abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171569767
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 06:19 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Kent iemand de country en western song .... (iets van) my name is Sue. Over een vader die wist dat ie niks kon doen voor zijn zoon en hem daarom deze meisjesnaam geeft. Waardoor ie veel gepest wordt en daardoor goed leert vechten en van zich afbijten.
Dus misschien net wel met een zelf gebreide Mickey Mouse trui naar school sturen, en in een korte broek en een verschrikkelijk dom kapsel.
Aha, hier is ie: Johny Cash ....

-O- o|O
Dat nummer is geschreven door Shel Silverstein. Die even later dit nummer schreef

Dat geeft wel een wat ander perspectief op het nummer :p

Lyrics
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door WodanIsGroot op 09-06-2017 12:05:50 ]
  vrijdag 9 juni 2017 @ 12:37:23 #102
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_171570440
IK citeer EMS: ........ Neem wel mee dat cassieres dat tshirt totaal niet interesseert (en niet mag interesseren) en dat het dus voornamelijk ijdelheid is zonder effect.

EMS, ben jij vroeger soms ook veel gepest? En het niet kunnen verwerken (tot op heden). Wat ben jij een zwartkijker (vind ik). Ook dat plaatje, avatar? van je, ook al zo iets donkers.

Waarom is dit ijdelheid. Je kunt het ook gepaste trots noemen, omdat je er zo jong uitziet.
Mannen en vrouwen die er goed of zelfs mooi uitzien mogen wel trots zijn, en deze man niet?

Tegen al diegenen die gepest zijn zeg ik: je bent niet meer degene die je toen was. Je bent geen 6 of 12 of 16 meer. Je bent niet meer dat slachtoffertje van toen. Misschien ben je iemand die nu zegt: ik zou mijn jeugd nooit meer over willen doen. Maar troost je, ook degenen die wel hun jeugd over zouden willen doen, het KAN toch niet. Dus ... count your blessings, kijk wat je hebt en kijk naar voren !! En als je niet bevalt wat je hebt, dan kijk eens in de wereld naar die miljarden mensen die het zo veel slechter hebben. EN jij zit in Nederland en je hebt daardoor heel veel mogelijkheden! Je kan nog zoveel doen en leren en bereiken (ook op sociaal vlak), ook als je 40 of 50 of 60 bent.

Wat ik ooit eens gelezen heb is: als je verdriet hebt over het (verre) verleden, ga eens rustig zitten en denken, wat je nu tegen dat kind of tiener of jong volwassene of in welke leeftijd dan ook dat je toen was zou zeggen om te troosten.
Je mag best af en toe terugdenken en medelijden met jezelf van toen hebben maar laat het niet je leven gaan overheersen.

[ Bericht 6% gewijzigd door LeesFoknl op 09-06-2017 12:44:57 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 9 juni 2017 @ 12:40:46 #103
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_171570512
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 11:51 schreef User8472 het volgende:

[..]

Hee dat vind ik een leuk idee, dank, dat ga ik doen. Ik heb al even gegoogled voor inspiratie en er zijn veel grappige shirts met geboortejaar.
Link please
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_171570721
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 12:37 schreef LeesFoknl het volgende:
EMS, ben jij vroeger soms ook veel gepest? En het niet kunnen verwerken (tot op heden). Wat ben jij een zwartkijker (vind ik). Ook dat plaatje, avatar? van je, ook al zo iets donkers.
Ik ben vroeger weleens te grazen genomen ja. Gelukkig werd ik net op tijd (voor de brugklas) weerbaar. Nooit iets negatiefs aan over gehouden, integendeel. Voor de rest opmerkelijk dat je mij beticht van zwartkijker-zijn en daarna zo donker spreekt over een plaatje van een vogel.
quote:
Waarom is dit ijdelheid.
Dat lijkt me duidelijk gezien het een tshirt met een opdruk betreft.
quote:
Je kunt het ook gepaste trots noemen, omdat je er zo jong uitziet.
Mannen en vrouwen die er goed of zelfs mooi uitzien mogen wel trots zijn, en deze man niet?
:? Natuurlijk mag dat wel. Maar ik heb het idee dat degene die ik quotte dat doet uit een soort wraak op de cassiere die hij eerder beschreef. Diezelfde cassiere heeft waarschijnlijk geen flauw idee wie hij is dus zal dat niet het gewenste effect hebben. Daarnaast gaan cassieres natuurlijk niet naar iemands t-shirt kijken om z'n leeftijd te ontdekken dus zal hij zo gewenst alsnog z'n identificatie tevoorschijn moeten toveren. Het is, denk ik, belangrijk dat hij begrijpt dat het probleem bij hem ligt, niet bij de ID-vragende cassiere.

Daarbovenop is trots zijn natuurlijk ook een vorm van ijdelheid.
Conscience do cost.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 12:53:45 #105
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_171570826
En nu: okay, je bent gepest. Echt pesten kan verschrikkelijk zijn. Maar wat mij ook (en misschien zelfs nog meer) verschrikkelijk lijkt, is als je kind gepest wordt. Of dat je gepest werd vanwege iets dat je kind ook heeft. Bv een bepaald lichamelijk kenmerk: grote oren, lange neus, kleine neus, sproeten, dik, dun, te wit of te donker, splaakgeblek etc. Het hoeft niets te betekenen maar als kinderen willen pesten is er zo wel een reden gevonden.
Wat kun je dan doen? wat deden jullie ouders toendertijd? Of wisten ze niets? En als ze iets deden had dat dan (positief of net negatief?) effect?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 9 juni 2017 @ 13:02:16 #106
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_171571031
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 12:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik ben vroeger weleens te grazen genomen ja. Gelukkig werd ik net op tijd (voor de brugklas) weerbaar. Nooit iets negatiefs aan over gehouden, integendeel. Voor de rest opmerkelijk dat je mij beticht van zwartkijker-zijn en daarna zo donker spreekt over een plaatje van een vogel.

Ja, wie niet? Denk dat iedereen "wel eens" te grazen is genomen. En jij hebt er zelfs iets positiefs aan over gehouden? Wat dan? Weerbaarheid?

Ja, vind je nogal negatief (zwartkijker). En die vogel, die moet ik niet. Is het type (rare) vogel dat veel in griezelfilmen wordt gebruikt. Te beginnen met "Birds" van Alfred (Hits-the-cock). Zie je ook veel in vampierenfilmen (samen met vleernmuizen) Die asociatie maak ik met dit plaatje.
Had je een roodbosrtje of zo een fel gekleurde papegaai genomen zou dat niet zo zijn geweest.

:B :B :B
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_171571075
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 13:02 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ja, wie niet? Denk dat iedereen "wel eens" te grazen is genomen. En jij hebt er zelfs iets positiefs aan over gehouden? Wat dan? Weerbaarheid?
Als gevolg daarvan ja. En de kennis dat sommige mensen gewoon kut zijn en dat je een manier moet vinden om daar toch mee of omheen te werken.
quote:
Ja, vind je nogal negatief (zwartkijker).
Kan je ook verklaren waarom?
quote:
En die vogel, die moet ik niet. Is het type (rare) vogel dat veel in griezelfilmen wordt gebruikt. Te beginnen met "Birds" van Alfred (Hits-the-cock). Zie je ook veel in vampierenfilmen (samen met vleernmuizen) Die asociatie maak ik met dit plaatje.
Had je een roodbosrtje of zo een fel gekleurde papegaai genomen zou dat niet zo zijn geweest.

:B :B :B
Volgens mij ben jij dan meer een zwartkijker dan ik.
Conscience do cost.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 13:27:53 #108
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_171571583
Ik wil ouders, mensen die gepest zijn, opvoeders onderwijzers enz, het volgende boek aanraden:

Auteur Gerlinde Ortner, Uitgever "De Driehoek / Amsterdam. ISBN nr 90-6030-537-X
NUGI (bibliotheek) 241/721 trefwoord: kind en sprookjes.
Auteur is schooldirectrice en kinderpsychologe, logopediste etc. in Wenen.

Een boek voor ouders:
Titel: sprookjes die uw kind helpen
Verhalen tegen angst en agressie en wat u moet weten bij het voorlezen

In dit boek vind je (20) verhalen over: bedplassen, treuzelen, stotteren, liegen, nagelbijten, grove taal gebruiken, niet naar bed willen, niet eten willen, te druk in de groep, niet naar de créche of school wil, gepest wordt, agressief is, ruzie maakt, nachtmerries heeft, rommel maakt, bang is voor honden, bang is voor tandarts, omgaan met de dood etc. etc.
Ieder verhaal of sprookje (die allen bedoeld zijn om voor te lezen) wordt begeleidt met een uitleg voor de ouders (voorlezers) over wat je nog meer kunt doen en wat theorie over het probleem.

De verhalen en sprookjes zijn ook leuk om voor te lezen aan kinderen "zonder" problemen. bij het naar bed gaan of in een groepje. Fijn ook om er met de kinderen over na te praten, hoe zij het ervaren enz. ...

^O^ ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door LeesFoknl op 09-06-2017 13:43:28 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_171573169
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 12:50 schreef ems. het volgende:
Dat lijkt me duidelijk gezien het een tshirt met een opdruk betreft.
Bedoel je niet gewoon cosmetisch? IJdel klinkt best negatief.

quote:
:? Natuurlijk mag dat wel. Maar ik heb het idee dat degene die ik quotte dat doet uit een soort wraak op de cassiere die hij eerder beschreef.
Hoe kom je daar bij?

quote:
Diezelfde cassiere heeft waarschijnlijk geen flauw idee wie hij is dus zal dat niet het gewenste effect hebben.
Waarom neem je aan dat ik dat zelf niet doorheb dan?

quote:
Daarnaast gaan cassieres natuurlijk niet naar iemands t-shirt kijken om z'n leeftijd te ontdekken dus zal hij zo gewenst alsnog z'n identificatie tevoorschijn moeten toveren.
Waarom denk je dan dat ik dat zelf niet zou weten?

quote:
Het is, denk ik, belangrijk dat hij begrijpt dat het probleem bij hem ligt, niet bij de ID-vragende cassiere.

Daarbovenop is trots zijn natuurlijk ook een vorm van ijdelheid.
Ik vind dat je mij nodeloos kleineert. Je gaat over op aannames ipv eerst mij te vragen en/of polsen, misschien kun je dat doen dan zou ik het ook leuker vinden met je te discussieren ipv meteen suggesties te posten. Mijn vragen zijn serieus, laat mij maar weten wat ik heb gezegd of gedaan waardoor ik zo op jou overkom.
pi_171573368
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 14:30 schreef User8472 het volgende:

[..]

Bedoel je niet gewoon cosmetisch? IJdel klinkt best negatief.
Ik doe mijn haar ook uit ijdelheid, daar is niets negatiefs aan ;)
quote:
Hoe kom je daar bij?
Dat t-shirt heeft niets te maken met die gebeurtenis?

quote:
Waarom neem je aan dat ik dat zelf niet doorheb dan?
Omdat je een tshirt wilt maken waarop je met je geboortejaar pronkt. Dat lijkt mij een reactie op de gebeurtenis in de supermarkt.

quote:
Waarom denk je dan dat ik dat zelf niet zou weten?
Oh, misschien weet je dat wel. Dat doet verder niet ter zake.

quote:
Ik vind dat je mij nodeloos kleineert. Je gaat over op aannames ipv eerst mij te vragen en/of polsen, misschien kun je dat doen dan zou ik het ook leuker vinden met je te discussieren ipv meteen suggesties te posten.
Ik vind dat ik je niet kleineer. Verder baseer ik me op wat je gepost hebt. Als ik het niet goed heb staat het je uiteraard vrij om dat te vertellen.
quote:
Mijn vragen zijn serieus, laat mij maar weten wat ik heb gezegd of gedaan waardoor ik zo op jou overkom.
Nouja, de hoogopgelopen emoties voor iets dat eigenlijk helemaal niets voorstelt geven toch een bepaalde indicatie van hoe je bent. En daar dan een soort t-shirt als reactie op gaan dragen onderstreept dat.

