abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 april 2017 @ 11:49:06 #101
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170302816
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:39 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Op de universiteit van Leiden is het gevoel van identificeren met de universiteit sterker dan gemiddeld. Omdat daarin de elitaire historie en aanzien van de universiteit belangrijk geacht worden, zie je dat Leidse studenten gemiddeld wat elitairder zijn dan van andere universiteiten.

Ik zeg niet dat het daar per definitie vandaan komt, enkel dat het niet raar zou zijn. Sowieso leeft dat elitaire ook al meer onder rechtenstudenten dan onder bijvoorbeeld antropologiestudenten, onafhankelijk van de universiteit. Maar wel zie je dat de Amsterdamse universiteiten (waar identificeren met de universiteit ook zeker niet vreemd is) een tikje linkser en meer anti-autoritair zijn.
Baudet was gewoon UvA student en heeft altijd in Amsterdam gestudeerd en gewoond. Hij promoveerde toevallig in Leiden omdat Cliteur daar zit maar dat staat op behoorlijke afstand van de universiteit.

Het proefschrift van Baudet was in academisch opzicht geen succes en zelfs een teleurstelling. Hij is nooit opgenomen geweest in de Leidse universitaire kringen.

Nu snap ik best dat door zijn voorkomen iedereen denkt dat Baudet een soort van Leidse Minerva-bal was maar in werkelijkheid was hij tijdens zijn studie gewoon een UvA alfa student die net als de rest graag schrijver wilde worden. Dat gedweep met de nieuwe conservatieven en Paul Cliteur kwam pas later.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 18 april 2017 @ 12:00:43 #102
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_170303108
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Het lager opgeleide deel van de populistische stemmers kan zich helemaal niet identificeren met zo'n zelfbenoemde intellectueel.
Fortuyn alweer vergeten?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 18 april 2017 @ 12:53:05 #103
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_170304520
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:25 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, ik denk dat deze FvD elkaar al snel de tent uit gaat vechten. Het is niet zo secuur opgebouwd als de PVV dat is.
Sarcasme meter op tilt.

Dat is ook wat mij aantrekt in de FvD, het is een lijst mensen met achtergronden waar strategisch over is nagedacht, niet een stel bij elkaar geraapte tokkies die direct van de straat lijken te komen zoals Dion Graus en Hero Brinkman. Over hoe effectief ze uiteindelijk blijken te zijn kunnen we heden nog niets zeggen, met nog maar 2 zetels.
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:06:01 #104
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170304882
Zolang Baudet nog niet eens weet wat het woord 'kartel' betekent, potjeslatijn spreekt en vrouwen denigrerend blijft benaderen zie ik weinig groeikansen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:15:20 #105
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170305076
Wilders of Baudet is echt lood om oud ijzer. Voor beide geldt dat ze een absolute meerderheid zullen moeten behalen bij de verkiezingen, want samenwerken kunnen ze geen van beide.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:57:04 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170305840
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Sarcasme meter op tilt.

Dat is ook wat mij aantrekt in de FvD, het is een lijst mensen met achtergronden waar strategisch over is nagedacht, niet een stel bij elkaar geraapte tokkies die direct van de straat lijken te komen zoals Dion Graus en Hero Brinkman. Over hoe effectief ze uiteindelijk blijken te zijn kunnen we heden nog niets zeggen, met nog maar 2 zetels.
De PVV heeft nou juist types geselecteerd die op zichzelf tamelijk onderdanig zijn aan Geert en hem zeker niet naar de kroon kunnen steken. Nou zijn daar al wel problemen mee maar tot nu toe weet Geert dat nog redelijk te beheersen.

Terwijl je met Baudet en Hiddema al 2 kapiteins op een schip hebt
pi_170306010
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Baudet was gewoon UvA student en heeft altijd in Amsterdam gestudeerd en gewoond. Hij promoveerde toevallig in Leiden omdat Cliteur daar zit maar dat staat op behoorlijke afstand van de universiteit.

Het proefschrift van Baudet was in academisch opzicht geen succes en zelfs een teleurstelling. Hij is nooit opgenomen geweest in de Leidse universitaire kringen.

Nu snap ik best dat door zijn voorkomen iedereen denkt dat Baudet een soort van Leidse Minerva-bal was maar in werkelijkheid was hij tijdens zijn studie gewoon een UvA alfa student die net als de rest graag schrijver wilde worden. Dat gedweep met de nieuwe conservatieven en Paul Cliteur kwam pas later.
Oow, ja dat kan ook nog.
pi_170306024
quote:
14s.gif Op maandag 17 april 2017 21:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

De knorigheid van Baudet komt uitgebreid ter sprake in:

Ik moet altijd wel lachen om hem. Ook zijn mimiek. Dat praatje van hem over vrouwen is zo studentikoos ook. Zo praat een bepaald type studenten over vrouwen, aan de toog.
Ik snap niet dat de mensen in hem een soort nazi zien, eerlijk gezegd.
I´m back.
pi_170306835
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik moet altijd wel lachen om hem. Ook zijn mimiek. Dat praatje van hem over vrouwen is zo studentikoos ook. Zo praat een bepaald type studenten over vrouwen, aan de toog.
Ik snap niet dat de mensen in hem een soort nazi zien, eerlijk gezegd.
Dat lijkt mij ook overtrokken. Ik vind hem vooral een beetje een kneusje, eigenlijk. Net als ik het type studenten dat jij omschrijft eigenlijk kneusjes vind. Wat het dan weer niet verrassend maakt dat zij veel op hem gestemd hebben.
  dinsdag 18 april 2017 @ 15:27:29 #110
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170307510
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik snap niet dat de mensen in hem een soort nazi zien, eerlijk gezegd.
"Nazi" gaat misschien te ver, maar we moeten het risico van zulke mafkezen in de 2e kamer ook niet onderschatten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 18 april 2017 @ 15:29:40 #111
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170307558
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik moet altijd wel lachen om hem. Ook zijn mimiek. Dat praatje van hem over vrouwen is zo studentikoos ook. Zo praat een bepaald type studenten over vrouwen, aan de toog.
Ik snap niet dat de mensen in hem een soort nazi zien, eerlijk gezegd.
Ze zien in hem natuurlijk geen "soort nazi" vanwege dat praatje over vrouwen. Maar Baudet heeft natuurlijk meer gezegd.

Het praatje over vrouwen afdoen als "studentikoos" is te kort door de bocht. Daarmee suggereer je dat het "onvolwassen" is "en vanzelf wel overwaait". Het sluit namelijk goed aan bij een conservatief wereldbeeld. En dat is een vrij volwassen en breed gedragen wereldbeeld in Nederland.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170309144
Dat de PVV nu ineens mee gaat doen in veel meer gemeenten met de gemeenteraadsverkiezingen heeft volgens mij alles te maken met FvD. Als ze niets doen worden ze sowieso weggevaagd door FvD over een paar jaar.

Aan de linkerkant weten ze ook dat FvD veel potentie heeft om een grote partij te worden, dat is ook de reden dat ze zo hysterisch doen en alle middelen inzetten om die partij en Baudet zwart te maken. Dat het alleen maar een averechts effect heeft beseffen ze volgens mij niet.

Ik verwacht dat FvD -als ze het goed blijven doen- de volgende verkiezingen al groot gaat worden en de PVV zal inhalen.
pi_170310884
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 19:05 schreef LA_niner het volgende:
Geert heeft dubbele belangen en Israëlische belangen prevaleren veelal boven Nederlandse.
Zoveel wijken de Nederlandse belangen niet af van de Israelische hoor
quote:
Benoeming van Uri Rosenthal
Uri Rosenthal was een PVV minister ? heb ik wat gemist ?
quote:
Geert heeft nooit een echte baan gehad etc
Dat geldt volgens mij wel voor minimaal 50% van de kamerleden.
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:13 schreef Janneke141 het volgende:
Natuurlijk wel. Het lager opgeleide deel van de populistische stemmers kan zich helemaal niet identificeren met zo'n zelfbenoemde intellectueel.
Die hebben dan ook meer te zoeken bij de SP (waar een deel van de stemmers ook wegkomt)
  dinsdag 18 april 2017 @ 17:57:26 #114
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170311172
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 19:10 schreef LA_niner het volgende:
Baudet heeft inhoud.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_170311684
quote:
Khadija Al Mourabit: activist, UvA-medewerkster, student

Nieuw in de Tweede Kamer is het Forum voor Democratie van Thierry Baudet, de markante lijsttrekker die al kritiek kreeg, dat zijn taalgebruik doet denken aan biologische theorieën over rassenzuiverheid. Voor de verkiezingen zei hij op zijn partijcongres: ‘Kwaadwillende, agressieve elementen worden ons maatschappelijk lichaam in ongehoorde aantallen binnengeloodst.’ Later sprak hij van een ‘homeopathische verdunning’ van de Nederlandse cultuur. Khadija: ‘Als FvD-stemmers dat nuanceren en zeggen dat het niet racistisch is, wat is het dan wel? De Zwitserse taalwetenschapper Ferdinand Saussure zei: “De taal die een maatschappij bezigt, geeft ook de realiteit van die maatschappij weer.” Ik vind dat een hele sterke analyse, de werkelijkheid begint bij de taal. Dit is de taal van het Derde Rijk. Dan kun je reageren met “hij bedoelt het niet biologisch”, maar hoe zorg je er dan voor dat een volk homeopathisch wordt uitgedund? Als het antwoord je bevalt, dan heb ik toch het idee dat ik mijn plan B moet gaan uitvoeren.’”
http://media.tpo.nl/2017/(...)-van-het-derde-rijk/
I´m back.
pi_170311745
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ze zien in hem natuurlijk geen "soort nazi" vanwege dat praatje over vrouwen. Maar Baudet heeft natuurlijk meer gezegd.
Vanwege "de taal" die hij uitslaat hè, noemen ze hem een nazi. http://media.tpo.nl/2017/(...)-van-het-derde-rijk/
quote:
Het praatje over vrouwen afdoen als "studentikoos" is te kort door de bocht. Daarmee suggereer je dat het "onvolwassen" is "en vanzelf wel overwaait". Het sluit namelijk goed aan bij een conservatief wereldbeeld. En dat is een vrij volwassen en breed gedragen wereldbeeld in Nederland.
Ja, onvolwassenheid idd, daar hou ik het toch een beetje op.
Alhoewel de knaap al 34 is, dus dat is an sich vreemd, maar wrs is hij een beetje in dat gedrag blijven steken.
I´m back.
pi_170311794
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 april 2017 17:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Hehe
pi_170311953
Ik vind Baudet gevaarlijker, racisten c.q. mensen die tegen het randje van racisme aanzitten met inhoud vind ik gevaarlijk dan mensen die uit pure domheid racistische gedragingen vertonen.

Wilders is simpelweg onbeholpen en daadwerkelijk racistisch. Godbetert een ingeburgde vrouw als Arib wordt er nog op aangevallen dat ze een Marrokaanse paspoort heeft. Dat is puur plat, dom racisme.

Zul je Baudet nóóit horen zeggen, die kleedt het mooi aan, en het klinkt super intellectueel enzo. Maar de inhoud is niet veel anders. Ik ben daar banger voor dan voor een Wilders.
pi_170311968
En wat mij betreft blijft conservatief rechts zo gemarginaliseerd als het nu is.. Maar dat is voor iedereen persoonlijk uiteraard.
pi_170311994
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 16:37 schreef Sylv3se het volgende:
Dat de PVV nu ineens mee gaat doen in veel meer gemeenten met de gemeenteraadsverkiezingen heeft volgens mij alles te maken met FvD. Als ze niets doen worden ze sowieso weggevaagd door FvD over een paar jaar.
Heeft ook te maken met DENK natuurlijk. Die gaan her en der in grote steden behoorlijk wat stemmen halen tijdens komende gemeenteraadsverkiezingen wrs.
quote:
Aan de linkerkant weten ze ook dat FvD veel potentie heeft om een grote partij te worden, dat is ook de reden dat ze zo hysterisch doen en alle middelen inzetten om die partij en Baudet zwart te maken. Dat het alleen maar een averechts effect heeft beseffen ze volgens mij niet.
Ik ben het met je eens dat het een averechts effect heeft om Baudet te verketteren.
quote:
Ik verwacht dat FvD -als ze het goed blijven doen- de volgende verkiezingen al groot gaat worden en de PVV zal inhalen.
Daar ben ik minder zeker van. Ze zullen wrs wel groeien nog, maar of ze echt heel groot worden en de fakkel van PVV zullen over nemen, ben ik vooralsnog sceptisch over. Vanwege redenen die hierboven, meteen al door Janneke, werden aangehaald.
I´m back.
  dinsdag 18 april 2017 @ 18:29:48 #121
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_170312031
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het een averechts effect heeft om Baudet te verketteren.
Maja, wat moet je dan? Compleet negeren?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_170312052
Ik vraag me trouwens af, over welke 'echte banen' zoals beschreven in de OP hebben we het? Promoveren en teren op oud geld? Chapeau hoor Sjerrie, chapeau!
pi_170312113
Ik zie wel een mooie samenwerking voor me: de PVV haalt de stemmen van het plebs binnen, Forum voor Democratie levert de ministers en voert het beleid uit.
standaarddrinker
pi_170312122
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:06 schreef DustPuppy het volgende:
Zolang Baudet nog niet eens weet wat het woord 'kartel' betekent, potjeslatijn spreekt en vrouwen denigrerend blijft benaderen zie ik weinig groeikansen.
Waar heeft hij vrouwen onlangs dan weer denigrerend benadert ?
En de meeste kiezers interesseert dan geen bal denk ik.
pi_170312129
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:30 schreef bamibij het volgende:
Ik vraag me trouwens af, over welke 'echte banen' zoals beschreven in de OP hebben we het? Promoveren en teren op oud geld? Chapeau hoor Sjerrie, chapeau!
Op astronomische schaal bezien is elk menselijk werk niet meer dan een nutteloze bezigheidstherapie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')