abonnement Unibet Coolblue
pi_170318755
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja het is ook wel een vleessaus, maar er gaat behoorlijk wat groente in dacht ik, die inderdaad wel helemaal in de saus opgaan. Wel erg lekker trouwens. :)
super lekker, ja...
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:00 schreef agter het volgende:

[..]

Yep.
Mijn Italiaanse vrienden noemen dat altijd Spaghetti Olandaise. :D .. het originele recept verneuken met allerhande groente.
haha, ja dat dus..
pi_170318790
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik dacht dat er helemaal geen tomaat in zat. :o Anyhow, dat is inderdaad flink minder groente dan ik er meestal in doe. :P
(https://www.thelocal.it/2(...)bolognese-ragu-pasta)
Het is origineel ook niet met spaghetti maar met Tagliatelle. :)
Make my day!
pi_170318829
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:12 schreef agter het volgende:

[..]

Het is origineel ook niet met spaghetti maar met Tagliatelle. :)
Ja dat doe ik wel goed XD.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170318841
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:11 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Geen ui en knoflook? :o
Wel maarliefst 1 uitje.
Geen knoflook.
En officieel ook nog een bepaald soort spek.
Make my day!
pi_170319088
Doordeweeks gewoon een keer zo'n pasta hollandaise met gehakt, zak groentes, pot saus AH basic en verse pasta is toch wel een goede tijd/pretverhouding hoor :@
pi_170320162
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:14 schreef agter het volgende:

[..]

Wel maarliefst 1 uitje.
Geen knoflook.
En officieel ook nog een bepaald soort spek.
Pancetta ja, en officieel ook kalfs-, runder- en varkensgehakt.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_170321587
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Denk ik ook.

Volgens mij is het in veel landen een luxe om vlees ipv. groente in het hoofdgerecht te eten. Maar dan wrs wel met een flinke portie fruit als toetje.
Zou wat voor mij zijn. Heb dit veel liever dan veel groente als hoofd en een zwaar toetje na.

Het gaat bij een pak om het gemak en snelheid. Als ze zeggen dat je 250 gram champignons, 2 preien, een ui, wortel, 4 teentjes knoflook en een groene paprika moet snijden is én de snelheid weg en het gemak omdat je meer toevoegt dan dat er in het pak zit.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_170437348
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:30 schreef FlippingCoin het volgende:
wat veel Nederlanders dan weer doen is er een zak soepgroenten inflikkeren want dat is lekker makkelijk.
Dat heb ik serieus nog nooit gehoord. Die zakjes soepgroenten bevatten toch ook koolsoorten? Lijkt me niet echt lekker om dat in in je bolognesesaus te doen.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 23 april 2017 @ 22:30:34 #34
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170443472
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 20:59 schreef pokkerdepok het volgende:
is het niet zo dat in die gerechten gewoon geen groenten horen?
Dit!

Ik haat die gewoonte van Hollanders om een shitload aan groenten door een vlees- of tofu gerecht te pleuren. Serveer gewoon groenten ipv je kip te verneuken met wortelen.
pi_170443630
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:30 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Dit!

Ik haat die gewoonte van Hollanders om een shitload aan groenten door een vlees- of tofu gerecht te pleuren. Serveer gewoon groenten ipv je kip te verneuken met wortelen.
Jij gebruikt winterwortels zeker voor andere dingen ;)
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  zondag 23 april 2017 @ 22:49:04 #36
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170444306
Hahaha, goeie.
pi_170444523
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 22:34 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Jij gebruikt winterwortels zeker voor andere dingen ;)
stamppot?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_170445268
quote:
15s.gif Op zondag 23 april 2017 20:20 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat heb ik serieus nog nooit gehoord. Die zakjes soepgroenten bevatten toch ook koolsoorten? Lijkt me niet echt lekker om dat in in je bolognesesaus te doen.
Ik beoelde eigenlijk dit :@ :
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 23 april 2017 @ 23:57:13 #39
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_170446024
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 23:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik beoelde eigenlijk dit :@ :

Heel goed, ik noem dat ook soepgroenten. ^O^
  maandag 24 april 2017 @ 07:35:40 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170447472
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:30 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Dit!

Ik haat die gewoonte van Hollanders om een shitload aan groenten door een vlees- of tofu gerecht te pleuren. Serveer gewoon groenten ipv je kip te verneuken met wortelen.
#team robin
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170447542
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 23:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik beoelde eigenlijk dit :@ :

Lijkt me nog steeds niet lekker voor in een bolognesesaus. En volgens mij is dat zakje daar ook niet voor bedoelt. :@
ROBODEMONS..................|:(
pi_170447846
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
Doordeweeks gewoon een keer zo'n pasta hollandaise met gehakt, zak groentes, pot saus AH basic en verse pasta is toch wel een goede tijd/pretverhouding hoor :@
Waarom ook niet, hè :@
pi_170452069
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 07:54 schreef Morrigan het volgende:

[..]


