abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 april 2017 @ 23:52:14 #1
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_170322280
Wie heeft wat tegen welke prijs te koop?

Graag binnen straal van 50km van Arnhem of je moet hier in de buurt komen..

:)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  woensdag 19 april 2017 @ 13:04:37 #2
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_170328647
zal wel kansloos zijn hier, of niet?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  woensdag 19 april 2017 @ 13:38:30 #3
42043 PetervdK
Lul ajb niet over jezelf...
pi_170329257
Dat doen wij wel als je bent uitgelogd!
  woensdag 19 april 2017 @ 14:15:33 #4
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_170330102
quote:
zeker!

helaas alleen metaalbanken
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  Moderator woensdag 19 april 2017 @ 18:56:42 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170335954
Welke afmetingen/specificaties? Heb je krachtstroom?

Misschien op Woodworking.NL even vragen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 19 april 2017 @ 19:18:27 #6
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_170336469
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:56 schreef derLudolf het volgende:
Welke afmetingen/specificaties? Heb je krachtstroom?

Misschien op Woodworking.NL even vragen?
Ja ik heb krachtstroom!

Maar zit eerder te denken aan een hobbybankje om mee te beginnen en leren. Echter ook weer niet een Kinzo maar liever wat beter standaard model.

Heb hier inmiddels wat moois gevonden: https://www.hbm-machines.(...)-x-300-houtdraaibank

Maar ik zit een beetje krap dus mss heeft iemand wat vergelijkbaars voor een vriendenprijs

:P
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_170346436
Op zich is wat je noemt het kleinste houtdraaibankje waar je nog echt wat mee kunt. De Kinzo's, Huvema's en Ferms van Marktplaats moet je mijden als de pest.
Wel is het zo dat allerlei hulpstukken die je hier voor koopt, niet mee te nemen zijn naar een evt. 'echte' houtdraaibank omdat de schroefdraad op de as niet M33 is, zoals standaard is voor normale draaibanken, maar 1 duims. De verkoopwaarde van deze draaibanken, als je wil upgraden of stoppen, is dus ook niet zo fantastisch.

Bedenk verder dat je er met een draaibank alleen niet bent, op zijn minst beitels en een fatsoenlijke slijpmachine voor HSS staal heb je wel nodig - dus niet zo'n model met grijze stenen.

Leren doe je best op een cursus trouwens, waar je voor dat de draaibank aan gaat leert hoe je voorkomt dat het hout je om de oren vliegt.

De goedkoopste 'echte' draaibank is de Midi 350 FU. Bij jou in de buurt zit De Houtdraaierij, in Wehl, waar Ronald draaibanken verkoopt en cursussen geeft. Voordeel van zo'n cursus is dat je ook aan al die draaibanken en beitels kan snuffelen, en dus ook beter weet wat je wil.

Ik zou zeggen: investeer je budget in een cursus en koop van je vakantiegeld een echte draaibank.
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
  donderdag 20 april 2017 @ 09:50:01 #8
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_170348250
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 06:51 schreef JurriaanK het volgende:
Op zich is wat je noemt het kleinste houtdraaibankje waar je nog echt wat mee kunt. De Kinzo's, Huvema's en Ferms van Marktplaats moet je mijden als de pest.
Wel is het zo dat allerlei hulpstukken die je hier voor koopt, niet mee te nemen zijn naar een evt. 'echte' houtdraaibank omdat de schroefdraad op de as niet M33 is, zoals standaard is voor normale draaibanken, maar 1 duims. De verkoopwaarde van deze draaibanken, als je wil upgraden of stoppen, is dus ook niet zo fantastisch.

Bedenk verder dat je er met een draaibank alleen niet bent, op zijn minst beitels en een fatsoenlijke slijpmachine voor HSS staal heb je wel nodig - dus niet zo'n model met grijze stenen.

Leren doe je best op een cursus trouwens, waar je voor dat de draaibank aan gaat leert hoe je voorkomt dat het hout je om de oren vliegt.

De goedkoopste 'echte' draaibank is de Midi 350 FU. Bij jou in de buurt zit De Houtdraaierij, in Wehl, waar Ronald draaibanken verkoopt en cursussen geeft. Voordeel van zo'n cursus is dat je ook aan al die draaibanken en beitels kan snuffelen, en dus ook beter weet wat je wil.

Ik zou zeggen: investeer je budget in een cursus en koop van je vakantiegeld een echte draaibank.
Dank voor je reactie! Ja, ik overweeg ook een cursus erbij te gaan volgen.

850 is mij wat te duur, maar op zo'n cursus de draaibank gebruiken scheelt mss voorlopige aanschaf.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  dinsdag 25 april 2017 @ 03:07:06 #9
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_170469334
In Arnhem bij de Baptist al eens wezen kijken?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 25 april 2017 @ 10:09:58 #10
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_170471800
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 03:07 schreef fathank het volgende:
In Arnhem bij de Baptist al eens wezen kijken?
Yes, mooi spul, fatsoenlijke prijs. Maar heb nu toch gekozen voor zo'n Fern-achtig ding voor een paar tientjes om het te leren. Vrijdag ophalen :)

Gaat dit nu goed, dan haal ik volgend jaar een semi-professionele voor 300-400 en dan kan ik er echt mee aan de slag.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')