Geloof me, Google, Bing, Youtube geprobeerd... Niks tegengekomen. Of ik zoek met de verkeerde keywords.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 23:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Anders slinger je Bing aan. Kom je vast tegen waarom enzo.
Als het een van deze is wel, anders mogelijk niet.quote:Op dinsdag 19 september 2017 20:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als ik nieuwe ruitenwissers wil (die beter zijn dan de cheap ass Action wissers die ik vorige week kocht ), kan ik dan gewoon Bosch flatblades kopen bij een site als winparts.nl? Deze zouden moeten passen;
https://www.winparts.nl/r(...)-ar530u/p361907.html
Betreft een Mitsubishi Carisma.
Ah ja, ik zie dat ik m'n vraag wat verkeerd stel. Dat ze passen geloof ik wel, maar is die webshop betrouwbaar. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?quote:Op woensdag 20 september 2017 08:29 schreef nanuk het volgende:
[..]
Als het een van deze is wel, anders mogelijk niet.
CARISMA (DA_) | 1995.07-2006.06 1.6 (DA1A) 4G92 (SOHC 16V)
CARISMA (DA_) | 1995.07-2006.06 1.8 (DA2A) 4G93 (SOHC 16V)
CARISMA (DA_) | 1995.07-2006.06 1.8 16V GDI (DA2A) 4G93 (GDI)
CARISMA (DA_) | 1995.07-2006.06 1.8 GDI (DA2A) 4G93 (GDI)
CARISMA (DA_) | 1995.07-2006.06 1.8 MSX - 16V (DA2A) 4G93 (DOHC 16V)
CARISMA (DA_) | 1995.07-2006.06 1.9 DI-D F9Q2
CARISMA (DA_) | 1995.07-2006.06 1.9 DI-D (DA5A) F9Q1
CARISMA (DA_) | 1995.07-2006.06 1.9 TD (DA4A) F8QT
Wist je dat het in de grote boze ekte ekte wereld wemelt van de automaterialenzaken die die dingen gewoon hebben liggen?quote:Op dinsdag 19 september 2017 20:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als ik nieuwe ruitenwissers wil (die beter zijn dan de cheap ass Action wissers die ik vorige week kocht ), kan ik dan gewoon Bosch flatblades kopen bij een site als winparts.nl? Deze zouden moeten passen;
https://www.winparts.nl/r(...)-ar530u/p361907.html
Betreft een Mitsubishi Carisma.
Stiekem is er gewoon teveel keus. Halfords had al meerdere merken en soorten. En die zijn allemaal duurder dan die van Bosch bij bovengenoemde webshop.quote:Op woensdag 20 september 2017 22:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wist je dat het in de grote boze ekte ekte wereld wemelt van de automaterialenzaken die die dingen gewoon hebben liggen?
Er is geen keus; er is er maar één de ekte en dat is Bosch. De rest is goedkope of dure namaak.quote:Op woensdag 20 september 2017 22:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Stiekem is er gewoon teveel keus. Halfords had al meerdere merken en soorten. En die zijn allemaal duurder dan die van Bosch bij bovengenoemde webshop.
Voor elektronica is er Tweakers (Pricewatch), voor auto-onderdelen ken ik geen vergelijkbare site Vandaar de vragen hier.
Nou, ik was voor een wiellager via internet toch ¤20 minder kwijt dan voor inkoop via de automaterialen toko.quote:Op woensdag 20 september 2017 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er is geen keus; er is er maar één de ekte en dat is Bosch. De rest is goedkope of dure namaak.
Automaterialenzaak binnenlopen: 'ik wil Bosch wissers voor mijn voiture, merk, bouwjaar dit dat' afrekenen, zaak uitlopen. Case closed.
Als je dat drie keer bij dezelfde tent doet krijg je voortaan ook gewoon 30% korting, net als alle andere vaste klanten. Kan geen internetwebshop tegenop.
Mwa, autoonderdelen24 is toch aanzienlijk goedkoper. Ook voor een garagehouder met flinke korting .quote:Op woensdag 20 september 2017 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er is geen keus; er is er maar één de ekte en dat is Bosch. De rest is goedkope of dure namaak.
Automaterialenzaak binnenlopen: 'ik wil Bosch wissers voor mijn voiture, merk, bouwjaar dit dat' afrekenen, zaak uitlopen. Case closed.
Als je dat drie keer bij dezelfde tent doet krijg je voortaan ook gewoon 30% korting, net als alle andere vaste klanten. Kan geen internetwebshop tegenop.
Onzin...quote:Op woensdag 20 september 2017 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er is geen keus; er is er maar één de ekte en dat is Bosch. De rest is goedkope of dure namaak.
Automaterialenzaak binnenlopen: 'ik wil Bosch wissers voor mijn voiture, merk, bouwjaar dit dat' afrekenen, zaak uitlopen. Case closed.
Als je dat drie keer bij dezelfde tent doet krijg je voortaan ook gewoon 30% korting, net als alle andere vaste klanten. Kan geen internetwebshop tegenop.
Er is geen fatsoenlijke- of kwalitatief gelijke imitatie voor Bosch flatblades.. ik heb het over ruitenwissers want daar vroeg hij om, niet over knippers en koplampen en zulke shizzlequote:Op donderdag 21 september 2017 10:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Onzin...
Vrijwel alle eerste montage komt van Valeo (volgens mij maken die ook Bosch) en gaat gewoon op specificaties van de klant.. (de eerste montage op Mercedes gaat langer mee dan die van een goedkoper automerk, maar ze komen praktisch allemaal bij Valeo vandaan..)
Verder kunnen imitatiedelen beter zijn dan originele.. en andersom.. vraag dus altijd gewoon ff naar de beste ervaringen.. lui die er in doen weten vaak heel goed wat je wel en niet moet hebben..
Valeo Silencio X-trmquote:Op donderdag 21 september 2017 21:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er is geen fatsoenlijke- of kwalitatief gelijke imitatie voor Bosch flatblades.. ik heb het over ruitenwissers want daar vroeg hij om, niet over knippers en koplampen en zulke shizzle
Ik zei niet dat er geen neppies waren, ik zei dat ze kwalitatief gewoon niet tippen aan Bosch Aerotwins.quote:
Die neppies zitten wel op je mercedes als je hem nieuw koopt..quote:Op donderdag 21 september 2017 22:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zei niet dat er geen neppies waren, ik zei dat ze kwalitatief gewoon niet tippen aan Bosch Aerotwins.
Die neppies zitten helemaal niet op mijn Mercedes, sowieso koop ik nooit never geen nieuwe auto's.. Op de mijne horen gewone normale wissers origineel, dus flatblades is een modificatie, en die doe ik meestal direct als ik een andere auto koop. Ik had zelfs mijn achterwisser verwisseld voor een aerotwin, maar dat werkt niet goed met de arm. Dus daar zit sinds kort weer een normale (wel Bosch) op.quote:Op donderdag 21 september 2017 23:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Die neppies zitten wel op je mercedes als je hem nieuw koopt..
Heb je ze wel eens geprobeerd?
Kan nog steeds toch? Je hebt immers ook die winterdingen nog, die moeten ook een keertje op..quote:Op zondag 24 september 2017 22:27 schreef Sjoegerd het volgende:
Er is voor beide wat te zeggen, dat maakt het lastig. Als de winterbandenplicht er niet was in Duitsland had ik gewoon goede zomerbanden gekocht.
Zit wat in ja. Ga de winterbandjes maar eens bij mijn schoonvader ophalen en kijken in wat voor staat ze zijnquote:Op zondag 24 september 2017 22:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kan nog steeds toch? Je hebt immers ook die winterdingen nog, die moeten ook een keertje op..
Ja, maar wel van een goed merk zoals Vredestein. Als je van die Chinese bandjes neemt, dan heeft dat niet veel zin.quote:Op zaterdag 23 september 2017 11:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Zouden jullie all season banden overwegen voor 30k+ km per jaar? Ik ben toe aan twee nieuwe voorbanden, de achterbanden zullen misschien nog een jaar mee kunnen. Ik heb nog wel een set winterbanden maar die zijn afgelopen winterseizoen niet gebruikt (zijn ook al wat ouder, weet ook niet of ze qua profiel nog wat zijn). Ik kom af en toe wel in Duitsland ook in de winter, dus wettelijk gezien moet ik in de winter wel winterbanden of goedgekeurde all season banden hebben.
Bedankt voor je reactie, ik heb het blok een paar dagen geleden nog rondgedraaid, heeft alleen maar binnen gestaan. Heb hem rondgedraaid door middel van een sleutel op de poelie.quote:Op donderdag 28 september 2017 18:22 schreef Zolderkamer het volgende:
En hoeveel tijd zat er tussen het proberen of het blok nog draaide en het monteren?
Kan zoveel zijn.. Blok nat geweest en nu door corrosie vast? Of idem met de bak..
Of vol geregend door buitenstaan.. kromme krukas/nokkenas..
En trouwens: wat zit er vast? Heb je hem met de hand geprobeerd of met een sleutel op de poelie?
Als je er verder niet aan gesleuteld hebt, dan zou ik de bak losdraaien en kijken of ie dan wel draait..quote:Op donderdag 28 september 2017 19:32 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, ik heb het blok een paar dagen geleden nog rondgedraaid, heeft alleen maar binnen gestaan. Heb hem rondgedraaid door middel van een sleutel op de poelie.
Kromme kruk- of nokkenas kan het dan toch nooit zijn als ik hem een paar dagen geleden toen deze nog niet in de auto lag nog wel kon ronddraaien?
Ik heb verder echt geen flauw idee, kan me ook niet voorstellen dat ik iets fout gemonteerd heb, aangezien het blok uiteraard maar op 1 manier op de bak past.
Ik ben op mijn Citroën C5 in 2014 overgegaan van normale Michelins naar Vredestein Quatrac Lite op de vooras. Beter in regen, stiller, zuiniger en hebben het "sneeuwvlok symbool" welke je in Duitsland nodig hebt.quote:Op zaterdag 23 september 2017 11:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Zouden jullie all season banden overwegen voor 30k+ km per jaar? Ik ben toe aan twee nieuwe voorbanden, de achterbanden zullen misschien nog een jaar mee kunnen. Ik heb nog wel een set winterbanden maar die zijn afgelopen winterseizoen niet gebruikt (zijn ook al wat ouder, weet ook niet of ze qua profiel nog wat zijn). Ik kom af en toe wel in Duitsland ook in de winter, dus wettelijk gezien moet ik in de winter wel winterbanden of goedgekeurde all season banden hebben.
Ketting niet. Wat wel eens kan gebeuren is dat de kettingspanner slecht is uitgevoerd en het wel raadzaam is om deze te vervangen. Maar dat is maar bij bepaalde modellen en motoren.quote:Op maandag 20 november 2017 19:05 schreef Gutz het volgende:
Kort vraagje:
Een distributieketting moet je die nou ook preventief vervangen? Alles slijt ten slotte na verloop van tijd, maar ik lees vaak dat het niet nodig is. Wat is wijsheid?
Ketting is ook aan onderhoud gebonden, net als een riem.quote:Op maandag 20 november 2017 19:05 schreef Gutz het volgende:
Kort vraagje:
Een distributieketting moet je die nou ook preventief vervangen? Alles slijt ten slotte na verloop van tijd, maar ik lees vaak dat het niet nodig is. Wat is wijsheid?
Ligt aan de uitvoering en engineering van de kettingen. Ik heb Nissan blokken over de 5/6 ton zien raken met originele kettingen. En die werden niet al te lief onderhouden.quote:Op maandag 20 november 2017 19:15 schreef vannelle het volgende:
Ketting is ook aan onderhoud gebonden, net als een riem.
Alleen ben je bij een ketting een stuk minder snel aan de beurt maar vervangen zal na een hoog aantal kilometers toch écht moeten gebeuren.
Een ketting rekt namelijk en als je te lang wacht is hij zo gerekt dat de spanner de speling niet meer op kan heffen en de ketting dus dingen gaat raken die hij niet mág raken.
Ford Fiesta MK6.5 uit 2006. 1.3l benzine met 190k op teller.quote:Op maandag 20 november 2017 19:15 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ketting niet. Wat wel eens kan gebeuren is dat de kettingspanner slecht is uitgevoerd en het wel raadzaam is om deze te vervangen. Maar dat is maar bij bepaalde modellen en motoren.
Wat is de KM-stand en wat voor wagen betreft het?
Het kan lang goed gaan.quote:Op maandag 20 november 2017 19:18 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ligt aan de uitvoering en engineering van de kettingen. Ik heb Nissan blokken over de 5/6 ton zien raken met originele kettingen. En die werden niet al te lief onderhouden.
Zeker te weten een 1.3 en geen 1.25?quote:Op maandag 20 november 2017 19:19 schreef Gutz het volgende:
[..]
Ford Fiesta MK6.5 uit 2006. 1.3l benzine met 190k op teller.
Uiteindelijk was na 5 ton van de die blokken de nokkenas gebroken, en toen hebben we wel even de kop gelicht. Ketting was nog in perfecte staatquote:Op maandag 20 november 2017 19:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het kan lang goed gaan.
Ik heb meegemaakt dat er slijtsporen door de ketting duidelijk zichtbaar waren in de afdekkap.
Jep, 100% de 1.3quote:Op maandag 20 november 2017 19:24 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Zeker te weten een 1.3 en geen 1.25?
Als je een 1.3 hebt, das een oude fossiel. De ketting die daarin zit is een prima exemplaar.
Als je gewoon normaal de auto laat onderhouden (olie verversen e.d.) zal de auto onder je wegrotten voordat de motor het opgeeft.
Kleppen stellen moet daarbij wel afentoe gebeuren.
maakt niet zo heel veel uit.. Over 15k moet er sosiewosie weer een nieuwe inquote:Op zondag 26 november 2017 10:12 schreef Miniem het volgende:
Hoi, ik zoek een luchtfilter voor mijn Mazda 121 uit 1992.
Nu zijn er verschillende merken. Maakt dat nog veel uit qua kwaliteit? AMC/Mann/Bosch/Knecht/Purflux. Prijs verschilt niet veel.
Thnx!quote:Op zondag 26 november 2017 12:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
maakt niet zo heel veel uit.. Over 15k moet er sosiewosie weer een nieuwe in
Heb zelf goede ervaring metquote:Op zondag 26 november 2017 16:31 schreef Miniem het volgende:
[..]
Thnx!
Nog een vraagje. Ik las hier laatst in PTA een topic van iemand die nieuwe autobanden zocht met de vraag waar hij ze het goedkoopste kon bestellen en laten monteren. Waren meerdere suggesties in dat topic maar kan het zo niet terugvinden.
Thnx, ik heb het nog gevonden.quote:Op zondag 26 november 2017 17:00 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Heb zelf goede ervaring met
https://www.autobanden-365.nl/
https://www.banden-popgom.nl/
Maar meestal bel ik voor ik bestel altijd even met mijn bandenboer, soms kan hij een leuke aanbieding doen i.c.m. uitlijnen
Een luchtfilter gaat minimaal 30000 km mee, bij sommige modellen zelfs 60000 of 90000 kmquote:Op zondag 26 november 2017 12:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
maakt niet zo heel veel uit.. Over 15k moet er sosiewosie weer een nieuwe in
En hoe is dat een onderhoudsvraag?quote:Op maandag 4 december 2017 14:52 schreef mrPanerai het volgende:
Ik zou van iemand een Volvo cabrio 2.0D met 150K op de teller willen overnemen.
Is dit nog een beetje acceptable stand? Geen idee hoe deze motors bekend staan.
Waar is het volvo topic?quote:Op maandag 4 december 2017 19:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En hoe is dat een onderhoudsvraag?
Open een topic of zoek het Volvo topic ofzo, dat gaat vast beter werken.
Meestal draai je de peilstokbuis er zo af incl peilstok.. Weet alleen even niet uit mn hoofd of dat ook onder xsara's kap is..quote:Op dinsdag 5 december 2017 12:27 schreef Wim95 het volgende:
Hallo autovrienden,
Ik heb een citroën xsara uit 2001. Motorinhoud : 1.4
Hij gaat morgen voor de apk, alleen ik wou even mijn oliepeil controleren, en kwam erachter dat de indicator aan het einde van de stok afgebroken is. Nu maak ik me daar geen zorgen om, want dat houd het zeefje wel tegen. Maar ik krijg de peilstok niet meer door de buis heen. Een centimeter of 6-7 voor het einde blijft hij steken. Nu denk ik dat de indicator nog vast zit. Zijn er mensen die dit probleem ook wel eens hebben gehad en kan ik dit zelf makkelijk oplossen of maar even de garage ernaar laten kijken.
wil je een lmgtfy linkje of kun je zelfstandig typen?quote:
Euw, das niet zo mooi.. zit de peilbuis niet per ongeluk met 2 boutjes op het blok geschroefd? Dan kun je hem er vanaf sleutelen en doorprikken.quote:Op dinsdag 5 december 2017 12:27 schreef Wim95 het volgende:
Hallo autovrienden,
Ik heb een citroën xsara uit 2001. Motorinhoud : 1.4
Hij gaat morgen voor de apk, alleen ik wou even mijn oliepeil controleren, en kwam erachter dat de indicator aan het einde van de stok afgebroken is. Nu maak ik me daar geen zorgen om, want dat houd het zeefje wel tegen. Maar ik krijg de peilstok niet meer door de buis heen. Een centimeter of 6-7 voor het einde blijft hij steken. Nu denk ik dat de indicator nog vast zit. Zijn er mensen die dit probleem ook wel eens hebben gehad en kan ik dit zelf makkelijk oplossen of maar even de garage ernaar laten kijken.
ja graagquote:Op dinsdag 5 december 2017 12:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wil je een lmgtfy linkje of kun je zelfstandig typen?
Ja precies, dat is idd een goeie. Ik zal er zo even naar kijken. Ik laat wel even weten wat het geworden is.quote:Op dinsdag 5 december 2017 12:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Euw, das niet zo mooi.. zit de peilbuis niet per ongeluk met 2 boutjes op het blok geschroefd? Dan kun je hem er vanaf sleutelen en doorprikken.
'nieuwe' peilstok fiks je voor een appel en een ei op de sloop/autodemo natuurlijk, want je wilt wel weten of je genoeg 710 in het carter hebt.
Kiss mi hinies broquote:
Omdat je ook niks op google vindt.quote:
Topic reeks met 30+ delen, kom op heejquote:Op dinsdag 5 december 2017 15:38 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Omdat je ook niks op google vindt.
Term PTA's redder in nood blijkt dan ook maar een loze kreet.
draait je startmotor wel?quote:Op dinsdag 12 december 2017 22:59 schreef de_boswachter het volgende:
Vraagje
Heb bij mijn auto af en toe dat hij niet wil starten. In eerste instantie dacht ik dat het de accu was, maar dat zou vreemd zijn aangezien ik een nieuwe er in heb laten plaatsen begin dit jaar.
Wat verder vreemd is dat de auto na aantal keren doorstarten toch weer aanslaat waardoor ik weer kan rijden. Er is ook geen regelmaat te herkennen; dan doet hij het een week niet, dan twee keer per dag dat ik moet ‘doorstarten’.
Nou zag ik al een aantal keren tijdens het doorstarten dat op de boordcomputer het ‘olie lampje’ brandde. Dat ging nadat motor weer aansloeg vanzelf weer uit. Oliepeil is echter gewoon ok.
Iemand een idee waar ik moet zoeken?
Maakt wel herrie. Maakt eigenlijk gewoon dezelfde herrie als dat er problemen zijn met een accu.quote:Op woensdag 13 december 2017 08:17 schreef oldford het volgende:
Dan maakt ie herrie.
Als de startmotor niet draait hoor je niets, misschien hooguit een klik.
Gezien het feit dat de motor uiteindelijk wel aanslaat bij dat "doorstarten", schijnt de startmotor wel te werken.
Over het oliedruk lampje hoef je je geen zorgen te maken.
Het starttoerental is gewoon te laag om voldoende oliedruk te genereren.
Wat voor een auto/motor hebben we het hier over?
Merk, model, bouwjaar, brandstof, inhoud?
dan hoor je een geluid dat klinkt als hengjengjengjengjengquote:Op woensdag 13 december 2017 07:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hoe check ik dat als het aan de hand is ?
Hij start wel, maar hij slaat niet aan.. motor gaat wel rond dus..quote:Op dinsdag 12 december 2017 22:59 schreef de_boswachter het volgende:
Vraagje
Heb bij mijn auto af en toe dat hij niet wil starten. In eerste instantie dacht ik dat het de accu was, maar dat zou vreemd zijn aangezien ik een nieuwe er in heb laten plaatsen begin dit jaar.
Wat verder vreemd is dat de auto na aantal keren doorstarten toch weer aanslaat waardoor ik weer kan rijden. Er is ook geen regelmaat te herkennen; dan doet hij het een week niet, dan twee keer per dag dat ik moet ‘doorstarten’.
Nou zag ik al een aantal keren tijdens het doorstarten dat op de boordcomputer het ‘olie lampje’ brandde. Dat ging nadat motor weer aansloeg vanzelf weer uit. Oliepeil is echter gewoon ok.
Iemand een idee waar ik moet zoeken?
Autosloop of onderdelenlijn.quote:Op zaterdag 23 december 2017 18:14 schreef Yasmin__x het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zoek zo een nieuw zilveren ronde ding, weet iemand waar ik dit kan vinden?
Hoe heet zoiets?quote:Op zaterdag 23 december 2017 18:16 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Autosloop of onderdelenlijn.
Of de dealer als je geld teveel hebt.
Regelknop van de ventilatie ofzoquote:Op zaterdag 23 december 2017 18:43 schreef Yasmin__x het volgende:
Of de dealer als je geld teveel hebt.
Relais dat blijft plakken? of bedrading die rot is?quote:Op zaterdag 23 december 2017 18:41 schreef Miniem het volgende:
Vraagje, ik heb een Mazda 121 bolhoed (1992) Als ik de ruitenwissers aanzet blijven ze soms random hangen. Heel vervelend en gevaarlijk als het hard regent, contact uit en weer aan en ze gaan weer verder. Iemand een idee waar dit in zit / hoe ik dit op kan lossen?
Dat blijft plakken?quote:Op zaterdag 23 december 2017 18:58 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Relais dat blijft plakken? of bedrading die rot is?
Zekering is er meestal voor om te zorgen dat er geen stroom meer kan lopen.quote:Op zaterdag 23 december 2017 19:00 schreef Miniem het volgende:
[..]
Dat blijft plakken?
Zekering kan het niet zijn?
Voel het wel klikken ja.quote:Op zaterdag 23 december 2017 19:08 schreef Hyperdude het volgende:
Of de schakelaar/bediening ruitenwissers aan het stuur is kapot.
Voel je dat ding nog een beetje klikken?
Ik zou ook even naar de simpele weg kijken.. De massakabels van japanners zijn altijd wel corrosiegevoelig.quote:Op zaterdag 23 december 2017 20:45 schreef Miniem het volgende:
[..]
Voel het wel klikken ja.
Waar kan ik het relais vinden? Ergens in de stuurkolom? Of in de buurt van de zekeringenkast?
De massakabels zitten in de motorruimte? Of ook bij de zekeringenkast?quote:Op zondag 24 december 2017 00:47 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik zou ook even naar de simpele weg kijken.. De massakabels van japanners zijn altijd wel corrosiegevoelig.
Vooral op de bevestigingspunten.. even flink aan sjorren.. soms valt het op het eerste gezicht niet op, maar brokkelt ie zo af..
Je kan er de meest vreemde storingen en een punthoofd van krijgen..
En waarom bij Japanners? Om de simpele reden dat de meeste japanners geen olie lekken en er dus roest en corrosie ontstaat.. westerse merken zijn vaak voorzien van de nodige olie aan de onderkant
Even niet precies in beeld waar ze bij een 121 zitten, er is vast wel iemand die het exact kan vertellen, maar meestal zit er een platte gevlochten kabel van versnellingsbak (soms motor) naar carrosserie en eentje van de accu (min) naar carrosserie.. de eerste is vaak rot.. (onderkant vd auto)quote:Op zondag 24 december 2017 12:18 schreef Miniem het volgende:
[..]
De massakabels zitten in de motorruimte? Of ook bij de zekeringenkast?
Als je een complete wielset koopt, koop je complete wielen.. (vandaar ook dat het expliciet genoemd word..) montage zit er bij in..quote:Op zondag 24 december 2017 12:28 schreef xaban06 het volgende:
Hoort misschien niet helemaal in dit topic thuis, maar weet anders ook niet in welk topic wel.
Hebben jullie wel eens velgen + banden bij autobandenmarkt gekocht. Leveren ze het als een set, dus dat je ze direct onder je auto kan monteren of leveren ze de velgen los van je banden?
Zeer waarschijnlijk zijn de grijs/zwarte stripjes links en recht op de radio verwijderbaar.quote:Op donderdag 25 januari 2018 17:40 schreef valentijn7 het volgende:
Paar maanden geleden een Honda Civic II 1987 aangeschaft, nu is de taperecorder defect. Deze zou ik graag verwijderen, maar hoe doe ik dat? Dien ik hiervoor het gehele instrumentenbord te verwijderen?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |