Ford Fiesta MK6.5 uit 2006. 1.3l benzine met 190k op teller.quote:Op maandag 20 november 2017 19:15 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ketting niet. Wat wel eens kan gebeuren is dat de kettingspanner slecht is uitgevoerd en het wel raadzaam is om deze te vervangen. Maar dat is maar bij bepaalde modellen en motoren.
Wat is de KM-stand en wat voor wagen betreft het?
Het kan lang goed gaan.quote:Op maandag 20 november 2017 19:18 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ligt aan de uitvoering en engineering van de kettingen. Ik heb Nissan blokken over de 5/6 ton zien raken met originele kettingen. En die werden niet al te lief onderhouden.
Zeker te weten een 1.3 en geen 1.25?quote:Op maandag 20 november 2017 19:19 schreef Gutz het volgende:
[..]
Ford Fiesta MK6.5 uit 2006. 1.3l benzine met 190k op teller.
Uiteindelijk was na 5 ton van de die blokken de nokkenas gebroken, en toen hebben we wel even de kop gelicht. Ketting was nog in perfecte staatquote:Op maandag 20 november 2017 19:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het kan lang goed gaan.
Ik heb meegemaakt dat er slijtsporen door de ketting duidelijk zichtbaar waren in de afdekkap.
Jep, 100% de 1.3quote:Op maandag 20 november 2017 19:24 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Zeker te weten een 1.3 en geen 1.25?
Als je een 1.3 hebt, das een oude fossiel. De ketting die daarin zit is een prima exemplaar.
Als je gewoon normaal de auto laat onderhouden (olie verversen e.d.) zal de auto onder je wegrotten voordat de motor het opgeeft.
Kleppen stellen moet daarbij wel afentoe gebeuren.
maakt niet zo heel veel uit.. Over 15k moet er sosiewosie weer een nieuwe inquote:Op zondag 26 november 2017 10:12 schreef Miniem het volgende:
Hoi, ik zoek een luchtfilter voor mijn Mazda 121 uit 1992.
Nu zijn er verschillende merken. Maakt dat nog veel uit qua kwaliteit? AMC/Mann/Bosch/Knecht/Purflux. Prijs verschilt niet veel.
Thnx!quote:Op zondag 26 november 2017 12:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
maakt niet zo heel veel uit.. Over 15k moet er sosiewosie weer een nieuwe in
Heb zelf goede ervaring metquote:Op zondag 26 november 2017 16:31 schreef Miniem het volgende:
[..]
Thnx!
Nog een vraagje. Ik las hier laatst in PTA een topic van iemand die nieuwe autobanden zocht met de vraag waar hij ze het goedkoopste kon bestellen en laten monteren. Waren meerdere suggesties in dat topic maar kan het zo niet terugvinden.
Thnx, ik heb het nog gevonden.quote:Op zondag 26 november 2017 17:00 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Heb zelf goede ervaring met
https://www.autobanden-365.nl/
https://www.banden-popgom.nl/
Maar meestal bel ik voor ik bestel altijd even met mijn bandenboer, soms kan hij een leuke aanbieding doen i.c.m. uitlijnen
Een luchtfilter gaat minimaal 30000 km mee, bij sommige modellen zelfs 60000 of 90000 kmquote:Op zondag 26 november 2017 12:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
maakt niet zo heel veel uit.. Over 15k moet er sosiewosie weer een nieuwe in
En hoe is dat een onderhoudsvraag?quote:Op maandag 4 december 2017 14:52 schreef mrPanerai het volgende:
Ik zou van iemand een Volvo cabrio 2.0D met 150K op de teller willen overnemen.
Is dit nog een beetje acceptable stand? Geen idee hoe deze motors bekend staan.
Waar is het volvo topic?quote:Op maandag 4 december 2017 19:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En hoe is dat een onderhoudsvraag?
Open een topic of zoek het Volvo topic ofzo, dat gaat vast beter werken.
Meestal draai je de peilstokbuis er zo af incl peilstok.. Weet alleen even niet uit mn hoofd of dat ook onder xsara's kap is..quote:Op dinsdag 5 december 2017 12:27 schreef Wim95 het volgende:
Hallo autovrienden,
Ik heb een citroën xsara uit 2001. Motorinhoud : 1.4
Hij gaat morgen voor de apk, alleen ik wou even mijn oliepeil controleren, en kwam erachter dat de indicator aan het einde van de stok afgebroken is. Nu maak ik me daar geen zorgen om, want dat houd het zeefje wel tegen. Maar ik krijg de peilstok niet meer door de buis heen. Een centimeter of 6-7 voor het einde blijft hij steken. Nu denk ik dat de indicator nog vast zit. Zijn er mensen die dit probleem ook wel eens hebben gehad en kan ik dit zelf makkelijk oplossen of maar even de garage ernaar laten kijken.
wil je een lmgtfy linkje of kun je zelfstandig typen?quote:
Euw, das niet zo mooi.. zit de peilbuis niet per ongeluk met 2 boutjes op het blok geschroefd? Dan kun je hem er vanaf sleutelen en doorprikken.quote:Op dinsdag 5 december 2017 12:27 schreef Wim95 het volgende:
Hallo autovrienden,
Ik heb een citroën xsara uit 2001. Motorinhoud : 1.4
Hij gaat morgen voor de apk, alleen ik wou even mijn oliepeil controleren, en kwam erachter dat de indicator aan het einde van de stok afgebroken is. Nu maak ik me daar geen zorgen om, want dat houd het zeefje wel tegen. Maar ik krijg de peilstok niet meer door de buis heen. Een centimeter of 6-7 voor het einde blijft hij steken. Nu denk ik dat de indicator nog vast zit. Zijn er mensen die dit probleem ook wel eens hebben gehad en kan ik dit zelf makkelijk oplossen of maar even de garage ernaar laten kijken.
ja graagquote:Op dinsdag 5 december 2017 12:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wil je een lmgtfy linkje of kun je zelfstandig typen?
Ja precies, dat is idd een goeie. Ik zal er zo even naar kijken. Ik laat wel even weten wat het geworden is.quote:Op dinsdag 5 december 2017 12:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Euw, das niet zo mooi.. zit de peilbuis niet per ongeluk met 2 boutjes op het blok geschroefd? Dan kun je hem er vanaf sleutelen en doorprikken.
'nieuwe' peilstok fiks je voor een appel en een ei op de sloop/autodemo natuurlijk, want je wilt wel weten of je genoeg 710 in het carter hebt.
Kiss mi hinies broquote:
Omdat je ook niks op google vindt.quote:
Topic reeks met 30+ delen, kom op heejquote:Op dinsdag 5 december 2017 15:38 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Omdat je ook niks op google vindt.
Term PTA's redder in nood blijkt dan ook maar een loze kreet.
draait je startmotor wel?quote:Op dinsdag 12 december 2017 22:59 schreef de_boswachter het volgende:
Vraagje
Heb bij mijn auto af en toe dat hij niet wil starten. In eerste instantie dacht ik dat het de accu was, maar dat zou vreemd zijn aangezien ik een nieuwe er in heb laten plaatsen begin dit jaar.
Wat verder vreemd is dat de auto na aantal keren doorstarten toch weer aanslaat waardoor ik weer kan rijden. Er is ook geen regelmaat te herkennen; dan doet hij het een week niet, dan twee keer per dag dat ik moet ‘doorstarten’.
Nou zag ik al een aantal keren tijdens het doorstarten dat op de boordcomputer het ‘olie lampje’ brandde. Dat ging nadat motor weer aansloeg vanzelf weer uit. Oliepeil is echter gewoon ok.
Iemand een idee waar ik moet zoeken?
Maakt wel herrie. Maakt eigenlijk gewoon dezelfde herrie als dat er problemen zijn met een accu.quote:Op woensdag 13 december 2017 08:17 schreef oldford het volgende:
Dan maakt ie herrie.
Als de startmotor niet draait hoor je niets, misschien hooguit een klik.
Gezien het feit dat de motor uiteindelijk wel aanslaat bij dat "doorstarten", schijnt de startmotor wel te werken.
Over het oliedruk lampje hoef je je geen zorgen te maken.
Het starttoerental is gewoon te laag om voldoende oliedruk te genereren.
Wat voor een auto/motor hebben we het hier over?
Merk, model, bouwjaar, brandstof, inhoud?
dan hoor je een geluid dat klinkt als hengjengjengjengjengquote:Op woensdag 13 december 2017 07:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hoe check ik dat als het aan de hand is ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |