zou opstappen? Hij schreef in z'n tweet net: "I might depart early. It’s not tomorrow, it’s not next week. If it is, it’s going to be in the months to come."
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 april 2017 @ 03:28:43 #66
426493 crew  PippenScottie
pi_170374515
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 03:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ah, inderdaad.
Maar waar haalde je dat ie deze week nog zou opstappen? Hij schreef in z'n tweet net: "I might depart early. It’s not tomorrow, it’s not next week. If it is, it’s going to be in the months to come."
Twitter buzz.
pi_170374692
JakeSherman twitterde op donderdag 20-04-2017 om 23:40:21 .@politico CHAFFETZ on a scandal coming: No. “I’ve been given more enemas by more people over the last eight years than you can possibly imagine." reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 21 april 2017 @ 04:54:13 #68
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_170374705
In de categorie: "Wat zegt hij nou weer?"

You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_170375030
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 04:54 schreef monkyyy het volgende:
In de categorie: "Wat zegt hij nou weer?"

Dat heet spijkers op laag water zoeken. Ik ben ook geen fan van die man, maar de manier waarop veel mensen ālles wat hij zegt bekritiseren begint echt heel vermoeiend te worden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_170375095
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hangt ervan af. Page kan de Russen gevraagd hebben of ze geen belastend materiaal over Hillary konden leveren, daarmee zouden ze de verkiezingen onrechtstreeks beīnvloeden, maar zo'n vraag is niet strafbaar;
Akkoord.
quote:
er was bvb een medewerkster van Hillary's team die regelmatig contact had met de Oekrainse ambassade, op zoek naar belastend materiaal over Trump (heb dat artikel 1-2 maanden geleden gepost).
Dat is nieuw voor mij dus ff gegoogled:

quote:
A Ukrainian-American operative who was consulting for the Democratic National Committee met with top officials in the Ukrainian Embassy in Washington in an effort to expose ties between Trump, top campaign aide Paul Manafort and Russia, according to people with direct knowledge of the situation.

The Ukrainian efforts had an impact in the race, helping to force Manafort’s resignation and advancing the narrative that Trump’s campaign was deeply connected to Ukraine’s foe to the east, Russia. But they were far less concerted or centrally directed than Russia’s alleged hacking and dissemination of Democratic emails.

Russia’s effort was personally directed by Russian President Vladimir Putin, involved the country’s military and foreign intelligence services, according to U.S. intelligence officials. They reportedly briefed Trump last week on the possibility that Russian operatives might have compromising information on the president-elect. And at a Senate hearing last week on the hacking, Director of National Intelligence James Clapper said “I don't think we've ever encountered a more aggressive or direct campaign to interfere in our election process than we've seen in this case.”

There’s little evidence of such a top-down effort by Ukraine. Longtime observers suggest that the rampant corruption, factionalism and economic struggles plaguing the country — not to mention its ongoing strife with Russia — would render it unable to pull off an ambitious covert interference campaign in another country’s election. And President Petro Poroshenko’s administration, along with the Ukrainian Embassy in Washington, insists that Ukraine stayed neutral in the race.
http://www.politico.com/s(...)rump-backfire-233446
Het proberen te beinvloeden van het democratische proces door buitenlandse overheden is natuurlijk zeer kwalijk en als Clinton gewonnen had zou dit ook (terecht) volop in de schijnwerpers staan.

Maar wat ik er tot nu toe van gezien heb is de Russiche inmening wel ernstiger dan die van Oekraine, bijv. alle veiligheidsdiensten van de VS hebben unaniem bevestigd dat Rusland de verkiezingen probeerde te beinvloeden met hacken. En dan zijn we weer terug bij de hamvraag: was die met medeweten/hulp van of op verzoek van het Trump campagneteam?
  vrijdag 21 april 2017 @ 08:06:40 #71
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170375147
Key Official in Trump-Russia Investigation Will Step Down
DOJ official leading Trump-Russia probe to step down

Nu zat ze daar interim, maar de opgegeven reden + timing lijkt me nogal opvallend, geen betere kans om een naam voor jezelf te maken... “The time is now right for me to pursue new career opportunities.”... wat kennelijk een carrierestap richting academia is.

Naja, misschien wilde ze een relatief stil bestaan leiden als civil servant en liep dat even net wat anders...

[ Bericht 7% gewijzigd door ExtraWaskracht op 21-04-2017 08:33:42 ]
pi_170375347
quote:
Mary McCord, who has served as acting assistant attorney general for national security since October
[..]
McCord said, “The time is now right for me to pursue new career opportunities.”

McCord initially joined the National Security Division in 2014, after spending nearly 20 years at the U.S. Attorney’s Office for the District of Columbia
Iemand die in het verleden 20 jaar bij dezelfde dienst werkte en een mooie positie veroverde vertrekt na een half jaar alweer omdat het tijd is een nieuwe carriere stap te maken. Uhuh. :?
pi_170380613
quote:
Meer dan 14.000 psychologen en psychiaters tekenden al een online petitie waarin staat dat de Amerikaanse president Donald Trump „kenmerken vertoont van een ernstige geestesziekte”. Hij zou vervangen moeten worden, omdat hij „psychologisch incapabel is om de taken en verplichtingen van de president van de Verenigde Staten uit te voeren.” Dat is de omschrijving in de grondwet die de mogelijkheid geeft om een president af te zetten.

De handtekeningenactie onder professionals is een initiatief van John Gartner, een vrijgevestigd psycholoog in Baltimore en New York. Gartner schreef eerder een „psychobiografie” van voormalig president Bill Clinton. Volgens de psycholoog lijdt Trump aan „kwaadaardig narcisme”.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)sme-6501160-a1544013
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2017 @ 13:45:11 #74
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_170381524
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 21-04-2017 om 12:50:33 No matter how much I accomplish during the ridiculous standard of the first 100 days, & it has been a lot (including S.C.), media will kill! reageer retweet
_O-
Carpe Libertatem
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 april 2017 @ 13:52:27 #75
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170381688
Binnenkort wordt het pas leuk: De belastinghervormingen. Dit gaat niet zo'n appeltje-eitje worden als het afschaffen van Obamacare was, nee, dit gaat pas echt lastig worden. Ik pak de chips er vast bij.

http://www.politico.com/s(...)orm-opponents-237426
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Redactie Games vrijdag 21 april 2017 @ 13:58:39 #76
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170381819
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:52 schreef Ulx het volgende:
Binnenkort wordt het pas leuk: De belastinghervormingen. Dit gaat niet zo'n appeltje-eitje worden als het afschaffen van Obamacare was, nee, dit gaat pas echt lastig worden. Ik pak de chips er vast bij.

http://www.politico.com/s(...)orm-opponents-237426
Nobody knew tax reforms could be so complicated!
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Redactie Games vrijdag 21 april 2017 @ 14:01:35 #77
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170381876
Meneer krijgt niet zoveel gedaan in 100 dagen, dus dan is de 100 dagen-regel maar iets stoms:

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 21-04-2017 om 12:50:33 No matter how much I accomplish during the ridiculous standard of the first 100 days, & it has been a lot (including S.C.), media will kill! reageer retweet
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 april 2017 @ 14:06:52 #78
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170381988
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:58 schreef Puddington het volgende:

[..]

Nobody knew tax reforms could be so complicated!
Daarnaast moet hij zich ook nog focussen op zijn Infrastructuur, de Big Beautiful Wall, Obamacare natuurlijk en niet te vergeten Noord-Korea, het Midden Oosten, de drugscrisis en weekendjes golfen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 april 2017 @ 14:09:44 #79
426493 crew  PippenScottie
pi_170382077
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:45 schreef Boze_Appel het volgende:
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 21-04-2017 om 12:50:33 No matter how much I accomplish during the ridiculous standard of the first 100 days, & it has been a lot (including S.C.), media will kill! reageer retweet
_O-
Hoe is die Supreme Court rechter eigenlijk op het conto van Trump te schrijven?

De Republikeinen hebben op een ongekende manier moeten breken met fatsoen en tradities om hem daar te krijgen. Trumps rol daarin is alleen geweest dat hij zijn naam heeft moeten voorlezen van een lijstje dat hem is aangeleverd.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 april 2017 @ 14:13:04 #80
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170382159
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:09 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Hoe is die Supreme Court rechter eigenlijk op het conto van Trump te schrijven?

De Republikeinen hebben op een ongekende manier moeten breken met fatsoen en tradities om hem daar te krijgen. Trumps rol daarin is alleen geweest dat hij zijn naam heeft moeten voorlezen van een lijstje dat hem is aangeleverd.
Trump is toch president?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 april 2017 @ 14:38:52 #81
426493 crew  PippenScottie
pi_170382646
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Trump is toch president?
Tsjaa, maar het is niet echt alsof hij de Amerikaanse auto-industrie en de miljoenen banen die daarmee gepaard gaan heeft gered.
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2017 @ 14:40:53 #82
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_170382690
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:38 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Tsjaa, maar het is niet echt alsof hij de Amerikaanse auto-industrie en de miljoenen banen die daarmee gepaard gaan heeft gered.
Miljoenen banen? _O-
Carpe Libertatem
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 april 2017 @ 14:43:23 #83
426493 crew  PippenScottie
pi_170382741
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:40 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Miljoenen banen? _O-
http://www.reuters.com/ar(...)dUSL1N0JO0XU20131209

Nou ja, anderhalf miljoen dan.
pi_170383079
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:01 schreef Puddington het volgende:
Meneer krijgt niet zoveel gedaan in 100 dagen, dus dan is de 100 dagen-regel maar iets stoms:

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 21-04-2017 om 12:50:33 No matter how much I accomplish during the ridiculous standard of the first 100 days, & it has been a lot (including S.C.), media will kill! reageer retweet
Het waren toch zijn eigen maatstaven :? _O-

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_170383250
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:35 schreef cynicus het volgende:

[..]

Iemand die in het verleden 20 jaar bij dezelfde dienst werkte en een mooie positie veroverde vertrekt na een half jaar alweer omdat het tijd is een nieuwe carriere stap te maken. Uhuh. :?
Ik verwacht dat het onderzoek niet meer zal opleveren dan men nu reeds heeft, bezwarend materiaal tegen Page, Flynn die een aantal regels heeft overtreden (aangifte van inkomsten en activiteiten), maar geen bewijs dat Trump of andere leden van de administratie samengewerkt hebben met de Russen.

De Republikeinen maakten van het Benghazi onderzoek een beschamend schouwspel, spijkers op laag water zoeken, witch hunt, hoe je het ook karakteriseert. Ik verwacht niet dat de Democraten zich veel beter zullen gedragen, zeker niet na dat precedent.
Dan zou nu het beste moment kunnen zijn om op te stappen, zeker als ze inderdaad richting academia wil gaan zoals ExtraWaskracht zegt: een autoriteit terzake, die niet geassocieerd wordt met het latere debacle...

Het probleem met zulke speculaties is dat ze voor de hand liggende redenen negeren: meestal neemt iemand ontslag omdat ze een betere job gevonden hebben. Ze stond in de spotlights, de private sector betaalt meer dan de overheid, de academische wereld biedt andere voordelen, waarschijnlijk kreeg ze gewoon een "offer she can't refuse".
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 21 april 2017 @ 20:03:01 #86
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170388577
Wth? Is die 100 dagen waar Trump het in zijn tweet over had niet iets wat hij zichzelf had opgelegd? :?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 april 2017 @ 20:11:10 #87
426493 crew  PippenScottie
pi_170388766
House intelligence committee, onder leiding van Jason Chaffetz, gaat eindelijk zijn werk doen en de banden tussen Trump en Rusland onderzoeken.

James Comey, Sally Yates, Mike Rogers, John Brennan en James Clapper worden publiekelijk gehoord.

http://thehill.com/policy(...)-ag-yates-to-testify
  vrijdag 21 april 2017 @ 20:12:27 #88
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_170388796
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 20:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wth? Is die 100 dagen waar Trump het in zijn tweet over had niet iets wat hij zichzelf had opgelegd? :?
Nee, die 100 dagen is wel een standaard mijlpaal voor elke president.

Ik maak me zorgen over de tweets die hij de wereld inslingert over China en Noord Korea.
Dat zijn toch dingen die op hoog diplomatiek niveau besproken moeten worden naar mijn mening.

Zo'n tweet voegt niks toe en kan denk ik vooral schadelijk zijn voor de gesprekken en relaties.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 april 2017 @ 20:16:57 #89
426493 crew  PippenScottie
pi_170388903
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 20:12 schreef livelink het volgende:

[..]

Nee, die 100 dagen is wel een standaard mijlpaal voor elke president.

Ik maak me zorgen over de tweets die hij de wereld inslingert over China en Noord Korea.
Dat zijn toch dingen die op hoog diplomatiek niveau besproken moeten worden naar mijn mening.

Zo'n tweet voegt niks toe en kan denk ik vooral schadelijk zijn voor de gesprekken en relaties.
Teump heeft wel degelijk een contract opgesteld met de Amerikaanse kiezer met doelen voor de eerste honderd dagen:

https://assets.donaldjtru(...)2316-Contractv02.pdf

Van de beloofde wetgeving is werkelijk niets terecht gekomen.
  vrijdag 21 april 2017 @ 20:20:35 #90
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_170389011
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 20:16 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Teump heeft wel degelijk een contract opgesteld met de Amerikaanse kiezer met doelen voor de eerste honderd dagen:

https://assets.donaldjtru(...)2316-Contractv02.pdf

Van de beloofde wetgeving is werkelijk niets terecht gekomen.
Ik vond dit wel een geniale samenvatting

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 april 2017 @ 21:03:16 #91
426493 crew  PippenScottie
pi_170390306
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 20:20 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik vond dit wel een geniale samenvatting

[ afbeelding ]
Vandaag is wel een goede dag voor Trump en co.
Amerikaanse ontwikkelingswerker vrijgelaten in Egypte en een ISIS kopstuk gedood in Syrië.

Aan de andere kant, Rusland-onderzoek gaat een nieuwe fase in, dus succes is relatief.
  vrijdag 21 april 2017 @ 23:53:51 #92
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170395384
Stuk over een onderdeel van het nieuwe zorgplan:
http://www.politico.com/a(...)care-000419?cmpid=sf
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Games zaterdag 22 april 2017 @ 01:38:39 #94
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170395850
quote:
Goede God, en de president van de Verenigde Staten vindt dat stuk verdriet betrouwbaar :')
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_170396153
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 01:38 schreef Puddington het volgende:

[..]

Goede God, en de president van de Verenigde Staten vindt dat stuk verdriet betrouwbaar :')
Mwah, volgende week mss niet meer :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_170396360
quote:
US refuses to waive Russian sanctions, denies Exxon request to drill in Black Sea

Treasury Secretary Steven Mnuchin said the US would not be issuing any waivers to American oil companies seeking to drill in Russia.

"In consultation with President Donald J Trump, the Treasury Department will not be issuing waivers to US companies, including Exxon, authorizing drilling prohibited by current Russian sanctions," the Treasury Department head said in a statement.

