abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 25 april 2017 @ 21:12:49 #101
269689 crew  Viv
pi_170485981
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:00 schreef Molo het volgende:
Ah ok. Ja ik zie borstvoeding met name als voeding voor de baby, dat is wellicht anders dan.
Miezz en ik kolven allebei fulltime, en niet omdat we dat van tevoren zo gepland hadden. ;)

Voordat ik borstvoeding ging geven keek ik er ook zo rationeel tegenaan, zoals met alles eigenlijk, maar dat veranderde toen het heel anders ging dan gehoopt. Echt tranen met tuiten. :'( Dat ZZ nu al 6 maanden grotendeels moedermelk krijgt doet daar eigenlijk niks aan af.
pi_170485994
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:10 schreef DJMO het volgende:
heb je al eens een andere fles geprobeerd marel?
Ja, dr Brown en Avent Natural. Maar ze doet helemaal niks met de fles, duwt 'm er uit met haar tong. Dus de logo zag niet echt heil in nog een andere fles.
pi_170486010
Sterkte Selvaria, klinkt inderdaad loodzwaar :*

En Stormqueen ook, hopelijk komt het gauw goed, gelukkig heb je die eerdere ervaring, dat geeft misschien wat vertrouwen.

Ach Vivi, zo rot om te horen hoe veel last je er van hebt terwijl je zo veel voor haar doet :*
  dinsdag 25 april 2017 @ 21:14:15 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_170486024
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:13 schreef marel88 het volgende:

[..]

Ja, dr Brown en Avent Natural. Maar ze doet helemaal niks met de fles, duwt 'm er uit met haar tong. Dus de logo zag niet echt heil in nog een andere fles.
ik denk ook echt dat het psychologisch is hoor. Ze herkennen/accepteren het simpelweg niet als voeding.
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 april 2017 @ 21:16:21 #105
147316 crew  DJMO
#trut
pi_170486079
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:13 schreef marel88 het volgende:

[..]

Ja, dr Brown en Avent Natural. Maar ze doet helemaal niks met de fles, duwt 'm er uit met haar tong. Dus de logo zag niet echt heil in nog een andere fles.
Mijnes heeft altijd uit een gewone avent gedronken, wellicht een grotere maat speen proberen zodat er al voeding uitdruppelt, zodat ze merkt dat er melk uit de fles komt ? ik geef m'n bek ook maar een gooi hoor, wellicht heb je dat ook allang geprobeerd.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 25 april 2017 @ 21:16:28 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_170486083
Overigens werd noud héél boos van de avent speen (waar hij eerder succesvol uit dronk :')) en de calma wilde hij best even op sabbelen :?
Twee keer per dag proberen marel? Jezus. Hoe vaak moet je dan wel niet kolven?
disclaimer
  dinsdag 25 april 2017 @ 21:18:22 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170486144
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:12 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Miezz en ik kolven allebei fulltime, en niet omdat we dat van tevoren zo gepland hadden. ;)

Voordat ik borstvoeding ging geven keek ik er ook zo rationeel tegenaan, zoals met alles eigenlijk, maar dat veranderde toen het heel anders ging dan gehoopt. Echt tranen met tuiten. :'( Dat ZZ nu al 6 maanden grotendeels moedermelk krijgt doet daar eigenlijk niks aan af.
Ja ik snap dat je niet bewust voor fulltime kolven kiest, ik heb dat zelf ook tijdje gedaan. Ik vond het niet zo'n succes (muren kwamen nogal op me af :') ), ik vond het een verademing om te stoppen juist.
Maar goed, dat is natuurlijk voor iedereen anders en ik ben er wellicht gewoon echt te nuchter voor.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_170486161
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik denk ook echt dat het psychologisch is hoor. Ze herkennen/accepteren het simpelweg niet als voeding.
Dat zei ze ook, en kan ik me goed voorstellen. En met 5/6 weken heeft ze een fles gepakt, 2 x, en daarna niet meer. Rond die tijd schijnt een kantelpunt te zijn, van reflexief naar bewust drinken (oid?). Eigenwijs mutsje van ons O+
  dinsdag 25 april 2017 @ 21:20:59 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_170486225
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:19 schreef marel88 het volgende:

[..]

Dat zei ze ook, en kan ik me goed voorstellen. En met 5/6 weken heeft ze een fles gepakt, 2 x, en daarna niet meer. Rond die tijd schijnt een kantelpunt te zijn, van reflexief naar bewust drinken (oid?). Eigenwijs mutsje van ons O+
stijfkoppen :+

Maar goed, dit jong slaapt ook alleen maar tegen mij aan dus het verbaast me nauwelijks :')
disclaimer
pi_170486456
Ik raak een beetje in de war van de 2 gesprekken door elkaar heen ;). Maar ik hou stug vol :P

Ik kolf nu elke ochtend met de hand 5 minuutjes en heb dan 50 cc ofzo, genoeg voor 2 keer oefenen. Zet steeds een flesje klaar in de koelkast. Deze geniale tip las ik in dit topic, credits voor de user wiens naam ik vergeten ben :@ . Ik zou liever kolven voor voorraad, maar zolang ze geen fles drinkt heb ik dat toch niet nodig.

En uit beide flessen druppelt wel melk, en dat slikt ze ook wel door, maar dan duurt het wat lang voor de fles leeg is }:|
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 25 april 2017 @ 22:32:55 #111
269689 crew  Viv
pi_170488567
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:18 schreef Molo het volgende:
Ja ik snap dat je niet bewust voor fulltime kolven kiest, ik heb dat zelf ook tijdje gedaan. Ik vond het niet zo'n succes (muren kwamen nogal op me af :') ), ik vond het een verademing om te stoppen juist.
Maar goed, dat is natuurlijk voor iedereen anders en ik ben er wellicht gewoon echt te nuchter voor.
Er zijn dus wél mensen die er bewust voor kiezen, kwam ik achter. Hier begon het als tijdelijke maatregel voor een paar dagen. :') Het lijkt me ook een verademing als het allemaal achter de rug is, maar bewust stoppen is dan ook weer zoiets. Ik ben normaal ook zo nuchter als de neten hoor, die borstvoeding is echt een soort achilleshiel voor mij. :X
pi_170488956
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik denk ook echt dat het psychologisch is hoor. Ze herkennen/accepteren het simpelweg niet als voeding.
Dit is hier ook het geval vermoed ik. We hebben wel een speen die ze pakt, maar als ze dan merkt dat er iets in haar mond komt weet ze niet goed wat ze daarmee moet.
pi_170489102
SQ en Marel; veel succes met jullie weigeraartjes. Ondanks alle begrip voor het waarom (warme, vertrouwde mama is natuurlijk fijner als je dat gewend bent), is het knap lastig praktisch gezien.
Vivi; ikzelf dacht ook supernuchter er in te staan, maar toen het bij eerste in het begin niet goed ging was ik ineens super overstuur. Alle begrip voor je gevoel wat dat betreft. En ondanks dat het misschien niet zo voelt voor je, ben je echt een superubermama om je zo in te zetten voor mamamelk voor je kleintje O+
pi_170489370
Selvaria, misschien een superdomme opmerking van mijn kant, maar weet je zeker dat het honger is waardoor het savonds zo moeilijk loopt?
Je verhaal deed me denken aan de tijd waarin ik tevergeefs probeerde mijn mannetje te laten clusteren. Hij was dan jengelig en prikkelbaar en hapte dan wel aan om al snel weer los te laten en hartverscheurend te huilen. Ik wist me geen raad tot me een keer opviel dat hij wel melk binnenkreeg en juist daarna in paniek raakte. Hij bleek heel moe en te willen slapen :@. Vooral bij verkouden e.d. kunnen ze het ooit lastig vinden te drinken en de voorkeur geven aan slaap op zo'n moment. Het veel komen snachts klinkt in dat verband ook bekend. Wanneer wat slaap achter de kiezen en dus rustig (en hongerig) werd er dan wel gedronken.
pi_170490699
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:24 schreef Molo het volgende:
Hoezo emotioneel?
Wat anderen ook al zeiden :P maar aanvulling van mijn kant; ik ben sowieso wel een emotioneel persoon, maar reageerde toch sterker dan verwacht op de borstvoeding. Zat ik daar huilend op de wc na de eerste dramatische nacht. Hello hormones zullen we maar zeggen.
M werd een tijdje heel boos als ze de borst alleen maar in de buurt kwam. Overtrekken, krijsen enzo. Ik voelde me daardoor zo afgewezen en verdrietig. Nu is ze niet meer in paniek als ze de borst ziet en heb ik het wel een plaatsje kunnen geven, maar het fulltime kolven vind ik soms zo vermoeiend dat ik bij een hypothetische tweede het anders zou aanpakken en het live voeden langer zou proberen te doen.

Selvaria :* Dat klinkt heel zwaar ;( Hopelijk snapt ze de fles snel zodat je rust kunt vinden. Heb je een cupje al eens geprobeerd?
Misschien dom hoor, maar werkt het misschien om de fles te geven wanneer ze slaperig is of slaapt? Toen M nog niet altijd de borst weigerde dronk ze 's nachts altijd het beste omdat ze dan erg slaperig was, dus ik dacht misschien werkt dat andersom ook wel.
Veel sterkte in ieder geval :*
pi_170492307
Dat was ook gewoon een akelige situatie Miez. Fijn dat je het een plastsje hebt kunnen geven :*
pi_170492338
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:01 schreef Vosje6 het volgende:
Selvaria, misschien een superdomme opmerking van mijn kant, maar weet je zeker dat het honger is waardoor het savonds zo moeilijk loopt?
Je verhaal deed me denken aan de tijd waarin ik tevergeefs probeerde mijn mannetje te laten clusteren. Hij was dan jengelig en prikkelbaar en hapte dan wel aan om al snel weer los te laten en hartverscheurend te huilen. Ik wist me geen raad tot me een keer opviel dat hij wel melk binnenkreeg en juist daarna in paniek raakte. Hij bleek heel moe en te willen slapen :@. Vooral bij verkouden e.d. kunnen ze het ooit lastig vinden te drinken en de voorkeur geven aan slaap op zo'n moment. Het veel komen snachts klinkt in dat verband ook bekend. Wanneer wat slaap achter de kiezen en dus rustig (en hongerig) werd er dan wel gedronken.
Nee hoor, zeker geen domme opmerking. Ze had alleen 2 uur daarvoor nog gedronken, dus ik wilde haar nog even een slokje geven voor het slapen omdat ik dacht dat ze wel honger zou hebben. Achteraf is ze in slaap gevallen zonder ook maar iets te drinken en sliep ze tot 1 uur. :? Misschien heb je dus gewoon gelijk.

Ze is echt wekenlang 's avonds rond half 9 aan de borst in slaap gevallen en dronk dan altijd heel veel, sinds deze week heeft ze dus schijnbaar haar gebruiksaanwijzing herschreven. :+

Miez, het cupje komt hopelijk vandaag aan. Ik ben heel benieuwd of ze daar wel uit wil drinken.
pi_170492439
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 08:01 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Nee hoor, zeker geen domme opmerking. Ze had alleen 2 uur daarvoor nog gedronken, dus ik wilde haar nog even een slokje geven voor het slapen omdat ik dacht dat ze wel honger zou hebben. Achteraf is ze in slaap gevallen zonder ook maar iets te drinken en sliep ze tot 1 uur. :? Misschien heb je dus gewoon gelijk.

Ze is echt wekenlang 's avonds rond half 9 aan de borst in slaap gevallen en dronk dan altijd heel veel, sinds deze week heeft ze dus schijnbaar haar gebruiksaanwijzing herschreven. :+

Miez, het cupje komt hopelijk vandaag aan. Ik ben heel benieuwd of ze daar wel uit wil drinken.
Dat eerste is heel herkenbaar, mijn andere kinderen wilden ook altijd wel een slokje om in slaap te vallen, maar deze kan echt woest worden als er melk komt. Sinds ik dat weet scheelt het ook veel frustratie van ons allebei...

En moet dat cupfeeden echt met een speciaal cupje? Of is elk klein bakje geschikt?
pi_170492473
Geen idee Marel, ik heb er een met zo'n kleine schenktuit besteld.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 26 april 2017 @ 08:55:47 #120
269689 crew  Viv
pi_170492721
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:58 schreef Miezziej het volgende:
M werd een tijdje heel boos als ze de borst alleen maar in de buurt kwam.
ZZ hapt tegenwoordig graag naar mijn borst als ik een shirtje aan heb, maar wordt vervolgens boos als ik het shirtje uittrek. Baby's... :')
quote:
het fulltime kolven vind ik soms zo vermoeiend dat ik bij een hypothetische tweede het anders zou aanpakken en het live voeden langer zou proberen te doen.
Een hypothetische tweede krijgt hier alleen borstvoeding als het een natuurtalentje is, dat fulltime kolven kan hij/zij echt vergeten. :{w De kans dat de oudste en de baby meerdere malen per dag tegelijkertijd slapen of zelf spelen lijkt me nihil.
quote:
Toen M nog niet altijd de borst weigerde dronk ze 's nachts altijd het beste omdat ze dan erg slaperig was, dus ik dacht misschien werkt dat andersom ook wel.
Ja, hier was de laatste keer aan de borst een paar weken terug, tijdens de oorontsteking, toen was ze ineens niet meer eigenwijs genoeg om zich af te zetten. :D
pi_170493312
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah ok. Ja ik zie borstvoeding met name als voeding voor de baby, dat is wellicht anders dan.
Fulltime kolven is wel loeizwaar trouwens
Ik ben vrij rationeel, maar heb tranen met tuiten gehuild toen T de borst weigerde. En ik vind het nu nog lastig als hij niet wil drinken. Ik geloof dat hij langzaam aan het afbouwen is, en dat is (rationeel) ook prima, maar toch.
pi_170493663
Herkenbaar hoor, die emoties bij bv. Bij N. had ik na 6 weken besloten dat ik het echt zat was en begon ik af te bouwen door alleen de druk nog af te kolven. Twee dagen later had ik huilend de lk aan de telefoon omdat ik zo'n spijhijt :'( had. :')

Uiteindelijk heb ik toen nog tot 10 maanden doorgevoed, maar mijn productie is toen nooit weer 100% goed gekomen.
pi_170493747
Ik heb een bijter :X
Het was al eens sporadisch maar vannacht en daarnet ook kaakjes klem om de tepel tot meerdere keren toe.
En het doet verrekte zeer, moest er gewoon van huilen.
Vraag me af waardoor ze het doet, maar even in de gaten houden.
  woensdag 26 april 2017 @ 10:47:26 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_170494578
Tanden?
Niet tof iig :*
disclaimer
pi_170494724
Nu al? Ze is morgen pas 4 maanden
  woensdag 26 april 2017 @ 10:57:18 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_170494751
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:55 schreef BlueEyes het volgende:
Nu al? Ze is morgen pas 4 maanden
dat was de mijne ook. 17 weken exact.
disclaimer
pi_170494960
Nu beet F ook steeds in tandenkrijg periodes, maar die kreeg ze pas bij 9 maanden.
Straks maar eens een vinger door het mondje halen :X
Was hier nog niet aan toe geloof ik
pi_170496949
Ik had gisteren melk uit de vriezer gehaald voor KDV dag vandaag, maar F is ziek en J piept ook gezellig, dus zijn ze een dagje thuis.
Ik heb voor F net pannenkoekjes gemaakt van de melk aangezien ik liever live voed en de melk niet weg wil gooien.
Ontbijt was drama, maar nu de pannenkoeken (alleen melk en bloem)
MAMA MAMA MAMA! Dat zijn lekkere pannenkoeken! O+
pi_170497019
Kan ook door een te harde tsr of een te langzame tsr. Ik word sinds een paar dagen ook gebeten. Als hij geen honger meer heeft, gaat 'ie kletsen en lachen,maar dan wel met tepel in zijn mond. Dus ja, daar zit nog wel eens een kaakklem bij :') }:|
pi_170497736
Ik kom even tussendoor met een vraag hoor; ik ben een weekend weggeweest zonder dreumes, die was thuis bij papa. Daar kreeg hij dus geen live bv, ging allemaal prima. Normaliter dronk hij nog 2 a 3 keer per dag. Ik heb dus maar braaf 2 keer per dag gekolfd afgelopen weekend om het op gang te houden..

