abonnement Unibet Coolblue
pi_170289319
Ik hoop dat mijn topic hier op de juiste plek staat.

Na een lange tijd niet gesport te hebben, wordt het dan toch echt tijd dat ik ga bewegen. Ik wil van mijn (vnl. borst- en buik)vet af, en meer spiermassa opbouwen, en dit ga ik met hulp van instructeurs met fitness doen. Het liefst wil ik zo droog mogelijk worden, en ik begrijp best dat dit heel veel moeite en tijd gaat kosten.

Mijn vraag is nu: wat zijn de juiste supplementen in mijn geval? Overal op internet krijg ik verschillende antwoorden te zien. Het enige wat steeds terugkomt: Fatburner pillen, L-Carnitine pillen, BCAA pillen en eventueel een pre-workout. Klopt dit een beetje? Zijn er nog meer dingen die mij hierbij kunnen helpen?

Ik heb thuis nog creatinepoeder en proteïneshakes staan; muscle & size gainer. Zijn deze bruikbaar in mijn geval of een don't vanwege het "aankomen"?

Ik ben 20 jaar, 1,86m en 92kg. Ik ben vrij breed gebouwd en niet dik, gewoon een vetlaag waar ik vanaf wil, zeker nu de "mannenkilo's" erbij komen. Ik sport minimaal 4-5x per week.

Alvast bedankt!
  maandag 17 april 2017 @ 18:29:19 #2
451005 Grems
Clown World
pi_170289386
Trenbolone.
pi_170289488
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 18:29 schreef Grems het volgende:
Trenbolone.
Ik heb naaldenangst ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door diondb97 op 17-04-2017 18:39:07 ]
  maandag 17 april 2017 @ 18:36:18 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_170289592
Eerst maar gewoon eens beginnen sporten voor je je direct druk gaat maken over supplementen en dergelijke.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_170289645
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 18:36 schreef Dven het volgende:
Eerst maar gewoon eens beginnen sporten en eten voor je je direct druk gaat maken over supplementen en dergelijke.
pi_170289667
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 18:36 schreef Dven het volgende:
Eerst maar gewoon eens beginnen sporten voor je je direct druk gaat maken over supplementen en dergelijke.
Sorry, heb het niet verwoord in m'n post, maar ben nu 4 maanden bezig! :)
pi_170289718
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 18:38 schreef diondb97 het volgende:

[..]

Sorry, heb het niet verwoord in m'n post, maar ben nu 4 maanden bezig! :)
en voeding?
pi_170289818
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 18:40 schreef Drug het volgende:

[..]

en voeding?
Gemiddelde dag:
Ontbijt: magere yoghurt met granola
Lunch: 2 meergranen boterhammen met ham of salami oid. Geen boter
Avondeten: weinig aardappelen, veel groenten en een stukje vlees, voornamelijk kip of rund
Tussendoor: fruit zoals appels, bananen en mandarijnen. Stuk komkommer
Ik drink eigenlijk alleen water, zo'n 3,5L per dag. Alleen op vrijdag- en zaterdagavonden gaan er nog wel wat biertjes in.

Ik snoep niet tussendoor! Geen chips, koekjes of wat dan ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door diondb97 op 17-04-2017 23:17:09 ]
pi_170289905


[ Bericht 100% gewijzigd door diondb97 op 17-04-2017 18:49:04 ]
  maandag 17 april 2017 @ 19:39:44 #10
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170291140
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 18:45 schreef diondb97 het volgende:

[..]

Gemiddelde dag:
Ontbijt: magere yoghurt met granola
Lunch: 2 meergranen boterhammen met ham of salami oid. Geen boter
Avondeten: weinig aardappelen, veel groenten en een stukje vlees, voornamelijk kip of rund
Tussendoor: fruit zoals appels, bananen en mandarijnen. Stuk komkommer
Ik drink eigenlijk alleen water, alleen op vrijdag- en zaterdagavonden gaan er nog wel wat biertjes in.

Ik snoep niet tussendoor! Geen chips, koekjes of wat dan ook.
dat ziet er gezond uit. bij banaan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen al is 'n banaan natuurlijk gezond maar je wil jezelf helemaal strak trainen dus dan kan je die banaan beter vervangen door 'n extra appel of peer of sinaasappel. banaan heeft namelijk veel energie en jij wil je vet verbranden dus dat betekent dat je je energie-inname moet minimaliseren tot je je ideale gewicht bent. bij 186 cm lengte is 'n gewicht van 86 perfect imo. hoe meer spieren hoe beter.

ik heb eerder ook 'droog getraind' voor een kickbox-ringfight, ik moest richting de 80kg en ik woog 95kg bij ±180cm. dus dat was 15kg afzien. ik ging bijna iedere nacht rennen, 2-3 x in de week 1,5uur zwemmen. 3x fitness. 1 x kickboxtraining. ik deed gewoon veel verbranden weinig eten en uiteindelijk haalde ik de ±83 ten tijde van de fight. iets later verloor ik nog iets meer gewicht en ging zelfs even onder de 80kg, terwijl ik al gestopt was met trainen, maar mijn lichaam was gewend geworden aan weinig eten en veel verbranden dus dat was echt wel grappig. ik heb er 2 jaar over gedaan om 15kg te verliezen.

als je echt snel vet wil verliezen is 't beter om geen vlees te eten omdat vlees ook veel energie bevat. 't is echt simpel, hoe meer energie er door je mond gaat hoe meer vet je vast houdt omdat eerst je "eten" wordt gebruikt als energie en daarna pas je lichaamsvet.

ook is 't aan te raden veel water te drinken + citroensap. geen suiker, geen vet.

touwtje springen is ook aan te raden, iedere dag 1 uur.
"insanity" is ook voor mensen die snel van hun vet afwillen.

ik zou niet direct weten welk voedingssupplement echt goed werkt, ik heb wel een tijdje 'stacker'-capsules geslikt, dat is witte kool-extract. ik ging daar keihard op fietsen :)
fatburner-pillen zijn voornamelijk vitamine B voor zover ik weet.

[ Bericht 8% gewijzigd door sturmpie op 17-04-2017 19:48:28 ]
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170291320
ik zou vooral meer en beter gaan eten en evt een weisupplement. en zorgen dat je workout gericht is op spiermassa creëren
pi_170296752
Bedankt voor de reactie allebei! :)

Allemaal bedankt voor de tips en ik ga er mee aan de slag. Minder (energiehoudende dingen) eten, nog veel meer sporten en een beetje experimenteren met supplementen.
pi_170296859
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:39 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ik zou niet direct weten welk voedingssupplement echt goed werkt, ik heb wel een tijdje 'stacker'-capsules geslikt, dat is witte kool-extract. ik ging daar keihard op fietsen :)
fatburner-pillen zijn voornamelijk vitamine B voor zover ik weet.
Volgensmij zijn stackers en fatburners het zelfde, maar dit weet ik niet zeker. Welk merk heb je gebruikt en wat zijn je ervaringen hier mee?
  maandag 17 april 2017 @ 22:45:37 #14
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170297413
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 22:20 schreef diondb97 het volgende:

[..]

Volgensmij zijn stackers en fatburners het zelfde, maar dit weet ik niet zeker. Welk merk heb je gebruikt en wat zijn je ervaringen hier mee?
stacker3, welk merk weet ik niet, 't waren poedercapsules, ik ging er wel hard van fietsen, ogen wijd open, tsja :) best wel leuk voor 'n periode maar zou ze normaal gezien niet dagelijks slikken.
momenteel weeg ik 110 kg trouwens, 't is makkelijker om zwaarder te worden dan je er voor was als je veel getraind heb, dat heeft met spiergeheugen te maken, afgetraind veel spier, en als je dan weer normaal gaat leven zonder bijzonder veel trainen dan wordt je snel zwaarder omdat er veel spiermassa is opgebouwd wat ook vet kan vasthouden, dus als je dan weer begint met trainen, dan wordt je nog zwaarder. ik zou wel weer terug kunnen trainen naar 80kg met veel honger lijden en veel bewegen maar 't is niet meer nodig imo. vind 't wel ok zo, geen probleem verder.

oja 't is ook aan te raden veel versgeperst grapefruitsap te drinken, dat schijnt vet ook versneld af te breken. je vet wordt afgebroken als je lichaam energie nodig heeft, hoe meer vocht je hebt, hoe beter je vet kan afbreken, grapefruit schijnt daar aan bij te dragen. sinaasappel/citroensap, citrusvruchten ontgiften je lichaam, dat is vaak één van de problemen bij vetophoping, giftige stoffen waar je lichaam geen raad mee weet worden ingekapseld in vet, en daarom is 't belangrijk om veel vers fruitsap/water te drinken om dat afbreken te helpen. daarom beginnen mensen ook vaak te stinken als ze een ontslakkingskuur doen met fruit&groente-sappen, alle stinkende gifstoffen komen dan los. kan echt stinken. dikke vette mensen stinken zowiezo meestal.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  maandag 17 april 2017 @ 22:47:12 #15
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_170297443
Essentieel voor droogtrainen is een handdoek.

Is niet voor niks verplicht in iedere gym.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_170298130
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 22:45 schreef sturmpie het volgende:

[..]

stacker3, welk merk weet ik niet, 't waren poedercapsules, ik ging er wel hard van fietsen, ogen wijd open, tsja :) best wel leuk voor 'n periode maar zou ze normaal gezien niet dagelijks slikken.
momenteel weeg ik 110 kg trouwens, 't is makkelijker om zwaarder te worden dan je er voor was als je veel getraind heb, dat heeft met spiergeheugen te maken, afgetraind veel spier, en als je dan weer normaal gaat leven zonder bijzonder veel trainen dan wordt je snel zwaarder omdat er veel spiermassa is opgebouwd wat ook vet kan vasthouden, dus als je dan weer begint met trainen, dan wordt je nog zwaarder. ik zou wel weer terug kunnen trainen naar 80kg met veel honger lijden en veel bewegen maar 't is niet meer nodig imo. vind 't wel ok zo, geen probleem verder.

oja 't is ook aan te raden veel versgeperst grapefruitsap te drinken, dat schijnt vet ook versneld af te breken. je vet wordt afgebroken als je lichaam energie nodig heeft, hoe meer vocht je hebt, hoe beter je vet kan afbreken, grapefruit schijnt daar aan bij te dragen. sinaasappel/citroensap, citrusvruchten ontgiften je lichaam, dat is vaak één van de problemen bij vetophoping, giftige stoffen waar je lichaam geen raad mee weet worden ingekapseld in vet, en daarom is 't belangrijk om veel vers fruitsap/water te drinken om dat afbreken te helpen. daarom beginnen mensen ook vaak te stinken als ze een ontslakkingskuur doen met fruit&groente-sappen, alle stinkende gifstoffen komen dan los. kan echt stinken. dikke vette mensen stinken zowiezo meestal.
Thanks ik ga morgen gelijk grapefruit halen :)
  maandag 17 april 2017 @ 23:22:41 #17
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170298201
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 23:18 schreef diondb97 het volgende:

[..]

Thanks ik ga morgen gelijk grapefruit halen :)
ja beetje bitter smaakje, ik deed er altijd vruchtenmix/roosvicé bij.

succes er mee, keihard trainen, hongeren (op zich hoef je niet te hongeren als je altijd in beweging bent, maar als je stil zit en de honger komt op, dat is echt knorknor/gromgrom/borrelborrel) en als je afgetrainde spierbonk bent, en 't word winter, en je gaat weer gewoon normaal leven, dan ga je geheid richting de 100kg ;) omdat spieren&vet :)
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170298268
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 22:45 schreef sturmpie het volgende:

[..]

stacker3, welk merk weet ik niet, 't waren poedercapsules, ik ging er wel hard van fietsen, ogen wijd open, tsja :) best wel leuk voor 'n periode maar zou ze normaal gezien niet dagelijks slikken.
momenteel weeg ik 110 kg trouwens, 't is makkelijker om zwaarder te worden dan je er voor was als je veel getraind heb, dat heeft met spiergeheugen te maken, afgetraind veel spier, en als je dan weer normaal gaat leven zonder bijzonder veel trainen dan wordt je snel zwaarder omdat er veel spiermassa is opgebouwd wat ook vet kan vasthouden, dus als je dan weer begint met trainen, dan wordt je nog zwaarder. ik zou wel weer terug kunnen trainen naar 80kg met veel honger lijden en veel bewegen maar 't is niet meer nodig imo. vind 't wel ok zo, geen probleem verder.

oja 't is ook aan te raden veel versgeperst grapefruitsap te drinken, dat schijnt vet ook versneld af te breken. je vet wordt afgebroken als je lichaam energie nodig heeft, hoe meer vocht je hebt, hoe beter je vet kan afbreken, grapefruit schijnt daar aan bij te dragen. sinaasappel/citroensap, citrusvruchten ontgiften je lichaam, dat is vaak één van de problemen bij vetophoping, giftige stoffen waar je lichaam geen raad mee weet worden ingekapseld in vet, en daarom is 't belangrijk om veel vers fruitsap/water te drinken om dat afbreken te helpen. daarom beginnen mensen ook vaak te stinken als ze een ontslakkingskuur doen met fruit&groente-sappen, alle stinkende gifstoffen komen dan los. kan echt stinken. dikke vette mensen stinken zowiezo meestal.
Lichaam ontgiften... :') grootste kolder ooit
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 17 april 2017 @ 23:28:13 #19
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170298294
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 23:27 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Lichaam ontgiften... :') grootste kolder ooit
:B
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 18 april 2017 @ 18:24:00 #20
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170311857
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 18:26 schreef diondb97 het volgende:
Ik hoop dat mijn topic hier op de juiste plek staat.

Na een lange tijd niet gesport te hebben, wordt het dan toch echt tijd dat ik ga bewegen. Ik wil van mijn (vnl. borst- en buik)vet af, en meer spiermassa opbouwen, en dit ga ik met hulp van instructeurs met fitness doen. Het liefst wil ik zo droog mogelijk worden, en ik begrijp best dat dit heel veel moeite en tijd gaat kosten.

Mijn vraag is nu: wat zijn de juiste supplementen in mijn geval? Overal op internet krijg ik verschillende antwoorden te zien. Het enige wat steeds terugkomt: Fatburner pillen, L-Carnitine pillen, BCAA pillen en eventueel een pre-workout. Klopt dit een beetje? Zijn er nog meer dingen die mij hierbij kunnen helpen?

Ik heb thuis nog creatinepoeder en proteïneshakes staan; muscle & size gainer. Zijn deze bruikbaar in mijn geval of een don't vanwege het "aankomen"?

Ik ben 20 jaar, 1,86m en 92kg. Ik ben vrij breed gebouwd en niet dik, gewoon een vetlaag waar ik vanaf wil, zeker nu de "mannenkilo's" erbij komen. Ik sport minimaal 4-5x per week.

Alvast bedankt!
Verstandiger eten en beter sporten zou jij meer aan hebben.

Zelf ben ik een kleine 10 centimeter langer met hetzelfde gewicht, en niet eens zo gespierd als een jaar terug. Je kan dus best nog flink wat vet kwijtraken (tenzij bij jou je spieren het gewicht maken, zoals bij mij overwegend het verschil maakt).

quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 18:45 schreef diondb97 het volgende:

[..]

Gemiddelde dag:
Ontbijt: magere yoghurt met granola
Lunch: 2 meergranen boterhammen met ham of salami oid. Geen boter
2 sneetjes of 2 sandwiches (4 sneetjes)?

quote:
Avondeten: weinig aardappelen, veel groenten en een stukje vlees, voornamelijk kip of rund
Tussendoor: fruit zoals appels, bananen en mandarijnen. Stuk komkommer
Ik drink eigenlijk alleen water, zo'n 3,5L per dag.
Wtf. :{

quote:
Alleen op vrijdag- en zaterdagavonden gaan er nog wel wat biertjes in.

Ik snoep niet tussendoor! Geen chips, koekjes of wat dan ook.
Minder bier drinken, want daar zitten plantaardige vrouwelijke hormonen in, waar mensen vet van gaan vasthouden en biertetten krijgen, met vet op de heupen. Drink rode wijn; goed voor de testosteron.
1 + 1 = blauw
pi_170323296
Afvallen is minder binnenkrijgen dan wat je verbrand. Als jij minder binnen krijgt dan je verbrand, val je af. Of die calorieën nou uit frituurvet of sla komen, maakt niet uit.

Overigens als je echt zo weinig eet als jij noemt. Dan zou je moeten afvallen. Al helemaal op 92kg (lees deze blog even door, en daar heb je je antwoord waarom je niet afvalt https://blog.xxlnutrition(...)em-goede-voornemens/ ). Er zijn geen supplementen die jou laten afvallen. Er zijn er een paar die marginaal zou weinig toevoegen dat zonde van het geld is.

Simulanten zoals efedrine of cafeïne kunnen wel een hongerstillend gevoel geven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')