abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 april 2017 @ 21:08:57 #1
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_170294014
Ik heb nu voor de tigste keer weer een document terug gekregen met de notitie dat de bronnenlijst niet correct is en een tabel ook fout verwerkt is.

Ik vraag iedere keer wat er fout aan is en waar ik de mist in ben gegaan, maar mijn leraren weigeren hier op in te gaan en claimen dat ik maar het document voor APA moet doorlezen. Nu heb ik dat document keer op keer ernaast gehouden en toch blijf ik het fout doen, dus keer ik mij tot jullie.

Is er iemand die mij kan vertellen wat er hier fout is (behalve het cursieve computer gedeelte voor de bronnenlijst)?





Mijn dank zou zeer groot zijn en als beloning heb ik eeuwige internet karma! O+
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_170294423


Zo bouw je een tabel op in APA. Voor de referentielijst zou ik iets als Mendeley, RefWorks, of RefME gebruiken. Als je het toch zelf wilt doen, kijk dan even naar de Purdue Owl website.
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 17 april 2017 @ 21:21:59 #3
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_170294573
Ik hoop dat ze niet zo aan het mierenneuken zijn dat ze vallen over dat het volumenummer cursief moet zijn volgens APA (is bij jou inconsistent).
  maandag 17 april 2017 @ 21:22:57 #4
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_170294614
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:18 schreef Sarasi het volgende:
[ afbeelding ]

Zo bouw je een tabel op in APA. Voor de referentielijst zou ik iets als Mendeley, RefWorks, of RefME gebruiken. Als je het toch zelf wilt doen, kijk dan even naar de Purdue Owl website.
Ik raadpleeg ook de Purdue OWL website, en deze link gebruik ik voor de tabellen.

https://owl.english.purdue.edu/owl/resource/560/19/

Voorheel deed ik het exact zoals jij het deed en werd er gezegd dat er een verticale lijn nodig was.

Ik gebruik de exporteer functie van de universiteit bibliotheek, maar heb het met het document erbij de bronnen nagelopen. Blijkbaar mis ik iets cruciaals, maar wat?

quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:21 schreef ralfie het volgende:
Ik hoop dat ze niet zo aan het mierenneuken zijn dat ze vallen over dat het volumenummer cursief moet zijn volgens APA (is bij jou inconsistent).
Als dat alles is, dan ben ik al behoorlijk blij!
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_170294672
Niet echt wat bijzonders hoor. Blijkbaar hebben ze tijd over.
pi_170294688
Ik weet niks van dit specifieke verwijssysteem, maar mij valt op dat je dingen als 'aflevering' (van een tijdschrift), 'pagina' en 'editie' niet vermeldt.

In je laatste bron vertel je nergens waar je dit hebt gevonden. In een boek? Een tijdschrift? Welk jaar? Nummer? Aflevering? Paginanummers?

Ik zou Cole en Griffiths zelf zo citeren (ik mis nog wel een jaartal):

quote:
Cole, H., en Griffiths, M., 'Social interaction in massively multiplayer online role-playing gamers', Cyberpsychology and Behaviour (10), vol. 4, p. 575-583, doi: ....
pi_170294749
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:24 schreef DoubleDip het volgende:
Ik weet niks van dit specifieke verwijssysteem, maar mij valt op dat je dingen als 'aflevering' (van een tijdschrift), 'pagina' en 'editie' niet vermeldt.

In je laatste bron vertel je nergens waar je dit hebt gevonden. In een boek? Een tijdschrift? Welk jaar? Nummer? Aflevering? Paginanummers?

Ik zou Cole en Griffiths zelf zo citeren (ik mis nog wel een jaartal):

[..]

Die staan er wel bij, 10(4) bijvoorbeeld staat dan voor het volume en de editie.
  maandag 17 april 2017 @ 21:26:28 #8
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_170294767
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:24 schreef MoriniStylr het volgende:
Niet echt wat bijzonders hoor. Blijkbaar hebben ze tijd over.
Ik heb nog nooit van een leraar een document terug gehad zonder aantekeningen op APA, maar bij deze weet ik het gewoon echt niet!

quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:24 schreef DoubleDip het volgende:
Ik weet niks van dit specifieke verwijssysteem, maar mij valt op dat je dingen als 'aflevering' (van een tijdschrift), 'pagina' en 'editie' niet vermeldt.

In je laatste bron vertel je nergens waar je dit hebt gevonden. In een boek? Een tijdschrift? Welk jaar? Nummer? Aflevering? Paginanummers?

Ik zou Cole en Griffiths zelf zo citeren (ik mis nog wel een jaartal):

[..]

Dat lijkt op een andere methode. APA is behoorlijk methodisch, je "mag" het niet zelf opstellen hoe het je zelf duidelijk is, het moet volgens de "APA code". Dingen toevoegen of weg halen om het duidelijker te maken mag niet. Ik vind het zelf ook niet eenvoudig om de bron te begrijpen, maar zo schijnt het eenmaal te moeten.

Iedereen bedankt trouwens voor het meekijken.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_170294940
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:22 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ik raadpleeg ook de Purdue OWL website, en deze link gebruik ik voor de tabellen.

https://owl.english.purdue.edu/owl/resource/560/19/

Voorheel deed ik het exact zoals jij het deed en werd er gezegd dat er een verticale lijn nodig was.

Ik gebruik de exporteer functie van de universiteit bibliotheek, maar heb het met het document erbij de bronnen nagelopen. Blijkbaar mis ik iets cruciaals, maar wat?

[..]

Als dat alles is, dan ben ik al behoorlijk blij!
Vreemd, toen mijn begeleider de APA strikt hanteerde was dit gewoon hoe het moest volgens hem.

Wb je referenties: het getal voor de haakjes moet cursief.
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 17 april 2017 @ 21:32:21 #10
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_170295012
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:30 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Vreemd, toen mijn begeleider de APA strikt hanteerde was dit gewoon hoe het moest volgens hem.

Wb je referenties: het getal voor de haakjes moet cursief.
Het is niet dat ik het niet wil aanpassen, maar tot nu toe is het nooit goed geweest en ik wordt langzaam maar zeker gefrustreerd met de feedback dat het niet goed is, ongeacht wat ik doe. Ik wil niet dat dit mijn cijfers beinvloed :P
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_170295292
Wb je tabel, die zou ik zelf zo opmaken, maar dan met regelafstand = 2 natuurlijk:

Table 1
Viewership means
----------------------------------------------------------------------
Gameplay Personality Average
----------------------------------------------------------------------
mean (sd) mean (sd) mean (sd)
----------------------------------------------------------------------
Note. Standard deviation in parentheses.
Your opinion of me is none of my business.
pi_170295782
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:21 schreef ralfie het volgende:
Ik hoop dat ze niet zo aan het mierenneuken zijn dat ze vallen over dat het volumenummer cursief moet zijn volgens APA (is bij jou inconsistent).
Dit is het ja. Althans, dat dacht ik direct voordat ik de posts las.
pi_170295842
En in die tabel heeft je SD verschillende aantallen cijfers achter de komma. Dat mag ook niet.
pi_170296376
Cyberpsychology & Behavior moet ook cursief. Hebben ze niet gezien :+
Bij de laatste Computers in Human Behavior moet Computers nog cursief (als het deel is van de tijdschrifttitel, wat volgens mij zo is)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_170382414
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:08 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Ik heb nu voor de tigste keer weer een document terug gekregen met de notitie dat de bronnenlijst niet correct is en een tabel ook fout verwerkt is.

Ik vraag iedere keer wat er fout aan is en waar ik de mist in ben gegaan, maar mijn leraren weigeren hier op in te gaan en claimen dat ik maar het document voor APA moet doorlezen. Nu heb ik dat document keer op keer ernaast gehouden en toch blijf ik het fout doen, dus keer ik mij tot jullie.

Is er iemand die mij kan vertellen wat er hier fout is (behalve het cursieve computer gedeelte voor de bronnenlijst)?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mijn dank zou zeer groot zijn en als beloning heb ik eeuwige internet karma! O+
Eeuwige internet karna, daar doe ik het voor. :Y

Bakhshi: Photos moet met hoofdletter, omdat het na een dubbele punt staat. Ik denk dat je de 'pp.' weg kunt laten, maar dat moet je even opzoeken. (En DOI toevoegen als die er is.)

Choi: Volume moet cursief (zal vaker voorkomen in je lijst dus die negeer ik vanaf nu.) Issue number mag volgens mij, maar is niet nodig als de issues in een volume doornummeren (paginanummers).

Clover: Alleen namen, eerste woord in de titel en eerste woord na een dubbele punt moeten met hoofdletters. Aangeven wanneer je die informatie hebt opgevraagd (dus niet alleen wanneer het gepubliceerd is.)

Cole: Journal naam moet cursief.

Constantinides: 'a' moet met hoofdletter. DOI toevoegen.

Sjöblom: Computers moet cursief en je hebt geen volume/issue/paginanummers.
pi_170397922
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:22 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ik raadpleeg ook de Purdue OWL website, en deze link gebruik ik voor de tabellen.

https://owl.english.purdue.edu/owl/resource/560/19/

Voorheel deed ik het exact zoals jij het deed en werd er gezegd dat er een verticale lijn nodig was.

Ik gebruik de exporteer functie van de universiteit bibliotheek, maar heb het met het document erbij de bronnen nagelopen. Blijkbaar mis ik iets cruciaals, maar wat?

[..]

Als dat alles is, dan ben ik al behoorlijk blij!
Geen verticale lijnen in tabellen :N
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 23 april 2017 @ 11:48:02 #17
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_170422287
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:26 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit van een leraar een document terug gehad zonder aantekeningen op APA, maar bij deze weet ik het gewoon echt niet!

[..]

Dat lijkt op een andere methode. APA is behoorlijk methodisch, je "mag" het niet zelf opstellen hoe het je zelf duidelijk is, het moet volgens de "APA code". Dingen toevoegen of weg halen om het duidelijker te maken mag niet. Ik vind het zelf ook niet eenvoudig om de bron te begrijpen, maar zo schijnt het eenmaal te moeten.

Iedereen bedankt trouwens voor het meekijken.
Heb het topic op andere reacties niet doorgelezen, misschien al gezegd.
Wat ik altijd doe is het artikel op www.scholar.google.com op zoeken, en dan heb je een aantal links, zoals het aantal citaties etc., maar ook je kan ook op 'citeren' klikken en dan gewoon kopiëren en plakken. Enige wat je dan hoeft te doen is je bronnen op alfabetische volgorde zetten en misschien wat tabs er in zetten voor opmaak
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')