Maar inderdaad, ik ken je verder niet dus ik kan er compleet naast zitten. En als je zo'n tshirt graag wilt dragen moet je dat vooral doen natuurlijk. Ik ben ook maar een internetrandom. Die moet je net als de cassiere leren relativeren.
Conscience do cost.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 14:44:47 #111
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_171573482
Ik ben vroeger ook gepest. Ik ben nu 34 en heb geen enkele moeite met zelfvertrouwen doordat ik op karate ben gegaan, mn lengte meekreeg etc etc. Onlangs kwam ik in Friesland in contact met een stichting die opkomt voor jongeren die bv gepest worden. Je kan je aanmelden en dan wordt je gekoppeld aan een jongere waarmee je leuke dingen kan doen, praten etc

Ik heb dat een paar weken gedaan maar mee gestopt omdat ik 2 koppelingen kreeg die niet bij me paste (de jongeren werden al een tijdje niet meer gepest en ze deden het meer om leuke dingen te doen) dus kreeg wat twijfels over hoeveel moeite de stichting nou deed.
Daarnaast ben ik ook van mening dat jongeren die echt serieus worden gepest zich niet aanmelden bij zo'n stichting.

Ik voel nog wel steeds erg de neiging om een bevriend te worden met een jongeren die gepest wordt om zodoende een knop om te kunnen zetten in hun hoofd hoe daarmee om te gaan zoals ik dat ook gedaan heb.

Just my 2 cents
pi_171573881
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 14:39 schreef ems. het volgende:
Maar inderdaad, ik ken je verder niet dus ik kan er compleet naast zitten.
Nou we hebben wel eens gediscussieerd in een topic kan ik me herinneren, jij ontkende het bestaan de menselijke geest en ik stelde dat een geest wel bestaat. En dan wel geest als in psyche, niet spook.

quote:
En als je zo'n tshirt graag wilt dragen moet je dat vooral doen natuurlijk. Ik ben ook maar een internetrandom. Die moet je net als de cassiere leren relativeren.
Ik wilde dus zo'n shirt kopen voor festivals en ik ben dan benieuwd of ik reacties krijg. Misschien dat ik er dan nog wat over post in dit topic.

Over het algemeen draag ik hilfiger, pepe jeans, zomin mogelijk opdrukken, ook weer vanwege vroeger toen ik gepest werd om mijn kleding. Bv. een opdruk van Andy Warhol, terwijl niemand wist wie die kunstenaar was inclusief mijzelf, werd ik echt om uitgelachen (deze lijkt erop: https://ih0.redbubble.net(...)Cf8f8f8.lite-1u3.jpg)
had ik dat toen geweten was ik er wel anders mee omgegaan, maarja dat was nog pre internet, tv met 5? zenders en alleen een bibliotheek maar hoe moet ik nu het plaatje herkennen of die kunstenaar vinden.

En ja, ik koop expres duurdere merkkleding als compensatie voor de goedkope kleding van vroeger maar ik werk toe naar een garderobe die voornamelijk bestaat uit merkloze hennep kleding, vooral omdat het lekker zit en ik me prettig voel bij het neutrale. Misschien vind jij dat ijdel, maar wat wil je dan? Dat iedereen in dezelfde witte pij rondloopt? Iedereen in hetzelfde model witte auto? Het hoort bij het leven, omarm het en maak er iets kleurrijks van, het mag best hoor en kan ook heel subtiel en klein zijn, gewoon een leuke armband met speciale boodschap erin ofzo.
pi_171573997
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 12:40 schreef LeesFoknl het volgende:
Link please
Deze gaat het denk ik wel worden, alleen dan ander jaartal en misschien ook een Holland erbij:



De 'awesome since xxxx" vind ik dan weer iets teveel van het goede. Van deze site:
https://www.spreadshirt.nl
pi_171574185
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:05 schreef User8472 het volgende:

[..]