The announcement followed reports that US oil giant Exxon Mobil had requested sanctions to be waivered on its Russia ventures, as it sought to resume a joint project with the Russia state-owned energy company, Rosneft.

..

In a statement, Exxon said it understood the government's decision but warned that it would only serve to help European energy companies, operating under looser Russian sanctions, to gain an upper hand in the region.

"Our 2015 application for a license under the provisions outlined in the US sanctions was made to enable our company to meet its contractual obligations under a joint venture agreement in Russia, where competitor companies are authorized to undertake such work under European sanctions," Exxon's statement said.

Rosneft officials have revealed that Italy's energy giant Eni plans to begin drilling in the region where Exxon had initially hoped to.
http://www.dw.com/en/us-r(...)black-sea/a-38541590
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 22 april 2017 @ 08:57:52 #97
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170397546
Het had me hogelijk verbaasd als ze daar mee in hadden gestemd.
pi_170397710
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:09 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Hoe is die Supreme Court rechter eigenlijk op het conto van Trump te schrijven?

De Republikeinen hebben op een ongekende manier moeten breken met fatsoen en tradities om hem daar te krijgen. Trumps rol daarin is alleen geweest dat hij zijn naam heeft moeten voorlezen van een lijstje dat hem is aangeleverd.
Jij was erbij?
pi_170397744
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 09:19 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Jij was erbij?
Dat de Republikeinen op vrij schandalige wijze de benoeming van een rechter onder Obama hebben geblokkeerd is toch algemeen bekend?
  zaterdag 22 april 2017 @ 09:49:50 #100
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170398013
zolang er over 4 jaar weer verkiezingen zijn en er opeens een democraat in the white house zit valt het wel mee met de democratie in de USA
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 22 april 2017 @ 09:50:39 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170398027
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 09:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat de Republikeinen op vrij schandalige wijze de benoeming van een rechter onder Obama hebben geblokkeerd is toch algemeen bekend?
konden ze doen omdat ze de meerderheid in het congres hadden en hebben, volgende keer is het andersom
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170398076
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 09:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

konden ze doen omdat ze de meerderheid in het congres hadden en hebben, volgende keer is het andersom
Zoiets een jaar rekken is niet bepaald gebruikelijk.
  zaterdag 22 april 2017 @ 09:58:28 #103
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_170398116
Steven Colbert is de afgelopen week ook weer op stoom met zijn Alex Jones imitatie:

Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 22 april 2017 @ 10:01:12 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170398137
Zolang Trump met wetsvoorstellen gecorrigeerd kan worden door de rechterlijke macht is het absoluut geen dictatuur,

Erdogan had ze gearresteerd die rechters en laten opsluiten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 22 april 2017 @ 10:09:46 #105
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170398285
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 09:50 schreef michaelmoore het volgende:
konden ze doen omdat ze de meerderheid in het congres hadden en hebben, volgende keer is het andersom
Het punt is niet dat ze het konden doen. Dat ze het konden doen is wel duidelijk, het is immers gedaan... :?
  zaterdag 22 april 2017 @ 10:11:38 #106
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170398318
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 10:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het punt is niet dat ze het konden doen. Dat ze het konden doen is wel duidelijk, het is immers gedaan... :?
ja, dus deden ze het

en terecht
de democraten zouden in die situatie exact hetzelfde gedaan hebben
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 22 april 2017 @ 10:15:18 #107
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170398384
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 10:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja, dus deden ze het

en terecht
de democraten zouden in die situatie exact hetzelfde gedaan hebben
Het is bij mijn weten nooit eerder gebeurd. Het is dus zeker niet gebruikelijk en speculatie of de democraten het in de omgekeerde positie ook gedaan zouden hebben. Een ding lijkt wel zeker... in de toekomst, als je wel de senaat, maar niet het witte huis hebt, dan gaat er dus gewoon geen kandidaat doorheen komen.
  zaterdag 22 april 2017 @ 10:16:48 #108
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170398400
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 10:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het is bij mijn weten nooit eerder gebeurd. Het is dus zeker niet gebruikelijk en speculatie of de democraten het in de omgekeerde positie ook gedaan zouden hebben.
Een ding lijkt wel zeker... in de toekomst, als je wel de senaat, maar niet het witte huis hebt, dan gaat er dus gewoon geen kandidaat doorheen komen.
Is nooit eerder gebeurd nee.
Had ook niet gemogen in mijn beleving , maar ja ze hebben het gered.

de hoogste rechter in de USA ,
Die kan wetsvoorstellen en decreten blokkeren / terugsturen, net als de eerste kamer hier

Maar toch heeft de rechter ook nu weer wetsvoorstellen van Trump tegen gehouden als onrechtmatig en tegen de grondwet
Dus de rechterlijke macht blijft onafhankelijk in de USA en dat is een groot goed

Daarnaast keurt het congres ZEKER niet alles goed van Trump s plannen , ook al zijn ze in de meerderheid republikein

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 22-04-2017 11:19:50 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170400095
Weekje vakantie, maar ben weer terug. In de sectie Trump personeelszaken weer vele mutaties.

Enkele nominaties:

Assistant Secretary for Mental Health and Substance Use at the Department of Health and Human Services
Dr. Ellie McCance-Katz
* Chief Medical Officer at the Rhode Island Department of Behavioral Health, Developmental Disabilities, and Hospitals
* Chief Medical Officer and Acting Chief Executive Officer of the Eleanor Slater Hospital
* Research Professor of Psychiatry and Human Behavior at Brown University
* Fmr. Chief Medical Officer at the Substance Abuse and Mental Health Services Administration
* Fmr. State Medical Director for the California Department of Alcohol and Drug Programs
* Fmr. Associate Professor of Psychiatry at the University of California San Francisco
* Fmr. Medical Director and Chief Operating Officer at the Virginia Health Practitioners' Intervention Program
* Fmr. Associate Professor of Psychiatry at the Virginia Commonwealth University
* Fmr. Associate Professor of Psychiatry at Yale University School of Medicine
* B.A. from Eastern Connecticut State University, M.D. from the University of Connecticut School of Medicine, Ph.D. in Infectious Disease Epidemiology from Yale University

andere namen op de shortlist waren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Assistant Secretary for Health at the Department of Health and Human Services
Dr. Brett Giroir
* President and CEO of ViraCyte
* Adjunct Professor of Pediatrics, Tropical Medicine, and Medical Ethics and Health Policy at the Baylor College of Medicine
* Founder of Health Science and Biosecurity Partners
* Partner at TransBio Ventures
* Senior Fellow at the Texas Medical Center Health Policy Institute
* Strategic Advisor for the Texas Medical Center Innovation Institute
* Member of the Texas Task Force for Infectious Disease Preparedness and Response
* Fmr. Member of the Board of NASA's National Space Biomedical Research Institute
* Fmr. Member of the Scientific Advisory Board of the Biodesign Institute at Arizona State University
* Fmr. CEO of the Texas A&M Health Science Center
* Fmr. Director of DARPA's Defense Science Office
* Fmr. Tenured Professor at the University of Texas Southwestern Medical Center
* A.B. in Biology from Harvard University, M.D. from the University of Texas Southwestern Medical Center

andere namen op de shortlist waren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Assistant Secretary for Community Planning and Development at the Department of Housing and Urban Development
Neal Rackleff
* Partner for Economic Development, Affordable Housing and Inner-city Revitalization at Locke Lord
* Board Member of the Houston Housing Finance Corporation
* Board Member of the Coalition for the Homeless
* Fmr. Director of the Houston Housing and Community Development Department
* Fmr. General Counsel at the Greenspoint Management District for the Redevelopment Authority and Tax Increment Reinvestment Zone
* Fmr. Assistant City Attorney for the City of Houston
* B.A. from Brigham Young University, J.D. from the University of Southern California Gould School of Law

andere namen op die shortlist:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chairman of the National Labor Relations Board
Philip Miscimarra
* Fmr. Member of the National Labor Relations Board
* Fmr. Partner in the Labor and Employment Group of Morgan Lewis & Bockius
* Fmr. Senior Fellow in the Center for Human Resources at the University of Pennsylvania’s Wharton Business School
* Fmr. Attorney in the Labor and Employment Practice at Seyfarth Shaw
* Fmr. Attorney for Employment Issues at Murphy Smith & Polk
* Fmr. Attorney for Labor Practices at Reed Smith Shaw & McClay
* B.A. in English and Economics from Duquesne University, MBA from the University of Pennsylvania Wharton School of Business, J.D. from the University of Pennsylvania Law School

anderen op die shortlist:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------
weer heel veel personen geinstalleerd, waaronder:

Deputy Commissioner of the Bureau of Reclamation at the Environmental Protection Agency
Alan Mikkelsen
* Consultant for Natural Resources, Water Issues, Public Policy and Native American Issues at Alpine Research
* Fmr. Chief of Staff at the U.S. Congress
* Fmr. Owner of Mountain View Farming and Ranching
* Fmr. Researcher of Wildlife Surveys, Aerial and Mountains at Alpine Air Research
* B.A. in Economics and Agricultural Economics from the University of Montana

Assistant Secretary for Management at the Department of Education
Holly Luong Ham
* Fmr. Executive for Business Development and Sales for Energy & Utilities Strategic Accounts at Hewlett Packard
* Fmr. Chairman and Advisor of the Board of Directors at Skills For Living, Inc.
* Fmr. Co-chair of the Center for Asian Pacific American Women
* Fmr. Lead Solution Architect at Hewlett Packard
* Fmr. Management Consultant for technical implementation of eProcurement solutions at EDS
* Fmr. EDI Team Leader for conversions at Kent Electronics
* Fmr. Systems Analyst at Helsingin Puhelin Oy
* B.B.A. in Management Information Systems and Operations Management from the University of Houston, MBA from the University of Houston
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_170400447
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:52 schreef Ulx het volgende:
Binnenkort wordt het pas leuk: De belastinghervormingen. Dit gaat niet zo'n appeltje-eitje worden als het afschaffen van Obamacare was, nee, dit gaat pas echt lastig worden. Ik pak de chips er vast bij.

http://www.politico.com/s(...)orm-opponents-237426
Zoveel popcorn is niet nodig

Tax Reform van Trump's kant is destijds gescheven door o.a. de huidige Treasury Sec. Mnuchin (en met Stephen Moore/Andrew Beal) en aan de kant van de House door Brady/Ryan. Alleen het BAT-gedeelte (van Ryan/Brady) is controversieel, voor de rest kunnen ze het in elkaar schuiven. Zeker als het gaat gebeuren via reconcilliation.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_170400571
PhilipRucker twitterde op vrijdag 21-04-2017 om 04:21:14 NEWS: Charity worker imprisoned in Egypt is home free in USA tonight after Trump intervened. Scoop @karendeyoung1 https://t.co/8ttqtWgJE1 reageer retweet
PhilipRucker twitterde op vrijdag 21-04-2017 om 04:24:25 Trump sent a US govt plane to Cairo to bring charity worker home. They just touched down at Andrews. https://t.co/8ttqtWgJE1 reageer retweet

Leuk voor haar en de familie na al die tijd :)
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:35:02 #112
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170402371
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 22 april 2017 @ 14:37:05 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170403618
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 22 april 2017 @ 14:38:09 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170403640
quote:
ach

kletspraat denk ik
als ze hem vervangen door de vicepresident , tja dan zou misschien goed zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 22 april 2017 @ 17:34:37 #115
104871 remlof
Europees federalist
pi_170407190

Dat zou wel wat zijn, als er bewijs is dat Trump wist dat de Russen zich voor hem inspanden.
pi_170407409
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 10:16 schreef michaelmoore het volgende:
Daarnaast keurt het congres ZEKER niet alles goed van Trump s plannen , ook al zijn ze in de meerderheid republikein
Klopt, net als met veel van die Executive Orders in de beginweken, sommige waren meer symbolisch.
Voor die muur bijvoorbeeld, als het congres het budget niet goedkeurt, dan gebeurt er daar niet veel mee.
https://www.theguardian.c(...)trump-administration
quote:
The rapid start of construction, promised throughout Trump's campaign and in an executive order issued in January on border security, was to be financed, according to the White House, with "existing funds and resources" of the Department of Homeland Security.

But so far, the DHS has identified only $20m that can be redirected to the multibillion-dollar project, according to a document prepared by the agency and distributed to congressional budget staff last week.

The document said the funds would be enough to cover a handful of contracts for wall prototypes, but not enough to begin construction of an actual barrier. This means that for the wall to move forward, the White House will need to convince Congress to appropriate funds.
quote:
Is nooit eerder gebeurd nee.
Had ook niet gemogen in mijn beleving , maar ja ze hebben het gered.

de hoogste rechter in de USA ,
Die kan wetsvoorstellen en decreten blokkeren / terugsturen, net als de eerste kamer hier
Het is natuurlijk sowieso apart dat zoveel ambten en functies in de VS zo politiek gekleurd zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 11:53 schreef antiderivative het volgende:
Weekje vakantie, maar ben weer terug. In de sectie Trump personeelszaken weer vele mutaties.

Enkele nominaties:
Al die lijstjes die antiderivative spamt bijvoorbeeld ;)
Er zijn iets van 4000 posities die benoemd moeten worden bij een nieuwe President, waarvan bij ongeveer 1000 goedkeuring van het Senate nodig is.
Dat is toch absurd veel ?

[ Bericht 24% gewijzigd door bluemoon23 op 22-04-2017 17:57:01 ]
pi_170407947
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:44 schreef bluemoon23 het volgende:
Al die lijstjes die antiderivative spamt bijvoorbeeld ;)
Er zijn iets van 4000 posities die benoemd moeten worden bij een nieuwe President, waarvan bij ongeveer 1000 goedkeuring van het Senate nodig is.
Dat is toch absurd veel ?
Het is een andere aanpak. Hier zijn feitelijk alle ambtenaren 'career officials'. In de VS is de verhouding bij de federale overheid volgens mij iets meer dan 2:1 wat betreft career officials versus politieke benoemingen. Er is echter niemand die je dwingt om alle politieke benoemingen van je voorganger eruit te schoppen. Als je ze wilt houden en ze willen blijven, dan is dat ook gewoon een optie.
Het ambtelijke apparaat heeft een flinke impact op het vormgeven en uitvoeren van beleid. In Nederland wordt er vaak genoeg geklaagd over de vermeende kleuring van departementen, om maar eens wat te noemen. Daarom is het in de VS gebruikelijk dat een nieuwe president veel mensen benoemt. Helpt natuurlijk ook niet echt dat er zelden iemand zo onvoorbereid in het Witte Huis is beland als Trump.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170408168
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:34 schreef remlof het volgende:

Dat zou wel wat zijn, als er bewijs is dat Trump wist dat de Russen zich voor hem inspanden.
Ben ook benieuwd naar dat Hollywood filmpje

#FAKENEWS
  zaterdag 22 april 2017 @ 18:32:55 #119
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170408426
Wat die muur betreft: kennelijk wil het Witte Huis zich nog wel inspannen om daar toch budget voor te krijgen en aangezien ze een aantal democraten nodig hebben dreigt Trump met het naar de klote helpen van de ACA.

Artikeltje van gister:
quote:
Schumer jabs White House over offer to fund Obamacare subsidies in exchange for border wall

[...]

Mulvaney told Bloomberg Live on Friday that White House officials have told Democrats they're willing to fund $1 in Obamacare subsidies for every $1 that’s provided for the border wall as both parties look to avert a government shutdown next Friday.

“That’s the offer we’ve given to our Democratic colleagues. That should form the fundamental understanding that gets us to an agreement," Mulvaney said.

Schumer’s office quickly threw cold water on the proposal, with spokesman Matt House saying Democrats thought Mexico was supposed to pay for the wall.

“The White House gambit to hold hostage health care for millions of Americans, in order to force American taxpayers to foot the bill for a wall that the president said would be paid for by Mexico is a complete nonstarter,” he said. “If the administration would drop their eleventh-hour demand for a wall that Democrats, and a good number of Republicans, oppose, congressional leaders could quickly reach a deal.”

[...]
pi_170408510
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat die muur betreft: kennelijk wil het Witte Huis zich nog wel inspannen om daar toch budget voor te krijgen en aangezien ze de democraten nodig hebben, dreigt Trump met het naar de klote helpen van de ACA.

Artikeltje van gister:

[..]

Tja, feitelijk wordt hij met zijn eigen grootspraak om de oren geslagen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 april 2017 @ 18:46:18 #121
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170408689
Maar Trump heeft nooit gezegd dat Mexico voor de muur gaat betalen. Hij spreekt namelijk de waarheid. Altijd. Dus moet het gelieg zijn van tienduizenden journalisten in combinatie met verkeerde conclusies trekken door een miljardje of wat mensen op deze planeet.
Dat kan niet anders.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 22 april 2017 @ 18:46:40 #122
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170408694
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tja, feitelijk wordt hij met zijn eigen grootspraak om de oren geslagen.
Daarbij lost zo'n muur in verhouding tot de prijs niet bijster veel op. Ik snap niet zo goed dat er fiscaal conservatieve republikeinen zijn die voor zo'n ineffectieve besteding van middelen zijn.
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:05:31 #123
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170409135
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Daarbij lost zo'n muur in verhouding tot de prijs niet bijster veel op. Ik snap niet zo goed dat er fiscaal conservatieve republikeinen zijn die voor zo'n ineffectieve besteding van middelen zijn.
maar dubbel zoute drop is ook veel beter voor je dan al die voorverpakte he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:40:18 #124
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170410056
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar dubbel zoute drop is ook veel beter voor je dan al die voorverpakte he
Ik snap niet wat je bedoelt.

[ Bericht 2% gewijzigd door ExtraWaskracht op 22-04-2017 19:47:42 ]
  Redactie Games zaterdag 22 april 2017 @ 22:11:16 #125
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170414713
Correspondent's dinner? Nah, kan Trump's ego niet aan:

https://www.nytimes.com/2(...)fb-nytimes&smtyp=cur
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zaterdag 22 april 2017 @ 22:21:24 #126
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_170414982
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:11 schreef Puddington het volgende:
Correspondent's dinner? Nah, kan Trump's ego niet aan:

https://www.nytimes.com/2(...)fb-nytimes&smtyp=cur
Hij is niet verplicht te komen...
*Hosselcopter*
  Redactie Games zaterdag 22 april 2017 @ 22:27:51 #127
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170415138
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:21 schreef Dibble het volgende:

[..]

Hij is niet verplicht te komen...
Dat hoeft hij inderdaad niet, maar het is gewoon goed gebruik dat de president komt. Sinds Nixon is het niet meer gebeurd dat een president heeft afgezegd: het getuigt gewoon van Trump's enorme maar fragiele ego dat hij staat te schuimbekken bij de gedachte dat hij op de hak wordt genomen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zaterdag 22 april 2017 @ 22:28:43 #128
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_170415152
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:27 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dat hoeft hij inderdaad niet, maar het is gewoon goed gebruik dat de president komt. Sinds Nixon is het niet meer gebeurd dat een president heeft afgezegd: het getuigt gewoon van Trump's enorme maar fragiele ego dat hij staat te schuimbekken bij de gedachte dat hij op de hak wordt genomen.
Goed gebruik in het voordeel van wie om precies te zijn?
*Hosselcopter*
  Redactie Games zaterdag 22 april 2017 @ 22:30:25 #129
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170415191
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:28 schreef Dibble het volgende:

[..]

Goed gebruik in het voordeel van wie om precies te zijn?
Het laat zien dat de president bereid is met kritische pers door een deur te kunnen en dat hij tegen een dosis zelfspot kan zegt ook wat over zijn persoonlijkheid.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zaterdag 22 april 2017 @ 22:32:56 #130
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170415241
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:28 schreef Dibble het volgende:

[..]

Goed gebruik in het voordeel van wie om precies te zijn?
De president en de pers. Vaak komt de president wat stijfjes over en is een luchtig moment wel positief in die zin. De speeches van Obama waren bv. best grappig imho.

Dat veronderstelt echter dat je geen pijnlijk idiote presidenten hebt die buiten de realiteit staan zoals destijds deze aanslag op W Bush duidelijk maakte:



Enfin, ik snap wel dat Trump na jarenlang er zelf bij geweest te zijn nu liever niet het onderwerp is; maar ergens ook wel jammer.
  zaterdag 22 april 2017 @ 22:37:18 #131
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_170415351
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:30 schreef Puddington het volgende:

[..]

Het laat zien dat de president bereid is met kritische pers door een deur te kunnen en dat hij tegen een dosis zelfspot kan zegt ook wat over zijn persoonlijkheid.
Bedoel je met kritische pers dezelfde lui die zijn zoon, vrouw en dochter beledigen? Logisch dat hij niet komt.
*Hosselcopter*
  Redactie Games zaterdag 22 april 2017 @ 22:39:41 #132
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170415419
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:37 schreef Dibble het volgende:

[..]

Bedoel je met kritische pers dezelfde lui die zijn zoon, vrouw en dochter beledigen? Logisch dat hij niet komt.
Beledigen nog wel, toe maar. Is het gewoon niet dat Trump iets te snel huillie huillie doet?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zaterdag 22 april 2017 @ 22:40:24 #133
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_170415448
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

De president en de pers. Vaak komt de president wat stijfjes over en is een luchtig moment wel positief in die zin. De speeches van Obama waren bv. best grappig imho.

Dat veronderstelt echter dat je geen pijnlijk idiote presidenten hebt die buiten de realiteit staan zoals destijds deze aanslag op W Bush duidelijk maakte:

Dit gebeurt bij een rally toch ook? En hoezo buiten de realiteit? Jij zegt dat Obama wie tientallen sterren en acteurs uitnodigde op bijeenkomsten dichterbij de realiteit staat dan een Trump die doodgewone werkers gaat opzoeken ?
*Hosselcopter*
  zaterdag 22 april 2017 @ 22:43:39 #134
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_170415547
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:39 schreef Puddington het volgende:

[..]

Beledigen nog wel, toe maar. Is het gewoon niet dat Trump iets te snel huillie huillie doet?
Het is eerder de pers die huilie huilie doet want ze gaan weer samenkomen zonder enige doel, naar elkaars gezicht kijken terwijl Trump elders in het land gaat speechen aan average Joe en vinger gaat wijzen naar de media welke op kosten van de staat archaīsche wijze bijeenkomsten houd die niet meer van deze tijd zijn.

En ze trappen en elke keer weer in.
*Hosselcopter*
  Redactie Games zaterdag 22 april 2017 @ 22:44:33 #135
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170415580
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:43 schreef Dibble het volgende:

[..]

Het is eerder de pers die huilie huilie doet want ze gaan weer samenkomen zonder enige doel, naar elkaars gezicht kijken terwijl Trump elders in het land gaat speechen aan average Joe en vinger gaat wijzen naar de media welke op kosten van de staat archaīsche wijze bijeenkomsten houd die niet meer van deze tijd zijn.

En ze trappen en elke keer weer in.
Nou ja, het doel is net uitgelegd door Waskracht en mij... en zo'n rally is natuurlijk wel makkelijk. Geen grappen over je persoon en je beleid die je kant opvliegen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zaterdag 22 april 2017 @ 22:45:24 #136
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170415608
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:40 schreef Dibble het volgende:

[..]

Dit gebeurt bij een rally toch ook? En hoezo buiten de realiteit? Jij zegt dat Obama wie tientallen sterren en acteurs uitnodigde op bijeenkomsten dichterbij de realiteit staat dan een Trump die doodgewone werkers gaat opzoeken ?
Nee, een rally is doorgaans een juichgebeuren. Dat is geen vriendelijk gebaar naar alle Amerikanen waar hij president van is en toont al helemaal geen zelfspot.

Als ik het heb over buiten de realiteit staan .. moeten we het hier echt over hebben na het zeggen dat zijn ceremonie de grootste was, miljoenen stemmers in Californie gefraudeerd hadden en ook nog eens allemaal tegen hem en het denken dat klimaatverandering een Chinese hoax is om maar 3 dingen te noemen die me het eerste te binnen schieten?

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 22-04-2017 22:51:42 ]
  zaterdag 22 april 2017 @ 22:54:20 #137
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_170415846
D
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:44 schreef Puddington het volgende:

[..]

Nou ja, het doel is net uitgelegd door Waskracht en mij... en zo'n rally is natuurlijk wel makkelijk. Geen grappen over je persoon en je beleid die je kant opvliegen.
Dan houd de pers toch lekker een tegenrally? Nogmaals het dinner is een traditie, geen wet. Trump mag lekker doen wat hij wil.
*Hosselcopter*
  zaterdag 22 april 2017 @ 22:56:19 #138
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_170415902
quote:
Angela Merkel reportedly had to explain the ‘fundamentals’ of EU trade to Trump 11 times

(..)

“Ten times Trump asked [German chancellor Angela Merkel] if he could negotiate a trade deal with Germany. Every time she replied, ‘You can’t do a trade deal with Germany, only the EU,'” the official said.

They continued: “On the eleventh refusal, Trump finally got the message, ‘Oh, we’ll do a deal with Europe then.'”

Merkel reportedly told her cabinet members that Trump had “very basic misunderstandings” on the “fundamentals” of the EU and trade.

The exchange occurred when Merkel met with Trump last month and reportedly convinced him to negotiate with the EU as a bloc after attempts by his administration to deal with individual countries were declined.

The conversation led Trump’s administration to realize that it was more vital to US interests to nail down a trade deal with the EU than one with the UK post-Brexit, a source close to the White House told the Times.

Trump’s new stance is similar to the one adopted by former president Barack Obama, who warned that the UK would be “at the back of the queue” if it followed through with Brexit.

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
Een maand geleden waren er al soortgelijke nieuwsberichten, maar kennelijk had Trump 11 correcties nodig. En de houding tov Brexit wordt daarmee ook iets anders.
Géén kloon van tvlxd!
  Redactie Games zaterdag 22 april 2017 @ 22:58:29 #139
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170415957
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:56 schreef Montov het volgende:

[..]

Een maand geleden waren er al soortgelijke nieuwsberichten, maar kennelijk had Trump 11 correcties nodig. En de houding tov Brexit wordt daarmee ook iets anders.
God, dat ze het ook 10 keer zegt :') Ik zou dan echt zoiets hebben van, zoek het maar uit.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zaterdag 22 april 2017 @ 23:02:12 #140
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170416072
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:56 schreef Montov het volgende:

[..]

Een maand geleden waren er al soortgelijke nieuwsberichten, maar kennelijk had Trump 11 correcties nodig. En de houding tov Brexit wordt daarmee ook iets anders.
Ik weet niet goed wat het betekent als ze zeggen dat de UK dan achter aan moet sluiten. Ze hebben toch wel genoeg ambtenaren om die zaken min of meer tegelijk te regelen?
  zaterdag 22 april 2017 @ 23:06:27 #141
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_170416174
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 23:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik weet niet goed wat het betekent als ze zeggen dat de UK dan achter aan moet sluiten. Ze hebben toch wel genoeg ambtenaren om die zaken min of meer tegelijk te regelen?
Ik vrees dat hij eigenlijk op dit moment nog niet genoeg mensen heeft om wat dan ook goed te regelen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 22 april 2017 @ 23:11:07 #142
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170416311
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 23:06 schreef livelink het volgende:
Ik vrees dat hij eigenlijk op dit moment nog niet genoeg mensen heeft om wat dan ook goe
Mja, maar volgens het artikel was dat een uitspraak van Obama in de tijd van Obama.
  zaterdag 22 april 2017 @ 23:13:30 #143
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_170416390
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 23:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Mja, maar volgens het artikel was dat een uitspraak van Obama in de tijd van Obama.
Van Obama had ik het meer als een principe-uitspraak gezien. Voor Trump is dat anders. Hij was zo pro-Brexit, dat ik dit niet zag aankomen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 23 april 2017 @ 04:14:48 #145
323401 Kijkertje
met filter
pi_170419160
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 23 april 2017 @ 08:38:09 #146
192592 SureD1
------------------------------
pi_170419780
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 23:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik weet niet goed wat het betekent als ze zeggen dat de UK dan achter aan moet sluiten. Ze hebben toch wel genoeg ambtenaren om die zaken min of meer tegelijk te regelen?
Het VK is voorlopig helemaal niet bevoegd om over handelsverdragen (met wie dan ook) te onderhandelen, dat is een exclusieve bevoegdheid van de EU (zoals Merkel Trump ook 11 keer moest uitleggen). Dat kan dus pas als Brexit een feit is, en dat duurt nog wel ff.
  zondag 23 april 2017 @ 09:46:00 #147
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170420339
http://www.telegraaf.nl/b(...)Assad_militie__.html

O jee, dat vind Poetin vast niet goed
quote:
JERUZALEM - Het Israëlische leger heeft zondag een aanval uitgevoerd op de stad Quneitra in het zuiden van Syrië.
De Israëlische krant Haaretz meldde dat de actie was gericht tegen een militie die de Syrische president Bashar al-Assad steunt.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170421324
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:56 schreef Montov het volgende:

[..]

Een maand geleden waren er al soortgelijke nieuwsberichten, maar kennelijk had Trump 11 correcties nodig. En de houding tov Brexit wordt daarmee ook iets anders.
Wat een clown is de hele regering toch
pi_170422113
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170423502
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:27 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dat hoeft hij inderdaad niet, maar het is gewoon goed gebruik dat de president komt. Sinds Nixon is het niet meer gebeurd dat een president heeft afgezegd: het getuigt gewoon van Trump's enorme maar fragiele ego dat hij staat te schuimbekken bij de gedachte dat hij op de hak wordt genomen.
Ah wat lief
  zondag 23 april 2017 @ 16:14:54 #151
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_170429969
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

De president en de pers. Vaak komt de president wat stijfjes over en is een luchtig moment wel positief in die zin. De speeches van Obama waren bv. best grappig imho.

Dat veronderstelt echter dat je geen pijnlijk idiote presidenten hebt die buiten de realiteit staan zoals destijds deze aanslag op W Bush duidelijk maakte:



Enfin, ik snap wel dat Trump na jarenlang er zelf bij geweest te zijn nu liever niet het onderwerp is; maar ergens ook wel jammer.
Die W Bush onderging het wel verder gewoon als een kerel. Voor mij altijd een mooie uiting van de Amerikaanse vrijheid van meningsuiting op het moment dat de president op zo'n directe manier becommentarieerd kan worden. Jammer maar niet onverwacht dat Trump het niet door laat gaan.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 23 april 2017 @ 16:28:37 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170430392
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:27 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dat hoeft hij inderdaad niet, maar het is gewoon goed gebruik dat de president komt. Sinds Nixon is het niet meer gebeurd dat een president heeft afgezegd: het getuigt gewoon van Trump's enorme maar fragiele ego dat hij staat te schuimbekken bij de gedachte dat hij op de hak wordt genomen.
ja daar kan niet niet tegen

geen gevoel voor humor
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 23 april 2017 @ 17:21:04 #153
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170431929
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2017 16:14 schreef Euribob het volgende:

[..]

Die W Bush onderging het wel verder gewoon als een kerel. Voor mij altijd een mooie uiting van de Amerikaanse vrijheid van meningsuiting op het moment dat de president op zo'n directe manier becommentarieerd kan worden. Jammer maar niet onverwacht dat Trump het niet door laat gaan.
Maar het is oud nieuws toch? Dat heeft hij een hele tijd geleden al aangekondigd. Kan me nog herinneren dat het hier toen ook besproken is.

Dat hij diezelfde avond een rally gaat houden is dan weer wel nieuws. Al was het te voorspellen dat hij zoiets zou gaan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 23-04-2017 17:40:24 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 23 april 2017 @ 17:34:03 #154
323401 Kijkertje
met filter
pi_170432286
Hij is ook een murenbouwer en geen bruggenbouwer.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 23 april 2017 @ 17:39:50 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170432454
quote:
6s.gif Op zondag 23 april 2017 17:34 schreef Kijkertje het volgende:
Hij is ook een murenbouwer en geen bruggenbouwer.
Met die muur heeft hij anders ook dikke problemen. Probeert die nu gefinancierd te krijgen dmv afpersing van de Democraten: een dollar (voor de muur) voor een dollar (voor gezondheidszorg).
Walgelijke praktijken.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 23 april 2017 @ 17:41:25 #156
323401 Kijkertje
met filter
pi_170432486
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 17:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Met die muur heeft hij anders ook dikke problemen. Probeert die nu gefinancierd te krijgen dmv afpersing van de Democraten: een dollar (voor de muur) voor een dollar (voor gezondheidszorg).
Walgelijke praktijken.
Ja ik las het. Dat is the art of the deal zeker :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 23 april 2017 @ 17:47:46 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170432663
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2017 17:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja ik las het. Dat is the art of the deal zeker :D
Ook zo'n lekker hoogstaande tweet van hem. Niet door hebben of er geen donder om geven dat dat 'dies' in die tweet daadwerkelijk over mensenlevens gaat uiteindelijk

https://mobile.twitter.co(...)s/856150719656755200
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 23 april 2017 @ 17:50:20 #158
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_170432740
Misschien kan Trump met een EO de Democraten afschaffen. Scheelt hem een hoop gedoe.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 23 april 2017 @ 17:54:51 #159
323401 Kijkertje
met filter
pi_170432871
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 17:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ook zo'n lekker hoogstaande tweet van hem. Niet door hebben of er geen donder om geven dat dat 'dies' in die tweet daadwerkelijk over mensenlevens gaat uiteindelijk

https://mobile.twitter.co(...)s/856150719656755200
Dat realiseert hij zich denk ik niet eens. Het enige waar hij obsessief mee bezig is, is dat er Obama in die Care staat. Een doorn in het oog.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 23 april 2017 @ 18:06:04 #160
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170433161
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2017 17:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat realiseert hij zich denk ik niet eens. Het enige waar hij obsessief mee bezig is, is dat er Obama in die Care staat. Een doorn in het oog.
Wat maar weer eens aantoont dat de man volslagen ongeschikt is voor het ambt van president.

Edit: Officieel is het natuurlijk gewoon de Affordable Care Act (ACA).

[ Bericht 5% gewijzigd door Whiskers2009 op 23-04-2017 18:11:16 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 23 april 2017 @ 18:09:25 #161
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170433245
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2017 17:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat realiseert hij zich denk ik niet eens. Het enige waar hij obsessief mee bezig is, is dat er Obama in die Care staat. Een doorn in het oog.
Naja, als dat zo is ... ja, hij heeft kennelijk een hekel aan Obama, maar de term Obamacare is natuurlijk niet iets waar Obama zelf mee gekomen is... dat zijn zijn republikeinse vrienden geweest.
  zondag 23 april 2017 @ 18:12:16 #162
323401 Kijkertje
met filter
pi_170433310
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Naja, als dat zo is ... ja, hij heeft kennelijk een hekel aan Obama, maar de term Obamacare is natuurlijk niet iets waar Obama zelf mee gekomen is... dat zijn zijn republikeinse vrienden geweest.
Klopt! Obama ging het nl wel om een beter zorgstelsel voor het volk en niet om zijn eigen ego O+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_170433344
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2017 18:12 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Klopt! Obama ging het nl wel om een beter zorgstelsel voor het volk en niet om zijn eigen ego O+
Haalde deze ook de mensen van de straat dan?
Of nadat ze zorg zouden krijgen weer terug de straat op?
  zondag 23 april 2017 @ 18:39:02 #164
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_170434158
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:50 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien kan Trump met een EO de Democraten afschaffen. Scheelt hem een hoop gedoe.
Hij heeft de Democraten hard nodig. Anders kan hij hen niet meer de schuld geven van alles wat hij zelf fout doet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 23 april 2017 @ 19:44:07 #165
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_170435996
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2017 12:41 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ah wat lief
Je hebt per ongeluk lief geschreven waar je laf bedoelde.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 april 2017 @ 22:03:37 #166
862 Arcee
Look closer
pi_170442354
realDonaldTrump twitterde op zondag 23-04-2017 om 21:48:16 New polls out today are very good considering that much of the media is FAKE and almost always negative. Would still beat Hillary in ..... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zondag 23-04-2017 om 21:55:04 ...popular vote. ABC News/Washington Post Poll (wrong big on election) said almost all stand by their vote on me & 53% said strong leader. reageer retweet
En hij blijft maar terugkomen op de verkiezingsuitslag. Wat een kinderachtige kerel is het toch.
  zondag 23 april 2017 @ 22:10:49 #167
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170442641
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:03 schreef Arcee het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zondag 23-04-2017 om 21:48:16 New polls out today are very good considering that much of the media is FAKE and almost always negative. Would still beat Hillary in ..... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zondag 23-04-2017 om 21:55:04 ...popular vote. ABC News/Washington Post Poll (wrong big on election) said almost all stand by their vote on me & 53% said strong leader. reageer retweet
En hij blijft maar terugkomen op de verkiezingsuitslag. Wat een kinderachtige kerel is het toch.
True.
Afgezien daarvan is het bull (would still beat Hillary in the popular vote). Hillary had de popular vote, niet Trump.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_170442755
Zo veel belangrijke zaken om je druk over te maken, maar het enige dat er toe lijkt te doen bij de president van de VS is zijn eigen ego...
  zondag 23 april 2017 @ 22:14:12 #169
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_170442787
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:03 schreef Arcee het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zondag 23-04-2017 om 21:48:16 New polls out today are very good considering that much of the media is FAKE and almost always negative. Would still beat Hillary in ..... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zondag 23-04-2017 om 21:55:04 ...popular vote. ABC News/Washington Post Poll (wrong big on election) said almost all stand by their vote on me & 53% said strong leader. reageer retweet
En hij blijft maar terugkomen op de verkiezingsuitslag. Wat een kinderachtige kerel is het toch.
Deze man is 70 jaar oud maar gedraagt zich als iemand van 7 jaar
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 23 april 2017 @ 22:26:04 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170443288
quote:
2s.gif Op zondag 23 april 2017 22:14 schreef Falco het volgende:

[..]

Deze man is 70 jaar oud maar gedraagt zich als iemand van 7 jaar
Yups. Zo niet jonger.
Verkiezingen zijn al maanden (bijna een half jaar) geleden, hij heeft gewonnen. Maar hij blijft er maar over zaniken (en liegen).
Idem over alles wat hem niet lukt. Schuld vd pers, Obama of de Democraten. Dat de Reps het Huis, de Senaat en het WH hebben doet niet ter zake.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 23 april 2017 @ 22:27:10 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170443331
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:13 schreef Kansenjongere het volgende:
Zo veel belangrijke zaken om je druk over te maken, maar het enige dat er toe lijkt te doen bij de president van de VS is zijn eigen ego...
As always..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 april 2017 @ 22:45:36 #172
862 Arcee
Look closer
pi_170444183
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Afgezien daarvan is het bull (would still beat Hillary in the popular vote). Hillary had de popular vote, niet Trump.
Inderdaad, maar hij praat alleen tegen z'n eigen aanhang en die gelooft 'm toch wel.
  zondag 23 april 2017 @ 23:07:48 #173
192592 SureD1
------------------------------
pi_170444937
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:45 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, maar hij praat alleen tegen z'n eigen aanhang en die gelooft 'm toch wel.
Ik denk dat hij niet eens naar/voor zijn aanhang tweet, hij tweet naar zichzelf. Zijn narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft een narcistische persoonlijkheidsstoornis... Hij is letterlijk off the charts..
  maandag 24 april 2017 @ 00:14:09 #174
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170446265
Toch mooi dat Trump oude tweets heeft voor elk mogelijk onderwerp die zijn hypocrisie feilloos aantonen
https://mobile.twitter.com/locations131/status/856247522750279682
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_170446296


_O-



"Face the nation" more like "Deface the nation"



Super-Duper wall kost iets meer dan 10 miljard.

quote:
TRUMP: Yeah, it's funny: One of the best chemistries I had was with (German Chancellor Angela) Merkel.

(Crosstalk) AP: Really?

TRUMP: Chancellor Merkel.

TRUMP: And I guess somebody shouted out, "Shake her hand, shake her hand," you know. But I never heard it. But I had already shaken her hand four times. You know, because we were together for a long time.
Het hele transcript van het 'interview' is hier te vinden:
https://apnews.com/c810d7de280a47e88848b0ac74690c83

[ Bericht 21% gewijzigd door Nintex op 24-04-2017 00:24:02 ]
  Overall beste user 2022 maandag 24 april 2017 @ 07:54:04 #176
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170447544
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:13 schreef Kansenjongere het volgende:
Zo veel belangrijke zaken om je druk over te maken, maar het enige dat er toe lijkt te doen bij de president van de VS is zijn eigen ego...
Trumplogica: Hij kan pas aan nieuwe dingen beginnen als het duidelijk is dat ouder werk af is. Zolang men dus blijft hameren dat HRC de popular vote won en Trump niet de meeste toeschouwers had bij zijn inauguratie kan hij dus niet starten met het invoeren van wetten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170449197
Trump agenda vandaag:

* Call with Chancellor Angela Merkel of Germany
* Meeting with NASA Astronaut Kate Rubins
* Special Earth-to-space call from the Oval Office to the International Space Station to personally congratulate NASA Astronaut Peggy Whitson on her record
* Presentation of new STEM education materials for schools
* Intelligence briefings
* Meeting with the United Nations Security Council Ambassadors
* Signing of a proclamation on Holocaust Remembrance
* Hosting a credential ceremony for newly appointed Ambassadors to Washington
* Meeting with Secretary of Defense James Mattis and Chairman of the Joint Chiefs of Staff Gen. Joseph Dunford
* Hosting a reception for conservative media
* Dinner with Senator John McCain and Mrs. McCain and Senator Lindsey Graham

--
Senate agenda:

* Floor vote to consider the nomination of Sonny Perdue, of Georgia, to be Secretary of Agriculture
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_170449264
Breitbart en the Daily Caller in het Witte Huis om te borrelen met de president, wat een dag.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170450144
^^ Het lage niveau in POL is als onkruid, het blijft maar terugkomen...

Call gaat over Syrië en een eventuele Oekraine-deal waarover Merkel zich positief heeft uitgelaten. Eerder:

The Trump administration is expected to appoint a special envoy for directly communicating with a top aide to Russian President Vladimir Putin, according to a new report. ..The envoy’s job would involve negotiating with Surkov over ending the three-year-old conflict in eastern Ukraine, which began when Russia annexed Crimea from Ukraine and backed pro-Russian separatists in the country....German Chancellor Angela Merkel supports opening the channel, according to the report, and raised the idea while meeting President Trump at the White House in March.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  maandag 24 april 2017 @ 11:58:32 #180
192592 SureD1
------------------------------
pi_170450675
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:31 schreef antiderivative het volgende:
^^ Het lage niveau in POL is als onkruid, het blijft maar terugkomen...

Call gaat over Syrië en een eventuele Oekraine-deal waarover Merkel zich positief heeft uitgelaten. Eerder:

The Trump administration is expected to appoint a special envoy for directly communicating with a top aide to Russian President Vladimir Putin, according to a new report. ..The envoy’s job would involve negotiating with Surkov over ending the three-year-old conflict in eastern Ukraine, which began when Russia annexed Crimea from Ukraine and backed pro-Russian separatists in the country....German Chancellor Angela Merkel supports opening the channel, according to the report, and raised the idea while meeting President Trump at the White House in March.
Ah dus niet over de gecompliceerde verhouding tussen de EU en haar Lidstaten die Trump zelfs na herhaalde uitleg van Merkel niet begreep. Iets wat ik in een satirische post probeerde duidelijk te maken. Klaarblijkelijk was het nodig daar een tr over te maken aangezien die reactie is weggemodereerd. Censuur, altijd een goed idee :N
Als jij deze info nu meteen had gepost ipv een droge lijst dan had ik er niet naar hoeven vissen :)
pi_170451598
mijn vriendin heeft een zoontje van 5 en als die aantoonbaar verloren heeft met een spelletje dan verzint ie van alles zodat het toch lijkt alsof ie gewonnen heeft. Ik zie overeenkomsten.
pi_170453682
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 00:16 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
Het hele transcript van het 'interview' is hier te vinden:
https://apnews.com/c810d7de280a47e88848b0ac74690c83
Godsamme, wat surreëel weer om een soort kleuter in een snoepwinkel wanhopig op zoek naar erkenning te herkennen in de machtigste man op aarde :X

quote:
AP: Did you expect you would have good chemistry with her?

TRUMP: No. Because, um, I'm at odds on, you know, the NATO payments and I'm at odds on immigration. We had unbelievable chemistry. And people have given me credit for having great chemistry with all of the leaders, including el-Sissi. ...

AP: Do you feel like you have changed the office of the presidency, how the presidency can be used to effect change?

TRUMP: I think the 100 days is, you know, it's an artificial barrier. It's not very meaningful. I think I've established amazing relationships that will be used the four or eight years, whatever period of time I'm here. I think for that I would be getting very high marks because I've established great relationships with countries, as President el-Sissi has shown and others have shown. Well, if you look at the president of China, people said they've never seen anything like what's going on right now. I really liked him a lot. I think he liked me. We have a great chemistry together. ...

TRUMP: I've developed great relationships with all of these leaders. Nobody's written that. In fact, they said, "Oh, well, he's not treating them nicely," because on NATO, I want them to pay up. But I still get along with them great, and they will pay up. In fact, with the Italian prime minister yesterday, you saw, we were joking, "Come on, you have to pay up, you have to pay up." He'll pay.
:')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_170453818
quote:
AP: You did put out though, as a candidate, you put out a 100-day plan. Do you feel like you should be held accountable to that plan?

TRUMP: Somebody, yeah, somebody put out the concept of a hundred-day plan.
Typisch dit, wel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 maandag 24 april 2017 @ 14:12:19 #184
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170453899
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2017 14:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Typisch dit, wel.
I don't see any plan at all, sir.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 24 april 2017 @ 14:30:12 #185
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170454274
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2017 14:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Typisch dit, wel.
Somebody, NOT ME(!), somebody....

:')
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_170454299
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Somebody, NOT ME(!), somebody....

:')
Goed, hij zet er dan blijkbaar zijn handtekening onder, maar in principe had hij hier niets mee te maken. Gewoon een stagiair joh. Oneerlijk om hem hier op aan te kijken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 24 april 2017 @ 17:33:07 #187
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_170458127
Wat een ongelooflijk interview van Trump met AP. Zoals deze nugget:

quote:
I was on Wolf Blitzer, very fair interview, the first time I was ever asked about NATO, because I wasn’t in government. People don’t go around asking about NATO if I’m building a building in Manhattan, right? So they asked me, Wolf ... asked me about NATO, and I said two things. NATO’s obsolete — not knowing much about NATO, now I know a lot about NATO — NATO is obsolete, and I said, “And the reason it’s obsolete is because of the fact they don’t focus on terrorism.” You know, back when they did NATO there was no such thing as terrorism.
63 miljoen Amerikanen zijn erin getrapt. De onwetendheid, de ijdelheid en de leugens.
Géén kloon van tvlxd!
pi_170458948
quote:
9s.gif Op maandag 24 april 2017 17:33 schreef Montov het volgende:
Wat een ongelooflijk interview van Trump met AP. Zoals deze nugget:

[..]

63 miljoen Amerikanen zijn erin getrapt. De onwetendheid, de ijdelheid en de leugens.
Hier kun je toch geen soep van koken?

quote:
TRUMP: Well he said, you'll be the greatest president in the history of, but you know what, I'll take that also, but that you could be. But he said, will be the greatest president but I would also accept the other. In other words, if you do your job, but I accept that. Then I watched him interviewed and it was like he never even was here. It's incredible. I watched him interviewed a week later and it's like he was never in my office. And you can even say that.
Was hij dronken of zo?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_170460556
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 18:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Hier kun je toch geen soep van koken?

[..]

Was hij dronken of zo?
Geen soep van koken? Is toch crystal clear?

Trump: hij kwam hier en we praatten over. <snip> en hij zei, "u zal de beste president ooit zijn"
AP: Dat betwist hij een beetje
Trump: Hij zei het hier voor zes mensen.. Wat zei hij dan, wat bedoel je "een beetje"?
AP:hij zij "you could be a great president if and then (moet "when" zijn neem ik aan) ...
quote:
TRUMP: Well he said, "you'll be the greatest president in the history of", but you know what, I'll take that also, but that "you could be".
But he said, "will be the greatest president", but I would also accept the other, in other words, "..if you do your job..", but I accept that.

Then I watched him interviewed and it was like he never even was here. It's incredible. I watched him interviewed a week later and it's like he was never in my office. And you can even say that.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Overall beste user 2022 maandag 24 april 2017 @ 19:41:01 #190
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170460996
Wat anderen zeiden voordat hij het werd boeit toch niet meer? Hij is het, en heeft te presteren. En dat doet hij niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 24 april 2017 @ 19:47:11 #191
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_170461156
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Godsamme, wat surreëel weer om een soort kleuter in een snoepwinkel wanhopig op zoek naar erkenning te herkennen in de machtigste man op aarde :X

[..]

:')
Onverhulde verkooppraat. Maakt deel uit van 'the art of selling'. Always project an image of success. Werkt niet altijd even goed.
The view from nowhere.
  Overall beste user 2022 maandag 24 april 2017 @ 19:52:55 #192
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170461261
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:47 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Onverhulde verkooppraat. Maakt deel uit van 'the art of selling'. Always project an image of success. Werkt niet altijd even goed.
Als je niks verkoopt schiet een vlotte babbel niet op.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170461496
Trump spreekt met astronauten in de ISS:

realDonaldTrump twitterde op maandag 24-04-2017 om 19:11:31 Join me in congratulating @NASA's @AstroPeggy by using the hashtag #CongratsPeggy! Earlier today:… https://t.co/AUdJgxXiT4 reageer retweet
  maandag 24 april 2017 @ 20:10:00 #194
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170461659
quote:
Entire U.S. Senate to go to White House for North Korea briefing

Top Trump administration officials will hold a rare briefing on Wednesday at the White House for the entire U.S. Senate on the situation in North Korea, senior Senate aides said on Monday.

All 100 senators have been asked to the White House for the briefing by Secretary of State Rex Tillerson, Secretary of Defense Jim Mattis, Director of National Intelligence Dan Coats and General Joseph Dunford, chairman of the Joint Chiefs of Staff, the aides said.

While top administration officials routinely travel to Capitol Hill to address members of Congress on foreign policy and national security matters, it is unusual for the entire 100-member Senate to go to such an event at the White House, and for those four top officials to be involved.

U.S. officials have expressed mounting concern over North Korea's nuclear and missile tests, and its threats to attack the United States and its Asian allies.

President Donald Trump criticized North Korea's "continued belligerence" and said its actions were destabilizing during a telephone call with Chinese President Xi Jinping on Sunday, the White House said.

The briefing will take place at 3 p.m. EDT.

House aides said they were working with the White House to set a similar briefing for members of the House of Representatives.
pi_170463551
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:47 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Onverhulde verkooppraat. Maakt deel uit van 'the art of selling'. Always project an image of success. Werkt niet altijd even goed.
Het erge is dat het zo transparant is. Ook net als een kleuter die een verhaaltje verzint. Maar omdat ie miljoenen op de bank heeft neemt iedereen hem serieus.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_170463674
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 18:22 schreef Barbusse het volgende:
Was hij dronken of zo?
De achtergrond hiervan was dat een bekende Amerikaan zei 'you could be the greatest president ever' tijdens smalltalk. Vervolgens zei Trump overal dat die man zei 'you will be the greatest president ever'. Die lichte verdraaiing van feiten kwam natuurlijk aan het licht dus Trump moest zich in wat bochten wringen om er onder uit te komen. Dus nu heeft hij er van gemaakt dat 'could be' ook heel mooi is. En daar lult hij zich nogal eens over vast :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_170463746
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 19:52 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als je niks verkoopt schiet een vlotte babbel niet op.
Long read op politico zegt toch iets anders. Ook hier zou hij zo maar mee weg kunnen komen. Alle verliezen doen voorkomen als de grootste overwinning ooit en dat stug volhouden. Hij is er rijk en oud mee geworden. En 40% van de Amerikanen gelooft het.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_170464168
What the....


Die William Harper is daadwerkelijk een Trump adviseur? Damn.....
pi_170466159
Ondertussen ziet Japan wel heil in een TPP zonder de VS:
http://buff.ly/2paSjsV
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 24 april 2017 @ 23:07:03 #200
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170466805
quote:
McConnell: No deal yet on government funding

Senate Majority Leader Mitch McConnell (R-Ky.) said lawmakers are continuing to negotiate on a bill to keep the government funded and prevent a shutdown at the end of the week.

McConnell offered no news of progress in the talks but said the goal was to complete work “very soon”

“As we all know, bipartisan talks continued through the state work period on the way forward on government funding legislation,” he said from the Senate floor.

“Those discussions continue this week so we can complete our work on that issue very soon.”

The White House is pressing for money to be included in the bill that would begin paying for a wall on the Mexican border.

Democrats say they will oppose any bill with funding for the wall. Republicans will need Democratic support to get the spending bill to Trump’s desk.

A supplemental request sent to Congress earlier this year included roughly $1.5 billion for the project.

Lawmakers have until Friday night to pass legislation avoiding a shutdown.

Senate Minority Leader Charles Schumer (D-N.Y.) accused the administration of using the border wall to “hold the government hostage.”

“If the administration insists on funding for a wall in the bill, it will endanger the prospects of the bill passing and raise the prospects of a government shutdown because of a border wall we believe is a pointless waste of taxpayer money for several reasons,” he said from the Senate floor.

Schumer added that he thought the talks among congressional leadership were making progress before the White House became involved.

“The four-corner negotiations, that is, Leader McConnell, myself, Speaker Ryan and Leader Pelosi have been going very well until a monkey wrench was thrown into them,” he said, referring to Speaker Paul Ryan (R-Wis.) and House Minority Leader Nancy Pelosi (D-Calif.).

Republicans hold the White House and majorities in the House and Senate, raising the political danger for the GOP if there is a shutdown.
Tick tock...
  Redactie Games dinsdag 25 april 2017 @ 00:41:52 #201
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170468608
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Tick tock...
Zijn ze al moe van al het winnen?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  dinsdag 25 april 2017 @ 13:41:35 #202
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170475865
Een boeiende reconstructie van "But her emails!!!11!!"-gate door de NYT.
pi_170477234
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 18:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Hier kun je toch geen soep van koken?

[..]

Was hij dronken of zo?
Zijn Engels is zo onduidelijk... Hij maakte steeds halve zinnen begint dan opeens iets anders. Je zou denken dat hij net uit Mexico is gekomen _O-
  dinsdag 25 april 2017 @ 15:09:38 #204
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_170477686
Perez uitgejoeld bij de eerste Unity Tour nadat Sanders een lange ovatie kreeg. Dat viel nogal te voorspellen, zou je zo denken. _O-
Ofwel, waarom Hillbilly de verkiezingen verloor.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_170477815
Zag je naam en verwachtte iets over Hillary. Tegelijkertijd wel en niet teleurgesteld.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 25 april 2017 @ 15:20:28 #206
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170477911
Houdt dat gezever over Clinton vs Sanders dan nooit op? Het lijkt verdorie de verloren WK-finale in 1974 wel, daar kwam ook 25 jaar lang iedereen op terug.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_170477929
Wat Clinton betreft heeft Bram wel iets weg van Donnie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 april 2017 @ 15:22:21 #208
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170477947
Het lijkt me erg grappig om een discussie tussen Bram en Trump te zien. De ene blijft doorzwetsen over Sanders en de ander zanikt maar door over het aantal stemmen dat hij zou hebben gekregen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 25 april 2017 @ 16:04:53 #209
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_170479068
Doorzwetsen? Ik gaf enkel aan dat Hillary/Obama/Podesta/...-cronie Perez gigantisch op zijn bek ging bij de eerste 'unity'-tour. Feelgoodnieuws moet je delen. ;)
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:20 schreef Ringo het volgende:
Het lijkt verdorie de verloren WK-finale in 1974 wel, daar kwam ook 25 jaar lang iedereen op terug.
En net zo terecht. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 25 april 2017 @ 16:06:15 #210
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_170479096


[ Bericht 54% gewijzigd door Bram_van_Loon op 25-04-2017 16:07:22 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_170479717
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_170481175
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 25-04-2017 om 13:23:08 Proud of @IvankaTrump for her leadership on these important issues. Looking forward to hearing her speak at the W20! https://t.co/e6Uajrm8zp reageer retweet
Het publiek was iets minder enthousiast:

German crowd hisses, boos at Ivanka when she defends her dad

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 25 april 2017 @ 18:59:45 #213
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_170482252
realDonaldTrump twitterde op maandag 24-04-2017 om 14:28:01 The Wall is a very important tool in stopping drugs from pouring into our country and poisoning our youth (and many others)! If reageer retweet
If...?

3 uur later:

realDonaldTrump twitterde op maandag 24-04-2017 om 17:31:57 ....the wall is not built, which it will be, the drug situation will NEVER be fixed the way it should be!#BuildTheWall reageer retweet
Géén kloon van tvlxd!
pi_170482456
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:59 schreef Montov het volgende:
realDonaldTrump twitterde op maandag 24-04-2017 om 14:28:01 The Wall is a very important tool in stopping drugs from pouring into our country and poisoning our youth (and many others)! If reageer retweet
If...?

3 uur later:

realDonaldTrump twitterde op maandag 24-04-2017 om 17:31:57 ....the wall is not built, which it will be, the drug situation will NEVER be fixed the way it should be!#BuildTheWall reageer retweet
Hij moest nog even het juiste valse dilemma bedenken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_170488904
De federale overheid mag de financiering aan de zogenaamde sanctuary cities niet intrekken als ze niet meewerken van een rechter:
http://www.politico.com/s(...)ocks-237597?cmpid=sf
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170489260
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:44 schreef Monolith het volgende:
De federale overheid mag de financiering aan de zogenaamde sanctuary cities niet intrekken als ze niet meewerken van een rechter:
http://www.politico.com/s(...)ocks-237597?cmpid=sf
Een domme liberal rechter gaat dit niet bepalen, dit gaat helemaal naar de supreme court :Y
  dinsdag 25 april 2017 @ 23:03:56 #217
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170489447
Chaffetz: WH Not Providing Flynn Documents Because They Don’t Exist

"I've seen no evidence of compliance with the law." Kon zomaar een paar jaar cel worden voor Flynn. Ben ook wel benieuwd of dit wat betekent voor bv. Pence die op de hoogte moest zijn geweest van het niet voldoen aan de regels.

Zie bv ook http://www.politico.com/s(...)e-application-237576

[ Bericht 20% gewijzigd door ExtraWaskracht op 25-04-2017 23:32:00 ]
pi_170489448
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:57 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Een domme liberal rechter gaat dit niet bepalen, dit gaat helemaal naar de supreme court :Y
Das fijn voor je, maar leg eens uit wat er volgens jou mis is met de uitspraak. Waarom zou een beroep op het tiende amendement hier niet opgaan?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170489549
"There's a lot of words, I won't bother reading everything"

Deze man _O_
  woensdag 26 april 2017 @ 05:04:12 #220
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170491930
Als ik het goed begrijpt wordt het of een shutdown of Trump trekt zijn keutel in wat betreft funding voor die wall.

In ieder geval zijn de eerste 100 dagen een ramp. Kan hij aangeklaagd worden voor contractbreuk *O*?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Overall beste user 2022 woensdag 26 april 2017 @ 05:58:49 #221
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170491998
Twee leuke uitsmijters zo op het einde van de wittebroodsweken. Nu is het speelkwartier over, benieuwd naar het volgende hoofdpijndossier wat Trump gaat verkloten.

