abonnement Unibet Coolblue
pi_170308427
In mijn huis heb ik beneden en op de tussen verdieping een router staan. Deze heb ik dezelfde naam gegeven zodat er dezelfde naam blijft staan, nu is het alleen zo, als ie beneden is gekoppeld aan de wifi, en ik loop naar boven, dan valt hij heel even weg, om daarna te koppelen met de router boven.

Is het mogelijk om deze interval te veranderen in een vloeiende overgang naar wifi punt?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_170308540
De routers dichterbij elkaar te zetten
pi_170308791
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 16:13 schreef tailfox het volgende:
De routers dichterbij elkaar te zetten
Staan op precies dezelfde plek alleen zit er een betonnen vloer tussen, dus zeg dat de afstand 3 meter in hoogte is.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_170309196
Windows 10 (geen ervaring met de vorige versies met dit "probleem") pikt bij mij automagisch het sterkste signaal en schakelt gewoon probleemloos over, bij mijn smartphone is het anders daar heb ik een app voor die dat regelt omdat het anders te lang duurt naar mijn zin.
Overigens is het bij mijn binnenshuis goed te doen, maar als ik de tuin in ga verlies ik signaal en dan pakt mijn laptop het naadloos over van de router (ingesteld als accesspoint) die ik in de schuur heb hangen achter in de tuin.
Zolang beide Wifi "zenders" maar dezelfde SSID e.d. gebruiken.
pi_170309252
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 16:08 schreef spierbal het volgende:

dan valt hij heel even weg
Hoe lang is 'heel even'?


Ondersteunen je access points roaming?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_170309349
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 16:42 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Hoe lang is 'heel even'?

Ondersteunen je access points roaming?
Ja echt te merken is het pas bij diensten die niet bufferen, zoals internet bellen. Vooral internet bellen eigelijk.

Als ik youtube aan heb staan, heeft ie vaak genoeg gebufferd om het naaldloos af te spelen.

Maar als ik bel over internet, via whatsapp, dan heeft ie afentoe toch echt wel meer dan 20 seconde nodig om het signaal weer goed op te kunnen pakken.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_170310903
routers met ander subnet of zit alles in 1 broadcast domain?
:]
  Forum Admin dinsdag 18 april 2017 @ 18:00:27 #8
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_170311244
Wat ook wel wil helpen is om beide routers niet op dezelfde kanalen te laten uitzenden. Dan zitten ze elkaar in de weg. Kijk even met een wifianalyzer welke kanalen bij jou het minst door je omgeving gebruikt worden en dus meest geschikt voor jou zijn.
pi_170312994
Watvoor accesspoints zijn het?
Met 'normale' consumenten apparatuur is dit niet te voorkomen namelijk.
pi_170313876
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:08 schreef KomtTijd... het volgende:
Watvoor accesspoints zijn het?
Met 'normale' consumenten apparatuur is dit niet te voorkomen namelijk.
O?
Ik heb binnen een TP-Link Archer C5 en buiten (nog wel, er komt een andere (TP-Link) accesspoint) een oude Linksys WRT54L die op DD-WRT draait, en de overstap van binnen of buiten gaat enorm goed merk ik.
  Forum Admin dinsdag 18 april 2017 @ 20:52:15 #11
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_170315982
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:08 schreef KomtTijd... het volgende:
Watvoor accesspoints zijn het?
Met 'normale' consumenten apparatuur is dit niet te voorkomen namelijk.
Ik heb een standaard brakke ingebouwde wifi van mijn kabelmodem in de meterkast beneden die de huiskamer bedient en een netgear router als accespoint op de eerste verdieping. Overschakelen gaat probleemloos. Nog nooit een onderbreking gemerkt.
pi_170318237
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:00 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Wat ook wel wil helpen is om beide routers niet op dezelfde kanalen te laten uitzenden. Dan zitten ze elkaar in de weg. Kijk even met een wifianalyzer welke kanalen bij jou het minst door je omgeving gebruikt worden en dus meest geschikt voor jou zijn.
de Ubee 321 van Ziggo. En boven tp link, zal even kijken welk model precies.

Kanalen verschillen van elkaar(tp link staat dhcp uit). , dat had ik al aan het begin ingesteld.

[ Bericht 0% gewijzigd door spierbal op 18-04-2017 22:53:35 (Verkeerde benaming. ) ]
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_170325675
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 april 2017 16:39 schreef Juup© het volgende:
Windows 10 (geen ervaring met de vorige versies met dit "probleem") pikt bij mij automagisch het sterkste signaal en schakelt gewoon probleemloos over, bij mijn smartphone is het anders daar heb ik een app voor die dat regelt omdat het anders te lang duurt naar mijn zin.
Overigens is het bij mijn binnenshuis goed te doen, maar als ik de tuin in ga verlies ik signaal en dan pakt mijn laptop het naadloos over van de router (ingesteld als accesspoint) die ik in de schuur heb hangen achter in de tuin.
Zolang beide Wifi "zenders" maar dezelfde SSID e.d. gebruiken.
Ik ben wel benieuwd welke app dit is?
- Met zuidelijke groet -
pi_170326947
Gaat doorgaans niet met normaal consumenten spul.
Hier heb je zero handoff roaming voor nodig. Spullen welke genoemd zijn, hebben dit niet.
  woensdag 19 april 2017 @ 12:26:14 #15
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_170328036
Zit die TP-link aan de UBEE via de WAN poort of een LAN poort van die TP link?
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_170328180
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:20 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd welke app dit is?
Werkt best aardig vind ik Best WiFi.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')