Nee zolang je geen (hoe heet zo'n limited ding) of een gti/cabrio hebt past dat.. Is gewoon een administratief dingetje..quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:24 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Hm heb er eentje gevonden maar staat 1.9d bij. Verschillen die dingen echt per motor?
Hmm, goeie tip. Heb alleen wel een GTiquote:Op zaterdag 17 juni 2017 12:48 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee zolang je geen (hoe heet zo'n limited ding) of een gti/cabrio hebt past dat.. Is gewoon een administratief dingetje..
Maar zoals eerder aangegeven even bellen en je weet een stuk meer, en ook om teleurstellingen te voorkomen mbt tot steenslag, krassen etc.. zou ik niet zomaar een gebruikt lakdeel laten opsturen als je hem zo over wilt zetten zonder te spuiten..
En wat niet op internet staat kan vaak ook wat goedkoper..
Moet je heeeeeel goed bekijken volgens mij is ie anders en lijkt ie hetzelfde..quote:Op zaterdag 17 juni 2017 17:44 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Hmm, goeie tip. Heb alleen wel een GTi
Maar echt de grille is volgens mij niet anders hoor.. Lastig lastig, heb iig de lak besteld voor wat kleinere plekjes die blank zijn en ik wel zelf aan durf te pakken. Schijnt dat die grille loskrijgen ook nog wel een klusje is.
Het gaat dus om de grille he, niet de bumperquote:Op zaterdag 17 juni 2017 17:51 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Moet je heeeeeel goed bekijken volgens mij is ie anders en lijkt ie hetzelfde..
Heb een keer zo'n dingetje aan de hand gehad tussen een schade Gran turismo waar een gti bumper (word dan wel dunner) op zou moeten passen.. dat lijkt te passen.. maar doet het niet.. (alle plaatwerk van zon ding is compleet anders terwijl het niet opvalt)
Dus ik zou ter plekke met de kap open gaan vergelijken... let vooral op de hoeken
Of informeer goed bij iemand die het zeker weet..
Dat weet ik..quote:Op zaterdag 17 juni 2017 18:43 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Het gaat dus om de grille he, niet de bumper
Ha al mijn wieldoppen zaten vast met tyrips en desondanks heb ik toch een wieldop verloren, ookal heb ik nog geprobeerd de betreffende wieldop weer goed vast te zetten.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 12:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
maakt idd niet uit, volgende keer vastzetten met een tierappie.
Ik heb geen idee maar als het past, dan past het, daar hoeft het niet eens specifiek een Sanden pomp voor te zijn..quote:Op maandag 19 juni 2017 21:41 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ben aan het shoppen voor een gebruikte aircopomp. Volgens het Peugeot systeem heb ik een Sanden SD6V12 compressor. Op de pomp staat ook nog een viercijferig nummer (bijv. 1438). Weet iemand of de nummers onderling verwisselbaar mits het een Sanden SD6V12 pomp is?
Besloten tijdelijk wat bij te vullen met de 10W40, voor de lange ritten in de zomer doe ik dan nog een volledige wissel met de aanbevolen Total Quartz 9000 5W40 Synthetic. Niet eens zo duur; op internet 5l voor ca 23 euro. Omgerekend vergelijkbaar met de 10W40 1L die ik altijd voor 4 euro bij de Action haalde.quote:Op zondag 18 juni 2017 16:31 schreef mpc007 het volgende:
Is er een manier om achter te komen wat voor olie in de auto zit? Heb bijna een 206 GTi gekocht en verkoper had pas wat bijgevuld maar weet niet meer precies met wat.. Het beste schijnt 5w40 volsyntheet te zijn en ik heb zelf nog 10w40 half staan maar dat durf ik er alleen bij te kieperen als er nu ook al half in zit. Iig tot de volgende volledige wissel.
Dat zou ik dus niet doen... Die blokken van de 206GTi hebben al problemen met klepstoters die kleven bij een koude start en dan pleur jij er vervolgens ook nog olie bij die met die koude start dikker is dan wat erin hoortquote:Op woensdag 21 juni 2017 00:54 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Besloten tijdelijk wat bij te vullen met de 10W40, voor de lange ritten in de zomer doe ik dan nog een volledige wissel met de aanbevolen Total Quartz 9000 5W40 Synthetic. Niet eens zo duur; op internet 5l voor ca 23 euro. Omgerekend vergelijkbaar met de 10W40 1L die ik altijd voor 4 euro bij de Action haalde.
Door te sturen/remmen/gasgeven veranderd de druk of kracht op de homokineet. Daardoor veranderd het geluid.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 18:52 schreef mpc007 het volgende:
Homokineet is toch dat ding tussen je as en je wiel, de verbinding zeg maar? Volgens mij is het wel zo dat het bij de Peug 206 praktisch aan elkaar vastzit dus dat je eigenlijk de hele as moet vervangen. Moest zojuist weer terug rijden en bij bepaalde snelheden is het echt een ongans kabaal, lijkt weer erger dan net. Dus ga het wel zsm laten oplossen. Als ik ergens een goede gereviseerde as (of een goedkope nieuwe) weet te vinden hoop ik dat de garage het er gelijk maandag op kan klussen.
Wel heel apart dat het geluid inderdaad afneemt of toeneemt als je stuurt, maar ook minder wordt als je gas geeft of juist remt. Rijdt heel irritant want gewoon recht met gelijk tempo levert dus het meeste lawaai op.. Wel bizar dat dat ineens zo de kop op kan steken, twee dagen terug was er nog niks aan de hand. Op zich logisch dat zo'n slijtagedeel bij mijn km-stand (275k) vervangen moet worden maar apart dat het zich zo onverwacht aandient.
Dat klinkt logisch idd. Ik zou ook zeggen dat het steeds erger wordt, maar heb het echt niet eerder kunnen merken. Uiteraard gebeurt dit weer net voor het weekend, als alles dicht isquote:Op vrijdag 23 juni 2017 19:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Door te sturen/remmen/gasgeven veranderd de druk of kracht op de homokineet. Daardoor veranderd het geluid.
Normaal zou ik zeggen dat het niet onverwachts komt maar dat het steeds erger wordt.
Klopt dat PSA vaak niet aan losse homokineet doet. Arbeidstijd zou ik zo niet durven zeggen.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 19:13 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Dat klinkt logisch idd. Ik zou ook zeggen dat het steeds erger wordt, maar heb het echt niet eerder kunnen merken. Uiteraard gebeurt dit weer net voor het weekend, als alles dicht is
Ook al kan je er miss mee doorrijden is het geluid wel zo irritant (alsof iets de hele auto kapot bonkt / sloopt) dat ik dat zo min mogelijk wil. Stel dat ik zelf een vervangende as regel (want enkel homokineet schijnt dus niet echt te kunnen bij PSA-auto's) hoeveel tijd heeft de monteur dan nodig die erop te klussen? Kan ik daar even rekening mee houden..
Google vertelt dat het toch wel anderhalf uur werk is, dus dat betekent dat de totale fix geen tientjeswerk meer is maar snel rond een euro of 150 uit zal komen. Morgen ben ik de hele dag aan het werk dus dan geen tijd om een garage even te laten checken of het écht die rechteras is, en ook niet zo veel zin al een onderdeel te bestellen als dat nog niet 100% duidelijk is. Dus waarschijnlijk maandag pas nieuws en in de tussentijd max 100 km/h en geen snel bochtenwerkquote:Op vrijdag 23 juni 2017 20:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Klopt dat PSA vaak niet aan losse homokineet doet. Arbeidstijd zou ik zo niet durven zeggen.
Verstandig!quote:Op vrijdag 23 juni 2017 20:54 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Google vertelt dat het toch wel anderhalf uur werk is, dus dat betekent dat de totale fix geen tientjeswerk meer is maar snel rond een euro of 150 uit zal komen. Morgen ben ik de hele dag aan het werk dus dan geen tijd om een garage even te laten checken of het écht die rechteras is, en ook niet zo veel zin al een onderdeel te bestellen als dat nog niet 100% duidelijk is. Dus waarschijnlijk maandag pas nieuws en in de tussentijd max 100 km/h en geen snel bochtenwerk
Zonder gekheid: Hans Peugeot in Assen, kun je via Google wel vinden.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 21:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
Andere probleem, was dat bij de kentekenplaat verlichting een kapje dat over het lampje zit ontbreekt. Dus dat zoek ik ook nog, voor de rest is auto eigenlijk gewoon in orde.
En ik denk dat je nu iets te snel reageert op deze manier.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 16:50 schreef mpc007 het volgende:
Wel erg apart dat ik jullie pas hoor zodra ik de beslissing genomen heb, de vraag stond al veel langer open. Gevalletje mosterd na de maaltijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |