abonnement Unibet Coolblue
pi_170308601
In de medische wereld is hier veel aandacht voor.
Een voorbeeld kan zijn dat tijd niet zo strikt genomen wordt in culturen waar men minder op de klok leeft. Dat betekent dan dat je bij zo iemand extra aandacht besteedt aan therapietrouw in vergelijking met een andere patient.

Is dit wat je bedoelt?
  dinsdag 18 april 2017 @ 16:19:32 #27
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170308661
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 16:14 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar het is toch een Nederlands systeem, gebaseerd op Nederlanders met hun behoeften en benodigheden?

Dan is het toch handig als mensen zich daar aan aanpassen?


Als ik naar Noord-Afrika ga, moet ik die taal toch ook leren en hun cultuur.
Kan moeilijk tijdens ramadan eisen dat ik met Pasen eieren moet eten, omdat dit mijn cultuur is bv..

Dan zal ik ook meegaan in het zoenen van mannen indien dat gewenst is bij bepaalde gelegenheden en zal ik mij afvragen of het gewenst is of ik een vrouw mag aanspreken daar?

Behalve als ze mijn kind zouden slaan als hij op straat loopt en hij doet iets verkeerd (als dat in sommige culturen zo zou werken) dan hebben ze een probleem.

Maar ik ben bv een ochtendmens, maar het Spaanse systeem is daar niet op gebaseerd, dan moet ik een avondmens worden en niet gaan klagen dat het systeem slecht is.

Dus ik zou mij er zelf in verdiepen en soms, met een bepaalde, positieve houding, kom je met grappige fouten nog goed weg.
Als je het maar probeert.
Zo doe ik het ook. Maar niet iedereen kan dat.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 18 april 2017 @ 16:19:56 #28
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170308668
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 16:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
In de medische wereld is hier veel aandacht voor.
Een voorbeeld kan zijn dat tijd niet zo strikt genomen wordt in culturen waar men minder op de klok leeft. Dat betekent dan dat je bij zo iemand extra aandacht besteedt aan therapietrouw in vergelijking met een andere patient.

Is dit wat je bedoelt?
Ja bijvoorbeeld.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170308756
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 16:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zo doe ik het ook. Maar niet iedereen kan dat.
Kan niet of wil niet?
Tenzij je een lichamelijke of geestelijke beperking heb (want verzorgingsstaat) doe je het maar en anders zoek je het maar zelf maar uit :)
Hell To The Liars
  dinsdag 18 april 2017 @ 16:28:01 #30
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170308872
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 16:23 schreef Droopie het volgende:

[..]

Kan niet of wil niet?
Tenzij je een lichamelijke of geestelijke beperking heb (want verzorgingsstaat) doe je het maar en anders zoek je het maar zelf maar uit :)
Wat als iemand een geestelijke beperking heeft, maar dat niet weet?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170309063
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 16:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat als iemand een geestelijke beperking heeft, maar dat niet weet?
Dan kan hij hulp vragen bij de overheid of zijn omgeving.

We gaan toch ook niet alle scholen geschikt maken voor mensen met een geestelijke beperking.

Heb je het, zijn de mogelijkheden daar.. Heb of weet je het niet dan moet je normaal meedoen.

Op heeeeeeel veel plekken in de wereld heb je gewoon pech als je je niet aanpast he.
Spreek je geen frans in Frankrijk heb je een probleem.

In Nederland liggen de folders in alle talen voor het oprapen, wat moeten we nog meer doen?
Waar loopt het spaak volgens jou, welke groep wordt achtergesteld en waaraan ligt dat volgens jou?
Hell To The Liars
  dinsdag 18 april 2017 @ 16:40:52 #32
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_170309219
Ja bijvoorbeeld dat witte artsen allochtonen dood maken omdat ze geen turks verstaan
:')
  dinsdag 18 april 2017 @ 16:46:15 #33
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170309346
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 16:34 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dan kan hij hulp vragen bij de overheid of zijn omgeving.

We gaan toch ook niet alle scholen geschikt maken voor mensen met een geestelijke beperking.

Heb je het, zijn de mogelijkheden daar.. Heb of weet je het niet dan moet je normaal meedoen.

Op heeeeeeel veel plekken in de wereld heb je gewoon pech als je je niet aanpast he.
Spreek je geen frans in Frankrijk heb je een probleem.

In Nederland liggen de folders in alle talen voor het oprapen, wat moeten we nog meer doen?
Waar loopt het spaak volgens jou, welke groep wordt achtergesteld en waaraan ligt dat volgens jou?
Geloof me, ik vind Nederland nagenoeg perfect. Ik wou dat andere landen zo goed waren als Nederland. Dit is ook geen klacht op Nederland.

Maar ik zie gewoon een probleem die niet alleen een issue is in Nederland, maar overal.

Wat ik voorlopig mijn doel heb gemaakt is een manier vinden om de situatie van Antillianen, mensen met geestelijke aandoeningen en andere mensen die gestigmatiseerd wordt te helpen.

Dit alleen omdat ik anders niks beters te doen heb en een doel nodig heb om uit bed te komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Keep_Walking op 18-04-2017 17:03:28 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 18 april 2017 @ 17:03:37 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_170309837
Ben het tot op zekere hoogte wel eens met de stelling eigenlijk. De verzuiling is nog volop aanwezig en niemand wil toegeven eventueel iets verkeerd te doen in de omgang met elkaar. En de kloof is nu zo groot dat het op amicale wijze niet op te lossen is, ben ik bang. En het boeit niet meer wie er ooit ergens de eerste steen heeft gegooid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_170310838
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 16:46 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Geloof me, ik vind Nederland nagenoeg perfect. Ik wou dat andere landen zo goed waren als Nederland. Dit is ook geen klacht op Nederland.

Maar ik zie gewoon een probleem die niet alleen een issue is in Nederland, maar overal.

Wat ik voorlopig mijn doel heb gemaakt is een manier vinden om de situatie van Antillianen, mensen met geestelijke aandoeningen en andere mensen die gestigmatiseerd wordt te helpen.

Dit alleen omdat ik anders niks beters te doen heb en een doel nodig heb om uit bed te komen.
Wat ik eerder zei, je ziet problemen die er niet zijn.
Of iig niet die het systeem veroorzaakt, het is meer jouw idee hierover.

Antillianen zat gezien die de weg naar de GGZ wel vonden.
En dat er een bepaald beeld is van Antillianen komt grotendeels door de Antillianen zelf.
Hell To The Liars
  dinsdag 18 april 2017 @ 17:43:14 #36
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170310905
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 17:40 schreef Droopie het volgende:

[..]

Wat ik eerder zei, je ziet problemen die er niet zijn.
Of iig niet die het systeem veroorzaakt, het is meer jouw idee hierover.

Antillianen zat gezien die de weg naar de GGZ wel vonden.
En dat er een bepaald beeld is van Antillianen komt grotendeels door de Antillianen zelf.
Agree to disagree. Voorlopig dan, ben me aan het verdiepen op dit onderwerp.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 18 april 2017 @ 17:58:43 #37
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170311204
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 17:40 schreef Droopie het volgende:

[..]

Wat ik eerder zei, je ziet problemen die er niet zijn.
Of iig niet die het systeem veroorzaakt, het is meer jouw idee hierover.

Antillianen zat gezien die de weg naar de GGZ wel vonden.
En dat er een bepaald beeld is van Antillianen komt grotendeels door de Antillianen zelf.
Ik denk trouwens ook dat ik me moet richten op Antillianen om de situatie te verbeteren voor hen. Ik moet heb bereiken en overtuigen dat Nederland veel mogelijkheden heeft voor hen om te groeien.

Trouwens dit topic is gemaakt om alleen over de Antilliaanse situatie te praten. Je ziet dot probleem ook bij Marokkanen, Turken, vluchtelingen, enz.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170311298
quote:
Toch is Nederland natuurlijk een prettig land om in terecht te komen, denkt Van Heemstra. „De vrijheid is groot. In principe kan je zijn wie je wilt.” Anderzijds: de bureaucratie en overregulering maken het proces van inburgering nodeloos ingewikkeld, frustrerend en traag. „Plus: je krijgt wel hulp, maar het blijft professioneel, en op afstand. Nederlanders nodigen je niet gauw bij hen thuis uit. Daardoor is het voor veel nieuwkomers moeilijk een netwerk te creëren. Veel van hen zijn eenzaam. Ik las laatst dat het 17 jaar kost, voordat iemand hier een leven heeft opgebouwd.”

https://www.nrc.nl/nieuws(...)sus-8160181-a1554340
quote:
Aan de telefoon blijkt Zohre zich vooral druk te maken over de gebrekkige informatie die statushouders krijgen. „In een azc wordt alles voor je geregeld. Toen ik er uitkwam, kreeg ik een eigen huis toegewezen”, zegt Zohre. „Dan is er geen COA meer om je te helpen. Ik moest plotseling begrijpen hoe je belastingaangifte doet, hoe je internet regelt en een bankrekening afsluit.”

https://www.nrc.nl/nieuws(...)and-7355121-a1550108
En deze is ook interessant, over een verschil waar volgens mij ook bijna niemand zo bij stilstaat: https://www.fluentin3months.com/amsterdam/
pi_170324131
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou bijv. Bepaalde Oost-Afrikanen mogen de hand van een vreemde man niet schudden. Andersom mogen de deze zelfde groep Oost-Afrikaanse mannen de hand van een vreemde vrouw niet schudden. Een Nederlandse vrouw kan zich beledigd voelen als zo'n oost-Afrikaanse man weigert om haar hand te schudden.

Of Marokkaanse cultuur is heel collectief. In Marokkaanse cultuur wordt er verwacht dat de omgeving het kind aanspreekt op zijn gedrag als het buiten vervelend doet. Nederlanders zijn best individualistisch en hebben meegekregen dat ze niet moeten bemoeien met andermans zaken. Dus als ze een Marokkaanse kind buiten vervelend zien doen, zeggen ze er niks van. In de tussentijd vormen ze wel een oordeel daarover.
Je verzint dit. Ik heb heel wat irritant moslimtuig in mijn leven gezien maar heb nog nooit een islamitische ouder ze daar op zien aanspreken.
pi_170326276
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 08:15 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je verzint dit. Ik heb heel wat irritant moslimtuig in mijn leven gezien maar heb nog nooit een islamitische ouder ze daar op zien aanspreken.
Jij hebt dan ook een heel beperkt wereldbeeld, al dan niet zelf bewust gecreëerd. Ik heb dit (en daarmee doel ik op het gedrag dat Keep_Walking beschrijft) zelf meerdere malen gezien.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_170327449
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:02 schreef Igen het volgende:

[..]


[..]

En deze is ook interessant, over een verschil waar volgens mij ook bijna niemand zo bij stilstaat: https://www.fluentin3months.com/amsterdam/
Leuk artikel, ook omdat de schrijver weigert negatief te zijn, maar het klopt in grote lijnen. Hier op fok zie ik ook vaak topics voorbij komen van mensen die naar een andere stad verhuizen en moeite hebben met nieuwe vrienden maken.

Nou moet ik wel zeggen dat ik in veel verschillende steden heb gewoond en wel overal vrienden heb gemaakt, maar over het algemeen moest ik mij er wel tussen wurmen/forceren. In het buitenland (Spanje, UK, Duitsland) ben ik daarintegen nooit verder gekomen dan dat (snelle/'spontane') oppervlakkige contact wat de auteur miste.

Het is een cultuurverschil waar je je als bezoeker bij neer moet leggen, gewoonweg accepteren en flexibel zijn in je eigen verwachtingen.
  woensdag 19 april 2017 @ 12:03:53 #42
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170327524
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:01 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Leuk artikel, ook omdat de schrijver weigert negatief te zijn, maar het klopt in grote lijnen. Hier op fok zie ik ook vaak topics voorbij komen van mensen die naar een andere stad verhuizen en moeite hebben met nieuwe vrienden maken.

Nou moet ik wel zeggen dat ik in veel verschillende steden heb gewoond en wel overal vrienden heb gemaakt, maar over het algemeen moest ik mij er wel tussen wurmen/forceren. In het buitenland (Spanje, UK, Duitsland) ben ik daarintegen nooit verder gekomen dan dat oppervlakkige contact wat de auteur miste.
Voor mij was het heel moeilijk om voorbij dat oppervlakkige contact te komen hier in Nederland. Eigenlijk is het alleen gebeurt omdat ok in de GGZ kwam, waar ik veel contact had met lotgenoten van allerlei culturen. Ik werd heel hecht met de meesten van hun en kon ook zien hoe ze denken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170327664
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Voor mij was het heel moeilijk om voorbij dat oppervlakkige contact te komen hier in Nederland. Eigenlijk is het alleen gebeurt omdat ok in de GGZ kwam, waar ik veel contact had met lotgenoten van allerlei culturen. Ik werd heel hecht met de meesten van hun en kon ook zien hoe ze denken.
Ja dat is mijn ervaring ook. Pas met gedeelde ervaringen of intresses is er een goede band op te bouwen met onbekende Nederlanders. Zonder verzamelgelegenheden (school, club, cafe, shop, etc) zou ik geen 'diep' contact kunnen maken met Nederlanders.

Dat hoort dan ook bij de levenswijze hier, en het impliceert dat er serieus moeite gedaan moet worden om echt contact te krijgen.

Iets wat ik dan weer zeer waardeer na in de UK gewoond te hebben, waar elke onbekende je al direct aanspreekt met "my love" en "friend", iets waar ik als een uit de klei getrokken Nederlander niet mee om kan gaan (het voelt niet oprecht aan) en zelfs defensief van wordt "I dont even know you!". Maarrr ik zat er niet mee en wist dat het aan mij lag en niet hun.
  woensdag 19 april 2017 @ 12:42:10 #44
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170328289
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:10 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ja dat is mijn ervaring ook. Pas met gedeelde ervaringen of intresses is er een goede band op te bouwen met onbekende Nederlanders. Zonder verzamelgelegenheden (school, club, cafe, shop, etc) zou ik geen 'diep' contact kunnen maken met Nederlanders.

Dat hoort dan ook bij de levenswijze hier, en het impliceert dat er serieus moeite gedaan moet worden om echt contact te krijgen.

Iets wat ik dan weer zeer waardeer na in de UK gewoond te hebben, waar elke onbekende je al direct aanspreekt met "my love" en "friend", iets waar ik als een uit de klei getrokken Nederlander niet mee om kan gaan (het voelt niet oprecht aan) en zelfs defensief van wordt "I dont even know you!". Maarrr ik zat er niet mee en wist dat het aan mij lag en niet hun.
Wat is jouw ervaring met Marokkanen, Turken, Antillianen en Surinamers?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170328453
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat is jouw ervaring met Marokkanen, Turken, Antillianen en Surinamers?
Antillianen en Surinamers: zeer goed, ik heb veel Antilliaanse kennissen (komt omdat ik blow :p) en paar Surinaamse vrienden.
Turken: Gemengd, met Koerden altijd goed, met de rest slecht.
Marokkanen: alleen maar slecht.
  woensdag 19 april 2017 @ 13:21:48 #46
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170328940
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:53 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Antillianen en Surinamers: zeer goed, ik heb veel Antilliaanse kennissen (komt omdat ik blow :p) en paar Surinaamse vrienden.
Turken: Gemengd, met Koerden altijd goed, met de rest slecht.
Marokkanen: alleen maar slecht.
Heb je die Antillianen en Surinamers vertelt over je theorie dat ze genetisch minder slim zijn? 😜
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170331552
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 13:21 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Heb je die Antillianen en Surinamers vertelt over je theorie dat ze genetisch minder slim zijn? 😜
Je wil je weer tot slachtoffer maken? Ik beweer het anders zijn, jij bent degene die dat rangschikt.

En ja dat weten ze. Het is in Friesland ook heel normaal om zoiets te zeggen. Hier typeren de mensen zich al anders dan Hollanders gebasseerd op afstamming: de genen.
  woensdag 19 april 2017 @ 15:26:43 #48
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170331667
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:21 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Je wil je weer tot slachtoffer maken? Ik beweer het anders zijn, jij bent degene die dat rangschikt.

En ja dat weten ze. Het is in Friesland ook heel normaal om zoiets te zeggen. Hier typeren de mensen zich al anders dan Hollanders gebasseerd op afstamming: de genen.
Ah oke nou mooi! Je bent tenminste eerlijk. Als je ooit op vakantie op Curacao ga zou ik twee keer nadenken erover.

Daarnaast moet je beseffen dat er kinderen van 12 zijn die dit soort dingen lezen. Dus als mensen met uitgebreide theorien komen over dat een bepaald groep genetisch inferieur is, gaan die kinderen er ook in geloven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170331784
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ah oke nou mooi! Je bent tenminste eerlijk. Als je ooit op vakantie op Curacao ga zou ik twee keer nadenken erover.

Daarnaast moet je beseffen dat er kinderen van 12 zijn die dit soort dingen lezen. Dus als mensen met uitgebreide theorien komen over dat een bepaald groep genetisch inferieur is, gaan die kinderen er ook in geloven.
Nogmaals jij bent de gene die het rangschikt ik niet. Jij zegt inferieur, ik niet.

Maar ja wil je hier nog meer woorden aan vuil maken, het lijkt me nogal off topic. Ik wil het wel ontopic maken door te beweren dat sommige genetische stambomen minder compatible zijn met elkaar in hun culturele uitingen.
  woensdag 19 april 2017 @ 15:35:53 #50
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170331878
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:31 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nogmaals jij bent de gene die het rangschikt ik niet. Jij zegt inferieur, ik niet.

Maar ja wil je hier nog meer woorden aan vuil maken, het lijkt me nogal off topic. Ik wil het wel ontopic maken door te beweren dat sommige genetische stambomen minder compatible zijn met elkaar in hun culturele uitingen.
Ik geloof dat het verschil groter is binnen een groep dan tussen groepen.

Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat sommige culturen kunnen botsen soms.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')