abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 20 april 2017 @ 19:42:46 #76
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170360036
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:34 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Soms, maar vaker empowering. Kijk naar Vegeta. :s)
Vegeta is koning der koningen. Maar hij heeft wel zijn familie & vrienden. Heeft zelfs een keer kamikaze gepleegd voor ze. 😜
Pain is temporary, Pride is forever.
  donderdag 20 april 2017 @ 19:49:11 #77
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170360291
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Vegeta is koning der koningen. Maar hij heeft wel zijn familie & vrienden. Heeft zelfs een keer kamikaze gepleegd voor ze. 😜
(De oude) Vegeta is nogal een sto´cijnse loner die zichzelf niet verliest in sociale relaties, maar alleen maar denkt aan hard werken en zijn doelen boven alles stelt. Verantwoordelijkheid bij zichzelf leggen als hij verloor om vervolgens harder te trainen. Precies mijn waarden. Maar goed, dit gaat off topic. Wil alleen maar aangeven dat ik probeer om een positieve draai te geven aan mijn OPS en dat Vegeta dat enigszins illustreert.
pi_170360383
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:38 schreef Whooshbz het volgende:

[..]

ken je mensen die zo'n persoonlijkheidsstoornis hebben? Of weet je niet goed hoe dat eruit ziet
Ja kun je ontwijkende persoonlijkheid een beetje definieren?
  donderdag 20 april 2017 @ 19:53:27 #79
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170360442
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:49 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

(De oude) Vegeta is nogal een sto´cijnse loner die zichzelf niet verliest in sociale relaties, maar alleen maar denkt aan hard werken en zijn doelen boven alles stelt. Verantwoordelijkheid bij zichzelf leggen als hij verloor om vervolgens harder te trainen. Precies mijn waarden. Maar goed, dit gaat off topic. Wil alleen maar aangeven dat ik probeer om een positieve draai te geven aan mijn OPS en dat Vegeta dat enigszins illustreert.
Vegeta is nog steeds mijn lievingskarakter ooit. Voor dezelfde reden dat jij hem mocht, mag ik hem ook. Ik heb ook veel respect voor Naruto.

maar on topic:

Ik heb geen OPS of andere persoonlijkheidsstoornis. Ken wel iemand die dat had en ben hem ook gaan bezoeken in een kliniek. De jongen had een goede hart. Wel heel veel trots en moeite om in anderen in te leven.

Eigenlijk kan ik boos worden op dit soort dingen, want die mensen waren allemaal slachtoffers van een harde omgeving en konden nergens steun of begrip vinden.
pi_170360502
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:49 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Vegeta wordt in mijn ogen gedreven door machtshonger. Het enige wat Vegeta socialer maakt is Goku. Die is namelijk altijd 1 stap sterker. Hierdoor kan Vegeta niet anders dan meegaan met de malligheid van Goku. Anders mist hij mischien iets om sterker te worden.
  donderdag 20 april 2017 @ 20:06:32 #81
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170360876
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:55 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Vegeta wordt in mijn ogen gedreven door machtshonger. Het enige wat Vegeta socialer maakt is Goku. Die is namelijk altijd 1 stap sterker. Hierdoor kan Vegeta niet anders dan meegaan met de malligheid van Goku. Anders mist hij mischien iets om sterker te worden.
Ik vind sowieso Naruto characters een betere keuze als je inspiratie wil halen van ze
pi_170362000
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nou ja ik zat voor ik haar kende al jaren in therapie.
Je hebt gelijk dat ik inderdaad behoorlijk geisoleerd was.
Van mijn 18de tot mijn +/- 26ste kwam ik eigenlijk nooit de deur uit, letterlijk.
Uiteindelijk toch hulp gaan zoeken en zo is het balletje soort van gaan rollen.

Ik kom er waarschijnlijk nooit vanaf maar ja het is nu wat meer behapbaar, ook mede door mijn ex (dus dit niet mijn eerste vriendin) die als 't ware onbedoeld mij dwong meer naar buiten te gaan omdat ik haar anders niet kon zien.

Nou ja anyway heel verhaal, maar mijn vriendin gaat juist graag samen op pad, dus in dat opzicht is het makkelijker voor mij om gewoon te leven en te gaan en staan waar ik wil.

En heel eerlijk, gezien ik de laatste jaren stinkend rijk ben geworden, helpt dat ook wel wat betreft zorgen over inkomen/werk en dat soort zaken.
Die stress is er gewoon niet en dat helpt wel degelijk op de een of andere manier wat makkelijker "schijt" aan dingen te hebben als ik ergens voor lul sta. (wat geregeld gebeurd volgens mij lol)
Dat rijk zijn heeft niets te maken met het feit dat je een relatie hebt gekregen?

Maar bedankt voor de uitleg (serieus).
pi_170374903
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:35 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Dat rijk zijn heeft niets te maken met het feit dat je een relatie hebt gekregen?

Maar bedankt voor de uitleg (serieus).
Nee dat kwam erna.
En anders zou ik wel "beter" kunnen krijgen, ik bedoel zij heeft ook zo haar tekortkomingen als je het zo kan noemen.
  vrijdag 21 april 2017 @ 07:55:17 #84
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170375087
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 07:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee dat kwam erna.
En anders zou ik wel "beter" kunnen krijgen, ik bedoel zij heeft ook zo haar tekortkomingen als je het zo kan noemen.
Idd.
pi_170375282
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 07:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee dat kwam erna.
Nu heb je iemand die bij je is om wie je bent, in plaats van om je geld/wat je haar kunt bieden. Deze moet je koesteren. ;)
  vrijdag 21 april 2017 @ 08:34:49 #86
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170375344
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:26 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nu heb je iemand die bij je is om wie je bent, in plaats van om je geld/wat je haar kunt bieden. Deze moet je koesteren. ;)
Dat is liefde.
  vrijdag 21 april 2017 @ 16:54:26 #87
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170384804
quote:

[..]

quote:

[..]

Die machtshonger heb ik ook een beetje. Maar het is vooral zijn opstelling tegenover mensen waar ik me soms in herken. Lekker op zichzelf, wil met rust gelaten worden, onafhankelijk, uit geen affectie (al voelt ie het wel) en bij mensen die hem oppervlakkig kennen, komt ie arrogant over. Nu weet ik niet of hij OPS heeft, maar zijn gedrag komt wel in de buurt.
  vrijdag 21 april 2017 @ 16:58:53 #88
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170384867
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:54 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

[..]

Die machtshonger heb ik ook een beetje. Maar het is vooral zijn opstelling tegenover mensen waar ik me soms in herken. Lekker op zichzelf, wil met rust gelaten worden, onafhankelijk, uit geen affectie (al voelt ie het wel) en bij mensen die hem oppervlakkig kennen, komt ie arrogant over. Nu weet ik niet of hij OPS heeft, maar zijn gedrag komt wel in de buurt.
Vegeta is over de jaren heen sterk ontwikkelt. In Dragon Ball Super is hij totaal anders dan in het begin van DBZ. Ik denk dat dat hem juist zo'n interessante karakter maakt.

Maar OPS heeft niet perse te maken met onafhankelijk willen zijn en met rust gelaten willen worden. Juist niet eigenlijk. Deze mensen zouden graag sociale contact en erkenning willen hebben, maar zijn heel bang voor afwijzing en pijn. Dit hebben ze ontwikkelt vanwege vroege trauma's.
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:12:08 #89
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170385063
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:58 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Vegeta is over de jaren heen sterk ontwikkelt. In Dragon Ball Super is hij totaal anders dan in het begin van DBZ. Ik denk dat dat hem juist zo'n interessante karakter maakt.

Maar OPS heeft niet perse te maken met onafhankelijk willen zijn en met rust gelaten willen worden. Juist niet eigenlijk. Deze mensen zouden graag sociale contact en erkenning willen hebben, maar zijn heel bang voor afwijzing en pijn. Dit hebben ze ontwikkelt vanwege vroege trauma's.
Het kan zich op verschillende gebieden uiten. Ik ben bijvoorbeeld totaal niet bang voor afwijzingen van vreemden, verre van. Mensen die ik in vertrouwen hebben genomen dan weer wel.
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:35:38 #90
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170385505
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:12 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Het kan zich op verschillende gebieden uiten. Ik ben bijvoorbeeld totaal niet bang voor afwijzingen van vreemden, verre van. Mensen die ik in vertrouwen hebben genomen dan weer wel.
En daardoor vind je het moeilijk om mensen in vertrouwen te nemen?

Heb ik trouwens ook. Met goede therapie heb ik geleerd ommezwaai kwetsbaar te stellen en mensen toe te laten.
  zaterdag 22 april 2017 @ 03:45:19 #91
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170396918
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

En daardoor vind je het moeilijk om mensen in vertrouwen te nemen?

Heb ik trouwens ook. Met goede therapie heb ik geleerd ommezwaai kwetsbaar te stellen en mensen toe te laten.
Inderdaad. En eerlijk gezegd heb ik voorlopig geen behoefte om dat te veranderen, anders zou ik het wel gedaan hebben.
pi_170397855
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 03:45 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Inderdaad. En eerlijk gezegd heb ik voorlopig geen behoefte om dat te veranderen, anders zou ik het wel gedaan hebben.
Is dat niet een vorm van zelfbescherming denk je?
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:10:22 #93
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170401645
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 09:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Is dat niet een vorm van zelfbescherming denk je?
Ja. Ik freak out als iemand door m'n muur kan prikken met haar charme. Voel me dan gegijzeld, zeker als er dan nog een verliefdheid bij komt. Brrr. :') Wil gewoon de controle houden over m'n emoties.
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:16:11 #94
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170401811
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 april 2017 13:10 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja. Ik freak out als iemand door m'n muur kan prikken met haar charme. Voel me dan gegijzeld, zeker als er dan nog een verliefdheid bij komt. Brrr. :') Wil gewoon de controle houden over m'n emoties.
Ik snap je heel goed en ik heb ook slechte ervaring daarmee hoor. Mensen hebben niet door hoeveel pijn ze iemand kunnen doen als ze door die muur weten te komen en geen rekening daarmee houden.

Toch zou ik mezelf niet willen weerhouden om echte liefde en verbondenheid te voelen met mensen. Niet alleen wat betreft een vrouwtje, maar ook vrienden en familie. Ik heb wel heel veel geluk dat ik een hele lieve, sterke, zorgzame moeder heb.
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:25:44 #95
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170402088
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 13:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik snap je heel goed en ik heb ook slechte ervaring daarmee hoor. Mensen hebben niet door hoeveel pijn ze iemand kunnen doen als ze door die muur weten te komen en geen rekening daarmee houden.

Toch zou ik mezelf niet willen weerhouden om echte liefde en verbondenheid te voelen met mensen. Niet alleen wat betreft een vrouwtje, maar ook vrienden en familie. Ik heb wel heel veel geluk dat ik een hele lieve, sterke, zorgzame moeder heb.
Ik vind het (voorlopig) wel goed zo. Naast familie zijn er twee mensen die ik Úcht vertrouw. Daarnaast ben ik op deze manier veel productiever en staan liefde en relaties dus sowieso onderaan mijn prioriteitenlijst. Heb genoeg te doen.
pi_170402966
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2017 13:25 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik vind het (voorlopig) wel goed zo. Naast familie zijn er twee mensen die ik Úcht vertrouw. Daarnaast ben ik op deze manier veel productiever en staan liefde en relaties dus sowieso onderaan mijn prioriteitenlijst. Heb genoeg te doen.
Zo lang je maar mensen hebt. Met twee mensen die je echt vertrouwt mag je jezelf al best gelukkig prijzen :Y
  zaterdag 22 april 2017 @ 14:09:24 #97
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170403181
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 13:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zo lang je maar mensen hebt. Met twee mensen die je echt vertrouwt mag je jezelf al best gelukkig prijzen :Y
Zie ze alleen niet vaak (door afstand), dus dat is het enige jammere. :X
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')