abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170342117
C9uSQanWAAAPxqZ.jpg

nrc twitterde op woensdag 19-04-2017 om 09:00:00 Interview met @anoushanzume over haar nieuwe boek 'Hallo witte mensen', over racisme in Nederland.… https://t.co/MIGhBlQgKw reageer retweet
'Witte Nederlanders moeten een dikkere huid kweken'

"Ik support Sunny, het is een heel goede film. Maar vraag je aan mij: had niet een zwarte vrouw het moeten maken? Dan zeg ik: ja natuurlijk."

quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kon, en voor hij zijn hoogtepunt had moeten bereiken, was de fles bij hem al leeg.
Ik heb echt geen verstand van voetbal, dus je zou best gelijk kunnen hebben over Kluivert. Deze vind ik goed:

Moderator woensdag 19 april 2017 @ 22:16:51 #2
179075 crew  hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170342415
quote:
3s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:09 schreef NgInE het volgende:
"Ik support Sunny, het is een heel goede film. Maar vraag je aan mij: had niet een zwarte vrouw het moeten maken? Dan zeg ik: ja natuurlijk."
Mja, er zijn een heleboel dingen die zwarten zelf hadden kunnen doen of maken he maja
  woensdag 19 april 2017 @ 22:19:07 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_170342504
Weer zo'n donkere calimero die Amerikaanse klassenjustitie projecteert op een totaal andere maatschappij.
pi_170342568
quote:
8s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:16 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Mja, er zijn een heleboel dingen die zwarten zelf hadden kunnen doen of maken he maja
Jammer dat ze het dan niet doen. Zo jammer dat ze zoveel zelf kunnen maar blijkbaar liever op hun luie reet zitten ;( En maar kankeren op die witten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_170342579
quote:

[..]

Een zwarte meneer heeft de moderne pacemaker uitgevonden. Toch wel een handig apparaat.
  woensdag 19 april 2017 @ 22:51:39 #6
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170343704
quote:
3s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:20 schreef NgInE het volgende:

[..]

Een zwarte meneer heeft de moderne pacemaker uitgevonden. Toch wel een handig apparaat.
Vast een bounty! Geliefd bij de blanken en medebounties, verguisd door de slaven van de sociale gerechtigdheid wegens verraad aan zijn ras.
pi_170343877
Gaat dit gezeik ooit nog ophouden? Denk het niet hè? Waarschijnlijk houdt het pas op als we allemaal grijze blobs zijn of wanneer één ras alle andere eruit trapt. Het had zo fijn kunnen zijn, ware het niet dat we allemaal van nature een beetje racistisch zijn en de donkeren helemaal.
Zet God op de pot, stop de profeet maar in je reet, en dans voor het vrije woord.
pi_170343891
quote:
8s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Vast een bounty! Geliefd bij de blanken en medebounties, verguisd door de slaven van de sociale gerechtigdheid wegens verraad aan zijn ras.
Geen idee, ik hou zelf meer van Snickers.
Intelligentie is niet gebonden aan huidskleur of denkwijze.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:58 schreef koekoe het volgende:
Gaat dit gezeik ooit nog ophouden? Denk het niet hè? Waarschijnlijk houdt het pas op als we allemaal grijze blobs zijn of wanneer één ras alle andere eruit trapt. Het had zo fijn kunnen zijn, ware het niet dat we allemaal van nature een beetje racistisch zijn en de donkeren helemaal.
Dan moeten we ook nog eens allemaal hetzelfde geloven en voor dezelfde voetbalclub zijn. Wordt een saaie boel.
pi_170344387
quote:
Ik vraag me dat ook weleens af. Een boel gezeik om feitelijk (bijna) niks. Het is eigenlijk allemaal begonnen met de rellen in de VS na het politiegeweld aldaar. Vervolgens begon hier de zorgvuldig georchestreerde hetze tegen Zwarte Piet. Sindsdien is er een verziekt klimaat in dit land, met als kanttekening dat het maar een kleine groep is die het onderwerp ras voortdurend op de spits drijft.

Ben je familie van moemoe, trouwens? :?
  Moderator woensdag 19 april 2017 @ 23:28:17 #10
179075 crew  hugecooll
pi_170344501
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:23 schreef Elfletterig het volgende:
Ben je familie van moemoe, trouwens? :?
:')
pi_170345131
Hallo mensen die alleen maar in huidskleur kunnen denken.
pi_170345285
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Weer zo'n donkere calimero die Amerikaanse klassenjustitie projecteert op een totaal andere maatschappij.
This is not America...
She's been working late, She comes home, Gets on the phone, Calls up a few close friends, Gets a bottle of wine or something, And as the evening draws on they sit and reminisce....
pi_170345514
quote:
Iedereen heeft zijn voorkeuren. De één houdt van hagelslag, de ander van kaas. Ik ben ook verliefd geworden op mijn 'blanke' vrouw, maar voor hetzelfde geld had mijn vrouw een donkere huidskleur gehad. Dat soort dingen worden ook vaak bepaald naar je omgeving en heeft over het algemeen totaal niets te maken met 'voorkeur/racisme'.

Ik streef daarom naar differentialisatie omdat grijze blob in wezen een soort van dictatuur is. Ik ben daarom fel tegen iedereen die meent te moeten wijzen op verschil op basis van huidskleur of afkomst, maar ik ben daarbij ook niet blind voor realiteit.

Weg met Mr. Hanky the Christmas Poo...

She's been working late, She comes home, Gets on the phone, Calls up a few close friends, Gets a bottle of wine or something, And as the evening draws on they sit and reminisce....
  donderdag 20 april 2017 @ 06:07:40 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170346403
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 00:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

Iedereen heeft zijn voorkeuren. De één houdt van hagelslag, de ander van kaas. Ik ben ook verliefd geworden op mijn 'blanke' vrouw, maar voor hetzelfde geld had mijn vrouw een donkere huidskleur gehad. Dat soort dingen worden ook vaak bepaald naar je omgeving
Weinig intiemers en persoonlijkers dan de voorkeur voor een partner. Het blijkt dat Nederland een van de weinige landen met veel gemengde huwelijken is - in Nederland kiezen relatief veel mensen voor een partner van een ander "ras" - dit in tegenstelling tot de USA waar eerder voor het eigen ras wordt gekozen. Waaruit valt te concluderen dat Nederland veel minder racistisch is dan de USA. Maar goed, veel mensen in de USA zijn nog opgegroeid met het idee dat zwarten achter in de bus horen te zitten, terwijl Nederland zoiets nooit heeft gekend.
Het wordt door jezelf bepaald -een racist zal nooit voor een partner van een ander ras kiezen-, maar deels ook door de omgeving die een vrije keuze wel of niet accepteerd. In Nederland ligt de mate van acceptatie hoog en lijken van oudsher verschillen in cultuur/religie/sociale klasse eerder een potentieel struikelblok te zijn dan huidskleur. Omdat er geen exclusief zwarte sociale onderlaag is (er zijn net zo goed blanken in die laag) en getalenteerde mensen ongeacht huidskleur omhoog kunnen op de sociale ladder is kom je makkelijker in aanraking met potentiele partners met een andere huidskleur.

Kortom, this is not America met zijn segregatie van bijvoorbeeld "white trash" die niet mengt met blacks van gelijke sociale status, bijvoorbeeld, of het idee van "witte" en "zwarte" universiteiten.
  donderdag 20 april 2017 @ 06:13:20 #15
455036 Drug
stimulation
pi_170346410
groot gelijk.
Fully in control of my addiction.
  donderdag 20 april 2017 @ 06:17:31 #16
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170346413
quote:
11s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:59 schreef NgInE het volgende:

[..]

Geen idee, ik hou zelf meer van Snickers.
Intelligentie is niet gebonden aan huidskleur of denkwijze.
Ik proef bij de sjw toch een zekere haat tegen zwarten/negers die normaal meedraaien in de maatschappij en die de slachtofferrol weigeren (tenzij ze werkelijk slachtoffer zijn van grof racisme). Want die ondermijnen het idee dat er wijdverspreid racisme is. Hen wordt verraad aan hun roots verweten, zwart van buiten, maar kaas van binnen.
Wat overigens niet anders is dan de manier waarop feministen vrouwen zien die door het "glazen plafond" breken, die verraden de vrouwelijke zaak, heulen met de vijand, kunnen nooit echte feministen zijn en zijn mogelijk geen echte vrouwen maar manwijven of zo.
  donderdag 20 april 2017 @ 06:22:48 #17
455036 Drug
stimulation
pi_170346414
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 06:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik proef bij de sjw toch een zekere haat tegen zwarten/negers die normaal meedraaien in de maatschappij en die de slachtofferrol weigeren (tenzij ze werkelijk slachtoffer zijn van grof racisme). Want die ondermijnen het idee dat er wijdverspreid racisme is. Hen wordt verraad aan hun roots verweten, zwart van buiten, maar kaas van binnen.
Wat overigens niet anders is dan de manier waarop feministen vrouwen zien die door het "glazen plafond" breken, die verraden de vrouwelijke zaak, heulen met de vijand, kunnen nooit echte feministen zijn en zijn mogelijk geen echte vrouwen maar manwijven of zo.
ik herken dit niet
  donderdag 20 april 2017 @ 06:30:46 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170346420
quote:

[..]

Een zwarte meneer heeft de moderne pacemaker uitgevonden.
Nee, hoor.
Nobody exists on purpose.
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
  donderdag 20 april 2017 @ 06:31:43 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170346421
quote:
Aldus mensen die zich constant en overal gediscrimineerd door voelen.

Kommaar.

quote:
Lees:

Ik wil negatieve ongefundeerde racistische troep roepen over mensen met een blanke huidskleur maar ik krijg steeds wederklank te horen en daar word ik verdrietig van.
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
pi_170346429
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 06:31 schreef SpecialK het volgende:
Lees:

Ik wil negatieve ongefundeerde racistische troep roepen over mensen met een blanke huidskleur maar ik krijg steeds wederklank te horen en daar word ik verdrietig van.
Conclusie:

Negers moeten een dikkere huid kweken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 20 april 2017 @ 06:43:40 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170346431
quote:
Neem de zwarte zoon van een vriendin. Als hij gaat stappen, weet hij niet of hij een leuke avond zal hebben, omdat hij niet weet of hij de club in mag. Een leuke jongen, zit op de havo, voetbalt, heeft leuke vrienden, doet zijn best – en hij weet niet of hij bij het stappen weer voortijdig thuis zal zijn. Dat is niet eerlijk. Het is onethisch en onmenselijk.
Het is opvallend dat stelselmatig racisme vooral wordt geillustreerd door het weigeren van zwarten bij clubs. Opvallend, omdat in steden met veel clubs juist veel zwarten zijn en je dus zou denken dat racisten daar flink wat inkomen missen door zwarten buiten te houden. Dat lijkt mij een nader onderzoekwaardig: is het racisme daar zo heftig dat ze liever minder inkomen hebben, of is er meer aan de hand? Wie bepaalt wie er binnenkomt en waarom? Weten de andere bezoekers hiervan en interesseert het ze niet, of steunen ze dat racisme? Of is er iets anders aan de hand?
Gezien mijn eigen ervaringen heb ik het idee dat bepaalde mensen worden geweigerd omdat ze bijvoorbeeld door hun kleding en gedrag de sfeer zullen verzieken.
Om nog maar te zwijgen van alle clubs die zich exclusief op zwarten richten (Antillianen en Surinamers). Al vanwege de aankondiging weet je dat je er als blanke niet welkom bent.
  donderdag 20 april 2017 @ 06:47:23 #22
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170346434
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 06:22 schreef Drug het volgende:

[..]

ik herken dit niet
Voorbeeld waarbij het nog beschaafd blijft: KLB / Niet kunnen snappen waarom Zwarten boos zijn?
  donderdag 20 april 2017 @ 07:04:58 #23
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_170346458
quote:

[..]

Make Zimbabwe great again!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 20 april 2017 @ 08:31:31 #24
455036 Drug
stimulation
pi_170346990
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 06:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Voorbeeld waarbij het nog beschaafd blijft: KLB / Niet kunnen snappen waarom Zwarten boos zijn?
o heb niet het hele topic gelezen, maar kwam nog geen voorbeeld tegen van wat jij signaleert
pi_170347048
Als ik een neger in Nederland was, zou ik echt enorm onblij worden van al die mensen die blanken leren naar ras te kijken. Stormfront kan geen betere bondgenoten wensen dan deze permanente slachtoffers.
pi_170347127
https://decorrespondent.n(...)33592872844-ff0998ab

quote:
Dit verhaal gaat over het overnemen van cultuur. Door het wit-maken van tradities uit andere culturen, krijgen ze status. Tijd om je te realiseren wat culturele toe-eigening is, en wat er mis mee is.

Culturele toe-eigening is het klakkeloos overnemen van een gebruik, traditie, look, symbool, taal, of een ander cultureel kenmerk van een gemarginaliseerde groep. Je voelt ’m waarschijnlijk al aankomen, maar het is dus iets wat niet oké is.

Er zijn zat mensen die zonder enig besef van de Palestijnse cultuur, traditie en (politieke) geschiedenis een keffiyeh dragen omdat het ‘leuk staat bij een skinny jeans.’ Of een Samoaanse tatoeage laten zetten omdat ‘David Beckham die ook heeft,’ zonder te weten waar Samoa ligt. Of tijdens carnaval in blackface als Desmond Tutu verkleed gaan omdat het zo’n ‘toffe peer’ is.

Je zal als witte vrouw met dreadlocks misschien niet snel op straat worden aangesproken op culturele toe-eigening. De witte frisse hipsterjongens in het café die het n-woord gebruikten en enthousiast The Wire bespraken, zijn waarschijnlijk ook nog nooit aangesproken.

Waarom begin ik er dan toch over? Omdat het, hoe onschuldig en fijn het ook lijkt, een onderdeel is van institutioneel racisme.

Het is me opgevallen dat culturele toe-eigening vooral lastig te bespreken is voor linkse of progressieve mensen. De mensen die juist openstaan voor de mooie, spannende kleuren en geuren van andere culturen en etniciteit. De mensen die houden van reizen, en tegen Donald Trump en Geert Wilders zijn.

Helaas zijn dit vaak de mensen die in geen duizend jaar een blik werpen op hun eigen witte privilege. Vaak vervallen deze mensen in een vreemde mix van paniek en woede als je ze vraagt een kritische blik te werpen op de ultra-witte omgevingen waarin hun yogalessen en ‘Jay-Z & Beyoncé’-feestjes plaatsvinden.

Nu hoor ik je alweer zuchten: Is het nou nog steeds niet goed? Waarom zijn ‘die mensen’ niet gewoon blij als ik meedoe aan hun cultuur? Dat is toch juist fijn? Hoe kan meedoen nou weer impliceren dat ik een racist ben? Pfffff. Wat is nú weer het probleem?

Lieve witte mensen. Het probleem is dit: we zijn niet allemaal één; we worden in dit land niet als gelijken behandeld. Het leven is geen speeltuin, helaas. Dus stukjes van andermans cultuur consumeren alsof je in de supermarkt staat, terwijl je diezelfde mensen vaak niet als gelijken ziet, voelt niet bepaald als United Colors of Benetton, lekker fijn allemaal langs het haardvuur zitten en handen vasthouden. Het lijkt eerder op een geval van de zoveelste witte persoon die nauwelijks heeft gereflecteerd op zijn eigen positie.

Lieve witte mensen. Ik begrijp dat het hard binnen kan komen. Maar ik vertel jullie natuurlijk helemaal niet wat jullie wel en niet mogen doen. Ik ben niks aan het verbieden. Ik vraag jullie alleen om na te denken, om te begrijpen dat zomaar gebruikmaken van onderdelen van andermans cultuur alleen ‘onschuldig’ zou zijn in een wereld zonder machtsverhoudingen, zonder systematisch racisme, zonder wit privilege. Dan heet het culturele uitwisseling.

HALLO WITTE MENSEN laten jullie dit even goed tot jullie doordringen?

8)7 8)7 8)7
pi_170347183
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:44 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

8)7 8)7 8)7
Volgens mij waren er genoeg Europese volken die ook dreadlocks droegen vroegah. Beetje racistisch dat deze mevrouw doet alsof delen van de culturele supermarkt niet bestaan.
pi_170347271
De klaag industrie is een groeiende markt aan het worden. Ook een onbekende actrice krijgt er aandacht in de pers mee.
pi_170347272
quote:

[..]

8)7 8)7 8)7
Gelachen. Waarschijnlijk getypt op een uitvinding van de blanke cultuur met een spijkerbroek aan en sneakers.
pi_170347325
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:58 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Gelachen. Waarschijnlijk getypt op een uitvinding van de blanke cultuur met een spijkerbroek aan en sneakers.
Dit stukje was ook lachen:

quote:
Lieve lezer. Stel je voor: je bent een vrouw, en al je mannelijke collega’s maken aan de lopende band subtiel denigrerende en seksistische opmerkingen tegen je. Voor de grap natuurlijk. Ze spreken je constant aan op je uiterlijk, en praten tegen je alsof ze vinden dat je dom bent.

Vervolgens steelt een van die gezellige collega’s je idee voor een nieuw project. Hij vertelt tijdens een vergadering openlijk hoe hij jouw idee heeft verbeterd: ‘Het idee was fantastisch, maar… de uitwerking kon beter. Dus ik heb die taak op me genomen en dit is het verbeterde resultaat.’ Hoe absurd is het dan als hij vervolgens alle waardering krijgt en jij verder compleet wordt genegeerd.

En stel je voor dat dit met al je ideeën gebeurt. Maand in maand uit, jaar in jaar uit. O, en als je er iets van probeert te zeggen, word je gezien als lastig. Terwijl je geen promotie maakt, bouwt hij aan een fantastische carrière.

Sterker nog, hij noemt zichzelf een feminist en bondgenoot, juist omdat hij met jouw ideeën ‘werkt.’ Ondertussen word jij altijd nog, natuurlijk voor de grap, behandeld alsof je een beetje dom bent. Dat is een beetje de omgekeerde wereld, toch? En dat is dus hoe het zit met culturele toe-eigening.
_O-
pi_170347351
quote:
Had je hier anders gezeten als er een witte journalist tegenover je zat?
quote:
„Ja, dat maakt voor mij wel uit. Niemand is objectief. Witte journalisten ook niet, maar omdat wit de norm is, vinden ze vaak wel dat ze objectief zijn. Ik ben niet objectief en ik ga ervan uit dat jij dat ook niet bent, maar ik denk dat je gedwongen wordt opener te kijken wanneer je als gekleurd persoon opgroeit in een witte samenleving. Dingen die ik aan witte journalisten moet uitleggen, hoef ik waarschijnlijk aan jou niet uit te leggen. Wij zijn het misschien soms oneens, maar de kans dat jij soortgelijke dingen hebt meegemaakt, is groter. Bijvoorbeeld hoe het is om het enige gekleurde meisje in een klas te zijn.”
Ah ok. Dus als blanken een donker persoon anders benaderen is het racisme, en als een zwarte anders reageert is dat weer omdat hij anders is opgegroeid, andere achtergrond heeft en ander wereldbeeld.

Hardop gelachen.

Natuurlijk gevolgd door het eeuwenoude argument: 'maar ik heb ook moslimvrienden hoorr!!1
quote:
,,Mijn beste vrienden zijn wit. Dat klinkt grappig, maar het is wel zo. Ik ben opgegroeid in een witte omgeving, een van mijn oudste vriendinnen is wit. Ze is wel joods, dus ze begrijpt veel van wat ik meemaak. Verder is mijn man wit, bij hem voel ik me natuurlijk ook superveilig."
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_170347362
Wat ik mij afvraag over dit soort types is waarom ze de ander altijd naar beneden willen trekken in plaats van zichzelf omhoog. Als zwarte mensen in Afrika net zo denken als deze trut zou dat wel een goede verklaring zijn waarom het daar zo'n teringzooi is.
pi_170347435
quote:

[..]

8)7 8)7 8)7
Ze doet alsof alleen blanken fout zitten terwijl er tig culturen in Nederland zijn die elkaars aspecten overnemen.
Ik ben HSG-Bomber niet.
pi_170347517
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:10 schreef HSG het volgende:

[..]

Ze doet alsof alleen blanken fout zitten terwijl er tig culturen in Nederland zijn die elkaars aspecten overnemen.
En delen in elkaars cultuur is helemaal niet fout. Heeft ze waarschijnlijk een keer online gelezen op de Huffington Post of een andere debiele site.
pi_170347529
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:02 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Dit stukje was ook lachen:

[..]

_O-
Ik had gehoopt dat we dit niet in Nederland zouden krijgen, maar het is nu toch echt overgewaaid. 8)7
  donderdag 20 april 2017 @ 09:21:27 #36
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170347608
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:47 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

:+ ook goed. Maar wat betekent het?
Koffie met (veel ) melk. Fel begeert licht kleurtje, vroeger iig. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170348177
quote:

[..]

Maar dat is natuurlijk ook een belangrijk punt; er zijn 'haves' en 'have nots'. De 'haves' nemen het de 'have nots' kwalijk dat zij het niet zo goed doen. Alleen komt dat ook voor een deel door dingen waar ze weinig aan kunnen doen: sociaal-economische omstandigheden meestal.
  Moderator donderdag 20 april 2017 @ 10:03:29 #38
179075 crew  hugecooll
pi_170348532
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:10 schreef HSG het volgende:

[..]

ja maar dat is uitwisseling en bij blanken is het toe-eigening

Althans, dat is het idee
pi_170348698
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 06:43 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Om nog maar te zwijgen van alle clubs die zich exclusief op zwarten richten (Antillianen en Surinamers). Al vanwege de aankondiging weet je dat je er als blanke niet welkom bent.
Dat is ook het dubbele van dit verhaal. Zelf als groep de segregatie in stand houden maar vervolgens de ander aanwijzen dat die aan segregatie doet.
  donderdag 20 april 2017 @ 10:11:13 #40
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170348750
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:03 schreef hugecooll het volgende:

[..]

ja maar dat is uitwisseling en bij blanken is het toe-eigening

Althans, dat is het idee
Het idee is dat blanken dan genieten van de voordelen en niet de nadelen. Een blanke man met dreads krijgt waarschijnlijk wel de baan. Een zwarte dreads komt sneller in de gevangenis, laat staan de baan krijgen.

Elvis Presley heeft Rock & Roll overgenomen van negers. Hij kreeg erkenning, status en rijkdom... De zwarten niet.
Pain is temporary, Pride is forever.
pi_170349166
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:15 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

En delen in elkaars cultuur is helemaal niet fout. Heeft ze waarschijnlijk een keer online gelezen op de Huffington Post of een andere debiele site.
Waarschijnlijk helemaal in de ban van "indentiteit racisme".

Ja dat bestaat ook.
Ik ben HSG-Bomber niet.
  donderdag 20 april 2017 @ 10:37:25 #42
61646 Copycat
It's all Gut, Mensch
pi_170349456
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:26 schreef HSG het volgende:

Waarschijnlijk helemaal in de ban van "indentiteit racisme".

Ja dat bestaat ook.
Indentiteit? Sinds wanneer bestaat dat en wat is het?
Curiosity cultured the cat
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170349461
quote:
Lieve Anousha,

“Witte Nederlanders moeten een dikkere huid kweken”, las ik bij de NRC.

En ik dacht: och heden! Het is potverdikkie pas 19 april! Nog 231 dagen tot Sinterklaas! Moet ze echt nu alweer beginnen?

Maar het was nóg erger.

Je gaf een interview aan NRC Handelsblad om je nieuwe boek ‘Hallo witte mensen’ te pluggen.

“In dit boek wil ik graag uitleggen hoe je als wit persoon je privilege kunt erkennen en hoe je door dat te begrijpen hopelijk ook racisme in de samenleving kunt inzien en aanvechten”, zeg je.

Flikker toch op, Anousha.

Je heette tot je achttiende gewoon Anna Steijn. Maar je zag meer handel in een Afrikaanse naam. En terecht. Want er is geen theater dat je niet van binnen zag. Er is geen linksige omroep die je geen podium gaf. En nu is er zelfs een uitgeverij die ‘Hallo witte mensen’ uitgeeft. Je bent, zoals jij dat zou noemen, hartstikke privileged.

Ik las een hoofdstuk uit je boek bij De Correspondent.

Ik heb een vervelende mededeling voor je. Wat ze je ook gezegd hebben bij uitgever Amsterdam University Press, ze geven het niet uit omdat je een begenadigd schrijfster bent. Want dat ben je niet. Er moet dus een andere reden zijn dat er bomen voor je sneuvelden. Heb jij enig idee?

Dikke kus!

JanD

PS. Die hersenkronkel over racisme zit nu ook al in het hoofd van de opvolgster van Jesse Klaver.
hier vandaan
pi_170349565
200px-Felix_von_Luschan_Skin_Color_chart.svg.png
Mn benen zijn een één mijn gezicht een vijf. Ik heb nu een raciale identiteit crisis.
pi_170349620
quote:
Het grappige is dat elk mens dezelfde huidskleur heeft, alleen zit er verschil in de hoeveelheid pigment. Daarom kun je ook heel simpel in Photoshop dit soort dingen doen:

maxresdefault.jpg

Ik vind het maar vreemd: een witte Will Smith.
  donderdag 20 april 2017 @ 10:44:55 #46
3542 Gia
User under construction
pi_170349642
quote:
11s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:44 schreef NgInE het volgende:

[..]

Het grappige is dat elk mens dezelfde huidskleur heeft, alleen zit er verschil in de hoeveelheid pigment. Daarom kun je ook heel simpel in Photoshop dit soort dingen doen:

[ afbeelding ]
Eh, grappig. Ga ik es kijken hoe ik er als negerinnetje uitzie!
pi_170349656
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Is best leuk om te doen. Je kunt ook makkelijk groene of paarse huid nemen en je kunt je haar kleur aanpassen enzo. Echt leuk speelgoed.

final-colorful-picture.png
pi_170349672
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Moet je er ook 80 kilo bij photoshoppen.
pi_170350053
Cultural appropriation en de debunking

Oprotten dus met die onzin Anousha Nzume, Anna Steijn, Anna Senga Figee of hoe je je ook wil noemen. :(
pi_170356011
quote:

[..]

Wat is sjw?
Ik ben HSG-Bomber niet.
pi_170356186
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:12 schreef HSG het volgende:

[..]

Wat is sjw?
social justice warrior.

Niet zo bijzonder als Xena Warrior princess
  donderdag 20 april 2017 @ 16:30:24 #52
148813 Vader_Aardbei
Goddeloos genieten
pi_170356340
Idioot racistisch wijf schrijft een racistisch boek. De Correspondent en NRC-kliek komen klaar. :') Waarom zijn die mensen toch zo geobsedeerd met hun huidskleur en geboorteplaats van de voorouders?

Cultuur is van iedereen. Mijn cultuur, jouw cultuur, haar cultuur. Iedereen mag er uithalen wat hij wil, het gebruiken, veranderen, er de spot mee drijven. Zo werkt dat in een vrij land. Welkom in Nederland, Anna.

Als een chinees een aardappel met jus wil eten ga ik echt niet staan janken dat hij niet zout genoeg is, of dat je er beter stamppot van kunt maken. _O- Dus als ik fucking Roti wil eten met ananas en ansjovis, dan doe ik dat ook.
  donderdag 20 april 2017 @ 16:36:32 #53
148813 Vader_Aardbei
Goddeloos genieten
pi_170356427
quote:
11s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:44 schreef NgInE het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik vind het maar vreemd: een witte Will Smith.
Daar zijn met name Amerikaanse media erg goed in. Is er een zwarte dader van een of andere gruwelijke schietpartij, dan wordt de huid meestal zo licht gemaakt dat je alleen aan de neus en ogen nog ziet dat het een Afro-Amerikaans persoon is. _O-
pi_170356848
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Daar zijn met name Amerikaanse media erg goed in. Is er een zwarte dader van een of andere gruwelijke schietpartij, dan wordt de huid meestal zo licht gemaakt dat je alleen aan de neus en ogen nog ziet dat het een Afro-Amerikaans persoon is. _O-
In Amerika zou je juist het tegenovergestelde verwachten: dat ze zwarte criminelen nog zwarter shoppen.
Zwarte sterren worden in commercials soms juist witter gemaakt: ook erg bedenkelijk.

b44f2cbbac432ca4b1e6e4f22db85534.jpg

Waarom mogen witte mensen niet gewoon wit zijn en gekleurde mensen een kleurtje hebben? Ik heb dat nooit begrepen.
pi_170360521
quote:
11s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:37 schreef Copycat het volgende:

[..]

Indentiteit? Sinds wanneer bestaat dat en wat is het?
Dat is als jij als blanke/aziaat iets overneemt wat puur bij een ander cultuur vandaan komt (b.v. rastahaar nemen).
Ik ben HSG-Bomber niet.
  donderdag 20 april 2017 @ 20:11:50 #56
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170361083
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:55 schreef HSG het volgende:

[..]

Dat is als jij als blanke/aziaat iets overneemt wat puur bij een ander cultuur vandaan komt (b.v. rastahaar nemen).
Nogmaals, bij culturele appropiation gaat het niet zozeer om het overnemen van iemand's cultuur. Wat het slecht maakt is iets overnemen van de ander cultuur en daarmee voordeel uithalen, terwijl de mensen die er eerst mee bezig waren gestigmatiseerd en buitengesloten blijven.
  donderdag 20 april 2017 @ 23:22:02 #57
148813 Vader_Aardbei
Goddeloos genieten
pi_170370232
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:11 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nogmaals, bij culturele appropiation gaat het niet zozeer om het overnemen van iemand's cultuur. Wat het slecht maakt is iets overnemen van de ander cultuur en daarmee voordeel uithalen, terwijl de mensen die er eerst mee bezig waren gestigmatiseerd en buitengesloten blijven.
Het blijft een onzinargument, want niemand is eigenaar van een cultuur. Elvis Presley had net zo veel recht op Rock & Roll als welke zwarte dan ook. Een persoon kan wel patent aanvragen op een bepaalde uitvinding, maar je kunt als bevolkingsgroep geen patent krijgen op bepaalde culturele gedragingen. Het is dus een luchtkasteel.

Dat hele 'cultural appropriation' verhaal is gewoon een racistische hersenkronkel van verontwaardigde minderheden die het niet kunnen verkroppen dat mensen met meer talent en ambitie verschillende culturele gedragingen kunnen fuseren tot een succesverhaal. Alsof je kleurtje en je geboorteplaats jou speciale rechten zouden geven. _O-
pi_170371128
Als de mooiste kinderen geboren worden uit gemengde relaties, waarom zou ik dan daar tegen voor moeten zijn? Als dat het mensenras mooier, intelligenter en vrediger maakt, wie ben ik dan om dat tegen te houden?
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_170371270
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:21 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Koffie met (veel ) melk. Fel begeert licht kleurtje, vroeger iig. :D
Ah! Zo heb ik de koffie ook het liefst; met veel melk! c_/
**!Power 2 the Pinda!**
pi_170371353
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:40 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ah! Zo heb ik de koffie ook het liefst; met veel melk! c_/
De zonnebank is dan verleden tijd, toch?
pi_170371609
quote:

[..]

Minderheden met een minderwaardigheidscomplex claimen het alleenrecht op culturele waarden en voelen zich gestigmatiseerd en buitengesloten als iemand met een blanke huidskleur de geclaimde waarden eigen maakt.

Dat is racistisch en hypocriet.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_170371655
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:42 schreef Begripvol het volgende:

[..]

De zonnebank is dan verleden tijd, toch?
Sowieso, zonnebank :') Welke normale mongool ligt nu nog onder de zonnebank?
De echte zon of anders niet. :{w

edit; bij witte mensen met weinig pigment ziet zo'n zonnebankkuurtje echt niet uit. :')

Een neger niet-westers pigmentvol persoon die onder de zonnebank gaat is ook alweer zoiets..
8-)

[ Bericht 11% gewijzigd door Kim-Holland op 20-04-2017 23:58:09 ]
**!Power 2 the Pinda!**
pi_170371935
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:49 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Sowieso, zonnebank :') Welke normale mongool ligt nu nog onder de zonnebank?
De echte zon of anders niet. :{w

edit; bij witte mensen met weinig pigment ziet zo'n zonnebankkuurtje echt niet uit. :')

Een neger pigmentvol persoon die onder de zonnebank gaat is ook alweer zoiets..
8-)
Met een kleurtje heb je de echte zon om daarvoor per se bruin te worden, ook niet meer nodig.
pi_170372209
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:58 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Met een kleurtje heb je de echte zon om daarvoor per se bruin te worden, ook niet meer nodig.
Het kan altijd bruiner.
Tuurlijk heb je de zon wel nodig om je tint te kunnen behouden of te versterken :')
**!Power 2 the Pinda!**
pi_170372637
14 Afrikaanse uitvinders die je leven hebben veranderd!

‘De donkere Surinamer Jan Ernst Matzeliger was de uitvinder van de schoenstikmachine.

Afrikaanse uitvinders en hun uitvindingen

Hieronder een kleine greep van Afrikaanse uitvinders en hun uitvindingen. Je zal verrast zijn.

• Daniel Hale Williams: voerde de allereerste succesvolle openhartoperatie uit in Chicago(1893).

• Garret Morgan: stoplicht en gasmasker

• Granville T. Woord: ontwikkelde een apparaat waarmee je kon communiceren tussen twee treinstations

• Davind Crosthwait: ontwikkelde vele ventilatie-, centrale airconditioning en warmte-overdracht-systemen. De verwarming die op dit moment in het Rockefeller centrum en de Radio City Music Hall in New York worden gebruiken, kwamen van zijn hand

• Lewus Latimer: vond een zeer belangrijk deel uit van de gloeilamp: Het koolstoof gloeidraad

• George Washington Carver: o.a. pindakaas! Maar nog veel en veel meer plantproducten

• Otis Boykin: uitvinder van meerdere elektronische controle-apparaten voor geleide projectielen, IBM-computers, en de pacemaker

• Lonnie G Johnson: de Supersoaker (waterpistool). Jeugdsentiment! Ook ik had er een!

• Henry Blair: bougie (ontstekingsapparaat voor motoren wat tot op de dag van vandaag gebruikt wordt)

• Sarah Boone: ontwikkelde een extreem belangrijke aanpassing aan de strijkplank qua vorm, zodat de mouwen makkelijk gestreken konden worden.

• Charles Brooks: veegmachine (voertuig met borstels om de straat mee te vegen, je kent ze wel)

• John Albert Burr: grasmaaier (met roterend mes)

• Frederick Jones: uitvinder van koelsystemen voor vrachtwagens

Dit is slechts een kleine greep. Zoals je ziet, zijn dit veelal dingen die we tot op de dag van vandaag gebruiken. En geloof me, er is nog veel en veel meer. Ik had heel dit artikel wel vol kunnen schrijven. Er zijn overigens ook veel Afrikanen betrokken geweest bij belangrijke medische processen en ontwikkelingen in de chirurgie. Zo voerde, zoals hierboven genoemd, Daniel Hale Williams de allereerste succesvolle openhartoperatie uit in Chicago in 1893.

Geschiedvervalsing

Ik wil jullie slechts laten zien dat er veel Afrikanen vormgegeven hebben aan de huidige maatschappij, maar over deze helden hoor en leer je niks op school. Wist jij het? Maar we leren wel allemaal hoe geweldig Columbus, Michiel de Ruyter en Piet Hein waren, terwijl dit veelal piraten, smeerlappen en leugenaars waren. Hoe dan?

Veel van al deze ideeën en uitvindingen zijn later door Europeanen gejat en/of doorontwikkeld. En dit is dan nog allemaal vrij recent. Weet dat de eerste architecten (o.a. piramides en tempels), archeologen, antropologen, dokters, sterrenkundigen, natuurkundigen, historici, biologen, wetenschappers enz. enz. allemaal Afrikanen waren. De kennis die de oude Ethiopiërs en Egyptenaren (dus niet de huidige Egyptenaren!) hadden, was immens groot en diep. Wij denken dat we qua kennis geëvolueerd zijn maar ik geloof dat niet en de enorme hoeveelheid bewijzen spreken dat ook tegen. Ik denk serieus dat we wat betreft kennis, gedevalueerd zijn en nu langzaam aan weer aan het terugkrabbelen zijn.’

(Door Stijn Brinkhaus)

Bron: https://www.voorbeeld-all(...)en-hebben-veranderd/
  vrijdag 21 april 2017 @ 00:31:33 #66
382180 LelijKnap
Verlichtingsfundamentalist
pi_170372718
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:27 schreef Begripvol het volgende:

‘De donkere Surinamer Jan Ernst Matzeliger was de uitvinder van de schoenstikmachine.

Hieronder een kleine greep van Afrikaanse uitvinders en hun uitvindingen. Je zal verrast zijn.

• Daniel Hale Williams / Voerde de allereerste succesvolle openhartoperatie uit in Chicago(1893).

• Garret Morgan / Stoplicht en gasmasker

• Granville T. Woord / Ontwikkelde een apparaat waarmee je kon communiceren tussen twee treinstations

• Davind Crosthwait / Ontwikkelde vele ventilatie-, centrale airconditioning en warmte-overdracht-systemen. De verwarming die op dit moment in het Rockefeller centrum en de Radio City Music Hall in New York worden gebruiken, kwamen van zijn hand

• Lewus Latimer / Vond een zeer belangrijk deel uit van de gloeilamp: Het koolstoof gloeidraad

• George Washington Carver / o.a. pindakaas! Maar nog veel en veel meer plantproducten

• Otis Boykin / De uitvinder van meerdere elektronische controle-apparaten voor geleide projectielen, IBM-computers, en de pacemaker

• Lonnie G Johnson / De Supersoaker (waterpistool). Jeugdsentiment! Ook ik had er een!

• Henry Blair / Bougie (ontstekingsapparaat voor motoren wat tot op de dag van vandaag gebruikt wordt)

• Sarah Boone / Ontwikkelde een extreem belangrijke aanpassing aan de strijkplank qua vorm, zodat de mouwen makkelijk gestreken konden worden.

• Charles Brooks / Veegmachine (voertuig met borstels om de straat mee te vegen, je kent ze wel)

• John Albert Burr / Grasmaaier (met roterend mes)

• Frederick Jones / Uitvinder van koelsystemen voor vrachtwagens

Dit is slechts een kleine greep. Zoals je ziet, zijn dit veelal dingen die we tot op de dag van vandaag gebruiken. En geloof me, er is nog veel en veel meer. Ik had heel dit artikel wel vol kunnen schrijven. Er zijn overigens ook veel Afrikanen betrokken geweest bij belangrijke medische processen en ontwikkelingen in de chirurgie. Zo voerde, zoals hierboven genoemd, Daniel Hale Williams de allereerste succesvolle openhartoperatie uit in Chicago in 1893.

Geschiedvervalsing

Ik wil jullie slechts laten zien dat er veel Afrikanen vormgegeven hebben aan de huidige maatschappij, maar over deze helden hoor en leer je niks op school. Wist jij het? Maar we leren wel allemaal hoe geweldig Columbus, Michiel de Ruyter en Piet Hein waren, terwijl dit veelal piraten, smeerlappen en leugenaars waren. Hoe dan?

Veel van al deze ideeën en uitvindingen zijn later door Europeanen gejat en/of doorontwikkeld. En dit is dan nog allemaal vrij recent. Weet dat de eerste architecten (o.a. piramides en tempels), archeologen, antropologen, dokters, sterrenkundigen, natuurkundigen, historici, biologen, wetenschappers enz. enz. allemaal Afrikanen waren. De kennis die de oude Ethiopiërs en Egyptenaren (dus niet de huidige Egyptenaren!) hadden, was immens groot en diep. Wij denken dat we qua kennis geëvolueerd zijn maar ik geloof dat niet en de enorme hoeveelheid bewijzen spreken dat ook tegen. Ik denk serieus dat we wat betreft kennis, gedevalueerd zijn en nu langzaam aan weer aan het terugkrabbelen zijn.’

(Door Stijn Brinkhaus)

Wat een achterlijk miniscuul lijstje :D. Durf je dat daadwerkelijk naast blank-westerse uitvindingen te leggen om vervolgens te stellen dat we er sindsdien op achteruit gegaan zijn?
Leven is het verliezen van illusies. - LK
pi_170372740
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:09 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Het kan altijd bruiner.
Tuurlijk heb je de zon wel nodig om je tint te kunnen behouden of te versterken :')
Vitamine D helpt ook!
pi_170372800
quote:

• Daniel Hale Williams: voerde de allereerste succesvolle openhartoperatie uit in Chicago(1893).

• Granville T. Woord: ontwikkelde een apparaat waarmee je kon communiceren tussen twee treinstations

• Davind Crosthwait: ontwikkelde vele ventilatie-, centrale airconditioning en warmte-overdracht-systemen. De verwarming die op dit moment in het Rockefeller centrum en de Radio City Music Hall in New York worden gebruiken, kwamen van zijn hand

• Lewus Latimer: vond een zeer belangrijk deel uit van de gloeilamp: Het koolstoof gloeidraad

• George Washington Carver: o.a. pindakaas! Maar nog veel en veel meer plantproducten

• Otis Boykin: uitvinder van meerdere elektronische controle-apparaten voor geleide projectielen, IBM-computers, en de pacemaker

• Lonnie G Johnson: de Supersoaker (waterpistool). Jeugdsentiment! Ook ik had er een!

• Henry Blair: bougie (ontstekingsapparaat voor motoren wat tot op de dag van vandaag gebruikt wordt)

• Sarah Boone: ontwikkelde een extreem belangrijke aanpassing aan de strijkplank qua vorm, zodat de mouwen makkelijk gestreken konden worden.

• Charles Brooks: veegmachine (voertuig met borstels om de straat mee te vegen, je kent ze wel)

Geschiedvervalsing

(Door Stijn Brinkhaus)

:') De hele mensheid komt uit Afrika, dat wil niet zeggen dat er sinds toen geen enorme ontwikkelingen zijn geweest.
pi_170372809
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat een achterlijk miniscuul lijstje :D. Durf je dat daadwerkelijk naast blank-westerse uitvindingen te leggen om vervolgens te stellen dat we er sindsdien op achteruit gegaan zijn?
Blanken hebben het verbeterd oftewel verder ontwikkeld. Zoals de Aziaten het meestal doen, vooral met auto's en it-apparaten.
pi_170372864
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:34 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

:') De hele mensheid komt uit Afrika, dat wil niet zeggen dat er sinds toen geen enorme ontwikkelingen zijn geweest.
Dat suggeren we maar of dat werkelijk zo is, weet niemand met zekerheid te stellen.
  vrijdag 21 april 2017 @ 00:38:41 #71
382180 LelijKnap
pi_170372888
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:35 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Blanken hebben het verbeterd oftewel verder ontwikkeld. Zoals de Aziaten het meestal doen, vooral met auto's en it-apparaten.
Nogal wiedes gezien de mens daar begon. Maar waarom is er de duizenden navolgende jaren weinig tot niets ontwikkeld? En nee "verder ontwikkeld" dekt het belang van de filosofische en later wetenschappelijke ontwikkelde theorieën die daartoe hebben geleid geenszins.
pi_170372889
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:37 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Dat suggeren we maar of dat werkelijk zo is, weet niemand met zekerheid te stellen.
De algehele wetenschappelijke consensus is dat de homo sapiens van origine uit Afrika komt. Daarom hebben Europeanen ook een klein deel overeenkomstig DNA met neanderthalers, en Afrikanen niet.
  vrijdag 21 april 2017 @ 00:41:47 #73
382180 LelijKnap
pi_170372942
Vergeet overigens ook niet dat bijna alles in het aangedragen lijstje was ontwikkeld binnen westerse naties (VS voornamelijk). Dat kan dus ook bijna allemaal op het conto vd Europese verlichtingsculturen.
pi_170372959
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:38 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

De algehele wetenschappelijke consensus is dat de homo sapiens van origine uit Afrika komt. Daarom hebben Europeanen ook een klein deel overeenkomstig DNA met neanderthalers, en Afrikanen niet.
Je gelooft toch niet dat het de wetenschap echt gelukt is om DNA te isoleren uit de skeletten van een homo sapien?
  vrijdag 21 april 2017 @ 00:44:20 #75
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_170372970
quote:
Verrast? Nee, waarom? |:(
pi_170372988
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:44 schreef Zelva het volgende:

[..]

Verrast? Nee, waarom? |:(
Wat heb jij zoal uitgevonden dan?
pi_170372990
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:32 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Vitamine D helpt ook!
Joh..

Vitamine D wordt voornamelijk onder invloed van zonlicht in de huid aangemaakt
**!Power 2 the Pinda!**
  vrijdag 21 april 2017 @ 00:45:24 #78
382180 LelijKnap
pi_170372991
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:35 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Aziaten (maar ook de klassieke Egyptenaren, Indiërs en Grieken) vallen totaal niet te vergelijken met wat we verstaan onder de Afrikaan van vandaag.
pi_170373001
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:43 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Je gelooft toch niet dat het de wetenschap echt gelukt is om DNA te isoleren uit de skeletten van een homo sapien?
:') Je weet dat wij ook homo sapiens zijn?
Maar verder is het prima mogelijk de DNA/RNA sequence te ontcijferen via partieel DNA/eiwitten. Ik zal niet beweren dat ik een kenner ben op dat vlak maar heb de basisstappen daarvoor wel moeten leren.
  vrijdag 21 april 2017 @ 00:47:20 #80
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_170373017
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:45 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Wat heb jij zoal uitgevonden dan?
Waarom zou ik verrast moeten zijn dat mensen met wat meer pigment ook dingen kunnen uitvinden?

Dat vind ik volstrekt normaal. Brinkhaus blijkbaar niet.
pi_170373020
quote:

Geschiedvervalsing

(Door Stijn Brinkhaus)

Wat enorm triest dit het beste is wat hij kon vinden. Pindakaas, de supersoaker en een verbeterde strijkplank.. "Dingen die je leven hebben veranderd."
  vrijdag 21 april 2017 @ 00:47:49 #82
382180 LelijKnap
pi_170373024
Je zou het aantal geborene Afrikanen naast het aantal geborene Europeanen moeten leggen met daarnaast het aantal gedane ontwikkelingen (taal, filosofie, politiek, wetenschap, technologie, kunst, muziek, etc). Lachwekkende uitkomst gegarandeerd :D
pi_170373055
Die schrijfster is erg racistisch en probeert blanke mensen in een kwaad daglicht te zetten.
<hr>
  vrijdag 21 april 2017 @ 00:51:07 #84
382180 LelijKnap
pi_170373073
Supersoaker -> machinegeweer, tv, internet, telefonie, oven, koelkast, computer, electriciteit, QM, olie/gas/nucleaire-energie, vliegkunst. Overduidelijk :D
pi_170373192
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:45 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

:') Je weet dat wij ook homo sapiens zijn?
Maar verder is het prima mogelijk de DNA/RNA sequence te ontcijferen via partieel DNA/eiwitten. Ik zal niet beweren dat ik een kenner ben op dat vlak maar heb de basisstappen daarvoor wel moeten leren.
Ik denk dat na zoveel duizenden jaren het DNA van alle fossielen vervuild is geraakt en dat fossielen het DNA van hun omgeving hebben geabsorbeerd. Hierdoor is het DNA gemengd geraakt met bijvoorbeeld dieren en planten DNA. Het kan ook zijn dat het oorspronkelijk DNA hierdoor helemaal verloren is gegaan. Dus is er al die tijd sprake geweest van valse DNA.
pi_170373247
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 01:00 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Ik denk dat na zoveel duizenden jaren het DNA van alle fossielen vervuild is geraakt en dat fossielen het DNA van hun omgeving hebben geabsorbeerd. Hierdoor is het DNA gemengd geraakt met bijvoorbeeld dieren en planten DNA. Het kan ook zijn dat het oorspronkelijk DNA hierdoor helemaal verloren is gegaan. Dus is er al die tijd sprake geweest van valse DNA.
Ten eerste kan DNA niet op die manier vermengd worden. Verslechterd wel, maar als het in in de botten van een lichaam is gevonden (beenmerg) dan is dat ook niet het geval. Denk ook aan ingevroren exemplaren e.d. Maar goed, duidelijk is wel dat je geen ervaringsdeskundige bent. Dat geeft niks maar lees je eens in.
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 01:05:31 #87
179075 crew  hugecooll
pi_170373287
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:45 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Joh..

Vitamine D wordt voornamelijk onder invloed van zonlicht in de huid aangemaakt
ja of door je vriend gegeven
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 01:07:37 #88
179075 crew  hugecooll
pi_170373328
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:51 schreef LelijKnap het volgende:
Supersoaker -> machinegeweer, tv, internet, telefonie, oven, koelkast, computer, electriciteit, QM, olie/gas/nucleaire-energie, vliegkunst. Overduidelijk :D
Om over de extreem belangrijke aanpassing aan de vorm van de strijkplank nog maar te zwijgen
pi_170373393
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 april 2017 01:07 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Om over de extreem belangrijke aanpassing aan de vorm van de strijkplank nog maar te zwijgen
Waarom leren we op school niet over deze helden en wel over bijvoorbeeld Columbus?
pi_170373410
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nogal wiedes gezien de mens daar begon. Maar waarom is er de duizenden navolgende jaren weinig tot niets ontwikkeld? En nee "verder ontwikkeld" dekt het belang van de filosofische en later wetenschappelijke ontwikkelde theorieën die daartoe hebben geleid geenszins.
Ik denk dat de filosofen, meer van 1500 v. Chr. hierin verlichting hebben gebracht. Daarmee bedoel ik dus de verlichting in het bewustzijn van de mens.

'De geschiedenis van de filosofie is het geheel van theorieën en doctrines die door de eeuwen heen door denkers werden geformuleerd. Volgens The Oxford Dictionary of Philosophy begint de wetenschap van de filosofie met de Indo-Iraniërs vanaf 1500 voor Christus.

In het Westen verschijnen vanaf de 6e eeuw v.Chr. de eerste sporen van wat filosofie genoemd wordt met de Oud-Griekse presocratische denkers, gevolgd door Socrates, die wordt beschouwd als de echte vader van deze discipline, en zij die in zijn voetsporen treden: Plato, Aristoteles, de socratische scholen.

De filosofie als discipline blijft groeien tijdens de Hellenistische periode, in het bijzonder het stoïcisme, het epicurisme, het cynisme en de sceptische school, die ook in de Romeinse tijd gecontinueerd worden.

Vanaf de late oudheid en de middeleeuwen slaan het neoplatonisme en de christelijke filosofie een brug tussen filosofie en religie, en het is in nauwe relatie met de theologie en de Grieks-Arabische filosofie dat de middeleeuwse filosofie zich ontwikkelt, wat blijkt uit het belang van de scholastiek in deze periode.'
pi_170373499
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 01:03 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ten eerste kan DNA niet op die manier vermengd worden. Verslechterd wel, maar als het in de botten van een lichaam is gevonden (beenmerg) dan is dat ook niet het geval. Denk ook aan ingevroren exemplaren e.d. Maar goed, duidelijk is wel dat je geen ervaringsdeskundige bent. Dat geeft niks maar lees je eens in.
Heb jij het dan ook ooit zelf geïsoleerd uit versteende botten van fossielen? Ik heb nog nooit gehoord van een ingevroren homo sapien wel van een ingevroren mammoet en daaruit kun je wel zuivere DNA isoleren.
pi_170373525
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 01:20 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Heb jij het dan ook ooit zelf geïsoleerd uit versteende botten van fossielen? Ik heb nog nooit gehoord van een ingevroren homo sapien wel van een ingevroren mammoet en daaruit kun je wel zuivere DNA isoleren.
Nee zal wel hersenspinsel zijn, homo sapiens al lang uitgestorven idd
pi_170373625
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 april 2017 01:07 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Donkere mensen mogen zichzelf gelukkig prijzen dat ze geen moorddadige uitvindingen hebben gedaan. Vergeet niet dat de gehele mensheid kan vergaan door kernoorlogen of een ander nog gevaarlijker oorlogswapen. En aan wie zullen wij dat dan te danken hebben als wij dat nog kunnen.
pi_170373680
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 01:21 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nee zal wel hersenspinsel zijn, homo sapiens al lang uitgestorven idd
Wetenschappers hebben ons al vele malen voorgelogen, alleen al om subsidie te krijgen en om hun baan te behouden.
pi_170374523
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 april 2017 01:05 schreef hugecooll het volgende:

[..]

ja of door je vriend gegeven
Welnee, ik smeer gewoon boter op mijn vibo :P
**!Power 2 the Pinda!**
pi_170376217
quote:

[..]

Zelfs met rastahaar?
Ik ben HSG-Bomber niet.
  vrijdag 21 april 2017 @ 09:57:35 #97
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170376496
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:40 schreef HSG het volgende:

[..]

Zelfs met rastahaar?
In zekere zin wel, als de cultuur die het overneemt voordeel blijft behouden terwijl de gestigmatiseerde groep last blijft houden van nadeel.

1 van mijn beste vrienden had rastahaar (hij is zwart). Hij kon geen baan krijgen, dus uiteindelijk moest hij zijn haar afscheren. Terwijl blanke blonde mannen met rastahaar wel de netwerk hebben om een leuke baan te krijgen.
pi_170376609
maxresdefault.jpg

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 03:30 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Welnee, ik smeer gewoon boter op mijn vibo :P
Doe je er dan ook hagelslag op?
pi_170376910
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wat enorm triest dit het beste is wat hij kon vinden. Pindakaas, de supersoaker en een verbeterde strijkplank.. "Dingen die je leven hebben veranderd."
Zwarte mensen hebben ook cultuur en 'het leven' uitgevonden, aangezien zij de eerste mensen op aarde waren.
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:22:01 #100
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170376936
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:20 schreef NgInE het volgende:

[..]

Zwarte mensen hebben ook cultuur en 'het leven' uitgevonden, aangezien zij de eerste mensen op aarde waren.
Je snapt dat ieder persoon op aarde direct erfgenaam is van die concepties toch? En dat zwarte mensen door hun huidskleur daar niet per se dichter bij of verder af van staan?
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
pi_170376960
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je snapt dat ieder persoon op aarde direct erfgenaam is van die concepties toch? En dat zwarte mensen door hun huidskleur daar niet per se dichter of verder af van bij staan?
Snap ik, neemt niet weg dat witte mensen voortkomen uit zwarte voorouders. Dus eigenlijk hebben zwarte mensen de witte mens uitgevonden.
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:23:59 #102
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170376980
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:23 schreef NgInE het volgende:

[..]

Snap ik, neemt niet weg dat witte mensen voortkomen uit zwarte voorouders. Dus eigenlijk hebben zwarte mensen de witte mens uitgevonden.
Eigenlijk hebben mensen die toen wellicht een kleurtje hadden de huidige witte en zwarte mensen voortgebracht (uitgevonden, dude :') )
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
pi_170376991
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Eigenlijk hebben mensen die toen wellicht een kleurtje hadden de huidige witte en zwarte mensen voortgebracht (uitgevonden, dude :') )
Misschien dikte ik het wat aan; dat zou kunnen.
pi_170377099
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:23 schreef NgInE het volgende:

[..]

uitvinden gelijk stellen aan evolutie/ aanpassen :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:29:51 #105
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170377101
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:24 schreef NgInE het volgende:

[..]

Misschien dikte ik het wat aan; dat zou kunnen.
Je dikt het aan alle kanten aan.

Alleen maar omdat Oom Ug de jager/verzamelaar uit 10.000 BCE wellicht een kleurtje had (want nee zo zeker zijn we daar niet over) betekent niet dat anno 2017...:

1. Bob de blanke verder verwijderd staat qua generaties van Ug.
2. LeBron de neger een waardigere erfgenaam is van de tradities van Ug dan bijvoorbeeld Alif de rijstboer uit Laos.
3. Jamal de neger genetisch gezien dichterbij Ug staat.

We zijn allemaal gemixte bastaard kinderen die gelijkwaardig erfgenaam zijn van de menselijke traditie.

Volkeren in Afrika (voor zover je voor dat concept even de genetische bucket-chain moet negeren want iedereen op deze planeet heeft Ghengis Kahn als voorouder) ... hebben de afgelopen 10.000 jaar ook gewoon net zoals de rest van de wereld genetische mutatie en selectiedruk ondergaan. Alleen maar omdat het huidskleurtje toevallig wellicht ongeveer gelijk is gebleven betekent niet dat er niet heel veel andere dingen gewoon wel veranderd zijn.
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
pi_170377192
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:29 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

uitvinden gelijk stellen aan evolutie/ aanpassen :')
Uitvindingen zijn vaak ook een evolutionair proces. Dat is ook de rede waarom grote uitvindingen vaak ongeveer tegelijkertijd worden gedaan door meerdere mensen. Zo waren er meerdere stoommotoren in ontwikkeling totdat Thomas Savery er als eerste patent op aanvroeg.
pi_170377219
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je dikt het aan alle kanten aan.

Alleen maar omdat Oom Ug de jager/verzamelaar uit 10.000 BCE wellicht een kleurtje had (want nee zo zeker zijn we daar niet over) betekent niet dat anno 2017...:

1. Bob de blanke verder verwijderd staat qua generaties van Ug.
2. LeBron de neger een waardigere erfgenaam is van de tradities van Ug dan bijvoorbeeld Alif de rijstboer uit Laos.
3. Jamal de neger genetisch gezien dichterbij Ug staat.

We zijn allemaal gemixte bastaard kinderen die gelijkwaardig erfgenaam zijn van de menselijke traditie.

Volkeren in Afrika (voor zover je voor dat concept even de genetische bucket-chain moet negeren want iedereen op deze planeet heeft Ghengis Kahn als voorouder) ... hebben de afgelopen 10.000 jaar ook gewoon net zoals de rest van de wereld genetische mutatie en selectiedruk ondergaan. Alleen maar omdat het huidskleurtje toevallig wellicht ongeveer gelijk is gebleven betekent niet dat er niet heel veel andere dingen gewoon wel veranderd zijn.
Het is wel een wetenschappelijk feit dat de menselijke genus uit Afrika komt.
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:35:55 #108
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170377221
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:34 schreef NgInE het volgende:

[..]

Uitvindingen zijn vaak ook een evolutionair proces. Dat is ook de rede waarom grote uitvindingen vaak ongeveer tegelijkertijd worden gedaan door meerdere mensen. Zo waren er meerdere stoommotoren in ontwikkeling totdat Thomas Savery er als eerste patent op aanvroeg.
Elke uitvinding heeft een einddoel. Evolutie heeft geen einddoel. Doen alsof uitvinden hetzelfde is als evolutie is flink in het gezicht pissen van de wetenschap. Neen. Niet alleen in het gezicht pissen maar daarna je zweterig smegmalul aan het gezicht van de biologische wetenschap afvegen.
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:36:35 #109
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170377239
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:35 schreef NgInE het volgende:

[..]

Het is wel een wetenschappelijk feit dat de menselijke genus uit Afrika komt.
Dat klopt. Maar dat is ook het enige wat je tot nu toe hebt geroepen wat 100% klopt.
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
pi_170377286
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Elke uitvinding heeft een einddoel. Evolutie heeft geen einddoel. Doen alsof uitvinden hetzelfde is als evolutie is flink in het gezicht pissen van de wetenschap. Neen. Niet alleen in het gezicht pissen maar daarna je zweterig smegmalel aan het gezicht van de biologische wetenschap afvegen.
Nou nou, wat een drama.
Wetenschap heeft ook geen einddoel, tenzij je er van uitgaat dat kennis een grens heeft. Ik denk dat de wereld zo complex is dat er altijd nieuwe uitvindingen gedaan zullen worden.

quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar dat is ook het enige wat je tot nu toe hebt geroepen wat 100% klopt.
Waarom is het een vreemde aanname dat de eerste mens een zwarte huidskleur had? Evolutionair is dat namelijk super handig als je in een zonnig land woont. Verbrand je minder snel.

Trouwens, ik heb waarschijnlijk nog gelijk ook:

"comparisons between known skin pigmentation genes in chimpanzees and modern Africans show that dark skin evolved along with the loss of body hair about 1.2 million years ago and is the ancestral state of all humans."

https://en.wikipedia.org/wiki/Human_skin_color
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:41:37 #111
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170377330
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:38 schreef NgInE het volgende:

[..]

Nou nou, wat een drama.
Wetenschap heeft ook geen einddoel, tenzij je er van uitgaat dat kennis een grens heeft. Ik denk dat de wereld zo complex is dat er altijd nieuwe uitvindingen gedaan zullen worden.

[..]

Waarom is het een vreemde aanname dat de eerste mens een zwarte huidskleur had? Evolutionair is dat namelijk super handig als je in een zonnig land woont. Verbrand je minder snel.
Dat zei je niet, hea.

jij zei:

Ik lees: Zwarte mensen van nu zijn erfgenaam van die "uitvinding". Omdat ze op een of andere manier hetzelfde zijn als zwarte mensen van toen.

Oh en de aanname dat de eerste mens zwart was... lijkt weinig ondersteuning te hebben one way or the other. Het kan zelfs best nog wel eens zijn dat de donkere huidskleur een veel recentelijkere mutatie is dan wordt verondersteld.
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:43:09 #112
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170377364
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat zei je niet, hea.

jij zei:

Ik lees: Zwarte mensen van nu zijn erfgenaam van die "uitvinding". Omdat ze op een of andere manier hetzelfde zijn als zwarte mensen van toen.

Oh en de aanname dat de eerste mens zwart was... lijkt weinig ondersteuning te hebben one way or the other. Het kan zelfs best nog wel eens zijn dat de donkere huidskleur een veel recentelijkere mutatie is dan wordt verondersteld.
👍🏿
pi_170377382
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat zei je niet, hea.

jij zei:

Zwarte mensen van nu zijn zeker niet hetzelfde als zwarte mensen van vroeger. Ik probeerde met een grapje duidelijk te maken dat het wel waarschijnlijk is dat wij allemaal zwarte voorouders hebben.
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:47:20 #114
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170377420
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:44 schreef NgInE het volgende:

[..]

Zwarte mensen van nu zijn zeker niet hetzelfde als zwarte mensen van vroeger. Ik probeerde met een grapje duidelijk te maken dat het wel waarschijnlijk is dat wij allemaal zwarte voorouders hebben.
Dan had je dat zo moeten stellen.

Jij zei echter wat anders. Iets wat, hoewel je het wellicht niet zo bedoelde, meer leek op het soort genetisch mysticisme van de afgelopen jaren waarin men lijkt te claimen dat niet-blanken dichter bij de natuur staan, dat ze sterkere aard-wijsheid hebben etc... etc...
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
pi_170377468
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:47 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dan had je dat zo moeten stellen.

Jij zei echter wat anders. Iets wat, hoewel je het wellicht niet zo bedoelde, meer leek op het soort genetisch mysticisme van de afgelopen jaren waarin men lijkt te claimen dat niet-blanken dichter bij de natuur staan, dat ze sterkere aard-wijsheid hebben etc... etc...
Oh nee, dat las je er dan meer in. En ik had niet verwacht dat er een serieuze reactie zou komen op mijn post, aangezien dat erg zeldzaam is op Fok!.
pi_170378009
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:34 schreef NgInE het volgende:
_O- , geen idee of dit serieus bedoeld is maar ik moest heel hard lachen
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_170378324
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:21 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

_O- , geen idee of dit serieus bedoeld is maar ik moest heel hard lachen
Ergens is het wel waar: je kunt pas een product verbeteren als het al bestaat. En elke verbetering is een evolutionaire stap. Zo kom je van dit:

dff760dfcbe0036ea78e8b10152a536e.jpg

Naar dit:

TeslaModelSP100Rumor.jpg
  vrijdag 21 april 2017 @ 11:41:43 #118
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170378415
Haha waarom zijn die mensen altijd zo doorzichtig en geforceerd hypocriet? :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170378427
Dat zijn gewoon technische verbeteringen, heeft verder weinig met evolutie te maken. Ik begrijp dat mensen de term evolutie ervoor gebruiken, maar die personen hebben meestal weinig kennis hoe evolutie echt werkt.
pi_170378462
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dat zijn gewoon technische verbeteringen, heeft verder weinig met evolutie te maken. Ik begrijp dat mensen de term evolutie ervoor gebruiken, maar die personen hebben meestal weinig kennis hoe evolutie echt werkt.
Het is uiteraard niet hetzelfde als biologisch evolutie. Maar het is wel degelijk een vorm van aanpassen aan omstandigheden.
  vrijdag 21 april 2017 @ 11:48:32 #121
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_170378562
Iemand een overzicht van mijn witte privileges?
Aangezien ik toch 'wit' ben wil ik graag gebruikmaken van dit genationaliseerd racisme. Maar in de wet kan ik geen privileges vinden. Het lijkt wel of iedereen in Nederland gelijk behandeld wordt.
  vrijdag 21 april 2017 @ 11:51:42 #122
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_170378629
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

In zekere zin wel, als de cultuur die het overneemt voordeel blijft behouden terwijl de gestigmatiseerde groep last blijft houden van nadeel.

1 van mijn beste vrienden had rastahaar (hij is zwart). Hij kon geen baan krijgen, dus uiteindelijk moest hij zijn haar afscheren. Terwijl blanke blonde mannen met rastahaar wel de netwerk hebben om een leuke baan te krijgen.
en verder was er geen enkel verschil tussen beide behalve kleurtje?

Dit is echt zo'n jank verhaal dat 50 jaar gelijkheid en 'inclusieve maatschappij' voorruitgang ongedaan maakt.
De westerse tradities mogen wel worden overgenomen (vooral die van sociale zekerheid en gratis geld natuurlijk :') ) want gelijkheid maar als het gaat om rasta haar en twerken is het meteen segregatie wat de klok slaat _O-

Overigens komt er bij mij heen enkele rastameurkop in, dus rascisme is het niet te noemen :+
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 21 april 2017 @ 12:39:16 #123
2905 Montagui
mai pen rai
pi_170379623
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Iemand een overzicht van mijn witte privileges?
Aangezien ik toch 'wit' ben wil ik graag gebruikmaken van dit genationaliseerd racisme. Maar in de wet kan ik geen privileges vinden. Het lijkt wel of iedereen in Nederland gelijk behandeld wordt.
De term 'witte privileges' is dan ook verzonnen om zwarten meer privileges te geven, ofwel om racisme te promoten of te bevorderen.
  vrijdag 21 april 2017 @ 15:24:01 #124
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_170383372
quote:

Geschiedvervalsing

(Door Stijn Brinkhaus)

Dit lijken mij allemaal Amerikanen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_170385004
Interessant dit :

Spoiler want is een lap tekst

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:19:41 #126
pi_170385216
Het stikt altijd in de drogredenen. Racisme is gewoon nauwelijks aan te tonen. Er zijn altijd tig factoren (waaronder onbewust en bewust racisme) waarom sommige mensen het beter hebben. Net als bij die zogenaamde Amerikaanse wage gap waar feministen voor het gemak tig variabelen onbenoemd laten om maar het slachtoffer te kunnen spelen.
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:23:34 #127
pi_170385297
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:08 schreef Szikha2 het volgende:
Interessant dit :

Spoiler want is een lap tekst

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron?
pi_170386072
de westerse wereld is nu vooral tegen moslims, maar je ziet ook weer de wrijving met zwarten weer terugkomen

en in amerika begint het ook tegen latino's en aziaten te komen
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:36:11 #129
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170386468
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:12 schreef 0000 het volgende:
de westerse wereld is nu vooral tegen moslims, maar je ziet ook weer de wrijving met zwarten weer terugkomen

en in amerika begint het ook tegen latino's en aziaten te komen
Populisme is overal in opkomst.
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 18:48:58 #130
179075 crew  hugecooll
  vrijdag 21 april 2017 @ 19:10:05 #131
pi_170387336
quote:
Opzich een heel aardig stuk. Dat BLM gebeuren dat uit de vs wordt overgenomen viel me jaren geleden al op. Wat ze doen is thema's in twee hele verschillende maatschappijen op precies dezelfde manier overnemen.

Het gebrek aan enig empirisch bewijs irriteert me gewoon. Er wordt een beeld geschetst dat de maatschappij verrot is door racisme en de hele term wordt uitgerekt tot er haast geen betekenis meer is. Ik heb het aan activisten gevraagd WAT die white privilege nou is. Meestal komt er ene wazig antwoord over geinstutionaliseerd racisme. Welke instituten dan? Welke rechten hebben zij wel en wij niet?
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 19:11:30 #132
179075 crew  hugecooll
pi_170387385
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Opzich een heel aardig stuk. Dat BLM gebeuren dat uit de vs wordt overgenomen viel me jaren geleden al op. Wat ze doen is thema's in twee hele verschillende maatschappijen op precies dezelfde manier overnemen.

Het gebrek aan enig empirisch bewijs irriteert me gewoon. Er wordt een beeld geschetst dat de maatschappij verrot is door racisme en de hele term wordt uitgerekt tot er haast geen betekenis meer is. Ik heb het aan activisten gevraagd WAT die white privilege nou is. Meestal komt er ene wazig antwoord over geinstutionaliseerd racisme. Welke instituten dan? Welke rechten hebben zij wel en wij niet?
Af en toe beetje 'Ben Shapiro destroys ...' kijken als tegengewicht :T

en zo
pi_170393151
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Bron?
keesjemaduraatje.blogspot.fr
pi_170393334
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 22:48 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

keesjemaduraatje.blogspot.fr
Klinkt als een betrouwbare bron.
pi_170393889
quote:

[..]

Zonde dat hij zijn haar heeft moeten afscheren. Een collega van mij (ook zwart) is gewoon met lang rastahaar aangenomen. Zeker voor backoffice zou ik niet weten waarom zo'n kapsel een probleem levert.
ROBODEMONS..................|:(
pi_170406764
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:43 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Oh echt wel. Mijn dochter heeft het al gedaan bij haar introductiedag op haar hbo-opleiding (Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek), dus dit is een wel héél erg domme uitspraak.
Verder ben ik van mening dat Mekka moet worden vernietigd.
pi_170406874
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 01:30 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Wetenschappers hebben ons al vele malen voorgelogen, alleen al om subsidie te krijgen en om hun baan te behouden.
HET kenmerk van wetenschap is dat de resultaten verifieerbaar en reproduceerbaar zijn. Uit deze uitspraak klinkt de bekende "wetenschap is ook maar een mening" onzin door. Tja, als dat werkelijk is hoe je over wetenschap denkt, dan is verder praten volstrekt zinloos.
pi_170407005
quote:

[..]

En hier doe je het alweer. Die vriend van je kon geen baan krijgen, DUS het zal wel aan zijn rastahaar gelegen hebben.....

Nee, die blanke blonde mannen met rastahaar hebben aan hun NETWERK gewerkt om een leuke baan te krijgen.

Anders gezegd: als die vriend van je óók zo'n goed netwerk had opgebouwd, dan had hij óók zo'n leuke baan gekregen. En ja, daar moet je dus ZELF wat voor doen, niemand komt het je op een blaadje aanreiken. Zo werkt dat nou eenmaal hier (gelukkig maar).

Dat jij het wéér op racisme gooit, is juist een vorm van racisme van jou kant. Want leg mij maar eens uit waarom die vriend van je die leuke baan moet krijgen, ondanks dat hij niet de moeite heeft gedaan om dat goeie netwerk te verkrijgen? Dat is pas (positieve) discriminatie.
  zaterdag 22 april 2017 @ 17:29:33 #139
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170407077
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:25 schreef stopnaald het volgende:

[..]

En hier doe je het alweer. Die vriend van je kon geen baan krijgen, DUS het zal wel aan zijn rastahaar gelegen hebben.....

Nee, die blanke blonde mannen met rastahaar hebben aan hun NETWERK gewerkt om een leuke baan te krijgen.

Anders gezegd: als die vriend van je óók zo'n goed netwerk had opgebouwd, dan had hij óók zo'n leuke baan gekregen. En ja, daar moet je dus ZELF wat voor doen, niemand komt het je op een blaadje aanreiken. Zo werkt dat nou eenmaal hier (gelukkig maar).

Dat jij het wéér op racisme gooit, is juist een vorm van racisme van jou kant. Want leg mij maar eens uit waarom die vriend van je die leuke baan moet krijgen, ondanks dat hij niet de moeite heeft gedaan om dat goeie netwerk te verkrijgen? Dat is pas (positieve) discriminatie.
Ik heb nooit het woord racisme gebruikt.

Die vriend van me was uit Curacao pas hier naartoe verhuisd en had dus geen netwerk. Hij kon ook geen netwerk opbouwen met zij ln rastahaar. Nu met korte haar is het hem wel gelukt.
pi_170407108
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Die vriend van me was uit Curacao pas hier naartoe verhuisd en had dus geen netwerk. Hij kon ook geen netwerk opbouwen met zij ln rastahaar. Nu met korte haar is het hem wel gelukt.
Geen netwerk op kunnen bouwen omdat je rastahaar hebt.

Dat is wel heel kort door de bocht.
  zaterdag 22 april 2017 @ 17:35:15 #141
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170407209
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Geen netwerk op kunnen bouwen omdat je rastahaar hebt.

Dat is wel heel kort door de bocht.
Zal wel aan meer gelegen hebben. Maar zijn rastahaar stoere jongen uitstraling hielp niet mee.
pi_170407227
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zal wel aan meer gelegen hebben. Maar zijn rastahaar stoere jongen uitstraling hielp niet mee.
Dat helpt bij niemand mee, ongeacht huidskleur.
Quod licet Iovi, non licet bovi
pi_170407938
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nee, je impliceert en insinueert het alleen maar. FYI dat is nog veel verwerpelijker overigens. En laaghartig trouwens, althans, dat is dan weer mijn mening. Ik heb niet zoveel op met mensen die impliceren en insinueren.

quote:
DUS, die vriend had geen netwerk omdat hij nog maar kort in NL was. Het simpele feit dat hij nu kennelijk wél een netwerk heeft, is vlgs mij HET bewijs dat zijn ras of afkomst irrelevant is.

Wat wel een mogelijk is, is dat zijn uiterlijk een rol heeft gespeeld. Maar is dat nou racisme? Een blanke met een hanekamp wordt ook niet aangenomen en dan heb ik het nog niet over een vrouw die zich als een hoer (lingerie als bovenkleding ipv onderkleding) kleden. Hetzelfde gaat op voor een neger met gouden tanden en een traantjes tattoo. Dat heeft imo niets met racisme, maar alles met representatief verzorgd uiterlijk te maken.
  zaterdag 22 april 2017 @ 18:14:02 #144
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170408045
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:08 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nee, je impliceert en insinueert het alleen maar. FYI dat is nog veel verwerpelijker overigens. En laaghartig trouwens, althans, dat is dan weer mijn mening. Ik heb niet zoveel op met mensen die impliceren en insinueren.

[..]

DUS, die vriend had geen netwerk omdat hij nog maar kort in NL was. Het simpele feit dat hij nu kennelijk wél een netwerk heeft, is vlgs mij HET bewijs dat zijn ras of afkomst irrelevant is.

Wat wel een mogelijk is, is dat zijn uiterlijk een rol heeft gespeeld. Maar is dat nou racisme? Een blanke met een hanekamp wordt ook niet aangenomen en dan heb ik het nog niet over een vrouw die zich als een hoer (lingerie als bovenkleding ipv onderkleding) kleden. Hetzelfde gaat op voor een neger met gouden tanden en een traantjes tattoo. Dat heeft imo niets met racisme, maar alles met representatief verzorgd uiterlijk te maken.
Dat jij afleidt dat ik iemand of iets beschuldigde van racisme uit die tekst, zegt wat over jou en je eigen gevoeligheid.

Wat vind je van Elvis Presley en Rock & Roll?
pi_170408052
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Kleine hint, hoe stoerder de uitstraling, hoe lager je kansen zullen liggen. Stoer is namelijk in de NL-se cultuur niet stoer, maar debiel, agressief en loser. Geen werkgever (of ander verstandig persoon) die zich daarmee associëren wil en groot gelijk heeft die.

Nog een kleine hint: je argument is van hetzelfde debiele niveau als die boerka-sletten die janken dat ze genegeerd worden. Ja, als jij jezelf buiten de samenleving plaatst door jouw keuze om als een zwarte smurf door het leven te gaan, is een directe consequentie van jouw KEUZE.

Discriminatie en racisme kan NOOIT plaatsvinden op basis van de keuzes van een individu.
  zaterdag 22 april 2017 @ 18:19:52 #146
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170408149
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:14 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Kleine hint, hoe stoerder de uitstraling, hoe lager je kansen zullen liggen. Stoer is namelijk in de NL-se cultuur niet stoer, maar debiel, agressief en loser. Geen werkgever (of ander verstandig persoon) die zich daarmee associëren wil en groot gelijk heeft die.

Nog een kleine hint: je argument is van hetzelfde debiele niveau als die boerka-sletten die janken dat ze genegeerd worden. Ja, als jij jezelf buiten de samenleving plaatst door jouw keuze om als een zwarte smurf door het leven te gaan, is een directe consequentie van jouw KEUZE.

Discriminatie en racisme kan NOOIT plaatsvinden op basis van de keuzes van een individu.
"Boerka-sletten?"

Klasse hoor.
pi_170408393
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat jij afleidt dat ik iemand of iets beschuldigde van racisme uit die tekst, zegt wat over jou en je eigen gevoeligheid.

Wat vind je van Elvis Presley en Rock & Roll?
Ik heb - in tegenstelling tot een andere prikker hier - wél het geduld opgebracht om je topic in KBL helemaal te lezen en ik moet eerlijk zeggen dat ik met elke pagina die ik las, meer en meer geïrriteerd door je werd. Je zit verschrikkelijk in de slachtoffermodus en is daar - ondanks goede argumentatie van anderen - met geen mogelijkheid uit te krijgen. Je gaat ook niet inhoudelijk op hun argumenten in, maar blijft als een kapotte grammofoonplaat je eigen standpunt herhalen. Ondertussen gebruik je heel erg grote woorden, die je ook nog eens op heel stellige wijze naar voren brengt. Dat laat maar héél erg weinig ruimte voor dialoog over.

In alle eerlijkheid, ik denk niet dat je een kwaaie jongen bent, maar probeer te beseffen dat de kapotte grammofoonplaat in feite een passief-agressieve manipulatietechniek is. Mensen die de techniek kennen en doorzien zullen daar iha niet erg positief op reageren. En ja, daar ben ik er 1 van.

Verder vind ik het niet zo boeiend dat EP rijk is geworden met Rock & Roll. Uiteindelijk is hij ook als hele arme jongen begonnen en heeft hij heel erg hard moeten werken om zo rijk te worden. Of denk je werkelijk dat hij dat allemaal maar aangereikt heeft gekregen?

Ik vind die begrippen "white privilige" en "identity politics" en "cultural appropriation" volkomen onzinnig gezeik. En dat komt dus van een Aziatische vrouw. En ja, ook IK was ooit het enige donkere meisje in de hele school en ook IK heb heus wel eens discriminatie ervaren, maar nee, institutionele discriminatie bestaat absoluut niet in NL. Amerika zou heel goed een heel ander verhaal kunnen zijn, dat weet ik niet en boeit me niet. Ik leef nl. hier en niet daar.

Tot slot nog effe een saillant detail: de eerste blanke muzikanten die rijk en succesvol zijn geweest met zwarte muziek als de blues ed, was niet Elvis Presley, maar waren The Beatles, The Stones en alle andere van de zogenaamde "Britisch Invasion". Als je dan toch de geschiedenis er aan de haren bijsleept, doe het dan wel goed.
  zaterdag 22 april 2017 @ 18:39:16 #148
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170408575
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:31 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik heb - in tegenstelling tot een andere prikker hier - wél het geduld opgebracht om je topic in KBL helemaal te lezen en ik moet eerlijk zeggen dat ik met elke pagina die ik las, meer en meer geïrriteerd door je werd. Je zit verschrikkelijk in de slachtoffermodus en is daar - ondanks goede argumentatie van anderen - met geen mogelijkheid uit te krijgen. Je gaat ook niet inhoudelijk op hun argumenten in, maar blijft als een kapotte grammofoonplaat je eigen standpunt herhalen. Ondertussen gebruik je heel erg grote woorden, die je ook nog eens op heel stellige wijze naar voren brengt. Dat laat maar héél erg weinig ruimte voor dialoog over.

In alle eerlijkheid, ik denk niet dat je een kwaaie jongen bent, maar probeer te beseffen dat de kapotte grammofoonplaat in feite een passief-agressieve manipulatietechniek is. Mensen die de techniek kennen en doorzien zullen daar iha niet erg positief op reageren. En ja, daar ben ik er 1 van.

Verder vind ik het niet zo boeiend dat EP rijk is geworden met Rock & Roll. Uiteindelijk is hij ook als hele arme jongen begonnen en heeft hij heel erg hard moeten werken om zo rijk te worden. Of denk je werkelijk dat hij dat allemaal maar aangereikt heeft gekregen?

Ik vind die begrippen "white privilige" en "identity politics" en "cultural appropriation" volkomen onzinnig gezeik. En dat komt dus van een Aziatische vrouw. En ja, ook IK was ooit het enige donkere meisje in de hele school en ook IK heb heus wel eens discriminatie ervaren, maar nee, institutionele discriminatie bestaat absoluut niet in NL. Amerika zou heel goed een heel ander verhaal kunnen zijn, dat weet ik niet en boeit me niet. Ik leef nl. hier en niet daar.

Tot slot nog effe een saillant detail: de eerste blanke muzikanten die rijk en succesvol zijn geweest met zwarte muziek als de blues ed, was niet Elvis Presley, maar waren The Beatles, The Stones en alle andere van de zogenaamde "Britisch Invasion". Als je dan toch de geschiedenis er aan de haren bijsleept, doe het dan wel goed.
Ik heb een gevoelige snaar bij je geraakt of niet? Je klinkt in ieder geval boos. 😜

Ik ben niet met je eens dat de Nederlandse systeem niet oneerlijk is tegenover zwarte mensen (en andere culturen). Ik ben ook niet met je eens dat white privilege niet bestaat (ook in NL). Wel is het zo dat Nederland en Nederlanders goed hun best doen om Het systeem zo eerlijk mogelijk te maken en dat zwarte mensen heel goed vooruit kunnen komen binnen het systeem. En ze zijn in ieder geval beschermd door de verzorgingsstaat als het ze niet lukt.

Verder heb ik nooit gezegd dat Elvis Presley de eerste persoon was die voordeel haalde uit zwarte kunst en cultuur. Ik heb hem alleen maar als voorbeeld genoemd. Dus je hoeft echt niet zo kattig en bitchy te dat te benadrukken hoor. 😜
pi_170408581
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

"Boerka-sletten?"

Klasse hoor.
Hebben die wijven ook niet.

Een boerka is imo de ultieme provocatie mbt seksuele moraal inclusief gedragsnormen en is de zéér agressieve propagandavorm voor een uiterst discriminerende, racistische en intolerante haat-idiologie. Boerka--draagsters zijn nog veel erger dan NSB-ers. Voor prostituees heb ik nog respect, voor boerka-sletten in het geheel niet. Zij verraden hun zusters (zowel binnen, als buiten hun geloof). Ze zijn een regelrechte schande.
pi_170408690
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb een gevoelige snaar bij je geraakt of niet? Je klinkt in ieder geval boos. 😜

Ik ben niet met je eens dat de Nederlandse systeem niet oneerlijk is tegenover zwarte mensen (en andere culturen). Ik ben ook niet met je eens dat white privilege niet bestaat (ook in NL). Wel is het zo dat Nederland en Nederlanders goed hun best doen om Het systeem zo eerlijk mogelijk te maken en dat zwarte mensen heel goed vooruit kunnen komen binnen het systeem. En ze zijn in ieder geval beschermd door de verzorgingsstaat als het ze niet lukt.

Verder heb ik nooit gezegd dat Elvis Presley de eerste persoon was die voordeel haalde uit zwarte kunst en cultuur. Ik heb hem alleen maar als voorbeeld genoemd. Dus je hoeft echt niet zo kattig en bitchy te dat te benadrukken hoor. 😜
Is asian privilege en een systeem gebouwd voor aziaten. In Nederland en zeker de VS.

Aangezien ze het veel beter doen dan blanken. Raar toch, als blanke een systeem opzetten in het voordeel van Koreanen en Japanners?
  zaterdag 22 april 2017 @ 18:49:15 #151
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170408740
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:46 schreef Grems het volgende:

[..]

Is asian privilege en een systeem gebouwd voor aziaten. In Nederland en zeker de VS.

Aangezien ze het veel beter doen dan blanken. Raar toch, als blanke een systeem opzetten in het voordeel van Koreanen en Japanners?
Asians in Europa en de VS doen het helemaal niet beter dan blanken. Het lukt hen alleen om vaker een hoge opleiding te halen.
pi_170408775
quote:

[..]

Ja, ik ben ook best wel boos. Ik weet niet of het je bedoeling is, maar je impliceert dat alle Nederlanders racisten zijn en dat nog wel zonder enige onderbouwing. Dat neem ik je bijzonder kwalijk.

Maar draai het eens om. Wat als ik tegen jou zou zeggen dat alle Antilianen en dan met name die van Curasao (oftewel jij óók) racisten zijn? Zou jij je dan NIET aangesproken voelen? En zou jij daar dan niet boos op reageren? Want dat is wat jij (en ook Sunny Bergman in haar film "wit is ook maar een kleur") in feite doet.

quote:
Wie stelt, moet bewijzen. Dus bewijs maar dat het zo is. Kom maar eens met argumenten en wees gewaarschuwd, "gevoelens" en "interpretaties" gelden niet als valide punt.

Ik daag je uit, want tot dusverre ben je niet veel verder gekomen dan wat losse anecdoten, waarbij het heikele punt niet zozeer racisme, maar eerder individueel gedrag was. Ik ben benieuwd.
pi_170408819
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:49 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Asians in Europa en de VS doen het helemaal niet beter dan blanken. Het lukt hen alleen om vaker een hoge opleiding te halen.
Aziaten doen het wel degelijk een stuk beter statistisch gezien. Maar dat wil jij niet weten denk ik. Net zoals je ws niet wilt inzien dat er een hele grote blanke onderklasse is in USA die het feitelijk een stuk moeilijker heeft dan de vergelijkbare zwarte gemeenschap.
pi_170408830
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:49 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/(...)_by_household_income

http://www.measureofameri(...)11-book/quick-facts/

"Americans born today can expect to live 78.6 years on average, nearly nine years longer than in 1960.

Life expectancy at birth in the United States (78.6 years) increased by eight months over the life expectancy (77.9 years) reported in The Measure of America 2008-2009.

Asian Americans enjoy the longest life expectancy of any racial or ethnic group (87.3 years) in the U.S. today.

Latinos enjoy the 2nd longest life expectancy of any racial or ethnic groups in the U.S. today. They live, on average to 83.5 years. This is nearly 5 years longer than whites and over eight years longer than African Americans and Native Americans."
pi_170408871
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:52 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Aziaten doen het wel degelijk een stuk beter statistisch gezien. Maar dat wil jij niet weten denk ik. Net zoals je ws niet wilt inzien dat er een hele grote blanke onderklasse is in USA die het feitelijk een stuk moeilijker heeft dan de vergelijkbare zwarte gemeenschap.
Huh, bepaalde blanken hebben het in de VS het zwaarst? Zwaarder dan donkere mensen?
pi_170408906
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Huh, bepaalde blanken hebben het in de VS het zwaarst? Zwaarder dan donkere mensen?
Ja, dat is statistisch bewezen, maar dat wil jij vast niet weten, laat staan erkennen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:53 schreef Grems het volgende:

[..]

"Americans born today can expect to live 78.6 years on average, nearly nine years longer than in 1960.

Life expectancy at birth in the United States (78.6 years) increased by eight months over the life expectancy (77.9 years) reported in The Measure of America 2008-2009.

Asian Americans enjoy the longest life expectancy of any racial or ethnic group (87.3 years) in the U.S. today.

Latinos enjoy the 2nd longest life expectancy of any racial or ethnic groups in the U.S. today. They live, on average to 83.5 years. This is nearly 5 years longer than whites and over eight years longer than African Americans and Native Americans."
pi_170408931
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:25 schreef stopnaald het volgende:
Ik wil deze wel nomineren voor dat Raymond van Barneveld plaatje.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170408937
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:56 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ja, dat is statistisch bewezen, maar dat wil jij vast niet weten, laat staan erkennen.

[..]

Dat gaat om de levensverwachting, maar wat heeft dat met je stelling te maken?
pi_170408950
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:57 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik wil deze wel nomineren voor dat Raymond van Barneveld plaatje.
Doe maar.
pi_170408978
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat gaat om de levensverwachting, maar wat heeft dat met je stelling te maken?
Zit een heel onderzoek achter, maar dat mag je verder helemaal zelf uitzoeken. Google is your friend zeg maar.
pi_170409075
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:59 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Zit een heel onderzoek achter, maar dat mag je verder helemaal zelf uitzoeken. Google is your friend zeg maar.
Je zegt dat een hele grote blanke onderklasse in de VS het feitelijk een stuk moeilijker heeft dan een vergelijkbare zwarte gemeenschap. Vervolgens kom je met wat feitelijkheden over de levensverwachting van bepaalde groepen?
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:07:06 #163
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409186
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:50 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ja, ik ben ook best wel boos. Ik weet niet of het je bedoeling is, maar je impliceert dat alle Nederlanders racisten zijn en dat nog wel zonder enige onderbouwing. Dat neem ik je bijzonder kwalijk.

Maar draai het eens om. Wat als ik tegen jou zou zeggen dat alle Antilianen en dan met name die van Curasao (oftewel jij óók) racisten zijn? Zou jij je dan NIET aangesproken voelen? En zou jij daar dan niet boos op reageren? Want dat is wat jij (en ook Sunny Bergman in haar film "wit is ook maar een kleur") in feite doet.

[..]

Wie stelt, moet bewijzen. Dus bewijs maar dat het zo is. Kom maar eens met argumenten en wees gewaarschuwd, "gevoelens" en "interpretaties" gelden niet als valide punt.

Ik daag je uit, want tot dusverre ben je niet veel verder gekomen dan wat losse anecdoten, waarbij het heikele punt niet zozeer racisme, maar eerder individueel gedrag was. Ik ben benieuwd.
Ik heb nooit geïmpliceerd dat alle Nederlanders racisten zijn en heb vaak genoeg gezegd dat ik Nederland een geweldige land vind en Autochtone Nederlanders (als groep) ook. Lees al mijn topics en je ziet me dat vaak genoeg zeggen en duidelijk maken. het verschilt per individu en per kringen wat de mate van racisme en onrechtvaardigheid is. In Utrecjt bijvoorbeeld is de racisme jegens zwarte mensen best laag. Ik denk dat het in een dorp veel erger is.

Waar jij boos om lijkt te raken is dat ik niet altijd lieve vleiende dingen zegt over Nederland en Nederlanders. Net als Sylvana Simons en haar aanhangers.

White privilege zie je overal en is in meerdere documentaires, boeken en onderzoek bevestigd. Waar ik ben geboren, Curacao, is White Privilege heel duidelijk. De blanken door wonen in de grotere huizen, hebben de betere banen, meer geld, meer aanzien, meer status. Uiteraard kan je als een competente zwarte tussenin komen en in hun kringen ook status en respect krijgen. Ook wil White Privilege niet zeggen dat blanke mensen geen problemen kunnen hebben. Wat het vooral zegt is dat het leven van de gemiddelde blanke veel makkelijker is en veel meer kansen biedt dan het leven van de gemiddelde zwarte. Desalniettemin kunnen zwarten ook heel ver schoppen als ze capabel zijn en bereid zijn om de normen en waarden van de blanken over te nemen, en soms hun eigen normen en waarden (en familie en vrienden) achterwege te laten.

White privilege en een oneerlijke maatschappij zie je terug in de CBS statistiek. Meer zwarten in armoede, meer zwarten in de schuldsanering, meer zwarten met psychiatrische problemen en verslaving, zwarten in achterstandswijken, zwarten in criminaliteit, zwarten meer laag-opgeleid, zwarten krijgen een lagere opleidingsadvies, sociale buitensluiting en pesten, enz.

Nogmaals ik zeg niet dat het alleen aan de blanken ligt, of dat zwarten geen eigen verantwoordelijkheid hebben daarin. Het probleem is complex, veel complexer dan 1 oorzaak als racisme. Mensen en het menselijke systeem is complex, maar in dit punt van de geschiedenis zijn zwarten (en bepaalde andere minderheden) benadeeld.

Volg je me tot nu toe?
pi_170409289
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
White privilege en een oneerlijke maatschappij zie je terug in de CBS statistiek. Meer zwarten in armoede, meer zwarten in de schuldsanering, meer zwarten met psychiatrische problemen en verslaving, zwarten in achterstandswijken, zwarten in criminaliteit, zwarten meer laag-opgeleid, zwarten krijgen een lagere opleidingsadvies, sociale buitensluiting en pesten, enz.
Hoe toont dat white privilege aan?
pi_170409336
quote:

[..]

Wat zijn blanken kut het?
Ik ben HSG-Bomber niet.
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:14:26 #166
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409423
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:52 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Bron?

Aziaten doen het goed qua opleiding en daardoor hebben ze een sterkere middenklasse. Maar in weke opzichte doen ze het beter dan blanken?

Trouwens, kom alsjeblieft niet met "dat wil je niet inzien". Je kent me niet. Ik sta zeker open voor nieuwe bewijs en argumentatie, dat zie je ook vaak genoeg terug in mijn topics. Het is niet zo dat ik standvastig blijft vasthouden aan mij perceptie. Ik sta open voor nieuwe informatie.

Over dat argument dat Aziaten het wel goed doen in Westerse maatschappij heb ik vaak genoeg gehoord en gelezen hoor. En dat Hoof scoren op IQ-testen. Maar dat betekent niet dat ze niet gediscrimineerd en buitengesloten worden.

En de blanke onderklasse in de VS heeft het echt niet moeilijker dan de zwarte onderklasse in de VS. Ken je de documentaire 13th?
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:15:50 #167
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409449
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:53 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat gaat over life expentancy. Wat hanteren we eigenlijk als definitie van "beter doen"?
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:16:46 #168
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409473
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:09 schreef Grems het volgende:

[..]

Hoe toont dat white privilege aan?
Achter elke statistiek zit er een verhaal. Kan je zelf opzoeken toch?
pi_170409521
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat gaat over life expentancy. Wat hanteren we eigenlijk als definitie van "beter doen"?
Hoger opleidingsniveau, hogere levensverwachting, hoger gemiddeld inkomen. Wat wil je nog meer?
pi_170409531
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Achter elke statistiek zit er een verhaal. Kan je zelf opzoeken toch?
Jij maakt de stelling, lijkt mij logisch dat je die dan ook onderbouwd.
pi_170409579
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Bron?

Aziaten doen het goed qua opleiding en daardoor hebben ze een sterkere middenklasse. Maar in weke opzichte doen ze het beter dan blanken?

Trouwens, kom alsjeblieft niet met "dat wil je niet inzien". Je kent me niet. Ik sta zeker open voor nieuwe bewijs en argumentatie, dat zie je ook vaak genoeg terug in mijn topics. Het is niet zo dat ik standvastig blijft vasthouden aan mij perceptie. Ik sta open voor nieuwe informatie.

Over dat argument dat Aziaten het wel goed doen in Westerse maatschappij heb ik vaak genoeg gehoord en gelezen hoor. En dat Hoof scoren op IQ-testen. Maar dat betekent niet dat ze niet gediscrimineerd en buitengesloten worden.

En de blanke onderklasse in de VS heeft het echt niet moeilijker dan de zwarte onderklasse in de VS. Ken je de documentaire 13th?
Aziaten weten ook dat als je iets wil bereiken dan moet je daar ook (hard) voor werken en bij veel Afrikanen ontbreekt dat vaak.
Ik ben HSG-Bomber niet.
pi_170409594
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:20 schreef HSG het volgende:

[..]

Aziaten weten ook dat als je iets wil bereiken dan moet je daar ook (hard) voor werken en bij veel Afrikanen ontbreekt dat vaak.
Heeft niets met hard werken te maken, is Asian privilege.
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:22:02 #173
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409602
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:19 schreef Grems het volgende:

[..]

Jij maakt de stelling, lijkt mij logisch dat je die dan ook onderbouwd.
Dan zou ik bij ieder punt een verslag moet typen van 20 pagina's. Zal ik anders wat documentaires aanraden of boeken?

Een goede recente op Netflix is 13th, over de huidige situatie in de VS.
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:22:56 #174
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409635
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:20 schreef HSG het volgende:

[..]

Weet je dat Afrikaanse immigranten in de VS het nog beter doen dan Aziaten?
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 19:23:18 #175
179075 crew  hugecooll
pi_170409642
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:22 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dan zou ik bij ieder punt een verslag moet typen van 20 pagina's. Zal ik anders wat documentaires aanraden of boeken?

Een goede recente op Netflix is 13th, over de huidige situatie in de VS.
Lekker relevant ja, tegen 'ons' gaan lopen klagen over 'jouw nadeel' want 'zij in de VS' hebben het erg
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:23:37 #176
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409649
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:21 schreef Grems het volgende:

[..]

Heeft niets met hard werken te maken, is Asian privilege.
Wat vind je van het feit dat Afrikaanse immigranten het nog beter doen dan Asians?
pi_170409659
quote:

[..]

Blanken zijn echt wel teringdom als ze een systeem bouwen in het voordeel van blanken waarin Aziaten en Afrikaanse immigranten het vervolgens beter doen dan blanken.
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:24:32 #178
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409671
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:23 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Lekker relevant ja, tegen 'ons' gaan lopen klagen over 'jouw nadeel' want 'zij in de VS' hebben het erg
Kijk "Wit is ook een kleur" voor wat meer informatie over de situatie hier.
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 19:24:32 #179
179075 crew  hugecooll
pi_170409672
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:23 schreef Grems het volgende:

[..]

Blanken zijn echt wel teringdom als ze een systeem bouwen in het voordeel van blanken waarin Aziaten en Afrikaanse immigranten het vervolgens beter doen dan blanken.
Klinkt eerder alsof ze selectief zijn in wie ze toelaten :P
pi_170409676
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat vind je van het feit dat Afrikaanse immigranten het nog beter doen dan Asians?
Geweldig. Hard werk, innovatie en inzit dient te worden beloond.
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 19:24:57 #181
179075 crew  hugecooll
pi_170409681
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:24 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Kijk "Wit is ook een kleur" voor wat meer informatie over de situatie hier.
Als het niet zo'n domme naam had, dan had ik misschien wel gekeken.
pi_170409682
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Is dat alweer een feit?
pi_170409724
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:24 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Als het niet zo'n domme naam had, dan had ik misschien wel gekeken.
Die documentaire is vooral erg subjectief.
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:27:00 #184
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409738
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:23 schreef Grems het volgende:

[..]

Of de redenen waarom het allemaal zo is, niks te maken heeft met blanken die teringdon zijn en dat ze bewust een systeem bouwen om minderheden te onderdrukken. Misschien is het veel complexer dan "blanken zijn racistisch" of "negers zijn dom". Waarom vind je dat moeilijk te begrijpen?

Trouwens, in de VS hebben de Amerikanen zeker een systeem gebouwd om zwarte mensen te onderdrukken, dat systeem is honderden jaren oud.
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 19:27:35 #185
179075 crew  hugecooll
pi_170409757
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Is dat alweer een feit?
Meh, Iraanse immigranten staan ergens bovenaan, en die zijn Aziatisch
pi_170409767
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Trouwens, in de VS hebben de Amerikanen zeker een systeem gebouwd om zwarte mensen te onderdrukken, dat systeem is honderden jaren oud.
Dat hebben ze dan wel erg slecht gebouwd als Afrikaanse immigranten het beter doen dan Aziaten die het weer beter doen dan blanken.
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 19:28:00 #187
179075 crew  hugecooll
pi_170409771
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De naam geeft dat al aan :T
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:29:34 #188
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409812
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Gemaakt door een blanke Nederlander trouwens. Maar in Nederland vind je nog niet veel objectieve documentaires met keiharde feiten en cijfers. Daarom heb ik de documentaire 13th geadviseerd, want die is wel objectief.
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 19:30:12 #189
179075 crew  hugecooll
pi_170409828
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Gemaakt door een blanke Nederlander trouwens. Maar in Nederland vind je nog niet veel objectieve documentaires met keiharde feiten en cijfers. Daarom heb ik de documentaire 13th geadviseerd, want die is wel objectief.
quote:
An in-depth look at the prison system in the United States and how it reveals the nation's history of racial inequality.
Dat klinkt niet heel objectief
pi_170409843
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Gemaakt door Sunny Bergman. Zegt genoeg.
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 19:30:57 #191
179075 crew  hugecooll
pi_170409853
Ik snap trouwens ook niet waarom je hele ladingen docu's en zo zou kijken hierover
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:31:42 #192
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409872
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:27 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat hebben ze dan wel erg slecht gebouwd als Afrikaanse immigranten het beter doen dan Aziaten die het weer beter doen dan blanken.
Heb je ooit verdiept in the geschiedenis van de VS? Slavernij, Jim Crowe, prison systems?
De Afro-Amerikanen die afstammen van de slaven hebben nog last van dat systeem. Afrikanen die naar de VS verhuizen om te studeren niet.
pi_170409897
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:31 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Heb je ooit verdiept in the geschiedenis van de VS? Slavernij, Jim Crowe, prison systems?
De Afro-Amerikanen die afstammen van de slaven hebben nog last van dat systeem. Afrikanen die naar de VS verhuizen om te studeren niet.
Bron?
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:33:12 #194
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409908
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:30 schreef hugecooll het volgende:

[..]

[..]

Dat klinkt niet heel objectief
Ook die zin "history of racial inequality" is objectief. Kijk maar de documentaire als je echt in het onderwerp wil verdiepen.
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:33:32 #195
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170409917
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:32 schreef Grems het volgende:

[..]

Bron?
13th op Netflix.
pi_170409919
quote:
Oh welke zwarte meneer ?
Want ik zie toch andere namen die daar voor verantwoordelijk waren ?
quote:

https://en.wikipedia.org/wiki/Daniel_Hale_Williams
Gewoon geboren in de VS en zijn hij was slechts 1/4 African American (zwart dus ;) )

Ook geboren in de VS

• Granville T. Woord: ontwikkelde een apparaat waarmee je kon communiceren tussen twee treinstations Ook geboren in de VS

Ook geboren in de VS

Ook geboren in de VS

Ook geboren in de VS

Ook geboren in de VS

Echt ?, de Supersoaker 8)7

Ook geboren in de VS

Ook geboren in de VS

• Charles Brooks: veegmachine (voertuig met borstels om de straat mee te vegen, je kent ze wel) Ook geboren in de VS

Ook geboren in de VS

Ook geboren in de VS
Heb je het ook nagezocht of alleen gecopy-paste ?
Ze zijn allemaal geboren in de VS, met Afrikaanse uitvinders heeft dit niets te maken

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:24 schreef nixxx het volgende:
Dit lijken mij allemaal Amerikanen
Klopt, heeft geen ruk met Afrikanen te maken ;)

[ Bericht 78% gewijzigd door bluemoon23 op 22-04-2017 20:18:07 ]
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 19:33:43 #197
179075 crew  hugecooll
pi_170409923
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:31 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Kan je nagaan. Tot in de jaren 50-60 van vorige eeuw konden negers in veel zuidelijke staten niet stemmen. En dan klagen dat je hier zo slecht wordt behandeld omdat amerika :R
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 19:33:59 #198
179075 crew  hugecooll
pi_170409934
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:33 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ook die zin "history of racial inequality" is objectief. Kijk maar de documentaire als je echt in het onderwerp wil verdiepen.
wat ik dus niet wil :T
pi_170409944
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:33 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

13th op Netflix.
Ik heb geen netflix, je hebt vast nog wel iets anders te bieden.
pi_170410047
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:33 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Oh welke zwarte meneer ?
Want ik zie toch andere namen die daar voor verantwoordelijk waren ?
Deze gast. Sorry, kon geen beter plaatje vinden:

Otisboykin.jpg
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 19:42:42 #201
179075 crew  hugecooll
pi_170410110
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:39 schreef NgInE het volgende:

[..]

Deze gast. Sorry, kon geen beter plaatje vinden:

[ afbeelding ]
Ik tik z'n naam in en zie 'and a control unit for the pacemaker', niet dat hele ding
pi_170410126
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:42 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik tik z'n naam in en zie 'and a control unit for the pacemaker', niet dat hele ding
Snap ik, maar die control unit is nu net datgene dat de pacemaker heeft gemaakt tot wat deze nu is. Vandaar dat ik hem de uitvinder van de 'moderne pacemaker' noemde.
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:44:03 #203
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170410131
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:33 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Kan je nagaan. Tot in de jaren 50-60 van vorige eeuw konden negers in veel zuidelijke staten niet stemmen. En dan klagen dat je hier zo slecht wordt behandeld omdat amerika :R
Nederland is zeker niet te vergelijken met de VS. Oude Nederlandse koloniën dan weer wel.
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 19:45:10 #204
179075 crew  hugecooll
pi_170410158
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:44 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nederland is zeker niet te vergelijken met de VS. Oude Nederlandse koloniën dan weer wel.
magoed dat is daar en dit is hier
pi_170410261
Culturele toe-eigening:

easy-hairstyles-for-natural-hair.jpg

Je kunt niet zomaar stijl haar nemen zonder de geschiedenis te kennen van witte mensen met natuurlijk stijl haar. Voor haar is dit misschien gewoon een zoveelste 'look', voor andere is het dagelijkse realiteit. Als een wit persoon dreadlocks zou dragen zou ze worden uitgelachen en afgewezen, dat is iets waar deze dame niet bij stilstaat. Racisme!
pi_170410287
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:49 schreef Childofthe90s het volgende:
Culturele toe-eigening:

[ afbeelding ]

Je kunt niet zomaar stijl haar nemen zonder de geschiedenis te kennen van witte mensen met natuurlijk stijl haar. Voor haar is dit misschien gewoon een zoveelste 'look', voor andere is het dagelijkse realiteit. Als een wit persoon dreadlocks zou dragen zou ze worden uitgelachen en afgewezen, dat is iets waar deze dame niet bij stilstaat. Racisme!
Negerts met pruiken _O-
pi_170410395
quote:
Culturele toe-eigening:

[ afbeelding ]

Wat een onzin. Witte mensen kunnen best dreads dragen en Rihanna moet lekker doen met haar haar wat ze wil. Mooie vrouw is dat ook trouwens.
  zaterdag 22 april 2017 @ 20:03:16 #208
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170410666
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:53 schreef NgInE het volgende:

[..]

Wat een onzin. Witte mensen kunnen best dreads dragen en Rihanna moet lekker doen met haar haar wat ze wil. Mooie vrouw is dat ook trouwens.
Ik heb trouwens geen probleem met cultural appropiation, daar maak ik me niet druk om. Ik legde alleen uit wat de argumentatie is.
pi_170410751
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 20:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb trouwens geen probleem met cultural appropiation, daar maak ik me niet druk om. Ik legde alleen uit wat de argumentatie is.
Mensen moeten elkaar gewoon met rust laten. Dan is er ook geen gezeik.
  zaterdag 22 april 2017 @ 20:08:50 #210
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170410783
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 april 2017 20:07 schreef NgInE het volgende:

[..]

Mensen moeten elkaar gewoon met rust laten. Dan is er ook geen gezeik.
Was het maar zo makkelijk.
pi_170410801
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 april 2017 20:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Was het maar zo makkelijk.
Het zou zo makkelijk kunnen zijn. Het probleem zijn al die azijnpissers die denken te weten wat goed is voor anderen. En dat soort mensen kom je tegen bij alle religies, culturen ect.
  zaterdag 22 april 2017 @ 20:10:25 #212
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170410817
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2017 20:09 schreef NgInE het volgende:

[..]

Het zou zo makkelijk kunnen zijn. Het probleem zijn al die azijnpissers die denken te weten wat goed is voor anderen. En dat soort mensen kom je tegen bij alle religies, culturen ect.
Gelijk heb je. Maar wat kunnen we eraan doen?
pi_170410850
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 20:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Gelijk heb je. Maar wat kunnen we eraan doen?
Heel weinig. Je kunt eigenlijk alleen ingrijpen als het echt uit de klauwen loopt.
  zaterdag 22 april 2017 @ 20:12:09 #214
117098 Hathor
Effe niet
pi_170410857
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:53 schreef NgInE het volgende:

[..]

Laatst nog een filmpje gezien waarin een negerin helemaal uit haar plaat ging toen ze een blanke gast met dreads tegenkwam, ze begon vreselijk te zeuren en handtastelijk te worden, want blanken "mogen zo'n haardracht niet hebben" volgens haar.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_170410897
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 20:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

Laatst nog een filmpje gezien waarin een negerin helemaal uit haar plaat ging toen ze een blanke gast met dreads tegenkwam, ze begon vreselijk te zeuren en handtastelijk te worden, want blanken "mogen zo'n haardracht niet hebben" volgens haar.
Dat is haar mening. Als ze in een vrij land wil wonen dan zal ze dat soort dingen toch echt moeten leren accepteren.
Witte mensen mogen 'zwarte kapsels' hebben en zwarte mensen mogen 'witte kapsels' hebben. Zo is iedereen vrij om te kiezen en is er dus gelijkheid.
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 20:21:39 #216
179075 crew  hugecooll
pi_170411094
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2017 20:13 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat is haar mening. Als ze in een vrij land wil wonen dan zal ze dat soort dingen toch echt moeten leren accepteren.
Witte mensen mogen 'zwarte kapsels' hebben en zwarte mensen mogen 'witte kapsels' hebben. Zo is iedereen vrij om te kiezen en is er dus gelijkheid.
Nee nee, want met zwarte kapsels worden ze benadeeld. Ze worden dus gedwongen om blanke kapsels te nemen, terwijl blanken zich ook nog eens hun zwarte kapsels toe-eigenen
pi_170411179
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 april 2017 20:21 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nee nee, want met zwarte kapsels worden ze benadeeld. Ze worden dus gedwongen om blanke kapsels te nemen, terwijl blanken zich ook nog eens hun zwarte kapsels toe-eigenen
Ik geloof daar zelf niet zo in. Je moet een kapsel zoeken wat past bij jouw als individu. Een mens is meer dan alleen maar huidskleur en cultuur.
pi_170411255
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:31 schreef Keep_Walking het volgende:Heb je ooit verdiept in the geschiedenis van de VS? Slavernij, Jim Crowe, prison systems?
Worden ze zonder veroordeling in de bak gegooid ? Er is zeker wat mis met de gevangenissen in de VS en daar zitten buitenproportioneel veel zwarte Afrikanen.
Maar de eerste stap hebben ze toch echt zelf gezet.
  zaterdag 22 april 2017 @ 20:37:13 #219
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170411507
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 20:27 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Worden ze zonder veroordeling in de bak gegooid ? Er is zeker wat mis met de gevangenissen in de VS en daar zitten buitenproportioneel veel zwarte Afrikanen.
Maar de eerste stap hebben ze toch echt zelf gezet.
Nou, mijn conclusie is dat de eerste stap werd gezet racistische beleidsmakers. Die van 13th ook.
pi_170411664
Nee, de eerste stap werd door die zwarte amerikanen gezet toen ze een misdaad pleegden.
  zaterdag 22 april 2017 @ 21:05:08 #221
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170412359
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 20:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee, de eerste stap werd door die zwarte amerikanen gezet toen ze een misdaad pleegden.
Dat is dus heel kortzichtig van je. 😉 Kijk die documentaire maar eens. 🙂
pi_170413070
quote:

[..]

Ze zullen wel moeten want daar hebben ze geen sociale zekerheid zoals hier.
Ik ben HSG-Bomber niet.
pi_170413789
Waarom wordt er gesproken over de VS? We wonen toch in Nederland.
ROBODEMONS..................|:(
pi_170413811
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 21:25 schreef HSG het volgende:

[..]

Ze zullen wel moeten want daar hebben ze geen sociale zekerheid zoals hier.
Ik ken via via iemand die in Amerika woont en ooit super rijk was. Zijn bron van inkomsten slonk echter langzaam en nu moet hij tot na zijn pensioen blijven werken; want hij heeft niet genoeg over. Dat soort dingen horen niet thuis in een beschaafde samenleving.
pi_170414031
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 april 2017 21:45 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik ken via via iemand die in Amerika woont en ooit super rijk was. Zijn bron van inkomsten slonk echter langzaam en nu moet hij tot na zijn pensioen blijven werken; want hij heeft niet genoeg over. Dat soort dingen horen niet thuis in een beschaafde samenleving.
Er zijn meer beschaafde landen waar het zo aan toe gaat. Die richting gaat Nederland ook op.
Ik ben HSG-Bomber niet.
  zaterdag 22 april 2017 @ 22:10:13 #226
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170414677
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 21:52 schreef HSG het volgende:

[..]

Er zijn meer beschaafde landen waar het zo aan toe gaat. Die richting gaat Nederland ook op.
Er zijn ook complexe redenen daarvoor.
pi_170414736
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 21:52 schreef HSG het volgende:

[..]

Dat zou niet zo moeten vind ik.
pi_170415243
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:12 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat zou niet zo moeten vind ik.
Wat is je jaarlijkse aanvullende donatie aan de belastingdienst?
pi_170415745
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:33 schreef Grems het volgende:

[..]

Wat is je jaarlijkse aanvullende donatie aan de belastingdienst?
Meer dan genoeg.
pi_170415785
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:50 schreef NgInE het volgende:

[..]

Meer dan genoeg.
Dat denkt iedereen, maar jij bent van mening dat het anders moet. Dan neem ik aan dat je zeer significante aanvullende donaties doet om dit te bewerkstelligen.
pi_170415958
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:52 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat denkt iedereen, maar jij bent van mening dat het anders moet. Dan neem ik aan dat je zeer significante aanvullende donaties doet om dit te bewerkstelligen.
Op zich wel. Alleen werkt belasting niet zoals jij beschrijft.
Je betaald een bedrag aan de staat en die doet er leuke dingen mee. Maar wat voor dingen dat zijn bepaald het kabinet. Daarnaast heb je dingen zoals heffingskortingen die er voor zorgen dat je niet meteen arm bent als je veel gaat verdienen.
De belastingen hoeven niet omhoog (behalve voor hele rijke mensen) maar er moet slimmer met dat geld worden omgegaan. Niet JSFjes bestellen die nu al achterhaald zijn en jaren over budget. Niet multinationals brievenbusfirma's laten hebben. Simpele dingen.
pi_170416140
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 april 2017 22:58 schreef NgInE het volgende:

[..]

maar er moet slimmer met dat geld worden omgegaan.
Helemaal met je eens.

Zouden burgers ook eens moeten overwegen.
  zaterdag 22 april 2017 @ 23:05:32 #233
2905 Montagui
mai pen rai
pi_170416156
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 20:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat was deze (al eerder geplaatst in dit topic)
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:06 schreef Montagui het volgende:
Cultural appropriation en de debunking

Oprotten dus met die onzin Anousha Nzume, Anna Steijn, Anna Senga Figee of hoe je je ook wil noemen. :(
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 23:05:58 #234
179075 crew  hugecooll
pi_170416161
quote:

[..]
De belastingen hoeven niet omhoog (behalve voor hele rijke mensen)
Is ook. Zolang je er zelf geen last van hebt, mag een ander zich scheel betalen. Alcohol, benzine sigaretten, inkomstenbelasting en zo
pi_170416166
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 23:04 schreef Grems het volgende:

[..]

Helemaal met je eens.

Zouden burgers ook eens moeten overwegen.
En toch maar VVD stemmen heh, de schurken.
pi_170416183
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 23:05 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Is ook. Zolang je er zelf geen last van hebt, mag een ander zich scheel betalen. Alcohol, sigaretten, inkomstenbelasting en zo
Iedereen heeft 'er last van', omdat we allemaal belasting betalen.
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 23:07:41 #237
179075 crew  hugecooll
pi_170416208
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 april 2017 23:06 schreef NgInE het volgende:

[..]

Iedereen heeft 'er last van', omdat we allemaal belasting betalen.
Ja, maar bijvoorbeeld accijnzen worden geheven over vrij specifieke dingen. Iemand die die dingen niet koopt, heeft daar ook geen last van.
pi_170416235
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 23:07 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja, maar bijvoorbeeld accijnzen worden geheven over vrij specifieke dingen. Iemand die die dingen niet koopt, heeft daar ook geen last van.
Zo stimuleert de regering gedrag, op papier ten minste. Ik betaal veel geld zodat ik kan roken, maar ik krijg er wel erg goede tabak voor terug. En ik steun het onderhoud van de snelwegen en andere dingen indirect.
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 23:09:46 #239
179075 crew  hugecooll
pi_170416268
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2017 23:08 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik betaal veel geld zodat ik kan roken, maar ik krijg er wel erg goede tabak voor terug.
Wat is dit voor rare logica?
  zaterdag 22 april 2017 @ 23:19:30 #240
2905 Montagui
mai pen rai
pi_170416535
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 april 2017 21:44 schreef Morrigan het volgende:
Waarom wordt er gesproken over de VS? We wonen toch in Nederland.
Je weet toch. BLM, SJW en alle daarmee samenhangende termen als 'white privilige', 'cultural appropriation', 'dekolonizing', 'white supremacy', 'white innoncence' etc etc en al die hele Amerikaanse reutemeteut zou blijkbaar 1 op 1 ook van toepassing (moeten) zijn op de Nederlandse maatschappij.

Gewoon lui volk dat via een indoctrinerende strategie probeert om meer (macht, banen, geld, kapitalisme) te kunnen afdwingen dan hun luiheid hen normaal gesproken zou kunnen toestaan.

But....this is not America...
pi_170416668
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 april 2017 21:45 schreef NgInE het volgende:Ik ken via via iemand die in Amerika woont en ooit super rijk was. Zijn bron van inkomsten slonk echter langzaam en nu moet hij tot na zijn pensioen blijven werken; want hij heeft niet genoeg over. Dat soort dingen horen niet thuis in een beschaafde samenleving.
Ook in de VS bestaat er zoiets als onze AOW, het is niet veel maar toch.
In Amerika kun je alles bereiken, en als je super rijk bent moet je ook zo slim zijn om over je pensioen na te denken.
Waar wij in Nederland verwachten dat de overheid alles voor ons regelt moet je daar ook meer dingen zelf regelen, zoals pensioen.
Zelf zorgen dat je een pensioenplan hebt en geld wegzet en inlegt ("nestegg" noemen ze dat) en zorgen dat je maandlasten laag zijn.
Daar staat dan ook weer tegenover dat er daar ook heel veel zijn die een "normaal" beroep hadden en met 55 pensioen gingen.
Ik zit ook wel op Amerikaanse fora, en daar zitten er genoeg op die al ruim voor 65 met pensioen gingen omdat ze zelf goed hadden opgepast.
pi_170424309
Die 'Anousha Nzume' is half-russisch en is geboren in Moskou. Weinig Afrikaans aan. Haar pa komt uit Kameroen, maar is ze niet door opgevoed. Vraag me of ze uberhaupt eens daar is geweest.

Kortom, weinig Afrikaans. En wat is uberhaupt 'Afrikaans'? Dat continent is zo groot, waar heb je het exact over? Doet me denken aan de website africaisacountry, erg grappig om te zien.

Ik denk dat ze een gigantische identiteitscrisis heeft, en een actieve keuze heeft gemaakt door zo 'Afrikaans' mogelijk voor te doen, terwijl ze dat eigenlijk nauwelijks is. Je ziet vaak bij dit soort figuren dat ze daar helemaal in doorslaan.
  zondag 23 april 2017 @ 13:35:12 #243
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170424751
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 13:20 schreef Homey het volgende:
Die 'Anousha Nzume' is half-russisch en is geboren in Moskou. Weinig Afrikaans aan. Haar pa komt uit Kameroen, maar is ze niet door opgevoed. Vraag me of ze uberhaupt eens daar is geweest.

Kortom, weinig Afrikaans. En wat is uberhaupt 'Afrikaans'? Dat continent is zo groot, waar heb je het exact over? Doet me denken aan de website africaisacountry, erg grappig om te zien.

Ik denk dat ze een gigantische identiteitscrisis heeft, en een actieve keuze heeft gemaakt door zo 'Afrikaans' mogelijk voor te doen, terwijl ze dat eigenlijk nauwelijks is. Je ziet vaak bij dit soort figuren dat ze daar helemaal in doorslaan.
Of ze heeft wel ervaring met buitengesloten worden vanwege haar tint en afkomst?
pi_170424932
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 13:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Of ze heeft wel ervaring met buitengesloten worden vanwege haar tint en afkomst?
Of ze jaagt dat buitengesloten worden actief na.
  zondag 23 april 2017 @ 13:42:34 #245
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170424972
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 13:40 schreef ems. het volgende:

[..]

Kip/ei verhaal.
pi_170425690
quote:

[..]

Precies, want dan ben je lid van de zielige groep en dan krijg je dus dingen voor mekaar, die je niet voor mekaar zou krijgen op je opleiding of ervaring! Gelukkig is de meerderheid niet zo stom om daar in te trappen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zondag 23 april 2017 @ 14:17:38 #247
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170426014
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2017 14:05 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Precies, want dan ben je lid van de zielige groep en dan krijg je dus dingen voor mekaar, die je niet voor mekaar zou krijgen op je opleiding of ervaring! Gelukkig is de meerderheid niet zo stom om daar in te trappen!
Whatever you need to believe to sleep at night.
pi_170426825
quote:
13s.gif Op zondag 23 april 2017 14:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Whatever you need to believe to sleep at night.
Nou mevrouw boert goed en heeft altijd goed geboerd, van buitengesloten worden is dus geen sprake.
Vierde met haar kinderen sinterklaas incluus zwarte pieten, heeft een witte man.

Ze wil gewoon deel zijn van de sisterhood, bovendien werkt ze voor de vara waar joop.nl ook toe behoort.

Nee, dit is niets anders dan een zoveelste poging om te polariseren door zich te identificeren met alles wat niet Nederlands is, tja dan word je vanzelf eens uitgekotst en buitengesloten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zondag 23 april 2017 @ 14:47:29 #249
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170426976
quote:
7s.gif Op zondag 23 april 2017 14:42 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nou mevrouw boert goed en heeft altijd goed geboerd, van buitengesloten worden is dus geen sprake.
Vierde met haar kinderen sinterklaas incluus zwarte pieten, heeft een witte man.

Ze wil gewoon deel zijn van de sisterhood, bovendien werkt ze voor de vara waar joop.nl ook toe behoort.

Nee, dit is niets anders dan een zoveelste poging om te polariseren door zich te identificeren met alles wat niet Nederlands is, tja dan word je vanzelf eens uitgekotst en buitengesloten.
Ik ken deze vrouw niet. Ik weet niet wat voor ervaring ze wel of niet heeft.

Wat ik wel weet is dat die kloof die veel getinte Nederlanders voel met autochtone Nederlanders echt is. Maar het issue is natuurlijk heel complex.
pi_170427814
quote:
De belastingen hoeven niet omhoog (behalve voor hele rijke mensen) Waarom daar wel voor ? En wat is jouw definitie van rijk? [quote]maar er moet slimmer met dat geld worden omgegaan. Niet JSFjes bestellen die nu al achterhaald zijn en jaren over budget. Niet multinationals brievenbusfirma's laten hebben. Simpele dingen.
Het is symboolpolitiek en populistische praat om te beginnen over de JSF.
Dat is maar klein bier vergeleken met de begrotingen voor zorg en sociale zaken.
Wat dat JSF project kost is net zoveel als de zorg in 1 week kost.
Er is de afgelopen jaren ¤6,4 miljard aan subsidie en belastingkortingen weggegeven aan hybride en elektrische auto`s, veel van die auto`s zijn inmiddels al weer geëxporteerd. Dat is bijna net zoveel als dat JSF project.
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2017 23:08 schreef NgInE het volgende:
Zo stimuleert de regering gedrag, op papier ten minste. Ik betaal veel geld zodat ik kan roken, maar ik krijg er wel erg goede tabak voor terug.
Wat is dat voor flauwekul ? De kwaliteit van die tabak wordt echt niet beter als de overheid er extra belasting op heft hoor.
quote:
En ik steun het onderhoud van de snelwegen en andere dingen indirect.
De inkomsten uit BPM, MRB (wegenbelasting) en brandstofaccijnzen+BTW leveren al veel meer op dan er geinvesteerd wordt in wegen.
quote:

Nee, nog veel mooier.
Anousha Nzume heeft eigenlijk de oerhollandse naam Anna Steijn.
Anna volgens haar paspoort en Steijn was de naam van haar stiefvader, die gebruikte ze tot haar 18e toen ze besloot om de naam van haar vader te gebruiken.
http://www.volkskrant.nl/(...)lack-woman~a3869223/

https://jdreport.com/zwar(...)ijkheid-anna-steijn/
quote:
7s.gif Op zondag 23 april 2017 14:42 schreef bedachtzaam het volgende:
Keurig beschermd opgevoed, Lyceum, Kleinkunst Academie etc etc

Maar op een gegeven moment verslapte haar carriere wat en vond ze de racisme en zwarte piet strohalm om haar carriere weer een boost te geven.
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 14:47 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ken deze vrouw niet. Ik weet niet wat voor ervaring ze wel of niet heeft.

Wat ik wel weet is dat die kloof die veel getinte Nederlanders voel met autochtone Nederlanders echt is. Maar het issue is natuurlijk heel complex.
Je zegt het zelf al: de kloof die ze voelen.
Bij de meeste zit het echt alleen in hun hoofd, succes en meedoen in de maatschappij is voor een groot deel je eigen keuze.

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 23-04-2017 17:23:24 ]
pi_170428014
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 14:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor, doe mee en pak je kansen, dan kom je net zo ver en misschien wel verder dan je medemens als je competenter bent.
Nederland in een notendop.
Iedereen krijgt en heeft dezelfde kansen, de vraag is wat je ermee doet, ga je je scholing verpesten door stoer te zijn op straat als puber of vergooi je je toekomst niet en volg je een degelijke opleiding?
Ga je je afzetten tegen de westerse samenleving en een racistische houding aannemen jegens witte mensen of doe je normaal mee in de samenleving?
Ga je je segregeren van de westerse samenleving vanwege je geloof of doe je gewoon mee?

Die kloof word geforceerd door het zich afzetten tegen de westerse samenleving en de racistische houding jegens witte mensen, er groeit als vanzelf een argwaan jegens die groep die zich afzet en niet meedoet.
Het dwingt mensen namelijk om stelling te nemen en werkt zo vanzelf eens een kloof in de hand.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_170428211
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 13:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar ik denk dat ze flink overdrijft. En dan kan je moeilijk een punt maken. Het echte probleem is dat veel minderheden in Nederland te weinig in hun zelf investeren, en te makkelijk de maatschappij de schuld geven. Of zitten al die anti-discriminatieburo's in een complot om juist die minderheden in het passieve te houden door ze gelijk te geven wat betreft discriminatie? Let maar op, al die anti-discriminatie stichtingen, NGO's en weetikwat werken alleen maar blanken die rijkelijk verdienen. Iets om over na te denken.
pi_170428276
quote:
7s.gif Op zondag 23 april 2017 15:15 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor, doe mee en pak je kansen, dan kom je net zo ver en misschien wel verder dan je medemens als je competenter bent.
Nederland in een notendop.
Iedereen krijgt en heeft dezelfde kansen, de vraag is wat je ermee doet, ga je je scholing verpesten door stoer te zijn op straat als puber of vergooi je je toekomst niet en volg je een degelijke opleiding?
Ga je je afzetten tegen de westerse samenleving en een racistische houding aannemen jegens witte mensen of doe je normaal mee in de samenleving?
Ga je je segregeren van de westerse samenleving vanwege je geloof of doe je gewoon mee?

Die kloof word geforceerd door het zich afzetten tegen de westerse samenleving en de racistische houding jegens witte mensen, er groeit als vanzelf een argwaan jegens die groep die zich afzet en niet meedoet.
Het dwingt mensen namelijk om stelling te nemen en werkt zo vanzelf eens een kloof in de hand.
Het racisme is juist bij veel minderheden virulent. Zo mogen moslima's niet met een neger thuiskomen, puur vanwege racistische motieven.
pi_170428890
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 15:23 schreef Homey het volgende:

[..]

Het racisme is juist bij veel minderheden virulent. Zo mogen moslima's niet met een neger thuiskomen, puur vanwege racistische motieven.
zouden veel blanke ouders/broers ook niet blij mee zijn

of ze het nu zeggen of niet
pi_170428972
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 15:41 schreef 0000 het volgende:

[..]

zouden veel blanke ouders/broers ook niet blij mee zijn

of ze het nu zeggen of niet
Toch zie je die relaties gewoon in het openbaar.
pi_170429022
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 15:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Toch zie je die relaties gewoon in het openbaar.
je wilt natuurlijk geen etiket als racist

allochtonen zelf hebben daar schijt aan
pi_170429271
Kan iemand in zeg 2 of 3 zinnen aangeven waar dit topic zo'n beetje over gaat?
pi_170430285
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 15:45 schreef 0000 het volgende:

[..]

je wilt natuurlijk geen etiket als racist

allochtonen zelf hebben daar schijt aan
Ik weet niet of dat dan vaak de reden is voor zo'n relatie.
  zondag 23 april 2017 @ 16:28:42 #259
455036 Drug
stimulation
pi_170430395
quote:

[..]

pi_170430468
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat dan vaak de reden is voor zo'n relatie.
ik heb het dan ook niet over de persoon in de relatie zelf
pi_170430508
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:31 schreef 0000 het volgende:

[..]

ik heb het dan ook niet over de persoon in de relatie zelf
Het rare is dat ik de geluiden over dat racisme zelf niet ken terwijl daar gekleurde mensen tussen zitten. Die worden juist moe van geklaag.
  zondag 23 april 2017 @ 16:53:12 #262
110789 DrDentz
Huis... huis...
pi_170431124
Ik heb Get Out gezien, nu ben ik ook bang voor witte mensen.
"Jesse is gladder dan deze glijbaan. Echt een gladde aal." ~ Justin Klaver
pi_170431204
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het rare is dat ik de geluiden over dat racisme zelf niet ken terwijl daar gekleurde mensen tussen zitten. Die worden juist moe van geklaag.
zoals ik al zei of ze het nu zeggen of niet

sunnery heeft het hier bijv. over een paar racistische opmerkingen, maar ik denk dat er veel meer afkeuringen zijn alleen is dat wel niet te bewijzen als er geen uitspraken worden gedaan

quote:
''Sunnery, getrouwd met het Nederlandse topmodel Doutzen Kroes, geeft in het gesprek aan weleens met racisme te maken te hebben als het gaat om hun interraciale relatie. “Als ik met Doutzen over straat loop, krijgen we reacties. Blanke mensen vragen aan haar: wat doe je met die wilde aap? En zwarte mensen vinden dat ik mijn eigen volk verloochen. Ze zeggen: nu ben je succesvol en dan moet je met een blanke vrouw zijn, vind je ons niet goed genoeg meer?” aldus de DJ. Het stel is dit jaar vijf jaar getrouwd en heeft samen twee kinderen.''
https://www.waterkant.net(...)kingen-over-relatie/
pi_170431233
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is ook het vervelende van de donkere aanstellers tegenwoordig. Ze doen alsof ze spreken voor minderheden uit bepaalde landen met bepaalde culturen en staan er helemaal niet bij stil dat -misschien- een groot deel van die mensen helemaal niet geassocieerd willen worden met die krokodillentranen.

Laatst las ik ook weer zo'n artikel van een of andere zeikerd die wel even voor mensen met mijn afkomst meent te bepalen waar ik me zoal beledigd over voel en hoe moeilijk ik het vermeend zou hebben in Nederland.

Dit boek weer zelfde verhaal. Waarschijnlijk is die kut in de veronderstelling dat ze iets groundbreakings aan het doen is terwijl ze eigenlijk alleen maar negatieve reclame maakt voor mensen die, behalve huidskleur misschien, helemaal niets gemeen hebben met haar.
pi_170431250
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:56 schreef 0000 het volgende:

[..]

zoals ik al zei of ze het nu zeggen of niet

sunnery heeft het hier bijv. over een paar racistische opmerkingen, maar ik denk dat er veel meer afkeuringen zijn alleen is dat wel niet te bewijzen als er geen uitspraken worden gedaan

''Sunnery, getrouwd met het Nederlandse topmodel Doutzen Kroes, geeft in het gesprek aan weleens met racisme te maken te hebben als het gaat om hun interraciale relatie. “Als ik met Doutzen over straat loop, krijgen we reacties. Blanke mensen vragen aan haar: wat doe je met die wilde aap? En zwarte mensen vinden dat ik mijn eigen volk verloochen. Ze zeggen: nu ben je succesvol en dan moet je met een blanke vrouw zijn, vind je ons niet goed genoeg meer?” aldus de DJ. Het stel is dit jaar vijf jaar getrouwd en heeft samen twee kinderen.''

https://www.waterkant.net(...)kingen-over-relatie/
Het gebeurt over blanken ook. Daar praat ik het niet goed mee. Je moet mensen die zo denken zien als debiel.
pi_170431276
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 15:53 schreef Bart2002 het volgende:
Kan iemand in zeg 2 of 3 zinnen aangeven waar dit topic zo'n beetje over gaat?
Men is te druk begrijp ik.
pi_170431285
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:57 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is ook het vervelende van de donkere aanstellers tegenwoordig. Ze doen alsof ze spreken voor minderheden uit bepaalde landen met bepaalde culturen en staan er helemaal niet bij stil dat -misschien- een groot deel van die mensen helemaal niet geassocieerd willen worden met die krokodillentranen.

Laatst las ik ook weer zo'n artikel van een of andere zeikerd die wel even voor mensen met mijn afkomst meent te bepalen waar ik me zoal beledigd over voel en hoe moeilijk ik het vermeend zou hebben in Nederland.

Dit boek weer zelfde verhaal. Waarschijnlijk is die kut in de veronderstelling dat ze iets groundbreakings aan het doen is terwijl ze eigenlijk alleen maar negatieve reclame maakt voor mensen die, behalve huidskleur misschien, helemaal niets gemeen hebben met haar.
Het is schadelijk zelfs. Dat kan zomaar gebeuren bij familie. Dat je ineens gaat denken dat er een probleem is omdat anderen dat roepen.
pi_170431294
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het gebeurt over blanken ook. Daar praat ik het niet goed mee. Je moet mensen die zo denken zien als debiel.
tja je zei eerst dat je die geluiden zelf niet tegenkomt, dus plaatste ik gewoon een voorbeeld
pi_170431383
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:59 schreef 0000 het volgende:

[..]

tja je zei eerst dat je die geluiden zelf niet tegenkomt, dus plaatste ik gewoon een voorbeeld
Ik kom dat ook niet echt tegen. Ik neem zijn verhaal wel serieus.
pi_170431427
Ik verander mijn verhaal. Ik ben het wel tegengekomen. De vraag is dan of je het serieus moet nemen.
pi_170431474
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:03 schreef Jaroon het volgende:
Ik verander mijn verhaal. Ik ben het wel tegengekomen. De vraag is dan of je het serieus moet nemen.
Voortschrijdend inzicht in anderhalve minuut. Mooi.
pi_170431547
quote:

Het is een cariere move. Ze gaat net als Simons professioneel verontwaardigd zijn. Deze klaag industrie is in opkomst en ik verwacht dat er nog wel anderen zullen volgen :)

Zoals gezegd ze zou actrice zijn, maar ik denk dat niemand haar kent. Niet erg succesvol dus, dus dan is de ik-ben-zwart-en-wordt-achtergesteld stelling innemen een van de opties die je zeker veel media aandacht oplevert.
pi_170431553
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Voortschrijdend inzicht in anderhalve minuut. Mooi.
Als je dan niet kan denk je niet na. Ik verander soms ook van gedachte door meningen hier. Waarom verander ik nu? Omdat ik dat raar doen tegen zwarte mensen in de vorm van "die aap" echt niet ken. Ik weet ook niet hoe ik daarop zou reageren. Ik weet wel hoe bepaalde mensen met mijn ex die Aziatisch is omgaan. Zij ziet het zelf niet als racisme trouwens.
pi_170431800
Maar als we het over racisme gaan hebben. In dit land. Moet ik echt zeggen dat dat dan komt vanaf een groep die gekleurd is. Niet Nederlands van oorsprong.
pi_170431882
Ik ben ook weleens de kroeg uitgezet omdat ik niet zwart was. Het dat melden bij een stichting kwam niet bij mij op.
  zondag 23 april 2017 @ 17:20:02 #276
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170431903
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:16 schreef Jaroon het volgende:
Maar als we het over racisme gaan hebben. In dit land. Moet ik echt zeggen dat dat dan komt vanaf een groep die gekleurd is. Niet Nederlands van oorsprong.
Het komt van beide kanten. Kijk, omdat jij en de mensen waarmee je omga niet racistisch zijn of praten, betekent het niet dat geen enkele blanke groepen zich racistisch uitlaten, hea?
pi_170431925
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als je dan niet kan denk je niet na. Ik verander soms ook van gedachte door meningen hier. Waarom verander ik nu? Omdat ik dat raar doen tegen zwarte mensen in de vorm van "die aap" echt niet ken. Ik weet ook niet hoe ik daarop zou reageren. Ik weet wel hoe bepaalde mensen met mijn ex die Aziatisch is omgaan. Zij ziet het zelf niet als racisme trouwens.
Helemaal goed wat mij betreft. Mooi dat je dat kan. Daar kan men iets van leren lijkt me.
pi_170431945
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 17:20 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Het komt van beide kanten. Kijk, omdat jij en de mensen waarmee je omga niet racistisch zijn of praten, betekent het niet dat geen enkele blanke groepen zich racistisch uitlaten, hea?
Dat bedoel ik ook niet. Het gebeurt van beide kanten. Het is wel zo dat je als blanke nergens kan klagen. Daarnaast zie ik het racisme vaak ook wat anders. Gewoon domheid.
pi_170432066
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Helemaal goed wat mij betreft. Mooi dat je dat kan. Daar kan men iets van leren lijkt me.
nou hier gaat hij ook weer in de fout:

quote:
lijkt meer op een poging tot ontkennen

als je het niet zo bedoelt moet je het ook niet zo zeggen
pi_170432122
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:26 schreef 0000 het volgende:

[..]

[..]

Ik hoef niets te ontkennen. Wat ik aangeef is dat je iets anders kan zien. Ik kan als blanke Amsterdammer ook klagen over racisme. Ik zie het gewoon als aso gedrag.
pi_170432123
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:26 schreef 0000 het volgende:

[..]

[..]

Daar wilde ik ook op reageren. Dat was weer in tegenspraak. Maar goed. Zo kan men aan de gang blijven. En ik ben nog zoekende waar dit topic precies over gaat. :)
pi_170432144
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Daar wilde ik ook op reageren. Dat was weer in tegenspraak. Maar goed. Zo kan men aan de gang blijven. En ik ben nog zoekende waar dit topic precies over gaat. :)
Dit is geen simpel onderwerp. Tegenspraak kan.
pi_170432215
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

idd ga er inhoudelijk verder ook niet op in

het gaat over racisme in nederland
pi_170432245
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:31 schreef 0000 het volgende:

[..]

Ik zou het wel doen als je er om geeft.
pi_170432342
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik zou het wel doen als je er om geeft.
misschien later

wees in ieder geval voorzichtiger met je woordenkeuze
pi_170432351
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:31 schreef 0000 het volgende:

[..]

Dat kwam door Zwarte Piet. ‘Ik wil wit zijn’, zei hij. En hij kon precies uitleggen waarom. Hij wist dat Zwarte Piet minderwaardig was, omdat de hele klas hem met Zwarte Piet vergeleek.

Lijkt me legitiem. En gaat iets verder dan "racisme" denk ik. Zonder de zwartepiet discussie te willen aanzwengelen want dat is onzinnig m.i.
  zondag 23 april 2017 @ 17:36:48 #287
pi_170432369
quote:
Culturele toe-eigening:

[ afbeelding ]

Reverse racism bestaat niet :{w zucht
pi_170432399
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:35 schreef 0000 het volgende:

[..]

misschien later

wees in ieder geval voorzichtiger met je woordenkeuze
Ik schrijf zoals ik het voel. Dat lijkt mij eerlijk. En dit is een ingewikkeld onderwerp omdat je het hebt over gevoel.
pi_170432401
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Reverse racism bestaat niet :{w zucht
Dat jij er een term voor weet geeft aan dat het niet onbestaand is. In de geest dan.
pi_170432705
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik schrijf zoals ik het voel. Dat lijkt mij eerlijk. En dit is een ingewikkeld onderwerp omdat je het hebt over gevoel.
zeg bij zulke soort quotes dan dat het een gevoel is anders lijkt het alsof je het als een feit probeert te brengen:

quote:
en volg ook de actualiteiten van het land, niet alleen je regio
pi_170432734
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:49 schreef 0000 het volgende:

[..]

zeg bij zulke soort quotes dan dat het een gevoel is anders lijkt het alsof je het als een feit probeert te brengen:

[..]

Ik praat niet voor een groep. Ik neem aan dat dat duidelijk is.
pi_170432779
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:49 schreef 0000 het volgende:

[..]

[..]

Ik kijk naar wat ik meemaak. Dat zal in mijn regio zijn.
pi_170433026
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik praat niet voor een groep. Ik neem aan dat dat duidelijk is.
nee want je praat wel degelijk voor een groep in je quote:

quote:
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik kijk naar wat ik meemaak. Dat zal in mijn regio zijn.
en in je quote heb je het over je land

daarom zeg ik voorzichtig met je woordenkeuze
pi_170433074
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:00 schreef 0000 het volgende:

[..]

nee want je praat wel degelijk voor een groep in je quote:

[..]

[..]

en in je quote heb je het over je land

daarom zeg ik voorzichtig met je woordenkeuze
Nee. Dat doe ik niet. Ik praat voor mijzelf. Het is ook mijn land. Daarnaast MIJN mening.
pi_170433173
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Dat doe ik niet. Ik praat voor mijzelf. Het is ook mijn land. Daarnaast MIJN mening.
nee dan moet je zeggen ik ben nederlands en het racisme komt niet van mijn kant

dan praat je voorjezelf

nu zeg je racisme in dit land is niet nederlands van oorsprong, dan praat je wel degelijk voor een hele groep
pi_170433234
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:06 schreef 0000 het volgende:

[..]

nee dan moet je zeggen ik ben nederlands en het racisme komt niet van mijn kant

dan praat je voorjezelf

nu zeg je racisme in dit land is niet nederlands van oorsprong, dan praat je wel degelijk voor een hele groep
Het is niet Nederlands van oorsprong. Racisme komt ook zeker niet van mijn kant. Maar mijn mening is wel persoonlijk.
pi_170433325
Wederom uitleg. Racisme bestaat overal. Het heeft te maken met het niet kennen. Hele dorpen (kinderen) liepen weg voor mij in Afrika. Ik zag het niet als racisme.
pi_170433333
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is niet Nederlands van oorsprong. Racisme komt ook zeker niet van mijn kant. Maar mijn mening is wel persoonlijk.
tja als de feiten duidelijk zijn kan ik verder weinig met je persoonlijke mening
pi_170433347
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:13 schreef 0000 het volgende:

[..]

tja als de feiten duidelijk zijn kan ik verder weinig met je persoonlijke mening
Wat zijn de feiten in deze?
pi_170433374
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat zijn de feiten in deze?
dat dit onjuist is:

quote:
maar je bent vrij om het zo te voelen
pi_170433395
quote:
Culturele toe-eigening:

[ afbeelding ]

Je kunt