abonnementen ibood.com bol.com
  maandag 17 april 2017 @ 22:15:48 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170296727
Hier vind je deel 1:

KLB / Niet kunnen snappen waarom Zwarten boos zijn?

Ik open dit deel, omdat de discussie nog niet afgelopen was. Laatste post ging ook over psychoses.
Pain is temporary, Pride is forever.
pi_170297051
Geen idee waarom ze boos zijn. Vraag het ze zou ik zeggen. Mij boeit het eerlijk gezegd maar weinig.
"Pools are perfect for holding water"
pi_170297061
Goed topic verder. 4/5 sylvana's.
  maandag 17 april 2017 @ 22:30:41 #4
54263 Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_170297091
Deel 2 had beter psychopaten ipv Zwarten in de TT kunnen hebben.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  maandag 17 april 2017 @ 23:05:04 #5
415174 spiritusbus
licht ontvlambaar
pi_170297840
Een polonaise voor je topic

slaaf.jpg
pi_170298014
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 23:05 schreef spiritusbus het volgende:

[ afbeelding ]
Dankje. Ik moest echt heel erg hard lachen. :@
pi_170298767
Ik heb niet het gehele topic doorgelezen. Maar ik wens wel te vermelden dat ik thans, mede om deze reden, in de Caribbean vertoef. In Nederland mijn LLM gehaald maar bewust gekozen voor een genieten elders.

Heel hard gewerkt maar thans een heerlijk eilandleven, veel reizen (vaak naar Miami), meerdere bedrijven en een inkomen van 10.000+ netto en groeiende, en geen gezeik over dat je als donkere medelander, minder bent. Ik was daar op een gegeven moment zo klaar mee. Al die grapjes die weliswaar grappig en wellicht niet kwaad bedoeld zijn, maar oh zo kwetsend. Iedere dag weer. Had er schoon genoeg van. En nu lach ik dezelfde personen bijna allemaal uit! Nu ben ik 30 en haal ik iedereen links en rechts in.

En oh ja, in Nederland had ik ook een topbaan met een inkomen van 40.000+ op mijn 24e. Dus het was geen noodzaak.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sir.Winston.Churchill op 18-04-2017 00:13:29 ]
  dinsdag 18 april 2017 @ 00:44:09 #8
444256 Villas__Rubin
Jullie leading man.
pi_170298989
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 23:05 schreef spiritusbus het volgende:

[ afbeelding ]
Gvd _O-
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_170299000
TS, waarom blijf jij hier telkens een issue van maken? Op die manier word je net zo labiel als Quinsy Gario en Sylvana Simons.

Je hebt een donkere huidskleur. Nou en? Ik vind je daar echt niet minder of anders om en de meesten hier ook niet. Maar als jij continu dit onderwerp blijft aankaarten, zal je elke keer de (onjuiste) bevestiging krijgen dat jij om je huidskleur wordt gediscrimineerd.
  dinsdag 18 april 2017 @ 01:17:04 #10
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_170299136
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 14:48 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Waarom praat je dan niet over tuig in het algemeen? Tuig van verschillende etniciteiten janken om de maatschappij. Het enige verschil is dat elke ras tuig een ander ras de schuld geeft.
Precies dit. De hardste huilers zijn vaak de grootste tokkies.
pi_170302556
Nog ff een wat persoonlijkere note.

Als je zelf zegt dat je vatbaar bent voor psychotische verschijnselen, raad ik je echt om wat dit onderwerp meer nuance te zoeken.

Ik ben het wel met je eens dat het op een aantal vlakken makkelijker is om een blanke huidskleur te hebben dan een donkere huidskleur. En dat hoef je ook zeker niet onder stoelen of banken te schuiven.

Maar ik zie in de manier hoe je post dat je de objectiviteit dreigt te verliezen en jezelf als slachtoffer gaat zien. En ik ben bang dat dit bij jou achterdocht en paranoia gaat triggeren. Straks ga je iedereen met een witte huidskleur als vijand zien. En dat is echt zonde, want daarmee ga je jezelf steeds onveiliger voelen.

Sylvana ziet het ook niet meer objectief meer. Ik zie weleens dingen die zij post op Facebook en dat is meestal enorm overtrokken.

Jij bent volgens mij nog wel voor rede vatbaar. Dus pas een beetje op jezelf en dreig jezelf niet te verliezen. Misschien beter voor je om je voorlopig wat minder met racisme bezig te houden.
  dinsdag 18 april 2017 @ 11:49:44 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170302837
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:46 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
TS, waarom blijf jij hier telkens een issue van maken? Op die manier word je net zo labiel als Quinsy Gario en Sylvana Simons.

Je hebt een donkere huidskleur. Nou en? Ik vind je daar echt niet minder of anders om en de meesten hier ook niet. Maar als jij continu dit onderwerp blijft aankaarten, zal je elke keer de (onjuiste) bevestiging krijgen dat jij om je huidskleur wordt gediscrimineerd.
Nou ik heb de laatste tijd niet echt last van racisme. Maar ik zie dat er een soort interculturele miscommunicatie is tussen de twee culturen, wat veel problemen veroorzaakt.
  dinsdag 18 april 2017 @ 11:50:41 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170302870
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:33 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Nog ff een wat persoonlijkere note.

Als je zelf zegt dat je vatbaar bent voor psychotische verschijnselen, raad ik je echt om wat dit onderwerp meer nuance te zoeken.

Ik ben het wel met je eens dat het op een aantal vlakken makkelijker is om een blanke huidskleur te hebben dan een donkere huidskleur. En dat hoef je ook zeker niet onder stoelen of banken te schuiven.

Maar ik zie in de manier hoe je post dat je de objectiviteit dreigt te verliezen en jezelf als slachtoffer gaat zien. En ik ben bang dat dit bij jou achterdocht en paranoia gaat triggeren. Straks ga je iedereen met een witte huidskleur als vijand zien. En dat is echt zonde, want daarmee ga je jezelf steeds onveiliger voelen.

Sylvana ziet het ook niet meer objectief meer. Ik zie weleens dingen die zij post op Facebook en dat is meestal enorm overtrokken.

Jij bent volgens mij nog wel voor rede vatbaar. Dus pas een beetje op jezelf en dreig jezelf niet te verliezen. Misschien beter voor je om je voorlopig wat minder met racisme bezig te houden.
Misschien heb je wel gelijk.
pi_170303635
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Misschien heb je wel gelijk.
Hij heeft zeker weten gelijk. Het enige wat je kan doen is jezelf verbeteren. FOK! gaat je echt niet helpen je beter te voelen, en zelfmedelijden ook niet. De wereld is nou eenmaal niet eerlijk.
pi_170304380
Zwarten zijn zelf ook weer racistisch naar mensen die een donkerdere huid hebben dan zij.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
pi_170304442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:47 schreef LurkJeRot het volgende:
Zwarten zijn zelf ook weer racistisch naar mensen die een donkerdere huid hebben dan zij.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Klopt. Ik stond zelf ook versteld .
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:15:43 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170305086
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:49 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Klopt. Ik stond zelf ook versteld .
Dat is dus ook weer een nalatenschap van slavernij. Alles wat donker was, werd geassocieerd met slecht en lelijk. Dus hoe lichter je tint en hoe sluiker je haar, hoe beter.

Veel donkere mensen, vooral de afstammeling van slaven, hebben een diepe minderwaardigheidscomplex.
pi_170305116
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:49 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou ik heb de laatste tijd niet echt last van racisme. Maar ik zie dat er een soort interculturele miscommunicatie is tussen de twee culturen, wat veel problemen veroorzaakt.
Je zegt het goed dat er miscommunicatie is met cultuur. De pigmentatie in je huid heeft er in principe niks mee te maken, maar deze wordt erbij gesleept om de verschillende groepen te kunnen definieren.

Mensen denken allemaal in hokjes. In die zin zijn we allemaal racistisch, want we onderscheiden onszelf in rassen. Het belangrijkste is om je daarvan bewust te zijn en je te realiseren dat we allemaal tot hetzelfde mensenras behoren: Homo Sapiens.

Je huidskleur vertelt alleen waar je voorouders vandaan komen. Als iedereen dezelfde huidskleur zou hebben, hadden de mensen in de warmere gebieden huidkanker etc gekregen en mensen in noordelijke gebieden konden de barre winters moeilijker verdragen en kregen nog andere klachten. Leven past zich aan aan de externe omstandigheden.

Wat ikzelf vaak trouwens merk, is dat hoofdzakelijk beeldbepalend. In een stad als Amsterdam is de verhouding tussen blanke en getinte mensen 50/50. Het valt mij niet eens meer op. De uitstraling die iemand heeft, maakt veel meer indruk op mij.

Bij demonstraties tegen Zwarte Piet zie ik wel echt 'zwarte mensen'. Maar dat komt echt door hun uitstraling en gedrag. Zij gedragen zich als aparte groep en zo worden ze ook gezien. Daarbij willen ze strijd aangaan in plaats van verbinding zoeken.
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:17:33 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170305122
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:23 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Hij heeft zeker weten gelijk. Het enige wat je kan doen is jezelf verbeteren. FOK! gaat je echt niet helpen je beter te voelen, en zelfmedelijden ook niet. De wereld is nou eenmaal niet eerlijk.
Zelfmedelijden heb ik totaal niet. Omdat ik dit soort dingen bespreekbaar maakt, betekent niet dat het zelfmedelijden is.

FOK! Is vooral een plek waar ik dit soort moeilijke onderwerpen kan bespreken, voordat ik het misschien later in het echt gaat doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Keep_Walking op 18-04-2017 13:39:47 ]
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:18:55 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170305148
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:17 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Je zegt het goed dat er miscommunicatie is met cultuur. De pigmentatie in je huid heeft er in principe niks mee te maken, maar deze wordt erbij gesleept om de verschillende groepen te kunnen definieren.

Mensen denken allemaal in hokjes. In die zin zijn we allemaal racistisch, want we onderscheiden onszelf in rassen. Het belangrijkste is om je daarvan bewust te zijn en je te realiseren dat we allemaal tot hetzelfde mensenras behoren: Homo Sapiens.

Je huidskleur vertelt alleen waar je voorouders vandaan komen. Als iedereen dezelfde huidskleur zou hebben, hadden de mensen in de warmere gebieden huidkanker etc gekregen en mensen in noordelijke gebieden konden de barre winters moeilijker verdragen en kregen nog andere klachten. Leven past zich aan aan de externe omstandigheden.

Wat ikzelf vaak trouwens merk, is dat hoofdzakelijk beeldbepalend. In een stad als Amsterdam is de verhouding tussen blanke en getinte mensen 50/50. Het valt mij niet eens meer op. De uitstraling die iemand heeft, maakt veel meer indruk op mij.

Bij demonstraties tegen Zwarte Piet zie ik wel echt 'zwarte mensen'. Maar dat komt echt door hun uitstraling en gedrag. Zij gedragen zich als aparte groep en zo worden ze ook gezien. Daarbij willen ze strijd aangaan in plaats van verbinding zoeken.
En die verbinding moet komen. Iemand moet daarvoor zorgen.
  woensdag 19 april 2017 @ 18:16:35 #21
221110 vaarsuvius
FIREBALL! Lightning Bolt!
pi_170335064
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:07 schreef Sir.Winston.Churchill het volgende:
Ik heb niet het gehele topic doorgelezen. Maar ik wens wel te vermelden dat ik thans, mede om deze reden, in de Caribbean vertoef. In Nederland mijn LLM gehaald maar bewust gekozen voor een genieten elders.

Heel hard gewerkt maar thans een heerlijk eilandleven, veel reizen (vaak naar Miami), meerdere bedrijven en een inkomen van 10.000+ netto en groeiende, en geen gezeik ......

Hoeveel % daarvan moet je aan de maffia afdragen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  woensdag 19 april 2017 @ 19:09:22 #22
286575 Roces18
Chef de party
pi_170336246
Zeiden jullie nou zwarten?
Ik vind het niet fijn als mensen schelden met zwarte.
Dat weet jij kennelijk niet, maar dat komt voor mij heel dichtbij.
Mijn zus is dus samen met een donkere meneer.
Ja... en nog steeds hoor.

Als ik daar op visite ben, dan zit ik op de bank.
Dan denk ik jaaaah... zij heeft dat gewoon.

Dat komt wel erg dichtbij.
Elk woordje wat hier gezegd wordt voelt als een dolkstoot in mijn hart.
Tjoep Auw

Tjoep AUW
women don't realize how powerful they are, men get addicted to pictures of you, that's how powerful they are
pi_170336378
Black people _O_
pi_170336568
TS is zo'n typische jankneger. Donder dan op naar de Antillen als je het zo erg vindt in Nederland.

Als Antillianen zich niet als wilde apen zouden gedragen, dan zou het beeld dat men van hun heeft een stuk positiever zijn. Bovendien geef je zelf al aan dat je juist door Antillianen wordt gepest en buitengesloten en uiteindelijk geef je blanken hiervan de schuld. :')
pi_170336723
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 00:07 schreef Sir.Winston.Churchill het volgende:

Heel hard gewerkt maar thans een heerlijk eilandleven, veel reizen (vaak naar Miami), meerdere bedrijven en een inkomen van 10.000+ netto en groeiende, en geen gezeik over dat je als donkere medelander, minder bent. Ik was daar op een gegeven moment zo klaar mee. Al die grapjes die weliswaar grappig en wellicht niet kwaad bedoeld zijn, maar oh zo kwetsend. Iedere dag weer. Had er schoon genoeg van. En nu lach ik dezelfde personen bijna allemaal uit! Nu ben ik 30 en haal ik iedereen links en rechts in.

En oh ja, in Nederland had ik ook een topbaan met een inkomen van 40.000+ op mijn 24e. Dus het was geen noodzaak.
Goed bezig dan.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')