abonnement Unibet Coolblue
pi_170312634
Momenteel ben ik een nieuwe SSD aan het installeren op mijn oude laptop maar dit verloopt nog niet heel soepeltjes. Het probleem is een beetje dat mijn laptop twee hard drives heeft, eentje daarvan heeft kuren en welke dat precies zo is heb ik eerlijk gezegd geen idee van. Idealiter mogen ze er ook beide uit, mijn nieuwe SSD is heeft meer dan genoeg ruimte om alles te regelen :). Maar kan dat zomaar? Dus twee hard drives er uit halen en op één van die plekken mijn nieuwe SSD zetten? Maakt het dan ook nog uit welke van die twee plekken ik kies?

In principe heb ik gewoon nu maar gegokt en ik denk verkeerd gegokt :9, SSD zit er netjes naast en als ik in de BIOS kijk wordt ie ook al herkend dus dat is positief, maar aangezien de laptop nog automatisch start vanaf de oude hard drive (en waarschijnlijk ook degeen die dus kuren heeft) schiet ik er op dit moment nog niet zoveel mee op.

Hoe kan ik dit dus het beste aanpakken? :)
pi_170312874
Je kunt die andere hdd er gewoon uittrekken ja, dat is waarschijnlijk het makkelijkst.

Anders even in je bios setup de bootvolgorde veranderen.
pi_170313098
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Je kunt die andere hdd er gewoon uittrekken ja, dat is waarschijnlijk het makkelijkst.

Anders even in je bios setup de bootvolgorde veranderen.
Top! En dan boeit het dus totaal niet waar de SSD is geplaatst? Ik heb dit in eerste instantie niet gedaan omdat ik ergens wat had gelezen dat je nooit tweede hard drives in één keer kon vervangen of iets dergelijks :).
pi_170313490
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:11 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Top! En dan boeit het dus totaal niet waar de SSD is geplaatst? Ik heb dit in eerste instantie niet gedaan omdat ik ergens wat had gelezen dat je nooit tweede hard drives in één keer kon vervangen of iets dergelijks :).
Volg de kabel voor de aansluiting van je ssd eens, staat er ergens een 1, of 2? (of 0/1)

Zou in princile niet mogen uitmaken.
pi_170313624
je moet windows ook opnieuw installeren op de ssd he?

het liefst zonder oude hdd's erin om te voorkomen dat windows zijn boot sector op een andere schijf zet
pi_170314952
Oude schijven er allebei uit, en vaak is een van beide plaatsen gemarkeerd met een 1. De andere is dan natuurlijk 2.
pi_170317189
Inmiddels alles werkende, eerst maar de oude schijven er uit gehaald inderdaad. Dank voor de adviezen! :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')