Grille..quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:23 schreef mpc007 het volgende:
Weten jullie hoe bij een Peugeot 206 dat stukje bumperplaatwerk heet dat direct onder de motorkap maar boven de grotere 'stootbumper' zit?
En stel dat ik dat goedkoop wil laten spuiten, wat kost zoiets dan?
Ja maar zit natuurlijk enorm in zicht, dus als ik het dan verpest rijd ik voor lul. Dus vandaar dat ik ook even wil weten wat een spuitbeun voor zo\n klusje rekent. Het spuiten kan ik wel, maar mijn ervaring is dat die aersol bussen metallic nogal mat laten ogen (tenminste, bij mijn oude auto wel)quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:25 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Grille..
5 euro voor een spuitbus, 5 euro voor primer.. en een paar euro voor wat schuurpapier/ontvetter/poetsdoeken.. Moet je gewoon lekker zelf doen..
Na het spuiten even natschuren met een hele fijne korrel en evt blanke lak erover.. maar een los deel als een grille spuiten is vrij makkelijk..Het is immers maar een streepje..quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:30 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Ja maar zit natuurlijk enorm in zicht, dus als ik het dan verpest rijd ik voor lul. Dus vandaar dat ik ook even wil weten wat een spuitbeun voor zo\n klusje rekent. Het spuiten kan ik wel, maar mijn ervaring is dat die aersol bussen metallic nogal mat laten ogen (tenminste, bij mijn oude auto wel)
Al even gekeken maar in NL is dit deel in deze kleur op dit moment niet te vinden. Denk vrij zeldzame tint ofzo (EKQ). Maar je zou dus deze volgorde aanhouden:quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:36 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Na het spuiten even natschuren met een hele fijne korrel en evt blanke lak erover.. maar een los deel als een grille spuiten is vrij makkelijk..Het is immers maar een streepje..
Let wel op dat het in geen geval matched met de kleur van de auto.. ook niet als je het laat spuiten..
Dan kun je beter ff naar een sloop rijden, ben je veel goedkoper uit en je zit niet met het kleurverschil
Nee joh daar is niets zeldzaams aan.. Ik weet niet in welke omgeving je woont, maar gewoon even ouderwets rondbellen moet je zo eentje opleveren..quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:58 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Al even gekeken maar in NL is dit deel in deze kleur op dit moment niet te vinden. Denk vrij zeldzame tint ofzo (EKQ). Maar je zou dus deze volgorde aanhouden:
1) zelf spuiten
2) sloopdeel halen
3) laten spuiten
Geldt dat ook voor de motorkap of zou je dan wel laten doen?
Franse auto in Groningen heeft er ook wel eentje.. maar als je in Limburg woont is dat een beetje omslachtig..quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Bel Bart Ebben in Malden eens. Die hebbeb mogelijk wel liggen wat je zoekt. Voor hun helemaal makkelijk als je het onderdeelnummer weet.
Verzenden is altijd een optie!quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:59 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Franse auto in Groningen heeft er ook wel eentje.. maar als je in Limburg woont is dat een beetje omslachtig..
Dure geschiedenis voor zo'n dingetje, en bij gebruikte delen kijk ik altijd liever eerst hoe netjes ie is of zoek de mooiste uit..quote:
Hm heb er eentje gevonden maar staat 1.9d bij. Verschillen die dingen echt per motor?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:14 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee joh daar is niets zeldzaams aan.. Ik weet niet in welke omgeving je woont, maar gewoon even ouderwets rondbellen moet je zo eentje opleveren..
Ik ga als eerste naar de sloop, als je daar een beetje bekend mee bent betaal je een tientje.. daar kan ik niet voor werken.. Maargoed als je wat minder bekend bent betaal je wel wat meer, al loont het vaak wel..
Laten spuiten doe ik vrijwel nooit (als ik er al aan begin doe ik het zelf, in de spuitcabine op de sloop) zeker geen delen van een auto, en bij een 206 laat de blanke lak al vrij snel los, dus is het een gebed zonder einde.. En daarbij zijn het dusdanig oude brikkies dat ik het de moeite niet vind om het ding te spuiten..
Maar als je echt wil, dan zou ik hem dus helemaal spuiten omdat de lak niet meer de nieuwste is, en je altijd kleurverschil houd..
De vriendin van mn pa heeft trouwens ook die kleur 206, maar daar is de blanke lak over de hele auto, (met name het dak) verdwenen, als ik daar iets aan doe dan rol of wrap ik hem in een matte saharakleur.. alleen dat bakkie boeit niemand, dus blijft ie mooi zoals ie nu is
nee boeit niksquote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
Kan het veel kwaad om langdurig zonder wieldop rond te rijden? Ik ben eentje namelijk helaas verloren, en heb eigenlijk geen zin om een nieuwe ( of passende originele te kopen, gebruikt ).
maakt idd niet uit, volgende keer vastzetten met een tierappie.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
Kan het veel kwaad om langdurig zonder wieldop rond te rijden? Ik ben eentje namelijk helaas verloren, en heb eigenlijk geen zin om een nieuwe ( of passende originele te kopen, gebruikt ).
