abonnement Unibet Coolblue
pi_170290637
Ik wil een glasvezelabo afsluiten. Bij mij in de regio heb je enkel Fiber, Caiway en Solcon als aanbieders voor particulieren.

Nu twijfel ik tussen Solcon compleet 200/200 of caiway alles in 1 glas f250. Wie heeft ervaring met een van deze?

Voor mij is snelheid belangrijk, rond 200 is goed. Verder tv pauzeren en opnemen, liefst op eigen kastje, ik wil wel een vast nummer maar maak er weinig gebruik van.
pi_170301575
Caiway :r niks anders dan gezeik. Ik heb er zelf ervaringen mee en ik hoor er niks anders dan geklaag over. Vermijd deze mensen als de plaag.
pi_170313894
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:20 schreef Telefoonvork het volgende:
Caiway :r niks anders dan gezeik. Ik heb er zelf ervaringen mee en ik hoor er niks anders dan geklaag over. Vermijd deze mensen als de plaag.
Heb je glas of kabel?
pi_170316321
Inmiddels bij weg, maar was kabel.

Bij de regelmatige storingen waren ze traag met reageren.
pi_170317348
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:20 schreef Telefoonvork het volgende:
Caiway :r niks anders dan gezeik. Ik heb er zelf ervaringen mee en ik hoor er niks anders dan geklaag over. Vermijd deze mensen als de plaag.
Hier ook Caiway, moet eerlijk bekennen dat de verhalen die je schetst hier ook ter sprake kwamen. Ik was wat huiverig daarom maar nu ik het heb eigenlijk weinig tot geen problemen. 1x storing, contact met klantenservice verliep keurig. Hier tevreden met Caiway ook qua snelheid! Fiber hoor ik ook verschillende verhalen over, Solcon ken ik niet.
pi_170319041
Ik heb her en der meer gelezen, denk dat ik Caiway doe. Solcon is erg slecht bereikbaar buiten kantooruren begrijp ik en heeft een christelijke grondslag.... Daar hou ik niet van bij een bedrijf wat mijns inziens neutraal hoort te zijn zoals een provider (ik heb eerder bewust ook geen christelijke zorgverzekering genomen bijvoorbeeld).
pi_170324634
Heb zelf caiway, op moment weinig tot geen problemen mee gehad.
Mijn ouders zijn onlangs overgestapt van de Fiber naar solcon, en de monteur legde zelfs alles of het meeste van de functionaliteit van afstandsbediening uit en enkele functionaliteiten van de tv decoder etc. tot nu toe niks anders dan lof voor solcon. :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_170333302
Heb caiway en geen last van storingen (glas pakket). Woon in het oosten vh land.
pi_170337887
caiway in schiedam
soms wel eens een probleem
maar valt mee.
belangrijker ik heb een 500/500 en het is ook 500/500

het was bij mij glas of adsl
wel de adsl van kpn was gewoon ruk 6/3 en ik betaal voor 20/5

nee toen er glas was gelijk overgestapt
pi_170338740
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:16 schreef Dzjonka het volgende:
Ik wil een glasvezelabo afsluiten. Bij mij in de regio heb je enkel Fiber, Caiway en Solcon als aanbieders voor particulieren.

Nu twijfel ik tussen Solcon compleet 200/200 of caiway alles in 1 glas f250. Wie heeft ervaring met een van deze?

Voor mij is snelheid belangrijk, rond 200 is goed. Verder tv pauzeren en opnemen, liefst op eigen kastje, ik wil wel een vast nummer maar maak er weinig gebruik van.
Aangezien je eigen apparatuur wil kunnen gebruiken voor TV opnames ben je het beste af met Caiway. Daar gaat digitale TV namelijk via de coaxkabel, alle kanalen uit het basispakket (ook HD) zijn ongecodeerd en je kunt standaard DVB-C apparatuur gebruiken. Voor extra zenderpaketten wordt Irdeto gebruikt en heb je een smartcard die bijvoorbeeld werkt in alle Humax apparatuur. Ook kun je deze in eigen CI+ modules gebruiken. Heb je een moderne TV, dan is voor digitale ontvangst van alle zenders uit het basispakket (ook HD) geen additionele apparatuur nodig, ook geen CI+ module of smartcard. Internet gaat wel via glasvezel en zo kan internet op geen enkele manier je TV-ontvangst beļnvloeden.
pi_170340876
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:37 schreef Riparius het volgende:

[..]

Aangezien je eigen apparatuur wil kunnen gebruiken voor TV opnames ben je het beste af met Caiway. Daar gaat digitale TV namelijk via de coaxkabel, alle kanalen uit het basispakket (ook HD) zijn ongecodeerd en je kunt standaard DVB-C apparatuur gebruiken. Voor extra zenderpaketten wordt Irdeto gebruikt en heb je een smartcard die bijvoorbeeld werkt in alle Humax apparatuur. Ook kun je deze in eigen CI+ modules gebruiken. Heb je een moderne TV, dan is voor digitale ontvangst van alle zenders uit het basispakket (ook HD) geen additionele apparatuur nodig, ook geen CI+ module of smartcard. Internet gaat wel via glasvezel en zo kan internet op geen enkele manier je TV-ontvangst beļnvloeden.
Er is geen kabelaansluiting bij mijn huis ivm afgelegen wonen. Vandaar dat adsl de enige mogelijkheid was tot aanleg van glasvezel onlangs. Alles moet dus ook uit de glasvezel komen, gok dat alle opties die je opnoemt daarbij niet kunnen?
pi_170341522
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:36 schreef Dzjonka het volgende:

[..]

Er is geen kabelaansluiting bij mijn huis ivm afgelegen wonen. Vandaar dat adsl de enige mogelijkheid was tot aanleg van glasvezel onlangs. Alles moet dus ook uit de glasvezel komen, gok dat alle opties die je opnoemt daarbij niet kunnen?
Doe hier even de postcode check van Caiway, dan weet je welke diensten ze kunnen leveren. Voor zover ik weet gaat digitale TV (en radio) bij Caiway altijd via coax. Als je een aanbieder neemt die uitsluitend diensten levert via glasvezel, dan heb je altijd 'kastjes' nodig die door de aanbieder worden geleverd (meestal in bruikleen, geen eigendom) en die kastjes zijn altijd dichtgetimmerd. Dat betekent bijvoorbeeld dat je niets met opgenomen programma's kunt doen, behalve ze terugkijken en wissen. Iets duurzaam bewaren op een extern medium is er niet bij. Sommige glasvezelaanbieders leveren wel nog een beperkt (basis)pakket aan TV-zenders ook via DVB-C, zodat je wel eigen (opname)apparatuur zou kunnen gebruiken, maar dat moet je navragen bij de beoogde aanbieders.
pi_170345727
Ik weet zeker dat ik een alles in een pakket bij Caiway kan krijgen: qua postcode check en ook in de info van de aannemer die glasvezel aanlegt (opties zijn Caiway, solcon en fiber). Hoe het precies eruit gaat zien blijft helaas bij elke aanbieder vrij vaag.....
pi_170346988
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 00:41 schreef Dzjonka het volgende:
Ik weet zeker dat ik een alles in een pakket bij Caiway kan krijgen: qua postcode check en ook in de info van de aannemer die glasvezel aanlegt (opties zijn Caiway, solcon en fiber). Hoe het precies eruit gaat zien blijft helaas bij elke aanbieder vrij vaag.....
Er is niets vaags aan. Als TV ook via glasvezel loopt dan krijg je verplicht een dichtgetimmerd kastje in bruikleen en werkt je TV feitelijk alleen als monitor. Je hebt dan ook voor elke TV in huis een apart kastje nodig. Het blijkt dat Caiway tegenwoordig ook TV via glasvezel levert, maar bij abonnees die thuis een coax aansluiting hebben blijft die coax aansluiting ook gewoon actief voor TV en radio (maar niet voor internet). Hoe dit eruit ziet bij Caiway kun je hier zien. Bij de andere opties die Caiway biedt zoals gebruik van eigen digitale ontvangers of recorders (lees: Humax) of gebruik van uitsluitend een digitale TV zonder extra randapparatuur is steeds een coax aansluiting nodig, zie hier.
  maandag 24 april 2017 @ 00:54:25 #15
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_170446695
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 00:41 schreef Dzjonka het volgende:
Ik weet zeker dat ik een alles in een pakket bij Caiway kan krijgen: qua postcode check en ook in de info van de aannemer die glasvezel aanlegt (opties zijn Caiway, solcon en fiber). Hoe het precies eruit gaat zien blijft helaas bij elke aanbieder vrij vaag.....
Omdat jij buitenaf woont geldt voor jou deze website:

https://www.buitengewoonglasvezel.nl

Voor jou geldt dat voor het kijken van tv een IPTV-kastje nodig is bij elke tv. Bij mijn weten betaal je een extra bedrag voor elk IPTV-kastje. Daarnaast betaal je een tientje vastrecht aan de netwerkbeheerder. In welke plaats zit je? De netwerkbeheerder is CIF en/of Cogas. Houd er rekening mee dat tv en internet gescheiden netwerken zijn. Dus voor zowel internet en als tv zul je gescheiden netwerkkabels moeten trekken in huis.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')