abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 april 2017 @ 14:53:31 #1
467132 openkamer
Ontwikkelaar van openkamer.org
pi_170330945
Open Kamer is een onafhankelijk, open source, en niet-commercieel project om inzicht te geven in het handelen van de Tweede Kamer.

Ik ben een ontwikkelaar van Open Kamer. Met deze post hoop ik wat bekendheid en feedback te krijgen voor dit project.

Een paar highlights:
Tijdlijn van een wetsvoostel: https://www.openkamer.org/dossier/tijdlijn/34356/
Kamervragen: https://www.openkamer.org/kamervragen/
Tijdlijn van kamerlid activiteiten: https://www.openkamer.org/persoon/pia-dijkstra/

Open Kamer is nog vol in ontwikkeling en zal de komende tijd meer parlementaire data en features toevoegen.

We zijn benieuwd naar jouw mening, en horen wat je graag zou zien op Open Kamer?

[ Bericht 0% gewijzigd door openkamer op 19-04-2017 15:16:35 (spelling) ]
pi_170331025
Webcams op het damestoilet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_170331067
Afzichtelijke spam, maar het project zelf klinkt erg interessant en de site ziet er al best aardig uit.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_170331132
Jammer van de spam, maar de site is best bruikbaar. Kwam goed van pas bij het schrijven van m'n scriptie.
  woensdag 19 april 2017 @ 15:04:02 #5
467132 openkamer
Ontwikkelaar van openkamer.org
pi_170331199
Ik begrijp dat dit misschien als spam overkomt.

Aangezien het niet commercieel is (geen reclames, geen verdienmodel), en relevant voor dit forum, dacht ik dat het geen echte spam is.

Als dit hier niet gewenst is, hoor ik het graag en zal ik het bericht verwijderen. Ik ben zelf moderator van een forum en ben zeker geen fan van spam.

Ik werk als vrijwilliger aan Open Kamer en zou graag wat feedback krijgen. Ik weet niet hoe ik dat op een andere manier kan doen. Suggesties zijn zeker welkom.

[ Bericht 2% gewijzigd door openkamer op 19-04-2017 15:06:52 (toevoeging over niet commercieel) ]
  woensdag 19 april 2017 @ 15:12:06 #6
467132 openkamer
Ontwikkelaar van openkamer.org
pi_170331362
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:01 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Jammer van de spam, maar de site is best bruikbaar. Kwam goed van pas bij het schrijven van m'n scriptie.
Dank voor je reactie. Goed te horen dat het er bruikbaar uitziet.

Spam is ongewenst. Aan je reactie maak ik op dat het niet echt ongewenst is. Helaas heeft echte spam het lastig gemaakt om daadwerkelijk relevante informatie te delen.
pi_170331580
Ziet er handig uit! Mooi ook dat je een grafische tijdlijn van het verloop van een wetsvoorstel kan zien. Kan me zeker van pas komen.
  woensdag 19 april 2017 @ 15:28:22 #8
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_170331697
Maar die tijdlijn, die hebben ze toch ook gewoon op de site van de Tweede Kamer?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_170331770
quote:
11s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:28 schreef Faux. het volgende:
Maar die tijdlijn, die hebben ze toch ook gewoon op de site van de Tweede Kamer?
Ja, in een tabel. Maar vind het zo grafisch een stuk overzichtelijker om te zien wat er wanneer is gebeurd.
  woensdag 19 april 2017 @ 15:42:45 #10
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170331999
Ziet er handig uit.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  woensdag 19 april 2017 @ 15:44:08 #11
467132 openkamer
Ontwikkelaar van openkamer.org
pi_170332034
quote:
11s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:28 schreef Faux. het volgende:
Maar die tijdlijn, die hebben ze toch ook gewoon op de site van de Tweede Kamer?
In zekere zin wel. Daar linkt Open Kamer ook naar als referentie. Bijv: https://www.tweedekamer.n(...)ossier=34356-(R2064)

De verschillen:
• De 'tijdijn' op tweedekamer.nl is een lijst me documenten gesorteerd op datum. Open Kamer heeft een visuele tijdlijn die toegankelijker is.
• De uitslagen van stemmingen op amendementen en moties is niet zichtbaar op tk.nl. Op Open Kamer is dat met kleur en uitslag balk in de tijdlijn zichtbaar.
• De links naar documenten zijn in PDF of DOC op tk.nl. Op Open Kamer is alles een webpagina (HTML).
• Personen op tk.nl zijn geen links (geen relatie) en hun partij staat niet vermeld. Open Kamer probeert zoveel mogelijk relaties te leggen via links (zoals wikipedia).
• tweedekamer.nl is vaak langzaam, 2 seconden laden per pagina is normaal. Open Kamer is snel, pagina's laden binnen ~300ms.

Daarnaast is Open Kamer pas net in beta. We hopen de tijdlijn te verrijken met meer informatie. Bijvoorbeeld met geplande toekomstige activiteiten (stemmingen), deadlines voor bepaalde documenten, meldingen in traditionele media of social media. Er kan nog zoveel beter.

De website van de Tweede Kamer moet degelijk zijn en alle informatie bevatten. Open Kamer wil modern zijn, innoveren en snel ontwikkelen. Dat is iets dat moeilijker is voor de Tweede Kamer. Daarom is er volgens mij ruimte voor een alternatief.
pi_170332683
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:44 schreef openkamer het volgende:

[..]

In zekere zin wel. Daar linkt Open Kamer ook naar als referentie. Bijv: https://www.tweedekamer.n(...)ossier=34356-(R2064)

De verschillen:
• De 'tijdijn' op tweedekamer.nl is een lijst me documenten gesorteerd op datum. Open Kamer heeft een visuele tijdlijn die toegankelijker is.
• De uitslagen van stemmingen op amendementen en moties is niet zichtbaar op tk.nl. Op Open Kamer is dat met kleur en uitslag balk in de tijdlijn zichtbaar.
• De links naar documenten zijn in PDF of DOC op tk.nl. Op Open Kamer is alles een webpagina (HTML).
• Personen op tk.nl zijn geen links (geen relatie) en hun partij staat niet vermeld. Open Kamer probeert zoveel mogelijk relaties te leggen via links (zoals wikipedia).
• tweedekamer.nl is vaak langzaam, 2 seconden laden per pagina is normaal. Open Kamer is snel, pagina's laden binnen ~300ms.

Daarnaast is Open Kamer pas net in beta. We hopen de tijdlijn te verrijken met meer informatie. Bijvoorbeeld met geplande toekomstige activiteiten (stemmingen), deadlines voor bepaalde documenten, meldingen in traditionele media of social media. Er kan nog zoveel beter.

De website van de Tweede Kamer moet degelijk zijn en alle informatie bevatten. Open Kamer wil modern zijn, innoveren en snel ontwikkelen. Dat is iets dat moeilijker is voor de Tweede Kamer. Daarom is er volgens mij ruimte voor een alternatief.
Wat mij op dat vlak nog zinvolle verbeteringen lijken zouden kleurcodering voor soorten handelingen zijn, dat je in één oogopslag de debatten kan vinden, en kan zien hoe vaak een wet is geamendeerd. Eventueel een filtermogelijkheid zodat je slechts de amendementen van een wetsvoorstel in één overzicht krijgt, of enkel de relevante door de indiener gegeven toelichtingen.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:20:26 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170332797
Dit zien we toch als spam.

Mocht je toch willen dat FOK! er aandacht aan bested zul je even met de redactie moeten mailen. Wellicht wordt er dan over gepubliceerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')