Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway/AR/anders zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.
Hikers CruisinDen, hiker regio Amsterdam DireStraits7, hiker regio Hilversum Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip. Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen Gerard_Geit, merkgeil aan Ford, Mercedes-Benz, Audi en Jaguar. Rijdt zelf Ford GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen. trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014) Wave103, hiker regio Utrecht yosander, hiker regio Groningen (Autoreset) McAwesome, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Nucleass, hiker regio Groningen (Autoreset)
Hojdhopper, ex-hiker regio Utrecht irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord. joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak. DrSnuggle, privéchauffeur regio Dubai Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht RTS91, ex-privéchauffeur regio Utrecht
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Regiotaxi Chauffeur regio Utrecht - Citroen Xsara (2000) Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven - Peugeot 308 (2008).
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Op maandag 17 april 2017 14:19 schreef stripe het volgende: Morgen na 2 jaar weer werken voor AR: direct 310km rijden. Ik heb de app gedownload en ziet er vrij simpel uit. Zal de tijden voor de zekerheid nog op papier even bijhouden. Moet ik voor de app mijn locatie continu aan laten staan? Ik zet dat liever uit eerlijk gezegd. En is het bij AR nog steeds toegestaan om aan het einde van je rit te bellen voor een evt. vervolgrit richting huis?
Nee, ik ben al ruim 2 jaar niet beschikbaar en kon direct morgen weer beginnen nadat ik m'n beschikbaarheid weer had open gegooid. Zelf niet verwacht maar eigenlijk heel blij dat ik nog een half jaar kan werken tot m'n ov verloopt.
Tot slot over de app, zal hier al genoeg over gesproken zijn: wat heeft die hele app voor zin als de uren alsnog handmatig op de site moeten worden ingevuld?
Nee, ik ben al ruim 2 jaar niet beschikbaar en kon direct morgen weer beginnen nadat ik m'n beschikbaarheid weer had open gegooid. Zelf niet verwacht maar eigenlijk heel blij dat ik nog een half jaar kan werken tot m'n ov verloopt.
Tot slot over de app, zal hier al genoeg over gesproken zijn: wat heeft die hele app voor zin als de uren alsnog handmatig op de site moeten worden ingevuld?
Ah, dat is wel chill.
Met die app weten ze real-time waar je bent, dus voor een vervolgrit of wijziging is dat wel handig. Al heb ik in die korte tijd dat ik met die app heb gewerkt er geen profijt van gehad .
Als het goed is ben je dan al zeker van een baantje, gefeliciteerd Ik hoop dat je ook een fan bent van langzame auto's want daar ga je er genoeg van rijden
Als het goed is ben je dan al zeker van een baantje, gefeliciteerd Ik hoop dat je ook een fan bent van langzame auto's want daar ga je er genoeg van rijden
Haha dat komt goed. Heb all flink wat ervaring met ander werk, alles zowat al gereden.
Ah lekker man, dan ben je al praktisch binnen. Is dan ongeveer twee uurtjes waar je met een aantal anderen instructies krijgt over het innemen van de auto en de app enzo, ik hoefde op mijn sollicitatie een tijdje terug geen rijtest af te leggen. Er worden dan wel aantal vragen gesteld over bijvoorbeeld kleding of wat je doet bij bepaalde situaties, maar dat is meer om te testen of je de handleiding hebt doorgelezen.
Vandaag twee ritten: Den Haag - Amsterdam in Renault Clio en daarna Arnhem (?) - Haarlem in een nieuwe Mini. Had wel efficiënter gekund denk ik. Minimaal twee uur reistijd tussen A'dam en Arnhem.
Edit: eindelijk aangekomen in Arnhem. Geen auto... briljant. Nu maar weer naar huis.
[ Bericht 19% gewijzigd door FH_2 op 24-04-2017 15:18:31 ]
Morgen mijn solicitatie bij AR. Eeen vraagje m.b.t. de kleding. Een nette chino en overhemd is geen probleem. Alleen heb ik niet echt van die super nette pak schoenen. Heb wel gewoon nette donkerbruine leren schoenen, maar denk dat deze toch onder de noemer 'sneaker' vallen. Geen opdrukken ofzo. Is dit nou echt zo'n probleem?
Op maandag 24 april 2017 15:11 schreef CarFreak33 het volgende: Morgen mijn solicitatie bij AR. Eeen vraagje m.b.t. de kleding. Een nette chino en overhemd is geen probleem. Alleen heb ik niet echt van die super nette pak schoenen. Heb wel gewoon nette donkerbruine leren schoenen, maar denk dat deze toch onder de noemer 'sneaker' vallen. Geen opdrukken ofzo. Is dit nou echt zo'n probleem?
Zolang je maar niet in je Adidas patta's aan komt zetten zou ik me niet te druk maken. Ik heb ook vaak op nette Vans gelopen (niet afgetrapt dus) en dat was nooit een punt.
Ik had vandaag ook een vrij nieuwe Up en die zat eigenlijk wel prima. Ik heb het idee dat ook in het kleinere segment je steeds meer ruimte hebt. Vond hem ook prima rijden.
Alleen jammer dat er geen cruise control/begrenzer op zat.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Zolang je maar niet in je Adidas patta's aan komt zetten zou ik me niet te druk maken. Ik heb ook vaak op nette Vans gelopen (niet afgetrapt dus) en dat was nooit een punt.
Haha oke mooi! Ik kreeg zon super-strenge indruk van dat meegstuurde handboek 😅
Op maandag 24 april 2017 23:04 schreef Piepel het volgende: Die Up stond vandaag precies 4 jaar op kenteken, maar viel best mee inderdaad. Wel flink doorstampen met 60pk maar gelukkig wel cruise control.
Morgen 2x Eindhoven - Maltaweg. Ik had wat gelezen over een pendelbusje van AR naar Sloterdijk, is dat nog steeds zo?
Op maandag 24 april 2017 23:04 schreef Piepel het volgende: Die Up stond vandaag precies 4 jaar op kenteken, maar viel best mee inderdaad. Wel flink doorstampen met 60pk maar gelukkig wel cruise control.
Morgen 2x Eindhoven - Maltaweg. Ik had wat gelezen over een pendelbusje van AR naar Sloterdijk, is dat nog steeds zo?
Ik heb me laten vertellen dat dat alleen is als er meer dan 35 auto's worden verwacht, zal morgen wel niet zo zijn. Ik moet overigens ook een wisseltje rijden vanaf de Maltaweg dus misschien kom ik je tegen Octavia ophalen en ASX afleveren
Staan/stonden aardig wat spoedjes op Facebook bij EW.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op de valreep nog een ritje voor maandag gekregen, XC90 T8 à 88.000 euro Dat is weer even wat anders dan de standaard 308'jes en Octavia's van de leasewereld
Meestal krijg je met de PC-ritjes de mooiste auto's en met hiken de afgetrapte hokken. Afgelopen donderdag was dat echter omgekeerd, toen had ik een PC-ritje met een Peugeot 307 SW HDI. Niet zomaar een 307 HDI, maar eentje met maar liefst 382.000 km op de klok. Jawel, dat is met afstand de auto met de hoogste km-stand waar ik ooit in gereden heb. Mevrouw mocht niet meer rijden door een operatie, daarom had haar werkgever een chauffeur geregeld. Was wel een erg gezellige klant en omdat de locatie waar mevrouw moest zijn op 500 meter van het huis van mijn opa en oma lag ben ik daar maar even heengegaan onder werktijd.
Toch een prima dagje gehad, maar die auto is echt een rijdende ramp...
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
We maken ook offline andere keuzes om dichter bij onze klanten en kandidaten te zitten. Tot voor kort verliep alles via Breda, terwijl we al jaren landelijke dekking hebben. Dat betekende dat alle nieuwe kandidaten voor een rijtest en rij-instructie vanuit het hele land naar Breda moesten komen. Voortaan kan dat ook in Amsterdam, Utrecht en Zwolle.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Eindelijk een app voor alle hikers bij EW vanaf 15 mei. Ondanks dat niet iedereen bij AR positief was over hun app, toch erg benieuwd hoe dit bij ons gaat werken. Duidelijke nieuwe video ook:
Op dinsdag 9 mei 2017 15:34 schreef FH_2 het volgende: Eindelijk een app voor alle hikers bij EW vanaf 15 mei. Ondanks dat niet iedereen bij AR positief was over hun app, toch erg benieuwd hoe dit bij ons gaat werken. Duidelijke nieuwe video ook:
ik vraag me sterk af of dit de snelheid ten goede gaat komen, alles invullen op je telefoon. Dan vind ik de papieren formulieren toch makkelijker.
Even al mijn ritten op een rij gezet in excel en het valt me op dat best veel auto's staan geregistreerd als geëxporteerd, best wel vreemd gezien de leeftijd van de gemiddelde auto
ik vraag me sterk af of dit de snelheid ten goede gaat komen, alles invullen op je telefoon. Dan vind ik de papieren formulieren toch makkelijker.
Het hangt heel erg af van de leasemaatschappij. Vooral het invullen van schade is echt behoorlijk omslachtig en tijdrovend.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Het hangt heel erg af van de leasemaatschappij. Vooral het invullen van schade is echt behoorlijk omslachtig en tijdrovend.
en al die foto's maken dan, die uploaden is ook niet gratis toch? paar mb elke keer telt toch op. Dan is een paar kruisjes zetten op een formulier toch makkelijker
en al die foto's maken dan, die uploaden is ook niet gratis toch? paar mb elke keer telt toch op. Dan is een paar kruisjes zetten op een formulier toch makkelijker
Juist, is ook mijn bezwaar. Kost volgens mij behoorlijk veel internet en batterij.
Op dinsdag 9 mei 2017 17:56 schreef Dimitri_ het volgende: Voor sommige mensen is het ook echt nooit goed. God je zou maar 50mb aan data per maand kwijt zijn...
nou ja als je ziet hoeveel data ik er doorheen jaag in de bus en trein tijdens werk
nou ja als je ziet hoeveel data ik er doorheen jaag in de bus en trein tijdens werk
Daarom zit ik nu nog met 6GB per maand opgescheept, terwijl ik vaak nog geen 2 gebruik . Verlagen heeft ook geen zin want dan vervalt mijn korting en ben ik duurder uit .
Ik las in de FAQ van die app dat we vergoed worden voor het gebruik van MB's. (Net als dat je nu geloof ik ook iets extra krijgt voor het printen)
Ben hier wel blij mee, had pasgeleden 3 ritten op 1 dag van die ene uit Meerkerk waarbij je alles in 3-voud in moet vullen én ook nog eens autotransport moet invullen per rit én je ritbon. Dan is zo'n app makkelijker.
Heeft iemand ervaring met zich "opnieuw aanmelden" bij AR nadat de 26 weken van uitdiensttreding voorbij zijn? Kan me nu opnieuw aanmelden, maar of ze een 24-jarige aannemen...
Ben hier wel blij mee, had pasgeleden 3 ritten op 1 dag van die ene uit Meerkerk waarbij je alles in 3-voud in moet vullen én ook nog eens autotransport moet invullen per rit én je ritbon. Dan is zo'n app makkelijker.
Tijdens de app heb ik ook voor deze maatschappij gereden en daar heb ik zes schadefoto's moeten maken. Probeer jij maar eens een kras of deuk duidelijk op de foto te krijgen aan de zijkant van de auto in de zon. Dan is een kruisje zetten echt wat makkelijker.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
en al die foto's maken dan, die uploaden is ook niet gratis toch? paar mb elke keer telt toch op. Dan is een paar kruisjes zetten op een formulier toch makkelijker
Toen ik met de app gewerkt heb, was het maar een paar mb steeds. Volgens mij neem je geen HD-foto's. Bovendien heb je zelf in de hand wanneer je de rit daadwerkelijk doorgeeft, dus je zou eerst een wifi-netwerk kunnen zoeken, voordat je de rit instuurt.
Maar zoals hierboven ook gezegd wordt, krijg je een onkostenvergoeding. Voorheen (of eigenlijk nog steeds) voor papier en printkosten en nu dus voor mb's. Deze vergoedingen zijn overigens best ruim.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Jammer dat autoreset niet even een email stuurt aan de mensen die zich opgeven maar niks krijgen. Door de wisselende tijden dat de ritten binnenkomen, wacht je nu best vaak voor niks..
Sinds vorige week ben ik officieel hiker bij Easyway en ik hoop deze week mijn eerste rit te gaan maken!
Zou iemand mij kunnen vertellen of de app nu de standaard wordt om je ritbonnen in te sturen, of mag je zelf weten of je de app of papieren gebruikt?
Welkom! De meesten weten denk ik even veel als jij. In eerste instantie doen nog niet alle leasemaatschappijen mee, dus goed kijken bij welke ritten je het nog gewoon de 'ouderwetse' manier moet afhandelen. Denk dat je aan het begin wel goed geinstrueerd wordt als je wordt gebeld. Check in ieder geval even goed de FAQ op de portal en als je het niet weet, gewoon vragen aan EW.
Sinds vorige week ben ik officieel hiker bij Easyway en ik hoop deze week mijn eerste rit te gaan maken!
Zou iemand mij kunnen vertellen of de app nu de standaard wordt om je ritbonnen in te sturen, of mag je zelf weten of je de app of papieren gebruikt?
Er zijn maar een beperkt aantal bedrijven die meedoen. De uitrol zal langzaam verlopen en met een heleboel bedrijven zijn ze nog aan het praten over de voorwaarden.
Als je de app moet gebruiken, wordt dit heel duidelijk aangegeven.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Nu al 3 weken achter elkaar, 2 dagen per week beschikbaar. Maar iedere keer niks, hooguit de dag zelf nog een klein spoedje. Meer mensen hier last van bij Autoreset?
Op maandag 15 mei 2017 21:18 schreef xFurion het volgende: Nu al 3 weken achter elkaar, 2 dagen per week beschikbaar. Maar iedere keer niks, hooguit de dag zelf nog een klein spoedje. Meer mensen hier last van bij Autoreset?
het zijn echt barre tijden in het voorjaar altijd, ligt misschien ook aan je regio? Had voor vandaag ook niks, morgen wel
Heerlijk dagje vandaag. Eerst Bleiswijk - Meerkerk in een BMW 320d en daarna Utrecht - Almere per Mercedes E 350 cdi. Korte ritjes. Beide overigens nog niet met de nieuwe app 😣
Awh een collega was vandaag volledig in pak in Almere. Die zal zich wel rot gezweet hebben. En ik was ook in Bleiswijk om een Touran op CNG op te halen; gastank was helemaal leeg en in de benzinetank, waar overigens maar 10 liter in kan, zat nog maar 1,5 liter
Op dinsdag 16 mei 2017 18:38 schreef Dudeweiser het volgende: Awh een collega was vandaag volledig in pak in Almere. Die zal zich wel rot gezweet hebben. En ik was ook in Bleiswijk om een Touran op CNG op te halen; gastank was helemaal leeg en in de benzinetank, waar overigens maar 10 liter in kan, zat nog maar 1,5 liter
Waarom een Touran op CNG laten rijden? Meende dat er nog maar een handjevol tankstations voor CNG zijn.
Vorig jaar een Fiat bestelbus van Groningen naar Amsterdam moeten rijden, maar dat redde ik niet eens op een volle tank .
Waarom een Touran op CNG laten rijden? Meende dat er nog maar een handjevol tankstations voor CNG zijn.
Vorig jaar een Fiat bestelbus van Groningen naar Amsterdam moeten rijden, maar dat redde ik niet eens op een volle tank .
dit vroeg ik me dus ook af, als het nou LPG was geweest had het nog wel gekund. Ik had naderhand even opgezocht dat er geen enkel CNG station is langs de snelweg richting Almere Om nog maar te zwijgen over de problemen die het TSI blok heeft met rijden op gas, het internet staat er vol mee
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
We staan vandaag op Centraal Station Rotterdam om onze nieuwe gadgets uit te delen! We zijn tussen 16.30 en 19.30 uur aanwezig op onderstaande locatie achter get Station Rotterdam. Je kunt ons herkennen aan de witte Peugeot 107 met Easy Way logo!
Alle chauffeurs uit Rotterdam hebben hierover een mail ontvangen. Ook in de andere regio's staan we binnenkort maar hierover informeren we je snel!
Iemand hier meer info over?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Check de reacties; powerbank, styluspen en een etui
Ah, die stonden er destijds nog niet. Lijken me handige dingen. Hoewel ik me wel afvraag wat ik met een etui moet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op vrijdag 19 mei 2017 10:20 schreef xFurion het volgende: Gisteren een van mn langste ritjes gereden. Van maastricht naar groningen, wat een pokke eind zeg.
Vandaag een leuk ritje van Nijmegen naar Groningen in een Volvo V70 D4. Inscription-uitvoering met alles erop en eraan; van de laatste veiligheidsfeatures tot Harman Kardon-geluidsinstallatie. Heerlijk cruisen dus! Was ook een aardige klant, hield van doorrijden dus gaf ook aan dat ik lekker mocht gassen. Fijn met 160 over een rustige A28!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Ik ga morgen mijn eerste ritten rijden voor Easyway, en met 5 ritten is het meteen volle bak! Ik ben alles een beetje aan het voorbereiden en ik zit toch nog met een vraag. Moet je nou alleen een transportformulier meenemen en invullen als dit expliciet bij de ritgegevens staat?
Dit zal me vast ook uitgelegd zijn tijdens mij sollicitatie, maar door een fout met het systeem van Easyway kan ik nu (ruim 2,5 week later) pas mijn eerste ritjes gaan maken en dus is sommige informatie een beetje weggezakt.
Ik ga morgen mijn eerste ritten rijden voor Easyway, en met 5 ritten is het meteen volle bak! Ik ben alles een beetje aan het voorbereiden en ik zit toch nog met een vraag. Moet je nou alleen een transportformulier meenemen en invullen als dit expliciet bij de ritgegevens staat?
Dit zal me vast ook uitgelegd zijn tijdens mij sollicitatie, maar door een fout met het systeem van Easyway kan ik nu (ruim 2,5 week later) pas mijn eerste ritjes gaan maken en dus is sommige informatie een beetje weggezakt.
Je hoeft alleen een formulier te gebruiken, als dat expliciet in de ritinfo staat. Bij een bedrijf uit Nijmegen hoef je nooit formulieren in te vullen bijvoorbeeld. Het is wel handig om altijd een formulier bij je te hebben, bijv. het fleetmobility_transportformulier. Die kun je dan gebruiken als je onverwachts een spoedrit krijgt en je moet een auto ophalen bij een privé adres.
Ben je niet in de gelegenheid deze gadgets op te halen op bovengenoemde datum dan kun je deze VOOR vrijdag 9 juni ophalen op het kantoor van Easy Way (Markendaalseweg 63 Breda). ... We verwachten dat al onze chauffeurs straks in het bezit zijn van deze gadgets dus het ophalen van deze zaken is verplicht.
Toch fijn dat als je niet op het tijdslot kan je gelijk verplicht wordt om, binnen twee weken ook nog eens, naar Breda af te reizen om dingen op te halen die iedere hiker normaliter allang heeft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Toch fijn dat als je niet op het tijdslot kan je gelijk verplicht wordt om, binnen twee weken ook nog eens, naar Breda af te reizen om dingen op te halen die iedere hiker normaliter allang heeft.
Toch fijn dat als je niet op het tijdslot kan je gelijk verplicht wordt om, binnen twee weken ook nog eens, naar Breda af te reizen om dingen op te halen die iedere hiker normaliter allang heeft.
oh man wat triest, geweldig een paar postzegels is zeker weer teveel voor ze
Ik snap bovenal ook niet waarom ze niet het schema bekendmaken wanneer ze waar staan. Zo sta ik nu voor omgeving Utrecht, maar laatst stonden ze ook op Rotterdam Centraal en soms kom ik daar ook wel eens. Had ik het net zo goed daar kunnen ophalen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op zaterdag 27 mei 2017 13:47 schreef DireStraits7 het volgende: Ik snap bovenal ook niet waarom ze niet het schema bekendmaken wanneer ze waar staan. Zo sta ik nu voor omgeving Utrecht, maar laatst stonden ze ook op Rotterdam Centraal en soms kom ik daar ook wel eens. Had ik het net zo goed daar kunnen ophalen.
Denk dat we het woord 'verplicht' niet te serieus moeten nemen. Doe ik in ieder geval niet. Die etui kan me gestolen worden...
Edit: klinkt overigens heel negatief, maar vind 't wel leuk dat ze iets weggeven. Hoeven ze niet te doen namelijk. Alleen verplicht?
[ Bericht 8% gewijzigd door FH_2 op 29-05-2017 11:20:51 ]
Op dinsdag 6 juni 2017 18:33 schreef Nickalan het volgende: Is het gebruikelijk dat de sollicitatieprocedure in groepsverband plaatsvindt? Iemand die me kan vertellen hoe dat in zijn werking gaat?
Sollicitatie is een verkapt woord voor uitleg . Je hoeft jezelf alleen te bewijzen (dat je geen debiel bent) bij de rijtest.