Maar 8)7 , sinds ik thuis ben weigert meneer mijn borst. Hooguit wil hij wel in mijn tepel bijten ( :X ), maar daarmee houdt het wel op. Dus nu kolf ik maar weer, maar zou ik daar nu ineens mee kunnen ophouden? Dus van 2x per dag naar 0? Dreumes is nu (bijna) 18 maanden.. Ik wilde nog niet stoppen met bv geven, maar als mijn kind niet meer wil heb ik weinig zin in weer steeds kolven...

Verder: emotioneel over bv, check. Ik vind het heel verdrietig dat W. nu zo borstweigert, ondanks dat hij al zo "groot" is en ik al 18 maanden bv heb mogen geven. Rationeel is het allemaal helemaal prima. Maar emtioneel was ik hier nog niet helemaal aan toe.. :@
pi_170498654
Sillie, het antwoord heb je als je het probeert. Bij ongemakkelijke stuwing even de druk eraf halen.
  woensdag 26 april 2017 @ 13:54:39 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170498798
Maar, wat ik oprecht niet snap, wat is er dan precies emotioneel aan? Dit is per persoon ook anders neem ik even gemakshalve aan nu.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_170498919
Omdat je er veel energie in stopt en je best doet om het te laten slagen, omdat je je baby graag de beste voeding geeft. Geen rocket science.
pi_170499012
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:54 schreef Molo het volgende:
Maar, wat ik oprecht niet snap, wat is er dan precies emotioneel aan? Dit is per persoon ook anders neem ik even gemakshalve aan nu.
Wat Wup al zegt. En daarnaast is voor mij bv zoveel meer dan voeding. Het is troost, ontspanning en geborgheid bieden aan je baby. En natuurlijk zijn er nog tig andere manieren om dat te bieden, maar voor ons is (of was) bv er echt één van.
  woensdag 26 april 2017 @ 14:08:31 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170499120
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:59 schreef WupWup het volgende:
Omdat je er veel energie in stopt en je best doet om het te laten slagen, omdat je je baby graag de beste voeding geeft. Geen rocket science.
Tov kolven dus bedoelde ik, maar goed
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 26 april 2017 @ 15:09:07 #136
269689 crew  Viv
pi_170500431
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:08 schreef Molo het volgende:
Tov kolven dus bedoelde ik, maar goed
Met kolven is het gedeelte "je baby graag de beste voeding geven" wel opgelost, het emotionele zit voor mij in het mislopen van mooie ervaringen zoals het euforische gevoel van "Mijn baby en ik snappen elkaar, wij kunnen dit! O+", en ook in een gevoel van falen, dat zoiets simpels als je kind voeden niet op de normale manier kan.
pi_170500572
Wat sillie en vivi zeggen inderdaad. Het voelde alsof ik faalde, alsof ik M niet kon geven wat ze nodig had (troost, geborgenheid etc).
Daarnaast ben ik toch zo'n 2-3 uur per dag bezig met kolven en moet ik haar daarnaast nog de fles geven. Dat is soms best vermoeiend.

Iedere vrouw is natuurlijk anders, sommige denken misschien 'nouja het lukt niet (meer), jammer dan', maar voor mij was het best emotioneel en moeilijk.
pi_170500778
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Tov kolven dus bedoelde ik, maar goed
Voor mij was het heel persoonlijk. Toen T mijn borst weigerde voelde het alsof hij mij weigerde.
pi_170500897
In mijn zwangerschap had ik me ook voorgenomen bv te gaan geven, maar als het niet lukt dan niet, dan over naar kv en was het ook helemaal prima, zei ik. Tot het einde van de zwangerschap naderde en de bv langzaam op gang kwam. Ik heb die eerste weken zo veel gehuild, omdat het niet leek te lukken. Het leek me zo fantastisch, intiem en knus om een baby aan de borst te hebben. Een momentje te hebben die alleen jij en je baby hebben O+
Ik ben een van de gelukkigen waarbij het gelukkig wel is gelukt (hetzij met nodige trukendoos) en ik zou het geen moment willen missen.
Het is echt een groot emotioneel ding waarvan ik de heftigheid van de bijkomende emoties niet had kunnen voorzien. Voor iemand die bewust voor kv heeft gekozen (zonder medische reden) is hier niets van te snappen, merk ik in mijn omgeving.
Het ding met borstvoeding is ook dat je niet kunt proberen of het lukt (wat ik me dus wel had voorgenomen), het is echt hard werken, anders slaagt het sowieso niet.
  woensdag 26 april 2017 @ 16:02:24 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_170501553
Nou, het is gelukkig niet voor iedereen hard werken. Het is natuurlijk erg kloten als het wél zo is maar ik herken mezelf daar niet in.
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 26 april 2017 @ 16:09:36 #141
269689 crew  Viv
pi_170501714
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:02 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, het is gelukkig niet voor iedereen hard werken. Het is natuurlijk erg kloten als het wél zo is maar ik herken mezelf daar niet in.
Klopt, je hebt mensen waarbij het bijna als vanzelf gaat, mensen waarbij het na hard werken toch nog lukt en mensen waarbij het na hard werken alsnog niet lukt. Beetje hetzelfde idee als met zwanger worden.
pi_170501715
Ook de eerste weken niet? Het gaat hier gelukkig ook heel soepel, maar de eerste weken waarin het pijnlijk/gevoelig is en de voedingen heel lang duren vond ik het wel zwaar zonder dat er extra problemen waren. Maar dat is misschien meer hard werken zoals je sowieso doet als je een baby hebt ;) ik snap het wel, het klinkt als iets zo natuurlijks maar het gaat niet bij iedereen zo soepel. Vaker niet dan wel, lijkt het soms.

Even bijregelen hier na productiedip toen ik ziek was en zij ook een beetje. Nouja prima.
pi_170501726
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:02 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, het is gelukkig niet voor iedereen hard werken. Het is natuurlijk erg kloten als het wél zo is maar ik herken mezelf daar niet in.
True. En het is ook maar net wat je zelf onder hard werken verstaat.
  woensdag 26 april 2017 @ 16:12:37 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_170501780
Alleen de eerste drie dagen eigenlijk, Heliotrope. Maar zodra de melk stroomde was dat echt over.
Mijn kinderen happen ook niet aan, die slobberen de tepel naar binnen. Maar mijn lichaam accepteert dat op de een of andere manier :')

(Dit zeg ik niet om mensen af te troeven he, maar meer om ook de andere kant eens te belichten ;) ik gun dit vooral iedereen!)
disclaimer
pi_170502224
Ja, positieve (of nou ja positief, minder moeizame) ervaringen moeten er ook zijn, daar valt alleen vaak minder over te melden ;)

Mijn baby (4 maanden) raakt sinds een tijdje steeds afgeleid. Liever naar spelende grote zus kijken dan rustig drinken :D meteen de nachtvoeding(en) ook weer terug, maar dat is vast ook het ziek zijn.
pi_170502339
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:12 schreef Stormqueen het volgende:
Alleen de eerste drie dagen eigenlijk, Heliotrope. Maar zodra de melk stroomde was dat echt over.
Mijn kinderen happen ook niet aan, die slobberen de tepel naar binnen. Maar mijn lichaam accepteert dat op de een of andere manier :')

(Dit zeg ik niet om mensen af te troeven he, maar meer om ook de andere kant eens te belichten ;) ik gun dit vooral iedereen!)
:W +1
pi_170502384
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:30 schreef Heliotrope het volgende:
Ja, positieve (of nou ja positief, minder moeizame) ervaringen moeten er ook zijn, daar valt alleen vaak minder over te melden ;)

Mijn baby (4 maanden) raakt sinds een tijdje steeds afgeleid. Liever naar spelende grote zus kijken dan rustig drinken :D meteen de nachtvoeding(en) ook weer terug, maar dat is vast ook het ziek zijn.
Nogmeer +1
Ik voed haar ook af en toe bewust boven om te zorgen dat er rustig gedronken wordt en ik geen gedraaide tepels heb en zij geen nekhernia :')
pi_170502459
Nou ja, en een deel perceptie ook. Ik vind het niet belastend om elk uur of elke twee uur te voeden. Hoort er voor mij gewoon bij. Maar ik weet ook dat er zat vrouwen zijn die graag zo snel mogelijk 3-4 uur of langer ertussen willen. En als je baby dan elke twee uur komt, dan is dat heel zwaar.
  woensdag 26 april 2017 @ 17:03:44 #149
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170502915
Het is lastig uit te leggen... Deels de zekerheid dat je altijd eten bij de hand hebt, i.p.v. te moeten nadenken over flesjes meenemen. En dat je je kind altijd kan troosten.
Deels het gevoel dat je lichaam dat kan waar het voor gemaakt is :) zeker omdat mijn bevalling niet zo goed ging, had ik een dubbele teleurstelling gehad als de bv ook niet gelukt was.
En natuurlijk het ultieme knuffelgevoel :)
Bij mij ging de bv op zich prima, na flink wat pijn in de eerste maand. En ik heb altijd live kunnen voeden, dus geen gedoe met flesweigeren en kolven op het werk.
Tja, en dat ze nu met 20 maanden zowat elk uur aan de borst wil ("mama zitte stoel, melk dinke"!), daar geniet ik dan nog maar ff van O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 26 april 2017 @ 17:09:55 #150
269689 crew  Viv
pi_170502998
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:03 schreef SaskiaR het volgende:
Deels het gevoel dat je lichaam dat kan waar het voor gemaakt is :) zeker omdat mijn bevalling niet zo goed ging, had ik een dubbele teleurstelling gehad als de bv ook niet gelukt was.
Andersom troost ik mij met de gedachte dat zwanger worden, zwanger zijn en bevallen hier wél van een leien dakje ging, onder het mom van je kan niet alles hebben. :@
  woensdag 26 april 2017 @ 17:15:30 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_170503095
Ik hoop gewoon dat het bij een eventuele tweede wel soepel gaat, vivi! :*
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 26 april 2017 @ 17:41:55 #152
269689 crew  Viv
pi_170503552
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:15 schreef Stormqueen het volgende:
Ik hoop gewoon dat het bij een eventuele tweede wel soepel gaat, vivi! :*
Thanks! O+ Dat maakte het hier extra beladen: wij hebben geen plannen voor een tweede. Dat het niet goed lukte betekende dus meteen dat ik niet ging meemaken hoe fijn het kan zijn. Het was ook één van mijn belangrijkste redenen om fulltime te kolven: zolang mijn melkproductie op peil bleef was die deur niet voorgoed gesloten.
pi_170504510
Voed je helemaal niet meer live, Vivi? Dacht dat je af en toe nog probeerde.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 26 april 2017 @ 21:41:04 #154
269689 crew  Viv
pi_170509131
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:41 schreef Mies_poes het volgende:
Voed je helemaal niet meer live, Vivi? Dacht dat je af en toe nog probeerde.
Dat deed ik inderdaad, omdat ze nog maanden heel fanatiek bleef zoeken. O+ Op een gegeven moment werd het alleen steeds minder gezellig, ze stribbelde dan tegen of ze werd boos bij het aanleggen. Als ik haar dan zelf aan liet happen, maakte ze een nog kleinere hap dan voorheen. Dat vond ik op zich nog prima, maar op een gegeven moment ging ze al meteen huilen als ze de borst zag. Ik denk dat ze steeds minder goed snapte wat de bedoeling was en dat het haar frustreerde.
  woensdag 26 april 2017 @ 22:46:08 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_170510698
Borstvoeding kan heel emotioneel beladen zijn ja. Ik heb staan janken toen ik niet genoeg melk had voor twee en moest bijvoeden met kv. En ik heb niks tegen kv want mijn oudste heeft het er ook prima op gedaan :? En toen had ook niet het gevoel dat ik faalde.

En respect voor iedereen die fulltime kolft! :*
pi_170553348
En, hielp het cupje, Selvaria?
pi_170554550
Hij kwam vanavond binnen en we hebben hem toen gelijk geprobeerd. Ze hoefde niet gelijk te huilen, maar ze spuugde toch wel weer heel veel melk uit. Ze lijkt alles dat niet uit de borst komt gewoon niet te herkennen als voeding. Uiteindelijk moest ze ook weer heel hard huilen toen we het te lang probeerden. Morgen nog maar een poging.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 28 april 2017 @ 23:12:10 #158
269689 crew  Viv
pi_170559734
Je weet het vast wel, maar voor de zekerheid: met een cupje moet ze het er zelf uitlikken, als een katje. Het is niet de bedoeling dat je de melk in haar mond giet.
pi_170559920
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 10:34 schreef WupWup het volgende:
Je weet het vast wel, maar voor de zekerheid: met een cupje moet ze het er zelf uitlikken, als een katje. Het is niet de bedoeling dat je de melk in haar mond giet.
Oh, dankjewel. :@
pi_170559988
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 10:51 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Oh, dankjewel. :@
:*
Alleen maar positief toch, dan kan het best dat ze het alsnog pikt via cupje :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 29 april 2017 @ 10:56:54 #162
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170559991
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 10:34 schreef WupWup het volgende:
Je weet het vast wel, maar voor de zekerheid: met een cupje moet ze het er zelf uitlikken, als een katje. Het is niet de bedoeling dat je de melk in haar mond giet.
Dat wist ik ook niet, ik zou juist geneigd zijn om er (heel kleine beetjes) in te kieperen. Tegen verslikken is dat zeker? Maar snappen ze dat wel, zelf likken?

edit: ik vond deze link
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_170560100
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 10:56 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dat wist ik ook niet, ik zou juist geneigd zijn om er (heel kleine beetjes) in te kieperen. Tegen verslikken is dat zeker? Maar snappen ze dat wel, zelf likken?

edit: ik vond deze link
Hier een voldragen baby (wel dysmatuur) die ook likte :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_170560998
Hier een grote meer-dan-voldragen baby die ook likte O+ Ik zie het nog voor me: in een grote deken gefrommeld, alleen het gezichtje te zien en dan likjes uit dat cupje.. Net een katje O+

Als ik over borstvoeding en emoties moet schrijven ben ik morgen nog niet klaar, dus ik begin er maar niet aan :@
pi_170562317
M. werd in het ziekenhuis ook bijgevoed met een cupje. Zo schattig hoe ze de melk eruit likte O+
pi_170666545
Dinsdag bij weegspreekuur geweest. iniminie is na 2,5 week terug op (en over!) geboortegewicht. De borstvoeding 'doet t' :D Zo dat werkt motiverend zeg...kijk nu uit naar elke voeding haha.

Ze geeft wel na elke voeding een beetje terug. is dat een teken dat ze teveel drinkt of is dat gewoon een kwestie van dat t maagklepje nog niet goed sluit ofzo...?
pi_170666822
Beide ;) Ik vind het wel een handige graadmeter. Mondje terug = goed afgetankt.
pi_170667153
Fijn, kooks! *O*
  woensdag 3 mei 2017 @ 21:40:33 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_170667751
Go kooks!
disclaimer
pi_170669247
Wat fijn kooks! Ik vond dat ook altijd zo'n opluchting. Ondanks dat je vaak wel aanvoelt of het goed loopt of niet.

Lastig Selvaria! Ik hoop dat ze het cupje alsnog gaat snappen :*.

Hier is het borstvoedingstijdperk echt ten einde. Het was al zeer minimaal de laatste 2/3 maanden, hij dronk nog maar 1x per 5 dagen ongeveer. Maar ja, als je zo weinig drinkt, loopt de productie natuurlijk ook terug. En toen begon hij te klagen dat het op was. "Nee melk!" De wil om te drinken was er nog wel, maar na 2x zuigen werd opgegeven.

Inmiddels vraagt hij er nog wel eens naar, maar hij snapt het gewoon al niet meer. De drinktechniek is vergeten, zo raar dat dat al binnen een paar weken zo kan gaan. Hij is er soms wel gefrustreerd door, vooral omdat hij er alleen om vraagt als hij moe is of verdrietig. En dan eigenlijk de borst nodig heeft, maar dat niet lukt. Dat vind ik wel rot. Maar verder is het goed zo. Ik had gedacht dat de laatste baby langer zou drinken (geen nieuwe zwangerschap die productie doet stoppen), dus het is wel een afscheid dat voor mij nog niet gehoeven had. Maar ruim 2 jaar is een prachtige tijd en daar ben ik heel trots op. Kleine ukjes worden groot O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_170669719
Alle reden om trots te zijn, Phaidra!
pi_170680208
Kooks wat fijn! Kleine mondjes terug was voor mij ook altijd een geruststelling qua vulniveau ;)
Phaidra, ruim twee jaar is prachtig. Gek hoe snel dat vermogen om te drinken verdwijnt ja. Had ik ook met mijn eerste; die was tijdens mijn zwangerschap gestopt, maar wilde iets later toch nog een keer proberen. Lag ze daar met een raar bekkie te kijken zo van 'Huh? Hoe deed ik dat nou?' :D
Hier met 15 mnd wil mannetje nog wel regelmatig drinken, maar het wordt gestaag minder melk. Meneer eet als een bootwerker dus ik beschouw de borst nu maar als troostmiddel, slaapmiddel en gezondheidsdrankje. Ben benieuwd hoe lang hij nog blijft drinken
pi_170681864
hier is het ver gedaan denk ik. tijdens de zkh opname is hij veel bijgevoed want te weinig melk door de borstontsteking en pijn door die rot spruw. ik heb toen niet conseqeunt gekolfd en nog steeds niet. ik leg hem nog een keer of 5 aan per 24 uur en hij drinkt ook wel maar echt maar 5 minuutjes en daarna weigert hij en wil hij de fles.. ik merk dat ik na een hele nacht niet voeding geen stuwing meer heb en de toeschietreflex duurt ook steeds langer.

wNneer hij wel aanhapt doet het nog altijd pijn door die rot spruw en door de ab kuur duurt dat ook nog even. ene kant vind ik het prima. anderzijds baal ik toch wel alleen ik kan me er niet toezetten hem vaker aan te leggen en meer te kolven. de pif is eruit wn ik merk dat het me allemaal wat zwaar valt sinds het ziekenhuis :(
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 4 mei 2017 @ 15:03:48 #174
269689 crew  Viv
pi_170682927
Sam wat hebben jullie veel tegenslagen gehad. Je hebt er keihard voor gewerkt en J heeft toch maar mooi 6 weken moedermelk binnengekregen! :*
pi_170692632
Ja precies Sam, respect voor hoe je er voor gestreden hebt!

En Phaidra, wat een mooie periode!
pi_170702003
Sam, het is je gegund dat het een keer wat makkelijker wordt allemaal :*
pi_170702707
Gisteren heb ik mijn eerste werkdag weer gehad en baby heeft prima uit de fles gedronken *O* Als bonus heb ik ook nog net iets meer gekolfd dan er op is gegaan, dus dat is een goed begin. En dan vermeld ik maar even niet dat ik vergeten was de kolf op te laden, spuugdoekjes in te pakken en het icepack nog in de vriezer lag :')
pi_170704268
Wat lekker WupWup! Zo'n eerste dag weer werken is het geen wonder dat er af en toe wat bij inschiet natuurlijk :Y
pi_170704422
Net een interessant telefoongesprekje gehad met vrouwelijke huisarts die samenwerkt met de mijne. Het ging over de syntocinon spray die ik tot mijn verrassing niet mee kreeg vanochtend bij de apotheek ivm notitie van mijn huisarts over herevaluatie ivm langdurig gebruik met ook nog eens erbij dat ik vast geen bv meer gaf :'). Kwam neer op een 'tja het blijven mannen he?' En 'zoals jij het gebruikt (sporadisch bij langzame tsr door menstruatie) zie ik geen probleem'. Wel interessant joh: zij vertelde dat er volgens de bijsluiter voor artsen letterlijk sprake was van ' niet langer dan 1 week postpartum gebruiken (ivm risico's afhankelijkheid en uitblijven natuurlijke tsr) :X.
pi_170705197
Fijn, Wup, dat fles goed ging! Hoe vond je het om weer te werken?

Sam, wat heb je er hard voor gewerkt met alle tegenslag! Ik hoop dat jullie nog een paar mooie borstvoedingsmomenten mee mogen maken. En, als je het leuk vindt, laat dan nog een mooie foto maken...

Wat blijft het toch bijzonder als zorgverleners wel iets te zeggen hebben over borstvoedingsondersteunende zaken (zoals voorschrijven medicatie), maar er veel te weinig kennis van hebben! Heb je nu wel de spray gekregen, Vosje?

Hier nog steeds met veel plezier en gemak borstvoeding, maar geen vorderingen met de fles }:| . Nog 4 weken tot m'n eerste halve werkdag en nog 6 tot m'n eerste werkdag, tijd zat toch nog? O-)
pi_170706048
Als het goed is krijg ik hem de volgende keer dat het ervan komt naar de apotheek te gaan wel mee :Y, maar nu dus nog niet in huis. Blijft voor mijn gevoel een dingetje dat artsen niet veel van vrouwendingetjes lijken te weten behalve als het vrouwen zijn :'). Heb paar maal in het verleden onverrichterzake aangeklopt bij huisartsenpost ivm vreselijke pijnen (waarschijnlijk spanning rondom eileiders tgv medicatie), en werd na kort bevoelen buik zo weggestuurd. Van vrouwelijke arts kreeg ik na nog eens een nacht zonder slaap, met vreselijke pijn waarvan ik zelfs af en toe moest spugen, direct een of andere 'pam' voorgeschreven 'voor het geval dat' :D.
pi_170706126
Marel: tijd zat hoor. Die van mij deed 1 week vantevoren 1 flesje na veelvuldig weigeren en zoop na een korte rommelperiode op het kdv altijd alles leeg wat meeging :').
In het uiterste geval komt het niet goed met fles, maar dat schijnt ook op te lossen te zijn :)
  vrijdag 5 mei 2017 @ 16:05:37 #183
73386 Fazz
onderweg
pi_170707355
Wat fijn Wup! Hele geruststelling als het meteen goed gaat :s)

Sam, respect voor je doorzettingsvermogen hoor :*

Vanaf welke leeftijd is oefenen met de fles ook al weer aan te raden? Ik heb nog 3 maanden voordat ik weer ga werken :o *O* dus wat dat betreft geen haast, maar ik had me wel voorgenomen mezelf meer 'vrije' tijd te gunnen :7

Gisteren was ik op pad met peuter & baby naar een museum. Multitasken ging prima 8-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170725462
Zo'n dag....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 14:36:29 #185
327807 Mariposas
יה&#14
pi_170725592
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 12:39 schreef WupWup het volgende:
Gisteren heb ik mijn eerste werkdag weer gehad en baby heeft prima uit de fles gedronken *O* Als bonus heb ik ook nog net iets meer gekolfd dan er op is gegaan, dus dat is een goed begin. En dan vermeld ik maar even niet dat ik vergeten was de kolf op te laden, spuugdoekjes in te pakken en het icepack nog in de vriezer lag :')
Oh, dat vond ik altijd het vervelende aan kolven: dat je er zo op moet letten of je alles wel mee en terug neemt.
Fijn en 'fijn' begin in elk geval van je 1e werkdag!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_170727578
Oh blue ;(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 6 mei 2017 @ 17:09:44 #187
269689 crew  Viv
pi_170728175
Wat knus Fazz O+
Blue, shit! Ben je veel melk verloren? -O-
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:36 schreef Mariposas het volgende:
Oh, dat vond ik altijd het vervelende aan kolven: dat je er zo op moet letten of je alles wel mee en terug neemt.
Ja, en al helemaal als je thuis ook kolft. Ik word er echt neurotisch van af en toe, dat ik in de trein zit en denk "Crap, volgens mij heb ik onderdeel X niet mee". Tot nu toe nog nooit iets vergeten. :')
pi_170728215
Het was mn hele opbrengst van 160ml :{
pi_170731250
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 17:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat knus Fazz O+
Blue, shit! Ben je veel melk verloren? -O-

[..]

Ja, en al helemaal als je thuis ook kolft. Ik word er echt neurotisch van af en toe, dat ik in de trein zit en denk "Crap, volgens mij heb ik onderdeel X niet mee". Tot nu toe nog nooit iets vergeten. :')
Ik ben er op werk weleens achter gekomen dat ik niet genoeg flesjes had meegenomen :')
Toen had ik het maar overgegoten in een leeg waterflesje :@

Wat zonde Blue ;(
pi_170734341
Wat zonde, Blue... Ik vrees dat dat met mijn instabiele slaaptekort humeur wel een huilpartij zou worden. Heb jij het droog gehouden?
pi_170734679
Ik had stress door drukke dienst, moest nog van alles en bijna 14u nog niet gelunched dus alles in 1 gedaan, kolfde echt met moeite en bewust standje relax zien te komen alles bij elkaar.
En toen dat flesje viel was het echt zo van jahoor die kan er ook wel, even huilen idd van alles en weer door.

En bij thuiskomst werd een baby in mijn armen geduwd: ze heeft dorst!
Die had dus 12 uur niks gedronken want besloten solidair te doen mewt Noudje en L
Team weigerdefles is compleet }:|
  zaterdag 6 mei 2017 @ 22:38:56 #192
73386 Fazz
onderweg
pi_170734895
Au... wat zonde Blue -O-

En arm mupke; 12 uur niet gedronken :o Dat wordt vannacht inhalen zeker :{
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 6 mei 2017 @ 22:51:09 #193
269689 crew  Viv
pi_170735114
Damn Blue, wat een dag! :X Dat flesweigeren is nieuw of niet? :o
pi_170735185
Ah nee Blue, wat een dag en dan ook nog gedoe met de fles. :{ Hopelijk was ze gewoon eenmalig opstandig en snapt ze het de volgende keer wel weer. :*
pi_170738636
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 7 mei 2017 @ 09:17:32 #196
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170738879
Geniale foto Selvaria! Maar nog leuker dan haar imitatie vind ik eigenlijk het patroon op haar jurk :o O+
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_170740072
:* voor de baaldag Blue; das afzien zo'n dag.
Selvaria, monkey see, monkey do O+ en wat een fijn meissie met die pluizehaartjes zo O+
Gister voor het eerst vanaf 11:00 tot 20:00 niet gevoed (want Efteling), simpelweg niet aan gedacht en werd ook niet om gevraagd, want muziek en zoveel te zien O+. Ging goed verder dus ach
  zondag 7 mei 2017 @ 12:51:40 #198
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_170742030
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 09:17 schreef Lemijn het volgende:
Geniale foto Selvaria! Maar nog leuker dan haar imitatie vind ik eigenlijk het patroon op haar jurk :o O+
dit ja _O_
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_170744529
Hier een beetje zorgen. M drinkt goed, is voldaan na een voeding en tevreden. Groeit keihard in de lengte maar in gewicht niet genoeg. Laatste weging maar 110 gram. Hij is alert en er zijn meer dan voldoende poep- en plasluiers.
pi_170744645
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 09:17 schreef Lemijn het volgende:
Geniale foto Selvaria! Maar nog leuker dan haar imitatie vind ik eigenlijk het patroon op haar jurk :o O+
Dit :D O+
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')