abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170345305
De 2 grootste partijen: Conservatieven en Labour volgen wat het volk zegt, brexit gaat gebeuren May hoopt dat ze een grotere partij zal worden en daardoor brexit gemakkelijker kan maken. (ondanks dat het referendum niet bindend was is er toch gezegd door de partijen om naar het volk te luisteren)

Nu is het ook zo dat een bergje mensen voor brexit gestemt hebben maar daar nu enorme spijt van hebben. Stel dat er een partij opstaat die zegt: Als wij de grootste worden met meer dan de helft van de zetels zorgen we dat brexit van tafel gaat (en dat is het enige doel van de partij) als dat geregeld is ontbinden ze zichzelf weer.

Stel dat iedereen die anti brexit is op die partij stemt, en ook de 'verkeerde stemmers' op die partij stemmen, dan hebben ze de meerderheid. Eigenlijk kun je dan de verkiezingen van 8 juni gebruiken als 2de stemronde voor brexit
  donderdag 20 april 2017 @ 00:15:18 #2
465002 Petram
Hallo, ik heet Petram.
pi_170345320
ben jij nelson mandela?
Geen auto, geen bus, maar een tram voor Petram.
pi_170345460
Waarom ben je er zo van overtuigd dat de rest van de EU daar ook zo makkelijk in mee gaat? Die zullen er immers ook mee moeten instemmen om de artikel 50 procedure af te breken (voor zover dat juridisch gezien überhaupt al mogelijk is).
  donderdag 20 april 2017 @ 00:32:10 #4
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170345619
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 00:13 schreef CarltonBanks het volgende:
De 2 grootste partijen: Conservatieven en Labour volgen wat het volk zegt, brexit gaat gebeuren May hoopt dat ze een grotere partij zal worden en daardoor brexit gemakkelijker kan maken. (ondanks dat het referendum niet bindend was is er toch gezegd door de partijen om naar het volk te luisteren)

Nu is het ook zo dat een bergje mensen voor brexit gestemt hebben maar daar nu enorme spijt van hebben. Stel dat er een partij opstaat die zegt: Als wij de grootste worden met meer dan de helft van de zetels zorgen we dat brexit van tafel gaat (en dat is het enige doel van de partij) als dat geregeld is ontbinden ze zichzelf weer.

Stel dat iedereen die anti brexit is op die partij stemt, en ook de 'verkeerde stemmers' op die partij stemmen, dan hebben ze de meerderheid. Eigenlijk kun je dan de verkiezingen van 8 juni gebruiken als 2de stemronde voor brexit
brexit ? is dat een nieuw merk kattebrokken ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170345917
1. Dat gaat Corbyn nooit doen

2. Dat gaat een meerderheid van het parlement nooit accepteren

Brexit is een feit. De conservatives gaan labour opblazen.
  donderdag 20 april 2017 @ 06:00:41 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170346397
Brexit gaat gewoon gebeuren, TS. Zelfs als 7 miljard mensen tegelijkertijd aan hun bedje aan heere god, allah, vishnu, buddha, papatuanuku een wensgebedje richten.

Zelfs als hemel en aarde openbreken en Nanook de inuit god met een leger van 100.000 hongerige boze zojuist bruut uit hun winterslaap gewekte ijsberen het Britse parlement overstroomt.... gaat Brexit gewoon gebeuren.

Zelfs als Odin zelf... moet ik doorgaan?

Dus accepteer het nou maar gewoon. Het is klaar.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 20 april 2017 @ 07:16:56 #7
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170346502
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 01:03 schreef Nintex het volgende:
De conservatives gaan Groot Brittannië opblazen.
Fixed.
pi_170346531
technisch gezien heeft TS gelijk. het kan. een volgende regering kan het gewoon weer terug draaien.
uiteraard ook nog europa, maar die willen helemaal geen brexit, dus die vinden dta prima.
  Overall beste user 2022 donderdag 20 april 2017 @ 07:49:07 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170346688
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:23 schreef pokkerdepok het volgende:

uiteraard ook nog europa, maar die willen helemaal geen brexit, dus die vinden dta prima.
Ik denk niet dat de EU nu nog het proces zal afbreken. Niet zonder dat de Britten al hun voordeeltjes die ze in de afgelopen decennia hebben gekregen gaan opgeven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170346791
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de EU nu nog het proces zal afbreken. Niet zonder dat de Britten al hun voordeeltjes die ze in de afgelopen decennia hebben gekregen gaan opgeven.
er is nog niks gebeurt.behalve intentie uitspreken.
pi_170346831
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de EU nu nog het proces zal afbreken. Niet zonder dat de Britten al hun voordeeltjes die ze in de afgelopen decennia hebben gekregen gaan opgeven.
Niet snappen dat de Britten het gedegenereerde en corrupte Europese tuig de afgelopen decennia voortdurend voordeeltjes gegund heeft. :')
pi_170346844
Waarom zouden de Britten dat willen ?

Over 50 jaar zijn hun de grote winnaars en zijn wij nog steeds de bitch van Brussel.
  donderdag 20 april 2017 @ 08:19:01 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170346871
Het zou kunnen maar als zoiets gebeurt verwacht ik eerder dat men Labour en de Tories probeert te kapen van binnenuit
  donderdag 20 april 2017 @ 08:21:08 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170346889
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 06:00 schreef SpecialK het volgende:
Brexit gaat gewoon gebeuren, TS. Zelfs als 7 miljard mensen tegelijkertijd aan hun bedje aan heere god, allah, vishnu, buddha, papatuanuku een wensgebedje richten.

Zelfs als hemel en aarde openbreken en Nanook de inuit god met een leger van 100.000 hongerige boze zojuist bruut uit hun winterslaap gewekte ijsberen het Britse parlement overstroomt.... gaat Brexit gewoon gebeuren.

Zelfs als Odin zelf... moet ik doorgaan?

Dus accepteer het nou maar gewoon. Het is klaar.
Nee hoor, als een meerderheid van de gekozen parlementariers straks zegt, we kappen met die Brexit, dan komt die er niet.

Niet dat ik denk dat dat zal gebeuren, maar het is mogelijk
pi_170346914
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:11 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niet snappen dat de Britten het gedegenereerde en corrupte Europese tuig de afgelopen decennia voortdurend voordeeltjes gegund heeft. :')
Kan je dit ook toelichten?
pi_170347005
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan je dit ook toelichten?
Je zou kunnen zeggen dat het feit dat Roemeense criminelen en bedelaars dankzij de EU hun terrein kunnen verleggen naar het VK in evenwicht is met het feit dat Britse criminelen en bedelaars in Roemenië kunnen werken maar in de praktijk maken maar weinig Britse criminelen en bedelaars daar maar weinig gebruik van. Waarom zou het VK dan open grenzen willen hebben met Roemenië en nog zoveel andere achterlijke, corrupte en straatarme landen waar de EU rijk mee gevuld is?
pi_170347088
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je zou kunnen zeggen dat het feit dat Roemeense criminelen en bedelaars dankzij de EU hun terrein kunnen verleggen naar het VK in evenwicht is met het feit dat Britse criminelen en bedelaars in Roemenië kunnen werken maar in de praktijk maken maar weinig Britse criminelen en bedelaars daar maar weinig gebruik van. Waarom zou het VK dan open grenzen willen hebben met Roemenië en nog zoveel andere achterlijke, corrupte en straatarme landen waar de EU rijk mee gevuld is?
Er wonen en werken weinig Britten in de rest van de EU?
En Roemenen mogen zich nog geen decennia vrij vestigen in het VK. Dus daar faalt je betoog ook.
pi_170347134
quote:
11s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er wonen en werken weinig Britten in de rest van de EU?
En Roemenen mogen zich nog geen decennia vrij vestigen in het VK. Dus daar faalt je betoog ook.
Als het zo'n groot voordeel is voor ons en het VK, als we zo stinkend rijk zijn geworden door een unie met zoveel andere corrupte armoedige Europese landen waarom nemen we dan niet in 1 keer heel Afrika op in de EU? Leg me dat nou eens uit. Hoedan?
pi_170347203
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als het zo'n groot voordeel is voor ons en het VK, als we zo stinkend rijk zijn geworden door een unie met zoveel andere corrupte armoedige Europese landen waarom nemen we dan niet in 1 keer heel Afrika op in de EU? Leg me dat nou eens uit. Hoedan?
Aangezien dat niet kan en past.
pi_170347213
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als het zo'n groot voordeel is voor ons en het VK, als we zo stinkend rijk zijn geworden door een unie met zoveel andere corrupte armoedige Europese landen waarom nemen we dan niet in 1 keer heel Afrika op in de EU? Leg me dat nou eens uit. Hoedan?
:O
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_170347232
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aangezien dat niet kan en past.
Maar volgens de eurofiele denkwijze worden we daar nog rijker van; de unie wordt dan met 1,2 miljard mensen vergroot. Waarom kan dat dan niet?
pi_170347433
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar volgens de eurofiele denkwijze worden we daar nog rijker van; de unie wordt dan met 1,2 miljard mensen vergroot. Waarom kan dat dan niet?
Dit is jouw eigen projectie. Die kan ik verder niet uitleggen.
  Overall beste user 2022 donderdag 20 april 2017 @ 09:18:29 #23
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170347571
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:11 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niet snappen dat de Britten het gedegenereerde en corrupte Europese tuig de afgelopen decennia voortdurend voordeeltjes gegund heeft. :')
We zien het over twee jaar wel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 20 april 2017 @ 09:29:36 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170347779
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee hoor, als een meerderheid van de gekozen parlementariers straks zegt, we kappen met die Brexit, dan komt die er niet.

Niet dat ik denk dat dat zal gebeuren, maar het is mogelijk
Gaat niet gebeuren. Want zelfs als een meerderheid van de gekozen parlementariers dat vind gaan ze er niet eens over stemmen. Het is schluss.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 20 april 2017 @ 09:30:09 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170347798
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren. Want zelfs als een meerderheid van de gekozen parlementariers dat vind gaan ze er niet eens over stemmen. Het is schluss.
En waarom dan wel niet?
  donderdag 20 april 2017 @ 09:31:16 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170347829
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En waarom dan wel niet?
Omdat er al is gestemd. En nog een keertje stemmen om de vorige stemming ongeldig te maken. Dat noemen we volksverlakkerij. Gaat niet gebeuren. Er zijn te veel anti-brexit mensen die zelfs daar de grens trekken. Maak em nou helemaal lekker. Belofte is belofte. Niemand in dat parlement gaat zich branden aan zo'n schandaal.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 20 april 2017 @ 09:33:07 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170347880
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Omdat er al is gestemd. En nog een keertje stemmen om de vorige stemming ongeldig te maken. Dat noemen we volksverlakkerij. Gaat niet gebeuren. Er zijn te veel anti-brexit mensen die zelfs daar de grens trekken. Maak em nou helemaal lekker. Belofte is belofte. Niemand in dat parlement gaat zich branden aan zo'n schandaal.
Als een kandidaat netjes voor de verkiezingen zegt "Als je op mij stemt dan ga ik dwars liggen bij het doorzetten van de Brexit" en die groep krijgt een meerderheid, dan is dat helemaal geen volksverlakkerij.
  donderdag 20 april 2017 @ 09:33:28 #28
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170347893
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als een kandidaat netjes voor de verkiezingen zegt "Als je op mij stemt dan ga ik dwars liggen bij het doorzetten van de Brexit" en die groep krijgt een meerderheid, dan is dat helemaal geen volksverlakkerij.
Dat gaat niet gebeuren.

Oh en ja dat is nog steeds volksverlakkerij. Blijven herstemmen tot het gewenste resultaat daar is? Volksverlakkerij. 100%. Geen discussie mogelijk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 20 april 2017 @ 09:36:44 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170347970
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat gaat niet gebeuren.

Oh en ja dat is nog steeds volksverlakkerij. Blijven herstemmen tot het gewenste resultaat daar is? Volksverlakkerij. 100%. Geen discussie mogelijk.
Niks volksverlakkerij. Als het volk nog steeds de Brexit wil dan stemmen ze wel op politici die daar voor gaan.

Het lijkt me vooral nogal dictatoriaal als je geen champagne zou mogen voeren om eerdere besluiten terug te draaien.
  donderdag 20 april 2017 @ 09:41:16 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170348047
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Niks volksverlakkerij. Als het volk nog steeds de Brexit wil dan stemmen ze wel op politici die daar voor gaan.

Het lijkt me vooral nogal dictatoriaal als je geen champagne zou mogen voeren om eerdere besluiten terug te draaien.
Het mag. Alleen is het volksverlakkerij. En zal het volk dat als zodanig ervaren. Daar gaat geen partij zich aan branden. Of als ze het wel doen dan zal dat nadelig blijken. Want zoals ik al aangaf. Zelfs anti-breziters zijn het daar niet mee eens. Er was een volksraadpleging, er is gekozen, het gaat gebeuren.

Kan je huilen wat je wil.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Overall beste user 2022 donderdag 20 april 2017 @ 09:41:43 #31
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170348058
Maar goed, hypothetisch allemaal. Het zou enorme economische en politieke problemen opleveren voor het VK. Bedrijven vertrouwen dan echt niet meer op een stabiel beleid in het VK.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170348141
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 00:13 schreef CarltonBanks het volgende:
De 2 grootste partijen: Conservatieven en Labour volgen wat het volk zegt, brexit gaat gebeuren May hoopt dat ze een grotere partij zal worden en daardoor brexit gemakkelijker kan maken. (ondanks dat het referendum niet bindend was is er toch gezegd door de partijen om naar het volk te luisteren)

Nu is het ook zo dat een bergje mensen voor brexit gestemt hebben maar daar nu enorme spijt van hebben. Stel dat er een partij opstaat die zegt: Als wij de grootste worden met meer dan de helft van de zetels zorgen we dat brexit van tafel gaat (en dat is het enige doel van de partij) als dat geregeld is ontbinden ze zichzelf weer.

Stel dat iedereen die anti brexit is op die partij stemt, en ook de 'verkeerde stemmers' op die partij stemmen, dan hebben ze de meerderheid. Eigenlijk kun je dan de verkiezingen van 8 juni gebruiken als 2de stemronde voor brexit
Ja, stel dan wel ja maar wat stel als niet? :p Ik denk dat dit wishfull thinking is.

May schrijft nu verkiezingen uit omdat de Tories nu op een mooie voorsprong staan in de peilingen, het is een opportunistische actie. Waarom hebben zij een mooie voorsprong als er een berg geen Brexit wil? LibDem en de Groenen zijn maar een kleine partijen in de peilingen.
Ik denk dat het voor veel mensen belangrijker is de traditionele partijlijnen te volgen dan te kiezen op basis van wel/geen Brexit. Met dank aan een decennium opkomend populisme en polarisatie wordt het gat tussen partijen steeds groter.
  donderdag 20 april 2017 @ 09:46:43 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170348174
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het mag. Alleen is het volksverlakkerij. En zal het volk dat als zodanig ervaren. Daar gaat geen partij zich aan branden. Of als ze het wel doen dan zal dat nadelig blijken. Want zoals ik al aangaf. Zelfs anti-breziters zijn het daar niet mee eens. Er was een volksraadpleging, er is gekozen, het gaat gebeuren.

Kan je huilen wat je wil.
Ik huil niet. Ik vertel jou alleen hoe het systeem werkt. En aangezien de UK een districtensysteem heeft kan iedere MP het voor zichzelf bepalen.

Als het volk nog steeds een Brexit wil stemmen ze wel voor pro-Brexit parlementariers. En als ze voor anti-Brexit parlementariers stemmen zijn ze daar helemaal zelf bij.

En reken maar dat de anti-Brexit lobby zich niet gewonnen geeft
  donderdag 20 april 2017 @ 09:48:28 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170348217
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:45 schreef cynicus het volgende:

[..]

Ja, stel dan wel ja maar wat stel als niet? :p Ik denk dat dit wishfull thinking is.

May schrijft nu verkiezingen uit omdat de Tories nu op een mooie voorsprong staan in de peilingen, het is een opportunistische actie. Waarom hebben zij een mooie voorsprong als er een berg geen Brexit wil? LibDem en de Groenen zijn maar een kleine partijen in de peilingen.
Ik denk dat het voor veel mensen belangrijker is de traditionele partijlijnen te volgen dan te kiezen op basis van wel/geen Brexit. Met dank aan een decennium opkomend populisme en polarisatie wordt het gat tussen partijen steeds groter.
Het punt is dat in een districtensysteem de anti-brexit mensen ook binnen de Tories zitten
  donderdag 20 april 2017 @ 09:49:23 #35
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170348240
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik huil niet. Ik vertel jou alleen hoe het systeem werkt. En aangezien de UK een districtensysteem heeft kan iedere MP het voor zichzelf bepalen.

Als het volk nog steeds een Brexit wil stemmen ze wel voor pro-Brexit parlementariers. En als ze voor anti-Brexit parlementariers stemmen zijn ze daar helemaal zelf bij.

En reken maar dat de anti-Brexit lobby zich niet gewonnen geeft
Luister. Het systeem kan technisch gezien zo werken dat Brexit niet gaat gebeuren. Net zoals het technisch gezien mogelijk is dat als je tegen een muur aanduwt dat je er doorheen valt gegeven dat alle atomen van je lichaam precies op hetzelfde moment een QM sprong maken naar de andere kant van de muur en precies dezelfde samenstelling.

Het KAN

Alleen gaat het niet gebeuren. Niet in dit universum.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 20 april 2017 @ 09:54:15 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170348329
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Luister. Het systeem kan technisch gezien zo werken dat Brexit niet gaat gebeuren. Net zoals het technisch gezien mogelijk is dat als je tegen een muur aanduwt dat je er doorheen valt gegeven dat alle atomen van je lichaam precies op hetzelfde moment een QM sprong maken naar de andere kant van de muur en precies dezelfde samenstelling.

Het KAN

Alleen gaat het niet gebeuren. Niet in dit universum.
Ik zou mn geld er niet op zetten dat het gaat gebeuren

Maar je vergelijkingen zijn gewoon domme bullshit. Als een meerderheid van MP's gekozen wordt met een anti-brexit belofte dan gaat ie niet door. En dat is geen volksverlakkerij want dan kiezen mensen er zelf voor.
  donderdag 20 april 2017 @ 09:54:29 #37
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_170348337
De beslissing is al genomen TS. May probeert nu enkel de weg erheen makkelijker te maken.
Fade to Black
pi_170348857
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:54 schreef Achterhoker het volgende:
De beslissing is al genomen TS. May probeert nu enkel de weg erheen makkelijker te maken.
Het zal ook moeten helpen bij de keuze voor een 'harde' of 'zachte' Brexit.
pi_170349210
quote:
2s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het zal ook moeten helpen bij de keuze voor een 'harde' of 'zachte' Brexit.
Op dat gebied is inderdaad nog meer dan genoeg keuze, maar dat die Brexit er uiteindelijk gaat komen staat al min of meer vast.
pi_170349285
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Op dat gebied is inderdaad nog meer dan genoeg keuze, maar dat die Brexit er uiteindelijk gaat komen staat al min of meer vast.
Correct, die gaat vast en zeker door. Hoewel May prima weet dat het geen bijzonder goed idee is.
  Overall beste user 2022 donderdag 20 april 2017 @ 10:31:29 #41
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170349313
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:54 schreef Achterhoker het volgende:
De beslissing is al genomen TS. May probeert nu enkel de weg erheen makkelijker te maken.
Voor wie? De klok tikt. Over twee jaar zijn ze weg. In die tussentijd zal het VK dus wel een deal moeten sluiten. Door pas in de zomer met onderhandelen te beginnen verliezen ze maanden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170349357
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

Voor wie? De klok tikt. Over twee jaar zijn ze weg. In die tussentijd zal het VK dus wel een deal moeten sluiten. Door pas in de zomer met onderhandelen te beginnen verliezen ze maanden.
Ach, als na de verkiezingen een zachtere Brexit in beeld komt, dan heeft de EU daar wel extra tijd voor over. Als het duidelijk een harde Brexit wordt, dan maken een paar maand meer of minder ook niet uit.
  Overall beste user 2022 donderdag 20 april 2017 @ 10:37:21 #43
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170349454
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, als na de verkiezingen een zachtere Brexit in beeld komt, dan heeft de EU daar wel extra tijd voor over. Als het duidelijk een harde Brexit wordt, dan maken een paar maand meer of minder ook niet uit.
Dan moet wel elk land het daarmee eens zijn.

* Ulx krabt aan zijn achterhoofd en fluit zachtjes 'Viva Espana'
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170349538
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:37 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan moet wel elk land het daarmee eens zijn.

* Ulx krabt aan zijn achterhoofd en fluit zachtjes 'Viva Espana'
Ach, als men het redelijk eens is over een koers, dan komt dat wel goed.
  Overall beste user 2022 donderdag 20 april 2017 @ 10:44:26 #45
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170349629
quote:
2s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, als men het redelijk eens is over een koers, dan komt dat wel goed.
Misschien, maar of dat voor 29 Maart 2019 is? Ierland heeft ook nog wel iets te zeggen over open grenzen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 20 april 2017 @ 10:46:49 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_170349678
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Omdat er al is gestemd. En nog een keertje stemmen om de vorige stemming ongeldig te maken. Dat noemen we volksverlakkerij. Gaat niet gebeuren. Er zijn te veel anti-brexit mensen die zelfs daar de grens trekken. Maak em nou helemaal lekker. Belofte is belofte. Niemand in dat parlement gaat zich branden aan zo'n schandaal.
Waarom gaat dat niet gebeuren? Er zijn meer partijen dan alleen Labor en de Conservative Party. En belofte is belofte? Dat is geen begrip wat een rol speelt in de politiek.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Overall beste user 2022 donderdag 20 april 2017 @ 10:49:23 #47
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170349730
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waarom gaat dat niet gebeuren? Er zijn meer partijen dan alleen Labor en de Conservative Party. En belofte is belofte? Dat is geen begrip wat een rol speelt in de politiek.
Omdat er dan weer een referendum zou moeten worden georganiseerd. En is het dan weer dat Brexit wint heb je minstens een half jaar onderhandelingstijd verloren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 20 april 2017 @ 10:57:31 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_170349887
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Omdat er dan weer een referendum zou moeten worden georganiseerd. En is het dan weer dat Brexit wint heb je minstens een half jaar onderhandelingstijd verloren.
De EU kennende gaan de onderhandelingen jaren duren. Dus een half jaar meer of minder maakt niets uit. Dat is denk ik ook een van de redenen van May om verkiezingen uit te schrijven om een mandaat voor een harde brexit te krijgen. Een soft brexit gaat namelijk jaren duren. En dan bestaat de EU in de huidige vorm wellicht niet eens meer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 20 april 2017 @ 10:57:55 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170349898
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Omdat er dan weer een referendum zou moeten worden georganiseerd. En is het dan weer dat Brexit wint heb je minstens een half jaar onderhandelingstijd verloren.
Als parlementariers zeggen "Als je ons kiest vegen wij ons hol af met dat referendum", en ze worden met die boodschap gekozen dan is er geen referendum nodig hoor.


Sarkozy deed het ze ooit voor
  donderdag 20 april 2017 @ 11:01:22 #50
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_170349956
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als parlementariers zeggen "Als je ons kiest vegen wij ons hol af met dat referendum", en ze worden met die boodschap gekozen dan is er geen referendum nodig hoor.

Sarkozy deed het ze ooit voor
Juist. Want volksverlakkerij en het niet na komen van afspraken en beloftes is namelijk vaak de norm in de politiek. Zeker in deze tijden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 20 april 2017 @ 11:02:12 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170349974
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Juist. Want volksverlakkerij en het niet na komen van afspraken en beloftes is namelijk vaak de norm in de politiek. Zeker in deze tijden.
Waarom is het volksverlakkerij als je dat voor de verkiezingen aangeeft?
  donderdag 20 april 2017 @ 11:03:31 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_170350003
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom is het volksverlakkerij als je dat voor de verkiezingen aangeeft?
Op een bepaalde manier is de hele brexit een vorm van volksverlakkerij. Maar dat is wellicht off topic.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_170350203
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

Misschien, maar of dat voor 29 Maart 2019 is? Ierland heeft ook nog wel iets te zeggen over open grenzen.
In Europees verband geloof ik niet zo in harde deadlines (sowieso zijn deadlines politiek altijd plooibaar :+).
  Overall beste user 2022 donderdag 20 april 2017 @ 11:26:46 #54
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170350421
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In Europees verband geloof ik niet zo in harde deadlines (sowieso zijn deadlines politiek altijd plooibaar :+).
Waarom zou de EU aardigheidjes uitdelen aan de Britten? Ze hebben decennia lang alles gekregen wat ze wilden en alsnog staken ze een middelvinger op. De regeltjes die zijn afgesproken zijn helder. Dit is een eerste vertrek uit de EU. Dan lijkt het me handig om je gewoon aan de procedures te houden.
En dat betekent dat het VK meer haast moet maken dan de EU. En ja, als ze er bijna uit zijn kan het best met een maandje of zo verlengd worden. Tenzij een land als Malta of Slovenië dwars gaat liggen, dat kan tenslotte zomaar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170350461
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:26 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waarom zou de EU aardigheidjes uitdelen aan de Britten? Ze hebben decennia lang alles gekregen wat ze wilden en alsnog staken ze een middelvinger op. De regeltjes die zijn afgesproken zijn helder. Dit is een eerste vertrek uit de EU. Dan lijkt het me handig om je gewoon aan de procedures te houden.
En dat betekent dat het VK meer haast moet maken dan de EU. En ja, als ze er bijna uit zijn kan het best met een maandje of zo verlengd worden. Tenzij een land als Malta of Slovenië dwars gaat liggen, dat kan tenslotte zomaar.
Die termijn van 2 jaar is ooit opgenomen zonder dat er enige ervaring was met dit soort processen. Niemand weet of dit realistisch en haalbaar is. Ik zie er dit decennium weinig van komen eerlijk gezegd.
  Overall beste user 2022 donderdag 20 april 2017 @ 11:34:41 #56
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170350553
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die termijn van 2 jaar is ooit opgenomen zonder dat er enige ervaring was met dit soort processen. Niemand weet of dit realistisch en haalbaar is. Ik zie er dit decennium weinig van komen eerlijk gezegd.
De Britten zullen wel in beweging moeten komen. Tot nu doet May niets.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170350663
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

De Britten zullen wel in beweging moeten komen. Tot nu doet May niets.
Uiteraard, zoals ik al aangaf bij een harde Brexit zal die twee jaar ook hard zijn. Bij een zachtere variant zal meer tijd genomen kunnen worden.
Maar dan nog, 40 jaar steeds intensievere samenwerking ontvlechten duurt even :P
  donderdag 20 april 2017 @ 13:07:20 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170352225
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:14 schreef Sjemmert het volgende:
Over 50 jaar zijn hun de grote winnaars
Over 50 jaar wordt deze zin misschien wel goed gerekend.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 20 april 2017 @ 13:10:06 #59
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170352287
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:33 schreef SpecialK het volgende:
Dat gaat niet gebeuren.

Oh en ja dat is nog steeds volksverlakkerij. Blijven herstemmen tot het gewenste resultaat daar is? Volksverlakkerij. 100%. Geen discussie mogelijk.
Dat gebeurt toch voortdurend met wetten en besluiten? Nieuw kabinet betekent nieuwe wetten en oude wetten van tafel of herschreven.
Ik begrijp werkelijk niet waar je je druk om maakt. Het volk vraagt, de politiek draait.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 20 april 2017 @ 13:11:30 #60
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170352314
Oh nee, maar maar, Brrrexit, Europa au au, Brrrexit, blijf af, heilig heilig.

Anti-EU clowns. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_170353009
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In Europees verband geloof ik niet zo in harde deadlines (sowieso zijn deadlines politiek altijd plooibaar :+).
Het Verdrag van Lissabon laat daar sowieso al wat ruimte voor in artikel 50:

quote:
Artikel 50: - Hoofdinhoud

Verdrag betreffende de Europese Unie (VEU) - geconsolideerde versie 2009
Titel VI: Slotbepalingen

49 Artikel 50 51
1.
Een lidstaat kan overeenkomstig zijn grondwettelijke bepalingen besluiten zich uit de Unie terug te trekken.
2.
De lidstaat die besluit zich terug te trekken, geeft kennis van zijn voornemen aan de Europese Raad. In het licht van de richtsnoeren van de Europese Raad sluit de Unie na onderhandelingen met deze staat een akkoord over de voorwaarden voor zijn terugtrekking, waarbij rekening wordt gehouden met het kader van de toekomstige betrekkingen van die staat met de Unie. Over dat akkoord wordt onderhandeld overeenkomstig artikel 218, lid 3, van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie. Het akkoord wordt namens de Unie gesloten door de Raad, die met gekwalificeerde meerderheid van stemmen besluit, na goedkeuring door het Europees Parlement.
3.
De Verdragen zijn niet meer van toepassing op de betrokken staat met ingang van de datum van inwerkingtreding van het terugtrekkingsakkoord of, bij gebreke daarvan, na verloop van twee jaar na de in lid 2 bedoelde kennisgeving, tenzij de Europese Raad met instemming van de betrokken lidstaat met eenparigheid van stemmen tot verlenging van deze termijn besluit.
4.
Voor de toepassing van de leden 2 en 3 nemen het lid van de Europese Raad en het lid van de Raad die de zich terugtrekkende lidstaat vertegenwoordigen, niet deel aan de beraadslagingen of aan de besluiten van de Europese Raad en van de Raad die hem betreffen.
De gekwalificeerde meerderheid wordt vastgesteld overeenkomstig artikel 238, lid 3, onder b) van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie.
5.
Indien een lidstaat die zich uit de Unie heeft teruggetrokken, opnieuw om het lidmaatschap verzoekt, is op zijn verzoek de procedure van artikel 49 van toepassing.
https://www.europa-nu.nl/(...)uit_de_europese_unie
pi_170353581
Verscheidene mensen in dit topic lijken te vergeten dat artikel 50 al in werking getreden is. Al wil 100% van de parlementariërs geen brexit meer, er is geen mogelijkheid opgenomen om het terug te draaien. Over 2 jaar, zijn ze dus simpelweg geen lid meer, dat kan hooguit uitgesteld worden, maar gebeurt sowieso.

Dus ik snap niet waarom sommigen hier discussiëren over de vraag of je het zou kunnen maken. De door TS bedachte loophole bestaat niet. Brexit is een feit, de vraag is enkel nog hoe deze precies zal verlopen.
pi_170353720
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:13 schreef AnanYaw het volgende:
Verscheidene mensen in dit topic lijken te vergeten dat artikel 50 al in werking getreden is. Al wil 100% van de parlementariërs geen brexit meer, er is geen mogelijkheid opgenomen om het terug te draaien. Over 2 jaar, zijn ze dus simpelweg geen lid meer, dat kan hooguit uitgesteld worden, maar gebeurt sowieso.

Dus ik snap niet waarom sommigen hier discussiëren over de vraag of je het zou kunnen maken. De door TS bedachte loophole bestaat niet. Brexit is een feit, de vraag is enkel nog hoe deze precies zal verlopen.
als de eu en de UK beslissen om te stoppen met de brexit onderhandelingen en dat de UK gewoon lid blijft dan zou dat theoretisch toch kunnen? uiteindelijk is dit verdrag niets meer dan een afspraak die ook bijgesteld kunnen worden
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_170354270
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:21 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

als de eu en de UK beslissen om te stoppen met de brexit onderhandelingen en dat de UK gewoon lid blijft dan zou dat theoretisch toch kunnen? uiteindelijk is dit verdrag niets meer dan een afspraak die ook bijgesteld kunnen worden
Als de UK en EU stoppen met onderhandelingen, dan is over 2 jaar de UK gewoon geen lid meer. Dat is bepaald. Eventueel zou daar misschien van afgeweken kunnen worden, aangezien er nergens specifiek staat dat dat niet mag, maar dat gaat sowieso niet gebeuren tenzij de lidstaten daar unaniem voorstander van zijn en dat gaat nooit gebeuren.

Verdragen zijn niet zomaar afspraken die ook bijgesteld kunnen worden. Via een herzieningsprocedure kan je inderdaad een verdrag bijstellen, maar dat is niet iets dat je even tussendoor doet. Sowieso gaat dat via de Europese raad, terwijl de onderhandelingen gevoerd worden met (een afgevaardigde van) de Europese commissie. Daarnaast zou het VK daar, zelfs als het verdrag binnen de twee jaar wordt herzien, niet zomaar aanspraak op kunnen maken, aangezien zij zich beroept hebben op het nu geldende verdrag en verdragen worden doorgaans niet met terugwerkende kracht ingevoerd/gewijzigd.

De Brexit gaat dus gewoon gebeuren. Het is echt te laat om dat tegen te houden.
pi_170354536
quote:
2s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:11 schreef Ringo het volgende:
Oh nee, maar maar, Brrrexit, Europa au au, Brrrexit, blijf af, heilig heilig.

Anti-EU clowns. :').
Pro-Eu gekkies :')
pi_170354862
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:46 schreef AnanYaw het volgende:
Als de UK en EU stoppen met onderhandelingen, dan is over 2 jaar de UK gewoon geen lid meer. Dat is bepaald. Eventueel zou daar misschien van afgeweken kunnen worden, aangezien er nergens specifiek staat dat dat niet mag, maar dat gaat sowieso niet gebeuren tenzij de lidstaten daar unaniem voorstander van zijn en dat gaat nooit gebeuren.
waarom zouden de lidstaten daar niet unaniem voor kunnen zijn. Stel je voor dat de in de UK bij de verkiezingen en er komt een grote anti-Brexit meerderheid aan de macht. dan zouden ze toch samen met de 27 lidstaten kunnen besluiten om het hele verhaal af te kappen? ik zou niet weten waarom een EU lidstaat daar dan opeens tegen zou zijn.

Ik ben wel realistisch genoeg om te weten dat dit waarschijnlijk niet gaat gebeuren en dat de brexit gewoon doorgaat.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_170355178
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:16 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

waarom zouden de lidstaten daar niet unaniem voor kunnen zijn. Stel je voor dat de in de UK bij de verkiezingen en er komt een grote anti-Brexit meerderheid aan de macht. dan zouden ze toch samen met de 27 lidstaten kunnen besluiten om het hele verhaal af te kappen? ik zou niet weten waarom een EU lidstaat daar dan opeens tegen zou zijn.

Ik ben wel realistisch genoeg om te weten dat dit waarschijnlijk niet gaat gebeuren en dat de brexit gewoon doorgaat.
Omdat het een precedent creëert, waarvan verscheidene lidstaten belang erbij hebben om dat te voorkomen. Ook is het idee dat het eventueel zou kunnen echt enkel omdat er nergens expliciet staat dat het niet kan. Er wordt echter ook nergens een handvat geboden om het wel te doen. Dus ik zie het al niet gebeuren dat het überhaupt tot zo een stemming zou komen.

Ik zou dus zeggen dat het niet alleen waarschijnlijk doorgaat, maar dat de kans dat het niet doorgaat verwaarloosbaar is. De kans dat de Britten het willen is super klein, de kans dat de Europese Commissie daarmee akkoord gaat is nog veel kleiner en de kans dat de Europese Raad er vervolgens in meegaat is ook zeer klein. Driedubbel hoogstonwaarschijnlijk dus.
  donderdag 20 april 2017 @ 15:42:54 #68
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170355429
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:31 schreef AnanYaw het volgende:
De kans dat de Britten het willen is super klein, de kans dat de Europese Commissie daarmee akkoord gaat is nog veel kleiner en de kans dat de Europese Raad er vervolgens in meegaat is ook zeer klein. Driedubbel hoogstonwaarschijnlijk dus.
Kleine kansen, grote gevolgen, dat hebben we vorig jaar wel gezien. Geen onmogelijkheid zo groot of in de politiek gebeurt ze.
Potentieel EU-kandidaat Turkije maakt er op alle fronten al jaren een potje van en nog steeds zijn de voortgangsgesprekken tussen die bananenrepubliek en Europa niet officieel ontbonden. Kennelijk is er nog steeds een kans dat etc...
Ik moet nog zien hoe onmogelijk het is dat die hele Brexit weer op de schop gaat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_170355711
quote:
2s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:42 schreef Ringo het volgende:

[..]

Kleine kansen, grote gevolgen, dat hebben we vorig jaar wel gezien. Geen onmogelijkheid zo groot of in de politiek gebeurt ze.
Potentieel EU-kandidaat Turkije maakt er op alle fronten al jaren een potje van en nog steeds zijn de voortgangsgesprekken tussen die bananenrepubliek en Europa niet officieel ontbonden. Kennelijk is er nog steeds een kans dat etc...
Ik moet nog zien hoe onmogelijk het is dat die hele Brexit weer op de schop gaat.
Ja en rond onze eigen verkiezingen riepen mensen ook dat de gekste dingen kunnen gebeuren en peilingen compleet anders uit kunnen vallen. De situatie is echter compleet anders.

De onderhandelingen met Turkije over toetreding staan al een tijdje stil trouwens. Als je die situatie er al bij wil halen, is het juist een argument waarom de brexit niet op de schop gaat. Er is nu namelijk enige tijdsdruk, terwijl de Turkse kwestie vooral laat zien hoe lastig en langzaam zaken kunnen gaan. Voor iedereen het oké vind dat de Britten toch in de EU blijven is de twee jaar allang verstreken joh.
  vrijdag 21 april 2017 @ 04:26:41 #70
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170374673
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat gebeurt toch voortdurend met wetten en besluiten? Nieuw kabinet betekent nieuwe wetten en oude wetten van tafel of herschreven.
Ik heb het inmiddels wel afdoende uitgelegd.

quote:
Ik begrijp werkelijk niet waar je je druk om maakt. Het volk vraagt, de politiek draait.
Ik maak me niet druk. Ik sla alleen de hoop kapot van mensen die toch nog.. oeh op een of andere manier de gedachte hebben dat.. hmm hoe dan ook via achterdeurtjes het nog wel "goed" gaat komen.

Het Britse volk heet gesproken. Blijven herstemmen tot het juiste resultaat wordt behaald is immoreel en zal zelfs door anti-brexiters als betutteling worden gezien. Alleen maar omdat de herstemming nu niet een direct referendum is maar via indirecte verkiezingen betekent niet dat het niet gewoon een ordinaire herstemming is.

Die geniepige mentaliteit ... heel interessant.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 21 april 2017 @ 06:05:25 #71
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170374789
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom is het volksverlakkerij als je dat voor de verkiezingen aangeeft?
Jij bent laffe, achterbakse, leugenachtige, geniepige Nederlandse politici gewend maar je moet weten dat dat niet van alle tijden is en niet in elk land voorkomt. iig niet in die mate waar wij daar nu mee te maken hebben in dit land.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 april 2017 @ 07:10:37 #72
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170374898
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 06:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij bent laffe, achterbakse, leugenachtige, geniepige Nederlandse politici gewend maar je moet weten dat dat niet van alle tijden is en niet in elk land voorkomt. iig niet in die mate waar wij daar nu mee te maken hebben in dit land.
Waar heb jij het nou weer over?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 21 april 2017 @ 08:25:30 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170375278
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 06:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij bent laffe, achterbakse, leugenachtige, geniepige Nederlandse politici gewend maar je moet weten dat dat niet van alle tijden is en niet in elk land voorkomt. iig niet in die mate waar wij daar nu mee te maken hebben in dit land.
Er is niks achterbaks aan als je voor de verkiezingen zegt dat je dat gaat doen.
  vrijdag 21 april 2017 @ 08:37:49 #74
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170375374
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er is niks achterbaks aan als je voor de verkiezingen zegt dat je dat gaat doen.
Aangezien je opeens bevangen lijkt door een soort Europese Glasnost wil je dan gelijk even toegeven dat het wel achterbaks, crimineel en ondemocratisch geweest is dat voorgaande regeringen niet van tevoren hebben aangegeven dat ze van plan en hoe ze van plan waren om onze soevereiniteit op te offeren ten gunste van de EU?
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 april 2017 @ 08:45:09 #75
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170375439
Waar heb je het over?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170375440
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Aangezien je opeens bevangen lijkt door een soort Europese Glasnost wil je dan gelijk even toegeven dat het wel achterbaks, crimineel en ondemocratisch geweest is dat voorgaande regeringen niet van tevoren hebben aangegeven dat ze van plan en hoe ze van plan waren om onze soevereiniteit op te offeren ten gunste van de EU?
En hoe denk je dan over de partijen die niet vooraf aangaven hoe ze die Brexit dan door zouden willen voeren? Want dat is nu een groot raadsel...
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 april 2017 @ 08:49:40 #77
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170375491
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En hoe denk je dan over de partijen die niet vooraf aangaven hoe ze die Brexit dan door zouden willen voeren? Want dat is nu een groot raadsel...
Nee hoor. Het geld ging toch naar de NHS?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 21 april 2017 @ 08:50:54 #78
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170375502
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En hoe denk je dan over de partijen die niet vooraf aangaven hoe ze die Brexit dan door zouden willen voeren? Want dat is nu een groot raadsel...
Ze hebben aangegeven dat er een referendum zou komen bij de vorige verkiezingen. Bij de volgende verkiezingen zullen de verschillende partijen aangeven hoe ze de onderhandelingen over een Brexit in zullen gaan. Mooi toch? Zoveel openheid hebben onze politici nooit gegeven.
  vrijdag 21 april 2017 @ 08:59:04 #79
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_170375615
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:16 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

waarom zouden de lidstaten daar niet unaniem voor kunnen zijn. Stel je voor dat de in de UK bij de verkiezingen en er komt een grote anti-Brexit meerderheid aan de macht. dan zouden ze toch samen met de 27 lidstaten kunnen besluiten om het hele verhaal af te kappen? ik zou niet weten waarom een EU lidstaat daar dan opeens tegen zou zijn.
Vergeet niet dat een hele hoop banken nu Londen (grotendeels) gaan verlaten. Er valt behoorlijk wat te verdienen aan het plunderen van Londen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 april 2017 @ 08:59:14 #80
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170375617
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ze hebben aangegeven dat er een referendum zou komen bij de vorige verkiezingen. Bij de volgende verkiezingen zullen de verschillende partijen aangeven hoe ze de onderhandelingen over een Brexit in zullen gaan. Mooi toch? Zoveel openheid hebben onze politici nooit gegeven.
Je gaat toch niet voordat je gaat onderhandelen je hele plan aan de wereld verkondigen?

Geloof me, ik vind het prima, het is beter voor de belangen van mijn landje als het VK dat doet. Het is tenslotte altijd handig om te weten wat je tegenstander wil bereiken. Maar de Britten zouden wel oerdom zijn dat te doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 21 april 2017 @ 09:01:52 #81
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170375656
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je gaat toch niet voordat je gaat onderhandelen je hele plan aan de wereld verkondigen?

Geloof me, ik vind het prima, het is beter voor de belangen van mijn landje als het VK dat doet. Het is tenslotte altijd handig om te weten wat je tegenstander wil bereiken. Maar de Britten zouden wel oerdom zijn dat te doen.
Of ze nou willen of niet: Er komen verkiezingen en de verschillende partijen zullen moeten aangeven met welke instelling ze de onderhandelingen in zullen gaan. Als ze dat niet doen dan worden het de saaiste verkiezingen ooit.
pi_170375686
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ze hebben aangegeven dat er een referendum zou komen bij de vorige verkiezingen. Bij de volgende verkiezingen zullen de verschillende partijen aangeven hoe ze de onderhandelingen over een Brexit in zullen gaan. Mooi toch? Zoveel openheid hebben onze politici nooit gegeven.
Nogmaals, waarom is het niet erg dat ze niet hebben aangegeven hoe die Brexit dan vormgegeven zou worden.
  vrijdag 21 april 2017 @ 09:09:27 #83
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170375750
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nogmaals, waarom is het niet erg dat ze niet hebben aangegeven hoe die Brexit dan vormgegeven zou worden.
Ik vind een land waar tijdens de verkiezingen aangeven wordt dat er een referendum zal komen over een Brexit en dat de uitslag gerespecteerd zal worden al heel wat. Vergeleken met het VK is Nederland een bananenrepubliek. Bij ons wordt nooit van te voren aangegeven hoeveel soevereiniteit de eurofiele partijen bereid zijn op te geven voor de EU.
pi_170375836
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik vind een land waar tijdens de verkiezingen aangeven wordt dat er een referendum zal komen over een Brexit en dat de uitslag gerespecteerd zal worden al heel wat. Vergeleken met het VK is Nederland een bananenrepubliek. Bij ons wordt nooit van te voren aangegeven hoeveel soevereiniteit de eurofiele partijen bereid zijn op te geven voor de EU.
Je ontwijkt de vraag.
Nogmaals, waarom is het niet erg dat ze niet hebben aangegeven hoe die Brexit dan vormgegeven zou worden?
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 april 2017 @ 09:25:11 #85
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170375947
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:01 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Of ze nou willen of niet: Er komen verkiezingen en de verschillende partijen zullen moeten aangeven met welke instelling ze de onderhandelingen in zullen gaan. Als ze dat niet doen dan worden het de saaiste verkiezingen ooit.
Ja natuurlijk. Handig voor ons om te weten wat de Britse onderhandelaars willen, mochten ze dit jaar nog eens aanschuiven.

Maar wat doet de Britse onderhandelaar bij een ferm NEE van de EU-onderhandelaar op een van de eisen? Liegen tegen het stemvee, of weer nieuwe verkiezingen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 21 april 2017 @ 09:26:51 #86
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170375983
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je ontwijkt de vraag.
Nogmaals, waarom is het niet erg dat ze niet hebben aangegeven hoe die Brexit dan vormgegeven zou worden?
Dat ga je bij de volgende verkiezingen horen. Complimenten voor May dat ze vervroegde verkiezingen uitschrijft. Stapje voor stapje neemt ze het Britse volk mee in dit avontuur. En dan die banenenrepubliek waar wij in wonen. :r Waar de politiek totaal vervreemd is geraakt van het volk en waar politici stapje voor stapje het volk bedriegen door Nederland stiekem op te heffen ten gunste van de EU. :r
  vrijdag 21 april 2017 @ 09:32:11 #87
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170376064
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:25 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Handig voor ons om te weten wat de Britse onderhandelaars willen, mochten ze dit jaar nog eens aanschuiven.

Maar wat doet de Britse onderhandelaar bij een ferm NEE van de EU-onderhandelaar op een van de eisen? Liegen tegen het stemvee, of weer nieuwe verkiezingen?
Dus jij denkt dat bij de vervroegde verkiezingen, die volledig in het teken staan van de Brexit, alle partijen zullen zeggen: "Wij proberen het beste resultaat voor het VK te bereiken." Zonder verdere informatie?
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 april 2017 @ 09:43:18 #88
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170376259
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat bij de vervroegde verkiezingen, die volledig in het teken staan van de Brexit, alle partijen zullen zeggen: "Wij proberen het beste resultaat voor het VK te bereiken." Zonder verdere informatie?
Nee hoor.

Maar ik ken een politicus, een of andere amerikaan, en die zegt dat wanneer je een deal wilt maken, je niet aan de andere partij moet laten weten wat je wilt bereiken. Nou is een Deal maken volgens die man een echte Art, en misschien ben jij wel van mening dat die amerikaan maar wat uit zijn nek lult, maar goed, ik denk dat hij daar een punt heeft.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170376510
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

.... En dan die banenenrepubliek waar wij in wonen. :r Waar de politiek totaal vervreemd is geraakt van het volk en waar politici stapje voor stapje het volk bedriegen door Nederland stiekem op te heffen ten gunste van de EU. :r
dan flikker je toch lekker op als het je hier niet bevalt?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2017 09:58:47 ]
  vrijdag 21 april 2017 @ 15:14:08 #90
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_170383218
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:58 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

dan flikker je toch lekker op als het je hier niet bevalt?
Hersendood heeft nogal wat haat in zijn systeem zitten waar hij uiting aan moet geven. Gewoon een fundamentalist, die vanwege dat fundamentalisme dan ook niet met andere ideeën kan omgaan. Hij wil helemaal niet weg, dat kost hem zijn uitkering.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 april 2017 @ 15:16:58 #91
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170383262
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:14 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Hersendood heeft nogal wat haat in zijn systeem zitten waar hij uiting aan moet geven. Gewoon een fundamentalist, die vanwege dat fundamentalisme dan ook niet met andere ideeën kan omgaan. Hij wil helemaal niet weg, dat kost hem zijn uitkering.
Hij woont toch nog bij zijn ouders? Zoveel zal het niet zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 21 april 2017 @ 15:17:51 #92
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_170383273
Geen brexit zie ik niet zo snel gebeuren, zou nog best kunnen, maar onwaarschijnlijk.

Wat wel een goede mogelijkheid is, is het volledig ondermijnen van May. Als Labour handig is wippen ze Cobyn en gaan ze een snoeiharde campagne voeren waarin ze volledig focussen op een zachte brexit. Vooral veel angst creëren voor een harde brext en het zouden zomaar eens heel interessante verkiezingen kunnen worden.
  vrijdag 21 april 2017 @ 15:23:54 #93
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170383370
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:17 schreef mcmlxiv het volgende:
Geen brexit zie ik niet zo snel gebeuren, zou nog best kunnen, maar onwaarschijnlijk.

Wat wel een goede mogelijkheid is, is het volledig ondermijnen van May. Als Labour handig is wippen ze Cobyn en gaan ze een snoeiharde campagne voeren waarin ze volledig focussen op een zachte brexit. Vooral veel angst creëren voor een harde brext en het zouden zomaar eens heel interessante verkiezingen kunnen worden.
Hebben ze niet al eens Corbyn proberen te wippen? Ik ben bang dat ze eerst afgemaakt moeten worden in een verkiezing voordat ze het weer kunnen proberen.
  vrijdag 21 april 2017 @ 16:56:42 #94
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_170384833
De angst bij iedereen buiten het VK voor de Brexit is werkelijk vermakelijk. De grootste angst is natuurlijk dat de Britten beter af zullen blijken te zijn.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:04:18 #95
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170384943
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
De angst bij iedereen buiten het VK voor de Brexit is werkelijk vermakelijk. De grootste angst is natuurlijk dat de Britten beter af zullen blijken te zijn.
Ik zie die angst niet zo. Eerder een milde nieuwsgierigheid.
Maar zie vooral wat je wil zien, ouwe yup.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 april 2017 @ 17:34:09 #96
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170385487
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
De angst bij iedereen buiten het VK voor de Brexit is werkelijk vermakelijk. De grootste angst is natuurlijk dat de Britten beter af zullen blijken te zijn.
Voorlopig zijn ze hard op weg naar een situatie dat alle afspraken met de EU niet meer gelden. May doet niets. De UKIP lijkt ook geen enkel idee te hebben wat nu te doen. Grote bedrijven trekken naar het continent.

Ik gun ze daar het beste, maar het lijkt niet soepel te gaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 21 april 2017 @ 19:41:21 #97
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_170388071
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Voorlopig zijn ze hard op weg naar een situatie dat alle afspraken met de EU niet meer gelden. May doet niets. De UKIP lijkt ook geen enkel idee te hebben wat nu te doen. Grote bedrijven trekken naar het continent.

Ik gun ze daar het beste, maar het lijkt niet soepel te gaan.
We kunnen natuurlijk niet zien wat ze wel of niet doen. UKIP is willens en wetens buiten spel gezet.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 01:00:44 #98
54278 crew  Tijger_m
42
pi_170395528
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat bij de vervroegde verkiezingen, die volledig in het teken staan van de Brexit, alle partijen zullen zeggen: "Wij proberen het beste resultaat voor het VK te bereiken." Zonder verdere informatie?
Dat hebben ze bij de vorige ook gedaan en dat is zo ongeveer alles wat ze kunnen zeggen zonder te liegen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 01:02:59 #99
54278 crew  Tijger_m
42
pi_170395551
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:41 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

We kunnen natuurlijk niet zien wat ze wel of niet doen. UKIP is willens en wetens buiten spel gezet.
UKIP heeft in zijn hele geschiedenis welgeteld een (1) zetel ooit behaald en die zijn ze nu zelfs kwijt omdat Carswell overgelopen is naar de Cons. UKIP is irrelevant en nooit relevant geweest en heeft vooral zichzelf buitenspel gezet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 22 april 2017 @ 06:15:44 #100
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170397095
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 01:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

UKIP heeft in zijn hele geschiedenis welgeteld een (1) zetel ooit behaald en die zijn ze nu zelfs kwijt omdat Carswell overgelopen is naar de Cons. UKIP is irrelevant en nooit relevant geweest en heeft vooral zichzelf buitenspel gezet.
"UKIP is nooit relevant geweest" :') Dat is wel een van de domste opmerkingen die ik ooit op Fok gelezen hebt en dat zegt heel wat. UKIP is een van de weinige partijen in de wereld die ooit hun doelstelling bereikt hebben. UKIP heeft het VK zijn soevereiniteit teruggegeven en is de reden dat jij en elke andere eurofiel elke nacht jankend op bed liggen omdat hun droom in duigen gevallen is.
  zaterdag 22 april 2017 @ 07:41:26 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170397186
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Aangezien je opeens bevangen lijkt door een soort Europese Glasnost wil je dan gelijk even toegeven dat het wel achterbaks, crimineel en ondemocratisch geweest is dat voorgaande regeringen niet van tevoren hebben aangegeven dat ze van plan en hoe ze van plan waren om onze soevereiniteit op te offeren ten gunste van de EU?
De Europese unie stond jarenlang hoog op de agenda bij vrijwel alle partijen. Daar zijn tig verkiezingen overheen gegaan.
  zaterdag 22 april 2017 @ 08:09:51 #102
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170397277
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 07:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De Europese unie stond jarenlang hoog op de agenda bij vrijwel alle partijen. Daar zijn tig verkiezingen overheen gegaan.
Je weet hoe het werkt he. Een glimlachje van Klavertje en een miljoen Nederlanders zijn op hem verliefd. Wat nieuwe leugentjes van Rutte en miljoenen VVD-stemmers vergeven hem zijn oude leugentjes. Nooit is ons tijdens de verkiezingscampagne verteld hoeveel soevereiniteit ze nu weer in willen leveren en wat de gevolgen zijn. Nooit is die Nederlandse vrachtwagenchauffeur verteld dat hij geen 4000 euro per maand meer gaat verdienen met open grenzen en dat hij misschien helemaal niet meer aan het werk komt. Nooit is ons verteld wat de gevolgen zijn als je als Nederlandse werknemer moet concurreren met 500 miljoen EU-burgers voor een baantje in Nederland met open grenzen. Integendeel, tijdens verkiezingstijd zijn die leugenaars heel kritisch over de EU (over Griekenland bijvoorbeeld, "geen cent meer naar Griekenland). Leugens, leugens, leugens.
pi_170397542
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:41 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

We kunnen natuurlijk niet zien wat ze wel of niet doen. UKIP is willens en wetens buiten spel gezet.
Hoho, dit lijkt weer een stukje geschiedsvervalsing. UKIP werd zelf compleet apathisch na het referendum. Net als het Brexit-kamp binnen de Tories. In dat vacuüm stond May uiteindelijk op. Maar UKIP had toen best iets kunnen zeggen over hoe ze het praktisch op zouden willen lossen...
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:09:31 #104
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_170401623
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 april 2017 08:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoho, dit lijkt weer een stukje geschiedsvervalsing. UKIP werd zelf compleet apathisch na het referendum. Net als het Brexit-kamp binnen de Tories. In dat vacuüm stond May uiteindelijk op. Maar UKIP had toen best iets kunnen zeggen over hoe ze het praktisch op zouden willen lossen...
Weet jij nou echt niks?http://www.express.co.uk/(...)lunacy-EU-referendum
a man convinced against his will is of the same opinion still
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')