abonnement Unibet Coolblue
pi_170301388
Een week geleden kocht ik een M-Disc compatible DVD-brander om foto's en documenten te archiveren. Ik heb twee vragen:

- Is het mogelijk om een M-Disc multisession dvd te branden?
- Welke brandsoftware raden jullie mij aan? (Hoeft niet persé gratis)

Alvast dank!

ps. ik heb een mac (2013 MBA)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170328318
Niemand?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170332035
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:44 schreef Ridocar het volgende:
Niemand?
Heb je dit al gelezen:

http://www.mdisc.com/faq-1/

Voor zover ik weet hebben die schijfjes een andere chemische samenstelling dan normale en daardoor is een krachtigere laser benodigd (voor het beschrijven, niet voor het lezen). Voor de rest zijn ze geheel compatible met DVD. Er is dan ook geen speciale software voor benodigd. Multi-sessie is in beginsel gewoon een softwarematige mogelijkheid, dus ik zou niet inzien waarom dat niet zou kunnen. Wel bestaan deze schrijfjes niet in een RW variant.
pi_170340043
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 15:44 schreef vaduz het volgende:

[..]

Heb je dit al gelezen:

http://www.mdisc.com/faq-1/

Voor zover ik weet hebben die schijfjes een andere chemische samenstelling dan normale en daardoor is een krachtigere laser benodigd (voor het beschrijven, niet voor het lezen). Voor de rest zijn ze geheel compatible met DVD. Er is dan ook geen speciale software voor benodigd. Multi-sessie is in beginsel gewoon een softwarematige mogelijkheid, dus ik zou niet inzien waarom dat niet zou kunnen. Wel bestaan deze schrijfjes niet in een RW variant.
Ik had die faq al eens doorgenomen (eerste of tweede hit google), maar omdat het expres zo vaag omschreven is wist ik niet of het uberhaupt mogelijk was. Door ervaringen uit het verleden weet ik dat functies die niet of vaag omschreven zijn meestal issues kunnen betekenen waardoor het nét iets anders (of helemaal niet) zou kunnen werken.
Okee, misschien raar omschreven, maargoed. Ik hoop dat je weet wat ik bedoel.

Wat betreft het brandprogramma: Dat was meer een algemene vraag. Ik weet dat het qua hardware niet uitmaakt, maar omdat mijn hoofdactiviteit archiveren is hoopte ik op software dat speciaal voor dit doel is gemaakt, op beheerniveau zeg maar.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170354286
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:11 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik had die faq al eens doorgenomen (eerste of tweede hit google), maar omdat het expres zo vaag omschreven is wist ik niet of het uberhaupt mogelijk was.
Stuur die lui een e-mail.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')