abonnement Unibet Coolblue
pi_170310051
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 17:06 schreef Bravoo het volgende:
Precies een jaar, 52 weken.
Dan kun je daar mogelijk rechten aan ontlenen en stellen dat er een arbeidsovereenkomst tot stand is gekomen met een dergelijke arbeidsomvang.
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 17:23:44 #27
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_170310368
Na drie maanden structureel meer werken zou je structureel recht koeten hebben op de extra uren, geloof ik. Dan moet je een arbeidsvermoeden inroepen uit mijn hoofd.

Aan de andere kant, je mag van je werkgever een studie doen en je wordt voor de uren dat je studeert ook nog eens uitbetaald (bovenop je contracturen) Vind ik al heel netjes van de werkgever. Even aangenomen dat je het geleerde ook bij andere werkgevers in de praktijk kan brengen.
pi_170310437
Werkgever heeft je voor de duur van de studie dus gewoon een dag extra betaald, zodat je naast de opleiding nog wel het gebruikelijke aantal uren op de werkvloer kon doorbrengen.

Wat staat er in je studieovereenkomst?
pi_170311429
Zolang de werkgever kan aantonen, dat de extra uren van tijdelijke aard zijn, is hij niet verplicht tot uitbereiding van het contract. In geval van TS was duidelijk dat de extra uren alleen waren tot het einde van de cursus/opleiding, werkgever is niks verplicht in dit geval.

3 maanden regel is hier dus niet van toepassing. Ook als TS bijvoorbeeld tijdelijk extra uren maakt om ziekte of verlof van een collega op te vangen, is het duidelijk, dat het tijdelijk is. Ook dan geldt de regel niet.

https://www.rijksoverheid(...)als-ik-veel-overwerk
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')