Onzin...quote:Op woensdag 20 september 2017 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er is geen keus; er is er maar één de ekte en dat is Bosch. De rest is goedkope of dure namaak.
Automaterialenzaak binnenlopen: 'ik wil Bosch wissers voor mijn voiture, merk, bouwjaar dit dat' afrekenen, zaak uitlopen. Case closed.
Als je dat drie keer bij dezelfde tent doet krijg je voortaan ook gewoon 30% korting, net als alle andere vaste klanten. Kan geen internetwebshop tegenop.
Er is geen fatsoenlijke- of kwalitatief gelijke imitatie voor Bosch flatblades.. ik heb het over ruitenwissers want daar vroeg hij om, niet over knippers en koplampen en zulke shizzlequote:Op donderdag 21 september 2017 10:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Onzin...
Vrijwel alle eerste montage komt van Valeo (volgens mij maken die ook Bosch) en gaat gewoon op specificaties van de klant.. (de eerste montage op Mercedes gaat langer mee dan die van een goedkoper automerk, maar ze komen praktisch allemaal bij Valeo vandaan..)
Verder kunnen imitatiedelen beter zijn dan originele.. en andersom.. vraag dus altijd gewoon ff naar de beste ervaringen.. lui die er in doen weten vaak heel goed wat je wel en niet moet hebben..
Valeo Silencio X-trmquote:Op donderdag 21 september 2017 21:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er is geen fatsoenlijke- of kwalitatief gelijke imitatie voor Bosch flatblades.. ik heb het over ruitenwissers want daar vroeg hij om, niet over knippers en koplampen en zulke shizzle
Ik zei niet dat er geen neppies waren, ik zei dat ze kwalitatief gewoon niet tippen aan Bosch Aerotwins.quote:
Die neppies zitten wel op je mercedes als je hem nieuw koopt..quote:Op donderdag 21 september 2017 22:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zei niet dat er geen neppies waren, ik zei dat ze kwalitatief gewoon niet tippen aan Bosch Aerotwins.
Die neppies zitten helemaal niet op mijn Mercedes, sowieso koop ik nooit never geen nieuwe auto's.. Op de mijne horen gewone normale wissers origineel, dus flatblades is een modificatie, en die doe ik meestal direct als ik een andere auto koop. Ik had zelfs mijn achterwisser verwisseld voor een aerotwin, maar dat werkt niet goed met de arm. Dus daar zit sinds kort weer een normale (wel Bosch) op.quote:Op donderdag 21 september 2017 23:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Die neppies zitten wel op je mercedes als je hem nieuw koopt..
Heb je ze wel eens geprobeerd?
Kan nog steeds toch? Je hebt immers ook die winterdingen nog, die moeten ook een keertje op..quote:Op zondag 24 september 2017 22:27 schreef Sjoegerd het volgende:
Er is voor beide wat te zeggen, dat maakt het lastig. Als de winterbandenplicht er niet was in Duitsland had ik gewoon goede zomerbanden gekocht.
Zit wat in ja. Ga de winterbandjes maar eens bij mijn schoonvader ophalen en kijken in wat voor staat ze zijnquote:Op zondag 24 september 2017 22:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kan nog steeds toch? Je hebt immers ook die winterdingen nog, die moeten ook een keertje op..
Ja, maar wel van een goed merk zoals Vredestein. Als je van die Chinese bandjes neemt, dan heeft dat niet veel zin.quote:Op zaterdag 23 september 2017 11:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Zouden jullie all season banden overwegen voor 30k+ km per jaar? Ik ben toe aan twee nieuwe voorbanden, de achterbanden zullen misschien nog een jaar mee kunnen. Ik heb nog wel een set winterbanden maar die zijn afgelopen winterseizoen niet gebruikt (zijn ook al wat ouder, weet ook niet of ze qua profiel nog wat zijn). Ik kom af en toe wel in Duitsland ook in de winter, dus wettelijk gezien moet ik in de winter wel winterbanden of goedgekeurde all season banden hebben.
Bedankt voor je reactie, ik heb het blok een paar dagen geleden nog rondgedraaid, heeft alleen maar binnen gestaan. Heb hem rondgedraaid door middel van een sleutel op de poelie.quote:Op donderdag 28 september 2017 18:22 schreef Zolderkamer het volgende:
En hoeveel tijd zat er tussen het proberen of het blok nog draaide en het monteren?
Kan zoveel zijn.. Blok nat geweest en nu door corrosie vast? Of idem met de bak..
Of vol geregend door buitenstaan.. kromme krukas/nokkenas..
En trouwens: wat zit er vast? Heb je hem met de hand geprobeerd of met een sleutel op de poelie?
Als je er verder niet aan gesleuteld hebt, dan zou ik de bak losdraaien en kijken of ie dan wel draait..quote:Op donderdag 28 september 2017 19:32 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, ik heb het blok een paar dagen geleden nog rondgedraaid, heeft alleen maar binnen gestaan. Heb hem rondgedraaid door middel van een sleutel op de poelie.
Kromme kruk- of nokkenas kan het dan toch nooit zijn als ik hem een paar dagen geleden toen deze nog niet in de auto lag nog wel kon ronddraaien?
Ik heb verder echt geen flauw idee, kan me ook niet voorstellen dat ik iets fout gemonteerd heb, aangezien het blok uiteraard maar op 1 manier op de bak past.
Ik ben op mijn Citroën C5 in 2014 overgegaan van normale Michelins naar Vredestein Quatrac Lite op de vooras. Beter in regen, stiller, zuiniger en hebben het "sneeuwvlok symbool" welke je in Duitsland nodig hebt.quote:Op zaterdag 23 september 2017 11:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Zouden jullie all season banden overwegen voor 30k+ km per jaar? Ik ben toe aan twee nieuwe voorbanden, de achterbanden zullen misschien nog een jaar mee kunnen. Ik heb nog wel een set winterbanden maar die zijn afgelopen winterseizoen niet gebruikt (zijn ook al wat ouder, weet ook niet of ze qua profiel nog wat zijn). Ik kom af en toe wel in Duitsland ook in de winter, dus wettelijk gezien moet ik in de winter wel winterbanden of goedgekeurde all season banden hebben.
Ketting niet. Wat wel eens kan gebeuren is dat de kettingspanner slecht is uitgevoerd en het wel raadzaam is om deze te vervangen. Maar dat is maar bij bepaalde modellen en motoren.quote:Op maandag 20 november 2017 19:05 schreef Gutz het volgende:
Kort vraagje:
Een distributieketting moet je die nou ook preventief vervangen? Alles slijt ten slotte na verloop van tijd, maar ik lees vaak dat het niet nodig is. Wat is wijsheid?
Ketting is ook aan onderhoud gebonden, net als een riem.quote:Op maandag 20 november 2017 19:05 schreef Gutz het volgende:
Kort vraagje:
Een distributieketting moet je die nou ook preventief vervangen? Alles slijt ten slotte na verloop van tijd, maar ik lees vaak dat het niet nodig is. Wat is wijsheid?
Ligt aan de uitvoering en engineering van de kettingen. Ik heb Nissan blokken over de 5/6 ton zien raken met originele kettingen. En die werden niet al te lief onderhouden.quote:Op maandag 20 november 2017 19:15 schreef vannelle het volgende:
Ketting is ook aan onderhoud gebonden, net als een riem.
Alleen ben je bij een ketting een stuk minder snel aan de beurt maar vervangen zal na een hoog aantal kilometers toch écht moeten gebeuren.
Een ketting rekt namelijk en als je te lang wacht is hij zo gerekt dat de spanner de speling niet meer op kan heffen en de ketting dus dingen gaat raken die hij niet mág raken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |