abonnement Unibet Coolblue
pi_170343998
Van die mensen met nationalistische ideeën waarvan je aan hun zwarte haar, bruine ogen en getinte huid al kunt raden dat ze ethisch gezien niet Nederlands zijn.
  woensdag 19 april 2017 @ 23:06:34 #2
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170344026
Zijn er eens mensen met zwart haar, bruine ogen en getinte huid goed geïntegreerd, is het weer niet goed.
pi_170344111
Niet je surinaamse vriendinnetje nationalistisch maken :')
pi_170344148
Klopt dat kunnen nooit echte Nederlanders zijn. Nederlanderschap is nog altijd verbonden aan etniciteit.
  woensdag 19 april 2017 @ 23:15:48 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170344231
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:05 schreef youngdavid het volgende:
Van die mensen met nationalistische ideeën waarvan je aan hun zwarte haar, bruine ogen en getinte huid al kunt raden dat ze ethisch gezien niet Nederlands zijn.
jij hebt blauwe ogen ?
niks over bruine ogen aub.
dan krijg je die film waarin mensen met bruine ogen de blauwe ogen mogen vernederen en andersom.
terwijl wereldwijd de bruine ogen de meerderheid hebben. blauwe ogen zijn in de minderheid en kunnen vanavond nog verwijderd worden als 't moet, in principe. :)
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170344400
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:11 schreef wuuht het volgende:
Klopt dat kunnen nooit echte Nederlanders zijn. Nederlanderschap is nog altijd verbonden aan etniciteit.
Oke Thierry.
Puntjes.
pi_170344444
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:23 schreef Pg_up het volgende:

[..]

Oke Thierry.
Dat zou hij nooit zeggen :)
  woensdag 19 april 2017 @ 23:30:58 #8
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170344560
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:25 schreef wuuht het volgende:

[..]

Dat zou hij nooit zeggen :)
Hij heeft geklaagd dat het Nederlandse volk verdund wordt door allerlei andere volkeren, tot er geen Nederlander meer is. Dat komt er verdomde dicht bij in de buurt.
pi_170344604
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:30 schreef Barrah het volgende:

[..]

Hij heeft geklaagd dat het Nederlandse volk verdund wordt door allerlei andere volkeren, tot er geen Nederlander meer is. Dat komt er verdomde dicht bij in de buurt.
Zucht... je weet toch wel dat hij dat niet zo bedoelde.
  woensdag 19 april 2017 @ 23:34:44 #10
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170344647
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:32 schreef wuuht het volgende:

[..]

Zucht... je weet toch wel dat hij dat niet zo bedoelde.
Wat bedoelde hij hier dan, anders dan dat er een directe relatie is tussen Nederlanderschap en etniciteit, volgens jou?
quote:
Die zelfhaat die we proberen te ontstijgen [..] door de Nederlandse bevolking homeopathisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld, zodat er nooit meer een Nederlander zal bestaan. Zodat wie wij zijn, niet meer gestalte kan krijgen.
pi_170344736
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:34 schreef Barrah het volgende:

[..]

Wat bedoelde hij hier dan, anders dan dat er een directe relatie is tussen Nederlanderschap en etniciteit, volgens jou?

[..]

Hij bedoelde dat toch enkel cultureel.
pi_170344751
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:38 schreef wuuht het volgende:

[..]

Hij bedoelde dat toch enkel cultureel.
Welke cultuur?
wooblabalurg
  woensdag 19 april 2017 @ 23:49:36 #13
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_170344899
Wat een bullshit. Je Nederlander voelen heeft niets met pigment gehalte te maken
  woensdag 19 april 2017 @ 23:55:50 #14
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_170344997
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:30 schreef Barrah het volgende:

[..]

Hij heeft geklaagd dat het Nederlandse volk verdund wordt door allerlei andere volkeren, tot er geen Nederlander meer is. Dat komt er verdomde dicht bij in de buurt.
Het is juist heel eng dat jij zelfs die richting maar op denkt. :')
  donderdag 20 april 2017 @ 00:01:14 #15
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_170345104
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:06 schreef Barrah het volgende:
Zijn er eens mensen met zwart haar, bruine ogen en getinte huid goed geïntegreerd, is het weer niet goed.
pi_170345208
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:05 schreef youngdavid het volgende:
Van die mensen met nationalistische ideeën waarvan je aan hun zwarte haar, bruine ogen en getinte huid al kunt raden dat ze ethisch gezien niet Nederlands zijn.
Ethisch of etnisch?
pi_170345230
Ik heb overigens donkerbruin haar, bruine ogen en een mooie donkere huidskleur de zomer. Dat jullie het weten.
pi_170346383
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:05 schreef youngdavid het volgende:
Van die mensen met nationalistische ideeën waarvan je aan hun zwarte haar, bruine ogen en getinte huid al kunt raden dat ze ethisch gezien niet Nederlands zijn.
Hoe kan iemand ethisch gezien geen Nederlander zijn?
Je bedoelde etnisch? Of esthetisch?

Esthetisch gezien geen Nederlander zijn...hmm
  donderdag 20 april 2017 @ 05:54:42 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170346393
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:05 schreef youngdavid het volgende:
Van die mensen met nationalistische ideeën waarvan je aan hun zwarte haar, bruine ogen en getinte huid al kunt raden dat ze ethisch gezien niet Nederlands zijn.
Mooi man. In 1 zin nationaliteit, etniciteit en genetische opmaak door elkaar halen.

Het lijkt er op dat je geen van de 3 concepten echt lijkt te begrijpen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 20 april 2017 @ 06:49:54 #20
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170346435
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:38 schreef wuuht het volgende:

[..]

Hij bedoelde dat toch enkel cultureel.
Maar hij had het over "de Nederlander" en "volkeren".

Je kunt rechtpraten wat je wilt en misschien dat hij met zo'n opvatting politiek verder niks doet, maar voor mij is het een slip of the tongue.
pi_170346799
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:05 schreef youngdavid het volgende:
Van die mensen met nationalistische ideeën waarvan je aan hun zwarte haar, bruine ogen en getinte huid al kunt raden dat ze ethisch gezien niet Nederlands zijn.
Ik ken in ieder geval mensen met zwart haar, bruine ogen en getinte huid die dit topic in correct Nederlands zouden kunnen schrijven/typen. Onterechte klacht dus, integreer eerst zelf maar eens met de Nederlandse taal, daarna mag je klagen.
pi_170348412
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:07 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Ik ken in ieder geval mensen met zwart haar, bruine ogen en getinte huid die dit topic in correct Nederlands zouden kunnen schrijven/typen. Onterechte klacht dus, integreer eerst zelf maar eens met de Nederlandse taal, daarna mag je klagen.
Dat zijn Nederlands slecht is, betekent nog niet dat ie per definitie ongelijk zou hebben.
Maar dan moet zijn klacht natuurlijk wel kloppen :)
pi_170348452
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat zijn Nederlands slecht is, betekent nog niet dat ie per definitie ongelijk zou hebben.
Maar dan moet zijn klacht natuurlijk wel kloppen :)
Fair point :9
pi_170348477
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 06:49 schreef Barrah het volgende:

[..]

Maar hij had het over "de Nederlander" en "volkeren".

Je kunt rechtpraten wat je wilt en misschien dat hij met zo'n opvatting politiek verder niks doet, maar voor mij is het een slip of the tongue.
Wat is dan eigenlijk "de Nederlander"? Volkeren zijn vaak een mengelmoes van verschillende oudere volkeren en met al die volksverhuizingen en wipe-outs van vroeger is het nog lastiger te achterhalen wat je als een zeg maar "puur" volk zou kunnen beschouwen.

Neemt niet weg dat het wel interessant is hier meer informatie over te weten :)
Via DNA-onderzoek zijn ze al een heel end gekomen (ook bij bijvoorbeeld DNA-onderzoek van het Y-chromosoom).
pi_170348512
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:00 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Fair point :9
Overigens ken ik ook verscheidene mensen van 100% allochtone komaf waarvan je het niet zou zeggen als je ze nooit gezien zou hebben :P
Andersom komt trouwens ook voor _O-
pi_170348596
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Overigens ken ik ook verscheidene mensen van 100% allochtone komaf waarvan je het niet zou zeggen als je ze nooit gezien zou hebben :P
Andersom komt trouwens ook voor _O-
Het is natuurlijk redelijk eenvoudig jezelf Nederlander te noemen, zorgen dat je zo'n roze pasje hebt of mooi paspoort en je bent er eigenlijk al. Overigens betekent van allochtone afkomst niet dat het per se een exotisch uiterlijk hoeft te zijn. Heb een Deense buurman (don't ask me why), die inmiddels behoorlijk aardig Nederlands spreekt en er toch echt niet bijzonder uitziet en zeker niet als een stereotype allochtoon ;)
  donderdag 20 april 2017 @ 10:07:58 #27
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170348656
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat is dan eigenlijk "de Nederlander"? Volkeren zijn vaak een mengelmoes van verschillende oudere volkeren en met al die volksverhuizingen en wipe-outs van vroeger is het nog lastiger te achterhalen wat je als een zeg maar "puur" volk zou kunnen beschouwen.
Klopt. Hetzelfde geldt trouwens voor cultuur. Ook daarvan is een zeer groot deel geïmporteerd. En toch beschouwen veel mensen zowel cultuur als nationaliteit/etniciteit als een statisch iets, zowel wat betreft tijd als plaats.
pi_170348869
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:05 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk redelijk eenvoudig jezelf Nederlander te noemen, zorgen dat je zo'n roze pasje hebt of mooi paspoort en je bent er eigenlijk al.
Klopt 14.gif
quote:
Overigens betekent van allochtone afkomst niet dat het per se een exotisch uiterlijk hoeft te zijn. Heb een Deense buurman (don't ask me why), die inmiddels behoorlijk aardig Nederlands spreekt en er toch echt niet bijzonder uitziet en zeker niet als een stereotype allochtoon ;)
Heb je helemaal gelijk in. Blijkbaar wordt dat weleens door sommigen vergeten.
Ik vind 't trouwens wel interessant om te zien welke aanpassingen bepaalde "bevolkingsgroepen" maken om goed mee te kunnen draaien. De meest nabije landen zorgen toch wel voor de meest compatibile allochtonen hier in NL :P
pi_170348918
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:07 schreef Barrah het volgende:

[..]

Klopt. Hetzelfde geldt trouwens voor cultuur. Ook daarvan is een zeer groot deel geïmporteerd. En toch beschouwen veel mensen zowel cultuur als nationaliteit/etniciteit als een statisch iets, zowel wat betreft tijd als plaats.
Heb je ook gelijk in. Eigenlijk hebben heel veel volkeren goed gejat (de Romeinen bijvoorbeeld (rare jongens :P )). Maar beter goed gejat dan slecht bedacht? :P

Ergens is het ook maar goed ook, want het schept ook een beter kader voor vooruitgang.
pi_170349196
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in. Blijkbaar wordt dat weleens door sommigen vergeten.
Ik vind 't trouwens wel interessant om te zien welke aanpassingen bepaalde "bevolkingsgroepen" maken om goed mee te kunnen draaien. De meest nabije landen zorgen toch wel voor de meest compatibile allochtonen hier in NL :P
Dat komt denk ik om 2 redenen:
1. De cultuurbarrière is niet zo groot, 'wij' westerlingen gedragen ons over het algemeen toch redelijk hetzelfde en hebben dezelfde normen en waardes. Ik ben een jaar in Noorwegen geweest als uitwisseling en het is net Nederland, alleen dan wat heuveliger, wat relaxter en ze spreken er niet zo goed Nederlands.
2. De taal is meestal niet zo'n groot probleem, of het lijkt op je moedertaal, of ze spreken op zijn minst een aardig woordje Engels.
pi_170349365
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:27 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Dat komt denk ik om 2 redenen:
1. De cultuurbarrière is niet zo groot, 'wij' westerlingen gedragen ons over het algemeen toch redelijk hetzelfde en hebben dezelfde normen en waardes. Ik ben een jaar in Noorwegen geweest als uitwisseling en het is net Nederland, alleen dan wat heuveliger, wat relaxter en ze spreken er niet zo goed Nederlands.
2. De taal is meestal niet zo'n groot probleem, of het lijkt op je moedertaal, of ze spreken op zijn minst een aardig woordje Engels.
1. Klopt helemaal. Wel is het zo dat dit nauwelijks een probleem -hoeft- te zijn, tenzij je intolerant bent (dit punt met de intolerantie geldt voor zowel de Nederlander als de buitenlander (om het maar even zo te zeggen)). Ik denk daarbij aan bijvoorbeeld Chinezen. Ik ken er een paar persoonlijk en hun cultuur is echt niet zo aangepast als een aantal andere culturen die meer problemen veroorzaken. Ze zijn ook best van het "gewoon normaal doen" en dit samen met een aantal andere kenmerken maakt dat ze zich toch best prima kunnen voortbewegen tussen de Nederlanders als Nederlanders.

2. Voor mensen die Nederlands leren en uit bijvoorbeeld Duitsland komen, kan het wel verwarrend zijn, omdat bepaalde woorden een totaal andere betekenis hebben (Schlimm/slim, Doof/doof, Geil/geil). Wel is het zo dat je qua cultuur al meer overeenkomt (wat ook je 1e punt was). Dat ze Engels spreken is helaas geen garantie voor een goede integratie. Wel kan het helpen als de buitenlander in kwestie (en de Nederlanders waar deze buitenlander mee omgaat) relatief veel tolerantie hebben.

Overigens maakt het me geen kloot uit waar je bloed vandaan komt, zolang het maar goed bloed is :P
pi_170350323
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

1. Klopt helemaal. Wel is het zo dat dit nauwelijks een probleem -hoeft- te zijn, tenzij je intolerant bent (dit punt met de intolerantie geldt voor zowel de Nederlander als de buitenlander (om het maar even zo te zeggen)). Ik denk daarbij aan bijvoorbeeld Chinezen. Ik ken er een paar persoonlijk en hun cultuur is echt niet zo aangepast als een aantal andere culturen die meer problemen veroorzaken. Ze zijn ook best van het "gewoon normaal doen" en dit samen met een aantal andere kenmerken maakt dat ze zich toch best prima kunnen voortbewegen tussen de Nederlanders als Nederlanders.

2. Voor mensen die Nederlands leren en uit bijvoorbeeld Duitsland komen, kan het wel verwarrend zijn, omdat bepaalde woorden een totaal andere betekenis hebben (Schlimm/slim, Doof/doof, Geil/geil). Wel is het zo dat je qua cultuur al meer overeenkomt (wat ook je 1e punt was). Dat ze Engels spreken is helaas geen garantie voor een goede integratie. Wel kan het helpen als de buitenlander in kwestie (en de Nederlanders waar deze buitenlander mee omgaat) relatief veel tolerantie hebben.

Overigens maakt het me geen kloot uit waar je bloed vandaan komt, zolang het maar goed bloed is :P
Uiteindelijk hangt alles natuurlijk samen met de wil om ook daadwerkelijk te integreren. Het voordeel van Engels/ongeveer dezelfde taal spreken is dat het makkelijker communiceren is en je verstaanbaar maken, iets wat er, in mijn ogen, zeker voor zorgt dat er een lagere drempel is om met 'gewone' Nederlanders om te gaan -> integreren dus.

Verder heb je volledig gelijk :)
pi_170350442
Ik wist niet dat etniciteit met ethiek te maken had.
pi_170356318
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:10 schreef Fatoeman het volgende:
Niet je surinaamse vriendinnetje nationalistisch maken :')
Jij mocht dromen dat je er een had, jongeman.
pi_170356606
Terechte klacht, alleen Ariërs zijn echte Nederlanders. Inferieure rassen moeten hun muil houden.
pi_170357411
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:29 schreef vaduz het volgende:

[..]

Jij mocht dromen dat je er een had, jongeman.
Ik ben met iemand bezig O+
pi_170359118
Ethisch juist wel toch. Je bedoelt etnisch :)

En wat is daar mis mee?
pi_170359169
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:11 schreef wuuht het volgende:
Klopt dat kunnen nooit echte Nederlanders zijn. Nederlanderschap is nog altijd verbonden aan etniciteit.
Nederlanderschap is wat in je paspoort staat toch. Een halfgare Anti kan dus ook Nederlander zijn. Helaas.
pi_170359216
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_170359562
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

1. Klopt helemaal. Wel is het zo dat dit nauwelijks een probleem -hoeft- te zijn, tenzij je intolerant bent (dit punt met de intolerantie geldt voor zowel de Nederlander als de buitenlander (om het maar even zo te zeggen)). Ik denk daarbij aan bijvoorbeeld Chinezen. Ik ken er een paar persoonlijk en hun cultuur is echt niet zo aangepast als een aantal andere culturen die meer problemen veroorzaken. Ze zijn ook best van het "gewoon normaal doen" en dit samen met een aantal andere kenmerken maakt dat ze zich toch best prima kunnen voortbewegen tussen de Nederlanders als Nederlanders.

2. Voor mensen die Nederlands leren en uit bijvoorbeeld Duitsland komen, kan het wel verwarrend zijn, omdat bepaalde woorden een totaal andere betekenis hebben (Schlimm/slim, Doof/doof, Geil/geil). Wel is het zo dat je qua cultuur al meer overeenkomt (wat ook je 1e punt was). Dat ze Engels spreken is helaas geen garantie voor een goede integratie. Wel kan het helpen als de buitenlander in kwestie (en de Nederlanders waar deze buitenlander mee omgaat) relatief veel tolerantie hebben.

Overigens maakt het me geen kloot uit waar je bloed vandaan komt, zolang het maar goed bloed is :P
Chinezen zijn inderdaad vrij slecht geintegreerd. Toch hoor je nooit wat over ze in het nieuws. Dit komt omdat Chinezen bedachtzamer zijn van aard. Zij zoeken gewoon geen problemen.

Dot wordt nooit beloond met aandacht. Alleen schreeuwers relnichten freakshows negers en moslims krijgen alle aandacht. Elke dag. Elk uur. Dit vind ik opmerkelijk.
pi_170359823
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:28 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Chinezen zijn inderdaad vrij slecht geintegreerd. Toch hoor je nooit wat over ze in het nieuws. Dit komt omdat Chinezen bedachtzamer zijn van aard. Zij zoeken gewoon geen problemen.

Dot wordt nooit beloond met aandacht. Alleen schreeuwers relnichten freakshows negers en moslims krijgen alle aandacht. Elke dag. Elk uur. Dit vind ik opmerkelijk.
Klopt. Ze zeuren minder en "we" hebben geen last van ze. Ik heb de mazzel dat ik al jaren bevriend ben met een Chinese man (hij heeft al iets van 10 jaar een Chinese partner) en 't zijn gewoon vriendelijke mensen die niet snel opgeven en ze doen verder gewoon normaal zolang je normaal tegen ze terugdoet.

Overigens leuk weetje gevonden net op het internet:
quote:
98% van de Nederlanders heeft buitenlandse voorouders.
bron: http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/persbericht-lancering
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')