abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 28 september 2017 @ 17:56:04 #226
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_174056338
registreer om deze reclame te verbergen
Misschien niet een hele eenvoudige vraag, maar vind het niet nodig om er een topic over te openen.

Heb dus in mijn garage een Mustang uit 1995 staan, deze liep en reed wel maar had een flinke tik in de motor. Ander blok opgehaald en koppen laten reviseren, voordat het blok in de auto ging nog getest of deze draaide, en ja dat deed ie.

Nou allemaal leuk en prima dus blok erin gelepeld, aan de bak gemonteerd en even en even geprobeerd rond te draaien en jahoor... muurvast. Ongeacht of de automaat in de P, N of D staat.

Ik weet zeker dat de bak in orde was, heb hem zelf nog de autoambulance opgereden toen ik hem ophaalde.

Waar kan er iets mis gegaan zijn? Sta eerlijk gezegd echt voor een raadsel. Waarom zou het blok nu ineens niet meer rond kunnen draaien?

Had verder ook geen tijd meer om verder te kijken, duik morgen weer de garage in, zie in de tussentijd graag jullie reacties tegemoet.
Ajacied.
  donderdag 28 september 2017 @ 18:22:22 #227
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174056750
En hoeveel tijd zat er tussen het proberen of het blok nog draaide en het monteren?

Kan zoveel zijn.. Blok nat geweest en nu door corrosie vast? Of idem met de bak..
Of vol geregend door buitenstaan.. kromme krukas/nokkenas..

En trouwens: wat zit er vast? Heb je hem met de hand geprobeerd of met een sleutel op de poelie?
  donderdag 28 september 2017 @ 19:32:15 #228
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_174058134
quote:
14s.gif Op donderdag 28 september 2017 18:22 schreef Zolderkamer het volgende:
En hoeveel tijd zat er tussen het proberen of het blok nog draaide en het monteren?

Kan zoveel zijn.. Blok nat geweest en nu door corrosie vast? Of idem met de bak..
Of vol geregend door buitenstaan.. kromme krukas/nokkenas..

En trouwens: wat zit er vast? Heb je hem met de hand geprobeerd of met een sleutel op de poelie?
Bedankt voor je reactie, ik heb het blok een paar dagen geleden nog rondgedraaid, heeft alleen maar binnen gestaan. Heb hem rondgedraaid door middel van een sleutel op de poelie.

Kromme kruk- of nokkenas kan het dan toch nooit zijn als ik hem een paar dagen geleden toen deze nog niet in de auto lag nog wel kon ronddraaien?

Ik heb verder echt geen flauw idee, kan me ook niet voorstellen dat ik iets fout gemonteerd heb, aangezien het blok uiteraard maar op 1 manier op de bak past.
Ajacied.
pi_174058445
registreer om deze reclame te verbergen
Maar je hebt hem dus niet met sleutel op de poelie rondgedraaid nadat de bak gemonteerd was?
  donderdag 28 september 2017 @ 19:45:10 #230
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174058455
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 19:32 schreef Liftdeur het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie, ik heb het blok een paar dagen geleden nog rondgedraaid, heeft alleen maar binnen gestaan. Heb hem rondgedraaid door middel van een sleutel op de poelie.

Kromme kruk- of nokkenas kan het dan toch nooit zijn als ik hem een paar dagen geleden toen deze nog niet in de auto lag nog wel kon ronddraaien?

Ik heb verder echt geen flauw idee, kan me ook niet voorstellen dat ik iets fout gemonteerd heb, aangezien het blok uiteraard maar op 1 manier op de bak past.
Als je er verder niet aan gesleuteld hebt, dan zou ik de bak losdraaien en kijken of ie dan wel draait..
pi_174258133
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Zouden jullie all season banden overwegen voor 30k+ km per jaar? Ik ben toe aan twee nieuwe voorbanden, de achterbanden zullen misschien nog een jaar mee kunnen. Ik heb nog wel een set winterbanden maar die zijn afgelopen winterseizoen niet gebruikt (zijn ook al wat ouder, weet ook niet of ze qua profiel nog wat zijn). Ik kom af en toe wel in Duitsland ook in de winter, dus wettelijk gezien moet ik in de winter wel winterbanden of goedgekeurde all season banden hebben.
Ik ben op mijn Citron C5 in 2014 overgegaan van normale Michelins naar Vredestein Quatrac Lite op de vooras. Beter in regen, stiller, zuiniger en hebben het "sneeuwvlok symbool" welke je in Duitsland nodig hebt.
Deze zijn na 20.000 Km naar de achteras gegaan en voor de nieuwere Quatrac 5 op laten leggen. Achter nu, na 33.000 nog >3 mm profiel.

In de regen vind ik ze echt goed, alleen sinds 2014 nog geen echte winterse omstandigheden meer meegemaakt in NL dus de eigenschappen ken ik nog steeds niet.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_174258227
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb een vraag over 12V compressortjes/luchtpompjes om de bandenspanning te controleren en aan te passen.

In mijn vorige bedrijfsauto (een Up!) zat zo'n compressortje met bandenlekmiddel om onderweg een lek te dichten. Dat pompje heb ik ook prive gebruikt maar nu, in een Caddy, heb ik een reservewiel en geen pompje meer. Nu wil ik er zelf eentje aanschaffen.
Hebben jullie ervaring met een model/type wat absoluut af, of juist aan te raden is?
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_174258312
Bij de Aldi nu in de actie dacht ik
pi_174258537
[quote]0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 17:05 schreef pvdplanet het volgende:
Bij de Aldi nu in de actie dacht ik

Lekker handig ook om op 12V aan te sluiten en mee te nemen op vakantie :R

https://www.aldi.nl/aldi_compressor_48_5_26364_45075.html

Wl bedankt voor het meedenken! ^O^
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_174549545
Mijn vrouw heeft een Ford Focus 1.6 16v uit 2002. Volgens Winparts.nl moet daar 5w30 olie in. Maar kan daar ook geen 10 of 15w40 in?
pi_174553291
Uit de Ford Focus gebruikershandleiding:

Gebruik Ford/Motorcraft Formula E SAE 5W-30 dieselolie.
Als alternatief mag motorolie met de viscositeit SAE 5W-30 die voldoet aan
de Ford specificatie WSS-M2C913-B worden gebruikt.

Indien geen motorolie verkrijgbaar is die aan bovenstaande specificaties voldoet,
raden wij u aan, afhankelijk van de buitentemperatuur, olie gebruiken met
de viscositeit SAE 5W-30, SAE 5W-40 of SAE 10W-40, die voldoet aan de
ACEA A1/B1 of ACEA A3/B3 specificaties.
Het gebruik van deze oliesoorten kan tot gevolg hebben dat de motor
minder snel aanslaat, minder vermogen levert, meer brandstof verbruikt en een
hogere emissiewaarde heeft.

N.B.: De aanbevolen olie zal wel motorolie zijn en geen dieselolie, maar zo staat het in de handleiding.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')