abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 00:06:56 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_170298765
Een elfjarig blind hondje is op eerste paasdag gegrepen door een vechthond in het Zwolse Aa-park. ,,Het was een bloedbad, Milou is aan alle kanten gepakt."



Inge Pouwels loopt gistermiddag rond vijf uur haar gebruikelijke rondje door het park naast haar woning. Aan de lijn heeft ze haar twee hondjes, terriër Milou en een shih tzu. ,,In de verte kwam een jongen aanlopen met aangelijnd een vervelende hond met zo'n grote, dikke, zwarte kop. Een mengeling van twee vechthonden. Automatisch pakte ik de riemen wat korter."

Als ze op een meter van elkaar zijn, gaat het helemaal mis. De elfjarige blinde Milou wordt in haar nek gegrepen en heen en weer geslingerd. ,,Het duurde minutenlang, wat een gekrijs, je wilt het niet weten. De jongen deed niks en ik had m'n andere hondje ook nog vast, dus kon ook niet veel doen."

Hechtingen
Met hulp van buren wordt Milou naar de dierenarts gebracht. ,,Na drie uur werd ik gebeld dat ik haar kon ophalen. Ze heeft medicatie, een voorpoot wil niet en ze zit vol hechtingen. Het is afwachten hoe het verder gaat", zegt de aangeslagen Zwolse.

,,Die vechthond had een waas voor z'n ogen. Ik zal niet meteen zeggen dat ze die moeten laten inslapen, maar hij moet wel in beslag genomen worden." Volgens Pouwels besluit de politie daar later over.



Pitbulls en andere 'vechthonden' zijn vaker negatief in het nieuws na bijtincidenten. De Koninklijke Hondenbescherming pleit dan ook voor een verplichte cursus voor bezitters van agressieve hondenrassen. De bekende agressieve rassen zoals bullterriër, American staffordshireterriër en rottweiler voeren de ranglijst van gevaarlijkste honden aan, maar ook de als 'goedzak' bekend staande labrador en golden retriever komen erop voor.

http://www.ad.nl/zwolle/b(...)-deed-niks~a6fa25d1/

Wat moet je nog zeggen :? :{ :(

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_170298819
Dat doet ie anders nooooooit :o

Nee het zal wel weer een inktvlek tokkie zijn met een minderwaardigheidscomplex die dus zijn legale wapen een vechthond nodig heeft om voldoende zelfvertrouwen te hebben om over straat te durven lopen.

Zo zie IK alle eigenaren van vechthonden. Zielige mensen met een minderwaardigheidscomplex die als uitvlucht een vechthond nemen om hun onzekerheid te maskeren.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170298856
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:06 schreef tong80 het volgende:
De Koninklijke Hondenbescherming pleit dan ook voor een verplichte cursus voor bezitters van agressieve hondenrassen.
Mja, gaat zo'n cursus helpen bij tokkies?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  dinsdag 18 april 2017 @ 00:24:22 #4
465002 Petram
Hallo, ik heet Petram.
pi_170298869
dat is gewoon ketchup
Geen auto, geen bus, maar een tram voor Petram.
  dinsdag 18 april 2017 @ 00:48:01 #5
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_170299010
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:22 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Mja, gaat zo'n cursus helpen bij tokkies?
Wel als je hun uitkering afneemt of burgerrechten
RED ONS HENNIEGOD
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 01:10:23 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170299106
Ja spuitje, klaar. Optiefen met zulke honden. En wat mij betreft krijgt die eigenaar ook een spuitje, laffe lul.

En met zulke honden doel ik op honden die ook daadwerkelijk aanvallen. Zat eigenaren die wel verantwoordelijk omgaan met hun ''vechthond'' maar op het moment dat zo'n beest ook aanvalt, klaar. Afmaken dat kreng, eigenaar op laten draaien voor alle kosten + een dikke vette boete + levenslang verbod op het houden van honden. Ben dit echt spuugzat aan het worden. Graftyfus Gregory Goudtand met zijn pauperhond welke alleen maar dienst doet als statussymbool. Bah.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170299156
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 april 2017 01:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja spuitje, klaar. Optiefen met zulke honden. En wat mij betreft krijgt die eigenaar ook een spuitje, laffe lul.

En met zulke honden doel ik op honden die ook daadwerkelijk aanvallen. Zat eigenaren die wel verantwoordelijk omgaan met hun ''vechthond'' maar op het moment dat zo'n beest ook aanvalt, klaar. Afmaken dat kreng, eigenaar op laten draaien voor alle kosten + een dikke vette boete + levenslang verbod op het houden van honden. Ben dit echt spuugzat aan het worden. Graftyfus Gregory Goudtand met zijn pauperhond welke alleen maar dienst doet als statussymbool. Bah.
pi_170299228
Misschien moeten we gewoon eens helemaal af van vechthonden als huisdieren. Je hoort de gekste verhalen, bijvoorbeeld van eigenaren die zelf door zo'n beest worden gegrepen, kinderen die compleet uiteen worden gereten... - nu weer dit.

Sowieso moeten de regels strenger worden.
  roze dinsdag 18 april 2017 @ 01:38:55 #9
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_170299232
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 01:36 schreef Elfletterig het volgende:
Misschien moeten we gewoon eens helemaal af van vechthonden als huisdieren. Je hoort de gekste verhalen, bijvoorbeeld van eigenaren die zelf door zo'n beest worden gegrepen, kinderen die compleet uiteen worden gereten... - nu weer dit.

Sowieso moeten de regels strenger worden.
Eens.
Your beauty never ever scared me.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 01:39:43 #10
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170299238
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 01:36 schreef Elfletterig het volgende:
Misschien moeten we gewoon eens helemaal af van vechthonden als huisdieren. Je hoort de gekste verhalen, bijvoorbeeld van eigenaren die zelf door zo'n beest worden gegrepen, kinderen die compleet uiteen worden gereten... - nu weer dit.

Sowieso moeten de regels strenger worden.
Er moet zeker iets gaan veranderen op dat gebied, helemaal eens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170299248
Het zijn ook altijd wel de typetjes :') :')
Preventief ruimen en de honden erbij
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 18 april 2017 @ 02:10:04 #12
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_170299319
Arm beest.

Hopelijk komt het goed.
pi_170299817
Ja wel sneu voor het hondje maar het baasje had toch ook gewoon de andere kant op kunnen lopen?
Als je op een afstand een joekel ziet die je niet vertrouwd ga je toch niet zo dicht langs hem lopen?
  dinsdag 18 april 2017 @ 07:24:41 #14
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170299867
Al die pauperrassen verbieden en behandelen als vuurwapens.

Het ondervolk kan er niet mee omgaan, dus jammer genoeg moet het zo.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  † In Memoriam † dinsdag 18 april 2017 @ 07:26:41 #15
137949 Disana
pi_170299872
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 april 2017 07:24 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Al die pauperrassen verbieden en behandelen als vuurwapens.

Het ondervolk kan er niet mee omgaan, dus jammer genoeg moet het zo.
Eens. Men zegt dat een verbod niet helpt, maar ik geloof er wel in.
  dinsdag 18 april 2017 @ 07:37:02 #16
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_170299908
Zo is natuur.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  dinsdag 18 april 2017 @ 07:48:22 #17
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170299967
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 07:12 schreef JohnShooter het volgende:
Ja wel sneu voor het hondje maar het baasje had toch ook gewoon de andere kant op kunnen lopen?
Als je op een afstand een joekel ziet die je niet vertrouwd ga je toch niet zo dicht langs hem lopen?
Ja, lekker jezelf aanpassen aan een tokkie en zijn vechthond...

Ik hou mijn labrador altijd kort. Ook al is het geen vechter. Als baasje ben je verantwoordelijk punt uit.
  dinsdag 18 april 2017 @ 07:59:14 #18
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_170300030
Dat racisme hier jegens 'tokkies', bah.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 18 april 2017 @ 08:14:55 #19
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_170300136
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 07:59 schreef hollandia02 het volgende:
Dat racisme hier jegens 'tokkies', bah.
:')
pi_170300175
Vechthond? Wat voor vechtsport kan ie dan?

En dan van dat volk wat de UN anti-"vechthond" agenda steunt hier, doorzichtige vuile volksverraders zijn 't.
pi_170300185
Als er een verbod op honden moet komen, verbied dan die "honden" die dusdanig foktop doorgefokt zijn dat ze zich niet eens kunnen verdedigen tegen een echte hond.
  dinsdag 18 april 2017 @ 08:26:20 #22
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170300213
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:21 schreef Salvad0R het volgende:
Vechthond? Wat voor vechtsport kan ie dan?

En dan van dat volk wat de UN anti-"vechthond" agenda steunt hier, doorzichtige vuile volksverraders zijn 't.
Proleet gespot.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170300217
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:26 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Proleet gespot.
Kom duelleren jonge.
pi_170300228
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 07:48 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja, lekker jezelf aanpassen aan een tokkie en zijn vechthond...

Ik hou mijn labrador altijd kort. Ook al is het geen vechter. Als baasje ben je verantwoordelijk punt uit.
Dus als je een potentieel gevaarlijke hond ziet ga je die op een meter afstand passeren? Deze vrouw zag de hond al in de verte aankomen en dus had ze ook zelf ervoor kunnen zorgen dat die hond niet zo dichtbij haar hond kon komen door niet op zijn pad te lopen.
Ik heb zelf ook zo'n hond en als ik een hond zie die de mijne mogelijk aan wil vallen zorg ik ervoor dat ik niet in zijn buurt kom.
pi_170300237
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 07:59 schreef hollandia02 het volgende:
Dat racisme hier jegens 'tokkies', bah.
Ja echt he?
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:48:02 #26
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170301091
Als ik iemand met een vechthond aan zie komen dan steek ik de straat over. Dat zal deze mevrouw voortaan ook wel gaan doen. Sneu voor het arme hondje. En wat betreft de aanvaller : gewoon in laten slapen. Die verdiend echt geen 2 e kans op toebrengen van zwaar letsel.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 18 april 2017 @ 10:04:42 #27
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170301324
Ah, weer zo'n petjes lul met joggingbroek aan en daarboven een doorgesnoven pillensmoel. Met bijpassende bijthond.

Kneuzen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_170301840
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 april 2017 01:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja spuitje, klaar. Optiefen met zulke honden. En wat mij betreft krijgt die eigenaar ook een spuitje, laffe lul.

En met zulke honden doel ik op honden die ook daadwerkelijk aanvallen. Zat eigenaren die wel verantwoordelijk omgaan met hun ''vechthond'' maar op het moment dat zo'n beest ook aanvalt, klaar. Afmaken dat kreng, eigenaar op laten draaien voor alle kosten + een dikke vette boete + levenslang verbod op het houden van honden. Ben dit echt spuugzat aan het worden. Graftyfus Gregory Goudtand met zijn pauperhond welke alleen maar dienst doet als statussymbool. Bah.
Eigenlijk wel mee eens inmiddels.
  dinsdag 18 april 2017 @ 10:44:59 #29
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170301874
Snap sowieso niet waarom mensen hun hond loslaten als ze er geen controle over hebben.

Als ik die foto's zie en ik stel me dan voor dat onze hond er zo uit ziet, krijg ik de kriebels. M'n maag draait bijna om als ik eraan denk hoe het is om toe te kijken dat je hond wordt aangevallen.
  dinsdag 18 april 2017 @ 10:49:39 #30
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_170301931
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:40 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Eigenlijk wel mee eens inmiddels.
Indd. Eerst vond ik het ook sneu voor zo'n beest om dan direct in te laten slapen. Maar nu ben ik er ook wel klaar mee.
  dinsdag 18 april 2017 @ 11:44:06 #31
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170302721
Zeker weten dat als mijn hond een andere hond zo heftig verwond zou hebben ik hem niet meer bij mij zou willen houden. Het zou bij mij een enorme weerzin opwekken en het vertrouwen in de hond zou totaal wég zijn.
Ik zie dus toch wel een connectie tussen agressie bij de hond die meestal terug is te voeren op de baas. Allebei niet te vertrouwen dus. Want anders heb je t toch meteen helemaal gehad met het beest ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170302796
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:44 schreef deedeetee het volgende:
Zeker weten dat als mijn hond een andere hond zo heftig verwond zou hebben ik hem niet meer bij mij zou willen houden. Het zou bij mij een enorme weerzin opwekken en het vertrouwen in de hond zou totaal wég zijn.
Ik zie dus toch wel een connectie tussen agressie bij de hond die meestal terug is te voeren op de baas. Allebei niet te vertrouwen dus. Want anders heb je t toch meteen helemaal gehad met het beest ?
Dus een big Mac en een roze spuit voor je trouwe viervoeter?
pi_170302814
Arme Hond. Komt Allemaal Goed!!
  dinsdag 18 april 2017 @ 11:50:43 #34
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170302871
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:47 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Dus een big Mac en een roze spuit voor je trouwe viervoeter?
Geen bic Mac wel de spuit.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170303083
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:44 schreef deedeetee het volgende:

Ik zie dus toch wel een connectie tussen agressie bij de hond die meestal terug is te voeren op de baas.
de meeste bijtincidenten met honden hebben weinig tot niks met aggressie te maken.
Ook in de beschrijving hier lijkt niet de indruk gewekt te zijn dat er een aggressief gedrag aan vooraan ging.
(Overigens komen er ook niet bovengemiddeld meer bijtincidenten met zule vechtrassen voor, deze zijn niet aggressiever dan andere honden, hooguit is het wel zo dat als het misgaat vaak meer publicieit krijgt en ook de gevolgen erger kunnen zijn)

De meeste bijtreflexen van honden zijn niet gericht op aggressie maar op spel, en het is eerder heel goed mogelijk dat die hond gedacht heeft dat het andere hondje bv een stuk speelgoed was (zeker bv speelgoed dat piepgeluiden maakt voor honden is eigenlijk ontzettend schadelijk, omdat het honden vaak traint door te bijten bij piepgeluiden, terwijl juist dat niet natuurlijk gedrag is)...

Uit da verhaal vind ik het eigenlijk al vreemd dat die honden houdster haar hond aan de lijn direkt in contact met een andere hond laat komen...
Juist dat moet je volgens mij per definitie al voorkomen, honden aan de lijn moet je altijd duidelijk ver uit elkaar halen, dus je eigen hond altijd aan de andere zijde van je lichaam houden;
Ook nooit communicatie met andere honden toestaan (snuffelen, op elkaar toegaan etc)

contacten tussen honden enkel als ze vrijlopen, maar nooit aan de lijn
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 18 april 2017 @ 12:05:40 #36
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170303217
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

de meeste bijtincidenten met honden hebben weinig tot niks met aggressie te maken.
Ook in de beschrijving hier lijkt niet de indruk gewekt te zijn dat er een aggressief gedrag aan vooraan ging.
(Overigens komen er ook niet bovengemiddeld meer bijtincidenten met zule vechtrassen voor, deze zijn niet aggressiever dan andere honden, hooguit is het wel zo dat als het misgaat vaak meer publicieit krijgt en ook de gevolgen erger kunnen zijn)

De meeste bijtreflexen van honden zijn niet gericht op aggressie maar op spel, en het is eerder heel goed mogelijk dat die hond gedacht heeft dat het andere hondje bv een stuk speelgoed was (zeker bv speelgoed dat piepgeluiden maakt voor honden is eigenlijk ontzettend schadelijk, omdat het honden vaak traint door te bijten bij piepgeluiden, terwijl juist dat niet natuurlijk gedrag is)...

contacten tussen honden enkel als ze vrijlopen, maar nooit aan de lijn
Onzin.
Ik zie toch echt een groot verschil tussen speels naar een hond happen tijdens het spelen en een hond zo hard bijten dat er een forse wond ontstaat. Ik geloof er niks van die een hond dat laatste in alle onschuld doet. Als dat echt zo is dan zit er een flink steekje aan hem los en is de oplossing nog steeds : een spuitje.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170303379
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Onzin.
Ik zie toch echt een groot verschil tussen speels naar een hond happen tijdens het spelen en een hond zo hard bijten dat er een forse wond ontstaat. Ik geloof er niks van die een hond dat laatste in alle onschuld doet. Als dat echt zo is dan zit er een flink steekje aan hem los en is de oplossing nog steeds : een spuitje.
nee, het is geen onzin...

geen grote en sterke hond zal ooit 'vechten' met een schoothondje dat verder geen enkele partij voor hem/haar is...

het doorbijten als een hond piept is wel onnatuurlijk maar juist dat komt vaak doordat honden verkeerd speelgedrag aangeleerd hebben door speelgoed en juist dat bevestigd dat dit weinig tot niks met aggressie maar vooral met een verkeerd aangeleerde bijtreflex te maken heeft...

Dat je een spuitje een 'oplossing' noemt vind ik korzichtig... dat is achteraf gepraat en daarmee is volgens mj de kleine hond ook niet geholpen.
Wat mij betreft is dat enkel overdreven paniek achteraf, die mensen het 'gevoel' geeft dat ze wat ertegen doen, maar juist helemaal niks verandert...

Ik denk wel dat goede training met honden veel kan helpen, maar in dit geval geld dat evengoed voor de houders van kleine honden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_170304279
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee, het is geen onzin...

geen grote en sterke hond zal ooit 'vechten' met een schoothondje dat verder geen enkele partij voor hem/haar is...

het doorbijten als een hond piept is wel onnatuurlijk maar juist dat komt vaak doordat honden verkeerd speelgedrag aangeleerd hebben door speelgoed en juist dat bevestigd dat dit weinig tot niks met aggressie maar vooral met een verkeerd aangeleerde bijtreflex te maken heeft...

Dat je een spuitje een 'oplossing' noemt vind ik korzichtig... dat is achteraf gepraat en daarmee is volgens mj de kleine hond ook niet geholpen.
Wat mij betreft is dat enkel overdreven paniek achteraf, die mensen het 'gevoel' geeft dat ze wat ertegen doen, maar juist helemaal niks verandert...

Ik denk wel dat goede training met honden veel kan helpen, maar in dit geval geld dat evengoed voor de houders van kleine honden.
Een goede training helpt zeker, kijk alleen al maar naar hoe zo'n Cesar Milan met probleemhonden omgaat, maar dat kost wel tijd en inspanning, iets dat veel mensen niet hebben en er ook niet voor over hebben, dat soort mensen zijn beter af zonder hond.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 18 april 2017 @ 12:45:13 #39
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170304318
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee, het is geen onzin...

geen grote en sterke hond zal ooit 'vechten' met een schoothondje dat verder geen enkele partij voor hem/haar is...

het doorbijten als een hond piept is wel onnatuurlijk maar juist dat komt vaak doordat honden verkeerd speelgedrag aangeleerd hebben door speelgoed en juist dat bevestigd dat dit weinig tot niks met aggressie maar vooral met een verkeerd aangeleerde bijtreflex te maken heeft...

Dat je een spuitje een 'oplossing' noemt vind ik korzichtig... dat is achteraf gepraat en daarmee is volgens mj de kleine hond ook niet geholpen.
Wat mij betreft is dat enkel overdreven paniek achteraf, die mensen het 'gevoel' geeft dat ze wat ertegen doen, maar juist helemaal niks verandert...

Ik denk wel dat goede training met honden veel kan helpen, maar in dit geval geld dat evengoed voor de houders van kleine honden.
Ja die smoes kennen we hier al. * Niks aan de hand de hond heeft alleen goede training nodig. * Een hond weet het echt wel als hij bloed proeft hoor. Als hij dan toch door gaat met bijten is dat zeer beslist NIET uit speelsheid.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170304523
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:45 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ja die smoes kennen we hier al. * Niks aan de hand de hond heeft alleen goede training nodig. * Een hond weet het echt wel als hij bloed proeft hoor. Als hij dan toch door gaat met bijten is dat zeer beslist NIET uit speelsheid.
:? Wat ben je aan het miepen?

Ik heb uitgelegd wat een zeer waarschijnlijke verklaing voor dit incident is, gewoon een utleg die telkens weer uit de meeste onderzoeken blijkt en wat bv een goede reden is waarom veel goede honden trainers met klem afraden honden v piepend bijt-speelgoed te geven om mee te spelen en ook om met erg jonge honden bijt-spelletjes te spelen die de bijtreflex spelenderwijze snel overontwikkeld en zonder een duidelijk afstraffen.

Als jij verder wil uitleggen dat er een andere theorie is die uitgaat dat die hond een hoge aggressiviteit heeft tegenover een zeer kleine schoothond die in geen geval een dreiging impliceert of een fysieke aggressie kan opwekken, kan het misschien interssant zijn hoe je dat denkt te kunnen onderbouwen.

Ik vermoed echter dat je dat niet op een rationele kennis van honden maar een soort van emotionaliteit baseert en misschien een stukje 'geloof' dat bepaalde honden(-rassen) altijd 'fout' of 'gemeen' zijn, terwijl het gewoon dieren zijn met instincten (waarbij bijten altijd een rol speelt, en ook natuurlijk gedrag is, bij _alle Honderassen overigens, er zijn eigenlijk geen honderassen die egen bijtincidenten kunnen hebben, al hoor je inderdaad niet vaak over chihuahua's of maltesers die schade aanrichten met hun gedrag, ook al zijn er vermoedelijk net zoveel slecht opgevoedde honden van die rassen als van andere)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_170304581
Maar die klapkaak zat gewoon aan de riem dus?
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 12:56:53 #42
7889 tong80
Spleenheup
pi_170304660
Het lag aan de blinde hond. Die moet niet zo piepen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:01:01 #43
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170304770
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

:? Wat ben je aan het miepen?

Ik heb uitgelegd wat een zeer waarschijnlijke verklaing voor dit incident is, gewoon een utleg die telkens weer uit de meeste onderzoeken blijkt en wat bv een goede reden is waarom veel goede honden trainers met klem afraden honden v piepend bijt-speelgoed te geven om mee te spelen en ook om met erg jonge honden bijt-spelletjes te spelen die de bijtreflex spelenderwijze snel overontwikkeld en zonder een duidelijk afstraffen.

Als jij verder wil uitleggen dat er een andere theorie is die uitgaat dat die hond een hoge aggressiviteit heeft tegenover een zeer kleine schoothond die in geen geval een dreiging impliceert of een fysieke aggressie kan opwekken, kan het misschien interssant zijn hoe je dat denkt te kunnen onderbouwen.

Ik vermoed echter dat je dat niet op een rationele kennis van honden maar een soort van emotionaliteit baseert en misschien een stukje 'geloof' dat bepaalde honden(-rassen) altijd 'fout' of 'gemeen' zijn, terwijl het gewoon dieren zijn met instincten (waarbij bijten altijd een rol speelt, en ook natuurlijk gedrag is, bij _alle Honderassen overigens, er zijn eigenlijk geen honderassen die egen bijtincidenten kunnen hebben, al hoor je inderdaad niet vaak over chihuahua's of maltesers die schade aanrichten met hun gedrag, ook al zijn er vermoedelijk net zoveel slecht opgevoedde honden van die rassen als van andere)
Wat betreft het honden beter geen piepende speeltjes geven ben ik het met je eens. Voor de rest niet. Als een hond per vergissing en zonder die bedoeling te hebben, een andere hond verwond zal een normale hond meteen stoppen.

Ik raak er echt van onder de indruk dat jij jezelf als deskundige ziet. Ik heb domweg andere ervaringen met honden en ook een andere mening over honden die doorbijten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:02:45 #44
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170304817
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:56 schreef tong80 het volgende:
Het lag aan de blinde hond. Die moet niet zo piepen.

:P
Want dan kan een hond (die over een uitstekende reuk beschikt ) echt niet ruiken dat het geen speeltje is dat hij mag vernielen maar een levend wezen....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170304838
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Want dan kan een hond (die over een uitstekende reuk beschikt ) echt niet ruiken dat het geen speeltje is dat hij mag vernielen maar een levend wezen....
Was jij erbij ofzo?
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 13:17:51 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_170305127
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Want dan kan een hond (die over een uitstekende reuk beschikt ) echt niet ruiken dat het geen speeltje is dat hij mag vernielen maar een levend wezen....
Was ironie ;)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Spellchecker dinsdag 18 april 2017 @ 13:43:09 #47
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170305637
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:43 schreef maily het volgende:
Maar eens beginnen met muilkorfverplichting.
Dat was er toch al voor bepaalde soorten?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Spellchecker dinsdag 18 april 2017 @ 13:46:28 #49
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170305664
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat was er toch al voor bepaalde soorten?
Blijkbaar had deze tokkie er nog nooit van gehoord.
  dinsdag 18 april 2017 @ 14:01:45 #50
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170305912
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:17 schreef tong80 het volgende:

[..]

Was ironie ;)

:P
Dat snapte ik uiteraard :D

ken jou al langer dan vandaag. ;)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 14:07:37 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_170306017
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat snapte ik uiteraard :D

ken jou al langer dan vandaag. ;)
Gelukkig maar ;)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_170306230
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:01 schreef deedeetee het volgende:

Ik raak er echt van onder de indruk dat jij jezelf als deskundige ziet. Ik heb domweg andere ervaringen met honden en ook een andere mening over honden die doorbijten.
:?

jij bent de enige die jezelf als deskundige ziet volgens mij...
ik heb enkel aangegeven wat een mogelijke verklaring kan zijn voor het ontstaan van dit voorval, wat je kunt leren van een goede hondetraining (die ik inderdaad gevolgd heb) en die zich vooral richt op het voorkomen van zulke tragische voorvallen...
Zowel vanuit het zichtpunt van de bijtende hond als de hond die in dit geval het slachtoffer is...

Ik heb aangegeven dat bv de lijnvoering hier bv heel belangrijker kan zijn en heb juist een afkeer van ideeen dat er per definitie 'aggressieve' of 'lieve' honden of -rassen zouden bestaan, wat jij juist eerder lijkt te propageren (en daarvan krijg je dan die domme 'dat doet hij anders noohooit')

Het komt erg vaak voor dat er situaties ontstaan waar honden kunnen bijten of aggressief kunnen reageren.
Van at ik geleerd heb ligt dat niet zozeer aan de aggressiviteit van een hond maar ok situaties waarin de hondeleider de hond in brengt en niet goed genoeg ingrijpt... bv juist aan de lijn of in contact met andere honden kan dat al snel voorkomen en dan is het zeker niet zo dat een 'normale' hond altijd zal handelen als het abasje 'wil'... tenzij dat abasje die situatie zelf al voorziet...

Ik heb overigens wel enige tijd terug een situatie indirekt meegemaakt waar een grotere hond een kleinere hond beet...
in dat geval kwa een grotere hond in contact met een klein schothondje waarbij dat schoothondje direkt op de rug ging liggen
De eigenaresse trok echter vervolgens het schoothondje aan de ijn omhoog om hem weg te halen, waarbij de grote hond toebeet... in dat geval was bv de grote hond zeker volgens mij niet fout of aggressief, zijn bijtreactie was een instinctieve en juist een normale, de fout was vooral die van de eigenaresse van de kleine hond..
In dat geval beet de grote hond niet door, maar dat was verder het enige geluk.

dat om duidelijk te maken dat er niet zomaar enke van die boze gemene vechthodnen bestaan die altijd alles foutdoen (verder ben ik allerminst een liefhebber van dat soort rassen, blijf er ook zelf liever uit de buurt)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 18 april 2017 @ 14:35:30 #53
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170306586
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]

:?

jij bent de enige die jezelf als deskundige ziet volgens mij...
ik heb enkel aangegeven wat een mogelijke verklaring kan zijn voor het ontstaan van dit voorval, wat je kunt leren van een goede hondetraining (die ik inderdaad gevolgd heb) en die zich vooral richt op het voorkomen van zulke tragische voorvallen...
Zowel vanuit het zichtpunt van de bijtende hond als de hond die in dit geval het slachtoffer is...

Ik heb aangegeven dat bv de lijnvoering hier bv heel belangrijker kan zijn en heb juist een afkeer van ideeen dat er per definitie 'aggressieve' of 'lieve' honden of -rassen zouden bestaan, wat jij juist eerder lijkt te propageren (en daarvan krijg je dan die domme 'dat doet hij anders noohooit')

Het komt erg vaak voor dat er situaties ontstaan waar honden kunnen bijten of aggressief kunnen reageren.
Van at ik geleerd heb ligt dat niet zozeer aan de aggressiviteit van een hond maar ok situaties waarin de hondeleider de hond in brengt en niet goed genoeg ingrijpt... bv juist aan de lijn of in contact met andere honden kan dat al snel voorkomen en dan is het zeker niet zo dat een 'normale' hond altijd zal handelen als het abasje 'wil'... tenzij dat abasje die situatie zelf al voorziet...

Ik heb overigens wel enige tijd terug een situatie indirekt meegemaakt waar een grotere hond een kleinere hond beet...
in dat geval kwa een grotere hond in contact met een klein schothondje waarbij dat schoothondje direkt op de rug ging liggen
De eigenaresse trok echter vervolgens het schoothondje aan de ijn omhoog om hem weg te halen, waarbij de grote hond toebeet... in dat geval was bv de grote hond zeker volgens mij niet fout of aggressief, zijn bijtreactie was een instinctieve en juist een normale, de fout was vooral die van de eigenaresse van de kleine hond..
In dat geval beet de grote hond niet door,
maar dat was verder het enige geluk.

dat om duidelijk te maken dat er niet zomaar enke van die boze gemene vechthodnen bestaan die altijd alles foutdoen (verder ben ik allerminst een liefhebber van dat soort rassen, blijf er ook zelf liever uit de buurt)
Dat bedoel ik nou, deze hond hapte wel maar beet niet door. Het doorbijten in een dergelijk geval is IMO een fout die een normale hond niet zal maken. Niet als hij goed is opgevoed zowel in het nest als later bij de nieuwe eigenaars.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170306828
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:35 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nou, deze hond hapte wel maar beet niet door. Het doorbijten in een dergelijk geval is IMO een fout die een normale hond niet zal maken. Niet als hij goed is opgevoed zowel in het nest als later bij de nieuwe eigenaars.
er bestaan helemaal geen 'normale' honden en geen enkele situatie is een 'normale' situatie...
Ieder situatie is gewoon uniek en alle honden kunnen verkeerd gedrag vertonen (en ook hun eigenaren).

In dit geval zijn er drie honden betrokken, waarvan er dus een uiteindelijk toebijt en een het slachtoffer is (ik sluit niet uit dat de tweede kleine hond ook een grote rol speelde)

Niemand weet waarom in dit specifieke geval de hond niet losliet, daarvoor kunnen er ontzettend veel verklaringen zijn die allemaal ook 'normaal' zijn, maar die eerder weinig te maken ermee hebben dat dat alleen maar aan het ras van de hond ligt (alhoewel dat altijd ook een rol speelt)

Punt is, het is een samenloop van omstandigheden die eigenlijk alle hondenbezitters zouden moeten voorkomen.
Waarbij dat voorkomen volgens mij even goed dient uit te gaan van de bezitters van grotere honden, als van kleinere (mijn ervaring is zeker dat kleine hondjes opvallend vaak aggressiever optreden en juist meer conflicten opzoeken dan grotere, zeker ook een situatie waar twee kleintjes een grotere hond benaderen)

achteraf honden spuitjes geven is daarvoor echter ook geen 'oplossing'...
Ook als dat in dit geval een mogelijke uitkomst kan zijn, vind ik het ook nog steeds zielig voor de betroffen bijtende hond.

Nergens in de beschrijving van het voorval lees ik enige aanwijzingen terug die een conclusie rechtvaardigen dat het de grote hond zelf aggressief geweest is en het initiatief trok in de aanval, alhoewel dat ook eraan kan liggen dat de enige beschrijving afkomt van de eigenaresse van de twee kleine hondjes, waarvan dus een gebeten is
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_170306854
die foto zo erg!!! :'(

kan die foto niet in een spoiler of stel ik me aan, want kon niet lezen wat er stond door die verschrikkelijke foto :D
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_170306864
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:51 schreef LLgetikt het volgende:
die foto zo erg!!! :'(

kan die foto niet in een spoiler of stel ik me aan, want kont niet lezen wat er stond door die verschrikkelijke foto :D
Je stelt je aan.
Conscience do cost.
pi_170306872
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:51 schreef ems. het volgende:

[..]

Je stelt je aan.
ok :{
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 14:54:32 #58
7889 tong80
Spleenheup
pi_170306917
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:49 schreef RM-rf het volgende:

[..]

er bestaan helemaal geen 'normale' honden en geen enkele situatie is een 'normale' situatie...
Ieder situatie is gewoon uniek en alle honden kunnen verkeerd gedrag vertonen (en ook hun eigenaren).

Een niet normaal mens komt in het GGZ terecht voordat ie andere mensen kwaad doet.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 18 april 2017 @ 15:40:54 #59
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170307783
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:49 schreef RM-rf het volgende:

[..]

er bestaan helemaal geen 'normale' honden en geen enkele situatie is een 'normale' situatie...
Ieder situatie is gewoon uniek en alle honden kunnen verkeerd gedrag vertonen (en ook hun eigenaren).

In dit geval zijn er drie honden betrokken, waarvan er dus een uiteindelijk toebijt en een het slachtoffer is (ik sluit niet uit dat de tweede kleine hond ook een grote rol speelde)

Niemand weet waarom in dit specifieke geval de hond niet losliet, daarvoor kunnen er ontzettend veel verklaringen zijn die allemaal ook 'normaal' zijn, maar die eerder weinig te maken ermee hebben dat dat alleen maar aan het ras van de hond ligt (alhoewel dat altijd ook een rol speelt)

Punt is, het is een samenloop van omstandigheden die eigenlijk alle hondenbezitters zouden moeten voorkomen.
Waarbij dat voorkomen volgens mij even goed dient uit te gaan van de bezitters van grotere honden, als van kleinere (mijn ervaring is zeker dat kleine hondjes opvallend vaak aggressiever optreden en juist meer conflicten opzoeken dan grotere, zeker ook een situatie waar twee kleintjes een grotere hond benaderen)

achteraf honden spuitjes geven is daarvoor echter ook geen 'oplossing'...
Ook als dat in dit geval een mogelijke uitkomst kan zijn, vind ik het ook nog steeds zielig voor de betroffen bijtende hond.

Nergens in de beschrijving van het voorval lees ik enige aanwijzingen terug die een conclusie rechtvaardigen dat het de grote hond zelf aggressief geweest is en het initiatief trok in de aanval, alhoewel dat ook eraan kan liggen dat de enige beschrijving afkomt van de eigenaresse van de twee kleine hondjes, waarvan dus een gebeten is
Jij vind een hond die een andere hond fors verwond of verminkt zielig ( en verbijsterend genoeg ook nog normáál) als hem de kans op herhaling ontnomen wordt.... tsja.....
Het slachtoffer of de 3e hond of de baas van beide honden hebben t mss wel uitgelokt ? Hoe kun je nu zo'n brute aanval rechtvaardigen terwijl de grote hond totaal niks misdaan werd ? :{w Ow dat vergat ik, het was geen aanval het was gewoon een leuk spelletje.... :{w
Honden die zo in elkaar zitten horen niet thuis in onze samenleving.

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 18-04-2017 18:27:01 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170308003
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:40 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Jij vind een hond die een andere hond fors verwond of verminkt zielig ( en verbijsterend genoeg ook nog normáál) als hem de kans op herhaling ontnomen wordt.... tsja.....
of je leest wat ik schrijf en gaat niet zelf je eigen invulling schrijven...

Ik weiger hier op basis van halve infor,atie wat goedkope 'conclusies' te vellen dat de grote hond werkelijk iets fouts gedaan heeft en de schuld aan alles is...

Het is ook goed mogelijk dat die hond in een situatie gebracht is waarin die deels door een paniek toebeet...
en ja, het is zeker ook mogelijk dat bv twee kleine schoothondjes zelf aggressief gedrag vertonen naar grote honden toe en zelf geen grens of terughoudendheid kennen? en ook het ingrijpen van mensen kan de situatie soms juist vereregeren, zeker als de honden aan de lijn zitten en de honden daardoor in hun beweging ingeperkt worden of vast komen te zitten..

Ik laat juist alles open, en ja, als het uiteindelijk ertoe komt dat de hond die gebeten heeft, spijt me dat voor hem, daar blijf ik bij.
Ik zie weinig 'oplossing' in het achteraf geven vane en spuitje aan één hond, enkel omdat die tot een bepaald ras behoort of groter is.

Uiteindelijk blijkt het in veel situaties dat er best een hoop nuances of verschillende scenario's mogelijk zijn, die verder gaan dat de eerste emotionele 'wat een gemene en aggresieve vechthond'-oordeel die mensen snel kunnen vellen.

In de samenleving waar ik leef is het gewoon de realiteit dat er veel verschillende honden en mensen bestaan en ik kijk liever vooral hoe men vooraf eraan kan werken om bepaalde gevaarlijke situaties te voorkomen...

Meer hondencursussen horen daar zeker bij, ,maar vooral voor _alle_ hondenhouders, niet enkel voor die van bepaalde rassen.
En niet gebaseerd op een vooroordeel dat enkel die rassen alijd 'slecht' zijn, of dat er bij vorbaat bepaald kan worden welke honden of -rassen 'normaal' zouden zijn en nooit wat misdoen (en dan het vreemd vinden als ook een 'lieve' hond in een situatie terecht kan komen dat hij toebijt of juist in een conflict met een andere hond komen).
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 18 april 2017 @ 16:15:11 #61
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170308576
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]

of je leest wat ik schrijf en gaat niet zelf je eigen invulling schrijven...

Ik weiger hier op basis van halve infor,atie wat goedkope 'conclusies' te vellen dat de grote hond werkelijk iets fouts gedaan heeft en de schuld aan alles is...

Het is ook goed mogelijk dat die hond in een situatie gebracht is waarin die deels door een paniek toebeet...
en ja, het is zeker ook mogelijk dat bv twee kleine schoothondjes zelf aggressief gedrag vertonen naar grote honden toe en zelf geen grens of terughoudendheid kennen? en ook het ingrijpen van mensen kan de situatie soms juist vereregeren, zeker als de honden aan de lijn zitten en de honden daardoor in hun beweging ingeperkt worden of vast komen te zitten..

Ik laat juist alles open, en ja, als het uiteindelijk ertoe komt dat de hond die gebeten heeft, spijt me dat voor hem, daar blijf ik bij.
Ik zie weinig 'oplossing' in het achteraf geven vane en spuitje aan één hond, enkel omdat die tot een bepaald ras behoort of groter is.

Uiteindelijk blijkt het in veel situaties dat er best een hoop nuances of verschillende scenario's mogelijk zijn, die verder gaan dat de eerste emotionele 'wat een gemene en aggresieve vechthond'-oordeel die mensen snel kunnen vellen.

In de samenleving waar ik leef is het gewoon de realiteit dat er veel verschillende honden en mensen bestaan en ik kijk liever vooral hoe men vooraf eraan kan werken om bepaalde gevaarlijke situaties te voorkomen...

Meer hondencursussen horen daar zeker bij, ,maar vooral voor _alle_ hondenhouders, niet enkel voor die van bepaalde rassen.
En niet gebaseerd op een vooroordeel dat enkel die rassen alijd 'slecht' zijn, of dat er bij vorbaat bepaald kan worden welke honden of -rassen 'normaal' zouden zijn en nooit wat misdoen (en dan het vreemd vinden als ook een 'lieve' hond in een situatie terecht kan komen dat hij toebijt of juist in een conflict met een andere hond komen).
We hebben niet de zelfde mening over wat een hond wel of niet zou mogen doen. Laten we het daar maar op houden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 18:17:20 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170311688
feitelijk praten jullie langs elkaar heen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170311748
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 01:36 schreef Elfletterig het volgende:
Misschien moeten we gewoon eens helemaal af van vechthonden als huisdieren. Je hoort de gekste verhalen, bijvoorbeeld van eigenaren die zelf door zo'n beest worden gegrepen, kinderen die compleet uiteen worden gereten... - nu weer dit.

Sowieso moeten de regels strenger worden.
Eens. Krijgen we misschien ook de wat meer sierlijke mooie honden terug in het straatbeeld in plaats van die wandelende penisverlengers van het baasje.
  dinsdag 18 april 2017 @ 19:05:06 #64
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170312901
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:17 schreef sp3c het volgende:
feitelijk praten jullie langs elkaar heen
Ik heb gewoon geen zin om in te gaan op al die uitleg over het hoe en waarom. Hij heeft mss wel een paar punten, daar niet van. Maar dat veranderd toch niets aan mijn mening : geen risico nemen en meteen afmaken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 19:06:31 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170312950
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb gewoon geen zin om in te gaan op al die uitleg over het hoe en waarom. Hij heeft mss wel een paar punten, daar niet van. Maar dat veranderd toch niets aan mijn mening : geen risico nemen en meteen afmaken.
klinkt als een goede discussie :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170313001
Katten doden muizen
Pitbulls doden andere honden
Islamieten doden andere mensen
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 19:23:04 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170313454
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Katten doden muizen
Pitbulls doden andere honden
Islamieten doden andere mensen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 18 april 2017 @ 19:23:05 #68
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170313457
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

klinkt als een goede discussie :Y
:@
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170314885
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb gewoon geen zin om in te gaan op al die uitleg over het hoe en waarom. Hij heeft mss wel een paar punten, daar niet van. Maar dat veranderd toch niets aan mijn mening : geen risico nemen en meteen afmaken.
Niet mee eens en vind het echt jammer dat mensen zover komen om dit soort dingen te zeggen.

Ik zou zeggen, een assessment van deze hond op kosten van de eigenaar. Wel een in beslagname zonder kans de hond terug te krijgen. Soms gaat het om probleemgedrag (maatschappelijk gezien dan) dat vrij makkelijk op te lossen is, dan kan de hond prima herplaatst worden na wat training. Soms is dit niet het geval, is het lastiger om op te lossen en is de kans dat je een goede herplaatsing plek kan vinden voor de hond klein. Dan is in laten slapen beter.

Het hele het is een vechthond achtig iets en dus fout en dus moet maar dood als er iets gebeurd is niet eerlijk. We weten niet wat er precies gebeurd is, we weten niet of dit echt om gedrag gaat dat verder een realistisch risico is (of dat het na normale training nog een risico is). Even tot 10 tellen, de emotie laten wegzakken lijkt mij verstandig bij dit soort zaken. Eerlijk kijken naar wat er gebeurd is en hoe deze hond te beoordelen lijkt mij een betere weg dan de rode waas laten regeren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_170314959
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Amerikanen hebben tegenwoordig bommen zonder met magic marker opgeleukte poëtische teksten.
  dinsdag 18 april 2017 @ 21:35:14 #71
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170317453
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 20:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet mee eens en vind het echt jammer dat mensen zover komen om dit soort dingen te zeggen.

Ik zou zeggen, een assessment van deze hond op kosten van de eigenaar. Wel een in beslagname zonder kans de hond terug te krijgen. Soms gaat het om probleemgedrag (maatschappelijk gezien dan) dat vrij makkelijk op te lossen is, dan kan de hond prima herplaatst worden na wat training. Soms is dit niet het geval, is het lastiger om op te lossen en is de kans dat je een goede herplaatsing plek kan vinden voor de hond klein. Dan is in laten slapen beter.

Het hele het is een vechthond achtig iets en dus fout en dus moet maar dood als er iets gebeurd is niet eerlijk. We weten niet wat er precies gebeurd is, we weten niet of dit echt om gedrag gaat dat verder een realistisch risico is (of dat het na normale training nog een risico is). Even tot 10 tellen, de emotie laten wegzakken lijkt mij verstandig bij dit soort zaken. Eerlijk kijken naar wat er gebeurd is en hoe deze hond te beoordelen lijkt mij een betere weg dan de rode waas laten regeren.
Hoe kom je er toch bij dat het met emotie te maken heeft ? Gewoon gezond boerenverstand. De emotie komt juist om de hoek kijken bij mensen zoals jij en RM-rf die het sneu vinden om een hond die niet terugdeinst om anderen forse verwondingen toe te brengen in te laten slapen. Redenen gaan bedenken waarom die hond dat deed..... Dat een kleine hond uitdaagt of zijn baas iets doet dat de bijtende hond niet bevalt is géén reden om zo gruwelijk uit te vallen. Dat rechtvaardigt een dergelijke reactie niet. Niks verloren aan zo'n gevaarlijke onbetrouwbare hond.
En jij en ik hebben hier ook een andere mening over en gaan het nooit eens worden dat is allang bekend niet waar ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 22:02:34 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170318430
het lijkt me sowieso belangrijk om te weten hoe dit nu mis is gegaan ... stuk belangrijker dan wat er nu met de 2 hondjes in kwestie moet gaan gebeuren zelfs
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170318843
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:35 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hoe kom je er toch bij dat het met emotie te maken heeft ? Gewoon gezond boerenverstand. De emotie komt juist om de hoek kijken bij mensen zoals jij en RM-rf die het sneu vinden om een hond die niet terugdeinst om anderen forse verwondingen toe te brengen in te laten slapen. Redenen gaan bedenken waarom die hond dat deed..... Dat een kleine hond uitdaagt of zijn baas iets doet dat de bijtende hond niet bevalt is géén reden om zo gruwelijk uit te vallen. Dat rechtvaardigt een dergelijke reactie niet. Niks verloren aan zo'n gevaarlijke onbetrouwbare hond.
En jij en ik hebben hier ook een andere mening over en gaan het nooit eens worden dat is allang bekend niet waar ?
Een hond is geen mens. Wat voor een hond hondengedrag is staat niet gelijk aan maatschappelijk aanvaardbaar gedrag in deze mensenwereld. Als een hond voor in de mensenwereld naar gedrag vertoont staat dat niet gelijk aan een monster dat niet terug deinst om die andere hond deerlijk te verwonden. Dat is menselijk gedrag op een hond projecteren. Voor een hond is dat gedrag niet abnormaal, sterker nog, als hij niet geleerd heeft al die verschillende honden als honden te zien herkent hij het niet eens echt als hond, maar bv als prooi of een of ander wezen dat zich grofweg hondachtig gedraagt.

Wat vooral belangrijk is (en rationeel) is weten dat een vrij breed scala aan ongewenst gedrag in deze mensenwereld vrij makkelijk aan te passen is. Iemand moet dan de hond simpelweg uitleggen dat het anders werkt, het anders moet.
Dat zelfs gedrag wat wij mensen als schokkend zien niet abnormaal is voor honden en vooral niet betekend dat het dier geestelijk niet in orde is.

Je hele tekst is doordrongen van emotie, van menselijk kijken, menselijke emotie, projecteren op een hond. Dat terug proberen te tikken is ook weer emotie.
Je kan me geloven of niet, maar alles wat ik schrijf is zo rationeel als de pest, zonder enige emotie. Ik erken de hond als diersoort, met eigen gedrag. Ik begrijp dat de hond als diersoort niet menselijk denkt en doet. Dat jouw moraal wat je projecteert op deze hond van jouw is en niet van die hond.

Als deze hond lastig te resocialiseren is heb ik geen enkele moeite met zijn dood. Is hij wel makkelijk terug te plaatsen in deze mensenmaatschappij vind ik het zonde. Verder als zonde gaat het niet trouwens.
Waar ik wel echt problemen mee heb is dat eigenaren van honden die ongewenst gedrag zoals dit vertonen daar zo mee wegkomen, de hond wegdoen/laten afmaken en vrolijk een nieuwe hond gaan verpesten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_170319876
Triest dat hier dit gedrag wordt goedgepraat.
Iedere, kundige, gedragsdeskundge kan je vertellen dat een grote hond die zich bedreigt voelt door een klein keffertje gewoon een angstbijter is.

Stabiele honden negeren kleinere honden gewoon.

Zo jammer dat je hier geen leeuw als huisdier mag hebben. Lijkt mij zo leuk om dan eens straks langs zo'n eigenaar met vechthond te lopen en als het misgaat met een stalen gezicht vertellen dat het zijn hond was die het uithaalde. Hij blafte, de staart stond te hoog... al die smoesje die eigenaren van angstbijters en asociale vechthonden hebben om te verklaren waarom de kleine hond werd doodgebeten.
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 22:53:47 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170320462
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:36 schreef Blueheeler het volgende:

Zo jammer dat je hier geen leeuw als huisdier mag hebben. Lijkt mij zo leuk om dan eens straks langs zo'n eigenaar met vechthond te lopen en als het misgaat met een stalen gezicht vertellen dat het zijn hond was die het uithaalde. Hij blafte, de staart stond te hoog... al die smoesje die eigenaren van angstbijters en asociale vechthonden hebben om te verklaren waarom de kleine hond werd doodgebeten.
wat klets je nou man _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 22:54:18 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170320472
je leeuw uitlaten en dan verwachten dat hij op iemand zijn hond gaat zitten snacken :') _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 22:54:44 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170320505
je leeuw uitlaten _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170320509
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:36 schreef Blueheeler het volgende:
Triest dat hier dit gedrag wordt goedgepraat.
Iedere, kundige, gedragsdeskundge kan je vertellen dat een grote hond die zich bedreigt voelt door een klein keffertje gewoon een angstbijter is.

Stabiele honden negeren kleinere honden gewoon.

Zo jammer dat je hier geen leeuw als huisdier mag hebben. Lijkt mij zo leuk om dan eens straks langs zo'n eigenaar met vechthond te lopen en als het misgaat met een stalen gezicht vertellen dat het zijn hond was die het uithaalde. Hij blafte, de staart stond te hoog... al die smoesje die eigenaren van angstbijters en asociale vechthonden hebben om te verklaren waarom de kleine hond werd doodgebeten.
Doe mij maar een liger.
Die noem ik dan Napoleon.
pi_170320595
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat klets je nou man _O-
De laatste keer toen ik keek was ik nog geen man.

Wat ik klets is hoe precies hoe die kleine penismannetjes met hun vechthonden zich gedragen.
  Moderator woensdag 19 april 2017 @ 04:59:13 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170323568
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:56 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

De laatste keer toen ik keek was ik nog geen man.

Wat ik klets is hoe precies hoe die kleine penismannetjes met hun vechthonden zich gedragen.
echt niet

het zou hetzelfde zijn als die eigenaar met zijn vechthond die kleine poedeltjes opzoch in de hoop dat ze eens lekker kapotgebeten gaan worden zodat ze tof kunnen doen als er iemand over klacht

en dan laten we die leeuw van je even voor wat het is _O-

dat gaat echt helemaal nergens over man :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_170324533
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:16 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Dat doet ie anders nooooooit :o

Nee het zal wel weer een inktvlek tokkie zijn met een minderwaardigheidscomplex die dus zijn legale wapen een vechthond nodig heeft om voldoende zelfvertrouwen te hebben om over straat te durven lopen.

Zo zie IK alle eigenaren van vechthonden. Zielige mensen met een minderwaardigheidscomplex die als uitvlucht een vechthond nemen om hun onzekerheid te maskeren.
Waarom is het een vechthond? Er is niks mis met het ras, alleen de baasjes. Van een herder kun je ook een vechthond maken. Achterlijke term.
  woensdag 19 april 2017 @ 09:20:31 #82
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170324731
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:36 schreef Blueheeler het volgende:
Triest dat hier dit gedrag wordt goedgepraat.
Iedere, kundige, gedragsdeskundge kan je vertellen dat een grote hond die zich bedreigt voelt door een klein keffertje gewoon een angstbijter is.

Stabiele honden negeren kleinere honden gewoon.

Zo jammer dat je hier geen leeuw als huisdier mag hebben. Lijkt mij zo leuk om dan eens straks langs zo'n eigenaar met vechthond te lopen en als het misgaat met een stalen gezicht vertellen dat het zijn hond was die het uithaalde. Hij blafte, de staart stond te hoog... al die smoesje die eigenaren van angstbijters en asociale vechthonden hebben om te verklaren waarom de kleine hond werd doodgebeten.
Mee eens. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 19 april 2017 @ 09:23:07 #83
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170324766
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:02 schreef sp3c het volgende:
het lijkt me sowieso belangrijk om te weten hoe dit nu mis is gegaan ... stuk belangrijker dan wat er nu met de 2 hondjes in kwestie moet gaan gebeuren zelfs
Vast interessant voor mensen die zich met hondengedrag bezig houden. Maar een hond is een huisdier en hoort zich als zodanig te gedragen. Gewoon niet doorbijten als een ander op het verkeerde knopje drukt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 19 april 2017 @ 09:32:33 #84
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170324911
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 20:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet mee eens en vind het echt jammer dat mensen zover komen om dit soort dingen te zeggen.

Ik zou zeggen, een assessment van deze hond op kosten van de eigenaar. Wel een in beslagname zonder kans de hond terug te krijgen. Soms gaat het om probleemgedrag (maatschappelijk gezien dan) dat vrij makkelijk op te lossen is, dan kan de hond prima herplaatst worden na wat training. Soms is dit niet het geval, is het lastiger om op te lossen en is de kans dat je een goede herplaatsing plek kan vinden voor de hond klein. Dan is in laten slapen beter.

Het hele het is een vechthond achtig iets en dus fout en dus moet maar dood als er iets gebeurd is niet eerlijk. We weten niet wat er precies gebeurd is, we weten niet of dit echt om gedrag gaat dat verder een realistisch risico is (of dat het na normale training nog een risico is). Even tot 10 tellen, de emotie laten wegzakken lijkt mij verstandig bij dit soort zaken. Eerlijk kijken naar wat er gebeurd is en hoe deze hond te beoordelen lijkt mij een betere weg dan de rode waas laten regeren.
Ik zou het zelfde zeggen als een ander ras zo zou doorbijten. Zo'n hond kun je nooit meer vertrouwen. Want ook al denk je dat het met trainen goed is gekomen. Er kan altijd nog een ander knopje zijn dat dit doorbijten oproept. Volgens mij moet de rem om dit te doen er al heel vroeg inzitten want * aangeleerd * ( of afgeleerd zo je wilt ) is niet goed genoeg om te onder alle omstandigheden tegen te houden. Als de aanleg niet goed is kan het altijd weer fout gaan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170325112
Wellicht moeten we mensen ook preventief een spuitje geven.
  Moderator woensdag 19 april 2017 @ 10:29:03 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170325794
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 09:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Vast interessant voor mensen die zich met hondengedrag bezig houden. Maar een hond is een huisdier en hoort zich als zodanig te gedragen. Gewoon niet doorbijten als een ander op het verkeerde knopje drukt.
daar doel ik inderdaad om ... hoe hoprt zo'n beest zich eigenlijk te gedragen

daar moeten we ons gedrag op aanpassen als we ze als huisdier willen houden lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 19 april 2017 @ 11:18:20 #87
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170326650
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Een hond is geen mens. Wat voor een hond hondengedrag is staat niet gelijk aan maatschappelijk aanvaardbaar gedrag in deze mensenwereld. Als een hond voor in de mensenwereld naar gedrag vertoont staat dat niet gelijk aan een monster dat niet terug deinst om die andere hond deerlijk te verwonden. Dat is menselijk gedrag op een hond projecteren. Voor een hond is dat gedrag niet abnormaal, sterker nog, als hij niet geleerd heeft al die verschillende honden als honden te zien herkent hij het niet eens echt als hond, maar bv als prooi of een of ander wezen dat zich grofweg hondachtig gedraagt.

Wat vooral belangrijk is (en rationeel) is weten dat een vrij breed scala aan ongewenst gedrag in deze mensenwereld vrij makkelijk aan te passen is. Iemand moet dan de hond simpelweg uitleggen dat het anders werkt, het anders moet.
Dat zelfs gedrag wat wij mensen als schokkend zien niet abnormaal is voor honden en vooral niet betekend dat het dier geestelijk niet in orde is.
Het maakt het wél blijvend ongeschikt als huisdier.
quote:
Je hele tekst is doordrongen van emotie, van menselijk kijken, menselijke emotie, projecteren op een hond. Dat terug proberen te tikken is ook weer emotie.
Je kan me geloven of niet, maar alles wat ik schrijf is zo rationeel als de pest, zonder enige emotie. Ik erken de hond als diersoort, met eigen gedrag. Ik begrijp dat de hond als diersoort niet menselijk denkt en doet. Dat jouw moraal wat je projecteert op deze hond van jouw is en niet van die hond.
Heeft niks met emotie te maken dus, is gewoon praktisch denken : deze hond is ongeschikt als huisdier en dus mag hij niet als huisdier gehouden worden.
quote:
Als deze hond lastig te resocialiseren is heb ik geen enkele moeite met zijn dood. Is hij wel makkelijk terug te plaatsen in deze mensenmaatschappij vind ik het zonde. Verder als zonde gaat het niet trouwens.
Waar ik wel echt problemen mee heb is dat eigenaren van honden die ongewenst gedrag zoals dit vertonen daar zo mee wegkomen, de hond wegdoen/laten afmaken en vrolijk een nieuwe hond gaan verpesten.
Ik geloof dus dat dit gedrag echt onomkeerbaar is.
Ben er helemaal voor om de eigenaar van dit soort honden, geen honden meer te laten houden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 19 april 2017 @ 20:40:37 #88
257175 iemandmoethetdoen
nietallesiswathetlijkt
pi_170338799
Wat een topic weer, op twee reacties met kennis betreft honden staan er verder weer alleen maar de verwachte hatelijke reacties van de bange tokkies!! _O-

Zoals sommige weten houd ik al zo'n 25 jaar Pitbulls en zonder enig incident en verdiep ik me er al zo'n 30 jaar in!

Ik bemoei me al lang niet meer met dit soort topics aangezien ik moe word van de doodsverwensingen aangezien ik voor sommige al meteen dood mag omdat ik van Pitbulls houd.

Nu moet ik alleen wel even reageren aangezien ik de hond in kwestie ken, ik was al bij het nest toen de pups 2 weken oud waren, het is een nest van 9 pups geweest, de fokker is een vriend van mij!!

De pups zijn gewoon gezond maar helaas verkoop je soms een pup aan mensen die nog geen hamster kunnen opvoeden, dat is hier het geval, er is best wat nazorg geleverd aan deze vrouw in kwestie, ook ik heb geprobeerd telefonisch advies te geven maar als iemand niet luisterd ben ik vrij snel klaar!

De hond in kwestie treft dus geen blaam, het zijn de mensen weer zo als altijd!!

Dit soort mensen slepen met hun domme mentaliteit anderen ook mee en strooien gewoon met de gegevens van de fokker op het internet en proberen dan een ander voor hun rotzooi op te laten draaien en hier baal ik van maar ik doe niet hetzelfde aangezien ik niet hun gegevens hier neer plemp.

Dat mens had die hond gewoon weg moeten doen toen ze zelf door haar hond was gebeten dan had het nog wat kunnen worden, nu is het in mijn ogen te laat de hond is nu anderhalf jaar oud, wel vind ik een vechthond afmaken omdat ie met een andere hond vecht veel te ver gaan, je moet de eigenaar een houdverbod opleggen en dikke boete, pak die klootzakken maar waar het pijn doet, kan ik lekker van mijn vrienden (Pitbulls) blijven genieten!

Ik reageer alleen op serieuze reacties, zo als altijd. ^O^
Als je links kijkt, zie je rechts niets!
pi_170339673
Leuk verhaal maar een echt stabiele pup krijgt zelfs de slechtse eigenaar niet zo onstabiel dat die anderehonden dusdanig verwond en/of doodbijt.
Dat zit er toch echt wel ingefokt, logisch ook anders zouden het geen vechthonden zijn.

Leuke vriend ook wel die pups aan dat soort onervaren mensen verkoopt.

Oh en ik verdiep mezelf er al wat langer dan 30 jaar in. :D
  woensdag 19 april 2017 @ 21:17:37 #90
257175 iemandmoethetdoen
nietallesiswathetlijkt
pi_170340247
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:02 schreef Blueheeler het volgende:
Leuk verhaal maar een echt stabiele pup krijgt zelfs de slechtse eigenaar niet zo onstabiel dat die anderehonden dusdanig verwond en/of doodbijt.
Dat zit er toch echt wel ingefokt, logisch ook anders zouden het geen vechthonden zijn.

Leuke vriend ook wel die pups aan dat soort onervaren mensen verkoopt.

Oh en ik verdiep mezelf er al wat langer dan 30 jaar in. :D
O wat ik ben ik blij dat ik een echte ervarings deskundige tref, leg jij even uit hoe dit zit ik wil graag van je leren, verder breng mij de meest stabiele hond maak ik m in een week vals voor je en nee mijn vriend verkoopt niet aan iedereen maar mensen doen zich vaak beter voor dan ze zijn!!

Nu maar snel terug je hok in want je praat een beetje poep en probeert de schuld bij die eigenaar weg te halen! ;)
Als je links kijkt, zie je rechts niets!
pi_170340484
Alsik jou dat nog moet leren zegt dat genoeg.
Een hond bewust vals maken is heel wat anders dan een onstabiele hond die bij een onervaren pupkoper terecht komt.

Natuurlijk is de fokker medeverantwoordelijk aangezien die zijn pups verkoopt aan zulke mensen.

Bij kruisingen van deze orde zou er geen "kan gebeuren" moeten bestaan.
Ik ga hier ook geen handleiding gevenhoe je zoiets kan voorkomen, de goede fokkers weten dat allang. Maar die verkopen dan ook geen pups zonder fci stamboom voor veel te veel geld en hebben die soort honden niet nodig omdat hun piemeltje te klein is :D
  woensdag 19 april 2017 @ 21:34:11 #92
257175 iemandmoethetdoen
nietallesiswathetlijkt
pi_170340771
Veel succes met je aannames, verstand van honden heb je niet aangezien de Pitbull sinds de eind jaren '70 pas mondjes maat in Amsterdam verscheen en dat is zo'n 30 jaar geleden, maar jij verdiepte je daarvoor al in de Pitbull die toen nog niet in Nederland was, je bent dus een 60+er, toch?

En helaas kan jij mij niks leren over Pitbulls, ja her verkeerde misschien en hou je piemel opmerkingen maar voor je, dat zit meer in jouw hoofd!!
Als je links kijkt, zie je rechts niets!
pi_170340952
Ah ze waren toen ook nog niet in de USA dus.

Jammer dat je niet meer wil leren, ik leer nog elke dag bij.

Verder niets persoonlijks tegen jou maar je geeft de door jou zo geliefde kruising een slechte naam alleen heb je dat zelf niet door.

Prettige avond nog :)
pi_170340962
Als krantenbezorger heb ik ook een takkenhekel aan deze beesten. Je hebt dan van die arrogante baasjes die denken, ach mijn hond kan wel ongelijnd rondlopen terwijl deze op je af stormt, hij doet niks hoor, sodemieter op zeg... Van mij mag je al die honden wel afschieten.
  woensdag 19 april 2017 @ 21:43:44 #95
257175 iemandmoethetdoen
nietallesiswathetlijkt
pi_170341111
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:39 schreef Blueheeler het volgende:
Ah ze waren toen ook nog niet in de USA dus.

Jammer dat je niet meer wil leren, ik leer nog elke dag bij.

Verder niets persoonlijks tegen jou maar je geeft de door jou zo geliefde kruising een slechte naam alleen heb je dat zelf niet door.

Prettige avond nog :)
Jij gaat wel lekker, ik heb een kleine piemel en ik weet niks van honden, ik ben een slecht voorbeeld voor de Pitbull, en jij bent Gods geschenk!

Ik vind jouw een zielig en hooghartig mens en vraag me af waarom jij uit het niets mij de maat begint te nemen en de schuld bij ons wilt leggen, vriendin van de eigenaresse zeker??
Als je links kijkt, zie je rechts niets!
pi_170341437
Goh je legt mij nu wel heel veel woorden in mijn mond. Rustig aan joh.

Nee ik heb geen mensen in mijn vriendenkring die vechthonden hebben.
Een hoop hondenliefhebbers vallen niet zo op honden die gefokt zijn om andere honden dood te bijten.

Ik ken wel iemand met een vechthond die zijn hond ver weg houdt van andere honden en zijn hond buiten eigen terrein een korfje laat dragen.
Daar heeft niemand problemen mee itt de vele anderen die hun vechthond maar op iedereen af laten stormen om vooral toch maar te laten zien hoe lief ze zijn.
Tot het een keer goed fout gaat en dan is het natuurlijk altijd de schuld van de doodgebeten hond.

Maar ik dacht dat we klaar waren met reageren op elkaar :D

[ Bericht 17% gewijzigd door Blueheeler op 19-04-2017 21:57:53 ]
pi_170341516
Dubbel is nu ook weer niet nodig.
  woensdag 19 april 2017 @ 21:59:43 #98
257175 iemandmoethetdoen
nietallesiswathetlijkt
pi_170341706
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:52 schreef Blueheeler het volgende:
Goh je legt mij nu wel heel veel woorden in mijn mond. Rustig aan joh.

Nee ik heb geen mensen in mijn vriendenkring die vechthonden hebben.
Een hoop hondenliefhebbers vallen niet zo op honden die gefokt zijn om andere honden dood te bijten.

Maar ik dacht dat we klaar waren met reageren op elkaar :D
Je spreekt jezelf tegen, je verdiept je zelf al in de Pitbull van voor die in Nederland kwam, dus meer dan 30 jaar en door al dat verdiepen heb je nu een hekel aan Pitbulls maar je blijft je verdiepen, ik geloof dat ik nu wel heb aangetoond dat je maar wat kletst, dus vanaf nu sta je op mijn negeer lijst! *O*
Als je links kijkt, zie je rechts niets!
pi_170342553
Is er zo'n lijstje? Wat handig :-)
Ik verdiep mijzelf in hondengedrag omgeacht ras of kruising, daarvoor hoef je niet per defenitie zelf te kiezen voor zo'n kruising of ras om er wel veel ervaring mee te hebben.

Klinkt ingewikkelder dan het is :D
  woensdag 19 april 2017 @ 22:20:44 #100
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_170342572
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:16 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Dat doet ie anders nooooooit :o
,,Hij doet niks hoor" is ook zo'n gevleugelde uitspraak, waarna meteen je broekspijpen het moeten ontgelden.
  woensdag 19 april 2017 @ 22:30:00 #101
257175 iemandmoethetdoen
nietallesiswathetlijkt
pi_170342940
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:20 schreef Blueheeler het volgende:
Is er zo'n lijstje? Wat handig :-)
Ik verdiep mijzelf in hondengedrag omgeacht ras of kruising, daarvoor hoef je niet per defenitie zelf te kiezen voor zo'n kruising of ras om er wel veel ervaring mee te hebben.

Klinkt ingewikkelder dan het is :D
Nog 1tje dan een inkoppertje dan; je geeft hierboven zelf aan dat je geen verstand hebt van Pitbulls, jij verdiept je algemeen in honden en dat is niet genoeg voor het houden van een Pitbull en tegelijkertijd tijd de reden dat het vaak fout gaat!

Ik verdiep me alleen in Pitbulls en de A.P.B.T. in het bijzonder, ik heb naast mij liggen een nest genoot van de betreffende bijt hond en waarom kan ik het wel en heeft mijn hond vriendjes in plaats van dat ie vecht, zelfde nest dus, is allemaal kennis en ervaring!

In plaats van mensen beledigen kan je ook gewoon discussiëren over het hoe en waarom, leer je veel meer van! ;)
Als je links kijkt, zie je rechts niets!
pi_170343504
Waar haal jij uit dat ik geen verstand heb van de kruising die ze pitbull noemen?
Moet een psycholoog zelf borderline hebben om het gedrag te kunnen beoordelen en te behandelen.

Wat ik wel heb geleerd en heb ervaren is dat een verstandige vechthond eigenaar zijn hond ver weg houdt van andere honden omdat het altijd en elk moment fout kan gaan.

En als het fout gaat dan is dat in een hoop gevallen het einde van de andere hond en in alle gevallen weer een slechtere naam voor de vechthond.
Als je van vechthonden houdt wil je dat imho ten alle tijden voorkomen.
Als je hond wilt die leuk met andere honden omgaat zijn er genoeg andere rassen te vinden.

Persoonlijk vind ik de ergste soort vechthondeneigenaren de eigenaren die altijd maar willen bewijzen dat hun hond lief is, van die mensen die baby's bij zo'n hond leggen bijvoorbeeld....

Een verstandige vechthondeigenaar loopt geen enkel risico en houdt zijn vechthond ver weg bij andere honden.

Als dat alleen al zou gebeuren zou dat enorm veel ophef schelen. Als de baas van de openingspost nu een zelf zoveel verstand had gehad om even naar de andere kant van de weg te gaan. Hij is namelijk degene die voor een type hond gekozen heeft wat gefokt is om andere honden te killen.

Soms denk ik dat de vechthondeneigenaren al die ophef over hun honden wel leuk vinden. Ik zie er namelijk maar bar weinig die verantwoording voor hun hond nemen en daarmee ongelukken voorkomen.
  woensdag 19 april 2017 @ 22:48:46 #103
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_170343624
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:39 schreef MakkieR het volgende:
Als krantenbezorger heb ik ook een takkenhekel aan deze beesten. Je hebt dan van die arrogante baasjes die denken, ach mijn hond kan wel ongelijnd rondlopen terwijl deze op je af stormt, hij doet niks hoor, sodemieter op zeg... Van mij mag je al die honden wel afschieten.
Zo heb ik ook ooit met zo een eigenaresse ruzie gehad. Pitbull ongelijnd in de voortuin en ik moest volgens de eigenaresse maar door de straat gaan schreeuwen of ze de krant kwam pakken. Dan ben je echt de weg kwijt hoor :')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  woensdag 19 april 2017 @ 23:11:31 #104
257175 iemandmoethetdoen
nietallesiswathetlijkt
pi_170344136
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:48 schreef Rodgrod het volgende:

[..]

Zo heb ik ook ooit met zo een eigenaresse ruzie gehad. Pitbull ongelijnd in de voortuin en ik moest volgens de eigenaresse maar door de straat gaan schreeuwen of ze de krant kwam pakken. Dan ben je echt de weg kwijt hoor :')
Helemaal mee eens dat zoiets niet kan, maar toch echt weer de schuld van de eigenaar en niet de hond!

Het nieuws staat vol met achterlijke mensen die niet eens voor zich zelf kunnen zorgen, geef die mensen een vechthond en dan weet je dat het niks wordt, ik ben voor een houderschap diploma of zo iets en hoge boetes, maar er zijn ook heel wat mensen die wel met een Pitbull kunnen omgaan alleen hoor je daar nooit wat over, iets wat goed gaat is geen nieuws en als het geen vechthond was geweest was het ook geen nieuws!

Iets om over na te denken, als de aanvaller in kwestie de hond had willen doden was dat met 1 hap gebeurt, dit is niet gebeurt en dat geeft te denken!
Als je links kijkt, zie je rechts niets!
pi_170344895
Zielige mensen die dit soort vechttokkiehonden nog verdedigen :') :') :')
pi_170346970
quote:
99s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:11 schreef iemandmoethetdoen het volgende:

[..]

Helemaal mee eens dat zoiets niet kan, maar toch echt weer de schuld van de eigenaar en niet de hond!

Het nieuws staat vol met achterlijke mensen die niet eens voor zich zelf kunnen zorgen, geef die mensen een vechthond en dan weet je dat het niks wordt, ik ben voor een houderschap diploma of zo iets en hoge boetes, maar er zijn ook heel wat mensen die wel met een Pitbull kunnen omgaan alleen hoor je daar nooit wat over, iets wat goed gaat is geen nieuws en als het geen vechthond was geweest was het ook geen nieuws!

Iets om over na te denken, als de aanvaller in kwestie de hond had willen doden was dat met 1 hap gebeurt, dit is niet gebeurt en dat geeft te denken!
Dit lijkt mij inderdaad een hele goede oplossing. Ik stel mij vaak ook de vraag: waarom moet je voor het rijden in een auto een rijbewijs hebben, maar als je een vechthond uitlaat mag je bij wijze van spreke een 10 jarig meisje het laten doen. Het zijn beide moordwapens. En een kind van 10 kan een dobermann nooit goed vast houden laat staan de hond domineren. Ik wil zo ver gaan dat iedere hond eigenaar en zelfs de rest van het gezin een soort rijbewijs moet halen waar de examens net als bij het CBR centraal worden afgelegd.

laat je een hond uit zonder rijbewijs dan krijg je onherroepelijk een boete, net zoals je een auto rijdt zonder rijbewijs. Dit kun je dan ook koppelen aan verzekeringen of milieu zaken zoals hondenpoep opruimen of aan dierenwelzijn. laat deze rijbewijs je vergunning zijn om een hond te mogen houden, dan heb je meteen een stok om mee te slaan.
pi_170347167
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

:? Wat ben je aan het miepen?

Ik heb uitgelegd wat een zeer waarschijnlijke verklaing voor dit incident is, gewoon een utleg die telkens weer uit de meeste onderzoeken blijkt en wat bv een goede reden is waarom veel goede honden trainers met klem afraden honden v piepend bijt-speelgoed te geven om mee te spelen en ook om met erg jonge honden bijt-spelletjes te spelen die de bijtreflex spelenderwijze snel overontwikkeld en zonder een duidelijk afstraffen.

Als jij verder wil uitleggen dat er een andere theorie is die uitgaat dat die hond een hoge aggressiviteit heeft tegenover een zeer kleine schoothond die in geen geval een dreiging impliceert of een fysieke aggressie kan opwekken, kan het misschien interssant zijn hoe je dat denkt te kunnen onderbouwen.

Ik vermoed echter dat je dat niet op een rationele kennis van honden maar een soort van emotionaliteit baseert en misschien een stukje 'geloof' dat bepaalde honden(-rassen) altijd 'fout' of 'gemeen' zijn, terwijl het gewoon dieren zijn met instincten (waarbij bijten altijd een rol speelt, en ook natuurlijk gedrag is, bij _alle Honderassen overigens, er zijn eigenlijk geen honderassen die egen bijtincidenten kunnen hebben, al hoor je inderdaad niet vaak over chihuahua's of maltesers die schade aanrichten met hun gedrag, ook al zijn er vermoedelijk net zoveel slecht opgevoedde honden van die rassen als van andere)
:')

Honden hebben helemaal geen besef van hoe groot ze zijn. Dat een grote hond nooit een kleine hond zal aanvallen omdat deze fysiek geen bedreiging zou zijn is dan ook gewoon totale bullshit.
pi_170347177
quote:
99s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:11 schreef iemandmoethetdoen het volgende:

[..]

Helemaal mee eens dat zoiets niet kan, maar toch echt weer de schuld van de eigenaar en niet de hond!

Het nieuws staat vol met achterlijke mensen die niet eens voor zich zelf kunnen zorgen, geef die mensen een vechthond en dan weet je dat het niks wordt, ik ben voor een houderschap diploma of zo iets en hoge boetes, maar er zijn ook heel wat mensen die wel met een Pitbull kunnen omgaan alleen hoor je daar nooit wat over, iets wat goed gaat is geen nieuws en als het geen vechthond was geweest was het ook geen nieuws!

Iets om over na te denken, als de aanvaller in kwestie de hond had willen doden was dat met 1 hap gebeurt, dit is niet gebeurt en dat geeft te denken!
Je geeft zelf al toe dat het om "vechthonden" gaat. Vechthonden horen sowieso helemaal niet in de maatschappij thuis. Niemand, behalve wat tokkies en andere asocialen, zit op dergelijke honden te wachten. Niks "diploma" dus, of ander slap geleuter. Maar gewoon verbieden en een spuitje erin.
  donderdag 20 april 2017 @ 15:26:55 #109
257175 iemandmoethetdoen
nietallesiswathetlijkt
pi_170355078
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:29 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dit lijkt mij inderdaad een hele goede oplossing. Ik stel mij vaak ook de vraag: waarom moet je voor het rijden in een auto een rijbewijs hebben, maar als je een vechthond uitlaat mag je bij wijze van spreke een 10 jarig meisje het laten doen. Het zijn beide moordwapens. En een kind van 10 kan een dobermann nooit goed vast houden laat staan de hond domineren. Ik wil zo ver gaan dat iedere hond eigenaar en zelfs de rest van het gezin een soort rijbewijs moet halen waar de examens net als bij het CBR centraal worden afgelegd.

laat je een hond uit zonder rijbewijs dan krijg je onherroepelijk een boete, net zoals je een auto rijdt zonder rijbewijs. Dit kun je dan ook koppelen aan verzekeringen of milieu zaken zoals hondenpoep opruimen of aan dierenwelzijn. laat deze rijbewijs je vergunning zijn om een hond te mogen houden, dan heb je meteen een stok om mee te slaan.
Wij zijn het aardig eens! ;)
Als je links kijkt, zie je rechts niets!
pi_170355523
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:39 schreef MakkieR het volgende:
Als krantenbezorger heb ik ook een takkenhekel aan deze beesten. Je hebt dan van die arrogante baasjes die denken, ach mijn hond kan wel ongelijnd rondlopen terwijl deze op je af stormt, hij doet niks hoor, sodemieter op zeg... Van mij mag je al die honden wel afschieten.
Typisch gedrag dat je altijd wel bij hondenbezitters ziet. "Mijn hond doet zoiets niet, want ik heb wel verstand van honden en heb hem goed opgevoed." Right :')

Het is hetzelfde gedrag dat je ook bij ouders veel ziet.
  vrijdag 21 april 2017 @ 15:29:38 #111
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
  vrijdag 21 april 2017 @ 16:34:00 #112
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170384475
quote:
Gesprek met hondenbaasjes na bloedbad in Zwols Aa-park

De gemeente Zwolle gaat naar aanleiding van het bijtincident met de blinde hond Milou in gesprek met de beide eigenaren van de betrokken honden. De 11-jarige hond Milou raakte eerste paasdag ernstig gewond toen ze in een Zwols park werd gegrepen door een jonge vechthond.

De gemeente moet op basis van het politierapport bepalen wat er met de bijtende pup moet gebeuren. Ze laat nu weten pas na het gesprek die afweging te willen maken. Er volgt - in tegenstelling tot wat politiewoordvoerder maandag zei - toch geen advies van de politie aangezien het een incident tussen twee honden betreft.

Bron
Ik ben benieuwd hoe het gesprek gegaan is of zal gaan. De vraag zal vooral zijn waarom de eigenaar van de vechthond erbij bleef staan kijken in plaats van ingrijpen.

Hoe groot is de kans dat deze hond hierna overgaat op het bijten van mensen? Want ik loop daar vaak hard en ik heb geen zin in hechtingen in mijn reet.
  Spellchecker vrijdag 21 april 2017 @ 16:56:17 #113
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170384825
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe het gesprek gegaan is of zal gaan. De vraag zal vooral zijn waarom de eigenaar van de vechthond erbij bleef staan kijken in plaats van ingrijpen.

Hoe groot is de kans dat deze hond hierna overgaat op het bijten van mensen? Want ik loop daar vaak hard en ik heb geen zin in hechtingen in mijn reet.
quote:
een incident tussen twee honden
Gvd wat een reactie .....
Sorry Quarrad; maar harder lopen dus :D
  Spellchecker vrijdag 21 april 2017 @ 16:58:10 #114
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 17:22:05 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_170385271
ik vind het erger dat die dude zijn honden met elkaar laat vechten dan dat men probeert er nog een paar te redden tbh :r
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:36:10 #116
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170385519
quote:
De gemeente moet op basis van het politierapport bepalen wat er met de bijtende pup moet gebeuren.
Hoe zo pup ?

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:44:08 #117
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_170385644
Pitbulls en andere agressieve honden :r

Hier het resultaat van iemand die zijn dochter "even" alleen liet met hun hond. Kikken op eigen risico :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Spellchecker vrijdag 21 april 2017 @ 17:45:40 #118
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170385658
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:44 schreef flipsen het volgende:
Pitbulls en andere agressieve honden :r

Hier het resultaat van iemand die zijn dochter "even" alleen liet met hun hond. Kikken op eigen risico :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:X :( :r
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 21 april 2017 @ 19:15:36 #119
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170387487
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:22 schreef sp3c het volgende:
ik vind het erger dat die dude zijn honden met elkaar laat vechten dan dat men probeert er nog een paar te redden tbh :r
Dit. Die honden zijn totaal niet meer te redden en uiteindelijk is dat ook gewoon zielig voor zo'n beest. Dit soort figuren moeten echt een flinke straf krijgen.

Ik herken de mensen wel die anders reageren, ik ken zelf ook een engelse stafford en dat is een mietebal eerste klas, maar ik weet dat ze niet allemaal zo zijn. En ook met een mietebal van een stafford moet je oppassen, want zo'n hond bijt met gemak een kleiner kind dood en is zeker in staat een volwassen mens heel ernstig te verwonden.

Maar ja, dat is de roze bril die mensen dan ophebben. Bij hunnie is ie lief en aanhankelijk. Tot hij een keer wel boos of gek wordt.. dan is het wel ineens een moordmachine van zoveel tientallen kilo's.

[ Bericht 5% gewijzigd door Straatcommando. op 21-04-2017 19:22:43 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 21 april 2017 @ 19:26:21 #120
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170387720
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dit. Die honden zijn totaal niet meer te redden en uiteindelijk is dat ook gewoon zielig voor zo'n beest. Dit soort figuren moeten echt een flinke straf krijgen.

Ik herken de mensen wel die anders reageren, ik ken zelf ook een engelse stafford en dat is een mietebal eerste klas, maar ik weet dat ze niet allemaal zo zijn.
Maar als ze van een baas komen die van hondengevechten houdt... Dat is toch iets heel anders.Ben het met je eens dat de baas een forse straf moet krijgen. En verbieden en goed controleren zodat die nooit meer een hond in huis kan halen.
Pure dierenmishandeling zijn die gevechten. Als je daar plezier aan beleeft ben je IMO rijp voor de psychiater.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170392910
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hoe zo pup ?

[ afbeelding ]
Lijkt me gwn nog een pup hoor.
  zaterdag 22 april 2017 @ 12:07:27 #122
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170400342
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 22:35 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Lijkt me gwn nog een pup hoor.
Iemand die aangaf t nest te kennen had t volgens mij over anderhalf jaar oud. En nee op de foto ziet hij er ook niet als een pup uit.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170400592
Walgelijk. Verbieden die beesten.
pi_170400628
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:44 schreef flipsen het volgende:
Pitbulls en andere agressieve honden :r

Hier het resultaat van iemand die zijn dochter "even" alleen liet met hun hond. Kikken op eigen risico :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest lachen.
pi_170400650
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:44 schreef flipsen het volgende:
Pitbulls en andere agressieve honden :r

Hier het resultaat van iemand die zijn dochter "even" alleen liet met hun hond. Kikken op eigen risico :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Walgelijk idd....
pi_170403658
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:56 schreef tong80 het volgende:
Het lag aan de blinde hond. Die moet niet zo piepen.

:P
Die hond zag het in ieder geval niet aankomen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_170403727
quote:
Gelukkig krijgen 10 ervan nog een kans. Ze zijn netjes bekeken door kundige mensen en er is bepaald dat ze wel weer in de maatschappij passen.
Gelukkig voor die honden, dat betekent dat het dieren zijn die alleen gebruikt zijn voor de fok, of die nog niet teveel gevechten (training voor) hebben meegemaakt waardoor ze geleerd hebben altijd onmiddellijk er vol op te gaan (uit noodzaak).

Heb zelf redelijk wat honden uit de vecht wereld meegemaakt. Tijdens de rad regeling, dus allemaal dood.
Het was vaak verbazingwekkend hoe vriendelijk die dieren nog tegen mensen waren. Ook zag je verschillen in waar de honden voor gebruikt waren. Degene die echt onder de littekens zaten zouden zonder de rad regeling ook ingeslapen worden, want die waren echt niet te doen met andere dieren en ook echt op grote afstand daar al geheel op gefocust.
De jongere dieren die nog een redelijk ongeschonden lijf hadden lieten meestal nog wel een basis zien waarop gebouwd kon worden, waren nog niet zo beschadigd dat het altijd een groot risico zou blijven. Hun sociale fundament moest hoognodig aangevuld worden, maar ze waren nog hond genoeg om daar weer makkelijk terug naartoe te kunnen veren. Geen honden voor beginners, maar wel dieren die, zeker na de ellende die ze hadden doorstaan, wel een fijn leven verdient hadden.
Zo waren er ook fokteven, afhankelijk van hun toestand en hoe lang ze al alleen in hokjes nest na nest hadden geworpen waren die wel of niet geschikt om nog een klein goedmakertje te krijgen, een verder leven.

Dit soort zaken zijn gewoon ronduit gruwelijk, het is echt kommer en kwel wat uit dat circuit komt. De honden in dit verhaal zijn pure slachtoffers.
De mensen hierachter zouden keihard aangepakt moeten worden, om de gruwel die ze die dieren hebben aangedaan en om het gevaar wat ze ermee veroorzaken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_170409283


Mijn maat gebeten door een chi met een heel grote bek.
Beter laten ze die blafrat meteen inslapen :( :( :(
pi_170409634
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:09 schreef JohnShooter het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn maat gebeten door een chi met een heel grote bek.
Beter laten ze die blafrat meteen inslapen :( :( :(
Voer je hem wel ziet er zo mager uit.
pi_170409687
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Voer je hem wel ziet er zo mager uit.
Tuurlijk krijgt hij gewoon eten, 51 kg was hij, paar kilo te zwaar dus moest op dieet, geen koekskes of tafelresten meer,hij zit er nu weer om te treuren dat hij de resten niet kreeg :D
pi_170409901


Deze beter?
pi_170416257
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:33 schreef JohnShooter het volgende:
[ afbeelding ]

Deze beter?
Ziet er idd stuk beter uit. Mooi beest hoor.
pi_170416859
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:09 schreef JohnShooter het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn maat gebeten door een chi met een heel grote bek.
Beter laten ze die blafrat meteen inslapen :( :( :(
Een schutter met een pitbull? :P
  maandag 24 april 2017 @ 21:07:56 #134
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170463387
Okay, de uitkomst van het gesprek: de bijtende hond mag dus niet meer loslopen en moet een muilkorf om.

http://www.destentor.nl/z(...)-in-zwolle~a2e411c8/
  Spellchecker maandag 24 april 2017 @ 21:43:18 #135
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170464423
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:07 schreef Qarrad het volgende:
Okay, de uitkomst van het gesprek: de bijtende hond mag dus niet meer loslopen en moet een muilkorf om.

http://www.destentor.nl/z(...)-in-zwolle~a2e411c8/
^O^
  maandag 24 april 2017 @ 21:50:52 #136
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170464682
En als de baas ( na verloop van tijd ) geen zin heeft in de muilkorf ? Wie gaat dat in de gaten houden ? :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170465257
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dit. Die honden zijn totaal niet meer te redden en uiteindelijk is dat ook gewoon zielig voor zo'n beest. Dit soort figuren moeten echt een flinke straf krijgen.

Ik herken de mensen wel die anders reageren, ik ken zelf ook een engelse stafford en dat is een mietebal eerste klas, maar ik weet dat ze niet allemaal zo zijn. En ook met een mietebal van een stafford moet je oppassen, want zo'n hond bijt met gemak een kleiner kind dood en is zeker in staat een volwassen mens heel ernstig te verwonden.

Maar ja, dat is de roze bril die mensen dan ophebben. Bij hunnie is ie lief en aanhankelijk. Tot hij een keer wel boos of gek wordt.. dan is het wel ineens een moordmachine van zoveel tientallen kilo's.
Ik had afgaande op jouw nick gedacht dat jij minstens 2 van dergelijke moordcommando's onder je had :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')