abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 april 2017 @ 00:59:03 #154
238141 SevD
Boventitel
pi_170345888
-- dubbel --
pi_170350125
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Aan die oefening met Australië was veel planning voorafgegaan, die wilden ze niet laten vallen. N Korea kon niet zien waar de vloot zich bevond (hebben die satellieten?). Gewoon bluf lijkt me het meest waarschijnlijke, bedacht door Mattis, Harris of iemand van de Joint chiefs of Staff.
Wat bij een politicus liegen is, is bij militairen "tactische misleiding". Een andere president zou dat waarschijnlijk niet gedaan hebben, wegens diplomatieke fallout met bondgenoten (Zuid Korea). Maar Trump schijnt het Pentagon veel vrijer te laten (las ik vorige week): weinig afwegen van de risico's, of van de diplomatieke gevolgen, veeleer: if you think it's a good idea, go for it". Die MOAB bvb hebben ze onder Obama nooit mogen gebruiken. Het kan hun of Trump's idee geweest zijn ("I want a big bomb, the biggest there is") , maar ze zullen het met plezier uitgevoerd hebben.
Hier heb je denk ik wel gelijk in. En ik denk dat het de Amerikaanse defensie erg blij is met Trump als president.
pi_170352223

iemand vakantie geboekt naar hawai ?
blablablabla
pi_170352246
Wat een drama om niks allemaal, en allemaal van die 'nieuws' outlets die daar lekker op teren :')
Ja doei.
pi_170352346
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:08 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een drama om niks allemaal, en allemaal van die 'nieuws' outlets die daar lekker op teren :')
:') :') :')
blablablabla
pi_170353242
nytimes twitterde op donderdag 20-04-2017 om 11:19:07 Analysts say they have spotted people playing volleyball at a nuclear test site in North Korea… https://t.co/OrE1yVmOQs reageer retweet
pi_170353254
Maar dat filmpje met dat orkest + aanval op VS is gisteren pas vrij gegeven, terwijl het zich afspeelde tijdens dat big event. Tijdens de streams was het ook vaak licht, terwijl men zei dat het al lang donker moest zijn (viel mensen in die livechat op YT ook op)... en blijkt die boot van de VS richting Australië te zijn gevaren i.p.v. Korea (maar doet dat nu echt!).

Vind het maar vreemde berichtgeving.
pi_170353932
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:58 schreef Netflixed het volgende:
nytimes twitterde op donderdag 20-04-2017 om 11:19:07 Analysts say they have spotted people playing volleyball at a nuclear test site in North Korea… https://t.co/OrE1yVmOQs reageer retweet
"nieuws" van 3 dagen geleden
pi_170356424
Yonhap: Source says @usairforce WC-135 makes "emergency sortie" off #Korea east coast amid possibility of imminent #DPRK #nuclear test
pi_170356502
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:36 schreef theNull het volgende:
Yonhap: Source says @usairforce WC-135 makes "emergency sortie" off #Korea east coast amid possibility of imminent #DPRK #nuclear test
Onvolledig bericht. Dit hoort daar bij:

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_170356847
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  donderdag 20 april 2017 @ 17:29:34 #166
242879 Onnoman
The On And Only
pi_170357178
Amerika begint een steeds onvoorspelbaarder en gevaarlijker land te worden.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_170359690
Poetin stuurt troepen naar grens met Noord-Korea

http://www.hln.be/hln/nl/(...)et-Noord-Korea.dhtml
pi_170359873
US official: With eye on North Korea, China puts bombers on 'high alert'

Chinese air force land-attack, cruise-missile-capable bombers were put "on high alert" on Wednesday, the official said, adding that the US has also seen an extraordinary number of Chinese military aircraft being brought up to full readiness through intensified maintenance.

www.cnn.com/2017/04/20/politics/us-north-korea-china
pi_170363909
Satelliet toont 'volleyballende Noord-Koreanen op nucleaire testlocatie'

Amerikaanse experts die satellietbeelden van Noord-Korea analyseren, hebben een opvallende ontdekking gedaan. Op de nucleaire testlocatie Punggye-ri wordt vermoedelijk op meerdere plekken volleybal gespeeld, melden analisten van het VS-Korea Instituut.

De foto's zijn zondag genomen door een commerciële satelliet. Volgens de analisten lijken op maximaal drie verschillende plaatsen potjes volleybal gaande te zijn. Zelfs bij het commandocentrum is mogelijk een net opgehangen om het in Noord-Korea populaire balspel te kunnen spelen.

Dat medewerkers van de testlocatie een balletje slaan, kan volgens de experts meerdere dingen betekenen. Het kan gaan om een poging buitenlandse waarnemers op het verkeerde been te zetten. Ook is het mogelijk dat de voorbereidingen voor een kernproef ,,op stand-by'' staan en medewerkers daarom mogen ontspannen.

De experts benadrukken dat de sportieve activiteiten bij het complex niet per se betekenen dat in de nabije toekomst geen kernproef zal plaatsvinden. Uit satellietbeelden zou blijken dat de testlocatie klaar is om een nucleaire test uit te voeren ,,zodra het bevel uit Pyongyang is ontvangen''.

De spanningen tussen de Verenigde Staten en Noord-Korea zijn de afgelopen weken hoog opgelopen vanwege verschillende testraketlanceringen door Pyongyang en de versterkte toon van de VS over het nucleaire programma van Noord-Korea. Noord-Korea liet op zijn beurt weten 'meedogenloos' te zullen reageren op elke provocatie van de Verenigde Staten.

De Russische president Vladimir Poetin heeft ondertussen troepen naar de 16 km lange grens tussen Rusland en Noord-Korea gestuurd, uit angst dat een gewapend conflict tussen de VS en Noord-Korea tot een massale uittocht van Noord-Koreanen zal leiden. Eerder deze week werd al bekend dat China om dezelfde reden 150.000 militairen naar haar zuidelijke grens stuurt: ook Peking vreest dat Noord-Koreanen hun toevlucht zullen zoeken in China van zodra een oorlog uitbreekt.
http://www.ad.nl/buitenla(...)estlocatie~a597e930/

Noord-Korea wordt omsingeld, serieuze zaak!
pi_170365090
Cliffhanger!
pi_170368488
Some very unusual moves have been over the last two or three hours” by #China regarding #DPRK, says @POTUS.
pi_170369044
De grootste volksverhuizing moet nog komen.

Als het aankomt op een kernoorlog met Noord-Korea zullen we er rekening moeten houden met het feit dat belangrijke waterwegen, zoals de Zuid-Chinese Zee de Gele Zee, de Japanse Zee en de rivieren Tumen en Yalu ernstig vervuild zullen worden. En als dat gebeurt, zal dat niet alleen een grote impact hebben op de bevolking van Noord-Korea, maar ook op de bevolking van de omringende landen, zoals Zuid-Korea, China, Taiwan, de Filipijnen, Maleisië, Brunei, Indonesië, Singapore, Thailand, Cambodja en Vietnam. En door de angst en de chaos zullen grote groepen mensen vluchten naar Europa en andere veilige landen. Alle aandelen zullen kelderen en we zullen in een nog grotere financiële crisis geraken.

Daarom is het belangrijk dat burgers overal in de wereld gaan protesteren tegen beslissingen die kunnen leiden tot een kernoorlog met Noord-Korea.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_170370434
Tom_Winter twitterde op donderdag 20-04-2017 om 23:22:18 BREAKING / NBC News: US Spyplanes watching North Korea for possible nuclear weapons test: https://t.co/MNDkIIZ62Q reageer retweet
pi_170371499
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:57 schreef Begripvol het volgende:
Alle aandelen zullen kelderen en we zullen in een nog grotere financiële crisis geraken.

Daarom is het belangrijk dat burgers overal in de wereld gaan protesteren tegen beslissingen die kunnen leiden tot een kernoorlog met Noord-Korea.
Een nog grotere financiele crisis dan die van 2007/2008 komt zwz. Nu geen kernoorlog met NK kan steeds ernstiger gevolgen hebben op termijn. Uitstel betekent geenszins afstel. We kunnen onderhand toch wel concluderen dat alle diplomatie van de afgelopen decennia gefaald heeft, incluus die van China. Een wereld met een NK dat later een heel arsenaal aan H-bommen heeft op ICBMs lijkt me een buitengewoon onaantrekkelijk toekomstperspectief.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170372199
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:24 schreef Netflixed het volgende:
Tom_Winter twitterde op donderdag 20-04-2017 om 23:22:18 BREAKING / NBC News: US Spyplanes watching North Korea for possible nuclear weapons test: https://t.co/MNDkIIZ62Q reageer retweet
Het had eerder nieuws geweest als ze dat niet zouden doen.
pi_170373634
Ook China schijnt rond te vliegen als "oefening" volgens wat nieuws sites.
Het lijkt alsof ze meer weten. Misschien gaat kju vandaag die nucleaire test gaat doen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 21 april 2017 @ 01:28:57 #177
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_170373646
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 01:28 schreef supermercado het volgende:
Ook China schijnt rond te vliegen als "oefening" volgens wat nieuws sites.
Het lijkt alsof ze meer weten. Misschien gaat kju vandaag die nucleaire test gaat doen.
Dat zullen we dan over een uurtje of 16-20 weten :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_170373716
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:09 schreef Infection het volgende:

[..]

Het had eerder nieuws geweest als ze dat niet zouden doen.
Ze zouden genoeg tijd hebben om op te stijgen wanneer ze de seismische schok detecteren, duurt toch even voor de wind die radioactieve deeltjes tot over de grens geblazen heeft. Tenzij het een fizzle (mislukte test, slechts beperkte kernreactie) is die geen merkbare beving produceert.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170373910
quote:
China klaar voor een machtsovername als er geweld uitbreekt? Lijkt hun beste optie in zo'n geval: Kim uitschakelen en een nieuwe leider installeren die gehoorzaamt aan Bejing. Opgeven van het kernwapenprogramma in ruil voor veiligheidsgaranties.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170373959
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:10 schreef Loekie1 het volgende:
Satelliet toont 'volleyballende Noord-Koreanen op nucleaire testlocatie'
Militairen hebben wel wat met volleybal he ?
pi_170374377
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 01:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ze zouden genoeg tijd hebben om op te stijgen wanneer ze de seismische schok detecteren, duurt toch even voor de wind die radioactieve deeltjes tot over de grens geblazen heeft. Tenzij het een fizzle (mislukte test, slechts beperkte kernreactie) is die geen merkbare beving produceert.
Oftewel, beter het zekere voor het onzekere nemen en dat vliegtuig dus gewoon alvast rond laten vliegen.
pi_170374769
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 01:48 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

China klaar voor een machtsovername als er geweld uitbreekt? Lijkt hun beste optie in zo'n geval: Kim uitschakelen en een nieuwe leider installeren die gehoorzaamt aan Bejing. Opgeven van het kernwapenprogramma in ruil voor veiligheidsgaranties.
Dat zal moeilijk gaan Korea heeft zo'n lange gescheidenis van bezet worden door een vreemde mogenheid dat een leider die gehoorzaam is aan een ander land niet zo goed overkomt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_170376646
Die musical met die nep-aanval op de VS. Kwam niet meer bij van de lach. _O-

Vooralsnog lijkt het spierballentaal want men durfde een nieuwe kernproef niet aan.

De bal ligt nu bij China.
pi_170377296
Zou er dit weekend trouwens weer een test uitgevoerd worden, wat denken jullie?
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:42:28 #187
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170377350
Iedereen zet zich schrap zo lijkt het. Dit kan niet lang meer duren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_170377426
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:42 schreef DustPuppy het volgende:
Iedereen zet zich schrap zo lijkt het. Dit kan niet lang meer duren.
Dit.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_170377461
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:42 schreef DustPuppy het volgende:
Iedereen zet zich schrap zo lijkt het. Dit kan niet lang meer duren.
Of er gebeurd helemaal niks. Zoals al jaren.
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:50:54 #190
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170377479
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:49 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Of er gebeurd helemaal niks. Zoals al jaren.
Dat denk ik niet, zeker niet met Trump in het Witte Huis.

Daarnaast zeggen de meeste analisten het nu ook.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_170377580
Zoveel gaat er niet gebeuren
pi_170377816
Men hoopt nog steeds dat met al deze mobilisatie Noord-Korea uiteindelijk aan de tafel gaat schuiven voor een diplomatieke oplossing. Men wil alleen nog dat China de handel en olieleveringen gaat stopzetten en dan is Noord-Korea niks meer.
  vrijdag 21 april 2017 @ 11:13:31 #193
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170377842
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:12 schreef Odaiba het volgende:
Men hoopt nog steeds dat met al deze mobilisatie Noord-Korea uiteindelijk aan de tafel gaat schuiven voor een diplomatieke oplossing. Men wil alleen nog dat China de handel en olieleveringen gaat stopzetten en dan is Noord-Korea niks meer.
De EU zal ook moeten stoppen met toestaan dat Noord-Koreaanse arbeiders hier werken om vervolgens al hun loon naar het vaderland op te sturen. Dat geld gaat daar ook linea recta de wapenindustrie in.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_170377873
Heb The Propaganda Game eindelijk gezien...
  vrijdag 21 april 2017 @ 11:14:59 #195
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170377875
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, zeker niet met Trump in het Witte Huis.

Daarnaast zeggen de meeste analisten het nu ook.
In Zuid-Korea maakt men zich in ieder geval geen zorgen vooralsnog. Ook wordt er niemand geevacueerd.

Ik zou me pas zorgen maken als alle Amerikaanse burgers in Zuid-Korea (en dat zijn er veel) worden opgeroepen het land te verlaten.

Ik denk dat het rustig blijft. In ZK zegt men dat Kim zich waarschijnlijk koest houdt tot de verkiezingen (in Zuid-Korea) en dan de nieuwe machthebbers zal testen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_170378011
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:13 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De EU zal ook moeten stoppen met toestaan dat Noord-Koreaanse arbeiders hier werken om vervolgens al hun loon naar het vaderland op te sturen. Dat geld gaat daar ook linea recta de wapenindustrie in.
Ja dit vond ik wel heel opvallend...Waarom werd hier ook geen enkele navraag bij gedaan bij onze politici...
pi_170378088
Gaat niets gebeuren. Anders was het al gebeurd.
pi_170378093
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

In Zuid-Korea maakt men zich in ieder geval geen zorgen vooralsnog. Ook wordt er niemand geevacueerd.

Ik zou me pas zorgen maken als alle Amerikaanse burgers in Zuid-Korea (en dat zijn er veel) worden opgeroepen het land te verlaten.

Ik denk dat het rustig blijft. In ZK zegt men dat Kim zich waarschijnlijk koest houdt tot de verkiezingen (in Zuid-Korea) en dan de nieuwe machthebbers zal testen.
Een oorlog is nooit te plannen, en het kan soms snel gaan. Ik weet niet of er wel geëvacueerd wordt of niet. Seoul heeft wel een aantal bunkers en ondergrondse infrastructuur zoals de metro, wat ook erg diep onder de grond is, juist om ook als bunker te dienen bij bombardementen, maar of dat allemaal genoeg is weet ik niet.
  vrijdag 21 april 2017 @ 11:28:50 #199
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170378167
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:25 schreef Odaiba het volgende:
Een oorlog is nooit te plannen, en het kan soms snel gaan. Ik weet niet of er wel geëvacueerd wordt of niet. Seoul heeft wel een aantal bunkers en ondergrondse infrastructuur zoals de metro, wat ook erg diep onder de grond is, juist om ook als bunker te dienen bij bombardementen, maar of dat allemaal genoeg is weet ik niet.
Het kan een strategische beslissing zijn om niet te evacueren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_170378213
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:28 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het kan een strategische beslissing zijn om niet te evacueren.
Precies, plus het kost waarschijnlijk een hoop geld en men heeft wellicht toch gelijk dat er niet veel gaat gebeuren, anders maken ze wel een grote inschattingsfout.
  vrijdag 21 april 2017 @ 11:56:54 #201
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170378725
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:25 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Een oorlog is nooit te plannen, en het kan soms snel gaan. Ik weet niet of er wel geëvacueerd wordt of niet. Seoul heeft wel een aantal bunkers en ondergrondse infrastructuur zoals de metro, wat ook erg diep onder de grond is, juist om ook als bunker te dienen bij bombardementen, maar of dat allemaal genoeg is weet ik niet.
Natuurlijk is dat niet genoeg. er wonen 25 miljoen mensen in Seoul en buitenwijken, omringt door bergen. Bij paniek wil natuurlijk iedereen de stad verlaten, wat tot enorme opstoppingen gaat leiden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_170378773
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet genoeg. er wonen 25 miljoen mensen in Seoul en buitenwijken, omringt door bergen. Bij paniek wil natuurlijk iedereen de stad verlaten, wat tot enorme opstoppingen gaat leiden.
Nee, daar heb je gelijk in.
  vrijdag 21 april 2017 @ 12:04:32 #203
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170378855
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:00 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Nee, daar heb je gelijk in.
En Seoul zit al helemaal dicht op een normale doordeweekse spits :P Eigenlijk zouden ze eens moeten oefenen, maarja zo'n oefening werkt natuurlijk niet omdat iedereen dat weet van te voren. Er is af en toe wel luchtalarm maar mensen halen hun schouders op een gaan naar hun werk. En Koreanen kennende gaan ze zelfs nog naar hun werk als de bommen daadwerkelijk vallen :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_170378898
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

En Seoul zit al helemaal dicht op een normale doordeweekse spits :P Eigenlijk zouden ze eens moeten oefenen, maarja zo'n oefening werkt natuurlijk niet omdat iedereen dat weet van te voren. Er is af en toe wel luchtalarm maar mensen halen hun schouders op een gaan naar hun werk. En Koreanen kennende gaan ze zelfs nog naar hun werk als de bommen daadwerkelijk vallen :P
Centrum zal eerst wel plat gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')