abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170328338
Hallohoi,

Sinds een jaar of 3,5 gebruik ik dagelijks mijn Samsung S4.
Opzich een prima telefoon, maar hij begint wat gaar te worden. Opslag zit steeds vol, nieuwe apps downloaden betekent oude apps verwijderen, scherm is net wat klein etc.

Ergo: misschien toch eens overwegen een nieuwe te kopen. Maar wat moet het dan worden?

Ik heb enkele randvoorwaarden:
- Android besturingssysteem
- Verwisselbare accu (en extern ladertje om de 'losse' accu mee op te laden zijn een must)
- Minimaal 64GB interne opslag
- Goede camera (als in: vergelijkbaar met die van mijn iPhone 7 die ik zakelijk gebruik).
- Groter scherm dan de S4
- Moet tegen een stootje kunnen (telefoons stuiteren nogal eens bij mij)

Budget is afhankelijk van wat ik er voor krijg. Wie heeft tips?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator woensdag 19 april 2017 @ 13:42:22 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170329332
Oneplus 3T? Android 7.1.1, 5,5", 64 of 128gb, 6gb ram, prima camera, is in half uur vol geladen, alleen geen verwisselbare accu. Prijs voor de 64gb is 439 euro.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170329346
OnePlus 3T inderdaad.

Prima prijs kwaliteit en goede specs voor dat geld.

[ Bericht 20% gewijzigd door radeloosje1987 op 19-04-2017 13:55:16 ]
pi_170329976
Idd OP. Alleen geen verwisselbare accu maar wel Dash charge. Dus in een half uur +-60%.

En daarbij, geen idee of je bekend ben met custom recovery's e.d. maar dan kan er nogal getweakt worden met de kernel.

Hiermee hou ik het minimaal één dag mee vol en krijg soms zelf over de 7u aan screen on time.

Al met al, die extra batterij heb je niet nodig.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  woensdag 19 april 2017 @ 14:28:06 #5
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_170330341
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 13:42 schreef CoolGuy het volgende:
Oneplus 3T? Android 7.1.1, 5,5", 64 of 128gb, 6gb ram, prima camera, is in half uur vol geladen, alleen geen verwisselbare accu. Prijs voor de 64gb is 439 euro.
Iemand die ik ken heeft de 2. Echt een fantastisch mooi toestel, werkt super en kan tegen een stootje ^O^
UI Made bij VanilleKwark.
  Moderator woensdag 19 april 2017 @ 14:28:52 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170330365
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:28 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Iemand die ik ken heeft de 2. Echt een fantastisch mooi toestel, werkt super en kan tegen een stootje ^O^
Ik heb zelf de 3T. Gisteren geupdate van 7.0 naar 7.1.1. Prachtig toestel inderdaad.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170330969
Dank voor alle reacties. Zoals gezegd wil ik geen iPhone. Die heb ik al en vind ik vrij waardeloos. Bovendien werkt dat niet met mijn Chromecasts.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:09 schreef spierbal het volgende:
Idd OP. Alleen geen verwisselbare accu maar wel Dash charge. Dus in een half uur +-60%.

En daarbij, geen idee of je bekend ben met custom recovery's e.d. maar dan kan er nogal getweakt worden met de kernel.

Hiermee hou ik het minimaal één dag mee vol en krijg soms zelf over de 7u aan screen on time.

Al met al, die extra batterij heb je niet nodig.
De OnePlus 3T klinkt wel oké. Maar is hem helaas ook niet vanwege de accu. Dan ga ik er qua gebruiksgemak op achteruit tov wat ik nu heb.

De randvoorwaarden die ik bovenstaand noem zijn wel 'hard'. Ergo, ik wil de accu kunnen wisselen voor een verse accu als deze leeg is. Korte laadtijden heb ik niet zoveel aan.. Externe acculader meeslepen met een kabel heb ik vroeger ook al eens geprobeerd maar dat werkt waardeloos.

[ Bericht 25% gewijzigd door Skv op 19-04-2017 15:03:43 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170332254
Er zijn tegenwoordig weinig (geen?) high-end-toestellen met een verwisselbare accu. Alles moet dunner helaas.
pi_170333084
Ik wens je veel succes met een telefoon vinden die aan alle voorwaarden voldoet.
pi_170333214
64 GB? Wat wil je er allemaal mee doen dan?

Ik heb zelf vorig jaar een LG G4 gekocht (32 GB). Prima 5,5 inch toestel (tikkie te groot naar mijn smaak - vooral in de auto als 'ie in je broekzat zit, maar goed), goede camera (16 MP) én met een verwisselbare accu, aangezien dat ook één van mijn voorwaarden was.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_170336222
quote:
17s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:46 schreef Skv het volgende:
Hallohoi,

Sinds een jaar of 3,5 gebruik ik dagelijks mijn Samsung S4.
Opzich een prima telefoon, maar hij begint wat gaar te worden. Opslag zit steeds vol, nieuwe apps downloaden betekent oude apps verwijderen, scherm is net wat klein etc.

Ergo: misschien toch eens overwegen een nieuwe te kopen. Maar wat moet het dan worden?

Ik heb enkele randvoorwaarden:
- Android besturingssysteem
- Verwisselbare accu (en extern ladertje om de 'losse' accu mee op te laden zijn een must)
- Minimaal 64GB interne opslag
- Goede camera (als in: vergelijkbaar met die van mijn iPhone 7 die ik zakelijk gebruik).
- Groter scherm dan de S4
- Moet tegen een stootje kunnen (telefoons stuiteren nogal eens bij mij)

Budget is afhankelijk van wat ik er voor krijg. Wie heeft tips?
Kijk eens bij het merk oukitel
Heb zelf de 6000 pro bevalt prima
Alleen geen verwisselbaar accu
pi_170336278
Huawei p10/p10 plus

Toptoestel op het moment op het gebied van android. Ik heb de plus versie en ben erg tevreden over de telefoon.
pi_170339387
LG V20 importeren of een andere telefoon waarbij de batterij er niet uit kan.
pi_170340364
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:55 schreef SixSixOne het volgende:
LG V20 importeren of een andere telefoon waarbij de batterij er niet uit kan.
LG kun je beter gelijk tegen de muur aan gooien. Huawei of Samsung maar Samsung heeft het verneukt met de camera deal...
pi_170340751
Het lijkt wel alsof nergens de batterij meer uit kan. Wat waardeloos zeg. Dan kan ik beter mijn huidige blijven gebruiken.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170340792
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:33 schreef Krollie het volgende:
Ik wens je veel succes met een telefoon vinden die aan alle voorwaarden voldoet.
Dank je. Zo hoog zijn ze nu ook weer niet
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170340821
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:40 schreef Simterklaas het volgende:
64 GB? Wat wil je er allemaal mee doen dan?

Ik heb zelf vorig jaar een LG G4 gekocht (32 GB). Prima 5,5 inch toestel (tikkie te groot naar mijn smaak - vooral in de auto als 'ie in je broekzat zit, maar goed), goede camera (16 MP) én met een verwisselbare accu, aangezien dat ook één van mijn voorwaarden was.
Ik heb nu 16gb en het interne geheugen zit steeds vol. Apps worden groter, dus met het oog op de komende 2 jaar zou ik wel 64 willen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170341987
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:35 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb nu 16gb en het interne geheugen zit steeds vol. Apps worden groter, dus met het oog op de komende 2 jaar zou ik wel 64 willen.
P10 plus 128gb is echt mooi daarvoor toekomst gericht en kan jaren mee en accu is zeer goed. Mocht de accu niet meer in orde zijn kan deze gerepareerd worden door dynafix via de vipservice van huawei.
pi_170342087
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:33 schreef Skv het volgende:
Het lijkt wel alsof nergens de batterij meer uit kan. Wat waardeloos zeg. Dan kan ik beter mijn huidige blijven gebruiken.
Waarom neem je niet een telefoon met een 4000+ mAh accu? Er zijn zelfs telefoons met een 6000+ accu. Doe je een paar dagen tot een week mee met 1 acculading.
  woensdag 19 april 2017 @ 22:11:25 #20
194233 Friday12
Originele kloon
pi_170342181
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:33 schreef Skv het volgende:
Het lijkt wel alsof nergens de batterij meer uit kan. Wat waardeloos zeg. Dan kan ik beter mijn huidige blijven gebruiken.
Powerbank erbij?
  woensdag 19 april 2017 @ 23:49:31 #21
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_170344894
De LG G5 kan de accu wisselen. Heeft een prima scherm, snelle processor, goede camera en voldoet aan je eisen.
pi_170347108
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
De LG G5 kan de accu wisselen. Heeft een prima scherm, snelle processor, goede camera en voldoet aan je eisen.
Thanks!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170347145
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:22 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Jij niks hij mist wat kennis en ervaring daarom ook de angst voor niet wisselbare accu's :')
Wat is daar mis mee? Ik heb nu 3 accu's. 1 in de telefoon, 1 in de lader en 1 in een apart hoesje. Heb mijn telefoon zelf nog nooit aan een lader hoeven hangen terwijl hij wel altijd vol is. Dat is me best wat waard.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator donderdag 20 april 2017 @ 08:52:00 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170347197
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:46 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Ik heb nu 3 accu's. 1 in de telefoon, 1 in de lader en 1 in een apart hoesje. Heb mijn telefoon zelf nog nooit aan een lader hoeven hangen terwijl hij wel altijd vol is. Dat is me best wat waard.
Daarvoor moet je die accu's wel opladen, dus het is alleen maar het verplaatsen van een 'issue'.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 20 april 2017 @ 09:01:59 #25
9859 crew  Karina
Woman
pi_170347315
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daarvoor moet je die accu's wel opladen, dus het is alleen maar het verplaatsen van een 'issue'.
Niet echt natuurlijk: als je telefoon aan de lader hangt kun je er niet mee bellen. Lijkt mij ook wel handig.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:46 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Ik heb nu 3 accu's. 1 in de telefoon, 1 in de lader en 1 in een apart hoesje. Heb mijn telefoon zelf nog nooit aan een lader hoeven hangen terwijl hij wel altijd vol is. Dat is me best wat waard.
Ben trouwens wel benieuwd naar de lader voor de batterij, ik ken die alleen van vroeger, waar koop je die?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_170347539
Ik vind het overigens apart dat, zelfs wanneer iemand met een duidelijk lijstje aan voorkeuren/eisen komt, iedereen het toch nodig vindt zijn persoonlijke voorkeur door te drukken en een discussie te voeren over de eisen van TS, in plaats van het gevraagde advies te bieden.

Doet het jullie zó veel pijn dat niet iedereen dezelfde wensen heeft?
  Moderator donderdag 20 april 2017 @ 09:31:08 #27
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170347823
quote:
99s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:01 schreef Karina het volgende:

[..]

Niet echt natuurlijk: als je telefoon aan de lader hangt kun je er niet mee bellen. Lijkt mij ook wel handig.

Daarvoor moet je dan wel elke keer je toestel uitschakelen, accu verwisselen, weer aan zetten, en de 'oude' accu toch ergens opladen. Ik weet niet, af en toe even een half uurtje de kabel er in en je kunt weer een dag vooruit vind ik dan toch wat makkelijker, maar goed, TS vindt natuurlijk handig wat TS handig vindt. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170347925
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daarvoor moet je dan wel elke keer je toestel uitschakelen, accu verwisselen, weer aan zetten, en de 'oude' accu toch ergens opladen. Ik weet niet, af en toe even een half uurtje de kabel er in en je kunt weer een dag vooruit vind ik dan toch wat makkelijker, maar goed, TS vindt natuurlijk handig wat TS handig vindt. :)
Klopt, dat kost minstens een halfuur om hem bij te laden (ik geloof ook niet dat hij dan op 100 procent staat) en er moet een laadpunt in de buurt zijn. Ik heb vrij lange reistijden voor mijn werk en kan onderweg nergens goed laden. Dus een directe wissel is voor mij erg handig.

Hoort inderdaad ook bij dat ik mijn telefoon als afstandsbediening gebruik voor muziek en tv. Dat schiet ook niet op als hij bij thuiskomst aan de lader moet.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator donderdag 20 april 2017 @ 09:37:52 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170347993
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Klopt, dat kost minstens een halfuur om hem bij te laden (ik geloof ook niet dat hij dan op 100 procent staat) en er moet een laadpunt in de buurt zijn. Ik heb vrij lange reistijden voor mijn werk en kan onderweg nergens goed laden. Dus een directe wissel is voor mij erg handig.

Hoort inderdaad ook bij dat ik mijn telefoon als afstandsbediening gebruik voor muziek en tv. Dat schiet ook niet op als hij bij thuiskomst aan de lader moet.
Waarom laad jij dan niet in de auto? (er vanuit gaande dat je met de auto reist). Dat is wat ik doe. Ik ben een uurtje onderweg minimaal, enkele reis, dus 2u per dag minimaal, dus mijn toestel komt eigenlijk nooit onder de 75%. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170348308
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom laad jij dan niet in de auto? (er vanuit gaande dat je met de auto reist). Dat is wat ik doe. Ik ben een uurtje onderweg minimaal, enkele reis, dus 2u per dag minimaal, dus mijn toestel komt eigenlijk nooit onder de 75%. :)
Ik heb geen auto, reis met de fiets, het OV en mijn oldtimer motor.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator donderdag 20 april 2017 @ 09:53:44 #31
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170348320
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:53 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb geen auto, reis met de fiets, het OV en mijn oldtimer motor.
Ahhh ja, nee dan wordt het inderdaad lastig :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170349346
Ik herhaal nog eens: ik heb al een iPhone en zoek er geen tweede bij. De S4 moet vervangen worden door iets dat past binnen de kaders uit de OP.

[ Bericht 71% gewijzigd door jogy op 20-04-2017 12:15:23 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170349506
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:32 schreef Skv het volgende:

[..]

jep, werkt vrij aardig. Maar staat los van dit topic.

Ik herhaal nog eens: ik heb al een iPhone en zoek er geen tweede bij. De S4 moet vervangen worden door iets dat past binnen de kaders uit de OP.
Is de G5 geen optie? Op marktplaats pik je die voor 250 al op, in nieuwstaat, en die lijkt goed aan je eisen te voldoen. Het was vorig jaar niet het meest geslaagde vlaggenschip, maar tegen de verlaagde prijs is het een heel mooi toestel.
pi_170349688
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:39 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Is de G5 geen optie? Op marktplaats pik je die voor 250 al op, in nieuwstaat, en die lijkt goed aan je eisen te voldoen. Het was vorig jaar niet het meest geslaagde vlaggenschip, maar tegen de verlaagde prijs is het een heel mooi toestel.
Ik ga me er in verdiepen. Bedankt voor deze tip!

De LG bedoel je dan?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170349800
Je precies. Die had verwisselbare opzetstukken, waardoor de batterij makkelijk te vervangen valt. En je hebt een handige bewaar-/oplaadcase voor de accu's die je als reserve gebruikt:


pi_170349836
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je precies. Die had verwisselbare opzetstukken, waardoor de batterij makkelijk te vervangen valt. En je hebt een handige bewaar-/oplaadcase voor de accu's die je als reserve gebruikt:


[ afbeelding ]
geniaal, precies dit heb ik ook voor mijn S4.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170349946
Een ander toestel dat je kunt overwegen is de Moto z Play. Deze heeft net als de LG "mod" of opzetstukken. Buiten het feit dat de Play al heel goede accuduur heeft, kun je ook de Powerpack addon kopen. Het is niet helemaal hetzelfde als een verwisselbare accu, maar als je twee van die dingen hebt, kun je ook constant blijven wisselen en je toestel wordt er niet echt dikker van:




De camera is iets minder dan de high end vlaggenschepen, maar de Snapdragon 625 is uitstekend, het scherm is goed, en er zijn leuke mods voor te krijgen. Bovendien is het geen duur toestel.
pi_170350226
Trouwens: gezien je tevreden bent met je S4; is de Galaxy Note 4 een optie? Dat is een wat ouder toestel, maar voldoet wel aan al je eisen:

- groter scherm, hogere resolutie
- meer geheugen (+uitbreidbaar)
- verwisselbare accu
- nog steeds een heel degelijke camera (ondanks dat er inmiddels betere zijn)
- is sneller dan je huidige toestel

En gezien het een ouder toestel is, zal hij ook niet heel duur meer zijn. Een vriend van mij gebruikt hem nog steeds als zijn dagelijkse toestel en is er zeer tevreden over
  donderdag 20 april 2017 @ 12:16:18 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_170351292
Even met een kapmes door het topic gegaan.

En dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik vind het overigens apart dat, zelfs wanneer iemand met een duidelijk lijstje aan voorkeuren/eisen komt, iedereen het toch nodig vindt zijn persoonlijke voorkeur door te drukken en een discussie te voeren over de eisen van TS, in plaats van het gevraagde advies te bieden.

Doet het jullie zó veel pijn dat niet iedereen dezelfde wensen heeft?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_170354870
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je precies. Die had verwisselbare opzetstukken, waardoor de batterij makkelijk te vervangen valt. En je hebt een handige bewaar-/oplaadcase voor de accu's die je als reserve gebruikt:


[ afbeelding ]
Ik ga morgen de LG G5 SE testen. Niet al te duur en lijkt te voldoen. Iets minder qua snelheid dan de gewone G5 maar voor mij meer dan genoeg.

Nog 1 vraagje. Kan ik daar Swype als invoermethode op gebruiken? Of hoort dat bij Samsung en kan dat niet op LG?

https://www.google.nl/amp(...)-g5-uit-verkoop/amp/
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170355778
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:16 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik ga morgen de LG G5 SE testen. Niet al te duur en lijkt te voldoen. Iets minder qua snelheid dan de gewone G5 maar voor mij meer dan genoeg.

Nog 1 vraagje. Kan ik daar Swype als invoermethode op gebruiken? Of hoort dat bij Samsung en kan dat niet op LG?

https://www.google.nl/amp(...)-g5-uit-verkoop/amp/
De Snapdragon 652 is rap genoeg voor normaal gebruik, dus denk niet dat je echt wat merkt van die "downgrade" ten opzichte van de normale G5.

Heb je wel gecontroleerd of de G5 SE de verwisselbare accu behoudt?

En je kunt het Swype toetsenbord gewoon in de Playstore downloaden, als LG die functionaliteit niet standaard heeft.
pi_170356631
Als je lang reist voor je werk, waarom neem je dan niet een externe lader mee? Die zijn er meer dan genoeg, in allerlei soorten en maten. Kan je ten alle tijden je telefoon laden en blijven gebruiken (accu wisselen moet de telefoon sowieso uit). Plus het maakt je keuze voor een telefoon zoveel malen groter dan de eis van een verwisselbare accu. Daarbij heeft de G5 (SE) geen 64GB geheugen maar 32GB (wel uitbreidbaar) (volgens de pricewatch op tweakers).

Zou je echt vasthouden aan je harde eisen van 64GB en verwisselbare accu, dan is er maar 1 telefoon die in aanmerking komt, de HP Elite 3X. Die heeft wel weer een huge scherm.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:16 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik ga morgen de LG G5 SE testen. Niet al te duur en lijkt te voldoen. Iets minder qua snelheid dan de gewone G5 maar voor mij meer dan genoeg.

Nog 1 vraagje. Kan ik daar Swype als invoermethode op gebruiken? Of hoort dat bij Samsung en kan dat niet op LG?

https://www.google.nl/amp(...)-g5-uit-verkoop/amp/
Zoveel toetsenborden kunnen tegenwoordig swypen. Je hebt Swype zelf, maar ook met Swiftkey en Gboard kan je prima swypen. Het zou me ook niet verbazen als het met LG zijn eigen toetsenbord ook kan.
Music was my first love, and it will be my last.
pi_170357684
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:00 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De Snapdragon 652 is rap genoeg voor normaal gebruik, dus denk niet dat je echt wat merkt van die "downgrade" ten opzichte van de normale G5.

Heb je wel gecontroleerd of de G5 SE de verwisselbare accu behoudt?

En je kunt het Swype toetsenbord gewoon in de Playstore downloaden, als LG die functionaliteit niet standaard heeft.
Top! Klinkt precies als wat ik nodig heb. Heeft ook de wisselbare accu.
https://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons/lg/g5-se

Dikke kans dat ik er morgen een koop. :-)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170357706
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:50 schreef Bartje1981 het volgende:
Als je lang reist voor je werk, waarom neem je dan niet een externe lader mee? Die zijn er meer dan genoeg, in allerlei soorten en maten. Kan je ten alle tijden je telefoon laden en blijven gebruiken (accu wisselen moet de telefoon sowieso uit). Plus het maakt je keuze voor een telefoon zoveel malen groter dan de eis van een verwisselbare accu. Daarbij heeft de G5 (SE) geen 64GB geheugen maar 32GB (wel uitbreidbaar) (volgens de pricewatch op tweakers).

Zou je echt vasthouden aan je harde eisen van 64GB en verwisselbare accu, dan is er maar 1 telefoon die in aanmerking komt, de HP Elite 3X. Die heeft wel weer een huge scherm.

[..]

Zoveel toetsenborden kunnen tegenwoordig swypen. Je hebt Swype zelf, maar ook met Swiftkey en Gboard kan je prima swypen. Het zou me ook niet verbazen als het met LG zijn eigen toetsenbord ook kan.
Ik ontdek net dat je met nieuwere Android versies ook je apps op je SD kaart op kan slaan. Dat kan op mijn s4 alleen op intern. Dan vervalt de eis van 64gb intern geheugen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170358339
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:05 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik ontdek net dat je met nieuwere Android versies ook je apps op je SD kaart op kan slaan. Dat kan op mijn s4 alleen op intern. Dan vervalt de eis van 64gb intern geheugen.
let wel op dat niet alle fabrikanten/toestellen dit ondersteunen, sony bijv.
pi_170358553
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:03 schreef Skv het volgende:

[..]

Top! Klinkt precies als wat ik nodig heb. Heeft ook de wisselbare accu.
https://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons/lg/g5-se

Dikke kans dat ik er morgen een koop. :-)
Ik ben benieuwd naar je bevindingen!

Van wat ik lees, is de camera in de SE hetzelfde als in de gewone G5, dus ik denk dat je daar wel tevreden over bent.
pi_170358760
Hm, LG G5 SE heeft idd een goede camera en verwisselbare batterij, maar ik vind de 2800mah batterij maar mager.

Heeft verder een LCD-scherm, wat meer verbruikt dan AMOLED.

En zo te zien wordt adoptable storage niet ondersteund.
pi_170358911
Sony Z5 compact. Niet doen!
pi_170359854
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:55 schreef kmkmmr het volgende:
Hm, LG G5 SE heeft idd een goede camera en verwisselbare batterij, maar ik vind de 2800mah batterij maar mager.

Heeft verder een LCD-scherm, wat meer verbruikt dan AMOLED.

En zo te zien wordt adoptable storage niet ondersteund.
Ik heb ook liever amoled dan lcd. Wat adoptante storage is weet ik iet
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170359921
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:37 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb ook liever amoled dan lcd. Wat adoptante storage is weet ik iet
Adoptable storage = sd-kaart als interne opslag kunnen gebruiken (waar jij het eerder over had)

Waarom wil je het per se als interne storage hebben trouwens? wat is er mis met een sd-kaart inpluggen?

bedoel, je moet je best doen om 32 gb aan interne geheugen vol te krijgen. kun je je wens van 64gb uitleggen?
pi_170366852
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:39 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

Adoptable storage = sd-kaart als interne opslag kunnen gebruiken (waar jij het eerder over had)

Waarom wil je het per se als interne storage hebben trouwens? wat is er mis met een sd-kaart inpluggen?

bedoel, je moet je best doen om 32 gb aan interne geheugen vol te krijgen. kun je je wens van 64gb uitleggen?
Ik heb nu 16gb intern. Moet nu steeds apps verwijderden om andere apps te updaten. 32 is al ruimer, maar als je ziet dat apps bij elke update groter worden dan leek 64 me wel toekomstvast.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170381019
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:47 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar je bevindingen!

Van wat ik lees, is de camera in de SE hetzelfde als in de gewone G5, dus ik denk dat je daar wel tevreden over bent.
Ik heb de LG G5 SE vanochtend gekocht. Vanavond maar even helemaal inrichten. Eerste indruk is dat ie retesnel is, groter scherm dan wat ik had en top in de hand ligt.

Ben wat minder enthousiast over het LCD tov AMOLED scherm en moet wat wennen aan het grote formaat. Maar dat gebeurt vast snel.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170397611
Ook een extra accu er bij gekocht. Die komt volgende week :)

Zit me alleen even af te vragen waarom mijn toestel op Android 6 draait en niet op 7. Die is toch al vrij lang uit? Moet ik dat van mijn provider of van LG zelf krijgen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170397674
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:55 schreef kmkmmr het volgende:
Hm, LG G5 SE heeft idd een goede camera en verwisselbare batterij, maar ik vind de 2800mah batterij maar mager.

Heeft verder een LCD-scherm, wat meer verbruikt dan AMOLED.

En zo te zien wordt adoptable storage niet ondersteund.
Hangt er helemaal vanaf wat je er mee doet. Volgens mij amoled met name zuiniger bij veel donkere schermen, dus als je films en series kijkt. Maar met browsen maakt het volgens mij minder verschil.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 09:05 schreef Skv het volgende:
Ook een extra accu er bij gekocht. Die komt volgende week :)

Zit me alleen even af te vragen waarom mijn toestel op Android 6 draait en niet op 7. Die is toch al vrij lang uit? Moet ik dat van mijn provider of van LG zelf krijgen?
Even aangenomen dat er geen branded versie op staat (bestaat dat überhaupt nog tegenwoordig) moet de update van LG af komen. En tja LG is niet zo snel met het uitbrengen van updates is mijn ervaring. Je zou even kunnen googlen of Android 7 wel in de planning staat voor de 5SE

quote:
LG heeft een vrij breed assortiment, maar werkt doorgaans alleen zijn duurste smartphones bij. Android 7.0 voor de topmodellen lijkt waarschijnlijk, maar de status van de X-serie en K-serie is nog onduidelijk.
Music was my first love, and it will be my last.
  zondag 23 april 2017 @ 10:44:28 #55
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_170421221
Updates zijn doorgaans inderdaad een probleem met Android, zeker als je niet het nieuwste vlaggenschip koopt.

Als je bereid bent er zelf wat moeite in te steken, kun je zelf Android 7 flashen. De meeste guides en roms op xda zijn echter voor de gewone G5, maar deze methode schijnt ook voor de G5 SE te werken:

https://forum.xda-develop(...)g5-variants-t3511295

pi_170447657
Yes die had ik gezien. Mijn ervaring is alleen met dat soort roms dat je je garantie verliest(was bij Samsung althans zo). En dat daarna OTA updaten sowieso niet werkt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 24 april 2017 @ 09:34:44 #57
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_170448382
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 08:18 schreef Skv het volgende:
Yes die had ik gezien. Mijn ervaring is alleen met dat soort roms dat je je garantie verliest(was bij Samsung althans zo). En dat daarna OTA updaten sowieso niet werkt.
Tegenwoordig kun je makkelijk de stock rom van de fabrikant vinden en terug flashen als je garantie moet claimen. OTA ben je doorgaans wel kwijt inderdaad.

Het alternatief is wachten of (en wanneer) LG zelf de update uitrolt.
pi_170471791
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 09:34 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Tegenwoordig kun je makkelijk de stock rom van de fabrikant vinden en terug flashen als je garantie moet claimen. OTA ben je doorgaans wel kwijt inderdaad.

Het alternatief is wachten of (en wanneer) LG zelf de update uitrolt.
LG gecontacteerd:

quote:
Bedankt voor uw bericht.

Wij kunnen u melden dat men bezig is android 7 geschikt te maken voor de G5 SE. Wanneer deze uit gaat komen is nog niet bekend maar wij raden u aan de updates op automatisch te zetten zodat u op de hoogte wordt gebracht zodra deze beschikbaar is.

Met vriendelijke groet,
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_170471934
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 april 2017 10:09 schreef Skv het volgende:

[..]

LG gecontacteerd:

[..]

dat zegt echt niets totdat het daadwerkelijk is uitgebracht

Fabrikanten bedenken zich achteraf vaak en komen hun beloftes niet na... Vooral de budgettoestellen hebben daar last van

Boh, ik voel mijn haat voor htc weer omhoogkomen... Belooften een update/upgrade voor desire hd (2.3 -> 4.0), maar kwamen dat niet na. Sindsdien geen htc meer en altijd afgeraden aan anderen...
  dinsdag 25 april 2017 @ 11:12:18 #60
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_170472836
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 10:17 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

dat zegt echt niets totdat het daadwerkelijk is uitgebracht

Fabrikanten bedenken zich achteraf vaak en komen hun beloftes niet na... Vooral de budgettoestellen hebben daar last van

Boh, ik voel mijn haat voor htc weer omhoogkomen... Belooften een update/upgrade voor desire hd (2.3 -> 4.0), maar kwamen dat niet na. Sindsdien geen htc meer en altijd afgeraden aan anderen...
Herkenbaar. In de eerste jaren van Android was HTC hét merk. Toen ik in Antwerpen woonde had ik zowel een Belgische als een Nederlandse sim en zag dat altijd als reden om ook twee smartphones te hebben. Ik heb hele goede herinneringen aan de HTC Hero en HTC Desire en zelfs de latere HTC One X. En de HTC HD2 (met oorspronkelijk Windows mobile) blijft een legendarische telefoon om te hacken.

HTC heeft het een beetje voor zichzelf verpest door niet mee te gaan in wat smartphone gebruikers belangrijk vonden, en HTC Sense niet of nauwelijks te vernieuwen. De hardware was doorgaans prima (al kwamen ze veel later dan de concurrentie met dezelfde hardware), maar camera's in HTC toestellen zijn altijd ondermaats geweest. En gezien dat waarschijnlijk de meest gebruikte feature van een moderne smartphone is, hebben ze daardoor veel grond verloren aan Apple en Samsung (die in de regel top camera's in hun smartphones stoppen)

Plus slechte quality control, slechte service, slechte marketing, en de opkomst van Chinese merken als Xiaomi en Huawei.
pi_170498910
7.0 is up and running. Top!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 26 april 2017 @ 15:22:57 #62
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_170500707
Nice! Via LG zelf?
pi_170503045
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:22 schreef Splackavellie02 het volgende:
Nice! Via LG zelf?
Ja. Ota stond niks klaar, maar in LG Bridge wel. Vreemd. Maar het werkt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')