abonnementen ibood.com bol.com
pi_170325389
quote:
5s.gif Op woensdag 19 april 2017 02:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe kan hun identiteit 'terecht' zijn?
Uitgangspunt van joop is linkse meningsvorming stimuleren met artikels van niet-rechtse meningen/gelul. Dat gelul is geenstiljlstijl.... ook veel te lezen op Fok !
Terecht uitgangspunt
pi_170326008
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Uitgangspunt van joop is linkse meningsvorming stimuleren met artikels van niet-rechtse meningen/gelul. Dat gelul is geenstiljlstijl.... ook veel te lezen op Fok !
Terecht uitgangspunt
En hier gaat het al mis! Hiermee zeg je dat je alleen een joop.nl-mening mag vormen. Alle overige meningen doen er op joop.nl niet aan toe!

Overigens de SP is op Joop.nl ook not done!

[ Bericht 6% gewijzigd door thekolere op 19-04-2017 12:00:21 ]
pi_170327897
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 09:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het zal wel zijn dat er iets lullligs en trollachtigs in je teksten zit .
Ik zie massa's reacties op Joop die haaks staan op de mening van de auteur

[..]

Mooi voorbeeldje van lullig getrol. Ik zou jouw tekst hierom niet publiceren.

[..]

nog meer getrol en hysterie .

Denk daar eens over.
We hebben het nu toch over reacties op Joop? Wat heeft deze reactie op fok er dan mee te maken?

En ja, er staan reacties die haaks staan op de mening van de auteur. Er worden echter ook een heleboel reacties die in strijd met geen enkele richtlijn staan geweigerd. Dit is een bekend probleem waar velen over klagen, het wordt zelfs benoemd op de wiki pagina:

"De redactie van Joop.nl bepaalt welke reacties van gebruikers worden doorgelaten.[9] In een reactie op de kritiek van sommigen dat dit "censuur" zou zijn, liet Francisco van Jole weten dat hij het 'goedkeuren' van reacties nodig acht om ongewenste elementen buiten te houden, en dat de verhouding tussen geweigerde en doorgelaten berichten ongeveer 1 op de 10 is, dit is echter voor derden niet te controleren omdat hier geen ondersteunend bewijs voor is geleverd door Van Jole"
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
pi_170327944
quote:

[..]

Terecht uitgangspunt
Wanneer jij jezelf nieuws, discussie en opiniesite noemt waarbij mensen de mogelijkheid hebben om te reageren moet je ook onwelgevallige meningen doorlaten.
  woensdag 19 april 2017 @ 12:31:57 #205
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_170328124
Terechte klacht.
Lezen van de stukken daar levert mij voornamelijk ergernis op. Vingertje wijzen en mensen wegzetten als racist/fascist/seksist met nauwelijks argumenten is altijd een zwaktebod. Voor de betogen die daar worden neergezet zou je op een hbo een onvoldoende krijgen voor slechte beargumentering. Vooral de gender/identity politics zorgen voor polarisatie. Vooral sunny bergman en annefleur dekker zijn goed in problemen verzinnen als white privilege, 'opkomend fascisme' ed.

Zelfde klacht geldt trouwens voor rechtse tegenhangers als De Dagelijkse Standaard. Ook Geenstijl/powned doet mee.. Thierry Baudet krijgt daar juist alle ruimte om zijn kant van het verhaal te vertellen zonder kritische/confronterende vragen die alle politici krijgen (waaronder Wilders en consorten). Dan kun je toch niet meer beweren onpartijdig te zijn.

Overigens niet van mening dat de site 'op de vingers getikt' moet worden. Opinie mag wmb zo ver gaan als je wil, beperkt door rechtsartikelen. Op een na: Dat wetsartikel tegen belediging/mag.

Schrijvers Joop moet dan ook niet slachtoffertje spelen als mensen met kritiek komen. Een goed onderbouwde opinie moet immers ook goed verdedigbaar zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door sinterklaaskapoentje op 19-04-2017 12:37:00 ]
pi_170330235
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wanneer jij jezelf nieuws, discussie en opiniesite noemt waarbij mensen de mogelijkheid hebben om te reageren moet je ook onwelgevallige meningen doorlaten.
Dat doen ze ook. Je moet wel lezen daar. Anders blijf je hangen in vooroordelen.
Maar ze willen relachtige postings vooraf blokkeren.
Je ziet het ook aan het discussiepeil. Dat is rustiger, duidelijker, meer ontopic dan op FOK!
pi_170330270
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

We hebben het nu toch over reacties op Joop? Wat heeft deze reactie op fok er dan mee te maken?

is toch duidelijk. Jouw reactie is een voorbeeld van ruziezoeken en dus ongeschikt voor een rustige discussie. Ik zou het ook weigeren.
pi_170330405
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In principe moet je natuurlijk helemaal niks, als eigenaar van zo'n site mag je doen wat je wilt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170330432
Goed topic weer koekwous !

Alle linkse gekkies weer mad, heerlijk.
pi_170330458
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

is toch duidelijk. Jouw reactie is een voorbeeld van ruziezoeken en dus ongeschikt voor een rustige discussie. Ik zou het ook weigeren.
Maar dit is toch een reactie op het fok forum? Toch niet op joop? Hoe kun je het redactiebeleid van Joop verdedigen aan de hand van een reactie van mij op fok?
pi_170330478
quote:
2s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In principe moet je natuurlijk helemaal niks, als eigenaar van zo'n site mag je doen wat je wilt.
Uiteraard. Maar dan kun je dus het verwijt krijgen een extreem links propagandavehikel te zijn waar onwelgevallige meningen gecensureerd worden.
pi_170330551
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar dan kun je dus het verwijt krijgen een extreem links propagandavehikel te zijn waar onwelgevallige meningen gecensureerd worden.
Als je onwelgevallige meningen steeds weghaalt ben je dat natuurlijk ook gewoon.

De vraag is dan of posts niet geplaatst worden omdat de mening die erin staat verboden is, of omdat die berichten van bedroevend niveau zijn en vol staan met termen als 'policor wegkijkende gutmensch'.
pi_170330624
quote:
2s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als je onwelgevallige meningen steeds weghaalt ben je dat natuurlijk ook gewoon.

De vraag is dan of posts niet geplaatst worden omdat de mening die erin staat verboden is, of omdat die berichten van bedroevend niveau zijn en vol staan met termen als 'policor wegkijkende gutmensch'.
Dat zou bij ieder ander serieus medium de vraag zijn. Bij Joop ligt het er zo dik bovenop dat iedereen het wel weet.

Er zijn ook ex opiniemakers die een boekje hebben opengedaan over de cultuur op de redactie en dat een afwijkende mening niet is toegestaan. Het is niet voor niks dat bijna iedere kwaliteitsscribent de site heeft verlaten en men het nu moet doen met het b-garnituur en extreemlinkse gekkies.
pi_170330646
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zou bij ieder ander serieus medium de vraag zijn. Bij Joop ligt het er zo dik bovenop dat iedereen het wel weet.
Dat is knap dat je dat zo ziet, ik kan niet in de verwijderde reacties kijken namelijk.
pi_170330980
quote:
2s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is knap dat je dat zo ziet, ik kan niet in de verwijderde reacties kijken namelijk.
Niet?

Nee ik ook niet. Maar ik ken wel mijn reacties die niet geplaatst worden en ik weet ook dat er heel veel over wordt geklaagd. En zoals ik zei heb ik meerdere artikelen gelezen over hoe het er aan toe gaat op de joop redactie, en het zou niet misstaan in de DDR.
pi_170330986
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er zijn ook ex opiniemakers die een boekje hebben opengedaan over de cultuur op de redactie en dat een afwijkende mening niet is toegestaan. Het is niet voor niks dat bijna iedere kwaliteitsscribent de site heeft verlaten en men het nu moet doen met het b-garnituur en extreemlinkse gekkies.
Er zijn in de reacties toch ook genoeg meningen te vinden die niet als "policor" aan te merken zijn?
pi_170331070
quote:
7s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zijn in de reacties toch ook genoeg meningen te vinden die niet als "policor" aan te merken zijn?
Ja, inderdaad. Maar dat is het punt niet, het gaat om de reacties die niet worden geplaatst en de cultuur op de redactie. Ook hoe er omgegaan wordt met vragen over het beleid.

Als ik mij van geen kwaad bewust ben, en mijn reactie wordt nietdoorgelaten, en ik stel daar een vraag over omdat ik het oprecht niet weet welke regel ik geschonden heb, dan verwacht ik gewoon een antwoord, en geen vage tekst waarin er vooral omheen gedraaid wordt, maar geen antwoord gegeven.

Ik zie ook welke reacties er wel doorkomen. Volgens de huisregels mag je niet op de man spelen, toch wordt er regelmatig gereageerd met reacties die slechts een belediging bevatten. Dit zijn allemaal "linkse" reacties. Als er af en toe eens eentje doorglipt, dat zou kunnen, maar dat die dan allemaal toevallig "links" zijn is wel erg toevallig en gewoon ongeloofwaardig.
pi_170331324
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Als er af en toe eens eentje doorglipt, dat zou kunnen, maar dat die dan allemaal toevallig "links" zijn is wel erg toevallig en gewoon ongeloofwaardig.
Natuurlijk is 'rechts' weer het slachtoffer.... klassieke bezigheid van 'rechts' op het internet
pi_170331351
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Natuurlijk is 'rechts' weer het slachtoffer.... klassieke bezigheid van 'rechts' op het internet
Nee hoor. Maar op joop, zeker wel.
pi_170331421
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
hoe het er aan toe gaat op de joop redactie, en het zou niet misstaan in de DDR.
Ach ja..... de DDR, zogenaamd geen meningsuiting op Joop.
Het nadeel van elke ballotage van honderden posts per dag is dat men te snel gaat oordelen.
Zo zijn er ook enkele van mijn linkse meningen niet toegelaten.
Kennelijk dacht iemand in een split seconde dat er iets trollerigs stond.
Idd.. dat is ergerlijk
Maar weet je wat, dan ga je toch lekker brullen op geenstijl.
Er zijn voldoende tot te veel rechtse meningen op joop.nl En rechtse drammers brullen meer en worden dus ook eerder geblokkeerd. Heel logisch.
pi_170331436
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar op joop, zeker wel.
Nee hoor..... klassieke fantasie van trollerig rechts op het internet
  woensdag 19 april 2017 @ 15:31:19 #222
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170331772
quote:

[..]

Terecht uitgangspunt
Ja ja bla bla bla maar wat is daar terecht aan? Wat een bizarre stelling :??
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170331822
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ach ja..... de DDR, zogenaamd geen meningsuiting op Joop.
Het nadeel van elke ballotage van honderden posts per dag is dat men te snel gaat oordelen.
Zo zijn er ook enkele van mijn linkse meningen niet toegelaten.
Kennelijk dacht iemand in een split seconde dat er iets trollerigs stond.
Idd.. dat is ergerlijk
Maar weet je wat, dan ga je toch lekker brullen op geenstijl.
Er zijn voldoende tot te veel rechtse meningen op joop.nl En rechtse drammers brullen meer en worden dus ook eerder geblokkeerd. Heel logisch.
Wat een drogredenatie :')

"er is censuur maar als dat je niet bevalt dan ga je maar naar geenstijl"

Echt :')
pi_170331870
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee hoor..... klassieke fantasie van trollerig rechts op het internet
We kunnen hier nog lang en kort over discussieren. Ik ben van mening dat voor ieder weldenkend mens volstrekt duidelijk is dat joop een extreemlinks propagandavehikel is.

Ik ben overigens ook links maar ik zou bijna rechts gaan stemmen om Van Jole te stangen.
pi_170332182
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Rechtse politici zoals Baudet zijn het slachtoffer van haatzaaierij en stemmingmakerij door ranzige weblogjes zoals Joop.nl
I'm 75 years old, and I still wake up with the little guy saluting.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')