Nou we hebben wel eens gediscussieerd in een topic kan ik me herinneren, jij ontkende het bestaan de menselijke geest en ik stelde dat een geest wel bestaat. En dan wel geest als in psyche, niet spook.
Ahja, dat klinkt wel als ik :P Maar dat maakt natuurlijk niet dat we elkaar kennen.

quote:
Ik wilde dus zo'n shirt kopen voor festivals en ik ben dan benieuwd of ik reacties krijg. Misschien dat ik er dan nog wat over post in dit topic.
Persoonlijk zou ik nooit iets kopen om reacties erop te krijgen maar ieder z'n ding.
quote:
Over het algemeen draag ik hilfiger, pepe jeans, zomin mogelijk opdrukken, ook weer vanwege vroeger toen ik gepest werd om mijn kleding. Bv. een opdruk van Andy Warhol, terwijl niemand wist wie die kunstenaar was inclusief mijzelf, werd ik echt om uitgelachen (deze lijkt erop: https://ih0.redbubble.net(...)Cf8f8f8.lite-1u3.jpg)
had ik dat toen geweten was ik er wel anders mee omgegaan, maarja dat was nog pre internet, tv met 5? zenders en alleen een bibliotheek maar hoe moet ik nu het plaatje herkennen of die kunstenaar vinden.
Dat moet niet. Maar als je heel specifiek een shirt draagt met een persoon of bijvoorbeeld een band erop dan gaan de meeste mensen er terecht van uit dat je weet over wie het gaat.

Maar in deze lijkt het me dan ook zaak om je niet zoveel aan te trekken van wat anderen van je vinden. Als jij een tshirt wilt dragen met een random hoofd erop van wie je niet weet wie het is moet je dat vooral lekker doen. Laat men maar lachen.
quote:
En ja, ik koop expres duurdere merkkleding als compensatie voor de goedkope kleding van vroeger maar ik werk toe naar een garderobe die voornamelijk bestaat uit merkloze hennep kleding, vooral omdat het lekker zit en ik me prettig voel bij het neutrale. Misschien vind jij dat ijdel, maar wat wil je dan? Dat iedereen in dezelfde witte pij rondloopt? Iedereen in hetzelfde model witte auto? Het hoort bij het leven, omarm het en maak er iets kleurrijks van, het mag best hoor en kan ook heel subtiel en klein zijn, gewoon een leuke armband met speciale boodschap erin ofzo.
Nogmaals: ijdelheid is niet iets negatiefs. Iedereen is in meer of mindere mate ijdel. Maar dat t-shirt met die specifieke opdruk in combinatie met het relaas over de cassiere doet in ieder geval mij vermoeden dat het met meer te maken heeft dan jij die t-shirts met geboortedatums mooi vindt.

Maar vooral doen natuurlijk. Je hoeft je niet tegenover mij te verantwoorden. Armbandjes met speciale boodschappen lijken mij persoonlijk verschrikkelijk maar who cares wat mijn mening is :P
Conscience do cost.
pi_171574499
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:18 schreef ems. het volgende:
Persoonlijk zou ik nooit iets kopen om reacties erop te krijgen maar ieder z'n ding.
Dat doe ik ook nooit, vrijwel alles wat ik koop is functioneel. Maar het lijkt mij interessant voor mijn zelfinzicht om te zien of ik er reacties op krijg zoals "Ben jij al bijna 40?! Dat is niet te zien!". Dan zou ik dat ook weer weten.

quote:
Je hoeft je niet tegenover mij te verantwoorden.
Deed ik ook niet.
pi_171574553
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:32 schreef User8472 het volgende:

[..]

Dat doe ik ook nooit, vrijwel alles wat ik koop is functioneel.
Behalve deze keer dus :P
quote:
Maar het lijkt mij interessant voor mijn zelfinzicht om te zien of ik er reacties op krijg zoals "Ben jij al bijna 40?! Dat is niet te zien!". Dan zou ik dat ook weer weten.
Ok. Maar is het dan niet praktischer om gewoon aan men te vragen hoe oud ze denken dat je bent? Scheelt je weer een tshirt :P
Conscience do cost.
pi_171575365
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:34 schreef ems. het volgende:
Ok. Maar is het dan niet praktischer om gewoon aan men te vragen hoe oud ze denken dat je bent? Scheelt je weer een tshirt :P
Nou ems zo'n vraag kan sociaal vreemd overkomen. Dan ga ik liever voor mijn idee om alcohol in te slaan en mocht ik gevraagd worden om mijn ID dan zal ik simpelweg vragen "Ik wil je mijn ID wel laten zien, maar alleen als jij mij eerst verteld wat maakt aan mij dat je niet ziet dat ik de 18 al ben gepasseerd.". Alhoewel ik dan bij zo'n winkel toch maar eenmalig iets koop, gewoon een super uit een andere wijk. Vooral de AH ben ik benieuwd omdat zij kennelijk wel veel doen aan de ID check en hun medewerkers blijkbaar ook opleiden.

Nogmaals; voor jou lijkt dit een mug. Maar het wordt wat anders als je op de werkvloer minder goed vooruit komt omdat collega's denken dat je net van school afkomt en je daardoor werkzaamheden en uiteindelijk inkomsten misloopt. Ik meen dat ik in een groot bedrijf hier last van had (maar weet ik niet 100% zeker) en (mede) daarom had ik ontslag genomen om bij een kleiner bedrijf te gaan werken, waarvan ik vind dat ik nu meer kansen krijg omdat medewerkers elkaar beter kennen. Bij het grote bedrijf waren leeftijden vaak onbekend en zou je er naar moeten vragen (wat niemand natuurlijk gaat doen), bij het bedrijf waar ik nu werk kan iedereen elkaars leeftijd zien in het interne systeem, op het intranet als er iemand jarig is incl. leeftijd en het is normaal om te trakteren en dan wordt ook altijd wel duidelijk genoemd hoe oud iemand is geworden. En zo heb ik nog wel meer dingen die ik kan bedenken waarom ik hier nu graag tijd aan wil besteden om aan mijzelf te veranderen, zodat het voor de ander duidelijker is maar ik verwacht niet dat het langer gaat duren dan een half jaar ofzo, het is maar een fase. Ook om reacties te voorkomen dat mensen zich schamen dat ze je te jong hebben ingeschat en dachten dat je 'een broekie' was, schiet me dan ook te binnen.
pi_171575728
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:04 schreef User8472 het volgende:

[..]

Nou ems zo'n vraag kan sociaal vreemd overkomen. Dan ga ik liever voor mijn idee om alcohol in te slaan en mocht ik gevraagd worden om mijn ID dan zal ik simpelweg vragen "Ik wil je mijn ID wel laten zien, maar alleen als jij mij eerst verteld wat maakt aan mij dat je niet ziet dat ik de 18 al ben gepasseerd.". Alhoewel ik dan bij zo'n winkel toch maar eenmalig iets koop, gewoon een super uit een andere wijk. Vooral de AH ben ik benieuwd omdat zij kennelijk wel veel doen aan de ID check en hun medewerkers blijkbaar ook opleiden.
Ja maar dat is het punt dude. Je vat die vraag veel te persoonlijk op. Om wat voor reden dan ook vraagt ze jou om je ID en je doet net alsof het een persoonlijke belediging is. Feit is dat er strenge straffen staan op het verkopen van alcohol aan minderjarigen en ja, vaak zijn de cassieres jonge (en dus vaak nog net iets onnozelere) mensen die liever het zekere voor het onzekere nemen omdat ze anders gezeik krijgen van hun baas.

Ik word als 30er ook 70% van de keren dat ik alcohol of tabak koop gevraagd om mijn identificatie. Natuurlijk zucht ik dan ook wel eens innerlijk dat ik er toch echt niet meer uitzie als iemand die potentieel 17 is maar het is hun werk en vaak zat -is- het ook gewoon heel lastig om iemands leeftijd in te schatten.
quote:
Nogmaals; voor jou lijkt dit een mug.
Ik heb eerder het gevoel dat het voor jou vooral een olifant lijkt.
quote:
Maar het wordt wat anders als je op de werkvloer niet vooruit komt omdat collega's denken dat je net van school afkomt en je daardoor inkomsten misloopt.
Ik zie niet hoe wat je collega's denken wat voor leeftijd je hebt invloed kan hebben op je salaris :? Je leeftijd is als het goed is gewoon bekend bij de directie en of Truus achter de balie denkt dat je 13 of 88 bent verandert daar echt niets aan. Gedrag is in dat geval doorslaggevend, niet de cijfers op je paspoort.
quote:
Ik meen dat ik in een groot bedrijf hier last van had (maar weet ik niet 100% zeker) en daarom had ik ontslag genomen om bij een kleiner bedrijf te gaan werken, waarvan ik vind dat ik nu meer kansen krijg omdat medewerkers elkaar beter kennen. Bij het grote bedrijf waren leeftijden vaak onbekend en zou je er naar moeten vragen, bij het bedrijf waar ik nu werk kan iedereen elkaars leeftijd zien in het interne systeem, op het intranet als er iemand jarig is incl. leeftijd en het is normaal om te trakteren en dan wordt ook altijd wel duidelijk genoemd hoe oud iemand is geworden.
Maar nu bij jij degene die zich vooral blind staart op leeftijden. De meeste mensen interesseert het, zeker op de werkvloer, geen hol.
quote:
En zo heb ik nog wel meer dingen die ik kan bedenken waarom ik hier nu graag tijd aan wil besteden om aan mijzelf te veranderen, zodat het voor de ander duidelijker is maar ik verwacht niet dat het langer gaat duren dan een half jaar ofzo, het is maar een fase. Ook om reacties te voorkomen dat mensen zich schamen dat ze je te jong hebben ingeschat en dachten dat je 'een broekie' was, schiet me dan ook te binnen.
Dat ze zich zouden schamen is ook hier iets wat denk ik eerder uit jouw hoofd voortkomt dan dat ze dat ook daadwerkelijk doen. Zij hebben gewoon de plicht om het te vragen als het om wat voor reden dan ook onduidelijk is wat je leeftijd is. Dat doen ze ondertussen al jaren en zoals gezegd zijn ze doorgaans heus niet aan het wachten op iemand die ze eens lekker kunnen "pesten". Ze hebben wel andere dingen aan hun hoofd.

Nogmaals: Het is niet mijn intentie om te bepalen hoe jij je moet gedragen verder maar ik denk dat het wel kan lonen als je beseft dat -jij- degene bent die in dit geval het probleem heeft, namelijk het druk maken om de eventuele duistere intenties van de cassiere in kwestie. Hoe je daarmee om wilt gaan moet je zelf weten maar dat hele t-shirt gedoe zie ik persoonlijk als een zeer onlogische reactie op iets wat daar eigenlijk totaal los van staat.

Ik weet dat het nogal een vereenvoudiging is van hetgeen waar je mee zit maar in deze denk ik dat je plat gezegd gewoon iets meer schijt moet hebben. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet.
Conscience do cost.
pi_171577598
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:18 schreef ems. het volgende:
als je beseft dat -jij- degene bent die in dit geval het probleem heeft
Dat wist ik al... dank voor je reactie verder!
pi_171623645


[ Bericht 10% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 12-06-2017 08:00:34 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')