abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170332423
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:06 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Misschien is wit ook wel geen goede term want het impliceert onschuld, reinheid. Vanaf nu noem ik jouw soort "pigmentloze mensen", of "ongetinte mensen".
een beetje zoals een neger pigmentaal gehandicapte noemen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:02:48 #152
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_170332433
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:58 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wie gaat waar precies door het lint? :')
105 reacties in een uur :')
pi_170332465
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:43 schreef SicSicSics het volgende:
Blijft toch gaaf dat er een stortvloed aan (gemaakt) verontwaardigde reacties komt, maar dat er inhoudelijk eigenlijk nooit zoveel commentaar komt.

Dus mensen, wapen je! Ga het boek lezen. 8-)
zou er niet voor betalen, jij wel?
Op zondag 2 november 2014 18:23 schreef MMGYMCMB het volgende:
Wtf, gezien en dacht dat je zat te trollen, wejema kifesh Mur is best knap (no homo).
  woensdag 19 april 2017 @ 16:04:53 #154
453049 BoneThugss
#ALTIJDREADY
pi_170332472
quote:
6s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:01 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Jij hebt écht een cursusje begrijpend lezen nodig. Zou je leven een stuk makkelijker van worden. :')
''Doet met denken aan wat een maatje van me ooit eens zei toen ik hem vroeg waarom hij zo graag in Amsterdam wilde wonen: "Dit is de eerste en enige plek waar ik niet anders aangekeken wordt omdat k zwart ben."

Die kameraad van jou is bijzonder achterlijk als hij echt denkt dat zwarte mensen niet gediscrimineerd worden in Amsterdam.

De eerste en enige plek. :')

Hoe moet ik het dan lezen volgens jou?
donderdag 6 april 2017 14:17 schreef Red_85 het volgende:
Utopische sprookjes gelovende extremistische milieumongool.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:06:00 #155
453049 BoneThugss
#ALTIJDREADY
pi_170332495
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat is dus 'door het lint gaan', oké.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:06:31 #156
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170332508
quote:
6s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:54 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zo komen we er nooit hè?

Gestopt met lezen, want het staat me niet aan! :D

Doet met denken aan wat een maatje van me ooit eens zei toen ik hem vroeg waarom hij zo graag in Amsterdam wilde wonen: "Dit is de eerste en enige plek waar ik niet anders aangekeken wordt omdat k zwart ben." Maakte toch best wel ff indruk op me.

Maar nogmaals: Probeer het eens. Lees eens wat ze wil vertellen. Volgenis mij is het allemaal een stuk genuanceerder dan hier meteen wordt aangenomen.
De schrijfster spreekt witte mensen aan. Daar val ik niet onder, ik identificeer me niet als wit. Ik ben dus niet haar doelgroep, dus hoef ik het niet te lezen.
pi_170332514
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Een pakkende titel, dit topic is opnieuw een hit van mijn hand.
Digging for the world
  woensdag 19 april 2017 @ 16:09:26 #158
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_170332580
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:04 schreef BoneThugss het volgende:
Die kameraad van jou is bijzonder achterlijk als hij echt denkt dat zwarte mensen niet gediscrimineerd worden in Amsterdam.
Staat je goed! ^O^

quote:
Hoe moet ik het dan lezen volgens jou?
Hij zei niet: "Ik word overal gediscrimineerd." Hij zei alleen: "Hier kijken ze met niet anders aan..."

Nuance.
Fine, fuck you then!
Getrouwd met een Fok!ster; wie had dat ooit gedacht! :o
Gay! MohMi O+
  woensdag 19 april 2017 @ 16:09:34 #159
40566 Ericr
Livewrong
pi_170332584
C9xlkt0XkAA192e.jpg:large

quote:
Om culturele toe-eigening echt te begrijpen, moet je:

Eerst vat hebben op privilege. Als je niet snapt dat er machtsverhoudingen zijn in onze maatschappij, dan zal je culturele toe-eigening nooit begrijpen. Zonder machtsverhoudingen zou er namelijk ook geen sprake zijn van culturele toe-eigening, maar van culturele uitwisseling.

Vervolgens moeten de machtsverhoudingen gespecificeerd worden: je moet begrijpen dat er in een land als Nederland heel veel niet-westerse culturen gemarginaliseerd zijn. Als je op een mondiaal niveau kijkt, zie je hetzelfde.

Dan kun je zien dat witte Nederlanders culturele gebruiken, symbolen, eten, et cetera, klakkeloos overnemen, badend in hun machtspositie en enorme verlangen naar de exotische supermarkt van cultuur. Voordat het culturele aspect zich door witte mensen was toegeëigend, werd het vaak als een beetje infantiel, ridicuul, extreem, te etnisch, of inferieur beschouwd. Maar als witte mensen gebruik gaan maken van zo’n aspect, is het opeens oké, cool, gezellig of spannend.
Vervolgens wordt er status, eer of geld mee verdiend door die witte mensen.
quote:
Helaas werkt het in ons Nederlandse systeem van wit privilege nou eenmaal zo dat dit de manier is waarop veel witte Nederlanders dichter bij andere culturen denken te komen. Door pompoen op döner te gooien. En wat kikkererwten. Lekker multiculti.
quote:
Er zijn zat mensen die zonder enig besef van de Palestijnse cultuur, traditie en (politieke) geschiedenis een keffiyeh dragen omdat het 'leuk staat bij een skinny jeans.
https://decorrespondent.n(...)&utm_campaign=buffer

De tering wat een pretentieus hoofdpijnmens is dat toch ook.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:10:05 #160
116015 SicSicSics
pi_170332608
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:04 schreef Murdera het volgende:
zou er niet voor betalen, jij wel?
Neuh! :D
Fine, fuck you then!
Gay! MohMi O+
pi_170332650
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:09 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

[..]

Aan de andere kant kun je ook zeggen dat 'zwarten' dingen uit de 'witte' cultuur overnemen, zoals een pak dragen, een kantoorbaan willen, een boek willen schrijven etc etc.
Digging for the world
  woensdag 19 april 2017 @ 16:12:06 #162
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_170332651
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:06 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat is dus 'door het lint gaan', oké.
Ligt inderdaad aan de definitie die je hanteert. Nu mag jij mij zeker verwijten dat ik verwacht dat een fokker enigszins het vermogen heeft een artikel met gezond verstand en objectiviteit te lezen ipv zich enorm aangevallen te voelen en de boodschap direct naar het "rijk der fabelen" te verwijzen...

En die definities. Daar weet jij geloof ik alles van met jouw "hok" en "tuin" dus niet zo janken
  woensdag 19 april 2017 @ 16:12:50 #163
40566 Ericr
Livewrong
pi_170332666
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:12 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Aan de andere kant kun je ook zeggen dat 'zwarten' dingen uit de 'witte' cultuur overnemen, zoals een pak dragen, een kantoorbaan willen, een boek willen schrijven etc etc.
Überhaupt werken.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:14:11 #164
453049 BoneThugss
#ALTIJDREADY
pi_170332695
quote:
6s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hij zei niet: "Ik word overal gediscrimineerd." Hij zei alleen: "Hier kijken ze met niet anders aan..."

Nuance.
De 'eerste en enige' plek, dus hij is in elke plaats in Nederland geweest en overal werd hij gediscrimineerd. Amsterdam is namelijk de enige plek waar hij niet wordt gediscrimineerd.

Dit soort Calimero-gedrag zie ik wel vaker bij bevolkingsgroepen. En net alsof in Amsterdam niet wordt gediscrimineerd. Zie je zelf niet hoe dom dat overkomt? En dat jij daar dan van 'schrikt' vind ik al helemaal raar.
pi_170332706
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:12 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Schoon water willen. Medicijnen. Spijkerbroek. Voetballen.
pi_170332735
Ik ben niet zo'n lezer, ik wacht wel tot het verfilmd wordt.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:16:29 #167
453049 BoneThugss
#ALTIJDREADY
pi_170332740
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ligt inderdaad aan de definitie die je hanteert. Nu mag jij mij zeker verwijten dat ik verwacht dat een fokker enigszins het vermogen heeft een artikel met gezond verstand en objectiviteit te lezen ipv zich enorm aangevallen te voelen en de boodschap direct naar het "rijk der fabelen" te verwijzen...

En die definities. Daar weet jij geloof ik alles van met jouw "hok" en "tuin" dus niet zo janken
Met mijn hok en tuin?

Waar heb je het over man, je ijlt.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:17:58 #168
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_170332762
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:09 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

[..]

[..]

Was er al aan begonnen, dat artikeltje op de correspondent, maar ik kwam er niet doorheen.
Maar wat is haar punt nou eigenlijk? Of wat stelt ze nou voor? Geen cultural appropriation meer toestaan? Geen pompoenen meer over de dönör? Meer bewustwording daarover? Of wat?
Mag toch aannemen dat ze begrijpt dat dat dan allemaal nonsens is hè.

Overigens neemt ze dat hele geneuzel over cultural appropriation gewoon van de Amerikaanse SJWs over, is dat geen appropriation?
Heel zwak toch steeds weer om de Amerikaanse praktijk onverkort verbindend te verklaren voor NL.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:20:30 #169
116015 SicSicSics
pi_170332798
GVD zeg, dat ik er überhaupt nog op inga... :')_!

quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:14 schreef BoneThugss het volgende:
De 'eerste en enige' plek, dus hij is in elke plaats in Nederland geweest en overal werd hij gediscrimineerd. Amsterdam is namelijk de enige plek waar hij niet wordt gediscrimineerd.
Hij had het niet over 'gediscrimineerd' worden. :D Waarom trek je dat uit je hol?
quote:
Dit soort Calimero-gedrag zie ik wel vaker bij bevolkingsgroepen. En net alsof in Amsterdam niet wordt gediscrimineerd. Zie je zelf niet hoe dom dat overkomt? En dat jij daar dan van 'schrikt' vind ik al helemaal raar.
Ik schrok van zijn opmerking, omdat ik graag geloof dat wij als samenleving sowieso niet anders naar anderen kijken. Kennelijk doen 'we' dat (onbewust) wel of wordt dat zo gevoeld. Zelfs zonder dat je het zo bedoelt.

Maargoed; je hebt mensen en je hebt potlooien en mijn god zeg! Je hebt het inlevingsvermogen van een verstandelijk uitgedaagde garnaal en je leest net zo goed.

Dat is nou precies wat mensen als deze dame ook willen vertellen. Stukje ironie dit. :N
Fine, fuck you then!
Gay! MohMi O+
  woensdag 19 april 2017 @ 16:23:53 #170
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_170332872
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:20 schreef SicSicSics het volgende:
Kennelijk doen 'we' dat (onbewust) wel of wordt dat zo gevoeld. Zelfs zonder dat je het zo bedoelt.

Hierin ligt natuurlijk het grootste probleem hè. Ik zeg dat ik niet racistisch ben. Komt zij aan en zegt: dat ben je wel, maar jij bent ontoerekeningsvatbaar en handelingsonbekwaam op dit punt.
Lekker is dat toch.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:24:07 #171
40566 Ericr
Livewrong
pi_170332878
nrc_weekend.jpg

Ook al zo'n mooie. En voor wie het allemaal niet meer begrijpt een begrippenlijst:

quote:
Agency - recht van spreken, gebaseerd op eigen ervaring; een zwarte persoon heeft meer recht van spreken op grond van de „zwaardere geschiedenis van uitbuiting”.

Cognitieve dissonantie - het onvermogen de realiteit in te passen in het denkraam. Wie zijn hele leven zeker heeft geweten dat Sinterklaas en Zwarte Piet een vrolijk kinderfeest is, kan die zekerheid niet in overeenstemming brengen met de realiteit dat Zwarte Piet voor sommige mensen kwetsend is.

Decolonisation of the mind - het bevrijden van de geest van de invloed van het kolonialisme. Tevens de titel van een reeks boeken over zwarte geschiedenis.

Helper whitey - de goedbedoelende witte, die dezelfde argumenten over ongelijkheid debiteert als een zwarte, alleen wordt naar hem wel en naar de zwarte niet geluisterd.

Male fragility - lichtgeraaktheid van (witte) mannen als ze worden aangesproken op hun bevoorrechte positie.

Rant - een verbale afstraffing.

Unapologetic - zonder zich te verontschuldigen; in deze context bedoeld in contrast met de angstige, óverbeleefde en -vriendelijke houding van zwarten ten opzichte van witten.

White privilege - de bevoorrechte positie van witte mensen ten opzichte van alle andere mensen op de wereld, en tevens het gebrek aan benul daarvan bij diezelfde witte mensen.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:26:13 #172
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_170332930
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:16 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Met mijn hok en tuin?

Waar heb je het over man, je ijlt.
Tuintjes? Een hok maken?!!

Paar weken terug had je natuurlijk een veel grotere smoel. Dombo
  woensdag 19 april 2017 @ 16:29:11 #173
116015 SicSicSics
pi_170332985
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:23 schreef Ryan3 het volgende:
Hierin ligt natuurlijk het grootste probleem hè. Ik zeg dat ik niet racistisch ben. Komt zij aan en zegt: dat ben je wel, maar jij bent ontoerekeningsvatbaar en handelingsonbekwaam op dit punt.
Lekker is dat toch.
En wat is er dan zo erg aan een keer in die spiegel kijken? :D
Het ergste wat er kan gebeuren is dat je denkt: Fuck ze hebben misschien wel een punt. En volgt een stukje begrip.

Ik zeg overigens ook niet dat je maar met elke jankert of roeptoeter of gevoelig persoon rekening hoeft te houden. Dit verhaal komt alleen uit zoveel bronnen dat ik denk, misschien snappen we elkaar soms inderdaad niet. :)
Fine, fuck you then!
Gay! MohMi O+
pi_170332998
Hoi
  woensdag 19 april 2017 @ 16:31:02 #175
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170333025
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:24 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Ook al zo'n mooie. En voor wie het allemaal niet meer begrijpt een begrippenlijst:

[..]

Misschien moeten ze er één aan toevoegen:

Self fulfilling prophecy: Als je maar lang genoeg blijft roepen dat je slachtoffer bent, dan word je dat vanzelf.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')