abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 april 2017 @ 11:48:32 #121
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_170378562
Iemand een overzicht van mijn witte privileges?
Aangezien ik toch 'wit' ben wil ik graag gebruikmaken van dit genationaliseerd racisme. Maar in de wet kan ik geen privileges vinden. Het lijkt wel of iedereen in Nederland gelijk behandeld wordt.
:')
  vrijdag 21 april 2017 @ 11:51:42 #122
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_170378629
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

In zekere zin wel, als de cultuur die het overneemt voordeel blijft behouden terwijl de gestigmatiseerde groep last blijft houden van nadeel.

1 van mijn beste vrienden had rastahaar (hij is zwart). Hij kon geen baan krijgen, dus uiteindelijk moest hij zijn haar afscheren. Terwijl blanke blonde mannen met rastahaar wel de netwerk hebben om een leuke baan te krijgen.
en verder was er geen enkel verschil tussen beide behalve kleurtje?

Dit is echt zo'n jank verhaal dat 50 jaar gelijkheid en 'inclusieve maatschappij' voorruitgang ongedaan maakt.
De westerse tradities mogen wel worden overgenomen (vooral die van sociale zekerheid en gratis geld natuurlijk :') ) want gelijkheid maar als het gaat om rasta haar en twerken is het meteen segregatie wat de klok slaat _O-

Overigens komt er bij mij heen enkele rastameurkop in, dus rascisme is het niet te noemen :+
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_170379623
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Iemand een overzicht van mijn witte privileges?
Aangezien ik toch 'wit' ben wil ik graag gebruikmaken van dit genationaliseerd racisme. Maar in de wet kan ik geen privileges vinden. Het lijkt wel of iedereen in Nederland gelijk behandeld wordt.
De term 'witte privileges' is dan ook verzonnen om zwarten meer privileges te geven, ofwel om racisme te promoten of te bevorderen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 21 april 2017 @ 15:24:01 #124
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_170383372
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:27 schreef Begripvol het volgende:
14 Afrikaanse uitvinders die je leven hebben veranderd!

‘De donkere Surinamer Jan Ernst Matzeliger was de uitvinder van de schoenstikmachine.

Afrikaanse uitvinders en hun uitvindingen

Hieronder een kleine greep van Afrikaanse uitvinders en hun uitvindingen. Je zal verrast zijn.

• Daniel Hale Williams: voerde de allereerste succesvolle openhartoperatie uit in Chicago(1893).

• Garret Morgan: stoplicht en gasmasker

• Granville T. Woord: ontwikkelde een apparaat waarmee je kon communiceren tussen twee treinstations

• Davind Crosthwait: ontwikkelde vele ventilatie-, centrale airconditioning en warmte-overdracht-systemen. De verwarming die op dit moment in het Rockefeller centrum en de Radio City Music Hall in New York worden gebruiken, kwamen van zijn hand

• Lewus Latimer: vond een zeer belangrijk deel uit van de gloeilamp: Het koolstoof gloeidraad

• George Washington Carver: o.a. pindakaas! Maar nog veel en veel meer plantproducten

• Otis Boykin: uitvinder van meerdere elektronische controle-apparaten voor geleide projectielen, IBM-computers, en de pacemaker

• Lonnie G Johnson: de Supersoaker (waterpistool). Jeugdsentiment! Ook ik had er een!

• Henry Blair: bougie (ontstekingsapparaat voor motoren wat tot op de dag van vandaag gebruikt wordt)

• Sarah Boone: ontwikkelde een extreem belangrijke aanpassing aan de strijkplank qua vorm, zodat de mouwen makkelijk gestreken konden worden.

• Charles Brooks: veegmachine (voertuig met borstels om de straat mee te vegen, je kent ze wel)

• John Albert Burr: grasmaaier (met roterend mes)

• Frederick Jones: uitvinder van koelsystemen voor vrachtwagens

Dit is slechts een kleine greep. Zoals je ziet, zijn dit veelal dingen die we tot op de dag van vandaag gebruiken. En geloof me, er is nog veel en veel meer. Ik had heel dit artikel wel vol kunnen schrijven. Er zijn overigens ook veel Afrikanen betrokken geweest bij belangrijke medische processen en ontwikkelingen in de chirurgie. Zo voerde, zoals hierboven genoemd, Daniel Hale Williams de allereerste succesvolle openhartoperatie uit in Chicago in 1893.

Geschiedvervalsing

Ik wil jullie slechts laten zien dat er veel Afrikanen vormgegeven hebben aan de huidige maatschappij, maar over deze helden hoor en leer je niks op school. Wist jij het? Maar we leren wel allemaal hoe geweldig Columbus, Michiel de Ruyter en Piet Hein waren, terwijl dit veelal piraten, smeerlappen en leugenaars waren. Hoe dan?

Veel van al deze ideeėn en uitvindingen zijn later door Europeanen gejat en/of doorontwikkeld. En dit is dan nog allemaal vrij recent. Weet dat de eerste architecten (o.a. piramides en tempels), archeologen, antropologen, dokters, sterrenkundigen, natuurkundigen, historici, biologen, wetenschappers enz. enz. allemaal Afrikanen waren. De kennis die de oude Ethiopiėrs en Egyptenaren (dus niet de huidige Egyptenaren!) hadden, was immens groot en diep. Wij denken dat we qua kennis geėvolueerd zijn maar ik geloof dat niet en de enorme hoeveelheid bewijzen spreken dat ook tegen. Ik denk serieus dat we wat betreft kennis, gedevalueerd zijn en nu langzaam aan weer aan het terugkrabbelen zijn.’

(Door Stijn Brinkhaus)

Bron: https://www.voorbeeld-all(...)en-hebben-veranderd/
Dit lijken mij allemaal Amerikanen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_170385004
Interessant dit :

Spoiler want is een lap tekst

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:19:41 #126
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_170385216
Het stikt altijd in de drogredenen. Racisme is gewoon nauwelijks aan te tonen. Er zijn altijd tig factoren (waaronder onbewust en bewust racisme) waarom sommige mensen het beter hebben. Net als bij die zogenaamde Amerikaanse wage gap waar feministen voor het gemak tig variabelen onbenoemd laten om maar het slachtoffer te kunnen spelen.
:')
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:23:34 #127
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_170385297
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:08 schreef Szikha2 het volgende:
Interessant dit :

Spoiler want is een lap tekst

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron?
:')
pi_170386072
de westerse wereld is nu vooral tegen moslims, maar je ziet ook weer de wrijving met zwarten weer terugkomen

en in amerika begint het ook tegen latino's en aziaten te komen
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:36:11 #129
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170386468
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:12 schreef 0000 het volgende:
de westerse wereld is nu vooral tegen moslims, maar je ziet ook weer de wrijving met zwarten weer terugkomen

en in amerika begint het ook tegen latino's en aziaten te komen
Populisme is overal in opkomst.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:48:58 #130
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  vrijdag 21 april 2017 @ 19:10:05 #131
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_170387336
quote:
Opzich een heel aardig stuk. Dat BLM gebeuren dat uit de vs wordt overgenomen viel me jaren geleden al op. Wat ze doen is thema's in twee hele verschillende maatschappijen op precies dezelfde manier overnemen.

Het gebrek aan enig empirisch bewijs irriteert me gewoon. Er wordt een beeld geschetst dat de maatschappij verrot is door racisme en de hele term wordt uitgerekt tot er haast geen betekenis meer is. Ik heb het aan activisten gevraagd WAT die white privilege nou is. Meestal komt er ene wazig antwoord over geinstutionaliseerd racisme. Welke instituten dan? Welke rechten hebben zij wel en wij niet?
:')
  vrijdag 21 april 2017 @ 19:11:30 #132
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170387385
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Opzich een heel aardig stuk. Dat BLM gebeuren dat uit de vs wordt overgenomen viel me jaren geleden al op. Wat ze doen is thema's in twee hele verschillende maatschappijen op precies dezelfde manier overnemen.

Het gebrek aan enig empirisch bewijs irriteert me gewoon. Er wordt een beeld geschetst dat de maatschappij verrot is door racisme en de hele term wordt uitgerekt tot er haast geen betekenis meer is. Ik heb het aan activisten gevraagd WAT die white privilege nou is. Meestal komt er ene wazig antwoord over geinstutionaliseerd racisme. Welke instituten dan? Welke rechten hebben zij wel en wij niet?
Af en toe beetje 'Ben Shapiro destroys ...' kijken als tegengewicht :T

en zo
pi_170393151
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Bron?
keesjemaduraatje.blogspot.fr
pi_170393334
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 22:48 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

keesjemaduraatje.blogspot.fr
Klinkt als een betrouwbare bron.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170393889
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

In zekere zin wel, als de cultuur die het overneemt voordeel blijft behouden terwijl de gestigmatiseerde groep last blijft houden van nadeel.

1 van mijn beste vrienden had rastahaar (hij is zwart). Hij kon geen baan krijgen, dus uiteindelijk moest hij zijn haar afscheren. Terwijl blanke blonde mannen met rastahaar wel de netwerk hebben om een leuke baan te krijgen.
Zonde dat hij zijn haar heeft moeten afscheren. Een collega van mij (ook zwart) is gewoon met lang rastahaar aangenomen. Zeker voor backoffice zou ik niet weten waarom zo'n kapsel een probleem levert.
ROBODEMONS..................|:(
pi_170406764
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:43 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Je gelooft toch niet dat het de wetenschap echt gelukt is om DNA te isoleren uit de skeletten van een homo sapien?
Oh echt wel. Mijn dochter heeft het al gedaan bij haar introductiedag op haar hbo-opleiding (Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek), dus dit is een wel héél erg domme uitspraak.
pi_170406874
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 01:30 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Wetenschappers hebben ons al vele malen voorgelogen, alleen al om subsidie te krijgen en om hun baan te behouden.
HET kenmerk van wetenschap is dat de resultaten verifieerbaar en reproduceerbaar zijn. Uit deze uitspraak klinkt de bekende "wetenschap is ook maar een mening" onzin door. Tja, als dat werkelijk is hoe je over wetenschap denkt, dan is verder praten volstrekt zinloos.
pi_170407005
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

In zekere zin wel, als de cultuur die het overneemt voordeel blijft behouden terwijl de gestigmatiseerde groep last blijft houden van nadeel.

1 van mijn beste vrienden had rastahaar (hij is zwart). Hij kon geen baan krijgen, dus uiteindelijk moest hij zijn haar afscheren. Terwijl blanke blonde mannen met rastahaar wel de netwerk hebben om een leuke baan te krijgen.
En hier doe je het alweer. Die vriend van je kon geen baan krijgen, DUS het zal wel aan zijn rastahaar gelegen hebben.....

Nee, die blanke blonde mannen met rastahaar hebben aan hun NETWERK gewerkt om een leuke baan te krijgen.

Anders gezegd: als die vriend van je óók zo'n goed netwerk had opgebouwd, dan had hij óók zo'n leuke baan gekregen. En ja, daar moet je dus ZELF wat voor doen, niemand komt het je op een blaadje aanreiken. Zo werkt dat nou eenmaal hier (gelukkig maar).

Dat jij het wéér op racisme gooit, is juist een vorm van racisme van jou kant. Want leg mij maar eens uit waarom die vriend van je die leuke baan moet krijgen, ondanks dat hij niet de moeite heeft gedaan om dat goeie netwerk te verkrijgen? Dat is pas (positieve) discriminatie.
  zaterdag 22 april 2017 @ 17:29:33 #139
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170407077
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:25 schreef stopnaald het volgende:

[..]

En hier doe je het alweer. Die vriend van je kon geen baan krijgen, DUS het zal wel aan zijn rastahaar gelegen hebben.....

Nee, die blanke blonde mannen met rastahaar hebben aan hun NETWERK gewerkt om een leuke baan te krijgen.

Anders gezegd: als die vriend van je óók zo'n goed netwerk had opgebouwd, dan had hij óók zo'n leuke baan gekregen. En ja, daar moet je dus ZELF wat voor doen, niemand komt het je op een blaadje aanreiken. Zo werkt dat nou eenmaal hier (gelukkig maar).

Dat jij het wéér op racisme gooit, is juist een vorm van racisme van jou kant. Want leg mij maar eens uit waarom die vriend van je die leuke baan moet krijgen, ondanks dat hij niet de moeite heeft gedaan om dat goeie netwerk te verkrijgen? Dat is pas (positieve) discriminatie.
Ik heb nooit het woord racisme gebruikt.

Die vriend van me was uit Curacao pas hier naartoe verhuisd en had dus geen netwerk. Hij kon ook geen netwerk opbouwen met zij ln rastahaar. Nu met korte haar is het hem wel gelukt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170407108
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb nooit het woord racisme gebruikt.

Die vriend van me was uit Curacao pas hier naartoe verhuisd en had dus geen netwerk. Hij kon ook geen netwerk opbouwen met zij ln rastahaar. Nu met korte haar is het hem wel gelukt.
Geen netwerk op kunnen bouwen omdat je rastahaar hebt.

Dat is wel heel kort door de bocht.
  zaterdag 22 april 2017 @ 17:35:15 #141
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170407209
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Geen netwerk op kunnen bouwen omdat je rastahaar hebt.

Dat is wel heel kort door de bocht.
Zal wel aan meer gelegen hebben. Maar zijn rastahaar stoere jongen uitstraling hielp niet mee.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170407227
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zal wel aan meer gelegen hebben. Maar zijn rastahaar stoere jongen uitstraling hielp niet mee.
Dat helpt bij niemand mee, ongeacht huidskleur.
Conscience do cost.
pi_170407938
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb nooit het woord racisme gebruikt.
Nee, je impliceert en insinueert het alleen maar. FYI dat is nog veel verwerpelijker overigens. En laaghartig trouwens, althans, dat is dan weer mijn mening. Ik heb niet zoveel op met mensen die impliceren en insinueren.

quote:
Die vriend van me was uit Curacao pas hier naartoe verhuisd en had dus geen netwerk. Hij kon ook geen netwerk opbouwen met zij ln rastahaar. Nu met korte haar is het hem wel gelukt.
DUS, die vriend had geen netwerk omdat hij nog maar kort in NL was. Het simpele feit dat hij nu kennelijk wél een netwerk heeft, is vlgs mij HET bewijs dat zijn ras of afkomst irrelevant is.

Wat wel een mogelijk is, is dat zijn uiterlijk een rol heeft gespeeld. Maar is dat nou racisme? Een blanke met een hanekamp wordt ook niet aangenomen en dan heb ik het nog niet over een vrouw die zich als een hoer (lingerie als bovenkleding ipv onderkleding) kleden. Hetzelfde gaat op voor een neger met gouden tanden en een traantjes tattoo. Dat heeft imo niets met racisme, maar alles met representatief verzorgd uiterlijk te maken.
  zaterdag 22 april 2017 @ 18:14:02 #144
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170408045
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:08 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nee, je impliceert en insinueert het alleen maar. FYI dat is nog veel verwerpelijker overigens. En laaghartig trouwens, althans, dat is dan weer mijn mening. Ik heb niet zoveel op met mensen die impliceren en insinueren.

[..]

DUS, die vriend had geen netwerk omdat hij nog maar kort in NL was. Het simpele feit dat hij nu kennelijk wél een netwerk heeft, is vlgs mij HET bewijs dat zijn ras of afkomst irrelevant is.

Wat wel een mogelijk is, is dat zijn uiterlijk een rol heeft gespeeld. Maar is dat nou racisme? Een blanke met een hanekamp wordt ook niet aangenomen en dan heb ik het nog niet over een vrouw die zich als een hoer (lingerie als bovenkleding ipv onderkleding) kleden. Hetzelfde gaat op voor een neger met gouden tanden en een traantjes tattoo. Dat heeft imo niets met racisme, maar alles met representatief verzorgd uiterlijk te maken.
Dat jij afleidt dat ik iemand of iets beschuldigde van racisme uit die tekst, zegt wat over jou en je eigen gevoeligheid.

Wat vind je van Elvis Presley en Rock & Roll?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170408052
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zal wel aan meer gelegen hebben. Maar zijn rastahaar stoere jongen uitstraling hielp niet mee.
Kleine hint, hoe stoerder de uitstraling, hoe lager je kansen zullen liggen. Stoer is namelijk in de NL-se cultuur niet stoer, maar debiel, agressief en loser. Geen werkgever (of ander verstandig persoon) die zich daarmee associėren wil en groot gelijk heeft die.

Nog een kleine hint: je argument is van hetzelfde debiele niveau als die boerka-sletten die janken dat ze genegeerd worden. Ja, als jij jezelf buiten de samenleving plaatst door jouw keuze om als een zwarte smurf door het leven te gaan, is een directe consequentie van jouw KEUZE.

Discriminatie en racisme kan NOOIT plaatsvinden op basis van de keuzes van een individu.
  zaterdag 22 april 2017 @ 18:19:52 #146
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170408149
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:14 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Kleine hint, hoe stoerder de uitstraling, hoe lager je kansen zullen liggen. Stoer is namelijk in de NL-se cultuur niet stoer, maar debiel, agressief en loser. Geen werkgever (of ander verstandig persoon) die zich daarmee associėren wil en groot gelijk heeft die.

Nog een kleine hint: je argument is van hetzelfde debiele niveau als die boerka-sletten die janken dat ze genegeerd worden. Ja, als jij jezelf buiten de samenleving plaatst door jouw keuze om als een zwarte smurf door het leven te gaan, is een directe consequentie van jouw KEUZE.

Discriminatie en racisme kan NOOIT plaatsvinden op basis van de keuzes van een individu.
"Boerka-sletten?"

Klasse hoor.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170408393
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat jij afleidt dat ik iemand of iets beschuldigde van racisme uit die tekst, zegt wat over jou en je eigen gevoeligheid.

Wat vind je van Elvis Presley en Rock & Roll?
Ik heb - in tegenstelling tot een andere prikker hier - wél het geduld opgebracht om je topic in KBL helemaal te lezen en ik moet eerlijk zeggen dat ik met elke pagina die ik las, meer en meer geļrriteerd door je werd. Je zit verschrikkelijk in de slachtoffermodus en is daar - ondanks goede argumentatie van anderen - met geen mogelijkheid uit te krijgen. Je gaat ook niet inhoudelijk op hun argumenten in, maar blijft als een kapotte grammofoonplaat je eigen standpunt herhalen. Ondertussen gebruik je heel erg grote woorden, die je ook nog eens op heel stellige wijze naar voren brengt. Dat laat maar héél erg weinig ruimte voor dialoog over.

In alle eerlijkheid, ik denk niet dat je een kwaaie jongen bent, maar probeer te beseffen dat de kapotte grammofoonplaat in feite een passief-agressieve manipulatietechniek is. Mensen die de techniek kennen en doorzien zullen daar iha niet erg positief op reageren. En ja, daar ben ik er 1 van.

Verder vind ik het niet zo boeiend dat EP rijk is geworden met Rock & Roll. Uiteindelijk is hij ook als hele arme jongen begonnen en heeft hij heel erg hard moeten werken om zo rijk te worden. Of denk je werkelijk dat hij dat allemaal maar aangereikt heeft gekregen?

Ik vind die begrippen "white privilige" en "identity politics" en "cultural appropriation" volkomen onzinnig gezeik. En dat komt dus van een Aziatische vrouw. En ja, ook IK was ooit het enige donkere meisje in de hele school en ook IK heb heus wel eens discriminatie ervaren, maar nee, institutionele discriminatie bestaat absoluut niet in NL. Amerika zou heel goed een heel ander verhaal kunnen zijn, dat weet ik niet en boeit me niet. Ik leef nl. hier en niet daar.

Tot slot nog effe een saillant detail: de eerste blanke muzikanten die rijk en succesvol zijn geweest met zwarte muziek als de blues ed, was niet Elvis Presley, maar waren The Beatles, The Stones en alle andere van de zogenaamde "Britisch Invasion". Als je dan toch de geschiedenis er aan de haren bijsleept, doe het dan wel goed.
  zaterdag 22 april 2017 @ 18:39:16 #148
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170408575
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:31 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik heb - in tegenstelling tot een andere prikker hier - wél het geduld opgebracht om je topic in KBL helemaal te lezen en ik moet eerlijk zeggen dat ik met elke pagina die ik las, meer en meer geļrriteerd door je werd. Je zit verschrikkelijk in de slachtoffermodus en is daar - ondanks goede argumentatie van anderen - met geen mogelijkheid uit te krijgen. Je gaat ook niet inhoudelijk op hun argumenten in, maar blijft als een kapotte grammofoonplaat je eigen standpunt herhalen. Ondertussen gebruik je heel erg grote woorden, die je ook nog eens op heel stellige wijze naar voren brengt. Dat laat maar héél erg weinig ruimte voor dialoog over.

In alle eerlijkheid, ik denk niet dat je een kwaaie jongen bent, maar probeer te beseffen dat de kapotte grammofoonplaat in feite een passief-agressieve manipulatietechniek is. Mensen die de techniek kennen en doorzien zullen daar iha niet erg positief op reageren. En ja, daar ben ik er 1 van.

Verder vind ik het niet zo boeiend dat EP rijk is geworden met Rock & Roll. Uiteindelijk is hij ook als hele arme jongen begonnen en heeft hij heel erg hard moeten werken om zo rijk te worden. Of denk je werkelijk dat hij dat allemaal maar aangereikt heeft gekregen?

Ik vind die begrippen "white privilige" en "identity politics" en "cultural appropriation" volkomen onzinnig gezeik. En dat komt dus van een Aziatische vrouw. En ja, ook IK was ooit het enige donkere meisje in de hele school en ook IK heb heus wel eens discriminatie ervaren, maar nee, institutionele discriminatie bestaat absoluut niet in NL. Amerika zou heel goed een heel ander verhaal kunnen zijn, dat weet ik niet en boeit me niet. Ik leef nl. hier en niet daar.

Tot slot nog effe een saillant detail: de eerste blanke muzikanten die rijk en succesvol zijn geweest met zwarte muziek als de blues ed, was niet Elvis Presley, maar waren The Beatles, The Stones en alle andere van de zogenaamde "Britisch Invasion". Als je dan toch de geschiedenis er aan de haren bijsleept, doe het dan wel goed.
Ik heb een gevoelige snaar bij je geraakt of niet? Je klinkt in ieder geval boos. 😜

Ik ben niet met je eens dat de Nederlandse systeem niet oneerlijk is tegenover zwarte mensen (en andere culturen). Ik ben ook niet met je eens dat white privilege niet bestaat (ook in NL). Wel is het zo dat Nederland en Nederlanders goed hun best doen om Het systeem zo eerlijk mogelijk te maken en dat zwarte mensen heel goed vooruit kunnen komen binnen het systeem. En ze zijn in ieder geval beschermd door de verzorgingsstaat als het ze niet lukt.

Verder heb ik nooit gezegd dat Elvis Presley de eerste persoon was die voordeel haalde uit zwarte kunst en cultuur. Ik heb hem alleen maar als voorbeeld genoemd. Dus je hoeft echt niet zo kattig en bitchy te dat te benadrukken hoor. 😜
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170408581
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

"Boerka-sletten?"

Klasse hoor.
Hebben die wijven ook niet.

Een boerka is imo de ultieme provocatie mbt seksuele moraal inclusief gedragsnormen en is de zéér agressieve propagandavorm voor een uiterst discriminerende, racistische en intolerante haat-idiologie. Boerka--draagsters zijn nog veel erger dan NSB-ers. Voor prostituees heb ik nog respect, voor boerka-sletten in het geheel niet. Zij verraden hun zusters (zowel binnen, als buiten hun geloof). Ze zijn een regelrechte schande.
  zaterdag 22 april 2017 @ 18:46:33 #150
451005 Grems
Clown World
pi_170408690
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb een gevoelige snaar bij je geraakt of niet? Je klinkt in ieder geval boos. 😜

Ik ben niet met je eens dat de Nederlandse systeem niet oneerlijk is tegenover zwarte mensen (en andere culturen). Ik ben ook niet met je eens dat white privilege niet bestaat (ook in NL). Wel is het zo dat Nederland en Nederlanders goed hun best doen om Het systeem zo eerlijk mogelijk te maken en dat zwarte mensen heel goed vooruit kunnen komen binnen het systeem. En ze zijn in ieder geval beschermd door de verzorgingsstaat als het ze niet lukt.

Verder heb ik nooit gezegd dat Elvis Presley de eerste persoon was die voordeel haalde uit zwarte kunst en cultuur. Ik heb hem alleen maar als voorbeeld genoemd. Dus je hoeft echt niet zo kattig en bitchy te dat te benadrukken hoor. 😜
Is asian privilege en een systeem gebouwd voor aziaten. In Nederland en zeker de VS.

Aangezien ze het veel beter doen dan blanken. Raar toch, als blanke een systeem opzetten in het voordeel van Koreanen en Japanners?
  zaterdag 22 april 2017 @ 18:49:15 #151
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170408740
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:46 schreef Grems het volgende:

[..]

Is asian privilege en een systeem gebouwd voor aziaten. In Nederland en zeker de VS.

Aangezien ze het veel beter doen dan blanken. Raar toch, als blanke een systeem opzetten in het voordeel van Koreanen en Japanners?
Asians in Europa en de VS doen het helemaal niet beter dan blanken. Het lukt hen alleen om vaker een hoge opleiding te halen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170408775
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb een gevoelige snaar bij je geraakt of niet? Je klinkt in ieder geval boos. 😜
Ja, ik ben ook best wel boos. Ik weet niet of het je bedoeling is, maar je impliceert dat alle Nederlanders racisten zijn en dat nog wel zonder enige onderbouwing. Dat neem ik je bijzonder kwalijk.

Maar draai het eens om. Wat als ik tegen jou zou zeggen dat alle Antilianen en dan met name die van Curasao (oftewel jij óók) racisten zijn? Zou jij je dan NIET aangesproken voelen? En zou jij daar dan niet boos op reageren? Want dat is wat jij (en ook Sunny Bergman in haar film "wit is ook maar een kleur") in feite doet.

quote:
Ik ben niet met je eens dat de Nederlandse systeem niet oneerlijk is tegenover zwarte mensen (en andere culturen). Ik ben ook niet met je eens dat white privilege niet bestaat (ook in NL). Wel is het zo dat Nederland en Nederlanders goed hun best doen om Het systeem zo eerlijk mogelijk te maken en dat zwarte mensen heel goed vooruit kunnen komen binnen het systeem. En ze zijn in ieder geval beschermd door de verzorgingsstaat als het ze niet lukt.
Wie stelt, moet bewijzen. Dus bewijs maar dat het zo is. Kom maar eens met argumenten en wees gewaarschuwd, "gevoelens" en "interpretaties" gelden niet als valide punt.

Ik daag je uit, want tot dusverre ben je niet veel verder gekomen dan wat losse anecdoten, waarbij het heikele punt niet zozeer racisme, maar eerder individueel gedrag was. Ik ben benieuwd.
pi_170408819
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:49 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Asians in Europa en de VS doen het helemaal niet beter dan blanken. Het lukt hen alleen om vaker een hoge opleiding te halen.
Aziaten doen het wel degelijk een stuk beter statistisch gezien. Maar dat wil jij niet weten denk ik. Net zoals je ws niet wilt inzien dat er een hele grote blanke onderklasse is in USA die het feitelijk een stuk moeilijker heeft dan de vergelijkbare zwarte gemeenschap.
  zaterdag 22 april 2017 @ 18:53:24 #154
451005 Grems
Clown World
pi_170408830
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:49 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Asians in Europa en de VS doen het helemaal niet beter dan blanken. Het lukt hen alleen om vaker een hoge opleiding te halen.
https://en.wikipedia.org/(...)_by_household_income

http://www.measureofameri(...)11-book/quick-facts/

"Americans born today can expect to live 78.6 years on average, nearly nine years longer than in 1960.

Life expectancy at birth in the United States (78.6 years) increased by eight months over the life expectancy (77.9 years) reported in The Measure of America 2008-2009.

Asian Americans enjoy the longest life expectancy of any racial or ethnic group (87.3 years) in the U.S. today.

Latinos enjoy the 2nd longest life expectancy of any racial or ethnic groups in the U.S. today. They live, on average to 83.5 years. This is nearly 5 years longer than whites and over eight years longer than African Americans and Native Americans."
pi_170408871
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:52 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Aziaten doen het wel degelijk een stuk beter statistisch gezien. Maar dat wil jij niet weten denk ik. Net zoals je ws niet wilt inzien dat er een hele grote blanke onderklasse is in USA die het feitelijk een stuk moeilijker heeft dan de vergelijkbare zwarte gemeenschap.
Huh, bepaalde blanken hebben het in de VS het zwaarst? Zwaarder dan donkere mensen?
pi_170408906
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Huh, bepaalde blanken hebben het in de VS het zwaarst? Zwaarder dan donkere mensen?
Ja, dat is statistisch bewezen, maar dat wil jij vast niet weten, laat staan erkennen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:53 schreef Grems het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/(...)_by_household_income

http://www.measureofameri(...)11-book/quick-facts/

"Americans born today can expect to live 78.6 years on average, nearly nine years longer than in 1960.

Life expectancy at birth in the United States (78.6 years) increased by eight months over the life expectancy (77.9 years) reported in The Measure of America 2008-2009.

Asian Americans enjoy the longest life expectancy of any racial or ethnic group (87.3 years) in the U.S. today.

Latinos enjoy the 2nd longest life expectancy of any racial or ethnic groups in the U.S. today. They live, on average to 83.5 years. This is nearly 5 years longer than whites and over eight years longer than African Americans and Native Americans."
pi_170408931
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:25 schreef stopnaald het volgende:
Nee, die blanke blonde mannen met rastahaar hebben aan hun NETWERK gewerkt om een leuke baan te krijgen.
Ik wil deze wel nomineren voor dat Raymond van Barneveld plaatje.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170408937
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:56 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ja, dat is statistisch bewezen, maar dat wil jij vast niet weten, laat staan erkennen.

[..]

Dat gaat om de levensverwachting, maar wat heeft dat met je stelling te maken?
pi_170408950
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:57 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik wil deze wel nomineren voor dat Raymond van Barneveld plaatje.
Doe maar.
pi_170408978
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat gaat om de levensverwachting, maar wat heeft dat met je stelling te maken?
Zit een heel onderzoek achter, maar dat mag je verder helemaal zelf uitzoeken. Google is your friend zeg maar.
pi_170409075
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:59 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Zit een heel onderzoek achter, maar dat mag je verder helemaal zelf uitzoeken. Google is your friend zeg maar.
Je zegt dat een hele grote blanke onderklasse in de VS het feitelijk een stuk moeilijker heeft dan een vergelijkbare zwarte gemeenschap. Vervolgens kom je met wat feitelijkheden over de levensverwachting van bepaalde groepen?
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:06:30 #162
451005 Grems
Clown World
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:07:06 #163
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409186
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:50 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ja, ik ben ook best wel boos. Ik weet niet of het je bedoeling is, maar je impliceert dat alle Nederlanders racisten zijn en dat nog wel zonder enige onderbouwing. Dat neem ik je bijzonder kwalijk.

Maar draai het eens om. Wat als ik tegen jou zou zeggen dat alle Antilianen en dan met name die van Curasao (oftewel jij óók) racisten zijn? Zou jij je dan NIET aangesproken voelen? En zou jij daar dan niet boos op reageren? Want dat is wat jij (en ook Sunny Bergman in haar film "wit is ook maar een kleur") in feite doet.

[..]

Wie stelt, moet bewijzen. Dus bewijs maar dat het zo is. Kom maar eens met argumenten en wees gewaarschuwd, "gevoelens" en "interpretaties" gelden niet als valide punt.

Ik daag je uit, want tot dusverre ben je niet veel verder gekomen dan wat losse anecdoten, waarbij het heikele punt niet zozeer racisme, maar eerder individueel gedrag was. Ik ben benieuwd.
Ik heb nooit geļmpliceerd dat alle Nederlanders racisten zijn en heb vaak genoeg gezegd dat ik Nederland een geweldige land vind en Autochtone Nederlanders (als groep) ook. Lees al mijn topics en je ziet me dat vaak genoeg zeggen en duidelijk maken. het verschilt per individu en per kringen wat de mate van racisme en onrechtvaardigheid is. In Utrecjt bijvoorbeeld is de racisme jegens zwarte mensen best laag. Ik denk dat het in een dorp veel erger is.

Waar jij boos om lijkt te raken is dat ik niet altijd lieve vleiende dingen zegt over Nederland en Nederlanders. Net als Sylvana Simons en haar aanhangers.

White privilege zie je overal en is in meerdere documentaires, boeken en onderzoek bevestigd. Waar ik ben geboren, Curacao, is White Privilege heel duidelijk. De blanken door wonen in de grotere huizen, hebben de betere banen, meer geld, meer aanzien, meer status. Uiteraard kan je als een competente zwarte tussenin komen en in hun kringen ook status en respect krijgen. Ook wil White Privilege niet zeggen dat blanke mensen geen problemen kunnen hebben. Wat het vooral zegt is dat het leven van de gemiddelde blanke veel makkelijker is en veel meer kansen biedt dan het leven van de gemiddelde zwarte. Desalniettemin kunnen zwarten ook heel ver schoppen als ze capabel zijn en bereid zijn om de normen en waarden van de blanken over te nemen, en soms hun eigen normen en waarden (en familie en vrienden) achterwege te laten.

White privilege en een oneerlijke maatschappij zie je terug in de CBS statistiek. Meer zwarten in armoede, meer zwarten in de schuldsanering, meer zwarten met psychiatrische problemen en verslaving, zwarten in achterstandswijken, zwarten in criminaliteit, zwarten meer laag-opgeleid, zwarten krijgen een lagere opleidingsadvies, sociale buitensluiting en pesten, enz.

Nogmaals ik zeg niet dat het alleen aan de blanken ligt, of dat zwarten geen eigen verantwoordelijkheid hebben daarin. Het probleem is complex, veel complexer dan 1 oorzaak als racisme. Mensen en het menselijke systeem is complex, maar in dit punt van de geschiedenis zijn zwarten (en bepaalde andere minderheden) benadeeld.

Volg je me tot nu toe?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:09:35 #164
451005 Grems
Clown World
pi_170409289
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
White privilege en een oneerlijke maatschappij zie je terug in de CBS statistiek. Meer zwarten in armoede, meer zwarten in de schuldsanering, meer zwarten met psychiatrische problemen en verslaving, zwarten in achterstandswijken, zwarten in criminaliteit, zwarten meer laag-opgeleid, zwarten krijgen een lagere opleidingsadvies, sociale buitensluiting en pesten, enz.
Hoe toont dat white privilege aan?
pi_170409336
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb een gevoelige snaar bij je geraakt of niet? Je klinkt in ieder geval boos. 😜

Ik ben niet met je eens dat de Nederlandse systeem niet oneerlijk is tegenover zwarte mensen (en andere culturen). Ik ben ook niet met je eens dat white privilege niet bestaat (ook in NL). Wel is het zo dat Nederland en Nederlanders goed hun best doen om Het systeem zo eerlijk mogelijk te maken en dat zwarte mensen heel goed vooruit kunnen komen binnen het systeem. En ze zijn in ieder geval beschermd door de verzorgingsstaat als het ze niet lukt.

Verder heb ik nooit gezegd dat Elvis Presley de eerste persoon was die voordeel haalde uit zwarte kunst en cultuur. Ik heb hem alleen maar als voorbeeld genoemd. Dus je hoeft echt niet zo kattig en bitchy te dat te benadrukken hoor. 😜
Wat zijn blanken kut het?
Ō mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:14:26 #166
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409423
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:52 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Aziaten doen het wel degelijk een stuk beter statistisch gezien. Maar dat wil jij niet weten denk ik. Net zoals je ws niet wilt inzien dat er een hele grote blanke onderklasse is in USA die het feitelijk een stuk moeilijker heeft dan de vergelijkbare zwarte gemeenschap.
Bron?

Aziaten doen het goed qua opleiding en daardoor hebben ze een sterkere middenklasse. Maar in weke opzichte doen ze het beter dan blanken?

Trouwens, kom alsjeblieft niet met "dat wil je niet inzien". Je kent me niet. Ik sta zeker open voor nieuwe bewijs en argumentatie, dat zie je ook vaak genoeg terug in mijn topics. Het is niet zo dat ik standvastig blijft vasthouden aan mij perceptie. Ik sta open voor nieuwe informatie.

Over dat argument dat Aziaten het wel goed doen in Westerse maatschappij heb ik vaak genoeg gehoord en gelezen hoor. En dat Hoof scoren op IQ-testen. Maar dat betekent niet dat ze niet gediscrimineerd en buitengesloten worden.

En de blanke onderklasse in de VS heeft het echt niet moeilijker dan de zwarte onderklasse in de VS. Ken je de documentaire 13th?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:15:50 #167
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409449
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:53 schreef Grems het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/(...)_by_household_income

http://www.measureofameri(...)11-book/quick-facts/

"Americans born today can expect to live 78.6 years on average, nearly nine years longer than in 1960.

Life expectancy at birth in the United States (78.6 years) increased by eight months over the life expectancy (77.9 years) reported in The Measure of America 2008-2009.

Asian Americans enjoy the longest life expectancy of any racial or ethnic group (87.3 years) in the U.S. today.

Latinos enjoy the 2nd longest life expectancy of any racial or ethnic groups in the U.S. today. They live, on average to 83.5 years. This is nearly 5 years longer than whites and over eight years longer than African Americans and Native Americans."
Dat gaat over life expentancy. Wat hanteren we eigenlijk als definitie van "beter doen"?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:16:46 #168
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409473
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:09 schreef Grems het volgende:

[..]

Hoe toont dat white privilege aan?
Achter elke statistiek zit er een verhaal. Kan je zelf opzoeken toch?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:18:48 #169
451005 Grems
Clown World
pi_170409521
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat gaat over life expentancy. Wat hanteren we eigenlijk als definitie van "beter doen"?
Hoger opleidingsniveau, hogere levensverwachting, hoger gemiddeld inkomen. Wat wil je nog meer?
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:19:10 #170
451005 Grems
Clown World
pi_170409531
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Achter elke statistiek zit er een verhaal. Kan je zelf opzoeken toch?
Jij maakt de stelling, lijkt mij logisch dat je die dan ook onderbouwd.
pi_170409579
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Bron?

Aziaten doen het goed qua opleiding en daardoor hebben ze een sterkere middenklasse. Maar in weke opzichte doen ze het beter dan blanken?

Trouwens, kom alsjeblieft niet met "dat wil je niet inzien". Je kent me niet. Ik sta zeker open voor nieuwe bewijs en argumentatie, dat zie je ook vaak genoeg terug in mijn topics. Het is niet zo dat ik standvastig blijft vasthouden aan mij perceptie. Ik sta open voor nieuwe informatie.

Over dat argument dat Aziaten het wel goed doen in Westerse maatschappij heb ik vaak genoeg gehoord en gelezen hoor. En dat Hoof scoren op IQ-testen. Maar dat betekent niet dat ze niet gediscrimineerd en buitengesloten worden.

En de blanke onderklasse in de VS heeft het echt niet moeilijker dan de zwarte onderklasse in de VS. Ken je de documentaire 13th?
Aziaten weten ook dat als je iets wil bereiken dan moet je daar ook (hard) voor werken en bij veel Afrikanen ontbreekt dat vaak.
Ō mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:21:37 #172
451005 Grems
Clown World
pi_170409594
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:20 schreef HSG het volgende:

[..]

Aziaten weten ook dat als je iets wil bereiken dan moet je daar ook (hard) voor werken en bij veel Afrikanen ontbreekt dat vaak.
Heeft niets met hard werken te maken, is Asian privilege.
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:22:02 #173
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409602
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:19 schreef Grems het volgende:

[..]

Jij maakt de stelling, lijkt mij logisch dat je die dan ook onderbouwd.
Dan zou ik bij ieder punt een verslag moet typen van 20 pagina's. Zal ik anders wat documentaires aanraden of boeken?

Een goede recente op Netflix is 13th, over de huidige situatie in de VS.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:22:56 #174
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409635
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:20 schreef HSG het volgende:

[..]

Aziaten weten ook dat als je iets wil bereiken dan moet je daar ook (hard) voor werken en bij veel Afrikanen ontbreekt dat vaak.
Weet je dat Afrikaanse immigranten in de VS het nog beter doen dan Aziaten?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:23:18 #175
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170409642
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:22 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dan zou ik bij ieder punt een verslag moet typen van 20 pagina's. Zal ik anders wat documentaires aanraden of boeken?

Een goede recente op Netflix is 13th, over de huidige situatie in de VS.
Lekker relevant ja, tegen 'ons' gaan lopen klagen over 'jouw nadeel' want 'zij in de VS' hebben het erg
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:23:37 #176
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409649
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:21 schreef Grems het volgende:

[..]

Heeft niets met hard werken te maken, is Asian privilege.
Wat vind je van het feit dat Afrikaanse immigranten het nog beter doen dan Asians?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:23:57 #177
451005 Grems
Clown World
pi_170409659
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:22 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Weet je dat Afrikaanse immigranten in de VS het nog beter doen dan Aziaten?
Blanken zijn echt wel teringdom als ze een systeem bouwen in het voordeel van blanken waarin Aziaten en Afrikaanse immigranten het vervolgens beter doen dan blanken.
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:24:32 #178
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409671
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:23 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Lekker relevant ja, tegen 'ons' gaan lopen klagen over 'jouw nadeel' want 'zij in de VS' hebben het erg
Kijk "Wit is ook een kleur" voor wat meer informatie over de situatie hier.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:24:32 #179
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170409672
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:23 schreef Grems het volgende:

[..]

Blanken zijn echt wel teringdom als ze een systeem bouwen in het voordeel van blanken waarin Aziaten en Afrikaanse immigranten het vervolgens beter doen dan blanken.
Klinkt eerder alsof ze selectief zijn in wie ze toelaten :P
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:24:45 #180
451005 Grems
Clown World
pi_170409676
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat vind je van het feit dat Afrikaanse immigranten het nog beter doen dan Asians?
Geweldig. Hard werk, innovatie en inzit dient te worden beloond.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')