abonnement Unibet Coolblue
pi_170299948
Een op de tien kinderen wordt gepest Dat is natuurlijk iets om van te gruwen. De vraag blijft natuurlijk waarom doet het lerarenleger daar niet het nodige tegen? De leraren zouden toch intelligent genoeg zijn om degene die pesten op andere gedachten te brengen?
  dinsdag 18 april 2017 @ 07:56:58 #2
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_170300019
Zou je denken, maar het gebeurt al 80 jaar (als het niet meer is...) en zelfs de genen waarvan je het niet zou verwachten zijn vroeger gepest.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 18 april 2017 @ 07:59:05 #3
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170300027
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 07:46 schreef torentje het volgende:
Een op de tien kinderen wordt gepest Dat is natuurlijk iets om van te gruwen. De vraag blijft natuurlijk waarom doet het lerarenleger daar niet het nodige tegen? De leraren zouden toch intelligent genoeg zijn om degene die pesten op andere gedachten te brengen?
Ouders van pesters en gepeste kinderen worden erbij betrokken. We besteden er best veel tijd aan. Helaas is het een hardnekkig iets.
  PR/Manusje van alles dinsdag 18 april 2017 @ 08:19:21 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170300163
Je kan niets doen tegen pesten.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_170300187
Ik ben gepest jongens

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2017 08:23:15 ]
pi_170300281
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je kan niets doen tegen pesten.
Dit. Als de maatregelingen hielpen was het allang opgelost.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_170300399
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je kan niets doen tegen pesten.
Terugslaan.
pi_170300441
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je kan niets doen tegen pesten.
Dit.

Pesten is van alle tijden en gaat ook nooit verdwijnen. Het enige waar je echt wel op in kan zetten is ervoor zorgen dat pesten tijdig wordt gesignaleerd om desgewenst actie te kunnen ondernemen.
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:05:09 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170300545
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 07:56 schreef hollandia02 het volgende:
Zou je denken, maar het gebeurt al 80 jaar (als het niet meer is...) en zelfs de genen waarvan je het niet zou verwachten zijn vroeger gepest.
80 jaar? Ga maar eerder uit van een jaartje of 100.000.

Pesten is totaal groepsgebonden. Mijn zoon van twaalf is in bepaalde groepen de gepeste en in andere groepen weer de pester. Geven en nemen, het hoort er allemaal bij.

Dat pesten soms ongemerkt overgaat op laster is wel iets waar we over moeten waken, dan vallen de doden.
And so is the past
pi_170300582
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:05 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

80 jaar? Ga maar eerder uit van een jaartje of 100.000.

Pesten is totaal groepsgebonden. Mijn zoon van twaalf is in bepaalde groepen de gepeste en in andere groepen weer de pester. Geven en nemen, het hoort er allemaal bij.

Dat pesten soms ongemerkt overgaat op laster is wel iets waar we over moeten waken, dan vallen de doden.
100000 jaar is nog veel te weinig. Pesten gebeurt al miljoenen jaren in sociale groepen. het is niet strikt gebonden aan mensen. Alle sociale in groepen levende dieren vertonen het in meer of mindere mate. Het zit gewoon evolutionair in onze aard.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:11:32 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170300606
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 07:46 schreef torentje het volgende:
Een op de tien kinderen wordt gepest Dat is natuurlijk iets om van te gruwen. De vraag blijft natuurlijk waarom doet het lerarenleger daar niet het nodige tegen? De leraren zouden toch intelligent genoeg zijn om degene die pesten op andere gedachten te brengen?
De maatschappij geeft dan ook continu het beeld dat pesten wél OK is.
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 09:19:14 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170300694
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

100000 jaar is nog veel te weinig. Pesten gebeurt al miljoenen jaren in sociale groepen. het is niet strikt gebonden aan mensen. Alle sociale in groepen levende dieren vertonen het in meer of mindere mate. Het zit gewoon evolutionair in onze aard.
Dit denk ik ook. Het enige wat het slachtoffer kan doen is weerbaarder worden. Als hij/zij geen interessant pest slachtoffer meer is houdt het voor hem/haar op, maar dan is iemand anders wel de klos.

De oplossing voor het stoppen van pesten van een individueel persoon ligt bij dat individu.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:21:46 #13
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170300720
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit denk ik ook. Het enige wat het slachtoffer kan doen is weerbaarder worden. Als hij/zij geen interessant pest slachtoffer meer is houdt het voor hem/haar op, maar dan is iemand anders wel de klos.

De oplossing voor het stoppen van pesten van een individueel persoon ligt bij dat individu.
Deels waar, maar pesten gebeurd vaak niet 1 op 1 he, soms is het 5 tegen 1, soms zelfs een hele klas tegen 1 persoon. Wat moet je dan? Hoe kan je je weerbaarder opstellen tegen 20 personen?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 09:26:47 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170300774
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Deels waar, maar pesten gebeurd vaak niet 1 op 1 he, soms is het 5 tegen 1, soms zelfs een hele klas tegen 1 persoon. Wat moet je dan? Hoe kan je je weerbaarder opstellen tegen 20 personen?
Van die meerdere personen is er altijd maar 1 leider. De rest zijn meelopers. Dus, focus op de leider. Niemand die zegt dat het makkelijk is om je pester(s) te stoppen, maar gepest worden is net zo goed niet makkelijk.

Ik bedoel niet per se fysiek, maar op alle mogelijke manieren. De pester is uit op een reactie van het slachtoffer. Het pesten levert hem iets op, wat dat dan ook is, maar vaak is de 'beloning' de reactie van het slachtoffer. Daar ligt de sleutel.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:27:50 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170300791
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Van die meerdere personen is er altijd maar 1 leider. De rest zijn meelopers. Dus, focus op de leider. Niemand die zegt dat het makkelijk is om je pester(s) te stoppen, maar gepest worden is net zo goed niet makkelijk.

Ik bedoel niet per se fysiek, maar op alle mogelijke manieren. De pester is uit op een reactie van het slachtoffer. Het pesten levert hem iets op, wat dat dan ook is, maar vaak is de 'beloning' de reactie van het slachtoffer. Daar ligt de sleutel.
Dat is ook niet altijd waar. Net zoals volwassen genieten sommige kinderen gewoon van de macht, niet perse van de reactie van de gepeste.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_170300792
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Deels waar, maar pesten gebeurd vaak niet 1 op 1 he, soms is het 5 tegen 1, soms zelfs een hele klas tegen 1 persoon. Wat moet je dan? Hoe kan je je weerbaarder opstellen tegen 20 personen?
Duh, het is toch een sociale aangelegenheid zoals we stelden. Het dient binnen groepen een doel, coalities smeden, hiërarchie vaststellen, etc. Tuurlijk zijn daar altijd meerdere individuen bij betrokken. Als het 1 op 1 was heeft het gedrag geen functie meer en houdt het op.

Maar je moet gewoon de aanstichters pakken. Pesten gebeurt altijd door enkele individuen met meerdere meelopers die niet echt actief pesten maar enkel toekijken.
Toen ze mij wouden pakken nadat ik van de lagere school naar de HAVO ging ben ik bovenop de 3 aanstichters gesprongen, niet gewonnen. Maar ik ben ook niet meer gepest daarna.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:29:27 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170300809
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:27 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

DUh, het is toch een sociale aangelegenheid zoals we stelden. Het dient binnen groepen een doel, coalities smeden, hiërarchie vaststellen, etc. Tuurlijk zijn daar altijd meerdere individuen bij betrokken. Als het 1 op 1 was heeft het gedrag geen functie meer en houdt het op.

