abonnementen ibood.com bol.com
pi_170305908
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

maar we hebben toch allerlei gebeiden tegenwoordig die eventueel als overtollige wateropslag kunnen dienen... dat kan je natuurlijk ook zo regelen in de nieuw ontstane polder.
ik denk niet dat we daar per se het ijsselmeer voor nodig hebben. het gaat alleen om noodgevallen. en volgens mij is een gebied dat land is, makkelijker te beschermen als een gebied dat land is met een enorme watervlakte er midden in.
Ja, het IJsselmeer is dus te klein voor echte noodgevallen. En dan wil jij het nog kleiner maken. Iets wat elke paar jaar voor komt kan je geen noodgeval meer noemen. Alle wegen en sloten gaan stuk, alle landbouwgrond is een paar jaar niet goed bruikbaar en je kunt er dan eigenlijk nauwelijks wonen, in ieder geval niet in een vast huis of je moet al weer terpen gaan maken. En dan is de zaak weer droog en hersteld en gebeurt het opnieuw. Een dergelijk gebied is dan toch niet bruikbaar.

Bovendien vergeet je dat we ook een voorraad zoet water nodig hebben. Waar wil je dat dan kwijt?
pi_170306099
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:01 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ja, het IJsselmeer is dus te klein voor echte noodgevallen. En dan wil jij het nog kleiner maken. Iets wat elke paar jaar voor komt kan je geen noodgeval meer noemen. Alle wegen en sloten gaan stuk, alle landbouwgrond is een paar jaar niet goed bruikbaar en je kunt er dan eigenlijk nauwelijks wonen, in ieder geval niet in een vast huis of je moet al weer terpen gaan maken. En dan is de zaak weer droog en hersteld en gebeurt het opnieuw. Een dergelijk gebied is dan toch niet bruikbaar.

Bovendien vergeet je dat we ook een voorraad zoet water nodig hebben. Waar wil je dat dan kwijt?
half nederland is nog steeds water dan, hoor...

en als ik even op een kaart kijk; alleen de ijssel stroomt het ijsselmeer in. alle andere grote rivieren stromen de zee in. en de ijssel is niet eens zo'n grote rivier.
wat ik dus al zei, als we nou eens een gigantisch kanaal aanleggen, richting waddeneilanden. misschien zelfs door groningen ofzo, zodat je niks te maken hebt met wester stormvloed.
ik vermoed zelfs, dat je er een soort hypermoderne pomp in zou kunnen stoppen, om zo overtollig water in een hoog tempo richting zee kan pompen.
dan kan je alle grote rivieren zo ontlasten.

en bedenk ook even dat de deltawerken ook een absurd plan was. maar dat hebben we wel gedaan. en het werkt.

belangrijkste reden om dit alles niet te doen, is denk ik wel de natuur, trouwens. ijsselmeer en vooral de waddenzee. het gaat toch nooit gebeurden, daar niet van, maar ik hou wel van nadenken over dit soort absurde ideeen.. en half nederland is gebouwd op eenzelfde soort absurditeiten.
pi_170306291
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:11 schreef pokkerdepok het volgende:
en als ik even op een kaart kijk; alleen de ijssel stroomt het ijsselmeer in. alle andere grote rivieren stromen de zee in. en de ijssel is niet eens zo'n grote rivier.
Waar zijn de bronnen van de IJssel? Kijk maar eens goed op de kaart hoe het in elkaar zit met de afwatering van de Nederlandse rivieren.

[ Bericht 3% gewijzigd door nanuk op 18-04-2017 15:19:21 ]
  dinsdag 18 april 2017 @ 15:07:11 #29
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_170307137
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:36 schreef tombolafan het volgende:

[..]

en alle mensen in laten slapen, want vroeger waren er geen mensen *O*
Dat zou er dan zo uit kunnen zien
Non possumus non loqui
pi_170307833
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:21 schreef nanuk het volgende:

[..]

Waar zijn de bronnen van de IJssel? Kijk maar eens goed op de kaart hoe het in elkaar zit met de afwatering van de Nederlandse rivieren.
weet ik, maar als de ijssel maar een kleine zijtak is, dna heb je toch niet dat hele meer nodig als spergebied....
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')