abonnementen ibood.com bol.com
pi_170378611
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:48 schreef MutedFaith het volgende:
In principe wordt er dan nog steeds door een werknemer naar muziek geluisterd, en moet er dus gewoon aan Buma worden afgedragen.
Ok. Zover ik weet doet bijna niemand dat. Vroeger weleens ergens gewerkt via een uitzendbureau. Daar mochten we vanwege de Buma geen muziek luisteren met oortjes. Maar dat was in een grote concertzaal. Daar heb je mogelijk wat meer kans op controle.
Maar als ik bij een klant op kantoor zit heb ik er nog nooit iets over gehoord. (meestal hebben ze wel gewoon software licenties)
  vrijdag 21 april 2017 @ 11:57:25 #52
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170378731
Mijn ex-werkgevers deden 't op 1 na ook niet. Maar daar mochten we officieel ook geen muziek/radio luisteren (wat we toch deden, en oogluikend toegelaten werd).

Gevolg bij controle is een naheffing met 'boete'. De boete houdt voor zover ik kan vinden alleen in dat je geen korting van 25% krijgt, die je wel krijgt als je uit eigen beweging een licentie aanvraagt en volledig op tijd betaalt. Dus 't risico is redelijk beperkt.

Maar dan heb ik t over kantoren waar geen klanten komen. De winkels e.d. waarbij ik administratief betrokken was hadden hun afdracht over t algemeen wel geregeld, omdat de pakkans daar nou eenmaal groter is.
Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170378737
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:50 schreef autoknutselaar het volgende:
Maar als ik bij een klant op kantoor zit heb ik er nog nooit iets over gehoord. (meestal hebben ze wel gewoon software licenties)
Bij bedrijven (zeker de grotere) hebben ze een Buma/Stemra en een Stena contract, zul je niets van merken, als ze het niet hebben wordt er denk ik wel gezegd dat je je muziek niet mag afspelen.

Overigens kun je voor zakelijk gebruik ook een contract afsluiten bij KPN. Al zal de muziek misschien minder leuk zijn :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')