abonnement Unibet Coolblue
pi_173904146
Mooi verhaal, lekker kort ook.
Hij wíl al Bosch kopen alleen nu bij een webshop.
Gewoon doen Notorious_Ray
  donderdag 21 september 2017 @ 10:52:08 #212
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173906854
Winparts aka Winneweer parts aka van Essen D(emontage)parts (bmw sloper) is een prima bedrijf.. zijn twee broers uit een dorpje hier vlakbij.. Ik geloof de de ene dparts doet en de andere winparts
Gewoon betrouwbaar om zaken mee te doen.. ik kwam er al voor het internet tijdperk..
  donderdag 21 september 2017 @ 10:56:56 #213
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173906942
quote:
3s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Er is geen keus; er is er maar één de ekte en dat is Bosch. De rest is goedkope of dure namaak.

Automaterialenzaak binnenlopen: 'ik wil Bosch wissers voor mijn voiture, merk, bouwjaar dit dat' afrekenen, zaak uitlopen. Case closed.

Als je dat drie keer bij dezelfde tent doet krijg je voortaan ook gewoon 30% korting, net als alle andere vaste klanten. Kan geen internetwebshop tegenop.
Onzin...
Vrijwel alle eerste montage komt van Valeo (volgens mij maken die ook Bosch) en gaat gewoon op specificaties van de klant.. (de eerste montage op Mercedes gaat langer mee dan die van een goedkoper automerk, maar ze komen praktisch allemaal bij Valeo vandaan..)

Verder kunnen imitatiedelen beter zijn dan originele.. en andersom.. vraag dus altijd gewoon ff naar de beste ervaringen.. lui die er in doen weten vaak heel goed wat je wel en niet moet hebben..
  donderdag 21 september 2017 @ 21:10:55 #214
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173918420
quote:
14s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:56 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Onzin...
Vrijwel alle eerste montage komt van Valeo (volgens mij maken die ook Bosch) en gaat gewoon op specificaties van de klant.. (de eerste montage op Mercedes gaat langer mee dan die van een goedkoper automerk, maar ze komen praktisch allemaal bij Valeo vandaan..)

Verder kunnen imitatiedelen beter zijn dan originele.. en andersom.. vraag dus altijd gewoon ff naar de beste ervaringen.. lui die er in doen weten vaak heel goed wat je wel en niet moet hebben..
Er is geen fatsoenlijke- of kwalitatief gelijke imitatie voor Bosch flatblades.. ik heb het over ruitenwissers want daar vroeg hij om, niet over knippers en koplampen en zulke shizzle :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 21 september 2017 @ 22:04:10 #215
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173919677
quote:
14s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Er is geen fatsoenlijke- of kwalitatief gelijke imitatie voor Bosch flatblades.. ik heb het over ruitenwissers want daar vroeg hij om, niet over knippers en koplampen en zulke shizzle :)
Valeo Silencio X-trm
  donderdag 21 september 2017 @ 22:51:56 #216
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173920971
quote:
14s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:04 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Valeo Silencio X-trm
Ik zei niet dat er geen neppies waren, ik zei dat ze kwalitatief gewoon niet tippen aan Bosch Aerotwins.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 21 september 2017 @ 23:17:26 #217
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173921472
quote:
14s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zei niet dat er geen neppies waren, ik zei dat ze kwalitatief gewoon niet tippen aan Bosch Aerotwins.
Die neppies zitten wel op je mercedes als je hem nieuw koopt..
Heb je ze wel eens geprobeerd?
pi_173921970
Ik ben zelf ook niet zo weg van Valeo (vaak zijn de OEM wissers van Peugeot van Valeo). Bosch wissers wissen naar mijn idee beter en blijven dat ook langer goed doen.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 21 september 2017 @ 23:33:27 #219
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173922020
quote:
14s.gif Op donderdag 21 september 2017 23:17 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Die neppies zitten wel op je mercedes als je hem nieuw koopt..
Heb je ze wel eens geprobeerd?
Die neppies zitten helemaal niet op mijn Mercedes, sowieso koop ik nooit never geen nieuwe auto's.. Op de mijne horen gewone normale wissers origineel, dus flatblades is een modificatie, en die doe ik meestal direct als ik een andere auto koop. Ik had zelfs mijn achterwisser verwisseld voor een aerotwin, maar dat werkt niet goed met de arm. Dus daar zit sinds kort weer een normale (wel Bosch) op.
Ik heb zelfs op mijn 202 Valeo gehad omdat Bosch geen Aerotwin in het assortiment had voor het ding (monowisser), en Valeo wel.. Die is er na 3 maanden irritatie vanaf gegaan, toen heb ik een AT van een Renault die dezelfde maat had verbouwd (was andersom) dus helemaal uitelkaar gepulkt, en in spiegelbeeld weer inelkaar gezet, toen had ik het lek boven..

[ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 22-09-2017 07:31:30 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173943269
Zouden jullie all season banden overwegen voor 30k+ km per jaar? Ik ben toe aan twee nieuwe voorbanden, de achterbanden zullen misschien nog een jaar mee kunnen. Ik heb nog wel een set winterbanden maar die zijn afgelopen winterseizoen niet gebruikt (zijn ook al wat ouder, weet ook niet of ze qua profiel nog wat zijn). Ik kom af en toe wel in Duitsland ook in de winter, dus wettelijk gezien moet ik in de winter wel winterbanden of goedgekeurde all season banden hebben.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zondag 24 september 2017 @ 17:29:17 #221
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173970205
Gezien de global warming zou ik all seasons nemen.. Mocht het ineens onverhoopt winter worden zet je die winterdingen eronder en rijd je ze meteen af.. kun je er daarna nieuwe op zetten en verder kijken wat je met je 'zomer'set gaat doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173978332
Er is voor beide wat te zeggen, dat maakt het lastig. Als de winterbandenplicht er niet was in Duitsland had ik gewoon goede zomerbanden gekocht.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zondag 24 september 2017 @ 22:38:57 #223
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173978706
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 22:27 schreef Sjoegerd het volgende:
Er is voor beide wat te zeggen, dat maakt het lastig. Als de winterbandenplicht er niet was in Duitsland had ik gewoon goede zomerbanden gekocht.
Kan nog steeds toch? Je hebt immers ook die winterdingen nog, die moeten ook een keertje op..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173979260
quote:
14s.gif Op zondag 24 september 2017 22:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Kan nog steeds toch? Je hebt immers ook die winterdingen nog, die moeten ook een keertje op..
Zit wat in ja. Ga de winterbandjes maar eens bij mijn schoonvader ophalen en kijken in wat voor staat ze zijn :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_174002998
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Zouden jullie all season banden overwegen voor 30k+ km per jaar? Ik ben toe aan twee nieuwe voorbanden, de achterbanden zullen misschien nog een jaar mee kunnen. Ik heb nog wel een set winterbanden maar die zijn afgelopen winterseizoen niet gebruikt (zijn ook al wat ouder, weet ook niet of ze qua profiel nog wat zijn). Ik kom af en toe wel in Duitsland ook in de winter, dus wettelijk gezien moet ik in de winter wel winterbanden of goedgekeurde all season banden hebben.
Ja, maar wel van een goed merk zoals Vredestein. Als je van die Chinese bandjes neemt, dan heeft dat niet veel zin.
  donderdag 28 september 2017 @ 17:56:04 #226
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_174056338
Misschien niet een hele eenvoudige vraag, maar vind het niet nodig om er een topic over te openen.

Heb dus in mijn garage een Mustang uit 1995 staan, deze liep en reed wel maar had een flinke tik in de motor. Ander blok opgehaald en koppen laten reviseren, voordat het blok in de auto ging nog getest of deze draaide, en ja dat deed ie.

Nou allemaal leuk en prima dus blok erin gelepeld, aan de bak gemonteerd en even en even geprobeerd rond te draaien en jahoor... muurvast. Ongeacht of de automaat in de P, N of D staat.

Ik weet zeker dat de bak in orde was, heb hem zelf nog de autoambulance opgereden toen ik hem ophaalde.

Waar kan er iets mis gegaan zijn? Sta eerlijk gezegd echt voor een raadsel. Waarom zou het blok nu ineens niet meer rond kunnen draaien?

Had verder ook geen tijd meer om verder te kijken, duik morgen weer de garage in, zie in de tussentijd graag jullie reacties tegemoet.
Ajacied.
  donderdag 28 september 2017 @ 18:22:22 #227
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174056750
En hoeveel tijd zat er tussen het proberen of het blok nog draaide en het monteren?

Kan zoveel zijn.. Blok nat geweest en nu door corrosie vast? Of idem met de bak..
Of vol geregend door buitenstaan.. kromme krukas/nokkenas..

En trouwens: wat zit er vast? Heb je hem met de hand geprobeerd of met een sleutel op de poelie?
  donderdag 28 september 2017 @ 19:32:15 #228
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_174058134
quote:
14s.gif Op donderdag 28 september 2017 18:22 schreef Zolderkamer het volgende:
En hoeveel tijd zat er tussen het proberen of het blok nog draaide en het monteren?

Kan zoveel zijn.. Blok nat geweest en nu door corrosie vast? Of idem met de bak..
Of vol geregend door buitenstaan.. kromme krukas/nokkenas..

En trouwens: wat zit er vast? Heb je hem met de hand geprobeerd of met een sleutel op de poelie?
Bedankt voor je reactie, ik heb het blok een paar dagen geleden nog rondgedraaid, heeft alleen maar binnen gestaan. Heb hem rondgedraaid door middel van een sleutel op de poelie.

Kromme kruk- of nokkenas kan het dan toch nooit zijn als ik hem een paar dagen geleden toen deze nog niet in de auto lag nog wel kon ronddraaien?

Ik heb verder echt geen flauw idee, kan me ook niet voorstellen dat ik iets fout gemonteerd heb, aangezien het blok uiteraard maar op 1 manier op de bak past.
Ajacied.
pi_174058445
Maar je hebt hem dus niet met sleutel op de poelie rondgedraaid nadat de bak gemonteerd was?
  donderdag 28 september 2017 @ 19:45:10 #230
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174058455
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 19:32 schreef Liftdeur het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie, ik heb het blok een paar dagen geleden nog rondgedraaid, heeft alleen maar binnen gestaan. Heb hem rondgedraaid door middel van een sleutel op de poelie.

Kromme kruk- of nokkenas kan het dan toch nooit zijn als ik hem een paar dagen geleden toen deze nog niet in de auto lag nog wel kon ronddraaien?

Ik heb verder echt geen flauw idee, kan me ook niet voorstellen dat ik iets fout gemonteerd heb, aangezien het blok uiteraard maar op 1 manier op de bak past.
Als je er verder niet aan gesleuteld hebt, dan zou ik de bak losdraaien en kijken of ie dan wel draait..
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:58:17 #231
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_174258133
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Zouden jullie all season banden overwegen voor 30k+ km per jaar? Ik ben toe aan twee nieuwe voorbanden, de achterbanden zullen misschien nog een jaar mee kunnen. Ik heb nog wel een set winterbanden maar die zijn afgelopen winterseizoen niet gebruikt (zijn ook al wat ouder, weet ook niet of ze qua profiel nog wat zijn). Ik kom af en toe wel in Duitsland ook in de winter, dus wettelijk gezien moet ik in de winter wel winterbanden of goedgekeurde all season banden hebben.
Ik ben op mijn Citroën C5 in 2014 overgegaan van normale Michelins naar Vredestein Quatrac Lite op de vooras. Beter in regen, stiller, zuiniger en hebben het "sneeuwvlok symbool" welke je in Duitsland nodig hebt.
Deze zijn na 20.000 Km naar de achteras gegaan en voor de nieuwere Quatrac 5 op laten leggen. Achter nu, na 33.000 nog >3 mm profiel.

In de regen vind ik ze echt goed, alleen sinds 2014 nog geen echte winterse omstandigheden meer meegemaakt in NL dus díe eigenschappen ken ik nog steeds niet.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:02:22 #232
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_174258227
Ik heb een vraag over 12V compressortjes/luchtpompjes om de bandenspanning te controleren en aan te passen.

In mijn vorige bedrijfsauto (een Up!) zat zo'n compressortje met bandenlekmiddel om onderweg een lek te dichten. Dat pompje heb ik ook prive gebruikt maar nu, in een Caddy, heb ik een reservewiel en geen pompje meer. Nu wil ik er zelf eentje aanschaffen.
Hebben jullie ervaring met een model/type wat absoluut af, of juist aan te raden is?
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_174258312
Bij de Aldi nu in de actie dacht ik
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:13:37 #234
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_174258537
[quote]0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 17:05 schreef pvdplanet het volgende:
Bij de Aldi nu in de actie dacht ik

Lekker handig ook om op 12V aan te sluiten en mee te nemen op vakantie :R

https://www.aldi.nl/aldi_compressor_48_5_26364_45075.html

Wèl bedankt voor het meedenken! ^O^
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_174549545
Mijn vrouw heeft een Ford Focus 1.6 16v uit 2002. Volgens Winparts.nl moet daar 5w30 olie in. Maar kan daar ook geen 10 of 15w40 in?
pi_174553291
Uit de Ford Focus gebruikershandleiding:

Gebruik Ford/Motorcraft Formula E SAE 5W-30 dieselolie.
Als alternatief mag motorolie met de viscositeit SAE 5W-30 die voldoet aan
de Ford specificatie WSS-M2C913-B worden gebruikt.

Indien geen motorolie verkrijgbaar is die aan bovenstaande specificaties voldoet,
raden wij u aan, afhankelijk van de buitentemperatuur, olie gebruiken met
de viscositeit SAE 5W-30, SAE 5W-40 of SAE 10W-40, die voldoet aan de
ACEA A1/B1 of ACEA A3/B3 specificaties.
Het gebruik van deze oliesoorten kan tot gevolg hebben dat de motor
minder snel aanslaat, minder vermogen levert, meer brandstof verbruikt en een
hogere emissiewaarde heeft.

N.B.: De aanbevolen olie zal wel motorolie zijn en geen dieselolie, maar zo staat het in de handleiding.
pi_175200901
Kort vraagje:

Een distributieketting moet je die nou ook preventief vervangen? Alles slijt ten slotte na verloop van tijd, maar ik lees vaak dat het niet nodig is. Wat is wijsheid?
  maandag 20 november 2017 @ 19:15:47 #238
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175201129
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 19:05 schreef Gutz het volgende:
Kort vraagje:

Een distributieketting moet je die nou ook preventief vervangen? Alles slijt ten slotte na verloop van tijd, maar ik lees vaak dat het niet nodig is. Wat is wijsheid?
Ketting niet. Wat wel eens kan gebeuren is dat de kettingspanner slecht is uitgevoerd en het wel raadzaam is om deze te vervangen. Maar dat is maar bij bepaalde modellen en motoren.
Wat is de KM-stand en wat voor wagen betreft het?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_175201130
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 19:05 schreef Gutz het volgende:
Kort vraagje:

Een distributieketting moet je die nou ook preventief vervangen? Alles slijt ten slotte na verloop van tijd, maar ik lees vaak dat het niet nodig is. Wat is wijsheid?
Ketting is ook aan onderhoud gebonden, net als een riem.
Alleen ben je bij een ketting een stuk minder snel aan de beurt maar vervangen zal na een hoog aantal kilometers toch écht moeten gebeuren.
Een ketting rekt namelijk en als je te lang wacht is hij zo gerekt dat de spanner de speling niet meer op kan heffen en de ketting dus dingen gaat raken die hij niet mág raken.

Mijn advies: Zoek op internet of bel de dealer bij welke kilometerstand een ketting vervangen hoort te worden en als je daarna nog niet tevreden bent zou je de speling kunnen (laten) controleren.
Wel goed dat je er aan denkt!
  maandag 20 november 2017 @ 19:18:04 #240
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175201185
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:15 schreef vannelle het volgende:
Ketting is ook aan onderhoud gebonden, net als een riem.
Alleen ben je bij een ketting een stuk minder snel aan de beurt maar vervangen zal na een hoog aantal kilometers toch écht moeten gebeuren.
Een ketting rekt namelijk en als je te lang wacht is hij zo gerekt dat de spanner de speling niet meer op kan heffen en de ketting dus dingen gaat raken die hij niet mág raken.
Ligt aan de uitvoering en engineering van de kettingen. Ik heb Nissan blokken over de 5/6 ton zien raken met originele kettingen. En die werden niet al te lief onderhouden.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')