Maar je moet gewoon de aanstichters pakken. Pesten gebeurt altijd door enkele individuen met meerdere meelopers die niet echt ectief pesten maar enkel toekijken.
Toen ze mij wouden pakken nadat ik van de lagere school naar de HAVO ging ben ik bovenop de 3 aanstichters gesprongen, niet gewonnen. Maar ik ben ook niet meer gepest daarna.
Dat is zo, dat heb ik ook gedaan. Ik werd ook gepest door een gast, op een gegeven moment sloeg er bij mij iets door en sloeg ik hem een aantal keer in z'n gezicht. Toen nooit meer een woord van hem gehoord. Maar het duurde wel een tijd voordat ik voor mezelf durfde op te komen, en ik begrijp dat er kinderen zijn die dat 'niveau' nooit bereiken.

Pesten gebeurt trouwens ook heel veel op de werkvloer, schijnt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_170300852
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Pesten gebeurt trouwens ook heel veel op de werkvloer, schijnt.
Pesten gebeurt overal en op elke leeftijd, op latere leeftijd meestal iets subtieler. maar zelfs de verzorgingshuizen hebben er last van. Zoals ik al zei, het smeedt vriendschappen en het stelt hiërarchieën vast binnen egale groepen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 09:36:17 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170300889
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat is ook niet altijd waar. Net zoals volwassen genieten sommige kinderen gewoon van de macht, niet perse van de reactie van de gepeste.
En hoe wordt die macht zichtbaar...? Juist, door de reactie van het slachtoffer.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170301116
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:53 schreef Justinn het volgende:

[..]

Dit.

Pesten is van alle tijden en gaat ook nooit verdwijnen. Het enige waar je echt wel op in kan zetten is ervoor zorgen dat pesten tijdig wordt gesignaleerd om desgewenst actie te kunnen ondernemen.
Maak kinderen die gepest worden mondiger en laat ze terugslaan.

Ben je snel van het gezeik af.

Het huidige beleid zorgt voor sneeuwvlokjes.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_170301192
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Maak kinderen die gepest worden mondiger en laat ze terugslaan.

Ben je snel van het gezeik af.

Het huidige beleid zorgt voor sneeuwvlokjes.
Want zo simpel is het....

Niet dat ik denk dat er iets tegen pesten gedaan kan worden, maar als het zo simpel was, dan was ik ook niet 14 jaar gepest geweest. En genoeg mensen die me vertelden 'mondiger te worden en terug te slaan'. Ik was (en ben :') ) nu eenmaal 'anders'. En uiteindelijk is het goedgekomen, maar het is niet zo makkelijk om maar te zeggen dat men maar voor zichzelf op moet (leren) komen. Heb ook teruggeslagen en geroepen. 1 tegen 10 doet dan nog niet zoveel.
Ja doei.
pi_170301227
standaarddrinker
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:58:19 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170301240
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Want zo simpel is het....

Niet dat ik denk dat er iets tegen pesten gedaan kan worden, maar als het zo simpel was, dan was ik ook niet 14 jaar gepest geweest. En genoeg mensen die me vertelden 'mondiger te worden en terug te slaan'. Ik was (en ben :') ) nu eenmaal 'anders'. En uiteindelijk is het goedgekomen, maar het is niet zo makkelijk om maar te zeggen dat men maar voor zichzelf op moet (leren) komen. Heb ook teruggeslagen en geroepen. 1 tegen 10 doet dan nog niet zoveel.
Dat zwart/wit denken van veel users hier boven ons is gewoon een goedkope manier het slachtoffer de schuld te geven maar niet gestoeld op enige feiten. Zou je er dus vooral niks van aantrekken
Laffe huichelaar
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:59:13 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170301249
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat zwart/wit denken van veel users hier boven ons is gewoon een goedkope manier het slachtoffer de schuld te geven maar niet gestoeld op enige feiten. Zou je er dus vooral niks van aantrekken



Hier. Twee dekentjes voor je reactie
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 18 april 2017 @ 10:00:54 #25
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170301268
Ik vraag me overigens wel af wat je in dit onderzoek als pesten kwalificeren. Vind het aantal nogal aan de lage kant namelijk.

Hebben we het dan over op dagelijke basis, over fysiek gepest, hoe moet ik dit zien? Iemand enig idee?
Laffe huichelaar
  dinsdag 18 april 2017 @ 10:01:38 #26
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170301279
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hier. Twee dekentjes voor je reactie
:') _!
Laffe huichelaar
pi_170301300
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat zwart/wit denken van veel users hier boven ons is gewoon een goedkope manier het slachtoffer de schuld te geven maar niet gestoeld op enige feiten. Zou je er dus vooral niks van aantrekken
Achteraf is het ook mooi wonen, en zie ik ook dingen die ik misschien anders had kúnnen doen, maar dat komt met de jaren, en is ook geen garantie dat het dan beter was geweest. Pesten is van alle tijden, en het enige dat je kunt doen is proberen de nieuwe generaties net dat beetje meer begrip voor 'anders zijn' te geven, of dat nu om zaken als gewicht, geloof, een bril of persoonlijkheid gaat. Mij boeide (en boeit) het nooit zoveel hoe iemand eruit zag of waar ze in geloofden om een leuke tijd met mensen te hebben als het klikte.

Verder, plagen != pesten. Pesten is stelselmatig, langdurig, bedoeld om pijn te doen. Plagen is iets waar je met wat zelfspot prima groter en sterker van kunt worden, en is vaak een mooie spiegel om dingen van te leren. Plagen vond en vind ik dan ook nooit zo erg, beschik nu ook nog over een gezonde dosis zelfspot en -kennis.
Ja doei.
pi_170301305
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat zwart/wit denken van veel users hier boven ons is gewoon een goedkope manier het slachtoffer de schuld te geven maar niet gestoeld op enige feiten. Zou je er dus vooral niks van aantrekken
Waar geven wij het slachtoffer precies de schuld? Er wordt enkel gesteld dat pesten niet uit te bannen is om dat het gewoon evolutionair bepaald gedrag voor groepen is. De beste manier om het aan te pakken is hierbij de gepeste weerbaarder maken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_170301387
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Want zo simpel is het....

Niet dat ik denk dat er iets tegen pesten gedaan kan worden, maar als het zo simpel was, dan was ik ook niet 14 jaar gepest geweest. En genoeg mensen die me vertelden 'mondiger te worden en terug te slaan'. Ik was (en ben :') ) nu eenmaal 'anders'. En uiteindelijk is het goedgekomen, maar het is niet zo makkelijk om maar te zeggen dat men maar voor zichzelf op moet (leren) komen. Heb ook teruggeslagen en geroepen. 1 tegen 10 doet dan nog niet zoveel.
Vertellen dat mensen mondiger moeten worden, is niet genoeg. Je moet kinderen de juiste training geven.

We kunnen die koters wel zo veel mogelijk beschermen, maar later in de echte wereld zullen ze het toch allemaal zelf op moeten knappen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 10:10:05 #30
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170301400
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:03 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waar geven wij het slachtoffer precies de schuld? Er wordt enkel gesteld dat pesten niet uit te bannen is om dat het gewoon evolutionair bepaald gedrag voor groepen is. De beste manier om het aan te pakken is hierbij de gepeste weerbaarder maken.
Dat. Sure, je kunt er op school aandacht aan besteden, zorgen dat het slachtoffer op school niet gepest wordt. Maar hij zal een keer naar huis moeten, dan wordt ie ergens op de route wel opgewacht. Of in het weekend, of of of...

Je kunt bodyguards mee sturen, weet ik veel wat, maar die zijn er ook een keer niet (meer) en dan wordt ie dan gepakt. Sterker nog, het is alleen maar meer reden om het slachtoffer nog harder aan te pakken, want hij kan het zelf niet af en laat anderen het voor hem oplossen, oftewel, zwakte.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 18 april 2017 @ 10:14:35 #31
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170301464
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:03 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waar geven wij het slachtoffer precies de schuld? Er wordt enkel gesteld dat pesten niet uit te bannen is om dat het gewoon evolutionair bepaald gedrag voor groepen is. De beste manier om het aan te pakken is hierbij de gepeste weerbaarder maken.
Dus: als iemand gepest wordt, is hij niet weerbaar genoeg
Laffe huichelaar
  dinsdag 18 april 2017 @ 10:16:31 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170301496
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Achteraf is het ook mooi wonen, en zie ik ook dingen die ik misschien anders had kúnnen doen, maar dat komt met de jaren, en is ook geen garantie dat het dan beter was geweest. Pesten is van alle tijden, en het enige dat je kunt doen is proberen de nieuwe generaties net dat beetje meer begrip voor 'anders zijn' te geven, of dat nu om zaken als gewicht, geloof, een bril of persoonlijkheid gaat. Mij boeide (en boeit) het nooit zoveel hoe iemand eruit zag of waar ze in geloofden om een leuke tijd met mensen te hebben als het klikte.

Verder, plagen != pesten. Pesten is stelselmatig, langdurig, bedoeld om pijn te doen. Plagen is iets waar je met wat zelfspot prima groter en sterker van kunt worden, en is vaak een mooie spiegel om dingen van te leren. Plagen vond en vind ik dan ook nooit zo erg, beschik nu ook nog over een gezonde dosis zelfspot en -kennis.
Dat laatste ben ik het wel mee eens. Het eerste niet. Ik denk namelijk niet dat je per se anders hoeft te zijn om gepest te worden. Kan om elke kleinigheid zijn wat dan ineens een ding wordt, nog zo normaal.

Als men geen mensen pest omdat ze dik zijn, een bril hebben of wat je dan ook noemt is het wel iets anders joh.
Laffe huichelaar
pi_170301536
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik het wel mee eens. Het eerste niet. Ik denk namelijk niet dat je per se anders hoeft te zijn om gepest te worden. Kan om elke kleinigheid zijn wat dan ineens een ding wordt, nog zo normaal.

Als men geen mensen pest omdat ze dik zijn, een bril hebben of wat je dan ook noemt is het wel iets anders joh.
Daarom staat 'anders' ook tussen aanhalingstekens. Heel veel dingen die kinderen (al dan niet ineens) 'anders' vinden zijn/waren voorheen gewoon normaal, of zijn dat stiekem ook :)
Ja doei.
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 10:19:17 #34
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170301544
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:14 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus: als iemand gepest wordt, is hij niet weerbaar genoeg
In de ogen van de pester in ieder geval niet nee. Als hij dat wel was geweest was de pester nooit tegen 'm begonnen, maar had ie een ander, makkelijker slachtoffer uitgezocht, want het is nu niet zo dat de pester zo'n flinke jongen is natuurlijk.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 18 april 2017 @ 10:21:22 #35
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170301585
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

In de ogen van de pester in ieder geval niet nee. Als hij dat wel was geweest was de pester nooit tegen 'm begonnen, maar had ie een ander, makkelijker slachtoffer uitgezocht, want het is nu niet zo dat de pester zo'n flinke jongen is natuurlijk.
Dan snap je toch wel dat ik dat als een vorm van 'blame the victim' zie?
Laffe huichelaar
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 10:24:56 #36
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170301660
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan snap je toch wel dat ik dat als een vorm van 'blame the victim' zie?
Het is de schuld van de Pester, want die Pest. Die verantwoordelijkheid kun je niet bij het slachtoffer leggen. De pester kan namelijk ook gewoon niét pesten. Maar als ie dat dan toch doet, dan kun je wel zeggen 'foei', maar dat gaat de realiteit niet veranderen.

Het slachtoffer kan dus wel degelijk dingen doen om het pesten tegen te gaan/te stoppen. Doen alsof dat niet bestaat omdat dat 'blame the victim is' en dat mag niet want het is zo'n arm slachtoffer is heel leuk, maar daar gaat dat slachtoffer niet mee geholpen zijn, als je de kastanjes altijd door anderen uit het vuur laat halen, want er komt een moment dat het slachtoffer toch zijn eigen boontjes zal moeten gaan doppen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170301775
Pestgedrag zeker in de leeftijd 9-10 jaar dient keihard en als het kan uit onverwachte hoek aangepakt te worden.

Op deze manier zien ze dat ze helemaal niet zo stiekem kunnen zijn, met hun groepsapp-pesterijen en dat hun daden grote gevolgen hebben.
  dinsdag 18 april 2017 @ 10:35:29 #38
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170301794
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het is de schuld van de Pester, want die Pest. Die verantwoordelijkheid kun je niet bij het slachtoffer leggen. De pester kan namelijk ook gewoon niét pesten. Maar als ie dat dan toch doet, dan kun je wel zeggen 'foei', maar dat gaat de realiteit niet veranderen.

Het slachtoffer kan dus wel degelijk dingen doen om het pesten tegen te gaan/te stoppen. Doen alsof dat niet bestaat omdat dat 'blame the victim is' en dat mag niet want het is zo'n arm slachtoffer is heel leuk, maar daar gaat dat slachtoffer niet mee geholpen zijn, als je de kastanjes altijd door anderen uit het vuur laat halen, want er komt een moment dat het slachtoffer toch zijn eigen boontjes zal moeten gaan doppen.
Daar ben ik het wel deels mee eens, aan de andere kant vind ik het ook weer vergelijkbaar met het korte rokjesverhaal.
Laffe huichelaar
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 10:37:50 #39
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170301812
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel deels mee eens, aan de andere kant vind ik het ook weer vergelijkbaar met het korte rokjesverhaal.
Nou, vwb het korte rokjes verhaal, ben ik ook van mening dat de vrouw daar een verantwoordelijkheid heeft. Dat betekent niet automatisch dat als een vrouw een kort rokje aan heeft, iemand haar ook maar met 1 vinger aan mag raken, maar ook daar ben ik absoluut van mening dat de vrouw een verantwoordelijkheid heeft.

In een perfecte wereld zou dat niet nodig zijn, maar de realiteit is dat we niet in een perfecte wereld leven, en als je dan zulke kleding aan doet dan geeft dat prikkels, waar iedereen anders op reageert. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat is wel hoe het werkt. Betekent dat dat iemand een vinger mag uitsteken? Nee, absoluut niet, maar de realiteit is dat het wel gebeurd.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 18 april 2017 @ 10:39:01 #40
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170301824
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:48 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Terugslaan.
Dat helpt idd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170301867
Dat programma "Over de Streep" laat een hele succesvolle anti-pest methode zien, door het de verantwoordelijkheid te maken van de gehele groep, in plaats van alleen de daders en slachtoffers.

Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170301876
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat helpt idd.
Tijdelijk ja, effectiever is het om dit tuig op een onverwacht moment te confronteren met hun daden.
Liefst door een volwassene op een onverwacht moment.

Pesters zijn stiekem en voelen zich tijdelijk machtig door hun gedrag.
  dinsdag 18 april 2017 @ 10:46:28 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170301894
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Tijdelijk ja, effectiever is het om dit tuig op een onverwacht moment te confronteren met hun daden.
Liefst door een volwassene op een onverwacht moment.

Pesters zijn stiekem en voelen zich tijdelijk machtig door hun gedrag.
Maar volwassenen zijn niet altijd aanwezig. Uiteindelijk werkt het het beste dat de gepeste persoon niet langer alles over zich heen laat komen, maar zelf van zich leert afbijten. Dat kost soms wat blauwe plekken, maar dat is minder erg dan telkens het bokje zijn.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170302044
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar volwassenen zijn niet altijd aanwezig. Uiteindelijk werkt het het beste dat de gepeste persoon niet langer alles over zich heen laat komen, maar zelf van zich leert afbijten. Dat kost soms wat blauwe plekken, maar dat is minder erg dan telkens het bokje zijn.
Vaak is dat onmogelijk, omdat de pesters precies weten wanneer ze kunnen toeslaan. Ze overvallen degene ermee.

Met kinderen valt heel goed te praten, zeker met degene die pesten. Je hoeft kinderen niet als debielen te behandelen.Die weten donders goed dat ze ermee weg komen.

Extreem gedrag hoeft niet geaccepteerd te worden.
  dinsdag 18 april 2017 @ 10:59:46 #45
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170302078
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vaak is dat onmogelijk, omdat de pesters precies weten wanneer ze kunnen toeslaan. Ze overvallen degene ermee.

Met kinderen valt heel goed te praten, zeker met degene die pesten. Je hoeft kinderen niet als debielen te behandelen.Die weten donders goed dat ze ermee weg komen.

Extreem gedrag hoeft niet geaccepteerd te worden.
Mee eens, maar de gepeste moet het dus ook niet accepteren. Als je de grootste pester een keer voor zijn neus slaat, weet ie dat hij dat in de toekomst ook kan riskeren als ie weer gaat pesten.

De pester gaat er meestal alleen maar mee door omdat het doelwit nooit terughapt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 11:01:53 #46
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170302108
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:59 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mee eens, maar de gepeste moet het dus ook niet accepteren. Als je de grootste pester een keer voor zijn neus slaat, weet ie dat hij dat in de toekomst ook kan riskeren als ie weer gaat pesten.

De pester gaat er meestal alleen maar mee door omdat het doelwit nooit terughapt.
100% dit. Een pester is laf, daarom pakt hij mensen waarvan hij denkt te weten dat die niks terug doen. Als je dat dan ineens wel doet, en hard genoeg, dan ben je geen makkelijk slachtoffer meer. Dan zal de pester verder gaan naar een nieuw makkelijk slachtoffer, daarom is pesten ook niet uit te roeien. Er zullen altijd pesters zijn, het enige wat je kunt doen is zorgen dat je zélf geen slachtoffer meer bent.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170302125
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:44 schreef NgInE het volgende:
Dat programma "Over de Streep" laat een hele succesvolle anti-pest methode zien, door het de verantwoordelijkheid te maken van de gehele groep, in plaats van alleen de daders en slachtoffers.

Goh. _O_
Ja doei.
pi_170302154
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Goh. _O_
Jaja, dat zouden meer scholen moeten doen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170302365
Pesten zit in de aard van de mens, zelfs volwassenen doen het.
pi_170302490
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:23 schreef Odaiba het volgende:
Pesten is evolutonair gedrag van in sociale groepen levende dieren, zelfs volwassenen mensen doen het.
Fixed it.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_170302495
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:59 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mee eens, maar de gepeste moet het dus ook niet accepteren. Als je de grootste pester een keer voor zijn neus slaat, weet ie dat hij dat in de toekomst ook kan riskeren als ie weer gaat pesten.

De pester gaat er meestal alleen maar mee door omdat het doelwit nooit terughapt.
Probleem is vaak dat het gaat om "lieve" meisjes, moet een jongen die dan ook terugslaan?
en andersom kan een meisje indruk maken door een jongen te slaan?

Het is allemaal niet gemakkelijk, daarom moeten volwassen personen in de omgeving van die kinderen eens flink duidelijk zijn.
pi_170302522
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Probleem is vaak dat het gaat om "lieve" meisjes, moet een jongen die dan ook terugslaan?
en andersom kan een meisje indruk maken door een jongen te slaan?

Het is allemaal niet gemakkelijk, daarom moeten volwassen personen in de omgeving van die kinderen eens flink duidelijk zijn.
Meisjes kunnen wel hard slaan moet ik zeggen. Eigen ervaring.
  dinsdag 18 april 2017 @ 11:46:01 #53
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170302763
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Probleem is vaak dat het gaat om "lieve" meisjes, moet een jongen die dan ook terugslaan?
en andersom kan een meisje indruk maken door een jongen te slaan?

Het is allemaal niet gemakkelijk, daarom moeten volwassen personen in de omgeving van die kinderen eens flink duidelijk zijn.
Als je als jongen structureel gepest worden door lieve meisjes? Is dat niet een erg hypothetische situatie? Vaak pesten jongens andere jongens en meiden andere meiden, niet?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170302905
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:31 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Meisjes kunnen wel hard slaan moet ik zeggen. Eigen ervaring.
In het geval waar ik over praat gebruikten ze stokken en hebben ze het gefilmd en gedeeld op de groepsapp. Meisjes zijn 10..

Dezelfde meiden staan te janken met zijn drieen als een 5 jarig jochie zand naar ze gooit. Dan komen ze klikken, net zolang totdat iemand dat jochie op zijn falie gaf. Staan ze te gniffelen in een hoekje.

Moeders zijn natuurlijk in geen velden of wegen te bekennen, die zijn druk met hun eigen leven.
pi_170302941
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In het geval waar ik over praat gebruikten ze stokken en hebben ze het gefilmd en gedeeld op de groepsapp. Meisjes zijn 10..

Dezelfde meiden staan te janken met zijn drieen als een 5 jarig jochie zand naar ze gooit. Dan komen ze klikken, net zolang totdat iemand dat jochie op zijn falie gaf. Staan ze te gniffelen in een hoekje.

Moeders zijn natuurlijk in geen velden of wegen te bekennen, die zijn druk met hun eigen leven.
Ja die jeugd van tegenwoordig is niet meer normaal.
pi_170303011
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als je als jongen structureel gepest worden door lieve meisjes? Is dat niet een erg hypothetische situatie? Vaak pesten jongens andere jongens en meiden andere meiden, niet?
Deze meiden hebben er al twee te pakken gehad, van de een hebben ze zelfs zijn verjaardagsgeld is zo'n 100 euro gejat, ze hadden hem gechanteerd. Intens gemene meiden, ouders van jongens en school zitten met hun handen in het haar. Ouders meiden zeggen dat hun meiden lief zijn en dat niet doen. Meiden staan vervolgens met bambi-ogen te ontkennen.

Filmpje is getoond aan ouders en reactie, nou dan zal hij wel wat gedaan hebben...
  dinsdag 18 april 2017 @ 12:02:50 #57
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170303155
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Deze meiden hebben er al twee te pakken gehad, van de een hebben ze zelfs zijn verjaardagsgeld is zo'n 100 euro gejat, ze hadden hem gechanteerd. Intens gemene meiden, ouders van jongens en school zitten met hun handen in het haar. Ouders meiden zeggen dat hun meiden lief zijn en dat niet doen. Meiden staan vervolgens met bambi-ogen te ontkennen.

Filmpje is getoond aan ouders en reactie, nou dan zal hij wel wat gedaan hebben...
Ok, dit is idd wat extreem. Mijn advies is meer voor huis-tuin-en-keuken pesterij van jongens door jongens (en misschien meiden door meiden)..

Alhoewel de meiden waar jij het over hebt misschien ook wel eens een blauw oog verdienen..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170303169
Oh, dat is erg weinig. Verklaart misschien waarom de jeugd van tegenwoordig zulke watjes zijn.
Conscience do cost.
pi_170303319
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:03 schreef ems. het volgende:
Oh, dat is erg weinig. Verklaart misschien waarom de jeugd van tegenwoordig zulke watjes zijn.
Zie hier hoe sociaal geaccepteerd pestgedrag is in onze samenleving. Sociaal Darwinisten nemen het op voor de daders en niet voor de slachtoffers. Oudere generaties dienen het juiste voorbeeld te geven, maar niets is minder waar.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170303419
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:10 schreef NgInE het volgende:

[..]

Zie hier hoe sociaal geaccepteerd pestgedrag is in onze samenleving. Sociaal Darwinisten nemen het op voor de daders en niet voor de slachtoffers. Oudere generaties dienen het juiste voorbeeld te geven, maar niets is minder waar.
Onzin. Ik kan natuurlijk niet als oudere man zomaar langs een school gaan en wat kinderen pesten. Dat moet helemaal uit henzelf komen.
Conscience do cost.
pi_170303564
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:14 schreef ems. het volgende:

[..]

Onzin. Ik kan natuurlijk niet als oudere man zomaar langs een school gaan en wat kinderen pesten. Dat moet helemaal uit henzelf komen.
Nee, maar je praat wel op een bepaalde manier over "de jeugd van tegenwoordig''. Dat soort meningen nemen jonge kinderen gewoon van je over.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170303874
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:20 schreef NgInE het volgende:

[..]

Nee, maar je praat wel op een bepaalde manier over "de jeugd van tegenwoordig''. Dat soort meningen nemen jonge kinderen gewoon van je over.
Ze gaan over zichzelf klagen ofzo?
Conscience do cost.
pi_170304007
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:30 schreef ems. het volgende:

[..]

Ze gaan over zichzelf klagen ofzo?
Nee, ze nemen de houding over die jij aanneemt. En ze gaan inderdaad hun pestgedrag goed praten, want het is de schuld van de ander.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 18 april 2017 @ 12:48:46 #64
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170304404
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je kan niets doen tegen pesten.
Je kunt meer dan genoeg doen, maar helaas is er geen panacee.
pi_170304481
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Deze meiden hebben er al twee te pakken gehad, van de een hebben ze zelfs zijn verjaardagsgeld is zo'n 100 euro gejat, ze hadden hem gechanteerd. Intens gemene meiden, ouders van jongens en school zitten met hun handen in het haar. Ouders meiden zeggen dat hun meiden lief zijn en dat niet doen. Meiden staan vervolgens met bambi-ogen te ontkennen.

Filmpje is getoond aan ouders en reactie, nou dan zal hij wel wat gedaan hebben...
En de ouders van de slachtoffers doen niks?
pi_170304525
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:34 schreef NgInE het volgende:

[..]

Nee, ze nemen de houding over die jij aanneemt.
Mooi 8-)
quote:
En ze gaan inderdaad hun pestgedrag goed praten, want het is de schuld van de ander.
Welk een verderfelijke gedachtegang. Misschien moet je ook maar snel een voorbeeld aan mij nemen.
Conscience do cost.
  dinsdag 18 april 2017 @ 12:55:24 #67
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170304595
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je kunt meer dan genoeg doen, maar helaas is er geen panacee.
Klopt.
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:09:59 #68
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170304970
quote:
Mijn broers noemen me vaak homo. Daar word ik erg verdrietig van.
:')
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:19:04 #69
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170305159
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Deze meiden hebben er al twee te pakken gehad, van de een hebben ze zelfs zijn verjaardagsgeld is zo'n 100 euro gejat, ze hadden hem gechanteerd. Intens gemene meiden, ouders van jongens en school zitten met hun handen in het haar. Ouders meiden zeggen dat hun meiden lief zijn en dat niet doen. Meiden staan vervolgens met bambi-ogen te ontkennen.

Filmpje is getoond aan ouders en reactie, nou dan zal hij wel wat gedaan hebben...
Zullen we het vooral ff over het onderwerp hebben ipv jouw persoonlijke problemen en die ene specifieke situatie?

No offence, maar dat komt de discussie over dit nieuwsfeit niet ten goede. In R&P, OUD vermoed ik of GC kan je dit allemaal wel kwijt natuurlijk
Laffe huichelaar
pi_170305203
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:53 schreef ems. het volgende:

[..]

Mooi 8-)

[..]

Welk een verderfelijke gedachtegang. Misschien moet je ook maar snel een voorbeeld aan mij nemen.
Die gedachtegang uit jij zelf. Ik ben wel blij dat je het er mee eens bent dat deze verderfelijk is.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170305219
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:20 schreef NgInE het volgende:

[..]

Die gedachtegang uit jij zelf.
Nee hoor.
quote:
Ik ben wel blij dat je het er mee eens bent dat deze verderfelijk is.
Jij bent degene die vrij letterlijk stelt dat het de schuld van de gepeste is :?
Conscience do cost.
pi_170305267
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:51 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

En de ouders van de slachtoffers doen niks?
Melden en schoolinspectie bellen, vervolgens gebeurt het buiten het schoolplein dus niet onder de verantwoording van school. Ouders hebben ouderavond gehad met de school, pestprotocol erbij gehaald in de klassen en besproken zelfs in de kleuterklassen...

Die klas moest in zijn geheel een keer nablijven om erover te praten, en dat werkt alleen avarechts imo wat dat is best stoer natuurlijk.
pi_170305305
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zullen we het vooral ff over het onderwerp hebben ipv jouw persoonlijke problemen en die ene specifieke situatie?

No offence, maar dat komt de discussie over dit nieuwsfeit niet ten goede. In R&P, OUD vermoed ik of GC kan je dit allemaal wel kwijt natuurlijk
Pest gedrag bij kinderen is wel wat erger dan hoe het vroeger ging, dat is mijn punt, gaat wel wat verder dan geduw en getrek en een blauwoog en een bijnaam.

Ik geef een voorbeeld aan net als anderen.
pi_170305380
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Melden en schoolinspectie bellen, vervolgens gebeurt het buiten het schoolplein dus niet onder de verantwoording van school. Ouders hebben ouderavond gehad met de school, pestprotocol erbij gehaald in de klassen en besproken zelfs in de kleuterklassen...

Die klas moest in zijn geheel een keer nablijven om erover te praten, en dat werkt alleen avarechts imo wat dat is best stoer natuurlijk.
Ik bedoelde eigenlijk een meer creatieve oplossing, geen officiële.
Ik heb dat zelf ook wel eens gedaan, m'n kind heeft nooit meer last van dat kleine schoftje gehad.
pi_170305502
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:21 schreef ems. het volgende:

[..]

Nee hoor.

[..]

Jij bent degene die vrij letterlijk stelt dat het de schuld van de gepeste is :?
Jij schreef:

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:03 schreef ems. het volgende:
Oh, dat is erg weinig. Verklaart misschien waarom de jeugd van tegenwoordig zulke watjes zijn.
Hoe dien ik deze quote te interpreteren?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170305667
Pesten is onderdeel van een groter probleem in de hedendaagse samenleving: een groot deel van de mensheid kan steeds minder weerstand bieden tegen aangeboren gedrag in een wereld waarin dat steeds schadelijkere gevolgen heeft.

We kunnen geen weerstand bieden tegen lekker veel en calorierijk eten. Het aantal mensen met overgewicht neemt toe, zo ook de ziektes en doodsoorzaken door een ongezonde levensstijl.

We kunnen geen weerstand bieden tegen instant gratification ten gunste van long term rewards, Ontzettend veel tijd en energie gaat verloren aan tijdverdrijf op het internet, aan games, voor het scherm van je mobiele telefoon of voor de televisie: allerlei activiteiten waar we niet rijker, wijzer of gelukkiger van worden. (Ironisch: I know). Ook een leven lang aan allerlei ongunstige financiële keuzes vloeien hier uit voort: in de supermarkt, op de huizenmarkt, bij beleggen en met sparen...

We kunnen geen weerstand bieden tegen stress, omdat je dagelijks van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat onontkoombaar overspoeld worden met informatie, keuzes en verwachtingen in allerlei aspecten van je leven.

Zo ook kunnen we geen weerstand bieden tegen aangeboren groepsgedrag, waarbij we hiërarchie bepalen, onderscheid maken, insluiten en uitsluiten. Dat geldt ook voor ander groepsgedrag, zoals de kleren van de keizer metafoor en de tragedie van de meent, waar ongunstige politieke beslissingen uit voortvloeien waar uiteindelijk niemand rijker, gelukkiger of wijzer van wordt, terwijl oorspronkelijk iedereen dacht er individueel beter van te worden.

Ik stoor me eraan hoe we iedere dag door de media op de kast gejaagd worden door een stortvloed aan problemen te presenteren, die allemaal herleidbaar zijn tot enkele oorzaken, waar niemand wat aan wil doen, omdat het economisch niet rendabel is. Je kan geld verdienen als diëtist om mensen te zeggen dat ze minder moeten eten die daar toch niet naar willen luisteren, zodat ze een melkkoe blijven, in plaats van dat we werk maken van allerlei wetenschappers en denktanken die deze maatschappelijke vraagstukken voor ons gaan beantwoorden, ook met oog op de automatisering en het verdwijnen van werk zoals we dat nu kennen.

[/uitgeraasd].
pi_170306507
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:11 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De maatschappij geeft dan ook continu het beeld dat pesten wél OK is.
Precies, en de maatschappij zijn de inmiddels vele leraren, die niet willen ingrijpen als iemand gepest wordt. Terwijl ze wel ingrijpen als iemand iedereen met een stom gelaat pest. Dan is de wereld ineens te klein.
pi_170306518
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:36 schreef NgInE het volgende:

[..]

Jij schreef:

[..]

Hoe dien ik deze quote te interpreteren?
Letterlijk. Als in dat er nergens staat dat ik de schuld voor pesten bij de gepeste leg.
Conscience do cost.
pi_170306527
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:31 schreef ems. het volgende:

[..]

Letterlijk. Als in dat er nergens staat dat ik de schuld voor pesten bij de gepeste leg.
Je zegt dat er te weinig gepest wordt.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170306570
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:32 schreef NgInE het volgende:

[..]

Je zegt dat er te weinig gepest wordt.
Dat zeg ik nergens.
Conscience do cost.
pi_170306636
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:34 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens.
Maar dat doe je toch wel.



Tenzij er een andere uitleg is voor jouw uitspraak.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170306653
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:38 schreef NgInE het volgende:

[..]

Maar dat doe je toch wel.

[ afbeelding ]

Tenzij er een andere uitleg is voor jouw uitspraak.
Helaas, dat heb ik echt niet gedaan. Ik denk dat je verkeerd hebt gelezen.
Conscience do cost.
pi_170306658
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:46 schreef Drieklank het volgende:
Pesten is onderdeel van een groter probleem in de hedendaagse samenleving: een groot deel van de mensheid kan steeds minder weerstand bieden tegen aangeboren gedrag in een wereld waarin dat steeds schadelijkere gevolgen heeft.

We kunnen geen weerstand bieden tegen lekker veel en calorierijk eten. Het aantal mensen met overgewicht neemt toe, zo ook de ziektes en doodsoorzaken door een ongezonde levensstijl.

We kunnen geen weerstand bieden tegen instant gratification ten gunste van long term rewards, Ontzettend veel tijd en energie gaat verloren aan tijdverdrijf op het internet, aan games, voor het scherm van je mobiele telefoon of voor de televisie: allerlei activiteiten waar we niet rijker, wijzer of gelukkiger van worden. (Ironisch: I know). Ook een leven lang aan allerlei ongunstige financiële keuzes vloeien hier uit voort: in de supermarkt, op de huizenmarkt, bij beleggen en met sparen...

We kunnen geen weerstand bieden tegen stress, omdat je dagelijks van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat onontkoombaar overspoeld worden met informatie, keuzes en verwachtingen in allerlei aspecten van je leven.

Zo ook kunnen we geen weerstand bieden tegen aangeboren groepsgedrag, waarbij we hiërarchie bepalen, onderscheid maken, insluiten en uitsluiten. Dat geldt ook voor ander groepsgedrag, zoals de kleren van de keizer metafoor en de tragedie van de meent, waar ongunstige politieke beslissingen uit voortvloeien waar uiteindelijk niemand rijker, gelukkiger of wijzer van wordt, terwijl oorspronkelijk iedereen dacht er individueel beter van te worden.

Ik stoor me eraan hoe we iedere dag door de media op de kast gejaagd worden door een stortvloed aan problemen te presenteren, die allemaal herleidbaar zijn tot enkele oorzaken, waar niemand wat aan wil doen, omdat het economisch niet rendabel is. Je kan geld verdienen als diëtist om mensen te zeggen dat ze minder moeten eten die daar toch niet naar willen luisteren, zodat ze een melkkoe blijven, in plaats van dat we werk maken van allerlei wetenschappers en denktanken die deze maatschappelijke vraagstukken voor ons gaan beantwoorden, ook met oog op de automatisering en het verdwijnen van werk zoals we dat nu kennen.

[/uitgeraasd].
Hoewel je schijnbaar aan het razen was, sla je de spijker wel op de kop voor verschillende zaken. Chapeau.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_170306662
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:48 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Terugslaan.
Dat is vaak het kromme. Je wordt gepest en men doet niks of kan niets doen maar als je zelf terugslaat word je gestraft omdat je slaat of voor eigen rechter bent gaan spelen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_170306667
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:39 schreef ems. het volgende:

[..]

Helaas, dat heb ik echt niet gedaan. Ik denk dat je verkeerd hebt gelezen.
Ik denk dat je het verkeerd hebt geschreven.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170306673
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:39 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik denk dat je het verkeerd hebt geschreven.
Quote maar waar ik zeg dat er te weinig gepest wordt dan. Ik ben benieuwd :)
Conscience do cost.
pi_170306692
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Pest gedrag bij kinderen is wel wat erger dan hoe het vroeger ging, dat is mijn punt, gaat wel wat verder dan geduw en getrek en een blauwoog en een bijnaam.

Ik geef een voorbeeld aan net als anderen.
Tja, we hebben steeds meer middelen om een ander het leven zuur te maken, dan moet je niet vreemd opkijken dat ze gebruikt worden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_170306716
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:40 schreef ems. het volgende:

[..]

Quote maar waar ik zeg dat er te weinig gepest wordt dan. Ik ben benieuwd :)
Jonguh, dat heb ik al gedaan: zeg nou maar gewoon wat je dan wel echt bedoelde.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170306732
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:42 schreef NgInE het volgende:

[..]

Jonguh, dat heb ik al gedaan:
Nee, dat heb je niet. Dat kan ook niet, want ik heb dat nergens gezegd.
quote:
zeg nou maar gewoon wat je dan wel echt bedoelde.
Precies wat ik zei. Ik begrijp niet zo goed wat je daar niet aan begrijpt.
Conscience do cost.
pi_170306754
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:43 schreef ems. het volgende:

[..]

Nee, dat heb je niet. Dat kan ook niet, want ik heb dat nergens gezegd.

[..]

Precies wat ik zei. Ik begrijp niet zo goed wat je daar niet aan begrijpt.
Commaneuken heet dat; jij zegt dat er te weinig kinderen gepest worden.

Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170306792
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Want zo simpel is het....

Niet dat ik denk dat er iets tegen pesten gedaan kan worden, maar als het zo simpel was, dan was ik ook niet 14 jaar gepest geweest. En genoeg mensen die me vertelden 'mondiger te worden en terug te slaan'. Ik was (en ben :') ) nu eenmaal 'anders'. En uiteindelijk is het goedgekomen, maar het is niet zo makkelijk om maar te zeggen dat men maar voor zichzelf op moet (leren) komen. Heb ook teruggeslagen en geroepen. 1 tegen 10 doet dan nog niet zoveel.
Terugslaan, of het nou fysiek of mentaal is, is inderdaad de meest voor de hand liggende oplossing, maar voor veel kinderen is vuur met vuur bestrijden inderdaad moeilijk (ik gebruik even de context van 'kinderen op het schoolplein'). Dat was het voor mij ook. Belangrijk is dat docenten op tijd pesten signaleren en als een kind uit zijn slof schiet tegen een ander kind dan zou je als docent moeten kunnen voorstellen dat dit gedrag mogelijk een gevolg is van pesten.
pi_170306851
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:44 schreef NgInE het volgende:

[..]

Commaneuken heet dat; jij zegt dat er te weinig kinderen gepest worden.

Nee hoor, dat maak jij er onterecht van. Als je wilt kan je het nog een keer teruglezen :)
Conscience do cost.
pi_170306894
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:51 schreef ems. het volgende:

[..]

Nee hoor, dat maak jij er onterecht van. Als je wilt kan je het nog een keer teruglezen :)
Nee, wil ik niet.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 14:54:15 #94
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170306911
Ik zie in de gauwigheid ook niet echt waar ems dat gezegd zou hebben.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170306923
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:53 schreef NgInE het volgende:

[..]

Nee, wil ik niet.
Prima! Dan kunnen we nu deze fascinerende uitwisseling afsluiten met de conclusie dat je verkeerd had gelezen!
Conscience do cost.
pi_170306933
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:54 schreef ems. het volgende:

[..]

Prima! Dan kunnen we nu deze fascinerende uitwisseling afsluiten met de conclusie dat je verkeerd had gelezen!
Nee hoor, wat je zelf hebt geschreven staat er nog steeds.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170306940
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:55 schreef NgInE het volgende:

[..]

Nee hoor, wat je zelf hebt geschreven staat er nog steeds.
Exact! Vandaar :)
Conscience do cost.
pi_170306953
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:55 schreef ems. het volgende:

[..]

Exact! Vandaar :)
:{
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 18 april 2017 @ 15:08:11 #99
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_170307163
Een op de tien? Zoveel?? Dan hebben we echt meer pestprotocollen nodig!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_170307217
In deze discussie ontbreekt de ouder. De ouders van de pesters, die het meestal te druk met zichzelf hebben, en ouders van de gepesten, die hun koters niet weerbaar maken. Stuur je kind naar de judo en je bent van het gedonder af. Niet dat het kind een ippon hoeft te scoren, maar als je een beetje van je af bijt dan gaan de pesters op zoek naar een gemakkelijker slachtoffer. En als je net hard genoeg schopt of slaat, kan er een lichtje gaan branden, en bedenken ze zich wel twee keer, voordat ze een "gemakkelijk" slachtoffer opzoeken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_170309519
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:11 schreef Lyrebird het volgende:
In deze discussie ontbreekt de ouder. De ouders van de pesters, die het meestal te druk met zichzelf hebben, en ouders van de gepesten, die hun koters niet weerbaar maken. Stuur je kind naar de judo en je bent van het gedonder af. Niet dat het kind een ippon hoeft te scoren, maar als je een beetje van je af bijt dan gaan de pesters op zoek naar een gemakkelijker slachtoffer. En als je net hard genoeg schopt of slaat, kan er een lichtje gaan branden, en bedenken ze zich wel twee keer, voordat ze een "gemakkelijk" slachtoffer opzoeken.
wat een versimpeling :D
...
pi_170336883
Anti-pest initiatieven, bij zowel pester als slachtoffer zijn puur symptoombestrijding.

Ik denk dat het voorkomt als er een gevoel van onveiligheid en spanning in de groep. We zijn het liefst vrienden met alle mensen in onze nabijheid, (schoolklas, team, stam). Pas als er spanning ontstaat wordt er gepest. De 'aanleiding' (dik, raar, gay, bril) is iets wat er door de pesters achteraf bij gezocht wordt. Anders zijn is niet dé oorzaak.

Als we pesten echt willen bestrijden moeten we dus de echte oorzaak aanpakken.

Zorgen voor een veilige omgeving, waar kinderen vooral zichzelf mogen zijn. Maar ja, dat is een illusie, uiteraard. Probeer het huidige prestatiegerichte schoolsysteem, onze competitieve maatschappij, en alle stress die daaruit voortkomt maar eens terug te draaien. :')

Dat gaat niet een, twee, drie lukken. Dus blussen we de brandjes maar halfslachtig met het zoveelste pestprotocol of kanjertraining. :{
  maandag 24 april 2017 @ 13:08:47 #103
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170452359
Vuur met vuur bestrijden; oog om oog, tand om tand wordt de samenleving niet beter van en gaat een land niet van vooruit.

Juist het loslaten van dit principe heeft een maatschappij minder gewelddadig gemaakt.

POL / Zo ziet de ontwikkeling van beschaving (en welvaart) eruit

Juist het loslaten van deze vicieuze cirkel is de stap naar emancipatie en gedeelde welvaart en welzijn.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170519184
(excuseer mijn Nederlands, als meertalige schrijf ik de laatste niet vaak Nederlands meer....en ik ben in het algemeen altijd slecht in deze taal geweest)

Pesten is niet zo zwart wit als sommige mensen hier denken. Het is niet meer een persoon dat iemand uitlacht omdat die persoon een bril heeft en als de gepeste terug vecht dat het afgelopen is.
Kinderen en vooral tieners zijn slim. Ze weten hun grenzen, ze weten waar ze mee weg komen en weten volwassenen te manipuleren door gebruik te maken van hun onschuld. Vaak zijn het nette kinderen die nooit iets fout hebben gedaan bij hun ouders of docenten en hebben soms zo'n reputatie dat men twijfelt of ze pesters zijn of niet. Enige wat een docent kan doen is 'foei' zeggen en dan moet je hopen dat het pesten ook daar bij eindigt. Daardoor gaan sommige mensen die gepest worden niet naar de volwassenen omdat ze voelen dat het niet helpt of angst hebben van de gevolgen. Bovendien voelt het voor hen als ‘hun probleem’ en zien zichzelf als sterk als ze helemaal niets melden en het zelf oplossen. Een mentaliteit dat ontstaan is omdat sommige mensen zeggen dat ze terug moeten vechten. Soms helpt hulp vragen wel, soms niet. Ik vertel alleen waarom sommige mensen niet meteen om hulp roepen.
Maar pesten zelf ligt wat ingewikkeld. Je hebt 4 soorten mensen in een klas waar pesten voortkomt: De pester(s), de gepeste, mensen die mee lachen met de pesters en de mensen die het wel zien, maar het negeren. Je zou kunnen zeggen dat de gepeste persoon 'zwak' is, maar de pesters zelf, mensen die meelachen of een situatie negeren is ook een teken van zwakte. De pesters willen macht zodat ze nooit de gepeste persoon zullen worden. Vaak is het pesten in groepen omdat ze bang zijn om alleen te zijn. De mensen die meelachen willen graag bij horen en de mensen die het negeren doen alsof het ze niets kan schelen, maar weten dat als ze er iets tegen doen, dat ze ook gepest kunnen worden. “Beter hen dan ik”-mentaliteit, iets wat een menselijke reactie is.
Soms sta je er alleen voor in een klas en dan verwacht men dat je daar sterk voor moet staan terwijl zo'n klas hun hele wereld is op zo'n leeftijd. Op een leeftijd waarbij hun brein nog moet ontwikkelen, maar mensen verwachten dat ze volwassen moeten reageren. Als zoiets je hele wereld is en dan heb je het gevoel dat veel mensen je haten, dan twijfel je of het niet aan jezelf ligt (wat het nooit is) en depressie ontwikkelen en nog minder snel terug willen vechten omdat ze vinden dat ze het verdienen. Op zo'n leeftijd ben je nog bezig om te vinden wie je bent, zelfs mensen rond de 20 of 30 jaar proberen zichzelf te vinden. Probeer maar van jezelf te houden bij een omgeving waar men jou op een jonge leeftijd zegt dat je waardeloos bent. Probeer dan sterk te blijven.
Vaak hebben de gepeste nog nooit een vuist geslagen of als ze een vuist geven, worden ze soms erger gepest of teruggeslagen (waar ze ook bang voor zijn).

Het is een zwaar psychologisch spelletje waar je in je eentje voor moet staan. Dan moet je hopen dat de gepest persoon mentaal al gezond is en niet een milde stoornis dat het erger kan maken of zelfs eentje kan ontwikkelen.
Ontwikkelen? Jazeker. Pesten kan een (onbewuste) trauma opleveren dat gevolgen kan hebben op je toekomst (werk/relaties/vriendschappen) omdat je brein toen nog aan het ontwikkelen was. Wellicht vertrouw je mensen minder, wellicht raak je sneller depressief, maak je school/werk niet af, etc. Het zijn vaak van die subtiele dingen waar je zelf niet stil bij staat.

En verder is pesten moeilijk te definiëren. Want pesters zien zichzelf meestal niet als pesters, ze zien het vaak als plagen en meestal verzinnen ze een reden om te gaan plagen. Misschien heeft de gepeste een specifieke reputatie, achtergrond, misschien heeft de gepeste iets in het verleden gezegd wat hem/haar een 'slecht' persoon maakt (want in deze wereld zijn grijze gebieden niet een optie, vooral niet in de tienerwereld). Dan vinden ze vaak dat de gepeste persoon het verdient. Je kan één verkeerde ding zeggen of doen en het kan tot pesten leiden. Vaak hebben ze niet eens een reden of is de reden zo vaag of het was iets wat zo lang geleden is, dat de pesters het niet meer herinneren.
Zoals sommige hier zeggen kan de reden puur en alleen zijn omdat de gepeste zwak is/uitstraalt. Maar veel mensen zijn zwak op vele manieren, zeker als tiener. Ook vergeten mensen vaak hoe kut ze het hadden toen ze op school waren en ze inmiddels tijd hebben gekregen om volwassen te worden en de pijn konden laten gaan en er nu om kunnen lachen. Tieners hebben die tijd nog niet gekregen, maar er wordt wel van hun verwacht om hetzelfde te doen in een korte tijd.
Ik had het over eigen werelden, maar buiten een klas of school om is het ook iets om rekening mee te houden. Wat als hun thuissituatie en omgeving ook niet vlot gaat? Dan bedoel ik niet perse een gewelddadige familie, maar bijvoorbeeld kansarme familie of ouders die weinig thuis zijn of ouders die je niet begrijpen zelfs als je meld dat je gepest word. Bijv: “Word je hard van” of “gewoon terugslaan” of “dat is maar wat geplaag, niet zo aanstellen”.
Het ergste van pesten tegenwoordig is dat je niet een moment van rust krijg als je thuis bent. Het online wereld is vreselijk voor tieners die gepest worden. Ze kunnen pagina's van je maken, anoniem wrede berichten delen, video’s maken etc. en alles wordt gefilmd en van alles worden foto’s van gemaakt. Je hebt geen privacy meer. Als je ook maar een beetje sociaal wilt zijn online, dan is zoiets ontwijken erg moeilijk als tiener.

Ik focus vaak dat het tieners zijn en dat er veel van hen verwacht wordt. Dit wilt niet zeggen dat een excuus is om in een slachtofferrol te zitten of dat ze er niet tegen moeten vechten. Ik wil alleen zeggen dat ik het hen niet kwalijk kan nemen als ze er niet sterk tegen kunnen vechten omdat het zo moeilijk is en dat het niet zozeer aan hen zelf ligt dat ze gepest zijn. Zoals het al gemeld is in dit topic, zelfs op de werkplaats en in tehuizen heb je pesterijen. Dus zelfs volwassenen hebben daar moeite mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')