Er zijn wel wat korte doelen die je kunt doen om in het verhaal te komen.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:30 schreef aesop het volgende:
Ik ben een groot liefhebber van Zelda, maar ik kom maar niet in BotW. Ik heb de Switch op launch gehaald, en eerste avond Zelda vond ik heel erg tof, maar na een shrinetempel of 10 en Hateno en Kakariko village word je compleet losgelaten en ben ik maar een beetje doelloos aan het rondlopen. Geen enkele aanwijzing wat je moet doen en ook geen enkele urgentie. De zon gaat onder en weer op. Heb vandaag na maanden Zelda weer opgestart en weer dat gevoel dat deze game niet voor mij is. Ik vind dat zo teleurstellend. Ik heb hier echt naar uitgekeken en kennelijk ben ik een uitzondering. Hoe graag ik ook wil dat deze game gaat leven voor mij, ik vrees dat mijn Switch pas weer aangaat als Mario Oddyssee er is.
Of hebben jullie een gouden tip?
Ik snap eigenlijk wel een beetje wat je bedoeld.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:30 schreef aesop het volgende:
Ik ben een groot liefhebber van Zelda, maar ik kom maar niet in BotW. Ik heb de Switch op launch gehaald, en eerste avond Zelda vond ik heel erg tof, maar na een shrinetempel of 10 en Hateno en Kakariko village word je compleet losgelaten en ben ik maar een beetje doelloos aan het rondlopen. Geen enkele aanwijzing wat je moet doen en ook geen enkele urgentie. De zon gaat onder en weer op. Heb vandaag na maanden Zelda weer opgestart en weer dat gevoel dat deze game niet voor mij is. Ik vind dat zo teleurstellend. Ik heb hier echt naar uitgekeken en kennelijk ben ik een uitzondering, want ik lees alleen naar juichverhalen. Terwijl de game zo anders is dat ik me niet kan voorstellen dat ik de enige ben die de overgang naar een nonlineaire game niet goed trekt. Hoe graag ik ook wil dat deze game gaat leven voor mij, ik vrees dat mijn Switch pas weer aangaat als Mario Oddyssee er is.
Of hebben jullie een gouden tip?
Ik dacht vandaag ongeveer hetzelfde: wat als Nintendo er een nieuwe IPvan had gemaakt?quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:49 schreef SarCastro het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk wel een beetje wat je bedoeld.
Ik ga proberen uit te leggen wat ik er van vind.
Ik vind Breath of the wild een van de beste games die ik ooit gespeeld heb. Top 5 materiaal.
Maar als Zelda game vind ik hem eigenlijk tegenvallen.
Ik heb van een Zelda game bepaalde verwachtingen:
Vette dungeons met veel puzzels.
Grote epische bossfights.
Een diepgaand verhaal.
Interessante side characters.
Dit is in Botw bijna niet aanwezig.
In het begin had ik hier wel moeite mee. Na Hateno village kun je de Divine Beasts gaan doen, dan Ganon en dan ben je klaar.
Ik vond dit karig.
Dit spel gaat niet om de dingen waarom ik Zelda games zo tof vind.
Hier moet je je eigen ding doen.
Als je eerst alle torens doet en via die torens je eigen weg bepaald zul je merken dat deze game veel meer bied dan een paar Divine Beasts en een lauwe eindbaas.
Ik vind Botw een fantastische game omdat hem niet meer ben gaan zien als een Zelda game.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben met mijn gebrabbel.
Dan had ik hem waarschijnlijk niet gekocht en dan had ik een geweldige ervaring gemist.quote:Op maandag 7 augustus 2017 23:24 schreef aesop het volgende:
[..]
Ik dacht vandaag ongeveer hetzelfde: wat als Nintendo een een nieuwe IPvan had gemaakt?
Ik hou ook niet van open games, daarom heb ik zelf doelen opgesteld in Zelda. Probeer je eigen lineaire pad te maken en gewoon van dungeon naar dungeon te gaan. Onderweg kom je genoeg interessante dingen tegen.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:30 schreef aesop het volgende:
Ik ben een groot liefhebber van Zelda, maar ik kom maar niet in BotW. Ik heb de Switch op launch gehaald, en eerste avond Zelda vond ik heel erg tof, maar na een shrinetempel of 10 en Hateno en Kakariko village word je compleet losgelaten en ben ik maar een beetje doelloos aan het rondlopen. Geen enkele aanwijzing wat je moet doen en ook geen enkele urgentie. De zon gaat onder en weer op. Heb vandaag na maanden Zelda weer opgestart en weer dat gevoel dat deze game niet voor mij is. Ik vind dat zo teleurstellend. Ik heb hier echt naar uitgekeken en kennelijk ben ik een uitzondering, want ik lees alleen naar juichverhalen. Terwijl de game zo anders is dat ik me niet kan voorstellen dat ik de enige ben die de overgang naar een nonlineaire game niet goed trekt. Hoe graag ik ook wil dat deze game gaat leven voor mij, ik vrees dat mijn Switch pas weer aangaat als Mario Oddyssee er is.
Of hebben jullie een gouden tip?
Hoe gaat het nu met deze game?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 20:59 schreef aesop het volgende:
Ben inmiddels weer verder gegaan, begin met de torens en wat shrines, ben nu in Faron woods, hopelijk kom ik binnenkort een Zora of Goron tegen
Kortom, ik zet nog even door, gelukkig zit het weer niet mee...
Op internet, maar niet officieel in het spel.quote:Op zondag 20 augustus 2017 00:25 schreef Buitendam het volgende:
Kun je ergens een map krijgen met de locaties van shrines?
klopt, ik moest ook enorm wennen aan open werelden.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 13:20 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik hou ook niet van open games, daarom heb ik zelf doelen opgesteld in Zelda. Probeer je eigen lineaire pad te maken en gewoon van dungeon naar dungeon te gaan. Onderweg kom je genoeg interessante dingen tegen.
Had ik juist bij de vorige. Trok me echt totaal niet.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:30 schreef aesop het volgende:
Ik ben een groot liefhebber van Zelda, maar ik kom maar niet in BotW. Ik heb de Switch op launch gehaald, en eerste avond Zelda vond ik heel erg tof, maar na een shrinetempel of 10 en Hateno en Kakariko village word je compleet losgelaten en ben ik maar een beetje doelloos aan het rondlopen. Geen enkele aanwijzing wat je moet doen en ook geen enkele urgentie. De zon gaat onder en weer op. Heb vandaag na maanden Zelda weer opgestart en weer dat gevoel dat deze game niet voor mij is. Ik vind dat zo teleurstellend. Ik heb hier echt naar uitgekeken en kennelijk ben ik een uitzondering, want ik lees alleen naar juichverhalen. Terwijl de game zo anders is dat ik me niet kan voorstellen dat ik de enige ben die de overgang naar een nonlineaire game niet goed trekt. Hoe graag ik ook wil dat deze game gaat leven voor mij, ik vrees dat mijn Switch pas weer aangaat als Mario Oddyssee er is.
Of hebben jullie een gouden tip?
Dat ben ik zeker met je eens. SS nooit gespeeld maar TP vond ik zeker tegenvallen qua lineariteit. Wat dat betreft deden OOT, MM en WW dat veel beter met een meer central hub vanwaaruit je alle gebieden kon bereiken. TP voelde meer als een paar gebieden achter elkaar geplakt. BoTW doet dat natuurlijk fantastisch met een grote wereld die je naar eigen inzicht kunt verkennen. Maar na een tijdje is de koek wel op. Je ontdekt een shrine of nog erger een korokseed. Hier en daar kom je nog een omgevingspuzzel tegen maar dat is het wel. Als die enorme non-lineariteit bekent dat er geen uitdaging of goede dungeons zijn dan hoeft het voor mij niet. MM had ook maar 4 dungeons maar die waren toch 100x beter dan de 4 beasts uit BoTW. Fuck verkennen, leven de puzzels!quote:Op woensdag 23 augustus 2017 15:54 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
Het exploren in de open wereld maakt BOTW voor mij een stuk leuker dan vorige zelda's. Die werden me echt wat te lineair.
Tip: Ga voedsel maken.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:27 schreef tailfox het volgende:
Ik vind de open wereld geweldig.
Moeilijke vijanden kom ik niet tegen (heb 3 hartjes) vind het jammer dat Side quests zo weinig opleveren.
Je krijgt niet ineens hearthcontenters.
Daarin is het spel heel lineair.
Haal 4 shines en upgrade stamina/hartjes
Haal X korokseeds en upgrade je wapens/bogen of schilden.
Rupees krijg je door dingen te verkopen (dat is het efficiënts )
Elixers maak ik niet en voedsel gebruik ik ook te weinig.
Neem die ninjas. Je ziet van ver al dat dat er een is.
De korokseeds zijn zeer voorspelbaar.
Veel npcs voelen leeg aan en vertellen verder niet hun verhaal.
Het open wereld is fijn maar de game mist net wat.
Toch is het een geweldige game.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |