abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170350639
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:29 schreef Rolfieo het volgende:

[..]


[..]

Als iemand uitkeringsfraude pleegt, willen we dat die persoon hard aangepakt wordt, maar als een bedrijf fraude pleegt, dan praten we het in eens goed?

Je mag het gewoon niet gebruiken, en als bedrijf moet je dat gewoon weten. Als je als bedrijf dan je zaken niet goed regelt, is dat niet slim. We hebben het immers niet meer over een consument, maar over een zakelijke kant.
Of je het er mee bent of niet..... Je runt een bedrijf of niet.

En om dan dat soort termen te gebruiken :N
Erger nog, het kost FOX gewoon klanten omdat die lekker in de kroeg gaan kijken. Kroeg krijgt daar nog eens een bom extra drank-inkomsten door over de rug van FOX.
Volledig terecht dat ze daar dus een duurder abbonement voor aanbieden.
  donderdag 20 april 2017 @ 12:21:09 #32
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_170351376
Volgens mij heeft Spotify ook een soort maximum aan "offline muziek spelen", tenminste daar ben ik in mijn winkel :@ ooit tegen aan gelopen.
Misschien op te lossen door gewoon online te gebruiken, maar op één of andere manier leek me dat een soort van limiet ding.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_170351471
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:21 schreef jajablahblah het volgende:
Volgens mij heeft Spotify ook een soort maximum aan "offline muziek spelen", tenminste daar ben ik in mijn winkel :@ ooit tegen aan gelopen.
Misschien op te lossen door gewoon online te gebruiken, maar op één of andere manier leek me dat een soort van limiet ding.
Ja, dat is om te voorkomen dat je alles download en daarna offline gaat en je spotify abbo opzegt. Daarom wil Spotify af en toe online om je abbonement te controleren.
  donderdag 20 april 2017 @ 12:36:51 #34
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_170351641
Tunify is ook zo'n dienst voor zakelijke gebruikers. Je kan een weekje testen volgens mij.
  donderdag 20 april 2017 @ 12:51:11 #35
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_170351938
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:27 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, dat is om te voorkomen dat je alles download en daarna offline gaat en je spotify abbo opzegt. Daarom wil Spotify af en toe online om je abbonement te controleren.
Oh :D
Klinkt valide :P
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  donderdag 20 april 2017 @ 13:11:59 #36
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170352321
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:38 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Erger nog, het kost FOX gewoon klanten omdat die lekker in de kroeg gaan kijken. Kroeg krijgt daar nog eens een bom extra drank-inkomsten door over de rug van FOX.
Volledig terecht dat ze daar dus een duurder abbonement voor aanbieden.
Een zelfde argument als bij downloaden. Dat iemand in de kroeg voetbal kijkt op FOX wil niet automagisch zeggen dat die persoon thuis een FOX abonnement zou nemen en kun je dus nooit 1 op 1 stellen dat het inkomstenverlies is voor FOX.

Het hele systeem van copyrights en royalties is gewoon verrot. Waarmee ik niet wil zeggen dat je je niet aan de regels moet houden.
And so is the past
pi_170373256
quote:
2s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Een zelfde argument als bij downloaden. Dat iemand in de kroeg voetbal kijkt op FOX wil niet automagisch zeggen dat die persoon thuis een FOX abonnement zou nemen en kun je dus nooit 1 op 1 stellen dat het inkomstenverlies is voor FOX.

Het hele systeem van copyrights en royalties is gewoon verrot. Waarmee ik niet wil zeggen dat je je niet aan de regels moet houden.
Mee eens, maar blijft dat het ene bedrijf zich verrijkt met de service van een ander bedrijf zonder daarvoor te willen betalen. Terwijl Fox daar gewoon een abonnement voor aanbiedt.

Ik vind het ook vrij normaal dat ze daarop controleren. De boosdoener in deze in dan ook niet Fox, maar de kroeguitbater, die wel geld wil verdienen aan een commerciële service van Fox maar daar niet voor wil betalen.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 april 2017 @ 01:13:52 #38
364681 over_hedge
pi_170373421
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:27 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, dat is om te voorkomen dat je alles download en daarna offline gaat en je spotify abbo opzegt. Daarom wil Spotify af en toe online om je abbonement te controleren.
dit klopt dus niet. Aangezien je je offline lijsten niet meer kan luisteren als je geen abbo hebt en je deze weer opnieuw moet downloaden als je wel weer een abbo activeert.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_170373572
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 01:13 schreef over_hedge het volgende:

[..]

dit klopt dus niet. Aangezien je je offline lijsten niet meer kan luisteren als je geen abbo hebt en je deze weer opnieuw moet downloaden als je wel weer een abbo activeert.
Hoe weet Spotify dan dat je geen abbo meer hebt als je offline bent? ;)
  vrijdag 21 april 2017 @ 03:01:31 #40
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_170374434
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 01:25 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Hoe weet Spotify dan dat je geen abbo meer hebt als je offline bent? ;)
Maar dan zou je heel je apparaat toch offline moeten laten?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 21 april 2017 @ 07:37:40 #41
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170375002
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 april 2017 03:01 schreef richolio het volgende:

[..]

Maar dan zou je heel je apparaat toch offline moeten laten?
Klopt.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170377036
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 01:25 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Hoe weet Spotify dan dat je geen abbo meer hebt als je offline bent? ;)
Er zit een '30 dagen' offline luisteren limiet op,dan moet je weer online zijn geweest zodat Spotify kan controleren of je abo nog actief is.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_170377301
Ik gebruik meestal Spotify als ik aan het werk ben. Deel van de week is dat op kantoor. Mijn persoonlijke Spotify open op de werk computer. Luister met oortjes. Op vrijdag zit ik samen met maar 1 collega en dan speel ik wel over de speakers.

Deel van de week werk ik als barman. Dan heb ik ook spotify open op de computer daar. Maar dan op de speakers in het café.

Ben ik dan fout bezig? De uitbater van het café betaald wel aan de Buma. Mijn werkgever waar ik op kantoor zit doet dat denk ik niet.
pi_170377342
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:26 schreef rene90 het volgende:

[..]

Er zit een '30 dagen' offline luisteren limiet op,dan moet je weer online zijn geweest zodat Spotify kan controleren of je abo nog actief is.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:27 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, dat is om te voorkomen dat je alles download en daarna offline gaat en je spotify abbo opzegt. Daarom wil Spotify af en toe online om je abbonement te controleren.
  vrijdag 21 april 2017 @ 11:23:17 #45
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_170378047
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_170378161
Is het niet zo dat alleen het hebben van een geluidsinstallatie waarmee meer dan alleen rechtenvrije muziek afgespeeld kan worden al voldoende is om afdrachtplichtig te zijn aan buma stemra? Zij beweren immers dat je niet hoeft te betalen als je alleen rechtenvrije muziek afspeelt en een installatie hebt die ook alleen dat kan.
Maar sinds wanneer hebben zij het recht om te bepalen dat jij geen geluidsinstallatie (of pc met speakers en dvd drive) mag hebben? Kunnen ze wel mooi beweren maar houdt zoiets stand voor een rechter?
  vrijdag 21 april 2017 @ 11:30:29 #47
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170378209
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:39 schreef autoknutselaar het volgende:
Ik gebruik meestal Spotify als ik aan het werk ben. Deel van de week is dat op kantoor. Mijn persoonlijke Spotify open op de werk computer. Luister met oortjes. Op vrijdag zit ik samen met maar 1 collega en dan speel ik wel over de speakers.

Deel van de week werk ik als barman. Dan heb ik ook spotify open op de computer daar. Maar dan op de speakers in het café.

Ben ik dan fout bezig? De uitbater van het café betaald wel aan de Buma. Mijn werkgever waar ik op kantoor zit doet dat denk ik niet.
In allebei de gevallen ben je officieel fout. In 't geval van 't café ga je tegen de voorwaarden van Spotify zelf in. Als er muziek op kantoor gedraaid wordt moet er afgedragen worden aan Buma (obv aantal m2 kantoorruimte, geloof ik).
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 april 2017 @ 11:31:23 #48
364681 over_hedge
pi_170378230
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 01:25 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Hoe weet Spotify dan dat je geen abbo meer hebt als je offline bent? ;)
Uh nou uit hun gegevens wanneer je een abbo aangeschaft hebt? :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_170378478
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:30 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

In allebei de gevallen ben je officieel fout. In 't geval van 't café ga je tegen de voorwaarden van Spotify zelf in. Als er muziek op kantoor gedraaid wordt moet er afgedragen worden aan Buma (obv aantal m2 kantoorruimte, geloof ik).
En zolang ik op kantoor oordopjes gebruik en vanaf mijn eigen (niet zakelijke) telefoon speel? Denk trouwens niet dat ze er op kantoor mee zitten. Ze gebruiken ook gekraakte versies van Photoshop en Illustrator e.d.

In het café zit het officieel dus wel goed. Enkel niet voor Spotify maar die hebben heus geen controleurs rondlopen neem ik aan.
  vrijdag 21 april 2017 @ 11:48:41 #50
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170378567
In principe wordt er dan nog steeds door een werknemer naar muziek geluisterd, en moet er dus gewoon aan Buma worden afgedragen.

Maar als ze daar ook illegale software gebruiken, dan zullen ze hier vast niet mee zitten.


Voor t café:Ik heb geen idee of Spotify controleurs rond heeft lopen. Maar als ze jullie 'pakken', dan zal dat vast een leuke rechtzaak tot gevolg hebben.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_170378611
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:48 schreef MutedFaith het volgende:
In principe wordt er dan nog steeds door een werknemer naar muziek geluisterd, en moet er dus gewoon aan Buma worden afgedragen.
Oké. Zover ik weet doet bijna niemand dat. Vroeger weleens ergens gewerkt via een uitzendbureau. Daar mochten we vanwege de Buma geen muziek luisteren met oortjes. Maar dat was in een grote concertzaal. Daar heb je mogelijk wat meer kans op controle.
Maar als ik bij een klant op kantoor zit heb ik er nog nooit iets over gehoord. (meestal hebben ze wel gewoon software licenties)
  vrijdag 21 april 2017 @ 11:57:25 #52
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170378731
Mijn ex-werkgevers deden 't op 1 na ook niet. Maar daar mochten we officieel ook geen muziek/radio luisteren (wat we toch deden, en oogluikend toegelaten werd).

Gevolg bij controle is een naheffing met 'boete'. De boete houdt voor zover ik kan vinden alleen in dat je geen korting van 25% krijgt, die je wel krijgt als je uit eigen beweging een licentie aanvraagt en volledig op tijd betaalt. Dus 't risico is redelijk beperkt.

Maar dan heb ik t over kantoren waar geen klanten komen. De winkels e.d. waarbij ik administratief betrokken was hadden hun afdracht over t algemeen wel geregeld, omdat de pakkans daar nou eenmaal groter is.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 11:57:40 #53
9859 crew  Karina
Woman
pi_170378737
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:50 schreef autoknutselaar het volgende:
Maar als ik bij een klant op kantoor zit heb ik er nog nooit iets over gehoord. (meestal hebben ze wel gewoon software licenties)
Bij bedrijven (zeker de grotere) hebben ze een Buma/Stemra en een Stena contract, zul je niets van merken, als ze het niet hebben wordt er denk ik wel gezegd dat je je muziek niet mag afspelen.

Overigens kun je voor zakelijk gebruik ook een contract afsluiten bij KPN. Al zal de muziek misschien minder leuk zijn :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')