abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 april 2017 @ 22:15:48 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170296727
Hier vind je deel 1:

KLB / Niet kunnen snappen waarom Zwarten boos zijn?

Ik open dit deel, omdat de discussie nog niet afgelopen was. Laatste post ging ook over psychoses.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170297051
Geen idee waarom ze boos zijn. Vraag het ze zou ik zeggen. Mij boeit het eerlijk gezegd maar weinig.
"Pools are perfect for holding water"
pi_170297061
Goed topic verder. 4/5 sylvana's.
"Pools are perfect for holding water"
  Forum Admin maandag 17 april 2017 @ 22:30:41 #4
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_170297091
Deel 2 had beter psychopaten ipv Zwarten in de TT kunnen hebben.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_170297840
Een polonaise voor je topic


pi_170298014
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 23:05 schreef spiritusbus het volgende:
Een polonaise voor je topic


[ afbeelding ]
Dankje. Ik moest echt heel erg hard lachen. :@
"Pools are perfect for holding water"
pi_170298767
Ik heb niet het gehele topic doorgelezen. Maar ik wens wel te vermelden dat ik thans, mede om deze reden, in de Caribbean vertoef. In Nederland mijn LLM gehaald maar bewust gekozen voor een genieten elders.

Heel hard gewerkt maar thans een heerlijk eilandleven, veel reizen (vaak naar Miami), meerdere bedrijven en een inkomen van ¤10.000+ netto en groeiende, en geen gezeik over dat je als donkere medelander, minder bent. Ik was daar op een gegeven moment zo klaar mee. Al die grapjes die weliswaar grappig en wellicht niet kwaad bedoeld zijn, maar oh zo kwetsend. Iedere dag weer. Had er schoon genoeg van. En nu lach ik dezelfde personen bijna allemaal uit! Nu ben ik 30 en haal ik iedereen links en rechts in.

En oh ja, in Nederland had ik ook een topbaan met een inkomen van ¤40.000+ op mijn 24e. Dus het was geen noodzaak.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sir.Winston.Churchill op 18-04-2017 00:13:29 ]
  dinsdag 18 april 2017 @ 00:44:09 #8
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170298989
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 23:05 schreef spiritusbus het volgende:
Een polonaise voor je topic


[ afbeelding ]
Gvd _O-
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_170299000
TS, waarom blijf jij hier telkens een issue van maken? Op die manier word je net zo labiel als Quinsy Gario en Sylvana Simons.

Je hebt een donkere huidskleur. Nou en? Ik vind je daar echt niet minder of anders om en de meesten hier ook niet. Maar als jij continu dit onderwerp blijft aankaarten, zal je elke keer de (onjuiste) bevestiging krijgen dat jij om je huidskleur wordt gediscrimineerd.
  dinsdag 18 april 2017 @ 01:17:04 #10
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_170299136
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 14:48 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Waarom praat je dan niet over tuig in het algemeen? Tuig van verschillende etniciteiten janken om de maatschappij. Het enige verschil is dat elke ras tuig een ander ras de schuld geeft.
Precies dit. De hardste huilers zijn vaak de grootste tokkies.
pi_170302556
Nog ff een wat persoonlijkere note.

Als je zelf zegt dat je vatbaar bent voor psychotische verschijnselen, raad ik je echt om wat dit onderwerp meer nuance te zoeken.

Ik ben het wel met je eens dat het op een aantal vlakken makkelijker is om een blanke huidskleur te hebben dan een donkere huidskleur. En dat hoef je ook zeker niet onder stoelen of banken te schuiven.

Maar ik zie in de manier hoe je post dat je de objectiviteit dreigt te verliezen en jezelf als slachtoffer gaat zien. En ik ben bang dat dit bij jou achterdocht en paranoia gaat triggeren. Straks ga je iedereen met een witte huidskleur als vijand zien. En dat is echt zonde, want daarmee ga je jezelf steeds onveiliger voelen.

Sylvana ziet het ook niet meer objectief meer. Ik zie weleens dingen die zij post op Facebook en dat is meestal enorm overtrokken.

Jij bent volgens mij nog wel voor rede vatbaar. Dus pas een beetje op jezelf en dreig jezelf niet te verliezen. Misschien beter voor je om je voorlopig wat minder met racisme bezig te houden.
  dinsdag 18 april 2017 @ 11:49:44 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170302837
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:46 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
TS, waarom blijf jij hier telkens een issue van maken? Op die manier word je net zo labiel als Quinsy Gario en Sylvana Simons.

Je hebt een donkere huidskleur. Nou en? Ik vind je daar echt niet minder of anders om en de meesten hier ook niet. Maar als jij continu dit onderwerp blijft aankaarten, zal je elke keer de (onjuiste) bevestiging krijgen dat jij om je huidskleur wordt gediscrimineerd.
Nou ik heb de laatste tijd niet echt last van racisme. Maar ik zie dat er een soort interculturele miscommunicatie is tussen de twee culturen, wat veel problemen veroorzaakt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 18 april 2017 @ 11:50:41 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170302870
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:33 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Nog ff een wat persoonlijkere note.

Als je zelf zegt dat je vatbaar bent voor psychotische verschijnselen, raad ik je echt om wat dit onderwerp meer nuance te zoeken.

Ik ben het wel met je eens dat het op een aantal vlakken makkelijker is om een blanke huidskleur te hebben dan een donkere huidskleur. En dat hoef je ook zeker niet onder stoelen of banken te schuiven.

Maar ik zie in de manier hoe je post dat je de objectiviteit dreigt te verliezen en jezelf als slachtoffer gaat zien. En ik ben bang dat dit bij jou achterdocht en paranoia gaat triggeren. Straks ga je iedereen met een witte huidskleur als vijand zien. En dat is echt zonde, want daarmee ga je jezelf steeds onveiliger voelen.

Sylvana ziet het ook niet meer objectief meer. Ik zie weleens dingen die zij post op Facebook en dat is meestal enorm overtrokken.

Jij bent volgens mij nog wel voor rede vatbaar. Dus pas een beetje op jezelf en dreig jezelf niet te verliezen. Misschien beter voor je om je voorlopig wat minder met racisme bezig te houden.
Misschien heb je wel gelijk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170303635
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Misschien heb je wel gelijk.
Hij heeft zeker weten gelijk. Het enige wat je kan doen is jezelf verbeteren. FOK! gaat je echt niet helpen je beter te voelen, en zelfmedelijden ook niet. De wereld is nou eenmaal niet eerlijk.
pi_170304380
Zwarten zijn zelf ook weer racistisch naar mensen die een donkerdere huid hebben dan zij.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
pi_170304442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:47 schreef LurkJeRot het volgende:
Zwarten zijn zelf ook weer racistisch naar mensen die een donkerdere huid hebben dan zij.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Klopt. Ik stond zelf ook versteld .
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:15:43 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170305086
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:49 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Klopt. Ik stond zelf ook versteld .
Dat is dus ook weer een nalatenschap van slavernij. Alles wat donker was, werd geassocieerd met slecht en lelijk. Dus hoe lichter je tint en hoe sluiker je haar, hoe beter.

Veel donkere mensen, vooral de afstammeling van slaven, hebben een diepe minderwaardigheidscomplex.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170305116
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:49 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou ik heb de laatste tijd niet echt last van racisme. Maar ik zie dat er een soort interculturele miscommunicatie is tussen de twee culturen, wat veel problemen veroorzaakt.
Je zegt het goed dat er miscommunicatie is met cultuur. De pigmentatie in je huid heeft er in principe niks mee te maken, maar deze wordt erbij gesleept om de verschillende groepen te kunnen definieren.

Mensen denken allemaal in hokjes. In die zin zijn we allemaal racistisch, want we onderscheiden onszelf in rassen. Het belangrijkste is om je daarvan bewust te zijn en je te realiseren dat we allemaal tot hetzelfde mensenras behoren: Homo Sapiens.

Je huidskleur vertelt alleen waar je voorouders vandaan komen. Als iedereen dezelfde huidskleur zou hebben, hadden de mensen in de warmere gebieden huidkanker etc gekregen en mensen in noordelijke gebieden konden de barre winters moeilijker verdragen en kregen nog andere klachten. Leven past zich aan aan de externe omstandigheden.

Wat ikzelf vaak trouwens merk, is dat hoofdzakelijk beeldbepalend. In een stad als Amsterdam is de verhouding tussen blanke en getinte mensen 50/50. Het valt mij niet eens meer op. De uitstraling die iemand heeft, maakt veel meer indruk op mij.

Bij demonstraties tegen Zwarte Piet zie ik wel echt 'zwarte mensen'. Maar dat komt echt door hun uitstraling en gedrag. Zij gedragen zich als aparte groep en zo worden ze ook gezien. Daarbij willen ze strijd aangaan in plaats van verbinding zoeken.
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:17:33 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170305122
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:23 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Hij heeft zeker weten gelijk. Het enige wat je kan doen is jezelf verbeteren. FOK! gaat je echt niet helpen je beter te voelen, en zelfmedelijden ook niet. De wereld is nou eenmaal niet eerlijk.
Zelfmedelijden heb ik totaal niet. Omdat ik dit soort dingen bespreekbaar maakt, betekent niet dat het zelfmedelijden is.

FOK! Is vooral een plek waar ik dit soort moeilijke onderwerpen kan bespreken, voordat ik het misschien later in het echt gaat doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Keep_Walking op 18-04-2017 13:39:47 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:18:55 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170305148
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:17 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Je zegt het goed dat er miscommunicatie is met cultuur. De pigmentatie in je huid heeft er in principe niks mee te maken, maar deze wordt erbij gesleept om de verschillende groepen te kunnen definieren.

Mensen denken allemaal in hokjes. In die zin zijn we allemaal racistisch, want we onderscheiden onszelf in rassen. Het belangrijkste is om je daarvan bewust te zijn en je te realiseren dat we allemaal tot hetzelfde mensenras behoren: Homo Sapiens.

Je huidskleur vertelt alleen waar je voorouders vandaan komen. Als iedereen dezelfde huidskleur zou hebben, hadden de mensen in de warmere gebieden huidkanker etc gekregen en mensen in noordelijke gebieden konden de barre winters moeilijker verdragen en kregen nog andere klachten. Leven past zich aan aan de externe omstandigheden.

Wat ikzelf vaak trouwens merk, is dat hoofdzakelijk beeldbepalend. In een stad als Amsterdam is de verhouding tussen blanke en getinte mensen 50/50. Het valt mij niet eens meer op. De uitstraling die iemand heeft, maakt veel meer indruk op mij.

Bij demonstraties tegen Zwarte Piet zie ik wel echt 'zwarte mensen'. Maar dat komt echt door hun uitstraling en gedrag. Zij gedragen zich als aparte groep en zo worden ze ook gezien. Daarbij willen ze strijd aangaan in plaats van verbinding zoeken.
En die verbinding moet komen. Iemand moet daarvoor zorgen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170335064
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:07 schreef Sir.Winston.Churchill het volgende:
Ik heb niet het gehele topic doorgelezen. Maar ik wens wel te vermelden dat ik thans, mede om deze reden, in de Caribbean vertoef. In Nederland mijn LLM gehaald maar bewust gekozen voor een genieten elders.

Heel hard gewerkt maar thans een heerlijk eilandleven, veel reizen (vaak naar Miami), meerdere bedrijven en een inkomen van ¤10.000+ netto en groeiende, en geen gezeik ......

Hoeveel % daarvan moet je aan de maffia afdragen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  woensdag 19 april 2017 @ 19:09:22 #22
286575 Roces18
Chef de party
pi_170336246
Zeiden jullie nou zwarten?
Ik vind het niet fijn als mensen schelden met zwarte.
Dat weet jij kennelijk niet, maar dat komt voor mij heel dichtbij.
Mijn zus is dus samen met een donkere meneer.
Ja... en nog steeds hoor.

Als ik daar op visite ben, dan zit ik op de bank.
Dan denk ik jaaaah... zij heeft dat gewoon.

Dat komt wel erg dichtbij.
Elk woordje wat hier gezegd wordt voelt als een dolkstoot in mijn hart.
Tjoep Auw

Tjoep AUW
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_170336378
Black people _O_
pi_170336568
TS is zo'n typische jankneger. Donder dan op naar de Antillen als je het zo erg vindt in Nederland.

Als Antillianen zich niet als wilde apen zouden gedragen, dan zou het beeld dat men van hun heeft een stuk positiever zijn. Bovendien geef je zelf al aan dat je juist door Antillianen wordt gepest en buitengesloten en uiteindelijk geef je blanken hiervan de schuld. :')
pi_170336723
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:07 schreef Sir.Winston.Churchill het volgende:
Ik heb niet het gehele topic doorgelezen. Maar ik wens wel te vermelden dat ik thans, mede om deze reden, in de Caribbean vertoef. In Nederland mijn LLM gehaald maar bewust gekozen voor een genieten elders.

Heel hard gewerkt maar thans een heerlijk eilandleven, veel reizen (vaak naar Miami), meerdere bedrijven en een inkomen van ¤10.000+ netto en groeiende, en geen gezeik over dat je als donkere medelander, minder bent. Ik was daar op een gegeven moment zo klaar mee. Al die grapjes die weliswaar grappig en wellicht niet kwaad bedoeld zijn, maar oh zo kwetsend. Iedere dag weer. Had er schoon genoeg van. En nu lach ik dezelfde personen bijna allemaal uit! Nu ben ik 30 en haal ik iedereen links en rechts in.

En oh ja, in Nederland had ik ook een topbaan met een inkomen van ¤40.000+ op mijn 24e. Dus het was geen noodzaak.
Goed bezig dan.
  woensdag 19 april 2017 @ 19:41:12 #26
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_170337029
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:07 schreef Sir.Winston.Churchill het volgende:
Ik heb niet het gehele topic doorgelezen. Maar ik wens wel te vermelden dat ik thans, mede om deze reden, in de Caribbean vertoef. In Nederland mijn LLM gehaald maar bewust gekozen voor een genieten elders.

Heel hard gewerkt maar thans een heerlijk eilandleven, veel reizen (vaak naar Miami), meerdere bedrijven en een inkomen van ¤10.000+ netto en groeiende, en geen gezeik over dat je als donkere medelander, minder bent. Ik was daar op een gegeven moment zo klaar mee. Al die grapjes die weliswaar grappig en wellicht niet kwaad bedoeld zijn, maar oh zo kwetsend. Iedere dag weer. Had er schoon genoeg van. En nu lach ik dezelfde personen bijna allemaal uit! Nu ben ik 30 en haal ik iedereen links en rechts in.

En oh ja, in Nederland had ik ook een topbaan met een inkomen van ¤40.000+ op mijn 24e. Dus het was geen noodzaak.
Hoeveel kilo verscheep je per jaar? En is dat versneden of onversneden?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_170346691
Negers zijn gewoon lelijk.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_170346715
quote:
11s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:41 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Hoeveel kilo verscheep je per jaar? En is dat versneden of onversneden?
Hardop gelachen. Wat een Calimero-gedrag weer.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170346726
quote:
11s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:41 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Hoeveel kilo verscheep je per jaar? En is dat versneden of onversneden?
ik begrijp de grap. Maar het is weer zo typisch. Enfin, Nederland zal ik altijd de waardering toekennen dat het het land is dat mij heeft opgeleid en mij, vooral zakelijk, gemaakt heeft zoals ik ben. Desalniettemin ben ik helemaal klaar met het gezeur en gezeik en het kappen als je boven het maaiveld uitsteekt, met name als je niet dezelfde kleur hebt. Hoe dan ook, ik geniet, ik laat iedereen in zijn waarde en wens iedereen ook een gelukkig leven toe. Het gaat om keuzes. Indien je graag een succesvolle danwel ernstig sociaal beschermde arbeider wilt zijn is Nederland het perfecte land. Ik kan mij in dat geval bijna geen beter land in de wereld bedenken. Echter, als je jong bent en je wilt graag een succesvolle ondernemer zijn - let op, zonder de beschermingen die vadertje staat jou dan biedt - dan loont het mijns inziens om voorbij de landsgrenzen te kijken. Ik denk ook dat dat met name loont als je allochtoon in Nederland bent.
pi_170346756
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:53 schreef Sir.Winston.Churchill het volgende:

[..]

ik begrijp de grap. Maar het is weer zo typisch. Enfin, Nederland zal ik altijd de waardering toekennen dat het het land is dat mij heeft opgeleid en mij, vooral zakelijk, gemaakt heeft zoals ik ben. Desalniettemin ben ik helemaal klaar met het gezeur en gezeik en het kappen als je boven het maaiveld uitsteekt, met name als je niet dezelfde kleur hebt. Hoe dan ook, ik geniet, ik laat iedereen in zijn waarde en wens iedereen ook een gelukkig leven toe. Het gaat om keuzes. Indien je graag een succesvolle danwel ernstig sociaal beschermde arbeider wilt zijn is Nederland het perfecte land. Ik kan mij in dat geval bijna geen beter land in de wereld bedenken. Echter, als je jong bent en je wilt graag een succesvolle ondernemer zijn - let op, zonder de beschermingen die vadertje staat jou dan biedt - dan loont het mijns inziens om voorbij de landsgrenzen te kijken. Ik denk ook dat dat met name loont als je allochtoon in Nederland bent.
Man man man.

We zijn allemaal racisten hier, wat een jank post.

Ik ben zelf getint en als je je gewoon normaal gedraagt is er niks aan de hand. Alles gooien op 'kleur' en 'racisme' is nogal dom
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170346762
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:49 schreef HSG het volgende:
Negers zijn gewoon lelijk.
Nee.
  donderdag 20 april 2017 @ 08:02:59 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170346781
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:53 schreef Sir.Winston.Churchill het volgende:

[dan loont het mijns inziens om voorbij de landsgrenzen te kijken. Ik denk ook dat dat met name loont als je allochtoon in Nederland bent.
Waarom zouden allochtonen het in het buitenland beter doen dan autochtonen?
Geldt dat ook voor niet-zwarte allochtonen?
Gaat dat om een willekeurig buitenland of alleen in bepaalde landen?
pi_170346958
Het heef geen zin om je op te winden om waarom domme mensen niet snappen dat je als niet-Nederlander altijd minder bent dan je Nederlandse tegenhanger.
:)
pi_170347129
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:27 schreef BalotelliFan het volgende:
Het heef geen zin om je op te winden om waarom domme mensen niet snappen dat je als niet-Nederlander altijd minder bent dan je Nederlandse tegenhanger.
Maar goed dat het dan makkelijk is om een Nederlander in Nederland te zijn.
pi_170347244
De OP in deel 1 was nogal matig. Nu weet ik nog steeds niet waarom zwarten boos zijn.
  donderdag 20 april 2017 @ 09:11:59 #36
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170347461
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:56 schreef -PesteNoire- het volgende:
De OP in deel 1 was nogal matig. Nu weet ik nog steeds niet waarom zwarten boos zijn.
Lees het topic.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170347903
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat is dus ook weer een nalatenschap van slavernij. Alles wat donker was, werd geassocieerd met slecht en lelijk. Dus hoe lichter je tint en hoe sluiker je haar, hoe beter.

Veel donkere mensen, vooral de afstammeling van slaven, hebben een diepe minderwaardigheidscomplex.
Wat heeft dat te maken met slavernij dan?
pi_170347978
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:11 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Lees het topic.
Heb het gelezen. Heb het idee dat jij echt een denktank bent en maar loopt te malen over dit onderwerp.

Ik denk dat je het probleem groter maakt dan het is.
  donderdag 20 april 2017 @ 09:57:34 #39
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170348390
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:37 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Heb het gelezen. Heb het idee dat jij echt een denktank bent en maar loopt te malen over dit onderwerp.

Ik denk dat je het probleem groter maakt dan het is.
Je hebt gelijk dat ik een denktank ben...

Maar ik denk juist dat mensen het probleem onderschatten of het niet willen inzien.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 20 april 2017 @ 09:59:15 #40
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170348414
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:34 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met slavernij dan?
Nou de slavernij is dat idee ontstaan. Donkere slaven werden eeuwenlang vertelt dat ze inferieur en afstotelijk waren. Dat zie je ook terug in rassentheorie van een aantal eeuwen geleden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170348658
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou de slavernij is dat idee ontstaan. Donkere slaven werden eeuwenlang vertelt dat ze inferieur en afstotelijk waren. Dat zie je ook terug in rassentheorie van een aantal eeuwen geleden.
Ik zie de correlatie met slavernij niet meteen. Dus in Afrika is hier geen sprake van?

En de oplossing zou dan zijn: nooit meer over slavernij praten. Dat is wel een goed punt.
  donderdag 20 april 2017 @ 10:13:49 #42
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170348825
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:07 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik zie de correlatie met slavernij niet meteen. Dus in Afrika is hier geen sprake van?

En de oplossing zou dan zijn: nooit meer over slavernij praten. Dat is wel een goed punt.
Afrika heb je ook weleens dit soort zelfhaat, maar dat komt door media en kolonialisme.

En nooit meer praten over slavernij gaat dat niet weghalen. Een betere oplossing is om de doelgroep te leren dat die rassentheorieën bullshit zijn en dat ze trots moeten zijn op wie ze zijn. Daarnaast meer positive role models.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170348890
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:13 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Afrika heb je ook weleens dit soort zelfhaat, maar dat komt door media en kolonialisme.

En nooit meer praten over slavernij gaat dat niet weghalen. Een betere oplossing is om de doelgroep te leren dat die rassentheorieën bullshit zijn en dat ze trots moeten zijn op wie ze zijn. Daarnaast meer positive role models.
Dat lijkt me niet. In Azie is lichter ook mooier en dat is al eeuwenlang zo. En dat komt echt niet door media of kolonialisme, dus in Afrika ook niet.
  donderdag 20 april 2017 @ 10:18:08 #44
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170348967
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:15 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet. In Azie is lichter ook mooier en dat is al eeuwenlang zo. En dat komt echt niet door media of kolonialisme, dus in Afrika ook niet.
Azië komt het ook door kolonialisme.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170348980
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Azië komt het ook door kolonialisme.
Okee, nu ben je niet meer serieus te nemen.
  donderdag 20 april 2017 @ 10:21:47 #46
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170349066
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:18 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Okee, nu ben je niet meer serieus te nemen.
Het is natuurlijk veel complexer dan dat.

In India bijvoorbeeld is het caste systeem veranderd toen de Britten de baas werden. Daarvoor maakte huidskleur niet uit, daarna wel.

In Thailand worden blanke mannen leuk gevonden vanwege rijkdom en exotisch.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 20 april 2017 @ 10:33:56 #47
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_170349372
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:46 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Je hebt een donkere huidskleur. Nou en? Ik vind je daar echt niet minder of anders om en de meesten hier ook niet.
Ik denk dat je dit onderschat.
  donderdag 20 april 2017 @ 12:08:07 #48
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170351133
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:33 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Ik denk dat je dit onderschat.
Dit dus, maar als ik het benoem word ik beschuldigd van een slachtofferrol aannemen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170351281
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:33 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Ik denk dat je dit onderschat.
Klopt.
Als ik alleen al hoor wat mijn dochter soms naar haar hoofd krijgt..
pi_170351308
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:59 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Man man man.

We zijn allemaal racisten hier, wat een jank post.

Ik ben zelf getint en als je je gewoon normaal gedraagt is er niks aan de hand. Alles gooien op 'kleur' en 'racisme' is nogal dom
Dit.

Ik ben dan wel blank, maar ik kom racistische grappen over huidskleur irl weinig tegen. Misschien heeft het te maken in welke omgeving je bent en ook inderdaad of je er een issue/minderwaardigheidscomplex over hebt.
pi_170351379
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:33 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Ik denk dat je dit onderschat.
Kijk je ook weleens van wie de meeste racistische/bevooroordeelde opmerkingen komen?

Ik ontken niet dat het probleem er niet is, maar probeer er niet teveel op gefocussed te zijn
pi_170351380
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:16 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Dit.

Ik ben dan wel blank, maar ik kom racistische grappen over huidskleur irl weinig tegen. Misschien heeft het te maken in welke omgeving je bent en ook inderdaad of je er een issue/minderwaardigheidscomplex over hebt.
Ik hoor vaker moppen over Belgen dan over Afrikanen, en vaak vind ik ze ook nog eens niet grappig.

Ik kan me er best wat bij voorstellen als je de enige zwarte persoon bent in een blanke wijk, maar iets voelen maakt iets nog geen feit. Mij maak je dan ook niet wijs dat je dan minder kansen hebt / krijgt dan je roomblanke buurman.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170351502
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:21 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik hoor vaker moppen over Belgen dan over Afrikanen, en vaak vind ik ze ook nog eens niet grappig.

Ik kan me er best wat bij voorstellen als je de enige zwarte persoon bent in een blanke wijk, maar iets voelen maakt iets nog geen feit. Mij maak je dan ook niet wijs dat je dan minder kansen hebt / krijgt dan je roomblanke buurman.
Het gaat ook niet echt om grappen, meer om gewoon kutopmerkingen, je wil niet weten wat mensen allemaal in hun botte kop halen en het nog uitspreken ook.
  donderdag 20 april 2017 @ 12:30:53 #54
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170351532
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:21 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik hoor vaker moppen over Belgen dan over Afrikanen, en vaak vind ik ze ook nog eens niet grappig.

Ik kan me er best wat bij voorstellen als je de enige zwarte persoon bent in een blanke wijk, maar iets voelen maakt iets nog geen feit. Mij maak je dan ook niet wijs dat je dan minder kansen hebt / krijgt dan je roomblanke buurman.
Grappen vind ik niet erg, zolang het van iemand is die ik mag en vertrouw.

Ik heb het gewoon over naaistreken en afgunst.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170351563
Wat is een kutopmerking? En het ligt er ook aan of iemand zelfspot heeft of hoe gevoelig iemand voor bepaalde zaken is.

Dennis jij werkt in de bouw, dan zijn groffe opmerkinge al gauw "grappig" en cultuur.

Maar zat plaatsen waar je gewoon op even moet opletten wat je zegt.
Hell To The Liars
pi_170351587




Van deze twee mannen zal de bovenste meer racistisch of respectloos gedrag ervaren dan de onderste. Ik wil hiermee niet zeggen dat er iets mis is met die bovenste man, maar dat mensen hun vooroordelen op meer factoren berusten dan alleen op huidskleur.

Als de bovenste man in een dure Mercedes rijdt die toch wel van hemzelf is en waar hij eerlijk voor heeft gewerkt, zal hij weleens aangesproken worden door politie die willen checken of het daadwerkelijk zijn Mercedes is. Dat komt omdat hij een uiterlijk heeft wat je relatief vaker ziet in armere probleemwijken.

Als je een getinte huidskleur hebt en je hebt rastahaar en je loopt graag rond in een mouwloos shirt om je getatoeëerde gespierde armen te laten zien. Gewoon doen en wees trots op wie je bent. Wees alleen bewust dat andere mensen vaak bevooroordeeld zijn en dat het niet alleen met je huidskleur heeft te maken.
pi_170351610
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:29 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Het gaat ook niet echt om grappen, meer om gewoon kutopmerkingen, je wil niet weten wat mensen allemaal in hun botte kop halen en het nog uitspreken ook.
Ik had 1 keer een vrijwilliger op het werk, een kerel van 43 uit Nigeria, ik stel hem netjes voor aan een andere - oudere - vrijwilliger, een man van 63. Het eerst wat hij zei is ''weet je waarom jullie lichte voetzolen en handpalmen hebben''. Kerel uit Nigeria ''Nee''. Oudere man ''omdat jullie vroeger op handen en voeten liepen.''

Later kwam die Nigeriaan naar mij toe dat hij dat echt heel erg heeft gevonden. En volkomen begrijpelijk, op zulke momenten snap ik het wel. Maar er wordt gewoon best vaak gedaan of alleen maar 'witte' mensen kunnen discrimineren.

Die twee z'n nou gewoon goede 'collega's'.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170351616
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Grappen vind ik niet erg, zolang het van iemand is die ik mag en vertrouw.

Ik heb het gewoon over naaistreken en afgunst.
"Wel op tijd komen in de bioscoop he" :P

Zou ik een leuke opmerking vinden bij een gekleurde jongen.
Maar niet als je die persoon amper kent.

Dus bij jou zou ik dat bv. niet zeggen.


Maar bij een bekende zou ik dat wel doen, net zoals een goede vriend tegen mij mag zeggen "hou jij mijn bacardi eens even vast, weet ik zeker dat er niet van gedronken wordt"
Maar van een user die ik niet ken, vind ik bv proost zeggen gruwelijk irritant op het verkeerde moment.

In dit topic zie ik de humor er wel van in bv :P
Hell To The Liars
pi_170351664
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:29 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Het gaat ook niet echt om grappen, meer om gewoon kutopmerkingen, je wil niet weten wat mensen allemaal in hun botte kop halen en het nog uitspreken ook.
Ik sta ook weleens versteld van wat mensen weleens uitkramen. En ik kom het niet bepaald zelden tegen op internet.

Maar normaals, dat zegt ook iets over henzelf. Kijk naar die lui die terecht moesten staan voor de uitlatingen die ze maakten tegen Sylvana. Die zijn niet representatief voor alle mensen in Nederland met een blanke huidskleur.
pi_170351674
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Grappen vind ik niet erg, zolang het van iemand is die ik mag en vertrouw.

Ik heb het gewoon over naaistreken en afgunst.
Nouja, het ligt natuurlijk ook heel erg aan waar je woont.

Gisteren was ik in discussie met iemand die beweerde dat ze een vriend had die alleen in Amsterdam wilde wonen omdat dat de enige plek zou zijn 'waar hij niet anders werd behandeld vanwege z'n huidskleur'. Tja, wie hou je dan voor de gek.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170351689
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:33 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Van deze twee mannen zal de bovenste meer racistisch of respectloos gedrag ervaren dan de onderste. Ik wil hiermee niet zeggen dat er iets mis is met die bovenste man, maar dat mensen hun vooroordelen op meer factoren berusten dan alleen op huidskleur.

Als de bovenste man in een dure Mercedes rijdt die toch wel van hemzelf is en waar hij eerlijk voor heeft gewerkt, zal hij weleens aangesproken worden door politie die willen checken of het daadwerkelijk zijn Mercedes is. Dat komt omdat hij een uiterlijk heeft wat je relatief vaker ziet in armere probleemwijken.

Als je een getinte huidskleur hebt en je hebt rastahaar en je loopt graag rond in een mouwloos shirt om je getatoeëerde gespierde armen te laten zien. Gewoon doen en wees trots op wie je bent. Wees alleen bewust dat andere mensen vaak bevooroordeeld zijn en dat het niet alleen met je huidskleur heeft te maken.
Die bovenste is Ky-Mani Marley, self-made miljonair, en uiteraard de zoon van. _O_

Goede post, ik ben het er mee eens.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170351698
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:32 schreef Droopie het volgende:
Wat is een kutopmerking? En het ligt er ook aan of iemand zelfspot heeft of hoe gevoelig iemand voor bepaalde zaken is.

Dennis jij werkt in de bouw, dan zijn groffe opmerkinge al gauw "grappig" en cultuur.

Maar zat plaatsen waar je gewoon op even moet opletten wat je zegt.
Tegen mijn kind:
Je moet wel lachen in het donker anders zien we je niet.
Jij hebt schaamhaar op je hoofd.
Jij hebt geen kleur op je handpalmen en voetzolen omdat jullie op handen en voeten stonden toen jullie opgespoten werden.

Dat soort opmerkingen bedoelde ik
pi_170351725
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:39 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Tegen mijn kind:
Je moet wel lachen in het donker anders zien we je niet.
Jij hebt schaamhaar op je hoofd.
Jij hebt geen kleur op je handpalmen en voetzolen omdat jullie op handen en voeten stonden toen jullie opgespoten werden.

Dat soort opmerkingen bedoelde ik
Die laatste maakt een vrijwilliger dus als 'grap'. Dat is natuurlijk totaal niet grappig en onnodig kwetsend.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170351729
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:35 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik had 1 keer een vrijwilliger op het werk, een kerel van 43 uit Nigeria, ik stel hem netjes voor aan een andere - oudere - vrijwilliger, een man van 63. Het eerst wat hij zei is ''weet je waarom jullie lichte voetzolen en handpalmen hebben''. Kerel uit Nigeria ''Nee''. Oudere man ''omdat jullie vroeger op handen en voeten liepen.''

Later kwam die Nigeriaan naar mij toe dat hij dat echt heel erg heeft gevonden. En volkomen begrijpelijk, op zulke momenten snap ik het wel. Maar er wordt gewoon best vaak gedaan of alleen maar 'witte' mensen kunnen discrimineren.

Die twee z'n nou gewoon goede 'collega's'.
Zulke dingen inderdaad.
Mijn kind is het enige donkere kind in haar klas en die krijgt geregeld zulke opmerkingen.
pi_170351744
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:39 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Tegen mijn kind:
Je moet wel lachen in het donker anders zien we je niet.
Jij hebt schaamhaar op je hoofd.
Jij hebt geen kleur op je handpalmen en voetzolen omdat jullie op handen en voeten stonden toen jullie opgespoten werden.

Dat soort opmerkingen bedoelde ik
Die laatste 2 zijn niet eens grappig als ik die tegen een Surinaamse vriend zou zeggen, dat is gewoon beledigen om het beledigen -O-
Hell To The Liars
  donderdag 20 april 2017 @ 12:43:07 #66
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170351764
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:35 schreef Droopie het volgende:

[..]

"Wel op tijd komen in de bioscoop he" :P

Zou ik een leuke opmerking vinden bij een gekleurde jongen.
Maar niet als je die persoon amper kent.

Dus bij jou zou ik dat bv. niet zeggen.


Maar bij een bekende zou ik dat wel doen, net zoals een goede vriend tegen mij mag zeggen "hou jij mijn bacardi eens even vast, weet ik zeker dat er niet van gedronken wordt"
Maar van een user die ik niet ken, vind ik bv proost zeggen gruwelijk irritant op het verkeerde moment.

In dit topic zie ik de humor er wel van in bv :P
Grapjes kunnen altijd, als je gewoon close bent met iemand. Ik heb een aantal vrienden waarmee we regelmatig dat soort grapjes maken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170351770
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:41 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Zulke dingen inderdaad.
Mijn kind is het enige donkere kind in haar klas en die krijgt geregeld zulke opmerkingen.
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat zulke 'grappen' van een heel ander kaliber zijn dan ''negers kunnen beter dansen, maar hebben ook meer tijd om te oefenen.''
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170351794
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

Die laatste 2 zijn niet eens grappig als ik die tegen een Surinaamse vriend zou zeggen, dat is gewoon beledigen om het beledigen -O-
En dat zijn dan kinderen van 12 13 jaar. Ik vraag me wel eens af waar die kinderen dit soort opmerkingen leren.
pi_170351852
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:43 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat zulke 'grappen' van een heel ander kaliber zijn dan ''negers kunnen beter dansen, maar hebben ook meer tijd om te oefenen.''
Ik snap dus wel wat keep walking bedoeld, racisme is hier echt wel aanwezig. Gelukkig kent mijn kleine met mij als pa buitengewoon veel scheldwoorden.
pi_170351896
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:35 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik had 1 keer een vrijwilliger op het werk, een kerel van 43 uit Nigeria, ik stel hem netjes voor aan een andere - oudere - vrijwilliger, een man van 63. Het eerst wat hij zei is ''weet je waarom jullie lichte voetzolen en handpalmen hebben''. Kerel uit Nigeria ''Nee''. Oudere man ''omdat jullie vroeger op handen en voeten liepen.''

Later kwam die Nigeriaan naar mij toe dat hij dat echt heel erg heeft gevonden. En volkomen begrijpelijk, op zulke momenten snap ik het wel. Maar er wordt gewoon best vaak gedaan of alleen maar 'witte' mensen kunnen discrimineren.

Die twee z'n nou gewoon goede 'collega's'.
Het is een onhandige opmerking van die man van 63 en begrijpelijk dat die ander zich daardoor gekwetst voelt. Wat ikzelf meemaak is dat vooral wat oudere mensen soms nogal onhandige opmerkingen maken die getinte mensen als kwetsend en racistisch ervaren.

Maar in plaats van je aangevallen voelen en als verdediging de strijd aan te gaan, kan je eerst gewoon uitspreken wat het met je doet. En dan kom je erachter of er echt respectloosheid is of dat het gewoon onhandigheid is. Mensen maken weleens fouten.

Neem bijvoorbeeld dat van Martin Simek. Hij had het waar Sylvana bij zat over 'zwartjes'. Als jij daar als getint persoon bij zou zitten, kan je opmerken "meneer Simek, ik heb zelf een zwarte huidskleur en vind het een beetje vreemd dat u dit soort woorden gebruikt. Hoe bedoelt u dit eigenlijk?" En dan was je erachter gekomen dat dit gewoon zijn manier van uitdrukken is. Hij is excentriek, maar er zit niks kwaads achter. Dat betekent niet dat je het dan maar moet accepteren, maar er zit wel een verschil of iemand zich gewoon onhandig uitdrukt of dat hij werkelijk racistische respectloze gedachten heeft.
pi_170351996
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:46 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Ik snap dus wel wat keep walking bedoeld, racisme is hier echt wel aanwezig. Gelukkig kent mijn kleine met mij als pa buitengewoon veel scheldwoorden.
Maar wat is racisme? Wanneer is het onwetendheid, grapje en wanneer kwetsend?

Als Nederlanders gierig genoemd worden is dat dan racisme?
Als ik zeg dat Surinamers van kip houden is dat dan racisme?

Het is context, dynamiek en de intentie.
Zelfspot is fijn om te hebben, maar sommige zijn wel heel snel gekwetst.

En dan heb ik het over volwassenen.

Oja, goede post hierboven.
Assertief zijn.
Hell To The Liars
  donderdag 20 april 2017 @ 13:28:47 #72
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170352635
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:54 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar wat is racisme? Wanneer is het onwetendheid, grapje en wanneer kwetsend?

Als Nederlanders gierig genoemd worden is dat dan racisme?
Als ik zeg dat Surinamers van kip houden is dat dan racisme?

Het is context, dynamiek en de intentie.
Zelfspot is fijn om te hebben, maar sommige zijn wel heel snel gekwetst.

En dan heb ik het over volwassenen.

Oja, goede post hierboven.
Assertief zijn.
Je hebt ook mensen die niet een racistische ideologie aanhangen, maar racisme gebruikt als een manier om een ander te kwetsen of vernederen. Puur omdat ze eikels zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170352693
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je hebt ook mensen die niet een racistische ideologie aanhangen, maar racisme gebruikt als een manier om een ander te kwetsen of vernederen. Puur omdat ze eikels zijn.
Bedoel maar, wat is racisme.
Als wij met zijn tweeen zijn en iemand zegt oh jullie gaan vast met zijn tweeen naar de KFC omdat Antillianen van kip houden en Droopie moet betalen omdat hij Nederlander is en die zijn gierig.

Wat is dan Racisme?
Hell To The Liars
  donderdag 20 april 2017 @ 13:50:16 #74
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170353070
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:31 schreef Droopie het volgende:

[..]

Bedoel maar, wat is racisme.
Als wij met zijn tweeen zijn en iemand zegt oh jullie gaan vast met zijn tweeen naar de KFC omdat Antillianen van kip houden en Droopie moet betalen omdat hij Nederlander is en die zijn gierig.

Wat is dan Racisme?
Dat weet ik eigenlijk ook.

Definitie die ik hanteer is "een menselijke systeem of manier van denken die een groep benadeeld ten voordeel van een andere groep".
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170353152
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat weet ik eigenlijk ook.

Definitie die ik hanteer is "een menselijke systeem of manier van denken die een groep benadeeld ten voordeel van een andere groep".
Ja nou, dan ben je er zelf net zo debet aan in principe.
Want we zijn onderdeel van het kapitalisme in Nederland en wij doen met zijn allen mee ten faveure van "mindere" landen.

Denk maar goed na, met alles wat je eet bv. :)
Hell To The Liars
pi_170353156
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat weet ik eigenlijk ook.

Definitie die ik hanteer is "een menselijke systeem of manier van denken die een groep benadeeld ten voordeel van een andere groep".
Zijn de olympische spelen dan ook een rascistisch systeem wanneer blanken geen voorsprong krijgen bij het lopen van een marathon of bij een sprint? Of omdat negers geen voorsprong in het zwembad krijgen?
pi_170353172
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je hebt ook mensen die niet een racistische ideologie aanhangen, maar racisme gebruikt als een manier om een ander te kwetsen of vernederen. Puur omdat ze eikels zijn.
Ik heb het je al vaker gezegd: gekwetst of beledigd zijn is een keuze. Trek het je toch allemaal niet zo aan wat een wildvreemde van je denkt of over je zegt. Je leven zal er een stuk fijner door worden en zeeën van tijd die je nu aan klagen besteed en dan aan leuke dingen kunt besteden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_170353173
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:54 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar wat is racisme? Wanneer is het onwetendheid, grapje en wanneer kwetsend?

Als Nederlanders gierig genoemd worden is dat dan racisme?
Als ik zeg dat Surinamers van kip houden is dat dan racisme?

Het is context, dynamiek en de intentie.
Zelfspot is fijn om te hebben, maar sommige zijn wel heel snel gekwetst.

En dan heb ik het over volwassenen.

Oja, goede post hierboven.
Assertief zijn.
De dingen waar mijn kind mee aan kwam vond ik behoorlijk kwetsend moet ik zeggen. Grapje moet kunnen maar niet zo dat iemand zich daar dusdanig kut over voelt. Op de bouw hoor ik af en toe ook racistische​ grappen maar daar kan ik dan wel om lachen.
pi_170353472
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 11:37 schreef Keep_Walking het volgende:
Kom je nooit in de stad ofzo?
nee
pi_170353629
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik heb het je al vaker gezegd: gekwetst of beledigd zijn is een keuze. Trek het je toch allemaal niet zo aan wat een wildvreemde van je denkt of over je zegt. Je leven zal er een stuk fijner door worden en zeeën van tijd die je nu aan klagen besteed en dan aan leuke dingen kunt besteden.
Dit

TS, Schrijf het bovenstaande advies op een groot stuk papier en hang het boven je bed. Klagen over racisme in Nederland helpt je sowieso momenteel niet verder. Hier kan je je alleen maar onveiliger door voelen en op den duur paranoia. Laat het issue huidskleur een beetje los en focus je op hoe mensen qua karakter in elkaar zitten. En ga om met degenen waarbij jij je goed voelt.

Het issue racisme kan wel een interessante discussie opleveren, maar in jouw geval belemmert het teveel jouw persoonlijk leven en dat is echt niet nodig.
pi_170354117
Keep Walking, Pastblueribbon en Kapt. Scheurbuik hebben wel gelijk hierin.

Racisme is er, punt.
Maar jij maakt het probleem veel groter dan het is.

Er is problematiek met Antillianen in de GGZ, klopt.
Maar ga mensen niet teveel sturen en helpen, dan lijkt het op zendingsdrang en veel mensen op wie je doelt die hulp nodig zouden moeten hebben, kunnen zelf ook hulp vragen. :)
Hell To The Liars
  donderdag 20 april 2017 @ 15:08:05 #82
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170354715
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:17 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Dit

TS, Schrijf het bovenstaande advies op een groot stuk papier en hang het boven je bed. Klagen over racisme in Nederland helpt je sowieso momenteel niet verder. Hier kan je je alleen maar onveiliger door voelen en op den duur paranoia. Laat het issue huidskleur een beetje los en focus je op hoe mensen qua karakter in elkaar zitten. En ga om met degenen waarbij jij je goed voelt.

Het issue racisme kan wel een interessante discussie opleveren, maar in jouw geval belemmert het teveel jouw persoonlijk leven en dat is echt niet nodig.
Eigenlijk doe ik dit ook gewoon voor de discussie hoor. IRL ben ik er niet te veel mee bezig. Maar dank voor het advies.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170354939
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:54 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar wat is racisme? Wanneer is het onwetendheid, grapje en wanneer kwetsend?

Als Nederlanders gierig genoemd worden is dat dan racisme?
Als ik zeg dat Surinamers van kip houden is dat dan racisme?

Het is context, dynamiek en de intentie.
Zelfspot is fijn om te hebben, maar sommige zijn wel heel snel gekwetst.

En dan heb ik het over volwassenen.

Oja, goede post hierboven.
Assertief zijn.
Ras en cultuur gericht schelden verschilt ook weer van puur op huidskleur gericht gescheld. Een nederlander kaaskop noemen heeft puur met nederlanders te maken en niks met fransen of belgen terwijl die ook blank zijn. Een neger een aap noemen is gericht naar iedereen die getint is en derhalve veel kwetsender.
Daarbij voel je je veel sneller onheus bejegend in een omgeving waar de dominante groep verschilt van je eigen groep. Een nederlander die in nederland een jood uitscheldt voor kutjood wordt als ernstiger ervaren dan als een turk een jood uitscheldt in nederland.
  donderdag 20 april 2017 @ 15:20:05 #84
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170354947
Is TS nou nog steeds hypomaan?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  donderdag 20 april 2017 @ 15:25:47 #85
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170355058
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:20 schreef Villas__Rubin het volgende:
Is TS nou nog steeds hypomaan?
Het wordt steeds minder, maar is nog steeds aanwezig.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 20 april 2017 @ 17:39:37 #86
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170357313
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Het wordt steeds minder, maar is nog steeds aanwezig.
Gaat dat ergens aan vooraf?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  donderdag 20 april 2017 @ 17:44:50 #87
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170357379
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 17:39 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Gaat dat ergens aan vooraf?
Bedoel je of er een trigger is? Weet ik niet zo goed bij deze.

Denk gewoon deze maatschappij.

[ Bericht 3% gewijzigd door Keep_Walking op 20-04-2017 18:03:56 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170362626
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:59 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Man man man.

We zijn allemaal racisten hier, wat een jank post.

Ik ben zelf getint en als je je gewoon normaal gedraagt is er niks aan de hand. Alles gooien op 'kleur' en 'racisme' is nogal dom
Ik heb geen probleem hoor. Het laatste wat ik doe is janken. Het interesseert mij niet meer.
Ik geef gewoon de realiteit weer.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:02 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom zouden allochtonen het in het buitenland beter doen dan autochtonen?
Geldt dat ook voor niet-zwarte allochtonen?
Gaat dat om een willekeurig buitenland of alleen in bepaalde landen?
Ik denk vanwege de mentaliteit van de Nederlander (niet alleen de Nederlander, in andere landen komt dit eveneens voor). Kijk maar eens hoe superieur een gemiddelde "Tokkie/Henk/etc." zich vindt tegenover een allochtoon, zelfs als deze laatste veel succesvoller is, en hoe graag eerstgenoemde zich laatdunkend over laatstgenoemde wenst uit te laten. Televisiefragmenten te over hiervan.

In het algemeen geldt dit mijns inziens ook voor niet-zwarte allochtonen. Kijk maar hoe men spreekt over Turken, Marokkanen, terwijl deze ook blank zijn. De grievende uitdrukking "Poolse hoer", weleens van gehoord?

Ik denk dat in het algemeen geldt dat het voor een allochtoon die in Nederland is opgegroeid, in Nederland is opgeleid en de waarden en normen van Nederland in zijn systeem heeft, uiteindelijk in het land van herkomst veel gemakkelijker succesvol kan zijn dan in Nederland. Let wel, ik benadruk nogmaals: die in Nederland is opgegroeid, in Nederland is opgeleid en de waarden en normen van Nederland in zijn systeem heeft.

Je kan je dan meer focussen op succes en carrière dan dealen met de vaak onnodig grievende en/of denigrerende opmerkingen omtrent afkomst en/of afwijkend uiterlijk en in sommige gevallen. een misplaatst superioriteitsgevoel.
pi_170382845
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:44 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Maar goed dat het dan makkelijk is om een Nederlander in Nederland te zijn.
makkelijker
:)
  vrijdag 21 april 2017 @ 16:35:09 #90
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170384491
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:47 schreef Sir.Winston.Churchill het volgende:

Ik denk vanwege de mentaliteit van de Nederlander (niet alleen de Nederlander, in andere landen komt dit eveneens voor). Kijk maar eens hoe superieur een gemiddelde "Tokkie/Henk/etc." zich vindt tegenover een allochtoon, zelfs als deze laatste veel succesvoller is, en hoe graag eerstgenoemde zich laatdunkend over laatstgenoemde wenst uit te laten. Televisiefragmenten te over hiervan.

In het algemeen geldt dit mijns inziens ook voor niet-zwarte allochtonen. Kijk maar hoe men spreekt over Turken, Marokkanen, terwijl deze ook blank zijn. De grievende uitdrukking "Poolse hoer", weleens van gehoord?

Ik denk dat in het algemeen geldt dat het voor een allochtoon die in Nederland is opgegroeid, in Nederland is opgeleid en de waarden en normen van Nederland in zijn systeem heeft, uiteindelijk in het land van herkomst veel gemakkelijker succesvol kan zijn dan in Nederland. Let wel, ik benadruk nogmaals: die in Nederland is opgegroeid, in Nederland is opgeleid en de waarden en normen van Nederland in zijn systeem heeft.

Je kan je dan meer focussen op succes en carrière dan dealen met de vaak onnodig grievende en/of denigrerende opmerkingen omtrent afkomst en/of afwijkend uiterlijk en in sommige gevallen. een misplaatst superioriteitsgevoel.
Dus een Belg die in Nederland is opgegroeid etc heeft betere kansen als hij in het buitenland een zaak opzet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')