Nee zolang je geen (hoe heet zo'n limited ding) of een gti/cabrio hebt past dat.. Is gewoon een administratief dingetje..quote:Op zaterdag 17 juni 2017 11:24 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Hm heb er eentje gevonden maar staat 1.9d bij. Verschillen die dingen echt per motor?
Hmm, goeie tip. Heb alleen wel een GTiquote:Op zaterdag 17 juni 2017 12:48 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee zolang je geen (hoe heet zo'n limited ding) of een gti/cabrio hebt past dat.. Is gewoon een administratief dingetje..
Maar zoals eerder aangegeven even bellen en je weet een stuk meer, en ook om teleurstellingen te voorkomen mbt tot steenslag, krassen etc.. zou ik niet zomaar een gebruikt lakdeel laten opsturen als je hem zo over wilt zetten zonder te spuiten..
En wat niet op internet staat kan vaak ook wat goedkoper..
Moet je heeeeeel goed bekijken volgens mij is ie anders en lijkt ie hetzelfde..quote:Op zaterdag 17 juni 2017 17:44 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Hmm, goeie tip. Heb alleen wel een GTi
Maar echt de grille is volgens mij niet anders hoor.. Lastig lastig, heb iig de lak besteld voor wat kleinere plekjes die blank zijn en ik wel zelf aan durf te pakken. Schijnt dat die grille loskrijgen ook nog wel een klusje is.
Het gaat dus om de grille he, niet de bumperquote:Op zaterdag 17 juni 2017 17:51 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Moet je heeeeeel goed bekijken volgens mij is ie anders en lijkt ie hetzelfde..
Heb een keer zo'n dingetje aan de hand gehad tussen een schade Gran turismo waar een gti bumper (word dan wel dunner) op zou moeten passen.. dat lijkt te passen.. maar doet het niet.. (alle plaatwerk van zon ding is compleet anders terwijl het niet opvalt)
Dus ik zou ter plekke met de kap open gaan vergelijken... let vooral op de hoeken
Of informeer goed bij iemand die het zeker weet..
Dat weet ik..quote:Op zaterdag 17 juni 2017 18:43 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Het gaat dus om de grille he, niet de bumper
Ha al mijn wieldoppen zaten vast met tyrips en desondanks heb ik toch een wieldop verloren, ookal heb ik nog geprobeerd de betreffende wieldop weer goed vast te zetten.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 12:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
maakt idd niet uit, volgende keer vastzetten met een tierappie.
Ik heb geen idee maar als het past, dan past het, daar hoeft het niet eens specifiek een Sanden pomp voor te zijn..quote:Op maandag 19 juni 2017 21:41 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ben aan het shoppen voor een gebruikte aircopomp. Volgens het Peugeot systeem heb ik een Sanden SD6V12 compressor. Op de pomp staat ook nog een viercijferig nummer (bijv. 1438). Weet iemand of de nummers onderling verwisselbaar mits het een Sanden SD6V12 pomp is?
Besloten tijdelijk wat bij te vullen met de 10W40, voor de lange ritten in de zomer doe ik dan nog een volledige wissel met de aanbevolen Total Quartz 9000 5W40 Synthetic. Niet eens zo duur; op internet 5l voor ca 23 euro. Omgerekend vergelijkbaar met de 10W40 1L die ik altijd voor 4 euro bij de Action haalde.quote:Op zondag 18 juni 2017 16:31 schreef mpc007 het volgende:
Is er een manier om achter te komen wat voor olie in de auto zit? Heb bijna een 206 GTi gekocht en verkoper had pas wat bijgevuld maar weet niet meer precies met wat.. Het beste schijnt 5w40 volsyntheet te zijn en ik heb zelf nog 10w40 half staan maar dat durf ik er alleen bij te kieperen als er nu ook al half in zit. Iig tot de volgende volledige wissel.
Dat zou ik dus niet doen... Die blokken van de 206GTi hebben al problemen met klepstoters die kleven bij een koude start en dan pleur jij er vervolgens ook nog olie bij die met die koude start dikker is dan wat erin hoortquote:Op woensdag 21 juni 2017 00:54 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Besloten tijdelijk wat bij te vullen met de 10W40, voor de lange ritten in de zomer doe ik dan nog een volledige wissel met de aanbevolen Total Quartz 9000 5W40 Synthetic. Niet eens zo duur; op internet 5l voor ca 23 euro. Omgerekend vergelijkbaar met de 10W40 1L die ik altijd voor 4 euro bij de Action haalde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |