abonnement Unibet Coolblue
pi_170344644
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:31 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Dat!
Zoals wat? Dakjes moeten gesloopt en dan nieuwe erop en een lichtkoepel voor de aanbouw. Heb het al opgemeten en daar mijn prijs op gebaseerd.
pi_170345185
Werk is wel het laatste waar jij je op dit moment druk over moet maken
pi_170345479
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:57 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Het waren maar twee kleine dakjes , het irriteert me gewoon dat zodra ik mijn kont draai mijn werkjes al direct gejat worden.
Fatsoen is weer ver te zoeken blijkt nu wel weer.
Zorg dan in de toekomst dat je bewijsstukken hebt. Maak een offerte en laat de klant tekenen voor akkoord. Of sluit overeenkomsten via de mail/sms/whatsapp. Dan sta je een heel stuk sterker en kun je je centen nog bij elkaar krijgen als je genaaid wordt.
pi_170346430
Whatsapp berichten heb ik wel, maar daar staan alleen afspraken over de datum in.
pi_170346577
Boeiend, je had toch een riante spaarpot?
pi_170346763
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:57 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Het waren maar twee kleine dakjes , het irriteert me gewoon dat zodra ik mijn kont draai mijn werkjes al direct gejat worden.
Fatsoen is weer ver te zoeken blijkt nu wel weer.
Welkom in de echte wereld, waar opdrachtgevers voor een besparing van een paar stuivers zonder blikken of blozen een andere partij het werk gunnen.

Zie dit dus als een wijze les en stuur voortaan een offerte die door de klant ondertekend moet worden.
pi_170346778
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:34 schreef spiritusbus het volgende:
Boeiend, je had toch een riante spaarpot?
Voor mijn pensioen, studie van die kleine is mijn spaargeld bedoeld.
pi_170346782
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:00 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Welkom in de echte wereld, waar opdrachtgevers voor een besparing van een paar stuivers zonder blikken of blozen een andere partij het werk gunnen.

Zie dit dus als een wijze les en stuur voortaan een offerte die door de klant ondertekend moet worden.
Ik doe dit al jaren zo, maar zal dat nu toch eens aan gaan passen.
pi_170346804
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:03 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Ik doe dit al jaren zo, maar zal dat nu toch eens aan gaan passen.
Dan heb je al jaren geluk gehad dat er nog niet eerder discussie is ontstaan op het gebied van opdrachten en verschuldigde betalingen.
pi_170346903
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:07 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dan heb je al jaren geluk gehad dat er nog niet eerder discussie is ontstaan op het gebied van opdrachten en verschuldigde betalingen.
Dat blijkt wel.
pi_170346951
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:20 schreef BadderAapje het volgende:
Staat de overeenkomst op papier? Dan heb je wat te eisen. Is het mondeling overeengekomen? Dan heb je pech
Dit.

Meteen goede les als je dat niet hebt gedaan: zet dingen op papier
Whatever...
pi_170347044
Helaas.... wijze les voor de volgende keer. Nu: keihard het nummer 'kom van dat dak af' draaien ;)
pi_170348016
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:35 schreef diesnelle het volgende:
Helaas.... wijze les voor de volgende keer. Nu: keihard het nummer 'kom van dat dak af' draaien ;)
'K WAARSCHUW NIET MEER :(
  donderdag 20 april 2017 @ 10:00:45 #64
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_170348458
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:22 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Dat blijkt wel.
Je zou nog kunnen proberen een factuurtje te sturen met gemaakte manuren ( Je meet uren ofzo) en een voorschot materiaal.

Breng 50 euro in rekening, dan zijn ze er geen reet op vooruit gegaan :D

Nee heb je, en ja kan je krijgen.
pi_170349000
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:14 schreef hottentot het volgende:
Waarom heb ik toch het idee dat dit om zwart werk gaat?

Wat doet dat er toe? Afspraak is afspraak.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 20 april 2017 @ 10:21:02 #66
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170349046
Je kan ook een goedkope drone kopen en die gast helemaal lijp maken op dat dak. }).
And so is the past
pi_170349078
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:45 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Te vriendelijk. Dacht zelf meer aan iets anders.
Die andere persoon die de klus nu gaat doen heeft niets verkeerd gedaan. WErk 'pikken' bestaat niet, want het is niet jouw eigendom. Er is wel sprake van een mondelinge overeenkomst met degene die de opdracht laat doen. Maar daar valt weinig aan te doen, omdat je niets kunt bewijzen. Dat krijg je ervan als je het mondeling doet, lekker makkelijk maar je loopt het risico dat iemand je naait en dat je er niets aan kunt doen. Dus voortaan gewoon even per mail de opdracht laten bevestigen of wachten tot dit nog een keer gebeurt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_170353264
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Die andere persoon die de klus nu gaat doen heeft niets verkeerd gedaan. WErk 'pikken' bestaat niet, want het is niet jouw eigendom. Er is wel sprake van een mondelinge overeenkomst met degene die de opdracht laat doen. Maar daar valt weinig aan te doen, omdat je niets kunt bewijzen. Dat krijg je ervan als je het mondeling doet, lekker makkelijk maar je loopt het risico dat iemand je naait en dat je er niets aan kunt doen. Dus voortaan gewoon even per mail de opdracht laten bevestigen of wachten tot dit nog een keer gebeurt.
Ja klopt.
Die koekert kwam naar m'n huis, had ie gezegd dat ie met mij had afgesproken dat hij materiaal bij me op kwam halen, en dan wou hij betalen als hij het werk gemaakt had. Die spoort niet helemaal..
pi_170398036
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 06:43 schreef JohnShooter het volgende:
Whatsapp berichten heb ik wel, maar daar staan alleen afspraken over de datum in.
Dan heb je gewoon een overeenkomst :)

Ik zou gewoon een rekening voor de gemaakte uren en kosten sturen.
pi_170432846
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:59 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Ja klopt.
Die koekert kwam naar m'n huis, had ie gezegd dat ie met mij had afgesproken dat hij materiaal bij me op kwam halen, en dan wou hij betalen als hij het werk gemaakt had. Die spoort niet helemaal..
Wtf staat hier nu?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_170434177
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 17:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wtf staat hier nu?
Die koekert stond hier vorige week aan de deur, maar ik was er niet, ging hij mn vriendin proberen over te halen om het materiaal wat ik al voor dat werk besteld aan hem te geven, te betalen na dat hij dat werk heeft gemaakt, hij had een rekening uitstaan bij de groothandel.
Tuurlijk heeft ze hem niks meegegeven en nu moet hij morgen dus bij die mensen gaan schooien om een voorschot voor het materiaal. Boontje komt om zijn loontje..
pi_170442231
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:39 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Die koekert stond hier vorige week aan de deur, maar ik was er niet, ging hij mn vriendin proberen over te halen om het materiaal wat ik al voor dat werk besteld aan hem te geven, te betalen na dat hij dat werk heeft gemaakt, hij had een rekening uitstaan bij de groothandel.
Tuurlijk heeft ze hem niks meegegeven en nu moet hij morgen dus bij die mensen gaan schooien om een voorschot voor het materiaal. Boontje komt om zijn loontje..
Dat is wel erg brutaal.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 25 april 2017 @ 10:32:38 #73
463284 Vinexqueen
Hier een pakkende ondertitel
pi_170472172
Even googelen op 'mondelinge overeenkomst bindend' levert tal van hits: http://www.wetrecht.nl/de-mondelinge-overeenkomst/

Ja, de afspraak is bindend. Je zou de opdrachtgever hierop kunnen wijzen. Mocht deze dan toch nog de overeenkomst willen breken, is het jouw afweging of je er een jurist bij wilt halen en of je denkt dat je genoeg bewijs hebt. Whatsapp berichten over een datum lijken me behoorlijk concreet dat er een overeenkomst is.
pi_170472701
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 10:32 schreef Vinexqueen het volgende:
Even googelen op 'mondelinge overeenkomst bindend' levert tal van hits: http://www.wetrecht.nl/de-mondelinge-overeenkomst/

Ja, de afspraak is bindend. Je zou de opdrachtgever hierop kunnen wijzen. Mocht deze dan toch nog de overeenkomst willen breken, is het jouw afweging of je er een jurist bij wilt halen en of je denkt dat je genoeg bewijs hebt. Whatsapp berichten over een datum lijken me behoorlijk concreet dat er een overeenkomst is.
Neuh, ik laat het erbij. Het was geen groot werk, de mensen belden me gisteren nog of ik het alsnog​ kon maken, jammer maar helaas..
pi_170473399
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:34 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

De klant is koning. Maar die ander die mijn werk jat niet. Als ik thuis was was ik er allang zelf heen gegaan.
Dus zonder contract kan ik niks?
Je bent dus gewoon koninklijk genaaid en dat laat je gaan. Een mondelinge afspraak is ook bindend. Alleen je bewijs is wat lastiger.

Ik zou zonder meer een rekening voor gemaakte onkosten voor tijd en materiaalverlies sturen. je ziet vanzelf wat er gebeurd. Mogelijk heb je per omgaande de klant weer terug.
pi_170473568
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:38 schreef nanuk het volgende:

[..]

Je bent dus gewoon koninklijk genaaid en dat laat je gaan. Een mondelinge afspraak is ook bindend. Alleen je bewijs is wat lastiger.

Ik zou zonder meer een rekening voor gemaakte onkosten voor tijd en materiaalverlies sturen. je ziet vanzelf wat er gebeurd. Mogelijk heb je per omgaande de klant weer terug.
De klant mag het verder zelf uitzoeken, aan het materiaal verlies ik niks, ik gebruik het wel voor een ander werk. Ik vind het alleen wel kut dat iemand die ik zo vaak geholpen heb achter m'n rug om zichzelf goedkoper aan bied aan mijn klant.
pi_170473612
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:47 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

De klant mag het verder zelf uitzoeken, aan het materiaal verlies ik niks, ik gebruik het wel voor een ander werk. Ik vind het alleen wel kut dat iemand die ik zo vaak geholpen heb achter m'n rug om zichzelf goedkoper aan bied aan mijn klant.
Maar jij bent tijd kwijt door het bestellen en je moet maar zien of alles zo makkelijk weer te gebruiken is. Verder zit ook die klant helemaal fout natuurlijk. Die pleegt contractbreuk tenzij die zich op de colportage wet kan beroepen.
pi_170473656
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:50 schreef nanuk het volgende:

[..]

Maar jij bent tijd kwijt door het bestellen en je moet maar zien of alles zo makkelijk weer te gebruiken is. Verder zit ook die klant helemaal fout natuurlijk. Die pleegt contractbreuk tenzij die zich op de colportage wet kan beroepen.
Ja ik weet het, maar ik heb op het moment veel aan m'n kop dus daarom laat ik het gaan.
pi_170478069
Heet degene die het werk heeft ingepikt toevallig Sven?
pi_170479409
Nee.
pi_170479476
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:29 schreef GX185 het volgende:
Heet degene die het werk heeft ingepikt toevallig Sven?
Jij denkt dat dit niet 450450 keer op een dag gebeurd?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')