abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170311194
Het is meer een vraag dan een probleem, omdat ik verwacht dat het deze week wel allemaal zal gebeuren.

Maar hoe zit het eigenlijk als na een aanrijding, de tegenpartij (die de schade heeft veroorzaakt), het niet meld bij hun verzekeraar?

Wat kun je dan eigenlijk doen?
Ik lees hier en daar bijv. dat je dan aangifte zou moeten doen voor het doorrijden na een aanrijding?
Maar dat lijkt mij niet te kloppen, tenminste in al die gevallen waren er wel ingevulde schadeformulieren aanwezig net als in mijn eigen geval, maar dan kun je daar toch geen aangifte van doen?

Dus wat hou je dan over precies?
  dinsdag 18 april 2017 @ 18:10:43 #2
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_170311520
Je hebt toch alle gegevens van het schadeformulier? Dus persoonsgegevens, kenteken en polisnummer? Van doorrijden is dan geen sprake. Enkel als achteraf blijkt dat die gegevens niet kloppen kun je naar de politie stappen. In andere gevallen zie ik niet wat zij daar (strafrechtelijk) mee moeten.

Als de tegenpartij het formulier niet instuurt dan zou ik die verzekeraar zelf aanschrijven. Briefje dat je hun aansprakelijk stelt voor de schade en bijgaand een kopie van jouw formulier. En de mededeling dat zij het origineel lekker bij hun eigen verzekerde mogen opvragen. Dat zoeken ze zich dus maar uit.

-edit-
En als je zelf een All-Risk verzekering of verkeerechtsbijstand hebt dan gewoon gelijk alles daarnaartoe opsturen. Bij enkel een WA-polis is het niet vanzelfsprekend dat je eigen verzekeraar het afhandelt. Maar die zou je wel even kunnen bellen voor advies (service).
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_170311709
Als je de gegevens hebt kan jouw verzekeraar rechtstreeks zijn verzekeraar aansprakelijk stellen, daarom maak ik ook altijd een foto van de groene kaart en controleer of deze netjes overgenomen is op het formulier.
.
pi_170312167
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 17:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is meer een vraag dan een probleem, omdat ik verwacht dat het deze week wel allemaal zal gebeuren.

Maar hoe zit het eigenlijk als na een aanrijding, de tegenpartij (die de schade heeft veroorzaakt), het niet meld bij hun verzekeraar?

Wat kun je dan eigenlijk doen?
Ik lees hier en daar bijv. dat je dan aangifte zou moeten doen voor het doorrijden na een aanrijding?
Maar dat lijkt mij niet te kloppen, tenminste in al die gevallen waren er wel ingevulde schadeformulieren aanwezig net als in mijn eigen geval, maar dan kun je daar toch geen aangifte van doen?

Dus wat hou je dan over precies?
Ja hoi Theo, wij houden er alleen maar meer vragen aan over, want zonder te weten wat voor verzekering jij hebt kunnen wij geen antwoord geven.

Vind het verder wel grappig hoe vaak jij stelling weet te nemen in veel onderwerpen, en vervolgens blijkt dat je dit soort dingen nog niet zelf op kunt zoeken. Vind het maar een rare combinatie.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_170312210
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:10 schreef Eix het volgende:
Je hebt toch alle gegevens van het schadeformulier? Dus persoonsgegevens, kenteken en polisnummer? Van doorrijden is dan geen sprake. Enkel als achteraf blijkt dat die gegevens niet kloppen kun je naar de politie stappen. In andere gevallen zie ik niet wat zij daar (strafrechtelijk) mee moeten.

Als de tegenpartij het formulier niet instuurt dan zou ik die verzekeraar zelf aanschrijven. Briefje dat je hun aansprakelijk stelt voor de schade en bijgaand een kopie van jouw formulier. En de mededeling dat zij het origineel lekker bij hun eigen verzekerde mogen opvragen. Dat zoeken ze zich dus maar uit.

-edit-
En als je zelf een All-Risk verzekering of verkeerechtsbijstand hebt dan gewoon gelijk alles daarnaartoe opsturen. Bij enkel een WA-polis is het niet vanzelfsprekend dat je eigen verzekeraar het afhandelt. Maar die zou je wel even kunnen bellen voor advies (service).
Ik had al alle gegevens opgestuurd incl. schadeformulier kopie van de tegenpartij + zaken als aansprakelijkstelling formulier.

De tegenpartij verzekeraar doet niets zolang de melding niet van hun verzekerde is binnengekomen.
Dat feit, dat verzekeraars zo te werk gaan, kwam ik vaker tegen op google, omdat ik puur uit wat extra tijd en verveling het eens ging googlen.

Voor jostieband lid Cyanide- (neem er nog een in aub), het was dan ook gewoon een vraag uit interesse, wat volgens mij ook duidelijk was.

Wat het ingewikkelder zou kunnen maken is het feit dat het een trekker betrof, geen kenteken.
En een schadeformulier kan in principe iedereen aan of invullen.
Helpt ook niet trouwens dat tegenpartij het verkeerde polisnummer had ingevuld. (bestuurder had helemaal niets bij zich trouwens, alleen zijn rijbewijs voor degene met de "groene kaart" opmerking)

Nogmaals, puur interesse hoe dat dan gaat als verzekeraar tegenpartij al heeft duidelijk gemaakt niets uit te keren zolang er geen melding van de verzekerde in kwestie is binnen gekomen.

Wel zullen ze expertise verrichten en natuurlijk gaan ze het formulier ook bij de verzekerde opvragen.
pi_170312230
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:34 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ja hoi Theo, wij houden er alleen maar meer vragen aan over, want zonder te weten wat voor verzekering jij hebt kunnen wij geen antwoord geven.

Vind het verder wel grappig hoe vaak jij stelling weet te nemen in veel onderwerpen, en vervolgens blijkt dat je dit soort dingen nog niet zelf op kunt zoeken. Vind het maar een rare combinatie.
Wa+ verzekering, die doen dus niets, ik doe alles zelf, heb het ook al geregeld, het was niets meer dan een vraag uit interesse wat je zou moeten doen in zo'n geval.
En mijn steling is zo raar niet als verzekeraar aangeeft niet te betalen zonder een melding.. maar dank je voor je persoonlijke aanval / bijdrage.
pi_170312381
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wa+ verzekering, die doen dus niets, ik doe alles zelf, heb het ook al geregeld, het was niets meer dan een vraag uit interesse wat je zou moeten doen in zo'n geval.
En mijn steling is zo raar niet als verzekeraar aangeeft niet te betalen zonder een melding.. maar dank je voor je persoonlijke aanval / bijdrage.
Dat de verzekeraar van de veroorzaker niet uitkeert, is iets tussen die verzekeraar en die van jou. Het is volstrekt logisch dat die verzekeraar noet direct betaalt, anders claimt heel de wereld een schade en zijn zij failliet
  dinsdag 18 april 2017 @ 18:43:02 #9
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_170312385
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nogmaals, puur interesse hoe dat dan gaat als verzekeraar tegenpartij al heeft duidelijk gemaakt niets uit te keren zolang er geen melding van de verzekerde in kwestie is binnen gekomen.

Dan gaat die verzekeraar toch aan het kortste eind trekken. Het is niet zo dat als de tegenpartij zijn formulier niet opstuurt de verzekeraar aansprakelijkheid kan afwijzen. Nogmaals een brief sturen en indien nodig verzekeraar in gebreke stellen...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_170312410
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat de verzekeraar van de veroorzaker niet uitkeert, is iets tussen die verzekeraar en die van jou. Het is volstrekt logisch dat die verzekeraar noet direct betaalt, anders claimt heel de wereld een schade en zijn zij failliet
Mijn verzekeraar is geen verhaalpartij in deze.
  dinsdag 18 april 2017 @ 19:03:52 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_170312861
Het int. schadeformulier is eigenlijk alleen om iets bij je EIGEN verzekering te melden.

Wanneer je daar een extra module bij gekocht hebt, rechtsbijstand etc... dan gaat je verzekering de verzekering van de tegenpartij benaderen.

Heb je dat niet, dan zul je zelf contact op moeten nemen met de verzekering van de tegenpartij en die met een brief aansprakelijk moeten stellen.

Die nemen dan contact op met hun verzekerde, alleen als die dan beweert geen schade te hebben veroorzaakt kom je in een traject van aangiftes of waarborgfonds of genaaid worden en zelf voor de kosten opdraaien. Behalve als je een dashcamfilmpje of camerabeelden of getuigen of ingevuld schadeformulier kan overleggen is een ontkennende tegenpartij best vervelend.
Dum de dum
pi_170313264
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De tegenpartij verzekeraar doet niets zolang de melding niet van hun verzekerde is binnengekomen.

Zie post #5 hierboven, de verzekeraar mag jou niet tegenwerpen dat hun verzekerde de schade niet meldt. Art. 6 WAM.
Ik reageer alleen op vragen van TS zelf.
pi_170313476
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:16 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Zie post #5 hierboven, de verzekeraar mag jou niet tegenwerpen dat hun verzekerde de schade niet meldt. Art. 6 WAM.
Nee inderdaad ik heb 't gelezen. :)

Ik was ook gewoon benieuwd, voor mij ook voor het eerst in m'n leven een ongeluk gehad immers.
De schuldige partij is ook duidelijk, op 't schadeformulier is dan ook ingevuld dat hij achteruit reed.

Het is dan ook niet dat ik me zorgen maakte, vond het alleen een vreemde opmerking van de verzekeraar aan de telefoon, diegene was nogal kortaf en misschien slechte paasdagen achter de rug. :P
pi_170313566
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het is dan ook niet dat ik me zorgen maakte, vond het alleen een vreemde opmerking van de verzekeraar aan de telefoon, diegene was nogal kortaf en misschien slechte paasdagen achter de rug. :P
Zo'n eerstelijnsmedewerker weet ook niet alles, heeft vaak geen vakdiploma's. Het is natuurlijk wel zo dat je de tegen-assuradeur een paar dagen moet gunnen om een schadeaangifteformulier van zijn eigen verzekerde te kúnnen ontvangen...
Maar als het langer gaat duren (bijvoorbeeld omdat jouw tegenpartij niet meldt omdat hij bijv. bang is voor een hogere premie i.v.m. terugval no-claim) dan kun je vol op het orgel met art. 6 WAM.
Ik reageer alleen op vragen van TS zelf.
pi_170313721
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:27 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Zo'n eerstelijnsmedewerker weet ook niet alles, heeft vaak geen vakdiploma's. Het is natuurlijk wel zo dat je de tegen-assuradeur een paar dagen moet gunnen om een schadeaangifteformulier van zijn eigen verzekerde te kúnnen ontvangen...
Maar als het langer gaat duren (bijvoorbeeld omdat jouw tegenpartij niet meldt omdat hij bijv. bang is voor een hogere premie i.v.m. terugval no-claim) dan kun je vol op het orgel met art. 6 WAM.
Het was geen eerstelijnsmedewerker.
Bij Aegon hebben ze immers een heel specifieke tak binnen de schade en verzekeringen voor transport bedrijven.
Feit dat ik in totaal afgelopen vrijdag 3 uur aan de lijn heb moeten hangen juist omdat de eerstelijnsmedewerkers mij steeds moesten doorverbinden etc., benadrukt dat ook wel.

Nee, ik heb het directe nummer gekregen van degene die erover gaat, die liet zijn collega bellen.. en die collega deed dus lullig, kortaf, liet me ook niet uitpraten terwijl ik nog geen drie woorden had gezegd.

Maar ja goed, dat wijkt wat van de vraag af.
Die overigens wel beantwoord is, het is goed om te weten in ieder geval mocht het toch nog heel raar lopen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')