Op dinsdag 6 juni 2017 23:07 schreef Bellumus het volgende: Beter nieuws zelfs, bij autoreset is geen rijtest meer. Kleed je netjes, gedraag je netjes en je bent binnen.
Vrije val van zes meter gemaakt. Knieschijf verbrijzeld, 2 polsen gebroken en een elleboog. In België in het ziekenhuis opgenomen en 2x geopereerd daar. Bijna een week daar vast gezeten.
Vrije val van zes meter gemaakt. Knieschijf verbrijzeld, 2 polsen gebroken en een elleboog. In België in het ziekenhuis opgenomen en 2x geopereerd daar. Bijna een week daar vast gezeten.
Vrije val van zes meter gemaakt. Knieschijf verbrijzeld, 2 polsen gebroken en een elleboog. In België in het ziekenhuis opgenomen en 2x geopereerd daar. Bijna een week daar vast gezeten.
Ik treed weer opnieuw in dienst bij AR na een verplichte pauze van 26 weken, maar nu zie ik dit in de arbochecklist staan: "Gebruik alarmering bij achteruitrijden". Echt nog nooit van gehoord
Op maandag 12 juni 2017 20:28 schreef Nickalan het volgende: Vrijdag aangenomen bij Autoreset! Keiharde regen toen ik aankwam en de locatie moest zoeken, helaas voor mij had ik geen paraplu bij me
Sollicitatie stelt inderdaad niet zoveel voor, alleen jezelf voorstellen en daarna is het voornamelijk uitleg!
Dit weekend hopelijk mijn eerste rit in regio Groningen!
Feli! Misschien tot binnenkort dan . Heb mij sinds november weer beschikbaar gezet, maar geen rit voor morgen .
Wordt er vaak in het weekend gereden dan bij Autoreset?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Wordt er vaak in het weekend gereden dan bij Autoreset?
Toch de afgelopen jaren wel vaak op zaterdag gewerkt, maar dat was dan wel vaak een rit voor een verhuurbedrijf en in de meeste gevallen van of naar Eindhoven Airport of Schiphol.
Ik heb me eigenlijk nooit opgegeven in het weekend. Puur uit luiheid en een geringe kans op werk (bij EW).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Volgende week het langste ritje in (bijna) 3,5 jaar EW. Born naar Leeuwarden. 3 uurtjes.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op vrijdag 16 juni 2017 17:03 schreef DireStraits7 het volgende: Volgende week het langste ritje in (bijna) 3,5 jaar EW. Born naar Leeuwarden. 3 uurtjes.
Gelukkig niet. Een Megane, vaak een erg fijne auto, vind ik.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op zaterdag 17 juni 2017 21:15 schreef Bellumus het volgende: Woh afgelopen vrijdag Eindhoven- groningen in alleen touran automaat. Afschuwelijk van buiten maar wat een ruimte binnen.
Jammer dat je niks aan al die ruimte hebt als je er alleen in zit
Stroomstoring in Zwolle. Drie maal raden wie op dat moment nog net aan de verkeerde kant van Zwolle in de trein zat.
Gelukkig heb ik aardige ouders die mij op kwamen halen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Morgen 6 uur opstaan voor een ritje van 31 km met een V60 D6 plugin, ben benieuwd of dat de moeite waard is En daarna de eerste Mazda na bijna 3 jaar AR
Op dinsdag 20 juni 2017 19:58 schreef Dudeweiser het volgende: Morgen 6 uur opstaan voor een ritje van 31 km met een V60 D6 plugin, ben benieuwd of dat de moeite waard is En daarna de eerste Mazda na bijna 3 jaar AR
6 uur opgestaan om om half negen in Zaandam te zijn, is die auto gister al opgehaald door de klant zelf .
6 uur opgestaan om om half negen in Zaandam te zijn, is die auto gister al opgehaald door de klant zelf .
Lekker dan.... Hoe ver woon jij trouwens van Zaandam dat je zo vroeg op moet staan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op woensdag 21 juni 2017 17:06 schreef Bellumus het volgende: Iemand ervaring met het ophalen van een huurauto die niet meer betaald is? Hoe reageren de mensen meestal?
Een keer ervaring mee gehad. Kreeg de reservesleutel mee. Auto stond random op een plek waar je niet mocht parkeren (met een bekeuring onder de ruitenwisser). Omwonenden kwamen naar buiten verhaal halen bij mij omdat die auto er al een tijdje stond (zij dachten aan criminele activiteiten ). Toen ik weg wilde rijden kwam er net een sleepauto aanrijden van de gemeente. Ik 't verhaal uitleggen en mocht de auto meenemen. Heb de huurder nooit gesproken, was niet thuis.
Op woensdag 21 juni 2017 23:14 schreef Atouba het volgende: Zijn er trouwens ook grote 'depots' in Zeeland en Limburg waar veel AR'ers komen op een dag?
Volgens mij niet, in 2,5 jaar althans nooit bij een groot depot afgeleverd in die provincies
Op woensdag 21 juni 2017 23:14 schreef Atouba het volgende: Zijn er trouwens ook grote 'depots' in Zeeland en Limburg waar veel AR'ers komen op een dag?
Niet dat ik weet, ben sowieso nog nooit in Zeeland geweest voor AR
Op woensdag 21 juni 2017 23:14 schreef Atouba het volgende: Zijn er trouwens ook grote 'depots' in Zeeland en Limburg waar veel AR'ers komen op een dag?
In Born zit een groot depot, maar weet niet of dat alleen voorbehouden is voor EW'ers.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Morgen om 7 uur een auto ophalen bij een dealer, weet nu al dat ze niet open zijn of niemand er iets vanaf weet. Iemand ervaring met zoiets? Noodnr bellen bij problemen?
Op zondag 25 juni 2017 15:47 schreef CruisinDen het volgende: Morgen om 7 uur een auto ophalen bij een dealer, weet nu al dat ze niet open zijn of niemand er iets vanaf weet. Iemand ervaring met zoiets? Noodnr bellen bij problemen?
Ook een keertje gehad, ik moest maar wachten tot 8:30 want tja, de dealer was toch nog niet open (ging toevallig ook 8:30 open). Tip: neem koffie mee!
Ik zou alsnog gewoon 7 uur bij de dealer zijn want a) soms is er al iets open speciaal voor dit soort dingen (of via wp naar binnen gaan ofzo) en b) het is toch werktijd
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Achteraf allemaal goed gekomen, al stond ik wel een half uur voor de deur te wachten want de dealer ging pas open om 7:30. Soms verbaas ik me wel eens over hoe triest de communicatie is tussen klant>dealer>LM>chauffeursdienst>ons.
Maar ik stop er over een maand toch mee dus ik mag niet klagen.
Het lijkt me erg leuk om studentchauffeur als bijbaantje te gaan doen. Nu kwam ik op de site van Car Glass een vacature tegen voor studentchauffeur, iemand ervaring met dit bedrijf/ iemand die daar al werkt?
En is het een probleem als je niet al te dicht bij een grote stad woont (ik woon zelf in de regio van Rotterdam, maar toch nog wel een uurtje met het ov) ivm reistijd/kosten
Drie ritten vandaag. Eerste in een Kia Sportage van twee maanden oud, tweede in Mercedes e-klasse en derde in bmw 320d. Van die auto's waarmee je gewoon patserig langs de McDrive wil rijden. Wat hebben we toch een heerlijk baantje.
Ik had vandaag zo'n beetje de vieste auto's in 3,5 jaar EW. 208 die zo vies was dat ik mijn tas liever niet op de vloer neer zette... Ik snap sommige mensen echt niet. Oké, het is niet jouw auto, dus het boeit je vast iets minder, maar die persoon moet zelf ook in die rommel zitten, dus why...? :|
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Hij reed trouwens ook voor geen meter. Het was een automaat en zo eentje die niet normaal schakelt als je het gas ook maar een beetje intrapt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op donderdag 29 juni 2017 15:25 schreef DireStraits7 het volgende: Ik had vandaag zo'n beetje de vieste auto's in 3,5 jaar EW. 208 die zo vies was dat ik mijn tas liever niet op de vloer neer zette... Ik snap sommige mensen echt niet. Oké, het is niet jouw auto, dus het boeit je vast iets minder, maar die persoon moet zelf ook in die rommel zitten, dus why...? :|
Inderdaad . Moet zeggen dat ik mijn auto schoner houdt dan mijn kamer bijvoorbeeld
Morgen 2 ritjes van Groningen - Den Haag en Den Haag - Nijkerk. Moet de mail nog ontvangen, server lag eruit bij AR. Dus ben benieuwd welke auto's het worden.
Op donderdag 29 juni 2017 20:33 schreef Nickalan het volgende: Morgen 2 ritjes van Groningen - Den Haag en Den Haag - Nijkerk. Moet de mail nog ontvangen, server lag eruit bij AR. Dus ben benieuwd welke auto's het worden.
Niet verkeerd! Hier nog niets...
Kenteken kan je geloof ik wel in de app zien? Kan je altijd kenteken ff invoeren voor type auto
Ik wil in september starten als privéchauffeur, heb in het verleden gewerkt als hiker per EW. Zijn er nog andere interessante aanbieders naast EW en AR? Grote verschillen? Dingen om rekening mee te houden?
[ afbeelding ] Loon van een 20 jarige gaat dus minimaal naar 6,33 ipv 6,06 bij AR?
Ben benieuwd wat voor gevolgen dit heeft voor EW. Ben nu 23, dus die extra centen zouden lekker aantikken!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Moet dit niet al veranderd zijn? Op planningen die ik binnenkrijg staat nog steeds het oude loon..
Volgens mij gaat dit pas per 1 juli in.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Maar bij EW krijg je in juli betaalt voor gewerkte uren in juni, dus je krijgt sowieso nog het oude loon.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
De wijziging gaat in per 1 juli, dus alle uren die je vanaf afgelopen zaterdag hebt gewerkt. In de praktijk zal dat dus vanaf afgelopen maandag betekenen, dus uren die je pas volgende week uitbetaald krijgt. Zie ook de nieuwsbrief van afgelopen week.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
De wijziging gaat in per 1 juli, dus alle uren die je vanaf afgelopen zaterdag hebt gewerkt. In de praktijk zal dat dus vanaf afgelopen maandag betekenen, dus uren die je pas volgende week uitbetaald krijgt. Zie ook de nieuwsbrief van afgelopen week.
Ja begrijp dat het zo zou moeten werken, maar als je een planning gemaild krijgt staat er nog steeds 6,06 per uur.
Volgens mij is het bij EW een soort loterij geworden qua beschikbaarheid. Wie het eerste de spoedjes op Facebook ziet en belt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ja begrijp dat het zo zou moeten werken, maar als je een planning gemaild krijgt staat er nog steeds 6,06 per uur.
ach het zou niet de eerste keer zijn dat ze vergeten dingen te veranderen aan de standaardmail. Zou gewoon even de uitbetaling afwachten en daarna contact opnemen.
Op donderdag 13 juli 2017 00:42 schreef Dudeweiser het volgende: Het salaris is hier in ieder geval omhoog gegaan, toch mooi 18% loonsverhoging Morgen lekker naar Nijmegen met een Prius
Op zondag 16 juli 2017 19:50 schreef CarFreak33 het volgende: Hoe doen jullie het in de vakantie met OV? OV chipkaart op automatisch opladen zetten?
Dat zou ik sowieso gewoon doen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Zijn er hier btw meer mensen die na de loonsverhoging aanzienlijk minder werk krijgen? Ik ben naar de 9 euro per uur gegaan, en voorheen had ik eigenlijk altijd werk als ik beschikbaar was. Nu in de vakantie de hele weken beschikbaar, maar mag blij zijn als ik 2 dagen werk heb.... Vriend van mij die veel verder weg woont kreeg een rit die voor mij enorm dichtbij zou zijn. Alleen hij verdient minder per uur, zouden ze daar naar kijken bij het inplannen?
Op dinsdag 18 juli 2017 10:43 schreef CarFreak33 het volgende: Zijn er hier btw meer mensen die na de loonsverhoging aanzienlijk minder werk krijgen? Ik ben naar de 9 euro per uur gegaan, en voorheen had ik eigenlijk altijd werk als ik beschikbaar was. Nu in de vakantie de hele weken beschikbaar, maar mag blij zijn als ik 2 dagen werk heb.... Vriend van mij die veel verder weg woont kreeg een rit die voor mij enorm dichtbij zou zijn. Alleen hij verdient minder per uur, zouden ze daar naar kijken bij het inplannen?
Iedereen wil in de vakantie werken dus is er minder werk per persoon.
Op dinsdag 18 juli 2017 10:43 schreef CarFreak33 het volgende: Zijn er hier btw meer mensen die na de loonsverhoging aanzienlijk minder werk krijgen? Ik ben naar de 9 euro per uur gegaan, en voorheen had ik eigenlijk altijd werk als ik beschikbaar was. Nu in de vakantie de hele weken beschikbaar, maar mag blij zijn als ik 2 dagen werk heb.... Vriend van mij die veel verder weg woont kreeg een rit die voor mij enorm dichtbij zou zijn. Alleen hij verdient minder per uur, zouden ze daar naar kijken bij het inplannen?
mwah ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft, ze rekenen jouw kosten toch gewoon door aan de klant dus winst maken ze sowieso wel. Het is gewoon erg rustig nu vanwege de zomerperiode en natuurlijk dat er veel mensen beschikbaar zijn
Op dinsdag 18 juli 2017 10:43 schreef CarFreak33 het volgende: Zijn er hier btw meer mensen die na de loonsverhoging aanzienlijk minder werk krijgen? Ik ben naar de 9 euro per uur gegaan, en voorheen had ik eigenlijk altijd werk als ik beschikbaar was. Nu in de vakantie de hele weken beschikbaar, maar mag blij zijn als ik 2 dagen werk heb.... Vriend van mij die veel verder weg woont kreeg een rit die voor mij enorm dichtbij zou zijn. Alleen hij verdient minder per uur, zouden ze daar naar kijken bij het inplannen?
Denk niet dat ze naar het loon kijken. Komt puur door de vakantie.
EDIT: Sorry zag de andere reacties niet.. Overbodige post van mijn kant
[ Bericht 4% gewijzigd door OMGitsSander op 18-07-2017 13:45:03 (Foutje) ]
Op dinsdag 18 juli 2017 13:31 schreef CarFreak33 het volgende: Ja oke, dat zal ook wel zo zijn ja. Verklaart alleen niet waarom ze die vriend van mij die rit geven die veel verder ervandaan woont dan ik
was het eindadres misschien dicht bij hem in de buurt? Of een aansluitende rit misschien. Ik heb ook wel eens gehad dat ik naar Arnhem moest vanuit Leiden met de trein zodat ik de auto in mijn woonplaats af kon leveren
was het eindadres misschien dicht bij hem in de buurt? Of een aansluitende rit misschien. Ik heb ook wel eens gehad dat ik naar Arnhem moest vanuit Leiden met de trein zodat ik de auto in mijn woonplaats af kon leveren
Nee, het laatste afleveradres is voor ons beiden ver weg
Op dinsdag 18 juli 2017 13:31 schreef CarFreak33 het volgende: Ja oke, dat zal ook wel zo zijn ja. Verklaart alleen niet waarom ze die vriend van mij die rit geven die veel verder ervandaan woont dan ik
Heb het idee ook wel eens dat ze dit doen, ik ben 23 en met ruim een tientje per uur toch aanzienlijk duurder dan iemand van 18. Soms hele tijd geen ritten en soms wel veel, zou het ook wel begrijpen als ze dit doen.
Scheelt alleen dat ik (gelukkig) niet meer voor locatiewerk word gevraagd.
Morgen een auto in Amsterdam (Maltaweg) afleveren. Vervolgens 18 minuten lopen naar de dichtstbijzijnde bushalte. Ik had dacht ik ooit hier gelezen dat er een pendelbusje reed? Kan iemand vertellen of die nog steeds rijdt?
Op woensdag 19 juli 2017 21:19 schreef Nickalan het volgende: Morgen een auto in Amsterdam (Maltaweg) afleveren. Vervolgens 18 minuten lopen naar de dichtstbijzijnde bushalte. Ik had dacht ik ooit hier gelezen dat er een pendelbusje reed? Kan iemand vertellen of die nog steeds rijdt?
Op woensdag 19 juli 2017 21:19 schreef Nickalan het volgende: Morgen een auto in Amsterdam (Maltaweg) afleveren. Vervolgens 18 minuten lopen naar de dichtstbijzijnde bushalte. Ik had dacht ik ooit hier gelezen dat er een pendelbusje reed? Kan iemand vertellen of die nog steeds rijdt?
bij meer dan 35 auto's op een dag rijdt er een busje, anders niet. Ik moet er morgen ook heen maar ik ga er maar gewoon vanuit dat er niks rijdt
Ik heb inmiddels toch sterk het idee dat mijn beschikbaarheid fout gaat via de site van AR. Al 4 dagen op rij complete stilte terwijl er zat ritten in miin buurt zijn, waarvoor anderen worden ingepland die aanzienlijk verder weg wonen. Het is of dat, of ik wordt bewust vermeden om een of andere reden... Zal morgen eens gewoon bellen en vragen hoe het een en ander zit..
Op woensdag 19 juli 2017 23:16 schreef CarFreak33 het volgende: Ik heb inmiddels toch sterk het idee dat mijn beschikbaarheid fout gaat via de site van AR. Al 4 dagen op rij complete stilte terwijl er zat ritten in miin buurt zijn, waarvoor anderen worden ingepland die aanzienlijk verder weg wonen. Het is of dat, of ik wordt bewust vermeden om een of andere reden... Zal morgen eens gewoon bellen en vragen hoe het een en ander zit..
Ik heb dat ook een aantal keer gedacht. Is niks van waar. En zo wel, wat ga je er tegen doen? Maar goed, geloof me, soms heb je gewoon pech.
Ik heb dat ook een aantal keer gedacht. Is niks van waar. En zo wel, wat ga je er tegen doen? Maar goed, geloof me, soms heb je gewoon pech.
Toch blijkt t wel degelijk fout te gaan. Ze geven dat nu toch eindelijk ook wel toe. Komende maandag bijvoorbeeld ziin er weer aardig veel ritten die beginnen vanuit mijn woonplaats, en daarvoor zijn allemaal mensen ingepland van veel verder weg en ik heb nkks. Ze snappen zelf ook niet hoe het kan, maar ik kom simpelweg niet meer uit dat geautomatiseerde systeem rollen. Maarja, oplossing hebben ze niet... moet maandag weer bellen en dan kijken of er iemand is die er wat mee kan... is nu al de 4 dagen op rij dat ik het probeer te regelen, wordt er toch wel beetje gefrustreerd van.
Tijdje terug dat ik hier voor het laatst was, maar er gebeurde niet heel veel spectaculairs op het werk. De afgelopen week met AR was het alleen weer feest...
Maandag: prima dagje gehad, gelukkig niets bijzonders. Eerst met een VW Caddy van Elburg naar Groningen en daarna met een Polo van Leeuwarden naar Breukelen. Afsluitdijk maar weer eens gepakt, leuk stuk om te rijden!
Op de donderdag begon het feest pas. Ik zou een Octavia in Zwolle op moeten halen, maar toen ik op het station in Zwolle stond om de bus te pakken werd ik gebeld dat de rit was geannuleerd. Kan gebeuren natuurlijk, dus ik had maar geregeld dat ik met de intercity naar Utrecht kon om de tweede rit van Utrecht naar Drachten per Golf alsnog uit te voeren. Kom ik aan in Utrecht, blijkt de auto al te zijn meegenomen... Lekker dan. Planning maar weer gebeld, en nog een wisselritje Breukelen - Rotterdam per Clio Estate en Passat kunnen bedingen. Prima uren gemaakt, maar wel een vreemd dagje.
Dan nu over naar de vreemdste dag: afgelopen vrijdag. Heel vroeg op, had 4 ritten te doen. Eerst een verlengde Iveco Daily van Apeldoorn naar Groningen, ging lekker maar wel een ongelofelijk lomp ding. Daarna een gloednieuwe Audi A3 1.0 TFSI met S-Line en S-Tronic van Groningen naar Amsterdam. Met gloednieuw bedoel ik ook écht gloednieuw, want ik mocht het ding zelf de showroom uitrijden. Weer een ervaring rijker! Deze rit ging ook prima, maar toen kwam ik op locatie in Amsterdam. Wat blijkt, deze rit was een wissel, terwijl dat niet was doorgegeven. Ik mocht dus terug naar Groningen met een VW Jetta Hybrid, terwijl ik die dag nog een Hyundai i30 en een Ford Mustang GT 5.0 V8 op de planning had staan!! Die Hyundai ben ik niet rouwig om, maar die Mustang... Ik kon mijn telefoon wel tegen de muur aan gooien van frustratie
[ Bericht 0% gewijzigd door McAwesome op 22-07-2017 13:24:04 ]
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op zaterdag 22 juli 2017 13:19 schreef McAwesome het volgende: Tijdje terug dat ik hier voor het laatst was, maar er gebeurde niet heel veel spectaculairs op het werk. De afgelopen week met AR was het alleen weer feest...
Maandag: prima dagje gehad, gelukkig niets bijzonders. Eerst met een VW Caddy van Elburg naar Groningen en daarna met een Polo van Leeuwarden naar Breukelen. Afsluitdijk maar weer eens gepakt, leuk stuk om te rijden!
Op de donderdag begon het feest pas. Ik zou een Octavia in Zwolle op moeten halen, maar toen ik op het station in Zwolle stond om de bus te pakken werd ik gebeld dat de rit was geannuleerd. Kan gebeuren natuurlijk, dus ik had maar geregeld dat ik met de intercity naar Utrecht kon om de tweede rit van Utrecht naar Drachten per Golf alsnog uit te voeren. Kom ik aan in Utrecht, blijkt de auto al te zijn meegenomen... Lekker dan. Planning maar weer gebeld, en nog een wisselritje Breukelen - Rotterdam per Clio Estate en Passat kunnen bedingen. Prima uren gemaakt, maar wel een vreemd dagje.
Dan nu over naar de vreemdste dag: afgelopen vrijdag. Heel vroeg op, had 4 ritten te doen. Eerst een verlengde Iveco Daily van Apeldoorn naar Groningen, ging lekker maar wel een ongelofelijk lomp ding. Daarna een gloednieuwe Audi A3 1.0 TFSI met S-Line en S-Tronic van Groningen naar Amsterdam. Met gloednieuw bedoel ik ook écht gloednieuw, want ik mocht het ding zelf de showroom uitrijden. Weer een ervaring rijker! Deze rit ging ook prima, maar toen kwam ik op locatie in Amsterdam. Wat blijkt, deze rit was een wissel, terwijl dat niet was doorgegeven. Ik mocht dus terug naar Groningen met een VW Jetta Hybrid, terwijl ik die dag nog een Hyundai i30 en een Ford Mustang GT 5.0 V8 op de planning had staan!! Die Hyundai ben ik niet rouwig om, maar die Mustang... Ik kon mijn telefoon wel tegen de muur aan gooien van frustratie
Ik dacht al, tot nu toe niks raars gelezen. Zuur van die Mustang man.
Dat heb ik wel vaker: "neem jij deze auto ook weer mee?" Ik zeg dan eigenlijk altijd nee en dat er vast een andere collega wel zal komen om hem op te halen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Net voor het eerst een rit gehad die moest worden afgehandeld met de EW app. Rit ging verre van vlekkeloos mede dankzij geklooi van het navigatiesysteem dat opeens niet eens meer in de gaten had dat ik op de A2 reed... Na aankomst bij het invullen van de app heb ik in alle haast bij het eindadres het afleveradres van de auto ingevuld en de opdracht verzonden terwijl ik nog niet thuis ben(super dom natuurlijk!) Gelijk gebeld met de chauffeurslijn en alles uitgelegd, waarna ik te horen kreeg dat er aan ingezonden opdrachten niks veranderd kan worden.. met andere woorden: mijn terugreis van 2,5 uur met het ov zal niet worden betaald. Toch maar snel een mail gestuurd en om opheldering gevraagd want dit lijkt me toch niet helemaal normaal. Ik snap dat het mijn schuld is en ik baal er echt als een stekker van, maar kom op; een nieuwe app die je nog nooit hebt gebruikt daar kan je toch op het begin wel een foutje mee maken zou je zeggen..
Tankpas NIET meenemen mits nadrukkelijk is aangegeven in de rit.
Dus alleen NIET meenemen indien er nadrukkelijk in de omschrijving staat dat je hem NIET mee moet nemen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Hier ook al de hele week geen ritten. Eerste week juli elke dag wel ritten gekregen, maar toen stond in de mails nog het oude loon (nieuwe loon werd wel gewoon uitbetaald). Ik verdien nu dus iets van 9 euro per uur omdat ik 22 ben. Maar het lijkt er idd op dat ik nu gewoon te oud ben, want krijg nu gewoon echt niks meer. Of zou het echt zo rustig zijn in regio Rotterdam?
Op donderdag 27 juli 2017 12:32 schreef Kartmans het volgende: Hier ook al de hele week geen ritten. Eerste week juli elke dag wel ritten gekregen, maar toen stond in de mails nog het oude loon (nieuwe loon werd wel gewoon uitbetaald). Ik verdien nu dus iets van 9 euro per uur omdat ik 22 ben. Maar het lijkt er idd op dat ik nu gewoon te oud ben, want krijg nu gewoon echt niks meer. Of zou het echt zo rustig zijn in regio Rotterdam?
maar even bellen dan, misschien is er bij jou ook wel wat fout gegaan in het systeem. Met het oude loon was je ook gewoon de duurste dus ik zou het vreemd vinden als dat wat uit maakt
Op donderdag 27 juli 2017 12:32 schreef Kartmans het volgende: Hier ook al de hele week geen ritten. Eerste week juli elke dag wel ritten gekregen, maar toen stond in de mails nog het oude loon (nieuwe loon werd wel gewoon uitbetaald). Ik verdien nu dus iets van 9 euro per uur omdat ik 22 ben. Maar het lijkt er idd op dat ik nu gewoon te oud ben, want krijg nu gewoon echt niks meer. Of zou het echt zo rustig zijn in regio Rotterdam?
Ik had dus precies hetzelfde. Echter is het een en ander nu opgehelderd door AR. Kijk in de vakantie werken ze iets anders. Normaal plannen ze gwn zo efficiënt mogelijk. Nu is het zo dat bijna iedereen beschikbaar staat. Omwille van iedereen een beetje tevreden te houden, wordt er gekeken naar hoeveel je al gewerkt heb de afgelopen periode, en of er anderen zijn die nog weinig hebben gedaan. Doen ze dit niet, dan raken veel studenten ontevreden en stoppen in de zomer met dit werk, waardoor ze in september volop mensen tekort komen als het werk weer veel meer is en de beschikbaarheid van de studenten nihil. Ik had ook altijd werk, en plots 10 dagen op rij niks. Gister is mij dit dit uitgelegd over de telefoon. Met de opmerking dat ie even ging kijken of ik wel weer wat meer kon krijgen. En nu plots weer 2 dagen achter elkaar ritten
Hmmm, heb eigenlijk dit jaar heel weinig gewerkt vanwege stage, dus was al blij verrast dat ik begin juli meteen weer ritten kreeg. Maar misschien dus ook wat fout in het systeem gegaan? Ik kijk even of ik voor morgen wel ritten krijg, en anders bel ik wel even. Houd mij alleen zo tegen dat je altijd zo lang in de wacht staat als je belt haha. Daarbij is dit sowieso mijn laatste zomer, want per september begin ik met een echte baan haha. Dan vervoert autoreset wellicht mijn auto als hij onderhoud nodig heeft haha.
Op donderdag 27 juli 2017 14:12 schreef Kartmans het volgende: Hmmm, heb eigenlijk dit jaar heel weinig gewerkt vanwege stage, dus was al blij verrast dat ik begin juli meteen weer ritten kreeg. Maar misschien dus ook wat fout in het systeem gegaan? Ik kijk even of ik voor morgen wel ritten krijg, en anders bel ik wel even. Houd mij alleen zo tegen dat je altijd zo lang in de wacht staat als je belt haha. Daarbij is dit sowieso mijn laatste zomer, want per september begin ik met een echte baan haha. Dan vervoert autoreset wellicht mijn auto als hij onderhoud nodig heeft haha.
Zolang je in kan loggen e.d. op de site gaat er in het systeem niks fout. Het is gewoon kut in de vakantie XD.
Bij EW niets te klagen. Ervan uitgaande dat ik bij de maandwissel a.s. maandag ook kan werken, heb ik deze maand 70 uur gemaakt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Na 3 dagen geen ritten gehad te hebben, heb ik vandaag 3 ritten gehad. Van Groningen naar Breukelen in een Aygo . Vervolgens hoorde ik dat mijn 2e rit naar Nijkerk verviel (Audi A4) en moest ik een Partner naar Tilburg brengen. En als laatste rit een 308 van Amersfoort naar Drachten. Toch bijna 12 uur gewerkt vandaag!
Ja het is idd erg rustig. Ik ga denk ik lekker heel de zomervakantie full time mijn andere bijbaantje doen, en dan vanaf september weer lekker karren doordeweek.
Hmm, ja, kan me niet herinneren dat ik geen werk had bij een maandwissel. Vandaag een korte dag (ca. 5 uur) en voor morgen niets gehad.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Toch één ritje gehad. Nou ja, ritje. Ik kon onverrichter zaken weer teruggaan, want de man in kwestie was op vakantie. Met de auto.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
wat een machtig mooie dag weer. Ik mocht Alphen-Nijkerk en Amersfoort-Amersfoort doen. Een keer raden welke rit er uit viel omdat de auto er niet eens was.
Op woensdag 9 augustus 2017 17:23 schreef Dudeweiser het volgende: wat een machtig mooie dag weer. Ik mocht Alphen-Nijkerk en Amersfoort-Amersfoort doen. Een keer raden welke rit er uit viel omdat de auto er niet eens was.
Nou. Vandaag geen ritten gepland. Toch nog wakker gebeld voor een spoedje. Toen nog een keer gebeld voor een spoedje en daarna nog een keer gebeld voor een spoedje. Van niks naar een volle dag. De lier - Houten, Houten - Rotterdam en Rotterdam - Heerlen. Lange terugreis ook, netflixje maar aan dan.
Op maandag 21 augustus 2017 11:31 schreef FH_2 het volgende: Nou. Vandaag geen ritten gepland. Toch nog wakker gebeld voor een spoedje. Toen nog een keer gebeld voor een spoedje en daarna nog een keer gebeld voor een spoedje. Van niks naar een volle dag. De lier - Houten, Houten - Rotterdam en Rotterdam - Heerlen. Lange terugreis ook, netflixje maar aan dan.
Die terugreis had ik ook, maar dan vanuit Born. Was prima te doen dinsdag.
Voor morgen helaas (nog) niets.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
En na 3,5 jaar EW zitten er ook wel dagen tussen waarin er niets bijzonders gebeurt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op woensdag 23 augustus 2017 23:37 schreef OMGitsSander het volgende: Tja, de nieuwe generatie komt niet naar Fok blijkbaar ^^. Heb me gister laten uitschrijven bij Autoreset.
Daarom ben ik aangenomen, om een traditie voort te zetten :p Als eerste auto vandaag had ik trouwens een upje. Prima autotjes. Hoorde dat het volgende week druk zou worden dus ben benieuwd wat ik allemaal ga krijgen
Ja en nee. Ga werken bij een accountantskantoor en daarnaast een dag in de week studeren aan Nyenrode voor m'n postmaster accountancy. Maar heb iig geen studentenov meer.
Ik hoor steeds sterkere geruchten dat mijn functie een leaseauto gaat krijgen dus eens aan het rekenen geslagen of ik dat wil
-Leaseauto: 92 per maand bijtelling, verder geen kosten.
-Mijn eigen auto: levert ruim 500 per maand netto aan reiskosten op, gaat 440 per maand weer uit aan benzine, wegenbelasting en verzekering. Daar moeten dan nog privékilometers en onderhoud (en ik heb een auto van 15,5 jaar met bij 2,5 ton op de teller dus dat is er wel ) bij.
Moeilijke keus als ik daarvoor kom te staan. Financieel is de leaseauto waarschijnlijk iets beter gezien ik de privékilometers niet heb meegerekend, maar dat is iets van maximaal 12k cataloguswaarde dus een Fox of Aygo ofzo. Ik heb nu een Skoda Octavia RS met 235pk met alle opties, die dus wel oud is en onderhoud vereist maar wel leuk is...
Op zaterdag 26 augustus 2017 11:07 schreef Irritatie100 het volgende: Ik hoor steeds sterkere geruchten dat mijn functie een leaseauto gaat krijgen dus eens aan het rekenen geslagen of ik dat wil
-Leaseauto: 92 per maand bijtelling, verder geen kosten.
-Mijn eigen auto: levert ruim 500 per maand netto aan reiskosten op, gaat 440 per maand weer uit aan benzine, wegenbelasting en verzekering. Daar moeten dan nog privékilometers en onderhoud (en ik heb een auto van 15,5 jaar met bij 2,5 ton op de teller dus dat is er wel ) bij.
Moeilijke keus als ik daarvoor kom te staan. Financieel is de leaseauto waarschijnlijk iets beter gezien ik de privékilometers niet heb meegerekend, maar dat is iets van maximaal 12k cataloguswaarde dus een Fox of Aygo ofzo. Ik heb nu een Skoda Octavia RS met 235pk met alle opties, die dus wel oud is en onderhoud vereist maar wel leuk is...
Wat zouden mijn lieve oud-collegae doen?
[..]
Goeie ouwe tijd met papieren ritbonnen en zonder smartphone
Die roze bak. Tenzij je zo'n nieuwe Clio kan krijgen, ik was wel fan van die karretjes.
Op zaterdag 26 augustus 2017 11:07 schreef Irritatie100 het volgende: Ik hoor steeds sterkere geruchten dat mijn functie een leaseauto gaat krijgen dus eens aan het rekenen geslagen of ik dat wil
-Leaseauto: 92 per maand bijtelling, verder geen kosten.
-Mijn eigen auto: levert ruim 500 per maand netto aan reiskosten op, gaat 440 per maand weer uit aan benzine, wegenbelasting en verzekering. Daar moeten dan nog privékilometers en onderhoud (en ik heb een auto van 15,5 jaar met bij 2,5 ton op de teller dus dat is er wel ) bij.
Moeilijke keus als ik daarvoor kom te staan. Financieel is de leaseauto waarschijnlijk iets beter gezien ik de privékilometers niet heb meegerekend, maar dat is iets van maximaal 12k cataloguswaarde dus een Fox of Aygo ofzo. Ik heb nu een Skoda Octavia RS met 235pk met alle opties, die dus wel oud is en onderhoud vereist maar wel leuk is...
Wat zouden mijn lieve oud-collegae doen?
[..]
Goeie ouwe tijd met papieren ritbonnen en zonder smartphone
een koekblik op wielen of een dikke Skoda. Lijkt me een eenvoudige keuze
een koekblik op wielen of een dikke Skoda. Lijkt me een eenvoudige keuze
Een moderne auto met alle opties of een koekblik van 15+ jaar oud. Lijkt me inderdaad een makkelijke keuze.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik moet maandag bij hét depot in Nijkerk zijn. Daar komt de klassieke vraag: rijdt het pendelbusje nog? En ook de andere kant op? Ik heb ook een 06-nummer gehad en in het verleden hebben ze wel eens gezegd 'waarom bel je niet gewoon?', dus tja...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Een moderne auto met alle opties of een koekblik van 15+ jaar oud. Lijkt me inderdaad een makkelijke keuze.
In de Skoda heb ik onder andere leren bekleding, stoelverwarming, climate control en cruise control. Ik denk dat ik in zo'n gebakje van 12k blij mag zijn met handbediende airco
Leren bekleding en stoelverwarming zijn kut. En 4 op de 5 auto's die ik voor EW rijd, heeft cruise control.
Ik dacht zelf meer aan een infotainment-systeem met bluetooth, usb-aansluiting etc.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op zaterdag 26 augustus 2017 19:00 schreef DireStraits7 het volgende: Leren bekleding en stoelverwarming zijn kut. En 4 op de 5 auto's die ik voor EW rijd, heeft cruise control.
Ik dacht zelf meer aan een infotainment-systeem met bluetooth, usb-aansluiting etc.
Stoelverwarming icm leren bekleding is echt ultiem genot
Verder heb ik een aux-aansluiting en een telefoonhouder, dat is meer dan voldoende.
Op zaterdag 26 augustus 2017 18:17 schreef DireStraits7 het volgende: Ik moet maandag bij hét depot in Nijkerk zijn. Daar komt de klassieke vraag: rijdt het pendelbusje nog? En ook de andere kant op? Ik heb ook een 06-nummer gehad en in het verleden hebben ze wel eens gezegd 'waarom bel je niet gewoon?', dus tja...
de laatste keren dat ik daar was reed er gewoon een senior rond met een Opel, dus ik denk dat je geluk hebt
Op zaterdag 26 augustus 2017 19:00 schreef DireStraits7 het volgende: Leren bekleding en stoelverwarming zijn kut. En 4 op de 5 auto's die ik voor EW rijd, heeft cruise control.
Ik dacht zelf meer aan een infotainment-systeem met bluetooth, usb-aansluiting etc.
Wat maakt het allemaal uit als het voor geen ene meter vooruit komt/stuurt zoals die kleine gebakjes? Ik vind het altijd één groot drama, met uitzondering misschien van de nieuwe VW Up TSI. Nee, dan zou ik toch die Skoda houden. Voor infotainment kun je ook je iPad meenemen in de trein. Als je iets in het B-segment (Polo etc.) kunt krijgen dan denk ik dat ik persoonlijk misschien nog voor die optie zou gaan, maar alleen als je hem een beetje leuk kunt samenstellen. Life's too short to drive boring cars!
De laatste tijd bij mij ook niet heel veel bijzonders gebeurd. Op die ene keer na dat ik in 'mijn' BMW 118d Sport ging racen tegen een Golf GTD. Altijd leuk
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
de laatste keren dat ik daar was reed er gewoon een senior rond met een Opel, dus ik denk dat je geluk hebt
Ja, maar rijdt die ook vanaf het station?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Wat maakt het allemaal uit als het voor geen ene meter vooruit komt/stuurt zoals die kleine gebakjes?
Genoeg kleinere autootjes gehad met veel pit en genoeg grotere auto's gehad die niet vooruit de branden waren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op zaterdag 26 augustus 2017 18:17 schreef DireStraits7 het volgende: Ik moet maandag bij hét depot in Nijkerk zijn. Daar komt de klassieke vraag: rijdt het pendelbusje nog? En ook de andere kant op? Ik heb ook een 06-nummer gehad en in het verleden hebben ze wel eens gezegd 'waarom bel je niet gewoon?', dus tja...
Op het station was er niemand en had ook geen zin om te wachten. Bovendien was het schitterend weer, dus vond het niet erg om even een wandeling te maken.
Aldaar werd mij overigens verteld dat de pendelauto eigenlijk altijd wel rijd en er ook eigenlijk altijd wel een hiker is die naar het station gebracht moet worden, dus dat ze 2 keer per uur wel langskomen.
P.S. De ingang is (blijkbaar al een half jaar) veranderd. Je moet nu helemaal aan het einde van de straat zijn. De vrachtwagenmeneer van het bedrijf dat daar nog wel zit, zei dat hij nog dagelijks hikers bij de oude loods ziet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Morgen in Veenendaal een auto ophalen. Bij een bedrijf ergens ver weggestopt op een industrieterrein. Dat betekent: óf 35 minuten lopen óf 20 minuten wachten op een bus, 5 minuten met de bus en alsnog 20 minuten lopen... :|
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op dinsdag 29 augustus 2017 18:45 schreef DireStraits7 het volgende: Morgen in Veenendaal een auto ophalen. Bij een bedrijf ergens ver weggestopt op een industrieterrein. Dat betekent: óf 35 minuten lopen óf 20 minuten wachten op een bus, 5 minuten met de bus en alsnog 20 minuten lopen... :|
Geen zin om zolang te wachten op een bus. Uiteindelijk een half uurtje lopen dus. Waarschijnlijk iets minder, omdat ik redelijk stevig doorloop. Dat heeft wel tot nadeel dat het op een gegeven moment flink zweten werd toen de zon doorbrak (waarschijnlijk als enige plek in Nederland ).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Morgen een auto afgeven op Schiphol waar een klant aankomt vanuit Amerika. Ontmoetingspunt is P6. Jullie wel eens eerder meegemaakt, en zo ja, want doen jullie dan met de parkeerkosten? Laten jullie de klant betalen of betaal je zelf en declareer je de kosten?
In de ritinfo staat verder niks over parkeren etc. (überhaupt niks extra's dan normaal). Daar dus geen instructie over gekregen.
Op woensdag 30 augustus 2017 19:53 schreef FH_2 het volgende: Morgen een auto afgeven op Schiphol waar een klant aankomt vanuit Amerika. Ontmoetingspunt is P6. Jullie wel eens eerder meegemaakt, en zo ja, want doen jullie dan met de parkeerkosten? Laten jullie de klant betalen of betaal je zelf en declareer je de kosten?
In de ritinfo staat verder niks over parkeren etc. (überhaupt niks extra's dan normaal). Daar dus geen instructie over gekregen.
Cool kaartje trekken en aan de klant geven lijkt me? En anders gewoon zelf betalen en daarna declareren, linksom of rechtsom zal die klant er voor moeten betalen
Vandaag ondanks de aangekondigde drukte geen geplande rit. Wel gelukkig een spoedje kunnen rijden van Urk naar Apeldoorn in een picanto. Gelukkig niet stil gezeten dus
Op woensdag 30 augustus 2017 19:53 schreef FH_2 het volgende: Morgen een auto afgeven op Schiphol waar een klant aankomt vanuit Amerika. Ontmoetingspunt is P6. Jullie wel eens eerder meegemaakt, en zo ja, want doen jullie dan met de parkeerkosten? Laten jullie de klant betalen of betaal je zelf en declareer je de kosten?
In de ritinfo staat verder niks over parkeren etc. (überhaupt niks extra's dan normaal). Daar dus geen instructie over gekregen.
Op woensdag 30 augustus 2017 19:53 schreef FH_2 het volgende: Morgen een auto afgeven op Schiphol waar een klant aankomt vanuit Amerika. Ontmoetingspunt is P6. Jullie wel eens eerder meegemaakt, en zo ja, want doen jullie dan met de parkeerkosten? Laten jullie de klant betalen of betaal je zelf en declareer je de kosten?
In de ritinfo staat verder niks over parkeren etc. (überhaupt niks extra's dan normaal). Daar dus geen instructie over gekregen.
Zo te lezen hoef je de auto alleen maar af te leveren en betalen is pas bij het uitrijden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op donderdag 31 augustus 2017 16:16 schreef desbarts het volgende: Vandaag ondanks de aangekondigde drukte geen geplande rit. Wel gelukkig een spoedje kunnen rijden van Urk naar Apeldoorn in een picanto. Gelukkig niet stil gezeten dus
Merkwaardig. Op Facebook hebben ze het zelfs over de "drukste dag van het jaar". Wel opvallend dat er relatief weinig spoedritten zijn. Bij een goede maandwissel staan er zo 20 tot 30.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op donderdag 31 augustus 2017 16:16 schreef desbarts het volgende: Vandaag ondanks de aangekondigde drukte geen geplande rit. Wel gelukkig een spoedje kunnen rijden van Urk naar Apeldoorn in een picanto. Gelukkig niet stil gezeten dus
Hier ook de hele week al volledige beschikbaarheid, nog geen enkele keer werk. Ook voor morgen nog niets
Merkwaardig. Op Facebook hebben ze het zelfs over de "drukste dag van het jaar". Wel opvallend dat er relatief weinig spoedritten zijn. Bij een goede maandwissel staan er zo 20 tot 30.
Ja vind ik ook. Ik heb ook nog niks voor morgen. Zal wel iets te maken hebben dat ik nieuw ben ofzo.
Ik heb werk nadat ze een smsje stuurden dat ze nog mensen nodig hadden... Maar goed, morgen eerst een Nissan Qashqai van Almere naar Amstelveen brengen. Dan een clio van Amstelveen naar Schiphol. En tot slot een opel karl van Amsterdam naar dronten.
Ik heb morgen een C4 Picasso van Groningen naar Heiloo en dan een Seat Leon van Zwaag naar Zwaag (incl. tanken, wassen, stofzuigen, vloeistoffen controleren).
Werk nu meer dan 1,5 jaar bij EW. In de tussentijd ben ik er even tussenuit geweest voor stage. Toen ook uitgeschreven door de administratie en daarna weer als nieuwe medewerker ingeschreven.
Voor m'n stagetijd kreeg ik regelmatig een mooie bak en veel ritten. Na m'n stagetijd krijg ik aanzienlijk minder ritten en van de ritten die ik kreeg zaten er weinig leuke auto's tussen. Heb het gevoel dat ik weer onder aan de EW-rang sta dus. Zou dat kunnen kloppen? En kan het kwaad zoiets aan te geven bij EW?
Zelfs al zou je het aangeven en zo'n orde zou bestaan (wat ik betwijfel), denk je dat een bedrijf dat ooit toe zal geven?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Merkwaardig. Op Facebook hebben ze het zelfs over de "drukste dag van het jaar". Wel opvallend dat er relatief weinig spoedritten zijn. Bij een goede maandwissel staan er zo 20 tot 30.
Vandaag beduidend meer spoedritten, maar het is natuurlijk ook nog eens vrijdag.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Vandaag naar Groningen op en neer (vanuit Weesp) in een op 100 km begrensde Mercedes Sprinter van een zeker (blauw) electronicamerk. 'Selectiedag', zeiden ze daar. Ze kregen 18 auto's vanuit heel Nederland.
Tja, die A6/A7 is niet zo spectaculair en al helemaal niet als iedere auto lekker voorbij komt zoeven... Gelukkig vond ik na een kwartier eindelijk de USB-aansluiting om mijn eigen muziek te kunnen luisteren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op dinsdag 5 september 2017 18:59 schreef DireStraits7 het volgende: Vandaag naar Groningen op en neer (vanuit Weesp) in een op 100 km begrensde Mercedes Sprinter van een zeker (blauw) electronicamerk. 'Selectiedag', zeiden ze daar. Ze kregen 18 auto's vanuit heel Nederland.
Tja, die A6/A7 is niet zo spectaculair en al helemaal niet als iedere auto lekker voorbij komt zoeven... Gelukkig vond ik na een kwartier eindelijk de USB-aansluiting om mijn eigen muziek te kunnen luisteren.
lekker boemelen is dat ja. Wel enigzins modern, leuker wordt het als je met de bakwagens van een bepaalde supermarkt mag rijden waarbij je de radio op standje maximaal moet zetten als je 90 rijdt
Ik checkte net de site van Easyway en daar moet je van alles invullen voor een offerte. Maar ik vroeg me af hoe de prijzen liggen en vooral ook hoe het voor jullie werkt.
Ik ben een ZZP'er. Stel, ik heb een klant in Eindhoven (ik doe maar even een gooi) en vertrek vanaf m'n kantoor in Utrecht. Om 08:00 moet ik daar zijn, om 16:30 weer terug naar Utrecht. Wat is een gemiddelde prijs, en wat doet de chauffeur dan in de tussentijd als hij niet rijdt? Heeft hij dan normaliter de beschikking over de auto?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
Op zondag 10 september 2017 20:27 schreef Hallmark het volgende: Ik checkte net de site van Easyway en daar moet je van alles invullen voor een offerte. Maar ik vroeg me af hoe de prijzen liggen en vooral ook hoe het voor jullie werkt.
Ik ben een ZZP'er. Stel, ik heb een klant in Eindhoven (ik doe maar even een gooi) en vertrek vanaf m'n kantoor in Utrecht. Om 08:00 moet ik daar zijn, om 16:30 weer terug naar Utrecht. Wat is een gemiddelde prijs, en wat doet de chauffeur dan in de tussentijd als hij niet rijdt? Heeft hij dan normaliter de beschikking over de auto?
Volgens mij is het uurtarief 20 euro per uur van starttijd (08:00) tot eindtijd op bestemming (laten we zeggen een half uur rijden, dus 17:00). Dat is dus 9 uur maal het uurtarief van 20 = 180 euro.
In de tussentijd kan de chauffeur doen wat hij wil maar jij, als klant, kan de chauffeur wel instructies geven. Bijvoorbeeld dat hij wel of niet gebruik mag maken van de auto, dat de chauffeur op kantoor paraat moet blijven voor als de klant eerder weg wil.
Volgens mij hoef je niet het volle pond te betalen als je zo'n lange wachttijd hebt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik werk bij een detacheringbureau en mijn werkgever vraagt aan het bedrijf waar ik zit per uur 3,5x zoveel als mijn uurloon en daarnaast 30 cent per kilometer (terwijl ze mij er 19 betalen)
Nou, spoedritje hoor. Zwolle - Amsterdam in een Sprinter. Twee handen aan het stuur houden, dus...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Net weer een gesprek gehad voor privé chauffeur. Volgens mij ging het gesprek voor mij goed, evenals de rijtest. Maar er zijn meer sollicitanten dan vacatures dus we gaan het horen.
Aan de ene kant heb ik dit baantje niet echt nodig en daarom is het juist misschien chill om een 'ja' te krijgen. In het begin hoef je niet op veel ritten te rekenen begreep ik. Nu mijn contract als koerier afgelopen is en de bedrijfsarts me beter wil melden zou ik 3 maanden recht hebben op WW, dus ik heb wel wat tijd maar niet zoveel ..
Spoedritje Amsterdam - Groningen gedaan in een Astra (2013). Prima wagen ondanks dat ik niet de grootste Opel fan ben. Lekker druk op de weg en wie bedenkt er nou een verkeerslicht midden op de N7 in groningen?!
Op zondag 10 september 2017 20:27 schreef Hallmark het volgende: Ik checkte net de site van Easyway en daar moet je van alles invullen voor een offerte. Maar ik vroeg me af hoe de prijzen liggen en vooral ook hoe het voor jullie werkt.
Ik ben een ZZP'er. Stel, ik heb een klant in Eindhoven (ik doe maar even een gooi) en vertrek vanaf m'n kantoor in Utrecht. Om 08:00 moet ik daar zijn, om 16:30 weer terug naar Utrecht. Wat is een gemiddelde prijs, en wat doet de chauffeur dan in de tussentijd als hij niet rijdt? Heeft hij dan normaliter de beschikking over de auto?
Kan je beter één van de mensen in dit topic privé benaderen en in jouw auto rond laten rijden als chauffeur
Vandaag een spoedrit. Auto afleveren, had die man een automaat aangevraagd en dat was deze niet. Vervelend inderdaad, maar dat hij middenin mijn telefoongesprek met EW (waarin ik kijk wat ik voor hem kan doen) wegloopt onder het mom van "ik moet verder aan het werk", was nogal... onbeleefd. Sommige mensen denken dat de hele wereld om zichzelf draait.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op woensdag 20 september 2017 20:40 schreef DireStraits7 het volgende: Vandaag een spoedrit. Auto afleveren, had die man een automaat aangevraagd en dat was deze niet. Vervelend inderdaad, maar dat hij middenin mijn telefoongesprek met EW (waarin ik kijk wat ik voor hem kan doen) wegloopt onder het mom van "ik moet verder aan het werk", was nogal... onbeleefd. Sommige mensen denken dat de hele wereld om zichzelf draait.
Dat soort mensen Moest een keer een Skoda brengen als tijdelijke auto voor een paar dagen. Meneer vertikte het erin te gaan rijden, want was een VW beloofd. Kon die auto dus mooi weer mee terug nemen
Vandaag juist een heel chille gast, ook nog aardige fooi gekregen. Krijgen jullie wel eens fooi (als hiker), en hoeveel dan?
Dat soort mensen Moest een keer een Skoda brengen als tijdelijke auto voor een paar dagen. Meneer vertikte het erin te gaan rijden, want was een VW beloofd. Kon die auto dus mooi weer mee terug nemen
Vandaag juist een heel chille gast, ook nog aardige fooi gekregen. Krijgen jullie wel eens fooi (als hiker), en hoeveel dan?
Krijgen jullie wel eens fooi (als hiker), en hoeveel dan?
Ooit één keer een vijfje gehad "voor een kop koffie".
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Vraagje aan de PC's, ik mag morgen mijn contract als chauffeur tekenen. Het betreft een Eindhovense start-up, maar laten we voor het gemak generaliseren naar een landelijke dienst. Ik neem aan dat je als PC (vergeleken met hiker) veel minder met het OV reist? Hoe moet ik dat een beetje zien? Ik zit eraan te denken om die 'schuld' voor een studenten OV niet aan te gaan en gewoon op eigen gelag te reizen. Mijn motor rijdt 1:30 dus dat is prima te doen. Ik begin nu net met de master en ik heb echt geen idee of ik die af ga maken. Is dat trouwens een optie, motor? Of kun je zo echt niet aankomen bij een klant.. Lijkt me echt zoiets klantspecifieks..
Ik zal zeker niet vergeten deze vragen zelf te stellen morgen
Op woensdag 27 september 2017 06:22 schreef Amoeba het volgende: Vraagje aan de PC's, ik mag morgen mijn contract als chauffeur tekenen. Het betreft een Eindhovense start-up, maar laten we voor het gemak generaliseren naar een landelijke dienst. Ik neem aan dat je als PC (vergeleken met hiker) veel minder met het OV reist? Hoe moet ik dat een beetje zien? Ik zit eraan te denken om die 'schuld' voor een studenten OV niet aan te gaan en gewoon op eigen gelag te reizen. Mijn motor rijdt 1:30 dus dat is prima te doen. Ik begin nu net met de master en ik heb echt geen idee of ik die af ga maken. Is dat trouwens een optie, motor? Of kun je zo echt niet aankomen bij een klant.. Lijkt me echt zoiets klantspecifieks..
Ik zal zeker niet vergeten deze vragen zelf te stellen morgen
Ik ben nooit hiker geweest, dus of je meer of minder in het OV zit weet ik niet. Ik had regelmatig ritten waar ik zelf met de auto of fiets heen ging omdat de rit startte en eindigde op hetzelfde adres. Kan me voorstellen dat dat bij hikers niet zo vaak voorkomt.
Ik heb een paar keer ritten gedaan waar ik op de motor naar toe ging. Mensen reageren vaak eerst wel verbaast maar het kan prima. Ik had een vrij ruim motorpak waar ik prima een 'echt' pak onder kon dragen. Ter plekke even het motorpak uit, schoenen uit de rugzak halen en pak + helm + schoenen in de kofferbak en gaan.
Vandaag voor het eerst een auto met 0(!) km op de teller. Er staat meestal toch wel minstens een paar kilometer op de teller, maar 0 heb ik nog nooit gehad. De dagteller stond op 0,3 km.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
vraagje, wat zouden jullie doen in mijn situatie: Ik heb de eerste 4 maanden dat ik voor autoreset werkte 100% werk gehad wanneer ik beschikbaar stond, en dat stond ik vrij vaak. Echter sinds juli ongeveer is er een enorme omslag in gekomen. Ik wordt nu zo goed als nooit ingepland. Deze week bijvoorbeeld alle 5 dagen beschikbaar, maar 0 keer ingepland. Terwijl er enorm veel werk is in mijn buurt, vandaar dat ik eerst ook altijd 100% werk garantie had. Ik krijg nu enkel nog werk als ik sochtends zelf bel, of er nog wat overgebleven is. Dus wanneer ik handmatig aan een rit gekoppeld Word, maar vanuit het plansysteem niet meer. Ik heb hier al wat contact over gehad, maar heb het gevoel dat het nooit serieus genomen wordt. Mails wordt niet op gereageerd, en aan de telefoon zal die planners t ook een worst wezen, of ze 'geven het door'. Waarschijnlijk worden ze natuurlijk hele dag gebeld door mensen die zeuren dat ze niks hebben, maar dit is anders. Als het zo blijft, ben ik helaas genoodzaakt te stoppen.
Morgen de hele dag bezig. Eerst een nieuwe micra van Almere naar Apeldoorn brengen. Vervolgens een ford Galaxy van Apeldoorn naar Hoofddorp. Daarna naar amsterdam en daar een Xtrail (1mnd oud) halen om naar Moordrecht te rijden. Daar een qasqai (1mnd) halen die weer terug naar Amsterdam moet, om vervolgens nog met het ov in Lelystad te komem. Verwacht van 7:50 tot 18:45 weg te zijn. Lekker aanpoten dus!
Op donderdag 28 september 2017 19:09 schreef FH_2 het volgende: Mijn god... ik start morgen om 8.30 uur in Vianen, terwijl ik in Den Haag woon. Wekker om 5.30 uur. Maandwissel...Ohja, ook nog een aygo.
Vianen is altijd weinig spectaculairs, ja. En ik kreeg om half zeven nog een sms'je dat ze mensen in regio Utrecht zochten, dus tja...
Overigens kon ik morgen na college in Amsterdam wel werken, dus vreemd dat ik niet gebeld ben voor een middagritje.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op donderdag 28 september 2017 21:28 schreef CarFreak33 het volgende: vraagje, wat zouden jullie doen in mijn situatie: Ik heb de eerste 4 maanden dat ik voor autoreset werkte 100% werk gehad wanneer ik beschikbaar stond, en dat stond ik vrij vaak. Echter sinds juli ongeveer is er een enorme omslag in gekomen. Ik wordt nu zo goed als nooit ingepland. Deze week bijvoorbeeld alle 5 dagen beschikbaar, maar 0 keer ingepland. Terwijl er enorm veel werk is in mijn buurt, vandaar dat ik eerst ook altijd 100% werk garantie had. Ik krijg nu enkel nog werk als ik sochtends zelf bel, of er nog wat overgebleven is. Dus wanneer ik handmatig aan een rit gekoppeld Word, maar vanuit het plansysteem niet meer. Ik heb hier al wat contact over gehad, maar heb het gevoel dat het nooit serieus genomen wordt. Mails wordt niet op gereageerd, en aan de telefoon zal die planners t ook een worst wezen, of ze 'geven het door'. Waarschijnlijk worden ze natuurlijk hele dag gebeld door mensen die zeuren dat ze niks hebben, maar dit is anders. Als het zo blijft, ben ik helaas genoodzaakt te stoppen.
Voor en nadelen dat flexiebele werk. Je moet dit werk niet gaan doen als je zeker werk wilt hebben elke week. Voor een zeker inkomen moet je andere baantjes fixen.
Voor en nadelen dat flexiebele werk. Je moet dit werk niet gaan doen als je zeker werk wilt hebben elke week. Voor een zeker inkomen moet je andere baantjes fixen.
Dat snap ik uiteraard. Maar helemaal niet ingezet worden nadat je eigenlijk eerst altijd iedere dag kon werken vind ik toch wel apart. Ook woon ik zowat om de hoek van een van de grote opdrachtgevers van AR. Nu worden er vaak mensen van veel verder weg ingepland terwijl ik er binnen 10 min kan zijn. De logica ontgaat mij volledig. Nu al 8 werkdagen op rij beschikbaar, 0 keer ingepland. Dus moet ik er iedere dag zelf maar achteraan bellen of er nog wat is. Vaak is dat dan wel het geval, dus waarom ik daar niet gewoon voor ingepland wordt.. Ik heb geen idee..
Ja dat is ook zo, maar ik heb echt het idee dat er in mijn geval toch echt iets mis gaat. Wat zou anders de verklaring moeten zijn dat ik van een half jaar 100% werk naar 3 maanden nooit ingepland worden ga? Moet toch een reden voor zijn? De planning vertelde me juist dat zij het ook apart vinden, aangezien ze in mijn woonplaats mensen tekort komen.
De planning vertelde me juist dat zij het ook apart vinden, aangezien ze in mijn woonplaats mensen tekort komen.
Ja ja, de schuld geven aan het systeem zeker?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Vraag me trouwens af of er steeds meer contactgestoorden dit werk doen. Opvallend hoeveel hikers (tegenwoordig?) nauwelijks nog op of om kijken naar collega's. Ik bedoel, een "goedemorgen" o.i.d. moet er toch wel vanaf kunnen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op maandag 2 oktober 2017 17:23 schreef DireStraits7 het volgende: Vraag me trouwens af of er steeds meer contactgestoorden dit werk doen. Opvallend hoeveel hikers (tegenwoordig?) nauwelijks nog op of om kijken naar collega's. Ik bedoel, een "goedemorgen" o.i.d. moet er toch wel vanaf kunnen?
Ja, die bushalte bij Almere, altijd weer awkward daar
Op maandag 2 oktober 2017 17:23 schreef DireStraits7 het volgende: Vraag me trouwens af of er steeds meer contactgestoorden dit werk doen. Opvallend hoeveel hikers (tegenwoordig?) nauwelijks nog op of om kijken naar collega's. Ik bedoel, een "goedemorgen" o.i.d. moet er toch wel vanaf kunnen?
Dat was altijd al. Maar ik had ook niet altijd zin om met die dispuutboys te praten.
Net de hele ijzerwinkel eruit laten halen. Denk dat ik weer 1-2 weken geen auto mag rijden.
Paar jaar terug wel veel beluisterd. Vooral hun debuut en hun EP zijn bijzonder sterk (+ Sleep van Lift Yr. etc.). Maar goed, verder is er wel de sleet gekomen op de ooit zo revolutionaire band. Sowieso is de post-rock scene volledig geïmplodeerd. Zei hij terwijl hij net van een Sigur Rós-concert komt...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Paar jaar terug wel veel beluisterd. Vooral hun debuut en hun EP zijn bijzonder sterk (+ Sleep van Lift Yr. etc.). Maar goed, verder is er wel de sleet gekomen op de ooit zo revolutionaire band. Sowieso is de post-rock scene volledig geïmplodeerd. Zei hij terwijl hij net van een Sigur Rós-concert komt...
Ja ik was ook uitgenodigd voor dat concert maar dat ging 'm niet worden vandaag.
Ik vind Lift Your Skinny Fists echt heerlijk. Ik vind hun nieuwe ook wel sterk. Sowieso is GY!BE allround goed, maar ze vernieuwen niet, helaas.
Verder komt God is an Astronaut binnenkort in Aalst (België). Zegt je dat wat?
Verder komt God is an Astronaut binnenkort in Aalst (België). Zegt je dat wat?
Nog zo'n uitgerangeerde post-rockband.
On: morgen een Meerkerk-dagje, maar dan zonder te hoeven lopen!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Gaat lekker vandaag. 2e auto die ik moest rijden zat onder de vogelpoep (in een zin dat het ook het zicht belemmerde). Dus een extra rondje door de wasstraat moeten rijden. Daarna de volgende rit waren eerst de sleutels zoek. Na 3 kwartier gevonden, toen bleek de achterband lek. Die wordt na overleg gerepareerd maar al met al zit ik hier al 1:45 uur wortel te schieten.