abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 19 april 2017 @ 13:24:17 #26
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_170328981
Een bezoekerskaart is dat je een jaar lang overal gratis mag parkeren in Amsterdam zonder je gpkaart te plaatsen. :D

Je kenteken staat dan in de database.

Ze hoeven enkel na te gaan of de gpk terecht is afgegeven, maar ws willen ze van dat gratis af.
pi_170329182
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 13:22 schreef DrMabuse het volgende:

[..]
Wij toen elk jaar dik betalen en hij gratis staan, ja joh, op een gegeven moment is het feest dan echt voorbij.

Een gehandicapten kaart misbruiken en betalen terwijl anderen er op die manier gratis mee blijven wegkomen is bij jou blijkbaar geen probleem.
En het gaat je dus helemaal niet om het principe ofzo maar om het feit dat jij betaalt en hij niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 19-04-2017 15:41:30 ]
pi_170329491
Maar 1 op de 5 huishoudens is helemaal niet vreemd? De helft van de Nederlandse bevolking heeft een of meer chronische ziekten bron en/of 30,8% een matige of ernstige beperking van het lichamelijk functioneren bron. Dat zijn heel wat mensen, dan haal je de 1 op 5 huishoudens wel die een kaart nodig heeft.

Dat het ietwat veel is kan ik inkomen, maar om het nou 'heel hoog' te noemen is ook wat overdreven :')

Maar verder natuurlijk goed dat ze fraude aan gaan pakken, alleen hoop ik dat er niet mensen de lul zijn die hem terecht hebben.
pi_170329726
In Amsterdam heb je sowieso opvallend veel speciale parkeerplekken voor gehandicapten

Alsof er a) zoveel gehandicapten zijn en b) ook nog eens een auto rijden. Geloof je het zelf?
pi_170329737
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 13:50 schreef JoelBaka het volgende:
Maar 1 op de 5 huishoudens is helemaal niet vreemd? De helft van de Nederlandse bevolking heeft een of meer chronische ziekten bron en/of 30,8% een matige of ernstige beperking van het lichamelijk functioneren bron. Dat zijn heel wat mensen, dan haal je de 1 op 5 huishoudens wel die een kaart nodig heeft.

Dat het ietwat veel is kan ik inkomen, maar om het nou 'heel hoog' te noemen is ook wat overdreven :')

Maar verder natuurlijk goed dat ze fraude aan gaan pakken, alleen hoop ik dat er niet mensen de lul zijn die hem terecht hebben.
Alsof gehandicapten allemaal een auto hebben. Denk eens na.
pi_170329971
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:01 schreef Homey het volgende:

[..]

Alsof gehandicapten allemaal een auto hebben. Denk eens na.
Daarom zeg ik ook huishoudens en niet personen ;) Een huishouden bestaat al snel uit meerdere personen, best een grote kans dat de partner een auto heeft. Misschien kwam het verkeerd over, ik bedoel ook niet dat 1 op 5 nou doodnormaal is maar meer dat het nou ook weer niet wereldschokkend is :)

Overigens kan de invalidenkaart gewoon persoonsgebonden zijn, dus je hoeft geen auto te hebben. Mijn moeder heeft er zo een, nou heeft mijn vader wel een auto maar ze gebruikt hem bijvoorbeeld ook als ze eens met een vriendin of met mijn zus in de auto zit. Dus als je zelf geen auto hebt maar wel regelmatig met iemand meerijd dan is hij nog steeds handig. (Als een vriend je bijvoorbeeld geregeld naar het ziekenhuis brengt) In het buitenland is het vaak ook wel een must, hier in NL kan je meestal wel prima parkeren maar in het buitenland zijn de afstanden vaak veel groter. En Amsterdam is natuurlijk weer een voorbeeld voor waar het moeilijk is om ergens dichtbij te parkeren zonder invalidenkaart :)

Maar ik bedoel dus niet dat 1 op de 5 normaal is, het verbaasd me gewoon niet.
pi_170330087
tja moeten ze eens in denhaag gaan kijken
de persoonlijke buitenlandse parkeerplaats schieten ook de grond uit.
ja het zijn buitelanders die dus zo paal met kenteken voor de deur hebben staan
  woensdag 19 april 2017 @ 14:22:38 #33
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_170330237
Het lijkt Napels wel onderhand, dat Am*dam
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_170330273
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:09 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook huishoudens en niet personen ;) Een huishouden bestaat al snel uit meerdere personen, best een grote kans dat de partner een auto heeft. Misschien kwam het verkeerd over, ik bedoel ook niet dat 1 op 5 nou doodnormaal is maar meer dat het nou ook weer niet wereldschokkend is :)

Overigens kan de invalidenkaart gewoon persoonsgebonden zijn, dus je hoeft geen auto te hebben. Mijn moeder heeft er zo een, nou heeft mijn vader wel een auto maar ze gebruikt hem bijvoorbeeld ook als ze eens met een vriendin of met mijn zus in de auto zit. Dus als je zelf geen auto hebt maar wel regelmatig met iemand meerijd dan is hij nog steeds handig. (Als een vriend je bijvoorbeeld geregeld naar het ziekenhuis brengt) In het buitenland is het vaak ook wel een must, hier in NL kan je meestal wel prima parkeren maar in het buitenland zijn de afstanden vaak veel groter. En Amsterdam is natuurlijk weer een voorbeeld voor waar het moeilijk is om ergens dichtbij te parkeren zonder invalidenkaart :)

Maar ik bedoel dus niet dat 1 op de 5 normaal is, het verbaasd me gewoon niet.
Leuk verhaal, maar er zijn ongekend veel invalide plekken. Dat strookt niet met het werkelijk aantal gehandicapten met een auto, tenzij je vindt dat een gehandicapte met een auto meteen recht moet hebben op een parkeerplek en de rest op de wachtlijst moet staan. Dat kan. Ik ben in elk geval voor een strengere controle, want ruim 20k aanvragen is echt bizar, dat klopt niet.
pi_170331524
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:14 schreef suijkerbuijk het volgende:
tja moeten ze eens in denhaag gaan kijken
de persoonlijke buitenlandse parkeerplaats schieten ook de grond uit.
ja het zijn buitelanders die dus zo paal met kenteken voor de deur hebben staan
Betaald parkeren in de wijken heeft ook z'n voordelen.

Bij ons is de situatie nu beter wat het vinden van een parkeerplek betreft en is na een aantal jaren het jaarlijkse bedrag gelukkig enorm gezakt.

Dat ging van honderden euro's naar nu rond de 50 euro voor een heel jaar.

M'n overburen betaalden met 3 auto's bijna 1000 euro toen. (!)
  woensdag 19 april 2017 @ 23:03:36 #36
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170343964
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:24 schreef Homey het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar er zijn ongekend veel invalide plekken. Dat strookt niet met het werkelijk aantal gehandicapten met een auto, tenzij je vindt dat een gehandicapte met een auto meteen recht moet hebben op een parkeerplek en de rest op de wachtlijst moet staan. Dat kan. Ik ben in elk geval voor een strengere controle, want ruim 20k aanvragen is echt bizar, dat klopt niet.
Je kunt ook.een gehandicaptenparkeerkaart krijgen als je een passagier bent. Althans in sommige gemeenten. Het beleid met die kaarten verschilt per gemeente en is dramatisch ondoorzichtig.
  woensdag 19 april 2017 @ 23:07:34 #37
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170344046
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:34 schreef TwisterNederland het volgende:
En vervolgens moeten ze de trap nemen om een paar verdiepingen omhoog te klimmen.

Misschien is Amsterdam toch niet zo geschikt als je perse voor de deur moet parkeren vanwege lichamelijke beperkingen.
Weleens in Amsterdan geweest? Daar de huizen gezien? Met van die balken die uit de gevel steken? Waar je een takel aan kunt hangen? Dat dus. Niks traplopen.
pi_170344068
Geen wonder dat mensen proberen om zo'n invalidenkaart te krijgen. De parkeertarieven in een stad als Amsterdam zijn absurd hoog. In sommige steden - geen idee of dat in Amsterdam ook zo is - betaal je nu zelfs al een riant jaarbedrag voor het mogen stallen van je fiets.
  woensdag 19 april 2017 @ 23:14:50 #39
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170344205
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 09:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het lijkt me dat deze aanvragen verstrekt worden naar aanleiding van een gezondheidsverklaring, toch? Is het probleem de aanvraag of de behandeling van de aanvraag?
Ik heb een lichtgetintdonkerbruin vermoeden dat bepaalde artsen daarmee frauderen om de mensen uit hun sociale klasse te "helpen".
pi_170345093
Er wordt blijkbaar veel gefraudeerd bij de gemeente (balie) die de kaarten afgeven. Wellicht tegen een vergoeding?
Geen sig.
  donderdag 20 april 2017 @ 08:34:01 #41
3542 Gia
User under construction
pi_170347016
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:08 schreef Elfletterig het volgende:
Geen wonder dat mensen proberen om zo'n invalidenkaart te krijgen. De parkeertarieven in een stad als Amsterdam zijn absurd hoog. In sommige steden - geen idee of dat in Amsterdam ook zo is - betaal je nu zelfs al een riant jaarbedrag voor het mogen stallen van je fiets.
Het is niet zo dat je met een invalidenkaart overal gratis mag parkeren!
Je kunt parkeren op een ruimere plek, waar je bijvoorbeeld makkelijker uit kunt stappen om in een rolstoel te komen. De plek is vaak ook dichterbij de plaats waar je moet zijn, bijvoorbeeld supermarkt of ziekenhuis.

Maar je moet nog steeds gewoon betalen voor het parkeren. Geloof wel tegen een gereduceerd tarief, maar hé, die kaart is ook niet gratis.
  donderdag 20 april 2017 @ 08:35:05 #42
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_170347036
Is gewoon waarheid. Al heb je met een verstandelijke handicap natuurlijk geen recht op een speciale parkeerplaats.
pi_170347628
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:35 schreef Twiitch het volgende:
Is gewoon waarheid. Al heb je met een verstandelijke handicap natuurlijk geen recht op een speciale parkeerplaats.
Zou best kunnen van wel hoor, als het veel gedoe is iemand in een auto te krijgen bijvoorbeeld.
pi_170348194
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 09:42 schreef tong80 het volgende:
Amsterdammers frauderen massaal met parkeervergunningen voor gehandicapten. Wethouder Pieter Litjens zint op actie.

[ afbeelding ]

In totaal zijn er 27.156 aanvragen voor deze gratis parkeervergunningen, die doorgaans alleen aan gehandicapten worden verstrekt, bij de gemeente binnengekomen. „Het college acht dat aantal zeer hoog. Dit betekent concreet dat 20 procent van de houders van een parkeervergunning gehandicapt is en daarvoor niets hoeft te betalen. Deze hoge aantallen en signalen van misbruik, geven het college aanleiding om na te denken over maatregelen om misbruik te voorkomen”, aldus wethouder Pieter Litjens, die reageert op vragen van de SP. Die partij stelde vragen omdat er veel onduidelijkheid en vertraging ontstaat bij een vergunningsaanvraag.

Een woordvoerder van Litjens zegt dat de wethouder naar aanleiding van de cijfers alles in het werk stelt om aan het misbruik een eind te maken. Eind mei komt hij naar verwachting met concrete maatregelen die ingevoerd worden. „Bewoners die deze vergunningen hard nodig hebben, staan voorop.”

Er zijn volgens Litjens ook signalen dat bezoekerskaarten worden misbruikt.

http://www.telegraaf.nl/b(...)validenkaart___.html

Wat is bezoekerskaart ?

:P
ik denk dat ze geestelijk en lichamelijk door elkaar hebben gehaald. In dat geval lijkt me 1/5 nog redelijk laag
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_170349712
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:22 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Zou best kunnen van wel hoor, als het veel gedoe is iemand in een auto te krijgen bijvoorbeeld.
Ach, dat heb je al gauw met een stel kinderen of 5 tassen met boodschappen. Nee, geen reden voor een gratis parkeerplaats midden in het centrum.
Racist
  donderdag 20 april 2017 @ 10:49:23 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170349729
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:47 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

ik denk dat ze geestelijk en lichamelijk door elkaar hebben gehaald. In dat geval lijkt me 1/5 nog redelijk laag
Idd, als je door Amsterdam loopt lijkt het eerder driekwart of meer.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170349830
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:48 schreef Toga het volgende:

[..]

Ach, dat heb je al gauw met een stel kinderen of 5 tassen met boodschappen. Nee, geen reden voor een gratis parkeerplaats midden in het centrum.
Ik ga er dan ook niet over, maar het kan best dat ouders met downkinderen zo'n kaart krijgen.
pi_170349872
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:01 schreef Homey het volgende:

[..]

Alsof gehandicapten allemaal een auto hebben. Denk eens na.
De meeste wel want lopen en andere tansportmiddelen vallen voor invaliden af..
pi_170349885
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:48 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

typische telegraaf titel weer dit.
1 op de 5 van de mensen die een parkeervergunning heeft .
Niet 1 op de 5 in totaal. Als er nou een miljoen mensen wonen is 27156 aanvragen toch niet super veel?
Nog altijd ruim 2,7% van de bevolking in dat geval.

Ik denk niet dat 2,7% van de bevolking zo een kaart nodig heeft.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170349909
En met de werkelijke aantal inwoners daar (volgens wiki) kom je uit op ruim 3,2%

Nogmaals, ik denk niet dat zo een percentage gehandicapt is en zo een kaart nodig heeft.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')