Lijkt me nog steeds niet lekker voor in een bolognesesaus. En volgens mij is dat zakje daar ook niet voor bedoelt. :@
Nee dat is ook niet lekker. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170452534
Gadverdamme, vieze groentepakketten, met oude voorgesneden meuk, en alles doorelkaar heen, zodat aan het eind de helft nog rauw is en de andere helft tot gore prut gekookt is. :r
  maandag 24 april 2017 @ 14:12:29 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170453901
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 07:54 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Lijkt me nog steeds niet lekker voor in een bolognesesaus. En volgens mij is dat zakje daar ook niet voor bedoelt. :@
[/quote]

Italiaans Roerbakken, das zoiets als Japanse Stamppot
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170457226
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Zou kunnen. Maar veel mensen willen wel met het avondeten de aanbevolen groenten binnenkrijgen.
Mensen die zo bewust met eten bezig zijn kopen die rommelpakketten toch sowieso niet?
pi_170457746
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 16:42 schreef Deshain het volgende:

[..]

Mensen die zo bewust met eten bezig zijn kopen die rommelpakketten toch sowieso niet?
Niet iedereen heeft tijd of zin om extra lang in de keuken te staan. En zo'n pakket is weer eens wat anders dan een stukje vlees, aardappelen en groenten. Daarbij is niet iedereen culinair begaafd, dus dan zijn dat soort pakketten een uitkomst. Maar het zou fijn zijn als ze voedzaam genoeg zijn en dat is niet zelden niet het geval.

Voor jullie lijkt het misschien allemaal simpel, omdat (de meesten van) jullie interesse hebben in koken en ook bijvoorbeeld razendsnel kunnen bedenken "oh, laat ik er ook nog een prei en wat uien bij doen". Maar er zijn ook mensen die zo'n pakketmaaltijd al moeilijk vinden zich daarom strikt houden aan het recept op de verpakking.

Je wordt helaas behoorlijk misleid qua voedsel.
pi_170458063
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 17:08 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft tijd of zin om extra lang in de keuken te staan. En zo'n pakket is weer eens wat anders dan een stukje vlees, aardappelen en groenten. Daarbij is niet iedereen culinair begaafd, dus dan zijn dat soort pakketten een uitkomst. Maar het zou fijn zijn als ze voedzaam genoeg zijn en dat is niet zelden niet het geval.

Voor jullie lijkt het misschien allemaal simpel, omdat (de meesten van) jullie interesse hebben in koken en ook bijvoorbeeld razendsnel kunnen bedenken "oh, laat ik er ook nog een prei en wat uien bij doen". Maar er zijn ook mensen die zo'n pakketmaaltijd al moeilijk vinden zich daarom strikt houden aan het recept op de verpakking.

Je wordt helaas behoorlijk misleid qua voedsel.
Je hebt wel gelijk hierin.

Ik heb vaak het gevoel dat dat het niet willen/kunnen koken ook komt doordat iedereen op school wel leert om tweedegraads vergelijkingen op te lossen, wat de bodemgesteldheid van Noord-Oost Groningen is, en hoe je een winst/verlies balansrekening opmaakt, maar dat je nauwelijks wordt geleerd hoe je in korte tijd een fatsoenlijke gezonde maaltijd zelf maakt. En dan worden heel veel mensen vanzelf in de armen gedreven van Unilever c.s. die met hun pakjestroep vol zout en smaakstoffen bij hele volkstammen de smaak verpest en hen berooft van de motivatie om zelf te koken, want zo'n pakje openscheuren en daar een halve ui bij doen (die je tegenwoordig ook al voorgesneden kan kopen!) is toch veel makkelijker?
pi_170458237
Veel van die gerechten gaan dan ook om het vlees gedeelte zeg maar. Een bereiding + saus voor het vlees. Wij hier eten dat vaak als vlees + saus + rijst en klaar. Maar origineel staat er en dat gerecht (vaak nog meer vlees/vis gerechten) en rijst en groentegerechten op tafel.

Is niet zo gek, want in erg veel landen zijn gezinnen e.d. een stuk groter. Daarom kan er veel meer op tafel waardoor men van al die verschillende gerechten een beetje eet en alsnog grotendeels groente (Inc rijst e.d.) eet.
Hier hebben we kleinere gezinnen/eet gezelschappen en is het maken van zo'n vleesgerecht in combi met die andere gerechten voor die kleinere gezinnen/eet gezelschappen snel teveel gedoe. Het is al snel teveel, blijft teveel over.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_170459262
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 17:08 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Je wordt helaas behoorlijk misleid qua voedsel.
Je wordt behoorlijk misleid qua voedsel maar dat hoort in een heel ander topic thuis. Wat je nu omschrijft heeft niks met misleidente maken maar met te lamlendig zijn om zich te verdiepen in wat je nou daadwerkelijk klaar maakt imo..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')