Wat een faalhaas. Die man krijgt echt niets voor elkaar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170493656
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 05:58 schreef Ulx het volgende:
Twee leuke uitsmijters zo op het einde van de wittebroodsweken. Nu is het speelkwartier over, benieuwd naar het volgende hoofdpijndossier wat Trump gaat verkloten.

Wat een faalhaas. Die man krijgt echt niets voor elkaar.
Aan Trump ligt het niet. Die houdt als politicus vast aan zijn verkiezingsbeloften.

Daarom verbaasd het mij dat Trump hier telkens als de zwarte piet wordt neergezet. Degene die op democratische wijze zijn plannen dwarsbomen zijn juist degene die je hier moet aanwijzen.

Obama is op eenzelfde wijze ook vaak genoeg terug gefloten, maar daar hoor je ineens niemand over?

Politiek blijft politiek. Het bewijst alleen maar dat de VS een echte democratie is waar de macht niet geconcentreerd is op één persoon. Zou je toch juist moeten toejuichen.

Bovendien zijn Trumps plannen omstreden en natuurlijk niet binnen 100 dagen te verwezenlijken. Hoeveel jaren moest Obama knokken voor zijn Obama care? Dus laten we het geheel wel in het juiste perspectief plaatsen.
pi_170493703
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:58 schreef Elzies het volgende:

[..]

Aan Trump ligt het niet.
Nou, wel dus. Deze man is de Koning van de Deal (aldus Trump), die alles kon regelen. Hij heeft daarnaast een meerderheid in het Congres én een meerderheid in de Senaat.

Als hij dan niks voor elkaar krijgt, dan is hij ķf niet zo'n goede dealmaker als hij zegt te zijn, wat je hem kan aanrekenen, ķf zijn zijn plannen gewoon niet goed, wat je hem ook kunt aanrekenen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator woensdag 26 april 2017 @ 10:01:56 #224
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_170493714
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:58 schreef Elzies het volgende:

Hoeveel jaren moest Obama knokken voor zijn Obama care? Dus laten we het geheel wel in het juiste perspectief plaatsen.
Dit is nou juist niet zo'n goed voorbeeld, want de eerste draft was er in november 2009 en in juni 2010 was het een wet.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_170493777
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:05 schreef Kijkertje het volgende:
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 25-04-2017 om 13:23:08 Proud of @IvankaTrump for her leadership on these important issues. Looking forward to hearing her speak at the W20! https://t.co/e6Uajrm8zp reageer retweet
Het publiek was iets minder enthousiast:

German crowd hisses, boos at Ivanka when she defends her dad

Links dat even weer laat zien hoe tolerant ze zijn.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 april 2017 @ 10:06:11 #226
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170493805
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:58 schreef Elzies het volgende:
. Hoeveel jaren moest Obama knokken voor zijn Obama care?
Volgens mij had hij dat met een klein jaartje voor elkaar. Maar hij insinueerde/beloofde ook niet dat hij dat allemaal wel even op dag één ging doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170493857
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:04 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Links dat even weer laat zien hoe tolerant ze zijn.
"ze"?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 26 april 2017 @ 10:09:37 #228
262 Re
Kiss & Swallow
pi_170493869
Even kijken waar ze die 2.3 Billion vandaan halen, uit de muur waarschijnlijk...? Gelukkig gaan de armen er blijkbaar voor betalen met hogere OOP kosten

quote:
Health care squabbles continue as government shutdown looms

Stopping payments for the Patient Protection and Affordable Care Act (PPACA) cost-sharing program could save $10 billion but would cost an additional $12.3 billion in premium tax credits––an estimated net increase of $2.3 billion (23%) in federal spending on marketplace subsidies––in 2018 if insurers continue to participate in PPACA marketplaces, according to a new analysis from the Kaiser Family Foundation.

A lawsuit by House Republicans has successfully challenged the legality of the cost-sharing subsidies, which were established to reduce out-of-pocket costs for PPACA marketplace enrollees with lower incomes. With the lawsuit temporarily on hold, the Trump administration and Congress are in a position to determine whether to continue the payments, which go to insurers to reimburse their costs for providing the cost-sharing reductions.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_170493896
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:01 schreef Mike het volgende:

[..]

Dit is nou juist niet zo'n goed voorbeeld, want de eerste draft was er in november 2009 en in juni 2010 was het een wet.
Dus niet binnen de 100 dagen.

Ik vind dat het geheel wat te zwart-wit wordt voorgesteld. Alsof Trump in 100 dagen al zijn verkiezingsbeloften moet hebben ingelost of anders als president heeft gefaald. Maar hier speelt de onderbuik natuurlijk een rol.

Geen enkele president is in staat al zijn verkiezingsbeloften in te willigen. Dat geldt voor Trump evenmin.

Toegegeven, Trump maakte er in het begin een mediashow van en daar heeft Trump zijn harde les wel mee geleerd. Zakendoen en decreten erdoor heen jassen zijn twee verschillende werelden.

Toch blijf ik het een verfrissende aanpak vinden. Breken met de politieke correctheid, ongeacht je op je muil kunt vallen. Laten we over 265 dagen maar eens een balans opmaken.
pi_170493935
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:10 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dus niet binnen de 100 dagen.

Ik vind dat het geheel wat te zwart-wit wordt voorgesteld. Alsof Trump in 100 dagen al zijn verkiezingsbeloften moet hebben ingelost of anders als president heeft gefaald. Maar hier speelt de onderbuik natuurlijk een rol.

Geen enkele president is in staat al zijn verkiezingsbeloften in te willigen. Dat geldt voor Trump evenmin.

Toegegeven, Trump maakte er in het begin een mediashow van en daar heeft Trump zijn harde les wel mee geleerd. Zakendoen en decreten erdoor heen jassen zijn twee verschillende werelden.

Toch blijf ik het een verfrissende aanpak vinden. Breken met de politieke correctheid, ongeacht je op je muil kunt vallen. Laten we over 265 dagen maar eens een balans opmaken.
Ook dan zal blijken dat hij geen kont voor elkaar heeft gekregen. Voor de rest ben je weer lekker de doelpalen aan het verzetten. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 woensdag 26 april 2017 @ 10:16:07 #231
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170493994
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:10 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dus niet binnen de 100 dagen.

En dat beloofde/insinueerde/twitterde Obama dan ook niet. Trump wel. En maakt het vervolgens niet waar. Dat noem je falen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170494000
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ook dan zal blijken dat hij geen kont voor elkaar heeft gekregen. Voor de rest ben je weer lekker de doelpalen aan het verzetten. :')
Gelukkig ben jij de koning in deze discussie met al je goede 'argumenten'.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170494008
Waarom zou niet gekeken mogen worden wat Trump in 100 dagen bereikt heeft als hij zelf dingen als dit op zijn website zet?
pi_170494035
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:58 schreef Elzies het volgende:

[..]

Aan Trump ligt het niet. Die houdt als politicus vast aan zijn verkiezingsbeloften.

Daarom verbaasd het mij dat Trump hier telkens als de zwarte piet wordt neergezet. Degene die op democratische wijze zijn plannen dwarsbomen zijn juist degene die je hier moet aanwijzen.

Obama is op eenzelfde wijze ook vaak genoeg terug gefloten, maar daar hoor je ineens niemand over?

Politiek blijft politiek. Het bewijst alleen maar dat de VS een echte democratie is waar de macht niet geconcentreerd is op één persoon. Zou je toch juist moeten toejuichen.

Bovendien zijn Trumps plannen omstreden en natuurlijk niet binnen 100 dagen te verwezenlijken. Hoeveel jaren moest Obama knokken voor zijn Obama care? Dus laten we het geheel wel in het juiste perspectief plaatsen.
Als je het even in perspectief plaatst, dan kreeg Obama er in zijn eerste 100 dagen de ARRA doorheen en uitbreiding van de S-CHIP om maar wat te noemen. Dergelijke wetgeving door het congres krijgen is Trump nog niet bepaald gelukt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170494069
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ook dan zal blijken dat hij geen kont voor elkaar heeft gekregen. Voor de rest ben je weer lekker de doelpalen aan het verzetten. :')
Dat is opnieuw de onderbuik die ik lees.

Internationale ontwikkelingen kunnen de (on) populariteit van Trump weleens volkomen doen veranderen.

De rode lijn in Syrië was een krachtig signaal. Zijn harde lijn richting NK een rechtvaardigde. De beurzen doen het onder Trump nog steeds erg goed. We weten niet of het banenplan een succes zal gaan worden. Tot nu toe komen er wel steeds meer banen bij. Amerikaanse bedrijven voeren een harde lijn in overnames zoals we zelf nu zien bij Akzonobel. Er gebeurd genoeg waar de media nauwelijks over rept.

Diezelfde media blijft steken in de bouw van de Muur en het immigratieverbod, maar dat zijn maar twee krenten uit de pap.
  Moderator woensdag 26 april 2017 @ 10:22:43 #236
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_170494115
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:20 schreef Elzies het volgende:

Diezelfde media blijft steken in de bouw van de Muur en het immigratieverbod, maar dat zijn maar twee krenten uit de pap.
Dat zijn dan ook twee zaken die Trump elke speech weer centraal zette en waardoor een groot deel van de kiezers op 'm gestemd heeft.

Het blijft ook apart dat als je daar dan kritiek op hebt, er bijna altijd een verweer komt van 'Ja, maar Obama dit' of 'Ja, maar Hillary dat'.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_170494133
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:22 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook twee zaken die Trump elke speech weer centraal zette en waardoor een groot deel van de kiezers op 'm gestemd heeft.

Het blijft ook apart dat als je daar dan kritiek op hebt, bijna altijd een verweer komt van 'Ja, maar Obama dit' of 'Ja, maar Hillary dat'.
Enige zelfkritiek is de boze rechtse kereltjes natuurlijk ook vreemd :P. Past ook niet zo mooi in de slachtofferrol...
pi_170494305
Het nieuwe voorstel ter vervanging van de PPACA:
quote:
Republicans finalize new Obamacare repeal proposal
The plan is expected to win more support from the conservative Freedom Caucus, but it’s still unclear whether the bill can pass the House.

The White House, top House conservatives and a key moderate Republican have finalized a new Obamacare repeal and replace plan they hope will break a month-long logjam on a key priority for President Donald Trump.

But it is far from clear that the fragile agreement will provide Speaker Paul Ryan the 216 votes needed for the House to pass the stalled legislation.
Optimism is growing among Republican officials on the Hill and in the White House. Leadership will likely need at least 15 to 20 new House Freedom Caucus votes to have any shot at passing the bill.

The million-dollar question: Can Freedom Caucus Chairman Mark Meadows, who helped author the changes, deliver the votes needed to get the bill over the finish line? The North Carolina Republican is said to support the amendment, sources say, but it's still unclear how many of his group will flip from "no" to "yes."

There are positive signs, even though the Freedom Caucus appears to have made a conscious decision to say little until discussing the matter at a Wednesday evening meeting.

Reps. Dave Brat (R-Va.) and Scott DesJarlais (R-Tenn.), both of whom opposed prior versions, indicated they will back the legislation once the new provisions are added to allow states to opt out of some Affordable Care Act consumer protections. While DesJarlais is a huge Trump supporter and was visibly torn about opposing the bill last time around, Brat's change of tone is more notable given his reputation as a care-free leadership antagonist who has zero problem opposing GOP leadership or Trump.

The changes come after more than two weeks of behind-the-scene work between Vice President Mike Pence, Meadows and Tuesday Group co-chairman Tom MacArthur (R-N.J.), a moderate who was already supportive of the bill.

Most of the Freedom Caucus opposed the Obamacare repeal bill that Ryan pulled from the House floor last month because it did not repeal Obamacare regulations, calling the proposal “Obamacare lite.” Afterward, Trump and numerous House Republicans blamed the group for stalling a major GOP priority; Trump even threatened to primary some of the group members and turned his Twitter followers on their leaders.

Privately, however, the White House started courting them and the deep-pocketed outside groups that also opposed the legislation and are close with the Freedom Caucus. Those organizations, including Heritage Action, Club for Growth and several run by the Koch brothers, signaled to the White House they wanted a deal.

The new agreement gives the Freedom Caucus some additional concessions, including waivers that allow states to opt out of major Obamacare regulations touching on essential health benefits and when insurance companies can charge higher premiums.

It is unclear if the entire Freedom Caucus will take an official position, which would require support from 80 percent of its members. Some Freedom Caucus members, including Reps. Mo Brooks (R-Ala.) and Justin Amash (R-Mich.) told reporters they’re considering the changes. Freedom Caucus Vice Chairman Jim Jordan (R-Ohio) declined to tell reporters Tuesday evening whether he supports the bill, running away from reporters and shouting over his shoulder: "We’ve got a meeting tomorrow!"

Brat is likely to support the bill if the legislative language matches the policy that’s been discussed. “The Pence compromise [is] very promising, a lot of people like it,” he said.

Should 20 additional Freedom Caucus members sign onto the agreement, GOP leaders — who have stayed back in the latest negotiations — will then turn to moderates to try to lock in the needed votes.

While MacArthur helped negotiate the plan, many centrist Republicans are wary of the agreement and not happy that the White House pushed the plan further right. They are concerned that it will leave people with pre-existing conditions out to dry, as states could opt out of a regulation baring insurance companies from charging sick people higher premiums.

Supporters of the plan, which is also expected to include House GOP leadership, argue that the deal requires any states that opt-out of such regulations to create risk pools that will pay much of the higher premiums sicker people may face. Some worry, however, they won’t be funded enough to cover everyone who needs help.

The centrist Tuesday Group is scheduled to meet Wednesday to discuss the changes, though already several prominent group members, including co-chair Charlie Dent (R-Pa.), have panned the changes.

Officials at the White House and on Capitol Hill are unsure how many moderates, many of whom have already declared themselves as "no,” will back the legislation, but they have begun making calls. So far, no moderate “no” votes have publicly changed their position to “yes."

White House officials are striking an optimistic tone about the legislation, even suggesting the House could vote on the measure as soon as this week — perhaps crossing their fingers for a last-minute victory to mark Trump's 100-day in office on Saturday. House GOP leaders have downplayed the possibility.

The GOP’s new proposal would allow states to opt out of many of Obamacare’s requirements, allowing health plans to charge people more based on their age and health status. States could also opt out of enforcing a 30 percent surcharge imposed on people who don’t maintain insurance coverage, which was part of the original GOP proposal, according to a brief update sent to Energy and Commerce members. That’s the policy that the Republicans would use to replace the Obamacare individual mandate.

In exchange, states would have to set up a high-risk pool where older, sicker people could buy coverage, likely at much higher prices.

The waivers would strongly encourage people to maintain continuous coverage — even more than prior versions of the Republican repeal bill. In states that get a waiver, people who don’t stay insured could be charged more for insurance policies based on their health status.

In order to obtain the waiver, states would have to show that they would reduce premiums, increase health insurance enrollment in the state, stabilize the market for health insurance coverage, stabilize premiums for individuals with pre-existing conditions or increase the choice of plans in the state.

The amendment also includes what it calls “default approval” for waivers — a key ask from some conservatives. That means states’ waiver applications would automatically be approved, and the onus would be on the Health and Human Services secretary to reject their applications in 60 days if the administration doesn’t believe the state has fulfilled its obligations.

Moderate Republicans were hoping the hurdle to secure a waiver would be high.

The changes includes language specifically barring insurance companies from discriminating against people with pre-existing conditions. “Nothing in this act shall be construed as permitting health insurance issuers to limit access to health coverage for individuals with preexisting conditions,” it reads.

But centrists worry that will effectively happen if insurance companies can charge sicker individuals more.
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170494399
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:32 schreef Monolith het volgende:
Het nieuwe voorstel ter vervanging van de PPACA:

[..]

bron
Vreemd plan, daar antiderivative vrij zeker wist dat Trump eigenlijk heel gematigd was.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170494994
Hoekje Trump personeelszaken:

nominaties:

Assistant Secretary of Defense for International Security Affairs
Robert Karem
* Fmr. Research Fellow for Foreign Policy and International Security at the American Enterprise Institute
* Fmr. Policy Advisor for National Security to the Majority Leader at the U.S. Congress
* Fmr. National Security Policy Advisor for Middle Eastern Affairs in the Executive Office of the President
* Fmr. Legislative Assistant for Foreign Policy at the U.S. Senate
* Fmr. Research Fellow for Asia and the Middle East at the Center for Strategic and International Studies
* B.Sc. in Poltical Science and Security from Columbia University

andere namen op de shortlist waren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en de deputy:

Principal Deputy Under Secretary of Defense for Intelligence
Kari Bingen
* Policy Director at the House Armed Services Committee
* Fmr. Senior Policy Analyst for Defense and Intelligence at Aerospace Corp.
* Fmr. Staff Director at the House Armed Services Committee Subcommittee on Strategic Forces
* Fmr. Space Systems Analyst at Aerospace Corp.
* Fmr. Space Systems Analyst at SRA International
* Fmr. Fellow at the National Reconnaissance Office
* B.Sc. in Aeronautics and Astronautics from the Massachusetts Institute of Technology (MIT)

Assistant Attorney General for Legislative Affairs at the Department of Justice
Stephen Boyd
* Chief of Staff of the Office of Legal Policy at the Department of Justice
* Fmr. Chief of Staff at the U.S. House of Representatives
* Fmr. Communications Director for the U.S. Senate Committee on the Judiciary
* Fmr. Legislative Counsel for Energy & Environmental Policy at the U.S. Senate
* B.A. in Public Relations from the University of Alabama, J.D. from the University of Alabama School of Law

andere namen op de shortlist waren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
---
weer velen geinstalleerd, waaronder (was al eerder ingezet als Acting):

Director of the Secret Service
Randolph Alles
* Fmr. Acting Executive Assistant Commissioner of Enterprise Services at the U.S. Customs and Border Protection
* Fmr. Executive Assistant Commissioner of Air and Marine Operations at the U.S. Customs and Border Protection
* Fmr. Director for Strategic Planning and Policy (J-5) at the U.S. Pacific Command
* Fmr. Commanding General of Al Asad Air Base in Iraq
* Fmr. Commanding General of the Marine Corps Warfighting Laboratory
* Fmr. Vice Chief of Naval Research
* Fmr. Chief of the Strategy and Policy Division (J-53) at the U.S. Pacific Command
* Fmr. Instructor at the U.S. Navy Fighter Weapons School
* Fmr. Naval Aviator at Naval Air Station Kingsville
* Ret. Major General of the U.S. Marine Corps
* B.Sc. in Engineering from Texas A&M University, M.A. in National Security and Strategic Studies from the Naval War College
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_170495021
Trump agenda vandaag:

* Intelligence briefings
* Depart for the Interior Department
* Signing of the Antiquities Executive Order at the Interior Department
* Meeting and working lunch Vice President Mike Pence
* Meeting with Secretary of State Rex Tillerson
* Meeting with Governors in federalism event
* Signing of the Education Federalism Executive Order
* Announcing of the outlining principles for tax reform
* Participate in a Briefing on North Korea by the White House to the Senators
* Hosting of the National Teacher of the Year event
* Formal opening of the Victims of Immigrant Crime Engagement (VOICE) Office by The Department of Homeland Security

Senate vandaag, met weer wat Trump nominee hearings:

* Hearings to examine reopening the American frontier, focusing on reducing regulatory barriers and expanding American free enterprise in space
* Hearings to examine duplication, waste, and fraud in Federal programs
* Hearings to examine the challenges and opportunities of running a small business in rural America
* Hearings to examine the technical, scientific, and legal basis of the Waters of the United States Rule
* Business meeting to consider the nomination of Dr. Scott Gottlieb, of Connecticut, to be Commissioner of Food and Drugs, Department of Health and Human Services
* Hearings to examine the nomination of Amul R. Thapar, of Kentucky, to be United States Circuit Judge for the Sixth Circuit
* Hearings to examine the nomination Makan Delrahim, of California, to be an Assistant Attorney General, Department of Justice
* Hearings to examine the nomination of Courtney Elwood, of Virginia, to be General Counsel of the Central Intelligence Agency
* Hearings to examine the nomination of Tulinabo Salama Mushingi, of Virginia, to be Ambassador to the Republic of Senegal, and to serve concurrently as Ambassador to the Republic of Guinea-Bissau, Department of State
* Hearings to examine the nomination of Todd Philip Haskell, of Florida, to be Ambassador to the Republic of the Congo, Department of State

[ Bericht 0% gewijzigd door antiderivative op 26-04-2017 12:29:09 ]
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  woensdag 26 april 2017 @ 12:04:53 #242
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170496383
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:20 schreef Elzies het volgende:
Diezelfde media blijft steken in de bouw van de Muur en het immigratieverbod, maar dat zijn maar twee krenten uit de pap.
Hij blijft daar zelf natuurlijk ook in steken gezien zijn laatste tweets, dus om dit helemaal op de media te schuiven is wel erg makkelijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_170497578
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:10 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dus niet binnen de 100 dagen.

Ik vind dat het geheel wat te zwart-wit wordt voorgesteld. Alsof Trump in 100 dagen al zijn verkiezingsbeloften moet hebben ingelost of anders als president heeft gefaald. Maar hier speelt de onderbuik natuurlijk een rol.

Geen enkele president is in staat al zijn verkiezingsbeloften in te willigen. Dat geldt voor Trump evenmin.

Toegegeven, Trump maakte er in het begin een mediashow van en daar heeft Trump zijn harde les wel mee geleerd. Zakendoen en decreten erdoor heen jassen zijn twee verschillende werelden.

Toch blijf ik het een verfrissende aanpak vinden. Breken met de politieke correctheid, ongeacht je op je muil kunt vallen. Laten we over 265 dagen maar eens een balans opmaken.
Wie zaait, zal oogsten. De reden waarom bijna iedereen een hardgrondige hekel aan die man heeft is omdat hij op een debiele manier de verkiezingen heeft gewonnen. Je kan het verfrissend noemen, maar hij plaatste leugen na leugen. Als dat gebeurt in een één of andere bananenrepubliek.. swah... maar dit is de VS... De man kent geen schaamte en heeft een verbijsterend gebrek aan intelligentie.

Nu hij eenmaal president is, loopt hij aan het lijntje van de GOP. Allerlei conservatieve mafketels worden op belangrijke posities gezet, het lijkt Trump weinig te interesseren. Ook het beleid is hardcore GOP, daar zit niks van em zelf bij. Vandaar dat hij ook faalt met z'n wetsvoorstellen.. hij weet niet hoe de GOP werkt, hij weet niet hoeveel verschillende kampen er zijn. Het is lachwekkend. Hij zal Amerika niet groot maken, hij zal het land (denk ik) ernstig schaden. En ik hoop alleen maar dat wij als EU buiten schot blijven.
  woensdag 26 april 2017 @ 13:16:24 #244
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170497957
https://mobile.twitter.co(...)s/857177434210304001
https://mobile.twitter.co(...)s/857180178736459776
https://mobile.twitter.co(...)s/857182179469774848
Vervelend he, zo'n onafhankelijke rechterlijke macht?
Tevens benieuwd of hij zijn dreiging met het Supreme Court deze keer wel gaat waarmaken.

https://mobile.twitter.co(...)s/857185261029126144
En het gebrek aan economische groei is uiteraard te wijten aan trade deficits. Aldus de man die tot 11x toe een handelsverdrag wilde afsluiten met Duitsland ipv met de EU.
De man heeft echt een stuitend gebrek aan kennis en lijkt ook niet bereid zich eerst in de materie te verdiepen of zich erover te laten voorlichten alvorens hij er iets over bralt. Ander voorbeeld: de rekening die hij Merkel presenteerde. :|W

[ Bericht 5% gewijzigd door Whiskers2009 op 26-04-2017 13:22:51 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Games woensdag 26 april 2017 @ 13:30:18 #245
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170498263
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)s/857177434210304001
https://mobile.twitter.co(...)s/857180178736459776
https://mobile.twitter.co(...)s/857182179469774848
Vervelend he, zo'n onafhankelijke rechterlijke macht?
Tevens benieuwd of hij zijn dreiging met het Supreme Court deze keer wel gaat waarmaken.

https://mobile.twitter.co(...)s/857185261029126144
En het gebrek aan economische groei is uiteraard te wijten aan trade deficits. Aldus de man die tot 11x toe een handelsverdrag wilde afsluiten met Duitsland ipv met de EU.
De man heeft echt een stuitend gebrek aan kennis en lijkt ook niet bereid zich eerst in de materie te verdiepen of zich erover te laten voorlichten alvorens hij er iets over bralt. Ander voorbeeld: de rekening die hij Merkel presenteerde. :|W
Ik wil straks als ik klaar ben met studeren nooit meer het argument horen dat ik niet genoeg ervaring heb bij mijn sollicitatie, want je kunt er blijkbaar president van de Verenigde Staten mee worden...
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_170498395
Soms denk ik dat Elzies de liefdesbaby van Sean Spicer en Kellyanne Conway is...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 april 2017 @ 14:46:07 #247
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170499950
quote:
15s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:35 schreef Barbusse het volgende:
Soms denk ik dat Elzies de liefdesbaby van Sean Spicer en Kellyanne Conway is...
Wat een lief compliment!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 26 april 2017 @ 15:19:28 #248
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170500653
Echt heerlijk, die oude tweets van Trump. Voor elke gelegenheid is er wel eentje waarin hij toen bekritiseerde wat hij nu zelf doet. Mbt EO's: https://mobile.twitter.co(...)726465744896/photo/1

:D

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 26-04-2017 15:27:40 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_170501943
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_170502131
Sowieso die besluit van de 9th circuit court of appeals gaat ongeldig verklaard worden door de Supreme Court mark my words dan kan Trump weer er tegen aan.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 16:26:24 ]
pi_170502266
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:26 schreef vigen98 het volgende:
Sowieso die besluit van de 9th circuit court of appeals gaat ongeldig verklaard worden door de Supreme Court mark my words dan kan Trump weer er tegen aan.
Ga je nog uitleggen waarom of ga je hier enkel je mantra's herkauwen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170502301
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ga je nog uitleggen waarom of ga je hier enkel je mantra's herkauwen?
Waarom? Moet ik nou echt uitleggen waarom een besluit die sanctuary cities beschermd van sancties niet overturned gaat worden? _O- Plus 79% van de besluiten van de 9th circuit is overturned dus tja. Een echt succesvolle court is het niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 16:35:42 ]
pi_170502430
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:35 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waarom? Moet ik nou echt uitleggen waarom een besluit die sanctuary cities beschermd van sancties niet overturned gaat worden? _O- Plus 79% van de besluiten van de 9th circuit is overturned dus tja. Een echt succesvolle court is het niet.
In plaats van dit soort zwakzinnige geneuzel ben ik vooral benieuwd naar de juridische aspecten. De zaak betreft een beroep op het tiende amendement waarbij gesteld wordt dat de uitvoerende macht niet gaat over budgetten en derhalve dit soort beslissingen niet in een EO kan nemen.
Snopes wil je ook wel even uitleggen hoe dat met die 80% zit. 80% van 0.1% is net even wat anders dan 80% van 100%.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170502445
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:35 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waarom? Moet ik nou echt uitleggen waarom een besluit die sanctuary cities beschermd van sancties niet overturned gaat worden? _O- Plus 79% van de besluiten van de 9th circuit is overturned dus tja. Een echt succesvolle court is het niet.
quote:
The judge, William H. Orrick of United States District Court, wrote that the president had overstepped his powers with his January executive order on immigration by tying billions of dollars in federal funding to immigration enforcement. Judge Orrick said only Congress could place such conditions on spending.
Dan zal het Congres het eerst goed moeten keuren.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_170502477
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

In plaats van dit soort zwakzinnige geneuzel ben ik vooral benieuwd naar de juridische aspecten. De zaak betreft een beroep op het tiende amendement waarbij gesteld wordt dat de uitvoerende macht niet gaat over budgetten en derhalve dit soort beslissingen niet in een EO kan nemen.
Snopes wil je ook wel even uitleggen hoe dat met die 80% zit. 80% van 0.1% is net even wat anders dan 80% van 100%.

Maakt niet uit. Let maar op :Y Uiteindelijk zal congress ook akkoord gaan met sancties tegen dit soort staten/steden ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 16:42:57 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 26 april 2017 @ 16:50:31 #256
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170502652
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:42 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Let maar op :Y Uiteindelijk zal congress ook akkoord gaan met sancties tegen dit soort staten/steden ;)
Waarom probeert Trump het dan eerst met een EO? Hij kan weten dat men hem terugfluit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170502669
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waarom probeert Trump het dan eerst met een EO? Hij kan weten dat men hem terugfluit.
Omdat Trump dom is. Daarom. Als hij slim was had hij geweten dat er een republikeinse meerderheid die fel tegen sanctuary cities zijn.
pi_170502692
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:42 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Let maar op :Y Uiteindelijk zal congress ook akkoord gaan met sancties tegen dit soort staten/steden ;)
Daar ging de discussie echter niet over. Het ging over de vraag of de SC deze beslissing überhaupt zou gaan overrulen en zo ja, op welke gronden. Je draait weer hopeloos.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170502730
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:01 schreef Ludachrist het volgende:

Als hij dan niks voor elkaar krijgt, dan is hij ķf niet zo'n goede dealmaker als hij zegt te zijn, wat je hem kan aanrekenen, ķf zijn zijn plannen gewoon niet goed, wat je hem ook kunt aanrekenen.
Vooral dit. Obama had het congres en de senaat tegen zich en daar heeft Trump geen last van, al bewijst het maar weer dat de Republikeinen hem eigenlijk ook niet pruimen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 26 april 2017 @ 16:55:55 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170502770
Even afgezien vd juridische aspecten: de politie is de sanctuary cities wil buitengewoon graag dat eea blijft zoals het is. Sanctuary city zijn = minder criminaliteit kennelijk. Zal even betreffend artikel opzoeken, en hier zo posten.

Edit: http://www.latimes.com/op(...)-20170306-story.html

[ Bericht 31% gewijzigd door Whiskers2009 op 26-04-2017 17:16:33 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 26 april 2017 @ 16:58:10 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170502813
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 26 april 2017 @ 16:59:56 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170502848
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:35 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waarom? Moet ik nou echt uitleggen waarom een besluit die sanctuary cities beschermd van sancties niet overturned gaat worden? _O- Plus 79% van de besluiten van de 9th circuit is overturned dus tja. Een echt succesvolle court is het niet.
http://www.politifact.com(...)rned-court-country-/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_170502979
quote:
Waar heb ik dat gezegd dan dat ze de meest overturned zijn dan? Dat is het 6th circuit. ;)

Lees beter ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 17:09:25 ]
  woensdag 26 april 2017 @ 17:11:51 #264
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170503022
Ook typisch:Trump eerst ah ranten, en uren later volgt een felicitatie aan zijn jarige vrouw.. 8)7 Als hij die felicitatie al zelf getweet heeft -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 26 april 2017 @ 17:12:40 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170503040
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:08 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waar heb ik dat gezegd dan dat ze de meest overturned zijn dan? Dat is het 6th circuit. ;)

Lees beter ;)
Trump zegt (tweet) dat, jij valt hem bij. Trump liegt, jij liegt mee...

Overigens: http://www.politico.com/s(...)ctuary-cities-237620
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_170503100
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Trump zegt (tweet) dat, jij valt hem bij. Trump liegt, jij liegt mee...

Overigens: http://www.politico.com/s(...)ctuary-cities-237620
:')

Leugenaar.
  woensdag 26 april 2017 @ 17:17:45 #267
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170503130
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:15 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:')

Leugenaar.
Trump idd :s)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_170503177
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Trump idd :s)
Ja dat klopt Trump en jij ja :Y
pi_170503469
Trump just blasted the wrong court for 'blocking' his sanctuary cities order

quote:
Tuesday's ruling did not come from the 9th Circuit. It was made in federal district court in San Francisco...

....the 9th Circuit would hear the case next if the Trump administration appeals.

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 26 april 2017 @ 17:47:54 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170503660
quote:
_O-

Had er zelf ook niet op gelet, beetje dom :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 26 april 2017 @ 18:03:13 #271
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_170503907
quote:
Van politico.com

quote:
Some observers consider all federals courts in the states where the 9th Circuit Court of Appeals has jurisidiction to be collectively the 9th Circuit.
Ik weet niet wie die "some observers" zijn, maar het is blijkbaar maar een kleine gaffe.
Maar Trump heeft het wel bij het verkeerde eind dat de SC niet de volgende stap is.
Géén kloon van tvlxd!
pi_170504117
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:03 schreef Montov het volgende:

[..]

Van politico.com

[..]

Ik weet niet wie die "some observers" zijn, maar het is blijkbaar maar een kleine gaffe.
Maar Trump heeft het wel bij het verkeerde eind dat de SC niet de volgende stap is.
En het punt blijft natuurlijk dat het blijkbaar ongrondwettelijk is (voor ik neem aan iedere rechtbank) dat Trump via een EO voorwaarden zou kunnen verbinden aan de besteding van 'federal funding' zonder toestemming van het Congres.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_170504737
Aan jullie comments en links heb ik wel genoeg en weinig aan toe te voegen.

Wat ik mij afvraag, zou de presidentiële schat ook de tijd nemen om de opmerkingen te lezen onder zijn originele tweets? B-)
pi_170504988
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:53 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Vooral dit. Obama had het congres en de senaat tegen zich en daar heeft Trump geen last van, al bewijst het maar weer dat de Republikeinen hem eigenlijk ook niet pruimen.
Dat had Obama in het begin ook niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 26 april 2017 @ 19:04:40 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170504996
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:51 schreef AnneX het volgende:
Aan jullie comments en links heb ik wel genoeg en weinig aan toe te voegen.

Wat ik mij afvraag, zou de presidentiële schat ook de tijd nemen om de opmerkingen te lezen onder zijn originele tweets? B-)
Nope.

En zijn vrouw feliciteren met haar verjaardag doet hij ook pas na de ochtendrants. Als hij die felicitatietweet al zelf heeft geschreven.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 26 april 2017 @ 19:08:24 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170505084
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 26 april 2017 @ 19:11:03 #277
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170505142
Maar ehm, het gaat toch slechts om een uitstel van de order totdat de rechter heeft bekeken wat zijn oordeel gaat worden, waarmee het hele gedoe over wel of geen supreme court nog niet eens aan de orde is van de kant van Trump? Of begrijp ik het nou verkeerd?
  woensdag 26 april 2017 @ 19:15:44 #278
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170505256
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Maar ehm, het gaat toch slechts om een uitstel van de order totdat de rechter heeft bekeken wat zijn oordeel gaat worden, waarmee het hele gedoe over wel of geen supreme court nog niet eens aan de orde is van de kant van Trump? Of begrijp ik het nou verkeerd?
SC is sowieso niet ad orde ivm lagere rechtbank. Tussenstap nodig.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 26 april 2017 @ 19:17:01 #279
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170505291
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

SC is sowieso niet ad orde ivm lagere rechtbank. Tussenstap nodig.
Ook dat nog idd.
pi_170505526
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Maar ehm, het gaat toch slechts om een uitstel van de order totdat de rechter heeft bekeken wat zijn oordeel gaat worden, waarmee het hele gedoe over wel of geen supreme court nog niet eens aan de orde is van de kant van Trump? Of begrijp ik het nou verkeerd?
Ja klopt, het is allemaal erg voorbarig maar Trump begint alvast te roeptoeteren.

Het enige wat deze rechter heeft aangegeven is dat het aangetekende beroep kans van slagen heeft.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 26 april 2017 @ 19:52:53 #281
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170506112
Wat wel te maken heeft met de SC:

quote:
Dozen states, RNC file in Wisconsin redistricting case

MADISON, Wis. (AP) — A dozen states and the Republican National Committee are among those urging the U.S. Supreme Court to overturn a federal court ruling that said Wisconsin's legislative district boundaries were unconstitutional.

The states, the RNC and others all filed briefs Monday with the Supreme Court urging it to overturn the ruling tossing out the Republican-drawn maps in Wisconsin.

The states argue that the ruling invites "openly partisan policy battles in the courtroom" and gives any political party not in control a "fighting chance" of overturning maps drawn by the majority party.

Wisconsin Republican Attorney General Brad Schimel and the Republican-controlled Legislature are among those defending the maps.

The states that filed a supportive legal brief were Texas, Arizona, Arkansas, Indiana, Kansas, Louisiana, Michigan, Missouri, Nevada, Oklahoma, South Carolina and Utah.
  woensdag 26 april 2017 @ 20:11:16 #282
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_170506583
Donald Trump to strip all funding from State Department team promoting women's rights around the world

quote:
Donald Trump plans to strip all funding from a State Department bureau that promotes the rights of women around the world, it has emerged.

Oxfam America led criticism of the move, saying said cutting funds for the Office of Global Women’s Issues would have “dire consequences for millions of people, as well as our global standing”.

Documents first leaked to Foreign Policy showed plans to reduce the office’s 2016 budget of $8.25 million (Ŗ6.43 million) to zero in 2018, though the President’s budget will still have to make it past Congress.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_170506749
CNBCnow twitterde op woensdag 26-04-2017 om 18:48:32 BREAKING: House Freedom Caucus announces that it now supports GOP health care reform bill with MacArthur amendment reageer retweet
Repeal and replace!

quote:
Hij stuurt gewoon Ivanka de wereld over. Veel goedkoper en waarschijnlijk nog effectiever ook.
  woensdag 26 april 2017 @ 20:21:45 #284
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170506825
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:18 schreef Nintex het volgende:
CNBCnow twitterde op woensdag 26-04-2017 om 18:48:32 BREAKING: House Freedom Caucus announces that it now supports GOP health care reform bill with MacArthur amendment reageer retweet
Repeal and replace!

Dit was niet de enige drempel toch?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 26 april 2017 @ 20:26:30 #285
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170506944
Naar het midden zaten ook wat tegenstanders... de vraag is natuurlijk of die groep is toegenomen. Daarnaast is het ook maar de vraag wat de senaat er van vindt. En daarbij kan het geen echte repeal and replace zijn, want daarvoor zijn er 60 stemmen in de senaat nodig (of het opheffen van de filibuster op wetgeving, wat ze niet zullen doen).
  woensdag 26 april 2017 @ 20:41:24 #286
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_170507369
White House readies order on withdrawing from NAFTA
http://www.politico.com/s(...)ithdraw-trump-237632
Géén kloon van tvlxd!
pi_170507541
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:18 schreef Nintex het volgende:
[..]

Hij stuurt gewoon Ivanka de wereld over. Veel goedkoper en waarschijnlijk nog effectiever ook.
Ongetwijfeld, mits je op het effect op de verkoop van haar prullaria doelt.
pi_170507674
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:08 schreef antiderivative het volgende:
Trump agenda vandaag:

* Intelligence briefings
Dit blijft hilarisch.
  Redactie Games woensdag 26 april 2017 @ 20:54:32 #289
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170507736
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:41 schreef Montov het volgende:
White House readies order on withdrawing from NAFTA
http://www.politico.com/s(...)ithdraw-trump-237632
Moet dat niet via congres?

Overigens, als Amerika zijn economie naar de kloten wil helpen moet je dat vooral doen :')
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  woensdag 26 april 2017 @ 21:02:02 #290
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170507915
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:54 schreef Puddington het volgende:

[..]

Moet dat niet via congres?

Overigens, als Amerika zijn economie naar de kloten wil helpen moet je dat vooral doen :')
Toevallig was ik net op zoek naar het antwoord op die vraag en stuitte ik op dit artikel: https://geopoliticalfutur(...)ts-power-over-nafta/

tl;dr: het is niet duidelijk.
  woensdag 26 april 2017 @ 21:40:11 #291
262 Re
Kiss & Swallow
pi_170509100
quote:
5s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit was niet de enige drempel toch?
nee maar de gematigden kunnen nog tegenstribbelen, senaat zal het ook niet zo maar accepteren, en sommige repeal elementen vergen 60-40 vote
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 april 2017 @ 22:05:01 #292
426493 crew  PippenScottie
pi_170509792
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:51 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

Dit blijft hilarisch.
Ik denk dat hiermee wordt bedoeld dat hij Fox and Friends kijkt.
  woensdag 26 april 2017 @ 22:08:08 #293
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170509862
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:40 schreef Re het volgende:

[..]

nee maar de gematigden kunnen nog tegenstribbelen, senaat zal het ook niet zo maar accepteren, en sommige repeal elementen vergen 60-40 vote
Het gaat hem sowieso niet lukken voor vrijdag neem ik aan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 26 april 2017 @ 22:28:37 #294
262 Re
Kiss & Swallow
pi_170510291
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het gaat hem sowieso niet lukken voor vrijdag neem ik aan.
ik weet niet of ik het juist heb maar anders is er en government shut down.. iemand kan mij dat wel vertellen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_170510302
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:47 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, mits je op het effect op de verkoop van haar prullaria doelt.
Ik weet het niet. Jongens/mannen hebben uiteindelijk veel meer aan rolmodellen als Arnold, Stallone, Al Pacino en ja zelfs Ash Ketchum en volgens mij is dat zelfde zo voor meisjes/vrouwen en Wonder Woman, Cersei Lannister en Black Widow.

Ivanka Trump heeft praktisch alles waar een meisje/vrouw maar van kan dromen. Volgens mij is dat een veel beter rolmodel dan zo'n zure dikke blogger met groen haar en daar komt het bij deze feministische golf al snel op neer.
pi_170510427
Ik denk dat meisjes uiteindelijk meer hebben aan rolmodellen die op eigen kracht iets hebben bereikt dan aan rolmodellen met een rijke vader of een rijke vent.
  woensdag 26 april 2017 @ 22:36:02 #297
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170510470
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:29 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Jongens/mannen hebben uiteindelijk veel meer aan rolmodellen als Arnold, Stallone, Al Pacino en ja zelfs Ash Ketchum en volgens mij is dat zelfde zo voor meisjes/vrouwen en Wonder Woman, Cersei Lannister en Black Widow.

Ivanka Trump heeft praktisch alles waar een meisje/vrouw maar van kan dromen. Volgens mij is dat een veel beter rolmodel dan zo'n zure dikke blogger met groen haar en daar komt het bij deze feministische golf al snel op neer.
Mannen als Stallone en Swarzenegger zijn wel self-made men, dat is zij niet.. self-made. Zij moet het helaas met name van haar looks hebben en papa, ofschoon ze wel meer inhoud lijkt te hebben dan haar pa, waar ze aan de andere ook weer zegt dat perceptie belangrijker is dan realiteit, dus ach.
  woensdag 26 april 2017 @ 22:38:13 #298
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170510528
quote:
3s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:28 schreef Re het volgende:

[..]

ik weet niet of ik het juist heb maar anders is er en government shut down.. iemand kan mij dat wel vertellen
Nee dat is volgens mij het budget, ACA repeal staat daar los van. Maar Trump is wanhopig en wil een win hebben voor de 100 dagen op zijn. Dus het is of funding voor de wall krijgen of dit gedrocht er door drukken. Volgens mij.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 26 april 2017 @ 22:39:46 #299
262 Re
Kiss & Swallow
pi_170510574
quote:
14s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee dat is volgens mij het budget, ACA repeal staat daar los van. Maar Trump is wanhopig en wil een win hebben voor de 100 dagen op zijn. Dus het is of funding voor de wall krijgen of dit gedrocht er door drukken. Volgens mij.
oh ja dat was het... haal het nog wel eens door elkaar... Trump zelf heeft zijn 100 dagen grens al opgeofferd als nutteloos dus alleen maar WIN! voor hem
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 26 april 2017 @ 22:40:53 #300
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170510605
quote:
14s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee dat is volgens mij het budget, ACA repeal staat daar los van. Maar Trump is wanhopig en wil een win hebben voor de 100 dagen op zijn. Dus het is of funding voor de wall krijgen of dit gedrocht er door drukken. Volgens mij.
Ja, wat je zegt klopt denk ik. Het staat in zekere zin los van elkaar. Aan de andere kant, denk ik niet dat je het in onderhandelingen los van elkaar kunt zien. Het gejuich dat ze de freedom caucus 'hebben' komt op me over alsof het sterk proberen over te komen om zodoende wat ruimte te pakken, maar goed, ik kan me hierin natuurlijk vergissen.
pi_170510641
quote:
3s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:28 schreef Re het volgende:

[..]

ik weet niet of ik het juist heb maar anders is er en government shut down.. iemand kan mij dat wel vertellen
Dat speelt toch altijd pas rond 1 oktober?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')