abonnement Unibet Coolblue
pi_170334159
Wie hier heeft een relatie met een persoon die een ontwikkelde persoonlijkheidsstoornis heeft? Of andersom, je hebt zelf deze persoonlijkheidsstoornis en hebt een relatie.

Ik ben benieuwd naar hoe jullie de relatie ervaren, waar merk je aan dat er sprake is van deze ontwijkende persoonlijkheidsstoornis? Voorbeelden?
  woensdag 19 april 2017 @ 17:37:09 #2
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_170334246
Zou eerlijk gezegd niet weten waarom je met zo iemand een relatie aan zou gaan tenzij je zelf echt onderaan de piramide staat.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_170334270
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Zou eerlijk gezegd niet weten waarom je met zo iemand een relatie aan zou gaan tenzij je zelf echt onderaan de piramide staat.
ken je mensen die zo'n persoonlijkheidsstoornis hebben? Of weet je niet goed hoe dat eruit ziet
  woensdag 19 april 2017 @ 17:40:05 #4
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_170334302
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:38 schreef Whooshbz het volgende:

[..]

ken je mensen die zo'n persoonlijkheidsstoornis hebben? Of weet je niet goed hoe dat eruit ziet
Geestelijk 100 punten zijn is toch wel één van de eisen waar ik geen concessies op doe. Zie niet zo goed waarom je aan zoiets zou beginnen als er ook nog 3 miljoen mensen rondlopen zonder issues.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_170334705
Als je er geduldig instaat en met oprechte liefde lijkt het mij best te doen. Tenzij het dermate verontwrichtend is dat alles in het dagelijks leven er te veel onder lijdt, en jij teveel in de hulpverlenersrol moet duiken, dan is het een ander verhaal. Je zult in ieder geval moeten willen en kunnen aanpassen aan elkaar.

Dat zou ik wel redelijk goed in kaart willen hebben en er ook openlijk over spreken met je partner, of aanstaande partner.

Op ieder potje past een deksel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Berkenboom op 19-04-2017 18:25:42 ]
pi_170334797
ik heb het. niemand wil mij daardoor.
FOK! is net een groot tijdschrift
  woensdag 19 april 2017 @ 18:23:17 #7
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_170335198
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:03 schreef Vimbavimba het volgende:
ik heb het. niemand wil mij daardoor.
At the bottom of the barrel loopt vast iemand voor jou rond die ook niemand wil.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_170335242
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:03 schreef Vimbavimba het volgende:
ik heb het. niemand wil mij daardoor.
En hoe erg beïnvloed het jouw leven?
pi_170335453
quote:
7s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:25 schreef Berkenboom het volgende:

[..]

En hoe erg beïnvloed het jouw leven?
kut. ik kan me nooit echt ontspannen. en je kan nooit een tweede eerste indruk maken. en mannen worden toch gelijk verliefd? dan heb ik daar ook pech mee.
FOK! is net een groot tijdschrift
  woensdag 19 april 2017 @ 19:01:36 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170336068
Een hele goede vriend van me heeft ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Hij is sociaal onhandig, maar wel een goede mens. Zijn persoonlijkheidsstoornis heeft hij ontwikkeld vanwege een moeilijke jeugd vol onbegrip van zijn omgeving.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170336191
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:34 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

kut. ik kan me nooit echt ontspannen. en je kan nooit een tweede eerste indruk maken. en mannen worden toch gelijk verliefd? dan heb ik daar ook pech mee.
Das mooi klote dan.. Beetje raar ook wel om iemand op de eerste indruk al af te wijzen. Maar de dating slash relatiemarkt is keihard vandaag de dag, helaas. Vertel je dan wel dat je moeite hebt met jezelf openen vanwege je ontwikkeling zeg maar?

En mannen worden ook niet gelijk verliefd hoor, wel aangetrokken of niet, maar dat is iets heel anders.
  woensdag 19 april 2017 @ 19:16:11 #12
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170336418
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Geestelijk 100 punten zijn is toch wel één van de eisen waar ik geen concessies op doe. Zie niet zo goed waarom je aan zoiets zou beginnen als er ook nog 3 miljoen mensen rondlopen zonder issues.
de meeste mensen hebben issues. de perfecte mens bestaat niet....ja.....alleen in jouw fantasie misschien. :')
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
pi_170336496
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Geestelijk 100 punten zijn is toch wel één van de eisen waar ik geen concessies op doe. Zie niet zo goed waarom je aan zoiets zou beginnen als er ook nog 3 miljoen mensen rondlopen zonder issues.
Je post is nietszeggend aangezien je klaarblijkelijk niet weet wat een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis inhoudt.

@ Whooshbz: misschien is het handig om de openingspost aan te passen en uit te leggen wat een dergelijke stoornis inhoudt zodat er een betere discussie kan ontstaan.
pi_170336527
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:16 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

de meeste mensen hebben issues. de perfecte mens bestaat niet....ja.....alleen in jouw fantasie misschien. :')
Het ene issue is wel wat invaliderender dan het andere. Een persoonlijkheidsstoornis is iets met nogal veel invloed op je functioneren.

Veel mensen zullen niet op een ontwijkend persoon vallen denk ik, die mensen vermijden namelijk zo...
  woensdag 19 april 2017 @ 19:23:27 #15
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170336580
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:20 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het ene issue is wel wat invaliderender dan het andere. Een persoonlijkheidsstoornis is iets met nogal veel invloed op je functioneren.

Veel mensen zullen niet op een ontwijkend persoon vallen denk ik, die mensen vermijden namelijk zo...
dat kan allemaal wel zo zijn. maar IkStampOPTacos had het ook op een wat mildere manier kunnen zeggen. nu doet hij net alsof hij beter is dan andere mensen omdat hij (zogenaamd) geen issues heeft.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  woensdag 19 april 2017 @ 19:26:17 #16
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_170336667
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:19 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Je post is nietszeggend aangezien je klaarblijkelijk niet weet wat een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis inhoudt.
In de OP heeft TS het zelf over een ontwikkelde persoonlijkheidsstoornis, dat geeft verder nogal een draai aan wat hij bedoelt.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:16 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

de meeste mensen hebben issues. de perfecte mens bestaat niet....ja.....alleen in jouw fantasie misschien. :')
Waar zeg ik dat dan? :')
Ik zeg alleen dat ik geen vriendin hoef die allerlei psychische problemen heeft. Ik zie niet in waarom ik aan zoiets zou beginnen terwijl je weet dat je er de rest van je leven last van gaat hebben. Gelukkig heb ik vriendin die niet allerlei problemen heeft en gewoon op eigen benen staat.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 19 april 2017 @ 19:29:43 #17
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170336767
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat dan? :')
Ik zeg alleen dat ik geen vriendin hoef die allerlei psychische problemen heeft. Ik zie niet in waarom ik aan zoiets zou beginnen terwijl je weet dat je er de rest van je leven last van gaat hebben. Gelukkig heb ik vriendin die niet allerlei problemen heeft en gewoon op eigen benen staat.
ja maar daar gaat het niet om. maar je zei daarnet ook dat mensen die psychische problemen hebben alleen iemand kunnen vinden die helemaal onderaan de piramide staat....ik bedoel....really? :') hoe kan je nou ziets zeggen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Anthonie24 op 19-04-2017 19:39:32 ]
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
pi_170337190
M'n broertje heeft dit en hij woont begeleid, ik zie hem in ieder geval niet een liefdesrelatie vinden, krijgen en/of onderhouden.
  woensdag 19 april 2017 @ 19:50:33 #19
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_170337283
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:29 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

ja maar daar gaat het niet om. maar je zei daarnet ook dat mensen die psychische problemen hebben alleen iemand kunnen vinden die helemaal onderaan de piramide staat....ik bedoel....really? :') hoe kan je nou ziets zeggen?
Dat zei ik niet, dat is wat jij er van maakt. Waarschijnlijk omdat je zelf ook problemen hebt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 19 april 2017 @ 19:52:07 #20
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170337323
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
(((((Zou eerlijk gezegd niet weten waarom je met zo iemand een relatie aan zou gaan tenzij je zelf echt onderaan de piramide staat.))))))
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat zei ik niet, dat is wat jij er van maakt. Waarschijnlijk omdat je zelf ook problemen hebt.
wat is die quote daarboven dan?
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  woensdag 19 april 2017 @ 19:55:59 #21
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_170337446
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:52 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

[..]

wat is die quote daarboven dan?
Ik zei dus dat ik persoonlijk niet zie waarom je met zo iemand een relatie zou aangaan tenzij je zelf ook onderaan de ladder staat. Niet dat ik het compleet onmogelijk acht dat die mensen ooit iemand kunnen vinden die verder normaal is. Niet dat dat vaak voorkomt trouwens.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 19 april 2017 @ 19:58:36 #22
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170337531
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik zei dus dat ik persoonlijk niet zie waarom je met zo iemand een relatie zou aangaan tenzij je zelf ook onderaan de ladder staat. Niet dat ik het compleet onmogelijk acht dat die mensen ooit iemand kunnen vinden die verder normaal is. Niet dat dat vaak voorkomt trouwens.
nu bind je opeens in. maar daarnet zei je het toch op een hele andere manier hoor.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  woensdag 19 april 2017 @ 20:01:08 #23
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_170337599
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:58 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

nu bind je opeens in. maar daarnet zei je het toch op een hele andere manier hoor.
Je leest wat je wil lezen. Verder zeg ik niks geks. Niet veel mannen die hun zaakjes voor elkaar hebben, zelf gezond en leuk zijn en dan kiezen voor één of ander mokkel met borderline of iets dergelijks. Die zijn dan toch voorbehouden voor de mannen met wat minder keuze. Soort zoekt soort.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_170337717
Ik heb OPS (en borderline trekken) en een relatie, woon zelfs samen. Wat wil je graag precies weten?
pi_170337985
Ik heb het. Altijd gewoon relaties gehad.
Die ik dan niet uit durfde te maken :') en als zij het uitmaakten uiteraard lang overstuur.

Ik woon nu samen met iemand met dezelfde trekken 8-)

Ik heb wel therapie gehad etc. Maar ik ben nog steeds geen fan van vreemde mensen. Sommige dagen gaan beter dan andere en het gaat een miljoenmiljard keer beter dan toen ik 15 was.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_170338033
Wat is de reden dat je dit wil weten eigenlijk? Voor ik er op in ga. :)
  woensdag 19 april 2017 @ 20:23:43 #27
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170338322
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je leest wat je wil lezen. Verder zeg ik niks geks. Niet veel mannen die hun zaakjes voor elkaar hebben, zelf gezond en leuk zijn en dan kiezen voor één of ander mokkel met borderline of iets dergelijks. Die zijn dan toch voorbehouden voor de mannen met wat minder keuze. Soort zoekt soort.
oke.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
pi_170338352
Ik ben al 7 jaar samen met iemand met OPS. getrouwd en 2 kinderen.

Is het zwaar, Ja! Heb ik dat onderschat op de lange termijn? JA!
S. 2014
J. 2016
pi_170338396
Ontwijkende persoonlijkheidsstoornis.

Het is wat milder geworden met de jaren, maar ik woon samen met iemand die zelf ook wel zo haar problemen heeft waardoor het gek genoeg best goed werkt.

Kindje samen etc. en eigenlijk nooit ruzie, wel eens een meningsverschil, maar thats it.
pi_170338653
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ontwijkende persoonlijkheidsstoornis.

Het is wat milder geworden met de jaren, maar ik woon samen met iemand die zelf ook wel zo haar problemen heeft waardoor het gek genoeg best goed werkt.

Kindje samen etc. en eigenlijk nooit ruzie, wel eens een meningsverschil, maar thats it.
Ik vraag me af hoe jullie elkaar hebben leren kennen dan? Mensen met jouw stoornis leven vaak in een sociaal isolement? Of is dat een vooroordeel? Ik zeg niet dat jij zo leeft, overigens. Het lijkt me voor een man kut om zo'n stoornis te hebben omdat het initiatief normaliter moet komen van de man.
  woensdag 19 april 2017 @ 20:37:36 #31
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170338734
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:34 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

kut. ik kan me nooit echt ontspannen. en je kan nooit een tweede eerste indruk maken. en mannen worden toch gelijk verliefd? dan heb ik daar ook pech mee.
Hoe kom je erbij dat mannen gelijk verliefd worden :?
pi_170338862
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:34 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe jullie elkaar hebben leren kennen dan? Mensen met jouw stoornis leven vaak in een sociaal isolement? Of is dat een vooroordeel? Ik zeg niet dat jij zo leeft, overigens. Het lijkt me voor een man kut om zo'n stoornis te hebben omdat het initiatief normaliter moet komen van de man.
Ontmoet op werk, discotheek, café, internet, gekoppeld door anderen 8-) (mijn exxen).

Mijn huidige vriend z'n eerste was de zus van de vriendin van zijn broer. De tweede was via internet. En ik ben drie, gekoppeld door zijn nicht en mijn tante :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_170339051
Problemen heb ik pas als ik de date niet leuk vond :') weken over gedaan om een keer een collega af te wijzen. Face to face :'(
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_170339100
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:47 schreef Syrena het volgende:
Problemen heb ik pas als ik de date niet leuk vond :') weken over gedaan om een keer een collega af te wijzen. Face to face :'(
Je hebt dus werk, een relatie, contact met familie.... waarom is het bij jou dan toch een stoornis?
pi_170339176
Het is in ieder geval een copingstijl die heel lastig is. Ik zie het bijv. in een relatie tussen man en vrouw, waarbij de vrouw op een gegeven moment als een soort moeder alles voor de man doet, omdat hij vrijwel nergens meer initiatief in durft te nemen. Moeilijke situaties ontwijken. Passief. Star. Op een gegeven moment wordt de relatie daar erg scheef van als er geen bereidheid is om buiten de comfortzone te treden.
pi_170339226
En de lage eigenwaarde kan ook op vervelende manieren tot uiting komen.
pi_170339369
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:34 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe jullie elkaar hebben leren kennen dan? Mensen met jouw stoornis leven vaak in een sociaal isolement? Of is dat een vooroordeel? Ik zeg niet dat jij zo leeft, overigens. Het lijkt me voor een man kut om zo'n stoornis te hebben omdat het initiatief normaliter moet komen van de man.
Nou ja ik zat voor ik haar kende al jaren in therapie.
Je hebt gelijk dat ik inderdaad behoorlijk geisoleerd was.
Van mijn 18de tot mijn +/- 26ste kwam ik eigenlijk nooit de deur uit, letterlijk.
Uiteindelijk toch hulp gaan zoeken en zo is het balletje soort van gaan rollen.

Ik kom er waarschijnlijk nooit vanaf maar ja het is nu wat meer behapbaar, ook mede door mijn ex (dus dit niet mijn eerste vriendin) die als 't ware onbedoeld mij dwong meer naar buiten te gaan omdat ik haar anders niet kon zien.

Nou ja anyway heel verhaal, maar mijn vriendin gaat juist graag samen op pad, dus in dat opzicht is het makkelijker voor mij om gewoon te leven en te gaan en staan waar ik wil.

En heel eerlijk, gezien ik de laatste jaren stinkend rijk ben geworden, helpt dat ook wel wat betreft zorgen over inkomen/werk en dat soort zaken.
Die stress is er gewoon niet en dat helpt wel degelijk op de een of andere manier wat makkelijker "schijt" aan dingen te hebben als ik ergens voor lul sta. (wat geregeld gebeurd volgens mij lol)
pi_170339469
Ik herken het wel een beetje bij mezelf, al dan niet in mindere mate.

Hoe het zich uitte: moeite met nieuwe mensen ontmoeten, moeite met het aangaan van een relatie (heeft heel lang geduurd), pas als ik het gevoel heb dat ik de ander helemaal kan vertrouwen en die mij niet zal kwetsen. Resultaat was een half jaar daten voordat ik er klaar voor was. Gevoelig voor negatieve oordelen (dus ook als vriend boos is, raak ik snel overstuur van), geremdheid.
pi_170339491
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:48 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je hebt dus werk, een relatie, contact met familie.... waarom is het bij jou dan toch een stoornis?
Verder geen sociale contacten.
En ik ga uit mezelf echt niet voor de lol de deur uit. Zomaar een eindje wandelen, nope.

Op mijn werk heb ik baliediensten. Waarvan 1 dag alleen. Altijd enorm blij als ik die dag om heb. Idem voor het lesgeven dat ik incidenteel moet doen. Ik heb het zo gedraaid dat ik dat met een collega doe, zij doet het praat-deel. Het is niet dat ik het niet kan, of dat ik geen orde hou in mijn eentje, ik vind het gewoon alleroverheersend k*t en wil zo snel mogelijk weg :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_170339682
Maar net als bij TheOddDutchGuy is het idd behapbaar. Ik heb soms slechte dagen, maar door de bank genomen functioneer ik normaal.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_170339745
Voor de buitenwereld dan. Dan ik een dag lam lig na een familiebarbecue die ik bij mij thuis hou ziet alleen mijn vriend. En de stress vantevoren mijn moeder.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_170339977
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Het is in ieder geval een copingstijl die heel lastig is. Ik zie het bijv. in een relatie tussen man en vrouw, waarbij de vrouw op een gegeven moment als een soort moeder alles voor de man doet, omdat hij vrijwel nergens meer initiatief in durft te nemen. Moeilijke situaties ontwijken. Passief. Star. Op een gegeven moment wordt de relatie daar erg scheef van als er geen bereidheid is om buiten de comfortzone te treden.
Heb je er ervaring mee dan?
  woensdag 19 april 2017 @ 21:20:16 #43
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_170340324
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:57 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik herken het wel een beetje bij mezelf, al dan niet in mindere mate.

Hoe het zich uitte: moeite met nieuwe mensen ontmoeten, moeite met het aangaan van een relatie (heeft heel lang geduurd), pas als ik het gevoel heb dat ik de ander helemaal kan vertrouwen en die mij niet zal kwetsen. Resultaat was een half jaar daten voordat ik er klaar voor was. Gevoelig voor negatieve oordelen (dus ook als vriend boos is, raak ik snel overstuur van), geremdheid.
Dit alles komt mij wel bekend voor. Doorgaans hebben anderen, zeker in minder diepgaand contact, er totaal geen last van: het meerendeel speelt zich in mijn hoofd. Bij wrijving en dergelijke gooi ik wel een hoge muur op waar ik uiteindelijk mezelf vooral mee heb. Verder geen echte problemen met nieuwe mensen leren kennen maar ik kan vrij makkelijk uit het lood geslagen worden.

Voor mij is het dus niet per se verlammend maar wel erg vervelend.
pi_170340434
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:09 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Heb je er ervaring mee dan?
Ik ben alleen bekend met de symptomen van de stoornis.

Edit: ik ken iemand die het heeft, in zoverre ervaring.
pi_170341634
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik ben alleen bekend met de symptomen van de stoornis.

Edit: ik ken iemand die het heeft, in zoverre ervaring.
Ah, right :P
_________________________________________________________________

Ik heb dit zelf ( en nee, heb dat niet zelf via een online test geconcludeerd oid :P ), en ik heb relaties gehad, dus ik zal proberen om je een antwoord te geven.

Ik vertrouw mensen moeilijk. Ik was vaak erg jaloers, omdat ik het idee had dat er overal kapers op de kust waren (veel mensen in m'n verleden die mijn vertrouwen erg geschonden hebben ook), en kon die gedachten vaak moeilijk loslaten.
Ik vond het moeilijk als m'n partners afstandelijk deden, wilde t dan altijd uitpraten.
Ik ben niet echt overgevoelig voor kritiek (weet meestal zelf al wel wat ik fout doe); afwijzing vind ik wel lastig. Maar in een relatie speelt dat niet zo heel erg mee, omdat je haar dan al 'hebt', en je je over afwijzing eigk geen zorgen meer hoeft te maken.
Ik vind intiem zijn met mijn partner dan juist wel weer heel prettig, dat is iets waar ik juist wel energie van krijg (doel dan niet op seks maar gewoon knuffelen/closeness). Ik vind het heel prettig als je op t punt aanbelandt dat je volledig open naar iemand anders toe kan zijn, je schild kan laten zakken.
Ik kan goed met mensen praten in sociale situaties, maar het levert me meestal niks op, het kost me alleen maar, en als ik een partner heb is dat meestal wel genoeg voor me, ofzo (wat ik al zeg, als ik een partner heb bij wie ik mijn schild volledig heb kunnen laten zaken, geeft dat me energie. In vriendschappen heb ik dat nog maar nauwelijks meegemaakt, dus dat heeft weinig meerwaarde. Ik voel me in vriendschappen meestal eenzaam, terwijl die ander dan juist t idee heeft dat alles gewoon leuk is enzo). Enfin. Ik heb dus eigk wel genoeg aan alleen m'n partner. En dat wordt soms al te veel, ik moet echt m'n eigen ding kunnen doen. Verder geeft m'n online wereldje geeft eigk wel genoeg invulling :P
M'n lage zelfbeeld is denk ik wat eventuele jaloezie voedt, maar mensen vinden me vaak juist wel weer extreem zelfbewust, tot op t vervelende af. In werkelijkheid weet ik gewoon heel goed wat ik wel en wat ik niet kan. Maar goed, dat terzijde :z overall haat ik mezelf wel echt en kan ik complimenten heel moeilijk ter harte nemen, maar als we eenmaal iets hebben en dat schild weg is, lukt dat prima; dan geloof ik wel echt dat ze me zo zien.
  Grootste filosoof 2022 donderdag 20 april 2017 @ 00:58:06 #46
442397 UitStraling
pi_170345880
Honderdduizenden leuke gezonde mensen in de wereld die gewoon lekker in hun vel zitten om overtollig geluk met een partner te delen, hard weglopen van de gekkies en de binnenvetters want dat kost je alleen maar energie en levensgeluk
  donderdag 20 april 2017 @ 01:32:55 #47
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_170346080
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 00:58 schreef UitStraling het volgende:
Honderdduizenden leuke gezonde mensen in de wereld die gewoon lekker in hun vel zitten om overtollig geluk met een partner te delen, hard weglopen van de gekkies en de binnenvetters want dat kost je alleen maar energie en levensgeluk
Dat mag je hier niet zeggen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_170346086
wat lief, 2 jochies die nog nooit iets meegemaakt hebben O+
pi_170346618
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 00:58 schreef UitStraling het volgende:
Honderdduizenden leuke gezonde mensen in de wereld die gewoon lekker in hun vel zitten om overtollig geluk met een partner te delen, hard weglopen van de gekkies en de binnenvetters want dat kost je alleen maar energie en levensgeluk
Gelukkige binnenvetter hier.
pi_170346631
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 01:32 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat mag je hier niet zeggen.
Waarom niet?

Hij heeft ook ergens wel gelijk.

Maar over het algemeen past op ieder potje wel een deksel.
Daarbij, wie zit er nou lekker in z'n vel? Denk dat het bitter weinig mensen zullen zijn over het algemeen!
Gezien iedereen wel problemen meemaakt in zijn of haar leven in meer of mindere mate, het is maar net hoe je er mee om (kan gaan of-) gaat.
pi_170346678
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Waarom niet?

Hij heeft ook ergens wel gelijk.

Maar over het algemeen past op ieder potje wel een deksel.
Daarbij, wie zit er nou lekker in z'n vel? Denk dat het bitter weinig mensen zullen zijn over het algemeen!
Gezien iedereen wel problemen meemaakt in zijn of haar leven in meer of mindere mate, het is maar net hoe je er mee om (kan gaan of-) gaat.
Denk dat het een misvatting is dat de meeste mensen daarom niet lekker in hun vel zouden zitten. Of men houdt het goed verborgen.
pi_170346689
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Denk dat het een misvatting is dat de meeste mensen daarom niet lekker in hun vel zouden zitten. Of men houdt het goed verborgen.
Dat kan ook, mijn wereldbeeld wat dat betreft is nogal verbitterd / gekleurd.
Teveel ellende meegemaakt etc.
  Grootste filosoof 2022 donderdag 20 april 2017 @ 08:01:24 #53
442397 UitStraling
pi_170346768
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Denk dat het een misvatting is dat de meeste mensen daarom niet lekker in hun vel zouden zitten. Of men houdt het goed verborgen.
Een paar issues of vreemde rugzakjes is nog wel te behappen maar je leven bouwen op iemand met overduidelijke problemen is gewoon niet slim en ergens ook veelbetekenend, codependence figuren wil je niet aan je zijde hebben of je moet zelf een "zorgen voor" fetisj hebben die tijdelijk voldoening geeft, in het algemeen is het altijd raadzaam om een sterk en stabiel iemand te hebben die je de lucht in kan gooien en je ook weer veilig opvangt, basisrecept voor een leuke relatie waarin je zelf kan groeien en genieten in plaats van te (ont)zorgen
pi_170346926
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 00:58 schreef UitStraling het volgende:
Honderdduizenden leuke gezonde mensen in de wereld die gewoon lekker in hun vel zitten om overtollig geluk met een partner te delen, hard weglopen van de gekkies en de binnenvetters want dat kost je alleen maar energie en levensgeluk
Spreek je inmiddels uit ervaring?

Hier klinkt nogal wat Happiness/ New Age psychologie doorheen namelijk :P
  Grootste filosoof 2022 donderdag 20 april 2017 @ 08:31:43 #55
442397 UitStraling
pi_170346991
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:24 schreef Berkenboom het volgende:

[..]

Spreek je inmiddels uit ervaring?

Hier klinkt nogal wat Happiness/ New Age psychologie doorheen namelijk :P
Nee dat niet eigenlijk, tenminste dat denk ik dat mijn meeste partners wel "normaal" waren, altijd sterke stabiele en bijzondere vrouwen aan mijn zijde gehad, op het eerste meisje na dan, dat was een onzeker schaapje die ik aan het handje mee moest nemen het leven in, vond ik destijds niet zo'n probleem
pi_170347205
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:31 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Nee dat niet eigenlijk, tenminste dat denk ik dat mijn meeste partners wel "normaal" waren, altijd sterke stabiele en bijzondere vrouwen aan mijn zijde gehad, op het eerste meisje na dan, dat was een onzeker schaapje die ik aan het handje mee moest nemen het leven in, vond ik destijds niet zo'n probleem
Lucky you :) Ik moet de eerst nog tegenkomen namelijk, binnen en buiten relaties :P

Geen grapje trouwens of zwartgalligheid, maar simpelweg waar. Wel vind ik dat je gelijk hebt in zekere zin, als het even kan is een 'stabiele' partner wel het fundament van een gezonde relatie.
  donderdag 20 april 2017 @ 11:34:43 #57
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_170350556
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Waarom niet?

Hij heeft ook ergens wel gelijk.

Maar over het algemeen past op ieder potje wel een deksel.
Daarbij, wie zit er nou lekker in z'n vel? Denk dat het bitter weinig mensen zullen zijn over het algemeen!
Gezien iedereen wel problemen meemaakt in zijn of haar leven in meer of mindere mate, het is maar net hoe je er mee om (kan gaan of-) gaat.
Hij heeft ook gelijk maar niet iedereen hier wil dat horen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 20 april 2017 @ 18:19:50 #58
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170357971
Niet veel R&P'ers weten dit van mij, maar ik heb ook die stoornis. Ga bewust intieme relaties zelden aan, hou dates het liefst ook oppervlakkig en doe het eigenlijk alleen maar om een leuke middag te hebben bijvoorbeeld.
  donderdag 20 april 2017 @ 18:27:54 #59
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170358149
quote:
2s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:19 schreef Gary_Oak het volgende:
Niet veel R&P'ers weten dit van mij, maar ik heb ook die stoornis. Ga bewust intieme relaties zelden aan, hou dates het liefst ook oppervlakkig en doe het eigenlijk alleen maar om een leuke middag te hebben bijvoorbeeld.
Dat lijkt me vervelend voor je. Hoe stoort het je in je dagelijkse leven?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 20 april 2017 @ 18:32:26 #60
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170358236
Hele topic doorgelezen inmiddels en herken me wel in veel. Verbaast me dat deze persoonlijkheidsstoornis zo goed als nooit aan bod komt in R&P, maar dat zal wel het aard van het beestje zijn.
  donderdag 20 april 2017 @ 18:37:53 #61
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170358363
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat lijkt me vervelend voor je. Hoe stoort het je in je dagelijkse leven?
Niet zo veel eigenlijk (van buiten gezien). Hou mensen emotioneel gezien op afstand. Kan wel sociaal zijn, maar wantrouw iedereen en stel me altijd emotioneel onafhankelijk op. Heb een werkethos opgebouwd dat ik alles in m'n eentje wil bereiken en zo min mogelijk om hulp vraag. Vegeta lookalike dus.
  donderdag 20 april 2017 @ 18:38:53 #62
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170358382
quote:
9s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:32 schreef Gary_Oak het volgende:
Hele topic doorgelezen inmiddels en herken me wel in veel. Verbaast me dat deze persoonlijkheidsstoornis zo goed als nooit aan bod komt in R&P, maar dat zal wel het aard van het beestje zijn.
Nou ja nogmaals sorry dat ik zo'n klootzak was. Sorry voor alles.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 20 april 2017 @ 18:43:05 #63
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170358457
Toen ik nog veel drugs gebruikte, zo net na de middelbareschoolperiode, heb ik dat ook een tijdje gehad. Erg fucked up. Maar ben er gelukkig wel goed overheen gegroeid.
Was bij mij ook wel drugsrelateerd. Maar goed, daardoor weet ik niet minder goed hoe het is!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  donderdag 20 april 2017 @ 18:48:44 #64
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170358587
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:43 schreef Villas__Rubin het volgende:
Toen ik nog veel drugs gebruikte, zo net na de middelbareschoolperiode, heb ik dat ook een tijdje gehad. Erg fucked up. Maar ben er gelukkig wel goed overheen gegroeid.
Was bij mij ook wel drugsrelateerd. Maar goed, daardoor weet ik niet minder goed hoe het is!
Hoe ben je er vanaf gekomen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 20 april 2017 @ 18:51:25 #65
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170358644
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou ja nogmaals sorry dat ik zo'n klootzak was. Sorry voor alles.
:)
  donderdag 20 april 2017 @ 18:51:34 #66
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170358648
quote:
2s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:37 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Niet zo veel eigenlijk (van buiten gezien). Hou mensen emotioneel gezien op afstand. Kan wel sociaal zijn, maar wantrouw iedereen en stel me altijd emotioneel onafhankelijk op. Heb een werkethos opgebouwd dat ik alles in m'n eentje wil bereiken en zo min mogelijk om hulp vraag. Vegeta lookalike dus.
Dat doe je goed. Ik ben onder de indruk van werkethos.

Zelf heb ik zoiets vanwege alles wat ik heb meegemaakt. Ik heb een drang om veel te bereiken, om te compenseren voor alle ellende wat ik heb meegemaakt. Fok is heel lang de enige uitlaatklep voor mij geweest.

Verder vind ik je een goede jongen, duidelijk heel slim en capabel... Dus ik weet zeker dat je je weg vindt en dat deze diagnose je niet zal stoppen om je doelen te bereiken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 20 april 2017 @ 18:52:06 #67
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170358667
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:43 schreef Villas__Rubin het volgende:
Toen ik nog veel drugs gebruikte, zo net na de middelbareschoolperiode, heb ik dat ook een tijdje gehad. Erg fucked up. Maar ben er gelukkig wel goed overheen gegroeid.
Was bij mij ook wel drugsrelateerd. Maar goed, daardoor weet ik niet minder goed hoe het is!
Het is dat drank en drugs zo duur zijn, anders zat ik er ook regelmatig aan. :')
  donderdag 20 april 2017 @ 18:57:08 #68
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170358797
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:52 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Het is dat drank en drugs zo duur zijn, anders zat ik er ook regelmatig aan. :')
Dat maakt het op de langere termijn alleen maar erger natuurlijk.. Dan kan zo'n isolement steeds meer diepte krijgen. Zoiets kan zo heel lang gaan duren.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  donderdag 20 april 2017 @ 18:57:09 #69
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170358800
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat doe je goed. Ik ben onder de indruk van werkethos.

Zelf heb ik zoiets vanwege alles wat ik heb meegemaakt. Ik heb een drang om veel te bereiken, om te compenseren voor alle ellende wat ik heb meegemaakt. Fok is heel lang de enige uitlaatklep voor mij geweest.

Verder vind ik je een goede jongen, duidelijk heel slim en capabel... Dus ik weet zeker dat je je weg vindt en dat deze diagnose je niet zal stoppen om je doelen te bereiken.
Dankjewel. Ik wil zo onafhankelijk mogelijk zijn en van alles wat ik meemaak de verantwoordelijk op mezelf nemen, dus nooit naar anderen wijzen. Niet uit compensatiedrang, maar ik vind dat voor mij de enige vorm van zelfrespect.
  donderdag 20 april 2017 @ 18:57:52 #70
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170358823
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:57 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Dat maakt het op de langere termijn alleen maar erger natuurlijk.. Dan kan zo'n isolement steeds meer diepte krijgen. Zoiets kan zo heel lang gaan duren.
Ik weet het. Maar het is zo lekker. :@
  donderdag 20 april 2017 @ 18:59:22 #71
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170358860
Ik zou echt aanraden aan jullie beiden om geen drugs te doen. Een keertje blowen of een pilletje kan geen kwaad, maar je wil geen verslaving opbouwen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 20 april 2017 @ 19:06:29 #72
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170359020
Haha, ik heb m'n portie wel gehad daarmee. Ben tegenwoordig hartstikke stabiel en zal niet meer zo snel in dat soort toestanden terecht komen hoor.

Bij zoiets als een ontwijkende PS dien je denk ik vooral ernstig de waarden die je erop nahoudt onder de loep te nemen en te heroverwegen. Het is je eigen oordeelsgeest die op jezelf terugkaatst. Je denkt dat de hele wereld je ziet zoals je jezelf diep van binnen ziet (al dan niet aangeleerd van buitenwereld en/of opvoeding). Dat is de grote illusie ervan.

in mijn geval was het in feite pure paranoia door de drugs.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  donderdag 20 april 2017 @ 19:08:16 #73
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170359057
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:06 schreef Villas__Rubin het volgende:
Haha, ik heb m'n portie wel gehad daarmee. Ben tegenwoordig hartstikke stabiel en zal niet meer zo snel in dat soort toestanden terecht komen hoor.

Bij zoiets als een ontwijkende PS dien je denk ik vooral ernstig de waarden die je erop nahoudt onder de loep te nemen en te heroverwegen. Het is je eigen oordeelsgeest die op jezelf terugkaatst. Je denkt dat de hele wereld je ziet zoals je jezelf diep van binnen ziet (al dan niet aangeleerd van buitenwereld en/of opvoeding). Dat is de grote illusie ervan.

in mijn geval was het in feite pure paranoia door de drugs.
Kan je dat tweede alinea nader uitleggen met voorbeelden?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 20 april 2017 @ 19:19:32 #74
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170359311
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:57 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dankjewel. Ik wil zo onafhankelijk mogelijk zijn en van alles wat ik meemaak de verantwoordelijk op mezelf nemen, dus nooit naar anderen wijzen. Niet uit compensatiedrang, maar ik vind dat voor mij de enige vorm van zelfrespect.
Maar is dat niet eenzaam?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 20 april 2017 @ 19:34:52 #75
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170359768
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar is dat niet eenzaam?
Soms, maar vaker empowering. Kijk naar Vegeta. :s)
  donderdag 20 april 2017 @ 19:42:46 #76
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170360036
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:34 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Soms, maar vaker empowering. Kijk naar Vegeta. :s)
Vegeta is koning der koningen. Maar hij heeft wel zijn familie & vrienden. Heeft zelfs een keer kamikaze gepleegd voor ze. 😜
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 20 april 2017 @ 19:49:11 #77
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170360291
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Vegeta is koning der koningen. Maar hij heeft wel zijn familie & vrienden. Heeft zelfs een keer kamikaze gepleegd voor ze. 😜
(De oude) Vegeta is nogal een stoïcijnse loner die zichzelf niet verliest in sociale relaties, maar alleen maar denkt aan hard werken en zijn doelen boven alles stelt. Verantwoordelijkheid bij zichzelf leggen als hij verloor om vervolgens harder te trainen. Precies mijn waarden. Maar goed, dit gaat off topic. Wil alleen maar aangeven dat ik probeer om een positieve draai te geven aan mijn OPS en dat Vegeta dat enigszins illustreert.
pi_170360383
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:38 schreef Whooshbz het volgende:

[..]

ken je mensen die zo'n persoonlijkheidsstoornis hebben? Of weet je niet goed hoe dat eruit ziet
Ja kun je ontwijkende persoonlijkheid een beetje definieren?
  donderdag 20 april 2017 @ 19:53:27 #79
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170360442
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:49 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

(De oude) Vegeta is nogal een stoïcijnse loner die zichzelf niet verliest in sociale relaties, maar alleen maar denkt aan hard werken en zijn doelen boven alles stelt. Verantwoordelijkheid bij zichzelf leggen als hij verloor om vervolgens harder te trainen. Precies mijn waarden. Maar goed, dit gaat off topic. Wil alleen maar aangeven dat ik probeer om een positieve draai te geven aan mijn OPS en dat Vegeta dat enigszins illustreert.
Vegeta is nog steeds mijn lievingskarakter ooit. Voor dezelfde reden dat jij hem mocht, mag ik hem ook. Ik heb ook veel respect voor Naruto.

maar on topic:

Ik heb geen OPS of andere persoonlijkheidsstoornis. Ken wel iemand die dat had en ben hem ook gaan bezoeken in een kliniek. De jongen had een goede hart. Wel heel veel trots en moeite om in anderen in te leven.

Eigenlijk kan ik boos worden op dit soort dingen, want die mensen waren allemaal slachtoffers van een harde omgeving en konden nergens steun of begrip vinden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170360502
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:49 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

(De oude) Vegeta is nogal een stoïcijnse loner die zichzelf niet verliest in sociale relaties, maar alleen maar denkt aan hard werken en zijn doelen boven alles stelt. Verantwoordelijkheid bij zichzelf leggen als hij verloor om vervolgens harder te trainen. Precies mijn waarden. Maar goed, dit gaat off topic. Wil alleen maar aangeven dat ik probeer om een positieve draai te geven aan mijn OPS en dat Vegeta dat enigszins illustreert.
Vegeta wordt in mijn ogen gedreven door machtshonger. Het enige wat Vegeta socialer maakt is Goku. Die is namelijk altijd 1 stap sterker. Hierdoor kan Vegeta niet anders dan meegaan met de malligheid van Goku. Anders mist hij mischien iets om sterker te worden.
  donderdag 20 april 2017 @ 20:06:32 #81
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170360876
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:55 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Vegeta wordt in mijn ogen gedreven door machtshonger. Het enige wat Vegeta socialer maakt is Goku. Die is namelijk altijd 1 stap sterker. Hierdoor kan Vegeta niet anders dan meegaan met de malligheid van Goku. Anders mist hij mischien iets om sterker te worden.
Ik vind sowieso Naruto characters een betere keuze als je inspiratie wil halen van ze
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170362000
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nou ja ik zat voor ik haar kende al jaren in therapie.
Je hebt gelijk dat ik inderdaad behoorlijk geisoleerd was.
Van mijn 18de tot mijn +/- 26ste kwam ik eigenlijk nooit de deur uit, letterlijk.
Uiteindelijk toch hulp gaan zoeken en zo is het balletje soort van gaan rollen.

Ik kom er waarschijnlijk nooit vanaf maar ja het is nu wat meer behapbaar, ook mede door mijn ex (dus dit niet mijn eerste vriendin) die als 't ware onbedoeld mij dwong meer naar buiten te gaan omdat ik haar anders niet kon zien.

Nou ja anyway heel verhaal, maar mijn vriendin gaat juist graag samen op pad, dus in dat opzicht is het makkelijker voor mij om gewoon te leven en te gaan en staan waar ik wil.

En heel eerlijk, gezien ik de laatste jaren stinkend rijk ben geworden, helpt dat ook wel wat betreft zorgen over inkomen/werk en dat soort zaken.
Die stress is er gewoon niet en dat helpt wel degelijk op de een of andere manier wat makkelijker "schijt" aan dingen te hebben als ik ergens voor lul sta. (wat geregeld gebeurd volgens mij lol)
Dat rijk zijn heeft niets te maken met het feit dat je een relatie hebt gekregen?

Maar bedankt voor de uitleg (serieus).
pi_170374903
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:35 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Dat rijk zijn heeft niets te maken met het feit dat je een relatie hebt gekregen?

Maar bedankt voor de uitleg (serieus).
Nee dat kwam erna.
En anders zou ik wel "beter" kunnen krijgen, ik bedoel zij heeft ook zo haar tekortkomingen als je het zo kan noemen.
  vrijdag 21 april 2017 @ 07:55:17 #84
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170375087
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 07:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee dat kwam erna.
En anders zou ik wel "beter" kunnen krijgen, ik bedoel zij heeft ook zo haar tekortkomingen als je het zo kan noemen.
Idd.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170375282
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 07:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee dat kwam erna.
En anders zou ik wel "beter" kunnen krijgen, ik bedoel zij heeft ook zo haar tekortkomingen als je het zo kan noemen.
Nu heb je iemand die bij je is om wie je bent, in plaats van om je geld/wat je haar kunt bieden. Deze moet je koesteren. ;)
  vrijdag 21 april 2017 @ 08:34:49 #86
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170375344
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 08:26 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nu heb je iemand die bij je is om wie je bent, in plaats van om je geld/wat je haar kunt bieden. Deze moet je koesteren. ;)
Dat is liefde.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 21 april 2017 @ 16:54:26 #87
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170384804
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:55 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Vegeta wordt in mijn ogen gedreven door machtshonger. Het enige wat Vegeta socialer maakt is Goku. Die is namelijk altijd 1 stap sterker. Hierdoor kan Vegeta niet anders dan meegaan met de malligheid van Goku. Anders mist hij mischien iets om sterker te worden.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:55 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Vegeta wordt in mijn ogen gedreven door machtshonger. Het enige wat Vegeta socialer maakt is Goku. Die is namelijk altijd 1 stap sterker. Hierdoor kan Vegeta niet anders dan meegaan met de malligheid van Goku. Anders mist hij mischien iets om sterker te worden.
Die machtshonger heb ik ook een beetje. Maar het is vooral zijn opstelling tegenover mensen waar ik me soms in herken. Lekker op zichzelf, wil met rust gelaten worden, onafhankelijk, uit geen affectie (al voelt ie het wel) en bij mensen die hem oppervlakkig kennen, komt ie arrogant over. Nu weet ik niet of hij OPS heeft, maar zijn gedrag komt wel in de buurt.
  vrijdag 21 april 2017 @ 16:58:53 #88
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170384867
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:54 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]


[..]

Die machtshonger heb ik ook een beetje. Maar het is vooral zijn opstelling tegenover mensen waar ik me soms in herken. Lekker op zichzelf, wil met rust gelaten worden, onafhankelijk, uit geen affectie (al voelt ie het wel) en bij mensen die hem oppervlakkig kennen, komt ie arrogant over. Nu weet ik niet of hij OPS heeft, maar zijn gedrag komt wel in de buurt.
Vegeta is over de jaren heen sterk ontwikkelt. In Dragon Ball Super is hij totaal anders dan in het begin van DBZ. Ik denk dat dat hem juist zo'n interessante karakter maakt.

Maar OPS heeft niet perse te maken met onafhankelijk willen zijn en met rust gelaten willen worden. Juist niet eigenlijk. Deze mensen zouden graag sociale contact en erkenning willen hebben, maar zijn heel bang voor afwijzing en pijn. Dit hebben ze ontwikkelt vanwege vroege trauma's.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:12:08 #89
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170385063
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:58 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Vegeta is over de jaren heen sterk ontwikkelt. In Dragon Ball Super is hij totaal anders dan in het begin van DBZ. Ik denk dat dat hem juist zo'n interessante karakter maakt.

Maar OPS heeft niet perse te maken met onafhankelijk willen zijn en met rust gelaten willen worden. Juist niet eigenlijk. Deze mensen zouden graag sociale contact en erkenning willen hebben, maar zijn heel bang voor afwijzing en pijn. Dit hebben ze ontwikkelt vanwege vroege trauma's.
Het kan zich op verschillende gebieden uiten. Ik ben bijvoorbeeld totaal niet bang voor afwijzingen van vreemden, verre van. Mensen die ik in vertrouwen hebben genomen dan weer wel.
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:35:38 #90
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170385505
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:12 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Het kan zich op verschillende gebieden uiten. Ik ben bijvoorbeeld totaal niet bang voor afwijzingen van vreemden, verre van. Mensen die ik in vertrouwen hebben genomen dan weer wel.
En daardoor vind je het moeilijk om mensen in vertrouwen te nemen?

Heb ik trouwens ook. Met goede therapie heb ik geleerd ommezwaai kwetsbaar te stellen en mensen toe te laten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 22 april 2017 @ 03:45:19 #91
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170396918
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

En daardoor vind je het moeilijk om mensen in vertrouwen te nemen?

Heb ik trouwens ook. Met goede therapie heb ik geleerd ommezwaai kwetsbaar te stellen en mensen toe te laten.
Inderdaad. En eerlijk gezegd heb ik voorlopig geen behoefte om dat te veranderen, anders zou ik het wel gedaan hebben.
pi_170397855
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 03:45 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Inderdaad. En eerlijk gezegd heb ik voorlopig geen behoefte om dat te veranderen, anders zou ik het wel gedaan hebben.
Is dat niet een vorm van zelfbescherming denk je?
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:10:22 #93
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170401645
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 09:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Is dat niet een vorm van zelfbescherming denk je?
Ja. Ik freak out als iemand door m'n muur kan prikken met haar charme. Voel me dan gegijzeld, zeker als er dan nog een verliefdheid bij komt. Brrr. :') Wil gewoon de controle houden over m'n emoties.
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:16:11 #94
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170401811
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 april 2017 13:10 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja. Ik freak out als iemand door m'n muur kan prikken met haar charme. Voel me dan gegijzeld, zeker als er dan nog een verliefdheid bij komt. Brrr. :') Wil gewoon de controle houden over m'n emoties.
Ik snap je heel goed en ik heb ook slechte ervaring daarmee hoor. Mensen hebben niet door hoeveel pijn ze iemand kunnen doen als ze door die muur weten te komen en geen rekening daarmee houden.

Toch zou ik mezelf niet willen weerhouden om echte liefde en verbondenheid te voelen met mensen. Niet alleen wat betreft een vrouwtje, maar ook vrienden en familie. Ik heb wel heel veel geluk dat ik een hele lieve, sterke, zorgzame moeder heb.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:25:44 #95
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170402088
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 13:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik snap je heel goed en ik heb ook slechte ervaring daarmee hoor. Mensen hebben niet door hoeveel pijn ze iemand kunnen doen als ze door die muur weten te komen en geen rekening daarmee houden.

Toch zou ik mezelf niet willen weerhouden om echte liefde en verbondenheid te voelen met mensen. Niet alleen wat betreft een vrouwtje, maar ook vrienden en familie. Ik heb wel heel veel geluk dat ik een hele lieve, sterke, zorgzame moeder heb.
Ik vind het (voorlopig) wel goed zo. Naast familie zijn er twee mensen die ik écht vertrouw. Daarnaast ben ik op deze manier veel productiever en staan liefde en relaties dus sowieso onderaan mijn prioriteitenlijst. Heb genoeg te doen.
pi_170402966
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2017 13:25 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik vind het (voorlopig) wel goed zo. Naast familie zijn er twee mensen die ik écht vertrouw. Daarnaast ben ik op deze manier veel productiever en staan liefde en relaties dus sowieso onderaan mijn prioriteitenlijst. Heb genoeg te doen.
Zo lang je maar mensen hebt. Met twee mensen die je echt vertrouwt mag je jezelf al best gelukkig prijzen :Y
  zaterdag 22 april 2017 @ 14:09:24 #97
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170403181
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 13:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zo lang je maar mensen hebt. Met twee mensen die je echt vertrouwt mag je jezelf al best gelukkig prijzen :Y
Zie ze alleen niet vaak (door afstand), dus dat is het enige jammere. :X
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')