Bedankt, ik hou het als optie open. Ik zou namelijk nog wat horen, van die man die mij het achteruitrijlicht gemaakt had. Die zou dat ook hebben liggen, maar kon het gisteren niet vinden.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 06:26 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zonder gekheid: Hans Peugeot in Assen, kun je via Google wel vinden.
5 euro voor een gloednieuw en origineel onderdeel.
Ik weet niet of hij aan verzenden doet maar anders wil ik er wel 1 voor je kopen en opsturen, laat maar weten.
Ik reageer helemaal niet te snel, ik concludeer enkel dat het bij sommigen hier lijkt of er enkel een negatief antwoord gegeven kan worden. Dat gaat irriteren. Als je geen antwoord hebt is dat helemaal prima, goed mogelijk natuurlijk, maar ga dan ook geen verwijten maken als ik zelf een conclusie trek. Met betrekking tot het raam; ook daar heb ik zelf wat op weten te vinden door wat met de kabeltjes te rommelen. Of het echt opgelost is weet ik niet, het probleem doet zich alleen niet meer voor.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 06:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
En ik denk dat je nu iets te snel reageert op deze manier.
Niet iedereen leest alles, ook jij niet.
Hoe is het bijvoorbeeld afgelopen met je elektrisch bedienbare raam?
Wellicht lees ik er zelf overheen en heb je wél de uitkomst laten weten maar dat laat dan alweer zien dat niet iedereen altijd alles leest.
Of de mensen die het wel lezen hebben geen goed antwoord en typen daarom ook niks.
En dat is altijd nog beter dan een antwoord dat mogelijk schade aan je motorblok oplevert.
Dus doe ff kalm of bel een garage, die mogelijkheid is er ook altijd nog.
Waarom vraag je dat niet aan hem op het moment dat hij dat zegt?quote:Op maandag 26 juni 2017 10:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
Hoeveel kwaad kan het om zonder hitteschild rond te rijden? Mijn beunhaas stelde vast dat mijn hitteschild blijkbaar ontbrak, dus hij raadde mij aan om een terug te plaatsen zodra het winter werd.
Maar waarom is het juist zo belangrijk in de winter en in de zomer niet?
Jawel hij heeft mij dat vertelt Dat zou niet goed zijn in de winter, dus moest het voor de winter vervangen hebben. Ga dus eens neuzen op de slopen.quote:Op maandag 26 juni 2017 10:22 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Waarom vraag je dat niet aan hem op het moment dat hij dat zegt?
Hitteschilden zijn er niet voor niets..
Mij is verteld dat je de nieuwe banden het beste achter kan doen, omdat je geen controle hebt over deze banden.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:15 schreef mpc007 het volgende:
Ik wil een setje nieuwe achterbanden want links achter zit op de slijtage-indicator en heeft wat uitdrogingsverschijnselen (de rechter is nog goed maar die bewaar ik dan wel als reserve). De vraag is, als ik twee nieuwe heb, kan ik die dan beter voor of achter laten monteren? Op internet lijken de meningen te verschillen, sommigen pleiten de beste banden voor, anderen weer achter. Het is een 206, dus voorwielaangedreven. De maat is op alle vier de banden identiek.
Alvast bedankt!
Bij een voorwielaandrijver altijd de beste banden op de vooras... Dat je geen controle op de achterbanden hebt is onzin.. dat heb je namelijk in de hand met de voorbanden... (grip, stuur en aandrijving) Met de voorbanden doe je alles wat effect heeft op de hele auto..quote:Op maandag 26 juni 2017 18:33 schreef mpc007 het volgende:
Nee, weet dat ze in de garage maar één keer willen installeren, dus dan kan ik er voor kiezen om achter te doen en daarna zelf voor en achter te wisselen OF de goede in één keer voor te zetten en dan zelf de oude voorbanden achter te zetten. Krijg je je oude banden gewoon mee als je dat wilt of moet je die verplicht afstaan?
Overigens zien jullie dus dat ook hier de meningen verschillen, want ErkendFokker zegt dus achter en jullie twee voor
Meten is weten.. Dus ff kijken tot waar de spanning komt..quote:Op maandag 26 juni 2017 18:53 schreef xaban06 het volgende:
De airco van mijn Nissan Note doet het niet. Vandaag de auto naar een airco specialist gebracht.
Ik hoopte op een lek of simpelweg bijvullen van vloeistof, maar helaas. De compressor schijnt niet te starten, maar als je er stroom van buiten af op zet doet de compressor het wel.
Monteur zei vandaag verder geen tijd te hebben om verder uit te zoeken. Over 2 weken kan ik weer langs, maar hij raadde min of meer aan om langs de dealer te gaan.
Iemand tips of suggesties? Zekering heeft de monteur al nagelopen.
Hm, maar wat is dan wijsheid? De nieuwe banden voor laten monteren? Dan zitten de voorbanden echter wel zonder lichtmetaal, dus kan ze niet zo zelf erachter op zetten want heb niet zo'n bandenloopapparaat natuurlijk..quote:Op maandag 26 juni 2017 18:43 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Bij een voorwielaandrijver altijd de beste banden op de vooras... Dat je geen controle op de achterbanden hebt is onzin.. dat heb je namelijk in de hand met de voorbanden... (grip, stuur en aandrijving) Met de voorbanden doe je alles wat effect heeft op de hele auto..
De achterkant komt altijd wel mee.. andersom is praktisch niet te corrigeren..
Dan is het nu drie tegen 1
Gewoon laten doen dan... beding je toch gewoon mee bij de aanschaf?quote:Op maandag 26 juni 2017 21:16 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Hm, maar wat is dan wijsheid? De nieuwe banden voor laten monteren? Dan zitten de voorbanden echter wel zonder lichtmetaal, dus kan ze niet zo zelf erachter op zetten want heb niet zo'n bandenloopapparaat natuurlijk..
Nee, want koop ze niet bij de garage zelf. Bestel ze via internet en de garage is slechts 'montagepartner'. Dus dat tarief is wel redelijk uitonderhandeld.quote:Op maandag 26 juni 2017 21:30 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Gewoon laten doen dan... beding je toch gewoon mee bij de aanschaf?
Dan moet je nog maar eens rekenen incl extra montage.. let wel op dat de goedkoopste banden via internet vaak (niet altijd) ouder zijn..quote:Op maandag 26 juni 2017 21:41 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Nee, want koop ze niet bij de garage zelf. Bestel ze via internet en de garage is slechts 'montagepartner'. Dus dat tarief is wel redelijk uitonderhandeld.
Nouja, tegen extra kosten zal 'ie ook de ouwe banden wel weer om de velgen willen leggen denk ik. Het punt is dat banden (ze zijn nieuw) via internet gewoon goedkoper zijn, en dan heb ik het niet eens over een goedkope maat, een heel debiel merk, of slechte energie/grip labels.quote:Op maandag 26 juni 2017 21:45 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan moet je nog maar eens rekenen incl extra montage.. let wel op dat de goedkoopste banden via internet vaak (niet altijd) ouder zijn..
Nee ik zeg het ook duidelijk toch? Dus je moet de extra kosten erbij tellen.. plus het feit dat hoe ouder een band, hoe goedkoper ie is..quote:Op maandag 26 juni 2017 23:46 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Nouja, tegen extra kosten zal 'ie ook de ouwe banden wel weer om de velgen willen leggen denk ik. Het punt is dat banden (ze zijn nieuw) via internet gewoon goedkoper zijn, en dan heb ik het niet eens over een goedkope maat, een heel debiel merk, of slechte energie/grip labels.
Ik heb maatje 205/45/16, en bij Kwikfit willen ze daar ex montage dus minimaal 63 euro per stuk voor hebben (onbekend merk). Via internet, met een B/C label, 40 per stuk. Montage is ongeveer 15 per band dus is gewoon fors goedkoper.
Ja, duidelijk. Maar de prijs van een band hangt toch ook niet alleen van de leeftijd af lijkt me. Bovendien weet ik bij de bandenboer net zo goed niet hoe oud ze zijn. Het is een beetje pessimistisch om, als je het niet weet, er dan maar vanuit te gaan dat ze wel 5 jaar zullen liggen. Ik weet het niet, dus is het ook geen factor. Lijkt me logischer.quote:Op maandag 26 juni 2017 23:52 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee ik zeg het ook duidelijk toch? Dus je moet de extra kosten erbij tellen.. plus het feit dat hoe ouder een band, hoe goedkoper ie is..
Sommige sites geven de leeftijd aan.. maar sommige ook niet, en dan krijg je zomaar een 6 jaar oude "nieuwe" band die al die tijd op voorraad heeft gelegen.. waarmee je in Duitsland niet eens door de keuring komt...
Zeker wel.. het staat er op.. (vier cijfers.. en bij hele oude drie cijfers)quote:Op dinsdag 27 juni 2017 00:12 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Ja, duidelijk. Maar de prijs van een band hangt toch ook niet alleen van de leeftijd af lijkt me. Bovendien weet ik bij de bandenboer net zo goed niet hoe oud ze zijn. Het is een beetje pessimistisch om, als je het niet weet, er dan maar vanuit te gaan dat ze wel 5 jaar zullen liggen. Ik weet het niet, dus is het ook geen factor. Lijkt me logischer.
Kijk, dat wist ik nog niet, dacht dat dat alleen bij dure merkbanden vermeld werd. Dank voor de info! En die andere info, zoals size code en design spec, moet je daar als consument ook nog wat mee?quote:Op dinsdag 27 juni 2017 00:16 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zeker wel.. het staat er op.. (vier cijfers.. en bij hele oude drie cijfers)
De eerste twee cijfers staan voor de productieweek. De laatste twee cijfers staan voor het productiejaar.
Dus DOT 2505 staat voor week 25 jaar 2005 bijvoorbeeld..
[ afbeelding ]
Nee in principe niet..quote:Op dinsdag 27 juni 2017 00:21 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Kijk, dat wist ik nog niet, dacht dat dat alleen bij dure merkbanden vermeld werd. Dank voor de info! En die andere info, zoals size code en design spec, moet je daar als consument ook nog wat mee?
Peugeot gaat bijna overal blauw in op een paar uitzonderingen na (107, 108 en misschien wat huidige modellen).quote:Op dinsdag 27 juni 2017 03:45 schreef mpc007 het volgende:
Kwam dit verhaal tegen over koelvloeistof, mensen daar bekend mee? Of is het nonsens?
"Dit schreef mijn Peugeot Specialist laatst over koelvloeistof:
er zijn 2 soorten als basis :
Groen of blauw , en roze .
Groen en blauw zijn mengbaar, rose is APART !
Tegenwoordig is er om het "makkelijk" te maken ook GELE koelvloeistof , deze mag zowel met groen / blauw, als ook met rose gemengd worden !
Normaal zit er in elke Peugeot groene of blauwe "standaard" koelvloeistof, maar sommigen, waaronder ik gebruik altijd rose, aangezien dat een "long life" is, van hogere kwaliteit .
Dus of je moet goed kijken wat er in zit , of je haalt gele koelvloeistof dan zit je altijd goed."
Even ter informatie, dat spul van de Action heb je in twee varianten, groen (wat dan wel G11 zal zijn) en roze (G12+). Dat laatste is longlife en schijnt in de buurt te komen van het officiële voorgeschreven spul, maar volgens bovenstaand verhaal mag ik dat dus niet in een Peug mikken waar het originele goedje nog in zit. Ik lees echter vooral spookverhalen maar geen echte bewijzen. Iemand met ervaringen?
Gewoon naar de Peug dealer gaan is niet zo makkelijk want de originele specificatie in de manual is nu met de moderne motoren heel anders dan in de tijd van de TU/XU blokken (en mijn afgeleide EW blok).
Ik heb een multimeter, maar geen idee waar ik allemaal moet metenquote:Op maandag 26 juni 2017 18:59 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Meten is weten.. Dus ff kijken tot waar de spanning komt..
Degene waar je het meeste kwijt bent, geld moet rollen!quote:Op dinsdag 27 juni 2017 07:38 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik heb een multimeter, maar geen idee waar ik allemaal moet meten
Wat is wijsheid, terug naar de airco specialist voor een uitgebreider onderzoek of naar de dealer?
Hm ja, ergens vind ik het bizar dat het niet anders zou kunnen.. Maar ja, feit dat je omhoog zit te werken en ook nog eens weinig armslag hebt door alle aircoleidingen maakt het bijzonder moeilijk. Dat driepootje kan maar één kant op draaien, want als je de andere kant op draait draait je 'm 'open' zeg maar ipv strakker.. Als je die link ziet begrijp je me waarschijnlijk wel..!quote:Op maandag 10 juli 2017 15:40 schreef bokkepoot het volgende:
Eerste gedachte is idd schroevendraaier erin rammen en draaien.
Al zou ik eerst even controleren of je de goede richting opdraait.
Waterpomptang!quote:Op maandag 10 juli 2017 15:55 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Hm ja, ergens vind ik het bizar dat het niet anders zou kunnen.. Maar ja, feit dat je omhoog zit te werken en ook nog eens weinig armslag hebt door alle aircoleidingen maakt het bijzonder moeilijk. Dat driepootje kan maar één kant op draaien, want als je de andere kant op draait draait je 'm 'open' zeg maar ipv strakker.. Als je die link ziet begrijp je me waarschijnlijk wel..!
Als ik nog iets over het hoofd zie of iemand een ander trucje weet hoor ik het graag
Kan niet, omdat het filter tussen allerlei delen van het blok en leidingen zit, waardoor je alleen recht naar beneden ruimte hebt. Inmiddels schroevendraaier doorheen geragd, en als je er dan met je voet heel veel kracht tegenaan zit draait 'ie iets, met een geluid alsof er een kilo zand tussenzit. Bij de vorige wissel is in ieder geval geen laagje olie op de schroefdraad gedaan, zoals aanbevolen. Inmiddels ook al een tweede gat geslagen, want zat verder nog steeds te weinig beweging in. Nu zo op naar het derde gat, dat arme filter hangt inmiddels totaal aan flardenquote:
Kun je ook niet zo'n filterdop er op zetten met een lange ratel ofzo? Niet degene met de 3 armen die je al had gebruikt.quote:Op maandag 10 juli 2017 18:37 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Kan niet, omdat het filter tussen allerlei delen van het blok en leidingen zit, waardoor je alleen recht naar beneden ruimte hebt. Inmiddels schroevendraaier doorheen geragd, en als je er dan met je voet heel veel kracht tegenaan zit draait 'ie iets, met een geluid alsof er een kilo zand tussenzit. Bij de vorige wissel is in ieder geval geen laagje olie op de schroefdraad gedaan, zoals aanbevolen. Inmiddels ook al een tweede gat geslagen, want zat verder nog steeds te weinig beweging in. Nu zo op naar het derde gat, dat arme filter hangt inmiddels totaal aan flarden
Gooi ff wat kattebakkorrels (die absorberen de olie en kunnen mee met de oude olie naar de gemeente) op die olie die op straat gelekt is, ff een halve dag laten liggen en opvegen.. Kost niets en als je zelf sleutelt hoort een zak van dat spul bij je gereedschap.. Hou je de buurt ook tevreden en is het na de vijfde oliewissel niet zo'n bende op straat..quote:Op maandag 10 juli 2017 20:50 schreef mpc007 het volgende:
Is gelukt! Op een gegeven moment tijdens het derde gat kreeg ik 'm verder met de hand losgedraaid. Heeft me toch een paar uur gekost, voor zo'n simpel rotklusje. Inderdaad nu het nieuwe filter netjes ingevet met de verse olie (zowel de rubberen pakking als de schroefdraad). Zag t alweer gebeuren dat ik naar de garage gesleept moest worden, maar gelukkig niet
Mooi oud filter / gatenkaas
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kan van alles zijn, gokwerk, zeker als je er niet bijvertelt om wat voor auto, motorisering en bouwjaar het gaat.quote:Op woensdag 19 juli 2017 16:09 schreef de_boswachter het volgende:
Vraag wellicht dat jullie me kunnen helpen;
M'n auto rijdt de laatste tijd schokkend op het moment dat ik meestal tussen de 1500 en 2500 toeren zit. Dus dan geef je gas, vervolgens schokt ie paar keer en gaat ie door. Ook lijkt het vermogen soms minder te zijn. Gistermorgen kreeg ik wagen niet gestart, maar na drie keer proberen deed hij het toch.
Zou het de nokassensors kunnen zijn? Eventueel bougies vervangen? EGR klep?
Iemand dit zelf eerder aan de hand gehad?
Leon, benzine, 2009.quote:Op woensdag 19 juli 2017 16:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
kan van alles zijn, gokwerk, zeker als je er niet bijvertelt om wat voor auto, motorisering en bouwjaar het gaat.
Gaat de storingslamp branden?quote:
Tijd terug is de storingslamp inderdaad gaan branden. Ook toen had ik er al langere tijd last van. Vervolgens uitgelezen en reset gedaan. Bobines gewisseld om te kijken of het daar in zat, maar bleek niet het geval. Bleef er last van houden maar lampje ging niet meer branden. Uitlezen gaf ook geen storingen aan. Wat vreemd is want eergisteren kreeg ik wagen pas na drie keer aan de praat. Vooral bij koude motor doet hij dit. Als ik langer op de snelweg rij heb ik er minder last van.quote:Op woensdag 19 juli 2017 17:36 schreef oldford het volgende:
[..]
Gaat de storingslamp branden?
Zo nee, dan is de kan op een defecte nokkenas sensor (of welke sensor dan ook) heel klein.
Zo ja, laat dan de foutcodes uitlezen.
Ik zou voorlopig even dat toerengebied van 1500 - 2500 rpm vermijden.
Anders loop je het risico op dure gevolgschades, zoals een verbrande klep of een defecte katalysator.
Als je twijvelt aan de bougies, dan is de vraag: hoe lang (in kilometers) zitten die er dan al in?
Oei, goede vraag. Weet het even zo snel niet meer Ik heb auto nu toch maar even weggebracht. Monteur gaf aan dat het wellicht nokassensors waren en de bougies. Ik twijfel hier over.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:24 schreef oldford het volgende:
Gewoon langer in een lagere versnelling blijven rijden, dan kun je de motor prima boven de 2500 rpm houden. En niet te vergeten bij afremmen op tijd (bij 2500 rpm) terug schakelen.
Wat waren de exacte foutcodes die uitgelezen zijn? Exacte omschrijving en/of het nummer?
Een (wegwerp)overall...quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:03 schreef Hupje het volgende:
Hoort misschien niet helemaal hier, maar autokenners weten dit misschien: na het gebruiken van dat schuim voor een lekke autoband, heb ik vlekken in kleding. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar krijg ze er niet uit. Iemand nog een goed idee naast huis tuin en keuken middeltjes of kan ik de (goede) kleren beter weggooien?
gooi maar weg, of gebruik een goede scherpe vlekkenschaar.. Die zooi gaat er niet meer uit.quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:03 schreef Hupje het volgende:
Hoort misschien niet helemaal hier, maar autokenners weten dit misschien: na het gebruiken van dat schuim voor een lekke autoband, heb ik vlekken in kleding. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar krijg ze er niet uit. Iemand nog een goed idee naast huis tuin en keuken middeltjes of kan ik de (goede) kleren beter weggooien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |