abonnement Unibet Coolblue
pi_170308685
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 16:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Jij had het over werkzaamheden, maar dat zou alleen uit noodzaak mogen zijn.
Een ketel vervangen is gewoon onderhoud, dat doe je op afspraak.


Ja klopt, dat was al rechtgezet.
  dinsdag 18 april 2017 @ 16:20:56 #32
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_170308690
Ik zou helemaal niet in discussie gaan, cilinder vervangen en hem DAARNA een mailtje sturen, met een linkje er bij.

Bijvoorbeeld deze, maar er zijn ongetwijfeld nog betere:
http://www.hulpbijhuren.n(...)oning_vervangen.html
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_170310593
Volgens mij is alles, wettelijk gezien, al goed uitgelegd. Het kan nu een verschil maken hoe je je huisbaas benadert. Je wilt niet als makkelijk worden gezien, maar wel duidelijk zijn. Wellicht is de beste aanpak een waarbij je directe confrontatie uit de weg gaat maar wel duidelijkheid schept.

Bijvoorbeeld:
- Ik begrijp je goede bedoelingen maar ik schrik als er opeens mensen in mijn woonkamer staan
- Wil je in het vervolg graag mij contacteren en niet zomaar mensen binnenlaten (of hoe jij het graag ziet)
- Voor de goede orde, de regels stipuleren (kopietje eerdere reply):
1. Jij mag je slot vervangen.
2. Zonder jouw toestemming mag niemand zonder verblijfsrecht zich toegang tot jouw woning verschaffen.
3. Toestemming hoeft alleen in specifieke situaties verleent te worden.
- Ik verwacht dat dit allemaal geen probleem is, maar hierbij is het duidelijk wat ik in het vervolg verwacht.

Indien je fijn woont op het moment kan je dat melden. Als het daarna mis gaat of hij alsnog op dezelfde toon reageert kan je het altijd harder spelen (en bv cilinders vervangen of hulp vragen).

Dit is in ieder geval mijn mening. De regels zijn al duidelijk gemaakt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Explorator op 18-04-2017 17:42:19 (leesbaarheid) ]
pi_170336608
Nogmaals overleg met de huurbaas gehad. Geen conflict, maar hij eindigde het gesprek met dat ik hem maar moest vertrouwen en niet moeilijk moest doen. Ik heb nu een slotenboer benaderd om mijn voordeurslot te laten veranderen. Hij zal me vast minder lief vinden, maar dit is nu drie keer gebeurd en ik ben het zat.

Heel erg bedankt voor het meedenken mensen :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_170336812
Goed gedaan, wijs besluit, complimenten. Als de slotenboer komt is het handig om te weten dat het vervangen van een cilinderslot een heel eenvoudig klusje is, je hoeft er maar één schroef voor los te draaien. Dus aan arbeidsloon mag hij niet al te veel rekenen ^O^
pi_170337122
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:31 schreef paardendokter het volgende:
Goed gedaan, wijs besluit, complimenten. Als de slotenboer komt is het handig om te weten dat het vervangen van een cilinderslot een heel eenvoudig klusje is, je hoeft er maar één schroef voor los te draaien. Dus aan arbeidsloon mag hij niet al te veel rekenen ^O^
Dank je!
Ik laat het wel doen, voor de zekerheid, wil zeker zijn dat het goed gebeurt. Al let ik inderdaad wel goed op de prijs en of ze een politiekeurmerk hebben.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_170337640
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:38 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is waar... Ik zal sowieso even het contract erop naslaan. Ik heb het gelezen toen ik het destijds tekende, maar dat ik weer twee jaar geleden.
Dat is niet relevant, je kunt nog beter de grondwet erop naslaan. Je huisbaas moet blij zijn dat je geen aangifte doet. Geen contract geeft iemand het recht om tegen jouw wil je huis te betreden. Zelfs een eventuele plicht om hem binnen te laten voor werkzaamheden, bijvoorbeeld een afspraak hem binnen te laten naar aanleiding van een contractuele verplichting mee te werken aan onderhoudswerkzaamheden in de woning geeft hem niet het recht binnen te gaan. Zelfs als je zegt 'dindsdag om 11.00' en dinsdag om 11.00 heb je toch geen zin dan mag hij niet naar binnen. Hij mag dan wel een schadeclaim indienen etc, maar dat is wat anders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_170337813
Inderdaad bovenstaande.

Het maakt niet uit hoe vaak in het huurcontract staat dat de huisbaas zomaar binnen mag wandelen. Het is simpelweg wettelijk verboden en elke bepaling in het contract die iets anders zegt is nietig.

Als de huisbaas de mogelijkheid om elk moment wanneer hij dat wil het pand binnen te wandelen, dan moet hij het niet verhuren.
pi_170337893
Aangifte wil ik niet doen, omdat ik de verstandhouding goed wil houden. Alleen ik houd het wel in het achterhoofd, mocht het nieuwe slot problemen geven.
Morgen heb ik iig een nieuw slot :)!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_170338706
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is niet relevant, je kunt nog beter de grondwet erop naslaan. Je huisbaas moet blij zijn dat je geen aangifte doet. Geen contract geeft iemand het recht om tegen jouw wil je huis te betreden. Zelfs een eventuele plicht om hem binnen te laten voor werkzaamheden, bijvoorbeeld een afspraak hem binnen te laten naar aanleiding van een contractuele verplichting mee te werken aan onderhoudswerkzaamheden in de woning geeft hem niet het recht binnen te gaan. Zelfs als je zegt 'dindsdag om 11.00' en dinsdag om 11.00 heb je toch geen zin dan mag hij niet naar binnen. Hij mag dan wel een schadeclaim indienen etc, maar dat is wat anders.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:07 schreef Ivo1985 het volgende:
Inderdaad bovenstaande.

Het maakt niet uit hoe vaak in het huurcontract staat dat de huisbaas zomaar binnen mag wandelen. Het is simpelweg wettelijk verboden en elke bepaling in het contract die iets anders zegt is nietig.

Als de huisbaas de mogelijkheid om elk moment wanneer hij dat wil het pand binnen te wandelen, dan moet hij het niet verhuren.
Wijze woorden van wijze mannen.

En scheelt mij typwerk :P
pi_170342727
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nogmaals overleg met de huurbaas gehad. Geen conflict, maar hij eindigde het gesprek met dat ik hem maar moest vertrouwen en niet moeilijk moest doen. Ik heb nu een slotenboer benaderd om mijn voordeurslot te laten veranderen. Hij zal me vast minder lief vinden, maar dit is nu drie keer gebeurd en ik ben het zat.

Heel erg bedankt voor het meedenken mensen :*
Zoals al eerder gezegd, oude slot brwaren zodat je zo nodig het huis in originele staat kan opleveren bij verhuzing.
pi_170350145
Wat is het dan precies voor woning? Ik lees iets over college, dus dan link ik dat al snel naar een studentenhuisvesting oid. Is er hier geen sprake van gemeenschappelijke ruimtes? Want daar moet de huisbaas denk ik wel een sleutel van hebben.
pi_170355553
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:10 schreef Palomar het volgende:
Wat is het dan precies voor woning? Ik lees iets over college, dus dan link ik dat al snel naar een studentenhuisvesting oid. Is er hier geen sprake van gemeenschappelijke ruimtes? Want daar moet de huisbaas denk ik wel een sleutel van hebben.
Het is een appartement. Niks gedeeld. Dus de huurbaas mag niet zo maar binnen komen zetten.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_170457937
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het is een appartement. Niks gedeeld. Dus de huurbaas mag niet zo maar binnen komen zetten.
Kijk ook even goed rond of er geen cameratjes hangen in je bad en slaapkamer :).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')